eitaa logo
قاصدک
939 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
124 فایل
#تربیتِ_نیرویِ_مومنِ_انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایت زیبای بایزید بسطامی ببینید و لذت ببرید @ghasedak40
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚 الابذکرالله تطمئن القلوب 💚 ✨💎✨ نازنینا! بر من بیاموز اگر به خاطر تو صبر کنم، بر هر مرارتی که از شیطان بر من می‌رسد تو مرا کفایت خواهی کرد، و بر من بیاموز اگر معصیت و نافرمانی تو کنم مرا هیچ کس از عذاب تو قدرت کفایت‌اش نخواهد بود. ✨💎✨ ای خدایی که مرا می بینی ولی دیده نمی‌شوی، معرفت خویش چنان نصیبم فرما که با چشم دل ببینم تو را هر لحظه، و بترسم از نفس و معصیت تو که این فَوْز عَظیٖم است. ســـــــــ🌼ــــــــــلام روزتــان ســرشـار از نــگاه خــدا📗   امروز پنجشنبه پنجشنبه💛 لااله الاالله الملک الحق المبين ☀️ ‌🌻  ۶ مهر ماه     ۱۴۰۲    ه.ش ☀️ ‌🌾 ۱۲ ربیع الاول ۱۴۴۵ ه.ق ☀️ ‌🌻 ۲۸ سپتامبر   ۲۰۲۳ ميلادى            ✾࿐༅🍃♥️🍃༅࿐ 🌸🍃نبی گرامی اسلام (ص) فرمودند: 💫✨اگر جوانمردی گناه کرد برای او عذر بتراشید تا گناه او بپوشانید، هر کس چنین کند خداوند آبروی او حفظ کند و عزیزش دارد. 📕نهج‌الفصاحه             ✾࿐༅🍃♥️🍃༅࿐ ريشه هاي قالي را تا مي کنيم تا سالم بماند... ولي ريشه زندگي يکديگررا با تبر نامهرباني قطع مي کنيم و اسمش را مي گذاريم برخورد منطقي!!!! دل مي شکنيم واسمش ميشود فهم وشعور!!!! چشمي رااشکبار مي کنيم واسمش را مي گذاريم حق!!!! غافل ازاينکه اگر درتمام اين موارد فقط کمي صبوري کنيم ديگر مجبور نيستيم عذرخواهي کنيم ... ريشه زندگي انسانهارا دريابيم وچون ريشه هاي قالي محترم بشماريم... گاهي متفاوت باش... بخشش را ازخورشيد بياموز… که ترازوئي ندارد… سبک وسنگين نميکند… جدا نمي سازد... و فرقي نميگذارد.... به همه از دم روشنايي مي بخشد... محبت را بي محاسبه پخش کن... دروازه هاي قلبت رابه روي همه بگشا .... و باور داشته باش خدايي که در اين نزديکيست، بهترينها رابرايت رقم زده است.                🌴💠  یاعلی 💠🌴
❓وقتی از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره درباره معنای آیه شریفه «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکمْ؛ مرا بخوانید تا به شما پاسخ دهم» پرسیده شد، ایشان در جواب فرمودند: ✅ «معنی آیه این نیست که همان چیزی را که خواسته شده می‌دهند، آیا اگر دعا کننده یک تومان بخواهد و به او صد تومان بدهند، نمی گیرد؟!» 📚بهجة‌الدعاء، ویراست دوم، ص۴٩
🗓 پنجشنبه ۶ مهر ماه ١۴٠٢ 🔻 گزیده‌ای از روایات ، مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در حدیثی فرمود: ☘️خوشا به حال کسی که مشغول‌شدنش به ترس از خدا او را از ترس از مردم باز دارد و خوشا به حال کسی که مشغول‌شدن به عیب خویش او را از توجه به عیب‌های برادران مؤمنش باز دارد. 📚 وسائل‌الشیعه، ج١۵، ص٢٨٩ 🔻مناسبت‌ها: 🔹 ولادت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به روایت اهل سنت؛ ۵٣ سال پیش از هجرت (آغاز هفته وحدت) 🔹 ورود رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به مدینه؛ ١ق. 🔹 انقراض بنی‌امیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ{۳-بقره} الَّذِين = (پرهیزکاران) کسانی هستند که َ يُؤْمِنُونَ = ایمان می‌آورند؛ بِالْغَيْبِ = به غیب [=آنچه از حس پوشیده و پنهان است‌] وَيُقِيمُون = و برپا می‌دارند؛ َ الصَّلَاةَ = نماز را وَمِمَّا = و از آنچه( تمام نعمتها و مواهبی که ) رَزَقْنَا = روزی داده‌ایم، هُم = ایشان را ْ يُنْفِقُونَ = انفاق می‌کنند. 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫 (آیه 3)- آثار تقوا در روح و جسم انسان! قرآن در آغاز این سوره، مردم را در ارتباط با برنامه و آئین اسلام به سه گروه متفاوت تقسیم می‌کند: 1- «متقین» (پرهیزکاران) که اسلام را در تمام ابعادش پذیرا گشته‌اند 2- «کافران» که در نقطه مقابل گروه اول قرار گرفته و به کفر خود معترفند. 