eitaa logo
حضرت آیت الله قاضی(ره)
2.2هزار دنبال‌کننده
513 عکس
33 ویدیو
28 فایل
عارفان که جام حق نوشیده‌اند رازها دانسته و پوشیده‌اند هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند تبادل،تبلیغ ⛔کپی مطالب با ذکر منبع جایز است
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 عمل بر اساس حق؛ نه مصلحت‌اندیشیِ پنداری! 🔹اسلام دينِ مصلحت‌انديشىِ پندارى و توهّماتِ فكرى نيست؛ بر أساس حقّ است. تمام مجاهداتِ أمير‌المؤمنين ـ عليه السّلام ـ بر أساس حقّ است. 🔹أمير‌المؤمنين ـ عليه السّلام ـ مى‌‏توانست به عنوان مصلحت‌انديشىِ پندارى، چند روزى موقّت، واليانِ خليفۀ پيشين را بر سر كار خود بگمارد و استمرار بدهد، و بعد يكى يكى آنها را از سر كار بردارد. 🔹و مى‌‏توانست به يك وعدۀ خلاف، بعضى از مُتمرّدين را آرام كند و بعد بر آنها حمله نمايد؛ كما اينكه اين طريق و رويّه، در بين سياسيّونِ عالم، متداول است. 🔹..امیرالمؤمنین علیه السلام تشنۀ سلام و صلوات نیست؛ او حاضر است در بالای منابر او را لعن و سبّ کنند ولی از وظیفۀ خود تخطّی نکند. 📝. علامه طهرانی قدّس الله سرّه 📚. ج 4 ص 226 و 228 علیه السلام @ghazi_ir
🔸دلِ هر که می‌نگرم در او، بُوَد اشتغالِ تو یاعلی! علیه‌السلام رحمه‌الله @ghazi_ir
13.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎. غدیرِ ۱۴۰۰ سال پیش، برای امروز ما چه نفعی دارد⁉️ 📼. حضرت آیة اللَه حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🎞. ، سال ۱۴۳۱، دقیقه ۴۰:۵۰. علیه‌السلام @ghazi_ir
🔶 پیام غدیر، شناخت حق است! 🔹امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید «اِعرِفِ الحقَ تَعرِف اَهلَه: حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی!» حضرت همۀ معیارها را با این ملاک کنار می‌زنند و راه را نشان می‌دهند. یعنی به پسر پیغمبر بودن نگاه نکن؛ به خلیفهٔ مسلمین بودن هم نگاه نکن! با اینکه خود حضرت خلیفه و حاکم مسلمین بودند اما می‌فرماید: «خودِ من هم محکوم این قاعده هستم» 🔹ملاک، موقعیت افراد نیست؛ بلکه ملاک این است که چقدر به گفته‌های خود پایبند است. چون اگر بگویند به جایگاه «خلیفه بودنِ من» نگاه کن، فردا حضرت شهید می‌شود و یکی مثل معاویه در ظاهر، عنوان خلیفه پیدا می‌کند آنوقت باید نزد معاویه بروی!! 🔹به «داماد پیغمبر بودنِ من» هم نگاه نکن که شرافتی در این مسئله نیست! همانطور که عثمان هم داماد پیغمبر بود ولی دختر پیغمبر را زد و کشت. 🔹نه به عایشه که زن پیغمبر است نگاه کن و نه به منِ علی‌بن‌ابی‌طالب که خلیفه یا داماد پیغمبر هستم نگاه کن؛ بلکه «برو ملاک‌های حق و باطل را بدست بیاور، دیگر مطلب تمام است!» 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. برگرفته از جلسه 176. علیه‌السلام @ghazi_ir
🌸 کیست مولا آنکه آزادَت کند بند رِقّیَت ز پایت بَر کَنَد 🌸 ای گروه مؤمنان شادی کنید هم‌چو سَرْو و سوسَن آزادی کنید 💎. عید غدیر، جلوه‌گاه عبودیت و بندگی، حقیقت عقلانیت در زندگی، روز هدایتِ فطرتهای آزاده، تکامل قلوبِ آماده، بیداری عقلهای خُفته، زندگیِ دلهای مُرده، بر همه پویندگان راه طهارت و جویندگان مسیرِ صداقت با هر آیین و مرام و مسلکی تبریک و تهنیت باد. علیه السلام رحمه‌الله @ghazi_ir
