#امیرالمومنین | امام مبین
أبو جارود از حضرت باقر العلوم جل جلاله از پدر بزرگوارش از نياى گراميش امام حسين عليهم السلام روايت نموده كه فرمود: وقتى اين آيه بر پيامبر خدا نازل شد وَ كُلَّ شَيْ ءٍ أَحْصَيْناهُ فِي إِمامٍ مُبِينٍ (همه چيز را دانسته و شمرده ايم در لوح محفوظ آن پيشواى روشن آشكار-[در سوره حجر هم فرموده إِنَّهُما لَبِإِمامٍ مُبِينٍ] ابو بكر و عمر لعنت الله علیهما از جايگاه خود برخاستند، و گفتند: اى پيامبر خدا آيا امام مبين كه همه چيز در آن آورده شده تورات است؟ فرمود: نه. گفتند: پس انجيل است؟ فرمود: نه. گفتند: پس آن قرآن است؟ فرمود: نه، امام حسين فرمود: در همين هنگام بود كه علىّ عليه السلام وارد شد، و رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله در حالى كه با دست او را نشان مى داد، فرمود: اين امام مبين است، بى ترديد او امامى است كه خداوند علم همه چيز را در او احصا فرموده است.
معاني الأخبار / ترجمه محمدى، ج ۱، ص: ۲۲۵
فضیلت زیارت مولای نجف را با آب طلا بنویس
●از امام صادق صلوات الله علیه روایت شده: در محضر شریفش از امیر مؤمنان علی (صلوات الله علیه) سخن به میان آمد، حضرت رو به ابن مارد کرد و فرمود: ای فرزند مارد! هر کس جدّم را با معرفت به حقّش زیارت کند خداوند برای هر گام (که به سوی قبرش بردارد) یک حجّ پذیرفته شده و یک عمره نیکو می نویسد. ای فرزند مارد! سوگند به خدا! هر قدمی که به سوی زیارت قبر امیرمؤمنان (صلوات الله علیه) برداشته شود - چه پیاده و چه سواره - و در این مسیر، غباری بر رویش بنشیند، خداوند او را طعمه آتش دوزخ نمی کند. ای فرزند مارد! این حدیث را با آب طلا بنویس.
تهذيب الأحكام جلد 6 صفحه 21 حدیث 49
فرحة الغري في تعيين قبر أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام في النجف 75
مفاتیح الجنان
ارشاد القلوب (دیلمی) جلد 2 صفحه 356
بحار الأنوار - ط مؤسسةالوفاء جلد 100 صفحه 260
وسائل الشيعة ط-آل البیت جلد 14 صفحه 377
﷽ یااللهُ یاعلیّ《ع》🌹
صدای لعنت کردن شما را خداوند به گوش ملائکه میرساند وفرشتگان دعایتان میکنند.
امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
کسی که ناتوان از یاری ما اهل بیت علیهم السلام
است و در خلوت خود دشمنان ما را لعن میکند، خداوند، صدای او را به تمام ملائکه میرساند.
هر گاه یکی از شما، دشمنان ما را لعن میکنید، ملائکه آن لعن را بالا میبرند
و کسانیکه دشمنان ما را لعن نمی کنند،ملائکه آنان را لعن میکنند. وقتی صدای لعن دشمن ما( ازشما) به ملائکه رسید، برای لعن کننده استغفارو درخواست آمرزش ازخداوند کرده و او را ستایش میکنند
منبع : بحارالانوار، ج۵۰، ص ۳۱۵
اَللّهُمّ عَجِّل فی فَرَجِ صاحِبِ الزَّمان
اَللّهُمّ صَلَّ عَلی مُحمَّدِِ وَآلِ مُحَمَّدِِ، یا مهدیّ
💠🌼💠🌼💠🌼💠🌼💠
شاخصِ ایمان
● حضرت امام باقر عليه السلام فرمودند:
«إِنَّ الله عَزَّ وَ جَلَّ نَصَبَ عَلِيّاً ع عَلَماً بَيْنَهُ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ فَمَنْ عَرَفَهُ كَانَ مُؤْمِناً وَ مَنْ أَنْكَرَهُ كَانَ كَافِراً وَ مَنْ جَهِلَهُ كَانَ ضَالاًّ وَ مَنْ نَصَبَ مَعَهُ شَيْئاً كَانَ مُشْرِكاً وَ مَنْ جَاءَ بِوَلاَيَتِهِ دَخَلَ اَلْجَنَّةَ»
◽️همانا خداي عز و جل، علی (عليهالسلام) را عَلَم و نشانهای ميان خود و آفریدگانش قرار داده است. هر كه معرفت او را داشته باشد، مومن است، و هر كه انكارش كند كافر است و هر كه او را نشناسد گمراه است و هر كه برای دیگری در کنار او مقامی قائل شود، مشرك است، و هر كه ولايت او را [در قیامت] بیاورد، وارد بهشت میشود و هر که دشمن او باشد، وارد جهنم گردد.