3- «منافقان» که دارای دو چهره‌اند، با مسلمانان ظاهرا مسلمان و با گروه مخالف، مخالف اسلامند، البته چهره اصلی آنها همان چهره کفر است، بدون شکّ زیان این گروه برای اسلام بیش از گروه دوم است و به همین سبب قرآن با آنها برخورد شدیدتری دارد. در این آیه سخن از گروه اوّل است، ویژگیهای آنها را از نظر ایمان و عمل در پنج عنوان مطرح می‌کند، 1- ایمان به غیب: نخست می‌گوید: «آنها کسانی هستند که ایمان به غیب دارند» (الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ). «غیب و شهود» دو نقطه مقابل یکدیگرند، عالم شهود عالم محسوسات است، و جهان غیب، ماوراء حسّ، زیرا «غیب» در لغت بمعنی چیزی است که پوشیده و پنهان است و چون عالم ماوراء محسوسات از حسّ ما پوشیده است به آن غیب گفته می‌شود، ایمان به غیب درست نخستین نقطه‌ای است که مؤمنان را از غیر آنها جدا می‌سازد و پیروان ادیان آسمانی را در برابر منکران خدا و وحی و قیامت قرار می‌دهد و به همین دلیل نخستین ویژگی پرهیزکاران ایمان به غیب ذکر شده است. «مؤمنان به غیب» عقیده دارند، سازنده این عالم آفرینش، علم و قدرتی بی‌انتها، و عظمت و إدراکی بی‌نهایت دارد، او ازلی و ابدی است، و مرگ به معنی فنا و نابودی نیست بلکه دریچه‌ای است به جهان وسیعتر و پهناورتر، در حالی که یک فرد مادّی معتقد است جهان هستی محدود است به آنچه ما می‌بینیم و قوانین طبیعت بدون هیچ گونه نقشه و برنامه‌ای پدید آورنده این جهان است، و پس از مرگ همه چیز پایان می‌گیرد. آیا این دو انسان با هم قابل مقایسه‌اند؟! اولی نمی‌تواند از حق و عدالت و خیر خواهی و کمک به دیگران صرف نظر کند، و دومی دلیلی برای هیچ گونه از این امور نمی‌بیند، به همین دلیل در دنیای مؤمنان راستین برادری است و تفاهم، پاکی است و تعاون، امّا در دنیای مادّیگری استعمار است و استثمار، خونریزی است و غارت و چپاول و این سیر قهقهرائی را تمدّن و پیشرفت و ترقی نام می‌نهند! و اگر می‌بینیم قرآن نقطه شروع تقوی را در آیه فوق، ایمان به غیب دانسته دلیلش همین است. «غیب» در این جا دارای مفهوم وسیع کلمه می‌باشد و اگر در بعضی روایات غیب در آیه فوق تفسیر به امام غائب حضرت مهدی (عج) شده در حقیقت می‌خواهد وسعت معنی ایمان به غیب را حتّی نسبت به امام غائب (عج) مجسّم کند بی‌آنکه به آن مصداق محدود باشد. 2- ارتباط با خدا: ویژگی دیگر پرهیزکاران آن است که: «نماز را برپا می‌دارند» (وَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ). «نماز» که رمز ارتباط با خداست، مؤمنانی را که به جهان ماوراء طبیعت راه یافته‌اند در یک رابطه دائمی و همیشگی با آن مبدء بزرگ آفرینش نگه می‌دارد، آنها تنها در برابر خدا سر تعظیم خم می‌کنند، چنین انسانی احساس می‌کند از تمام مخلوقات دیگر فراتر رفته، و ارزش آن را پیدا کرده که با خدا سخن بگوید، و این بزرگترین عامل تربیت او است. 3- ارتباط با انسانها: آنها علاوه بر ارتباط دائم با پروردگار رابطه نزدیک و مستمری با خلق خدا دارند، و به همین دلیل سومین ویژگی آنها را قرآن چنین بیان می‌کند: «و از تمام مواهبی که به آنها روزی داده‌ایم انفاق می‌کنند» (وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ). قابل توجه اینکه قرآن نمی‌گوید: من اموالهم ینفقون (از اموالشان انفاق می‌کنند) بلکه می‌گوید: «مِمَّا رَزَقْناهُمْ» (از آنچه به آنها روزی داده‌ایم) و به این ترتیب مسأله «انفاق» را آنچنان تعمیم می‌دهد که تمام مواهب مادی و معنوی را در بر می‌گیرد. بنابراین مردم پرهیزگار آنها هستند که نه تنها از اموال خود، بلکه از علم و عقل و دانش و نیروهای جسمانی و مقام و موقعیت اجتماعی خود، و خلاصه از تمام سرمایه‌های خویش به آنها که نیاز دارند می‌بخشند، بی‌آنکه انتظار پاداشی داشته باشند. خلاصه تفسیر نمونه 🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
8.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️این سکانس از فیلم موقعیت مهدی را باید هر روز ببینیم تا بدانیم در هر جایی که هستیم مسئولیم . رسولخدا صلی اللّه علیه و آله و سلّم: «کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئولٌ... فَکُلُّکُم مَسئوُلٌ عَن رعیته. همه شما نسبت به آنچه عهده دار شده اید مسئولید... پس هر کس نسبت به انجام وظایف و حقوقی که به او واگذار شده مسئول است. (صحیح بخاری، ج 3)
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ویژگی ممتاز یاران ⁉️ چرا شهید حسن باقری در شب عملیات اینگونه گریه می‌کرد؟ ♨️ او با لشکری از شهدا خواهد آمد... _____________________ 🔰 برشی از سخنرانی
7.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ باور میکنید امام زمان دلتنگ ماست....؟ استاد پناهیان