eitaa logo
قاصدک
909 دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
4.9هزار ویدیو
124 فایل
#تربیتِ_نیرویِ_مومنِ_انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 در زمان سلیمان نبی پرنده اى براى نوشیدن آب به سمت برکه اى پرواز کرد، اما چند کودک را برسر برکه دید آنقدر انتظار کشید تا کودکان از آن برکه متفرق شدند همینکه قصد رفتن سمت برکه‌ را کرد این بار مردى را با محاسنی سفید و آراسته دید که براى نوشیدن آب به برکه آمد. پرنده به خود گفت که این مردى با وقار و نیکوست واز سوى او آزارى به من نمی رسد پس نزدیک شد ، ولی آن‌ مرد سنگى به سمت او پرتاب کرد و چشم پرنده نابینا شد. شکایت به‌ نزد سلیمان نبی برد. حضرت سلیمان مرد را احضار کرد، محاکمه و محکوم نمود، دستور به کور کردن چشمش داد پرنده به حکم صادره اعتراض کرد و گفت چشم این‌ آزارى به من نرسانده، بلکه ریش او بود که مرا فریب داد و گمان بردم که از سوى او ایمنم پس به عدالت نزدیک تر است اگر محاسن او را بتراشید تا دیگران مثل من فریب ریش او را نخورند ... امام باقر عليه السّلام فرمود: هر كس ظاهرش از باطنش بهتر باشد ترازوى اعمالش روز قيامت سبك گردد. منبع: مشکاة الأنوار فی غرر الأخبار ، جلد ۱ صفحه ۶۸۷
💠 مفاتیح الحیات | یادگیری علوم مورد نیاز 🔸 همچنین [امیر موٴمنان (علیه السلام)] می‌ فرماید: دانش افزون ‌تر از آن است که گردآوری شود، پس از هر دانشی بهترینش را فرا گیرید[1] و در خطبه همّام می ‌فرماید: ... [پرهیزگاران] گوش‌ های خود را تنها به دانش سودمند سپرده ‌اند.[2] [1] . الْعِلْمُ أَكْثَرُ مِنْ أَنْ یحَاطَ بِهِ فَخُذُوا مِنْ كُلِّ عِلْمٍ أَحْسَنَهُ (غرر الحکم، ص46). [2] . ... وَقَفُوا أَسْمَاعَهُمْ عَلَی الْعِلْمِ النَّافِعِ (نهج البلاغة، خطبه 193). 📚 مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی _ص 82 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅
✅ کمال انسان در این است که از منِ محدود و مضيّق که همان «منِ دانی» او و محدود به حدود تن و بدن است، خارج شده و به «منِ عالی» و روحانیِ خود که قابل توسعه است، توجه کند و از این طریق، منِ حقیقی اش را توسعه دهد. در این صورت، همه كثرات حیات اجتماعی به جای آن که انسان را به خود مشغول کند و از مسیر حقیقی بازدارد، موجب توحّد و جمعیت انسان شده و کثرات اجتماعی، ذیل وجود واحد انسانی جمع می شوند. با تحقق توسعهٔ من، اساساً كثرات اجتماعی و افراد دیگر در عرض انسان مطرح نیستند و انسان، دیگران را به نحوی شئون وجودی خویش یافته و کمال و سعادت دیگران را کمال و سعادت خویش می یابد. این مسیر، مسیر حقیقی وصول به توحید از طریق «منِ شامل جمع» است. ✅ بنابراین، انسان هر مقدار کامل تر شود و بزرگی روح پیدا کند، خود را در مقابل دیگران نمی بیند و دیگران را از خود و شئون منِ حقیقیِ خویش می یابد. با این نگاه، ایثار و از خودگذشتگی به معنای ندیدن خود نیست، بلکه بدین معناست که انسان از خودِ محدود به تن بگذرد و منِ خود را توسعه دهد. در این صورت است که اگر انسان - مثلاً - امر به معروف و نهی از منکر کند، ابتدا از روی دلسوزی برای دیگران و بلکه از سر دلسوزی برای خویشتن است؛ همان گونه که امر و نهی پدر به فرزندش چنین اقتضایی دارد. 📘 بخشی از کتاب شاگردپروری استاد عابدینی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
اکثر انسانها حتی جسارت بخشیدن و دور ریختن لباس هایی که مدت هاست بدون استفاده در کمدهاشان آویخته شده را ندارند! بعد از آنها توقع داریم باورهای غلطی را که قرن هاست در ذهنشان زنجیر شده براحتی کنار بگذارند و دور بریزند! جهل نرمترین بالشی ست که انسان میتواند سر خود را بگذارد و بخوابد ...