📚 اصول کافی، جلد۲، کتاب الایمان و الکفر، صفحه ۳۸۸، حدیث۲۰
📌 بیکران فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
[الأمالی للشیخ الطوسی] الْمُفِیدُ عَنِ ابْنِ قُولَوَیْهِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدٍ عَنِ ابْنِ عِیسَی عَنِ ابْنِ مَعْرُوفٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ طَلْحَةَ بْنِ زَیْدٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ علیهم السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَا قَبَضَ اللَّهُ نَبِیّاً حَتَّی أَمَرَهُ أَنْ یُوصِیَ إِلَی عَشِیرَتِهِ مِنْ عَصَبَتِهِ وَ أَمَرَنِی أَنْ أُوصِیَ فَقُلْتُ إِلَی مَنْ یَا رَبِّ فَقَالَ أَوْصِ یَا مُحَمَّدُ إِلَی ابْنِ عَمِّکَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَإِنِّی قَدْ أَثْبَتُّهُ فِی الْکُتُبِ السَّالِفَةِ وَ کُتِبَ فِیهَا أَنَّهُ وَصِیُّکَ وَ عَلَی ذَلِکَ أَخَذْتُ مِیثَاقَ الْخَلَائِقِ وَ مَوَاثِیقَ أَنْبِیَائِی وَ رُسُلِی أَخَذْتُ مَوَاثِیقَهُمْ لِی بِالرُّبُوبِیَّةِ وَ لَکَ یَا مُحَمَّدُ بِالنُّبُوَّةِ وَ لِعَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ بِالْوَلَایَةِ.
طلحة بن زید از جعفر بن محمّد، از پدرش، از جدش، از پیامبر اکرم صلّی الله عليه وآله نقل کرد که آن حضرت فرمودند:
هیچ پیامبری را خداوند قبض روح نکرد، جز اینکه به او دستور داد به خانواده خود از میان فامیل وصیت کند، به من نیز دستور وصیت داده است. گفتم: خدایا! به چه کس وصیت کنم؟ فرمود: وصیت کن به پسر عمویت علی بن ابی طالب. من نام او را در کتابهای گذشته نوشتهام و در آنها معین نمودهام که او وصی تو است و بر همین قرار پیمان مردم و انبیا و رسل را گرفته ام؛ از آنها به ربوبیت خود و نبوّت تو و ولایت علی بن ابی طالب پیمان گرفته ام.
📖 امالی شیخ طوسی،ص ۶۳
📖بحارالانوار، ج۲۶،ص۲۷۲،ح۱۱
فضیلت کسب علوم اهلبیت علیهم السلام❗
🔸️ از معاويه بن عمّار روايت كرده است كه گفت: به
خدمت امام جعفر صادق عليه السلام عرض کردم که:
مردى هست كه بسيار حديث شما را روايت مى كند و آن را در ميان مردمان منتشر مى سازد، و در دل هاى ايشان و دل هاى شيعيان شما سخت و محكم مى گرداند، و شايد عابدى از شيعيان شما او را اين روايت نيست. كدام يك از اين دو بهتراند؟ فرمود كه: «آن كه بسيار روايت كننده حديث ما است كه به سبب آن، در دل هاى شيعيان ما سختى و استحكام به هم مى رسد، از هزار عابد بهتر است».
📚 اصول کافی جلد ۱ صفحه ۳۳ باب فضل العلم.