🌸 چون تو را نوح است کشتیبان، ز طوفان غم مخور علیه‌السلام رحمه‌الله @ghazi_ir
💎 راز زنده بودن غدیر 🔹پیغمبر 1400 سال پیش امیرالمؤمنین - علیه‌السلام - را به خلافت نصب کرد و به مردم معرّفی نمود و تمام شد؛ این مسئله در امروز به ما چه ارتباطی دارد و امروز چه باید کرد؟..چرا امروز را باید جشن بگیریم و خوشحال باشیم و منبسط و مسرور و مبتهج و مشعوف باشیم!؟ 🔹عید غدیر در امروز بیعت با امام زمان - علیه‌السلام - است؛ این معنای عید غدیر است! که ما امروز باید با امام زمانِ خود، تجدید بیعت کنیم؛ که یک سال گذشت و امروز رسول خدا، امام زمان را به نام حجّة بن الحسن - علیه‌السلام - برای ما معرّفی می‌کند و دست او را بالا می‌برد و می‌فرماید: «مَن کُنتُ مَولاه فهذا ابنى حُجّةُ ابنِ الحَسَن مَولاه» معنایِ عید غدیر در امروز این است. 🔺اگر عید غدیر اینگونه باشد همیشه حیات دارد و زنده و پابرجاست. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. 1435 علیه السلام علیه السلام @ghazi_ir
💠. مقاله : 🔠. زبان: فارسی 📌. موضوع: 🖇. گروه: 📊. سطح : 📗. جلد: دوم 📑. صفحه: ۱۸۰ 💾. حجم: ۳.MB 🌐 وب سایت کتابخانه : http://seireelallahbook.blog.ir
﷽ 📌. بیان اجمالی طریقۀ سلوک عقلانی 📚 در رساله " سلوک عقلانی، ج۱ ، ص ۸۹ " از عالم ربانے و حڪیم متالہ مرحوم آیةاللہ سید محمد محسن حسینے طهــرانے رضوان اللہ علیہ آورده اند: ✍🏻. سلوک در مکتب اهل بیت علیهم السّلام بر اساس، سلوک عقلانی می باشد. سلوک عقلانی، روش و طریقۀ مرحوم علامه طهرانی و مرحوم آخوند ملاحسینقلى همدانى ـ رضوان الله علیهما ـ بوده است؛ البته اگرچه سلوک سائر عرفاء الهی نیز بر همین طریقه بوده است، امّا این مسئله در مکتب علامه طهرانی و آخوند ملاحسینقلی همدانی خیلی ملموستر و روشن تر می باشد. ❖. سلوک عقلانی، یعنی عبور از جزئیّت و رسیدن به کلیّت؛ یعنی انسان بدون توجه به ظاهر، حقیقت و نفس و باطن خویش را به حقیقت و باطن و مبدأ هستى متّصل میکند. در سلوک عقلانی انسان بدون توجه به خصوصیّات فردیّه و مشخّصات خارجیّه، به دنبال ادراک معانى کلّیه میرود و به همان کلیّات پایبند می باشد. او پس از ادراک معنای حقیقی ولایت، دیگر امام را در قالب خاصیّ جستوجو ننموده و نزد او جنگ با صلح امام علیه السّلام یکسان است، همچنانکه غیبت با ظهور امام برای او تفاوتی ندارد. ❖. در سلوک عقلانی تمامی اعمال نزد سالک جنبۀ طریقیّت خود را نشان داده و سالک بیش از آنکه به ظاهر اعمال اهتمام ورزد در صدد دریافتن حقیقت و روح عمل می باشد که عبارت است از عبودیّت محض و ربط بیشائبه با پروردگار. او در ارتباط با مخلوقات پیش از آنکه به جنبۀ خلقی نگاه کند، به جنبۀ وجه الرّبی اشیاء نظر نموده و با زدودن حجاب جزئیّت در صدد تماشای کلیّت و توحید در همۀ عالم وجود می باشد. ❖. در طریقۀ سلوک عقلانی سالک به وسیلۀ جایگزینی عقل بر احساسات و توهّمات، با عقل منفصل و مقام ولایت اتّصال باطنی پیدا نموده و بدین وسیله خیال او تصحیح گشته و از تمامی کریوه های جزئیّات