وقتی "عزت نفس" داری کینه نمی‌ورزی، همه را به یک اندازه دوست داری، خجالت نمی‌کشی، خود را باور داری، خشمگین نمیشوی، و همیشه مهربان هستی... "انسان صاحب عزت نفس" حرص نمیخورد، همه چیز را کافی میداند، حسد نمی‌ورزد، و خود را لایق می‌داند ... کسی که " عزت نفس" دارد، نیازی به رقص و پایکوبی و تظاهر به خوشی ندارد، زیرا شادکامی را در درون خویش می‌جوید و می‌یابد... "عزت نفس" باعث می شود، برای بزرگداشت خود احتیاج به تحقیر دیگران نداشته باشید، زیرا خوب میدانید هر انسان تحفه الهی است... " انسان صاحب عزت نفس" همه را دوست خواهد داشت و به همه مهر خواهد ورزید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 اگه من چند بار گناه کردم ، بازم برم در خونه خدا ، توبه‌ ام قبوله ... ؟! ✍ استاد عالی ✍لطفا برای بقیه هم بفرستین 🌺
📿📖 💠مواضع هفتگانه سجده 🔹نمازگزار واجب است بعد از هر رکوع دو سجده انجام بدهد و سجده آن است که پیشانی و دو کف دست و دو سر زانو و دو انگشت بزرگ پا(انگشت شست) را بر زمین بگذارد. 🔹قرار گرفتن بقیه انگشتان پا همراه با انگشت شست نیاز نیست.
هدایت شده از قاصدک
🔰 کانال قاصدک را به دوستان خود معرفی بفرمایید.⬇️🌹🌹 @ghasedak40
چهارشنبه ۲۳تیرماه۱۴۰۰ با بهترین تحلیل های سیاسی ما را همراهی کنید ‌🔰🔰🔰🔰 @ghasedak40
▼حرف روز           یارانه پنهان و نوع مواجهه با آن تردیدی نیست که در کشور ما شیوه تولید و مصرف انرژی و قیمت‌گذاری آن صحیح نیست؛ اما عده‌ای از کارشناسان با استفاده از مدل‌های مختلف، به تحلیل هزینه‌کرد یارانه پنهان پرداخته و افزایش بی‌منطق قیمت‌های انرژی را راهکار سروسامان دادن وضعیت انرژی در کشور می‌دانند. این کارشناسان، کاهش سرمایه‌گذاری در تولید برق در کشور را صرفاً متأثر از ارزان بودن قیمت آن می‌دانند؛ اما به‌راستی تجویز چنین مدلی در بیان یارانه پنهان صحیح است؟ 1- به‌صورت نسبی اتخاذ سیاست تثبیت قیمت و تضمین قیمت (یا همان قیمت‌گذاری دستوری) بلای جان اقتصاد است. چه اینکه اولی بازار سیاه تولید می‌کند و دومی نظام یارانه‌ای؛ اما پرهیز از اتخاذ این دو سیاست اقتصادی، مستلزم داشتن نظام تولید رفاه سالم و البته با در نظر گرفتن پارامترهای خاص است، نه اقتصادی که به دو مصیبت بی‌تدبیری و تحریم دچار شده باشد. اقتصاد را باید در یک زنجیره کامل دید. آیا بی‌تدبیری مسئولین در بخش تولید و سرمایه‌گذاری را باید در بخش مصرف جبران کرد؟ 2- تحلیل یارانه پنهان بدون احتساب ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم و وضعیت نظام معیشتی مردم، اشتباه است. برای مثال گران کردن غیرمنطقی برق به بهانه عادلانه شدن توزیع یارانه پنهان، ایجاد فاجعه و تورم سرسام‌آور در بخش‌های مرتبط بوده و تولید بحران خواهد کرد. 3- در بیان یارانه پنهان، در حالی کالا و خدمات را به قیمت دلار حساب می‌کنند که نظام حقوق و مزایا در ایران برحسب ریال است. نمی‌شود که نظام ارائه خدمات و مصرف، دلاری باشد و نظام حقوق و مزایا، ریالی. نیروگاهی که انرژی اولیه را به‌صورت ریالی، آن‌هم با یارانه و با قیمت ۵۰ ریال دریافت می‌کند، چرا باید تولیدش را به‌صورت دلاری در کشور بفروشد؟! 4- درست است که افراد به‌صورت ناعادلانه و نابرابر از يارانه پنهان بهره‌مند می‌شوند؛ ولی صرفِ اتخاذِ سیاست تثبیت و گران شدن قیمت برق، راه درمان این مصیبت نیست، بلکه منجر به فشار بر قشر مستضعف شده و همچنین حرکت یارانه پنهان از جیب ثروتمندانِ پرمصرف به جیب تولیدکننده خواهد شد و دولت و مردم منتفع نهایی آن نخواهند بود. نکته راهبردی: در استفاده بهینه از یارانه پنهان، اولاً لازم است که درآمد مردم از طریق بسترسازی مناسب اقتصاد، توسط دولت افزایش یابد تا مردم توان پرداخت هزینه‌های واقعی را داشته باشند. ثانیاً در بخش مصرف، اصلاح نظام قیمت‌گذاری بر اساس میزان مصرف، و در بخش تولید، حمایت بیشتر از بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.‌ (نویسنده: علی محمدی)