📌 شیعیان ! مایه ی زینت ما باشید
حضرت امام عسکری (عليه السلام) ضمن نامه ای به یکی از اصحابشان مرقوم فرموده اند : حقیقت اینکه وقتی خداوند منّان بر اساس رحمت خود تشریع شریعت کرد و برنامه های سعادت آفرین آسمانی خود را برای شما مقرّر فرمود ، دری به روی شما باز کرد و کلیدی به دست شما داد تا از آن در به راه او وارد شوید و با آن کلید ، درهای معارف احکام الهی را به روی خود بگشایید.آن درِ راه خدا و آن کلید ، گنجینه های معارف و احکام الهی ، ولایت محمّد و آل محمّد است که اگر نبود محمّد (صلي الله عليه و آله و سلم) و اوصیاء از فرزندان او (علیهم السلام) شماها همچون بهائم متحیّر و سرگردان بودید که هیچ برنامه ای از برنامه های آسمانی خدا را نمی شناختید و آیا نه مگر به هر شهری از دروازه ی آن باید داخل شد.
بحارالانوار جلد ۷۵صفحه ۳۷۴
در روایت دیگری که باز از آن حضرت نقل شده است خطاب به شیعیانش فرموده است : شما را سفارش می کنم به تقوای خدا و پرهیزکاری در فضای دینتان و کوشا بودن در اطاعت فرمان خدا و راستگویی و امانتداری چه آنکه وقتی یک فرد از شما طایفه ی شیعه در روش دینی خود پرهیزکاری و راستگویی و امانتداری و خوش خلقی با مردم از خود نشان داد می گویند : این شیعی است و تربیت شده ی در مکتب اهل بیت علیهم السلام است و من خوشحال می شوم.خدا را در نظر بگیرید و مایه ی زینت ما باشید و مایه ی ننگ و عار ما نباشید.آری ما اهل همه ی خوبی ها هستیم امّا هیچ بدی از ما نشأت نمی گیرد.
بحارالانوار جلد ۷۵ صفحه ی ۳۷۲
▪️در رساله های عملی اکثر مراجع ذکر نام امیرالمومنین جل جلاله را مبطل نماز میدانند و معتقدند اگر در تشهد نماز ذکر شود باعث فساد نماز میشود و آنرا باطل میکند😳 .
🔸حال اینکه نظرات و احادیث و روایات معصومین برخلاف این فتواهاست .
🔸 معصومین میفرمایند هیچ مخلوقی نیست که تسبیح نگوید و تسبیحش شهادات ثلاث است یعنی میگوید اشهد ان لا اله الا الله ، اشهد ان محمد رسول الله ، اشهد ان علیا ولی الله .
🔸روایاتی را در ادامه برای شما بیان میکنم .
🔸حتی پرنده ها ، جانوران ، حشرات ، درخت و گل و سنگ و خاک و همه و همه ، در حال خواندن شهادات ثلاثه هستند .
🔸 هیچ عبادتی بدون ذکر اشهد ان علیا ولی الله مورد قبول قرار نمیگیرد .
🔸 در ادامه روایاتی را برای شما نقل میکنم که اهمیت ذکر شهادت ثالثه را مشخص میکند .
🔹 قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : رَأَيْتُ لَيْلَةَ اَلْإِسْرَاءِ مَكْتُوباً عَلَى قَائِمَةٍ مِنْ قَوَائِمِ اَلْعَرْشِ - « أَنَا اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنَا » وَحْدِي خَلَقْتُ جَنَّةَ عَدْنٍ بِيَدِي مُحَمَّدٌ صَفْوَتِي مِنْ خَلْقِي أَيَّدْتُهُ بِعَلِيٍّ وَ نَصَرْتُهُ بِعَلِيٍّ.
🔹رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) فرمود شب معراج ديدم بر يكى از ستونهاى عرش نوشته منم خدای معبود حقى نيست جز من تنهايم، بهشت عدن را بدست خود آفريدم محمد برگزيده خلق منست او را با على تأييد كردم و با او يارى نمودم.
🔹عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ نَوَّهَ اَللَّهُ بِأَسْمَائِنَا لَمَّا خَلَقَ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضَ أَمَرَ مُنَادِياً يُنَادِي أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ ثَلاَثاً أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اَللَّهِ ثَلاَثاً أَشْهَدُ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ حَقّاً ثَلاَثاً .