عالم اعتبار و حجب ظلمانی و همچنین حجب نورانیّه و مقامات معنوی نیز عبور مینماید. در طریقۀ سلوک عقلانی سالک با موت اختیاری، راه میانبر را پیش گرفته و خود را منتظر مواقف عالم برزخ و قیامت و حساب ننموده و در همین دنیا از جمیع مواقف قیامت صغریٰ و کبریٰ عبور مینماید. و قیامت خویش را به پا میدارد. ❖. آخرین مرحله در طریقۀ سلوک عقلانی که اساس آن عبور از جزئیّت و رسیدن به کلیّت است، مسئله عبور از نفس میباشد؛ چرا که سالک پس از عبور از همه حجب ظلمانی و نورانی در می یابد هنوز از نفس عبور ننموده است و اینجاست که خود را عاجز و درمانده و بیچاره می یابد چرا که محال است انسان خود بتواند از نفس خود بگذرد، بنابراین او برای عبور از نفس نیازمند توسّلات شدیده و تبتّل و انقطاع تامّ به مقام ولایت دارد تا اینکه به واسطۀ عنایت مقام ولایت و عقل منفصل عبور از نفس برای او حاصل خواهد شد. نتیجه عبور از نفس، همانا رسیدن به مقام مخلَصین و پیوستن به کلیّت و فناء در ذات الهی و وحدت با مقام ولایت می باشد. این است مقام ولیّ الهی و انسان کامل @ghazi_ir
💠 هدف شوم انگلیس، طرد مبانی قرآنی! 🔸لرد كرزن، وزير خارجه معروف انگلستان - كه از مستشرقين است - براى از بين رفتن مسلمين، خيلى زحمت كشيد! در زمان گلادستون، قرآن را در مجلس اعيان برداشت و گفت: «ما نمى‌‏توانيم حكومت كنيم مگر اينكه آن را از بين ببريم!» گفتند: «چگونه مى‌‏توانيم آن را از بين ببريم؟» در آنجا سالنى بزرگ بود، كه فرش يكپارچه‌اى در آنجا قرار داشت و در آخر سالن، ميزى بود و قرآن بر روى ميز بود، و رفتن پيشِ قرآن مقدور نبود مگر اينكه پا بر روى فرش بگذارند. 🔸لرد كرزن گفت: «چه كسى مى‌‏تواند آن قرآن را بردارد بدون اينكه پا بر روى فرش بگذارد؟» نمايندگان گفتند: «ممكن نيست!» او گفت: «بسيار آسان است!» و شروع كرد به كنار زدنِ گوشه‏‌اى از فرش، و همين‏طور كنار زد تا رفت و در كنار قرآن قرار گرفت و گفت: «همين‏طور كه من اين فرش را كنار زدم، بايد قرآن را از ميان مسلمين كنار زد و آن را از ميان برداشت!» اين حرفِ خيلى عجيبى است! اين حرف را حدود صد و بيست سال قبل گفت. از آن به بعد انگليسى‌‏هاى بى‌‏شرف و بى‌‏انصاف و بى‌‏حيا و بى‌‏شرم و پست و وقيح، بى‌‏شرمانه و وقيحانه دست به كار شدند، و به بدترين وجهى نظراتِ خودشان را اعمال كردند. 🔸اگر كسى تاريخ مشروطيّت را- كه خيلى روشن است- بخواند، مى‌‏داند كه: اينها چقدر رذل هستند! اينها آن‏قدر رذالت و پستى دارند كه اخيراً حكم لواط را قانونى كردند و از مجلس گذراندند! با اين درجه از پستى، به قانون اسلام و قرآن حمله كردند! به وسيله فراماسونرهايى مانند: جمال‏زاده، آخوندزاده، تقى‌‏زاده، سيّد ضياء و ... به اسلام و علما حمله‏‌ور شدند و گفتند: «اصولًا ايران به كمال خود نمى‌‏رسد، مگر اينكه از فرقِ سر تا كف پا فرنگى شود!» 🔸عدّه‏‌اى از اينها مانند: سيّد نصرالله تقوى و شيخ ابراهيم زنجانى و تقى‌‏زاده، مجلسى تشكيل دادند و در همان مجلس حكم اعدام شيخ فضل‏ الله نورى را دادند، و ديگر نمى‌‏دانستند كه اين صددرصد به دست انگلستان است. 📝 علامه طهرانی قدّس الله سرّه 📚 ، ص: 107. @ghazi_ir