▼گزارش روز این روز را فراموش نکنیم! در آستانه «عیدالله‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» قرار داریم و جامعه اسلامی که خود پروش یافته و حامی مکتب غدیر می‌بیند باید این روزها تب‌وتاب متفاوت‌تری نسبت به سایر اعیاد و ایام داشته باشد. ازآنجایی‌که هنوز در زمینه غدیر محتوای فرهنگی، تاریخ و مذهبی قدرتمندی در اختیار پیروان مکتب تشیع قرار نگرفته است ممکن است که در ابنای حرکت کسی از ما بپرسد که اهمیت یا فخر این عید نسبت به سایر اعیاد چیست که آن‌همه روی آن تأکید و اصرار دارید؟ 1- اخیراً در بین عامه قشر مذهبی این جمله‌ها بسیار دهان‌به‌دهان می‌چرخد که «اگر روز غدیر گرامی داشته شده بود عاشورا و فاطمیه در تاریخ اسلام رخ نمی‌داد.»، «انکار غدیر عاشورا را به وجود آورد»، «عاشورا نتیجه تلخ فراموش کردن غدیر است» این جملات دستمایه‌ای شده است که در روز عید غدیر جشن‌ها و مراسم‌هایی در سطح کشور شکل بگیرد اما تمام ظرفیت‌های هیئت‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج صرف گرامیداشت این روز نمی‌شود. 2- پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم آخرین و برترین، فرستاده خدا و از پیامبران اولوالعزم است. برای انجام رسالت خود خون‌دل‌ها خورد؛ تحریم‌ها کشید، عزیزترین نزدیکان خود را در نبردها و تحریم‌ها تقدیم اسلام کرد، به‌صورت پنهانی و آشکار به تبلیغ اسلام پرداخت، برای حفظ اسلام خانه و عشیره و محل تولد خود را وداع گفت و به سرزمینی غریب مهاجرت کرد، جنگ‌ها و غزوات متعددی را با کمبود سلاح و نفرات به طلوع پیروزی رساند و...اما در آخرین سال عمر خود با آیه‌ای عجیب مواجهه می‌شود: «یاَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ مآ اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ وَ اِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَه» اگر این حکم را ابلاغ نکنی، اصلاً رسالتت را انجام نداده‌ای...گویا پیامبر وظیفه مهم‌تری از 23 سال گذشته برایش به وجود آمده که اگر آن را انجام ندهد رسالتش ناقص می‌ماند و آن اعلام ولایت علی بن ابیطالب است. 3- یکی از مسائل مهم غدیر، مسئله ولایت است و آیه معروف «الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَ اخشَونِ اَلیَومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم وَ اَتمَمتُ عَلیکُم نِعمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الاِسلامَ دیناً» منظور از کامل شدن دین اعلام ولایت و جانشینی امیرالمؤمنین پس از پیامبر(ص) است که یاس کفار را به دنبال داشت. نکته پایانی: غدیر مسئله مهم اسلام است و باید با روش‌های مختلف آن را جشن گرفت؛ حضرت امام صادق (علیه‌السلام) در مورد اطعام در این روز مبارک می‌فرمایند: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک‌میلیون پیامبر و صدیق «در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین(علیهم‌السلام)» و یک‌میلیون شهید «در رأس آن‌ها حضرت عباس(علیه‌السلام) و شهدای کربلا» و یک‌میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. (بحار ج ۶ ص ۳۰۳) در همین راستا پویش‌هایی در فضای مجازی برای شناخت این روز به راه افتاده است که ان‌شاءالله بر شناخت ما از این روز مهم تاریخی که حیات اسلام به آن گره خورده است بیفزاید و به‌صورت فردی و اجتماعی در بزرگداشت این روز کوشا باشیم. (نویسنده: فرهاد مهدوی)