🔹 از امام صادق علیه السلام :
ما اهل بیتی هستیم که خداوند نام ما را بین مخلوقات بزرگ و رفیع ساخت و هنگامی که زمین و آسمانها را خلق نمود ، به منادی دستور داد ندا دهد ،
اشهد ان لا اله الا الله ، اشهد ان محمد رسول الله ، اشهد ان علیا امیرالمومنین حقا ، و منادی سه بار این شهادتها را ندا داد .
🔹عَنْ سَعْدٍ اَلْإِسْكَافِيِّ عَنِ اَلْأَصْبَغِ : أَنَّهُ سَأَلَ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «سَبِّحِ اِسْمَ رَبِّكَ اَلْأَعْلَى» ، فَقَالَ: مَكْتُوبٌ عَلَى قَائِمَةِ اَلْعَرْشِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ اَللَّهُ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرَضِينَ بِأَلْفَيْ عَامٍ «لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ فَاشْهَدُوا بِهِمَا وَ أَنَّ عَلِيّاً وَصِيُّ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ.
🔹از امیرالمومنین علیه السلام درباره آیه سبح اسم ربک الاعلی پرسیدند (نام پروردگار خود را به پاکی ذکر کن)
امیرالمومنین فرمودند :
دو هزار سال قبل از خلقت آسمانها و زمین ، بر روی ستون های عرش نوشته شده بود ،
معبودی جز خداوند نیست و هیچ شریکی ندارد ،
و محمد بنده و پیامبر اوست ،
و علی علیه السلام وصی پیامبر اوست .
🔹عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: مَسْطُورٌ حَوْلَ اَلْعَرْشِ بِخَطٍّ جَلِيلٍ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَللَّهِ عَلِيٌّ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ .
🔹از امام صادق نقل شده است :
بر روی عرش با خط بسیار واضح و جلی نوشته شده است ،
لا اله الا الله ، محمد رسول الله ،
علی امیرالمومنین ولی الله .
🔹مشاهده نمودید ،
من فقط چند نمونه از صدها و هزاران روایت درباره نام امیرالمومنین ذکر نمودم .
مشاهده میکنید که خداوند در همه جا نام مبارک امیرالمومنین را نوشته است ؟
هر جا نام خداوند و پیامبر باشد ، حتما نام مبارک امیرالمومنین نیز وجود دارد .
حال چگونه است که همه جا این سه شهادت مبارک با هم هستند ولی در تشهد نماز که وجه دین ماست وجود ندارد .
🔹 جالب تر این است که مراجع معتقدند ، آوردن نام مبارک علی در تشهد نماز ، باعث باطل شدن ان میشود .
🔹 نماز بدون ذکر حضرت آیت الله العظمی مولانا أمیر المومنین صلوات الله علیه چه قیمتی دارد ⁉️
یا علی مدد
#اصل_دین_یکیست
#تقلید_از_معصوم
#شهادت_ثالثه_در_تشهد
#شهادت_سوم
May 11
خطرناکتر از دجال
حدّثنا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى المتوكّل عَنِ اَلحَسَنِ بْنِ علِيّ اَلْخَزّازِ قال سمعت اَلرِّضَا علیه السلام يقُول :
إِنّ ممَّن يتَّخذ موَدّتنا أهْل البيْت لمنْ هو أشَدّ لَعنة علَى شِيعتنا منَ اَلدّجّال فَقلت لَهُ يَا ابن رَسول اَللّه بِماذا قال بِموَالاة أعْدائنا و معاداةِ أولِيائنا إنّه إذا كان كذلك اختلط اَلحقّ بِالْباطل و اشتبه الامر فلم يُعرفْ مؤمنٌ مِنْ منافق .
صفات الشيعة-محمد بن علي ابن بابويه ج:1 ص:8
امام رضا علیه السلام: خطر و فتنه انگیزی بعضى از کسانى که ادعاى محبت و دوستى ما را دارند،برای شیعیان ما از دجال بیشتر است.
راوی گوید عرض کردم اى پسر رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم به چه علت؟ فرمود: به خاطر دوستىشان با دشمنان ما و دشمنىشان با دوستان ما. و هر گاه چنین شود، حق و باطل به هم در آمیزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بارونِ کربلا
مادرت میشه مهمونِ کربلا...
#شبجمعهحرمتآرزوست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشکند دستی که ویران کرد این گلخانه را ... 🖤
◾️ هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام به دست وهابیت کور دل و ملعون را تسلیت میگوییم.
🏴 کاشی به کاشی حرم را که در خیالم نقش میزنم،
دست دراز میکنم که ضریح را در آغوش بگیرم؛
میبینم دستم از خیال کوتاه است.
و بعد ویران میشوم، مثل بقیع...
امّا
تو یک روز آرزوهای مرا آباد میکنی مهدی جان!
#تخریب_بقیع
#روز_جهانی_بقیع
امون ای دل.mp3
5.41M
▪️یه مدینه، یه بقیعه، یه امامی که حرم نداره
▪️سینه زن ها کسی نیست تا روی قبرش یه دونه شمع بذاره
▪️امون ای دل، امون ای دل، امون ای دل، امون از غریبی
⭕️اسرار حروف مقطعه قرآن
اگه حروف مقطع قرآن را باهم جمع کنن و حروف تکرارے را حذف کنن این جمله بدست میاد:
«صراط علے حق نمسکه»
«راه علے علیهالسلام حق است به آن چنگ میزنیم»
📚تفسیر صافے:ج1 ص91
📚بحار الانوار:ج88 ص11
❤️و امیرالمؤمنین علیهالسلام خودشون فرمودن:
«براے هر کتابے خلاصهاے است و خلاصه قرآن کریم حروف مقطعه آن است»
📚تفسیر مجمع البیان:ج1 ص75
🌺الحمدالله الذے جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیرالمومنین علے ابن ابے طالب علیه السلام
🔴 بوی عجیب سیب سرخ!
✍ مرحوم شیخ رجبعلی خیاط با جمعی از رفقایشان وارد قبرستانی شدند.
یکمرتبه ایستادند و شروع کردند به امام حسین (علیه السلام) سلام دادن. بعد شیخ رجبعلی میگوید: رفقا بوی خوش گل سرخ و یا سیب سرخ را استشمام میکنید؟
آنها گفتند: نه.
شیخ از مسئول قبرستان پرسید:
امروز چه کسی را دفن کردند؟ میگوید: کسی را همین پیش پای شما دفن کردند. و آنها را سرقبر او میبرد. در آنجا برخی دیگر همان بوی خوش را استشمام میکنند.
شیخ میگوید: این شخص از محبان و اهل زیارت سیدالشهداء (علیه السلام) بود. وقتی دفن شد، سیدالشهداء به اینجا تشریف آوردند و بوی خوش از آن حضرت است. و به واسطه این شخص عذاب از این قبرستان برداشته شد.
🔹 نظام رشتی از مادحین حضرت بود. وی را پس از مرگ دیدند، پرسیدند: در قبر وضعیت چگونه است؟
فقط این بیت شعر را خواند:
شکر خدا را که در پناه حسینم
عالم از این خوب تر پناه ندارد...
✦༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕
﴿الاْمِنُ بِاللَّهِ﴾
ایمان آورنده به خدا. عباس بن عبدالمطلب و ابن ابی طلحه با یکدیگر مفاخره میکردند که من ساقی حاجیان هستم، آن دیگری هم میگفت: من مسجد الحرام را تعمیر کردم. امیرمؤمنان علیه السلام که از آنجا میگذشت، فرمود: من هم به خدا و روز قیامت ایمان آوردم. ابن عباس میگوید: آیه شریفه نازل شد و کار علی جل جلاله را برتر دانست:
«أَجَعَلْتُمْ سِقایةَ الْحآجِ ّ وَعِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الْآخِرِ وَجاهَدَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ لایسْتَوُونَ عِنْدَاللَّهِ وَاللَّهُ لایهْدِی الْقَوْمَ الظّالِمِینَ»؛ [۱]
«آیا سیراب کردن حُجّاج، و آباد ساختن مسجد الحرام را، همانند (عمل) کسی قرار دادید که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و در راه او جهاد کرده است؟! (این دو) نزد خدا مساوی نیستند و خداوند گروه ظالمان را هدایت نمی کند». [۲]
----------
[۱]: ۲۱. سوره توبه، آیه ۱۹.
[۲]: ۲۲. بحارالانوار، ج ۳۶، ص ۱۳۸. تفسیر الطبری، ج ۱۴، ص ۱۷۱؛ تفسیر الصنعانی، ج ۲، ص ۲۶۹؛ تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۳۵۸؛ الدرّ المنثور، ج ۵، ص ۲۹؛ المناقب ابن مغازلی، ص ۳۲۱.
┄┅┅✿یاعلی¹¹⁰✿┅┅┄
*الٰهی بِحَقِ مُحَمَّدٍوَعَلیٍ وَفٰاطِمَةٍ وَالحَسَنٍ وَالحُسَیْنٍ وَبِحَقِ صٰاحِبَ الزَّمٰانْ عَلَیهِمُ السَّلٰام،عَجَّلْ لِوَلیِڪْ الفَرَج*
✦༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕
☀️ابان بن ابى عياش از سليم بن قيس نقل می كند كه گفت: به ابو ذر گفتم: خدا تو را رحمت كند، عجيب ترين مطلبى كه از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيده اى كه در باره على بن ابى طالب عليه السّلام فرموده برايم نقل كن.
ابو ذر گفت: از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيدم كه می فرمود: «در اطراف عرش نود هزار ملائكه هستند كه تسبيحى و عبادتى جز اطاعت على بن ابى طالب و برائت از دشمنانش و طلب مغفرت براى شيعيانش ندارند».
گفتم: خدا تو را رحمت كند، مطلب ديگرى هم بگو. گفت: از آن حضرت شنيدم كه می فرمود: «خداوند، جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل را به اطاعت على و برائت از دشمنان او و استغفار براى شيعيانش اختصاص داده است».
گفتم: مطلب ديگرى هم بگو. گفت: از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيدم كه می فرمود: «خداوند همچنان به وسيله على عليه السّلام در هر امّتى كه پيامبر مرسلى در آنان بوده اتمام حجّت می نمود، و آنكه بيشتر به على عليه السّلام معرفت داشت درجه او نزد خداوند عظيم تر بود».
عرض كردم: خدا تو را رحمت كند، مطلب ديگرى هم بگو. گفت: آرى، از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيدم كه می فرمود: اگر من و على نبوديم خدا شناخته نمی شد، و اگر من و على نبوديم خدا عبادت نمی شد، و اگر من و على نبوديم ثواب و عقابى نبود.
على را هيچ پرده اى از خداوند نمی پوشاند و هيچ حجابى بين او و خداوند مانع نمی شود. او خود حجاب و واسطه بين خدا و خلقش است.
سليم می گويد: سپس از مقداد پرسيدم و گفتم: خدا تو را رحمت كند، بهترين مطلبى كه در باره على بن ابى طالب عليه السّلام از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيده اى برايم نقل كن.
گفت: از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيدم كه می فرمود «خداوند در پادشاهى خود يگانه است. او خود را به انوارش شناسانيد، و سپس دستورات خود را به آنان سپرد و بهشتش را بر ايشان مباح نمود.
هر كس از جن و انس كه خدا بخواهد قلب او را پاك گرداند ولايت على بن ابى طالب را به او می شناساند، و هر كس كه خدا بخواهد بر قلب او پرده بكشد معرفت على بن ابى طالب را در باره او امساك می كند.
قسم به خدايى كه جانم بدست اوست، آدم مستوجب آن نشد كه خدا او را خلق كند و از روحش در او بدمد، و نيز توبه او را بپذيرد و او را به بهشتش باز گرداند مگر بخاطر نبوّت من و ولايت على بعد از من.
قسم به آنكه جانم بدست اوست ملكوت آسمانها و زمين به ابراهيم نشان داده نشد و خداوند او را دوست خود قرار نداد مگر بخاطر نبوّت من و اقرار به على بعد از من.
قسم به آنكه جانم بدست اوست، خداوند با موسى سخن نگفت و عيسى را بعنوان آيت خود بر جهانيان معرفى نكرد مگر بخاطر نبوّت من و معرفت على بعد از من.
قسم به آنكه جانم بدست اوست، هيچ پيامبرى به نبوّت نرسيد مگر بخاطر معرفت او و اقرار به ولايت ما. و هيچ مخلوقى از جانب خداوند اهليّت پيدا نكرد كه خدا به او نظر كند مگر با بندگى در مقابل خدا و اقرار به على بعد از من.
سپس مقداد سكوت كرد.
گفتم: مطلب ديگرى هم بگو.
گفت: بلى، از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيدم كه می فرمود: على حاكم و مدبّر اين امت و شاهد بر آنها و متصدّى حساب آنان است.
اوست صاحب مقام اعظم و راه حقّى كه طريق آن آباد است، و او صراط مستقيم خداوند است.
به وسيله او بعد از من از ضلالت هدايت می يابند و از كوردلیها به بينش دست می يابند. به وسيله او نجات يابندگان نجات می يابند، و از مرگ به او پناه برده می شود و به وسيله او امان از ترس می آيد. با او گناهان محو و ظلم دفع می گردد و رحمت نازل می شود.
او چشم بيننده خداوند و گوش شنواى او و زبان گوياى او در خلقش، و دست باز او به رحمت بر بندگانش، و وجه او در آسمانها و زمين و جنب راست و آشكار او است.
او طناب قوى و محكم، و ريسمان قابل اعتماد او است كه از هم گسيختگى ندارد، و باب خداوند است كه از آن بايد وارد شد و خانه خداست كه هر كس داخل آن شود در امان خواهد بود.
او علم خداوند بر صراط در روز برانگيختن مردم خواهد بود. هر كس او را بشناسد بسوى بهشت نجات خواهد يافت، و هر كس او را انكار كند بسوى آتش سقوط خواهد كرد.
📘كتاب سليم بن قيس الهلالي ۲/۸۵۸
┄┅┅✿یاعلی¹¹⁰✿┅┅┄
*الٰهی بِحَقِ مُحَمَّدٍوَعَلیٍ وَفٰاطِمَةٍ وَالحَسَنٍ وَالحُسَیْنٍ وَبِحَقِ صٰاحِبَ الزَّمٰانْ عَلَیهِمُ السَّلٰام،عَجَّلْ لِوَلیِڪْ الفَرَج*
حضرت مولانا امام صادق (علیه السلام):
سوگند به خدا اگر درقلب جبرئيل و میکائیل ذره اي از محبت آن دو نفر(ابو بكر و عمر لعنت الله علیهما)بود خداوند آنها را با صورت در آتش جهنم مي انداخت
بحار الانوار ج45 ص 339
💢اللهم العن الجبت و الطاغوت💢
🌸 نَحْنُ حَبْلُ اللهِ الَّذِی قَالَ اللهُ تَعَالَی وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا .
إمام صادق علیه السّلام فرمود:
ما أهل بيت، همان حبل الله هستیم که خدا در قرآن أمر فرموده به آن چنگ زنید و پراکنده و گروه گروه نشوید.
📚بحار الأنوار 24 / 84 ، حدیث 3
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم وَ العَن أعدائهم اجمعین
ان رسول الله صلی اللّه علیه وآله کان یدعوا دائما فی غار حرا بهذا الدعا:اللهم لاتمتنی حتی ترینی علی بن ابی طالب صلوات الله علیه.
🍐العبرة الساکته (ام جعفر دهینی) 2/559
همانا رسول خدا صلی اللّه علیه وآله در غار حرا همیشه این دعا را می خواند خدا مرا نمیران ،تا علی بن ابی طالب صلوات الله علیه را به من نشان دهی.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم وَ العَن أعدائهم أَجْمعين
قال امیرالمومنین صلوات الله علیه قد اعطانی من العقل ما لو قسم علی جمیع حمقاء الدنیا و مجانینها لصاروا به عقلا و من القدره لو قسم علیرجمیع ضعفا الدنیا لصاروا به شجعانا و من الحلم ما لو قسم به علی جمیع سفهاء الدنیا لصاروا به حلما و لولا ان رسول الله صلی اللّه علیه وآله امرنی ان لا احدث حدیثا حتی القاه لکان لی و لکم شان.
🍐عرفان العقول و شهود القلوب (محمد مهدی قازان) ص۷۳
امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمود:به من عقلی داده شده که اگر تقسیم شود به همه احمق های دنیا و دیوانه ها همه عاقل شوند و قدرتی دارم اگر تقسیم شود بین همه ی ضعیفان دنیا همه شجاع شوند و حلمی دارم اگر تقسیم شود بین همه ی سفیهان حلیم شوند و اگر رسول خدا صلی اللّه علیه وآله امر نکرده بود چیزی نگویم تا او را ببینم بین من و شما شانی بود.