eitaa logo
🌹درمحضر قرآن واهل بیت🌹
7.6هزار دنبال‌کننده
24.3هزار عکس
26.7هزار ویدیو
126 فایل
استفاده مطالب کانال با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان عج. دراین کانال، تفسیر، قرآن، احکام، نماز، حجاب، نهج البلاغه، ترفندها، آشپزی، کلیپ های مذهبی، شرح دعای جامعه، انسان شناسی، شیوه زندگی شیرین، سیاسی، اعتقادی و....
مشاهده در ایتا
دانلود
⚜️ عقیلة العرب الگوے عشق و عزٺ ماسٺ ڪنار مرقد او مڪتب ماسٺ بہ ‌این دلیل همیشہ بہ‌ خویش مےبالیم جوار رحمٺ او مایهٔ سعادٺ ماسٺ (س)💔 🥀🏴 لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣🔵 تصاویری از باز کردن درب حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) توسط شهید حاج قاسم سلیمانی روحت شاد مرد بزرگ لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
⭕️ضعف تربيت ديني از ميان آيات شش‌گانة 15 تا 20 سورة احقاف از صفحة 504 ، خداوند بعد از اشاره به مسألة نيكي به پدر و مادر و شكر زحمات آنها كه مقدّمه‌اي است براي شكر پروردگار، در آية سوم اين صفحه، از ضعف تربيت ديني سخن مي‌گويد. ⭕️ در اين شكّي نيست كه: ما از نظر دينمان، شديداً مورد تعرّض دشمن قرار گرفته ايم. چون پي برده‌اند كه: رمز پيروزي اين ملّت، اعتقادات ديني و ايمانشان بوده است و فهميده‌اند كه دين و ايمان، نيروي بسيار محرّكي است و اگر بخواهند در چنين ملّتي، شكست به وجود آورند، بايد آن نيروي دين و ايمان را بشكنند. از اين نظر با جدّ تمام دست به تضعيف و تخريب اساس دين زده‌اند. مخصوصاً روي اعتقاديّات و اصول عقايد و معارف، نظر دوخته‌اند. يعني، لبة تيز حربة دشمن مستقيم روي عقايد ديني آمده‌است، آن هم به خصوص، عقايد طبقة جوان! و متأسّفانه، جوان امروز هم آسيب‌پذير است.⭕️ برگرفته از آثار آيت‌الله ضياءآبادي⭕️ لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
اين‌كه عرض شد: جوان امروز، از آن نظر است كه: جوان امروز، با جوان شصت هفتاد سال پيش، خيلي تفاوت دارد. ⭕️شصت هفتاد سال پيش، اكثراً تربيت خانوادگي توأم با تعبّد ديني بود و در خانواده‌ها، اغلب خضوع ديني حاكم بود. و قهراً فرزنداني كه در آن محيط تربيت مي‌يافتند، داراي عقايد متوسّط مذهبي بودند. اين، از يك جهت. از جهت ديگر، مردم آن روز با آقايان علما در ارتباط بودند، آن هم علماي ربّاني به معناي واقعي كلمه، كه به راستي مربّي مردم بودند. يك عالم مي‌توانست در محلّه‌اي، جمعيّتي را موحّد و متديّن سازد. جهت سوم اين‌كه عوامل اضلال و اغواي آن روز نسبت به امروز بسيار كم بود. 70 سال پيش، در اغلب خانواده‌هاي مسلمان حتّي يك راديو هم ديده نمي‌شد.⭕️ اين سه جهت در مردم هفتاد سال پيش وجود داشت و در زمان‌هاي پيش‌تر هم، مسلّم بيشتر بوده‌است.@ghjariafsane
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
مامّا جوان امروز اين‌طور نيست؛ اوّلاً:⭕️تربيت خانوادگي، غالباً توأم با تعبّد و خضوع ديني نمي‌باشد! خودِ والدين چقدر از دين بهره دارند تا بتوانند فرزندانشان را ديندار بپرورانند؟! البتّه اكثراً اين‌طورند، نه كُلاً. هميشه و در هر زمان، قَليلٌ مِن عِبادِيَ الشَّكور هستند. زیرا جوان امروز از آن‌نظر كه درس‌خوانده و تحصيل‌كرده است، يك‌نوع حالت عُجب و غرور و خودپسندي در او پيدا شده و اصلاً وَقعي به افكار والدين خود نمي‌گذارد و با ديدة تحقير به آنها مي‌نگرد و فرهنگ ديني آنها را به تمسخر مي‌گيرد.⭕️ كه گويي آية 17، وضع جوان امروز را ترسيم مي‌كند؛ مي‌فرمايد: «وَ الَّذي قالَ لِوالِدَيه: اُفٍّ لَكُما، أ تَعِدانِني أن اُخرَج؟ وَ قَد خَلَتِ القُرونُ مِن قَبلي»؛ «آن كسي كه به والدينش مي‌گويد: اُف بر شما! اين، چه حرفي است مي‌زنيد كه: قيامتي هست و برزخ و محشري هست و زنده شدن پس از مرگ و كيفر و پاداشي در كار است؟ اين همه پيش از ما مرده‌اند» و پوسيده‌اند و بازگشتي نداشته‌اند! اين، چه حرف نامعقولي است كه شما مي‌زنيد؟ بي‌چاره والديني كه پايبند به عقايد ديني هستند، اين سخن را كه از فرزند خود مي‌شنوند، شديداً ناراحت مي‌شوند. از يك سو، حاضر نيستند سخن ضدّ دين بشنوند. و از سوي ديگر، عزيز خود را مي‌بينند كه در مسير هلاكت ابدي افتاده؛ «وَ هُما يَستَغيثانِ الله»؛ «استغاثه به درگاه خدا مي‌برند» و از اوكمك مي‌طلبند و فريادشان بلند مي‌شود كه: اي خدا، چه چاره كنيم؟ و به فرزند نادانشان مي‌گويند: «وَيلَك آمِن»؛ «واي بر تو! اين‌گونه حرف نزن! ايمان بياور»؛ «إنَّ وَعدَ الله حَقّ»؛ «وعدة خدا حقّ است»؛ اين‌چنين نيست كه تو مي‌پنداري. امّا او، هم‌چنان با تكبّر و بي‌اعتنايي: «فَيَقول: ما هذا إلاّ أساطيرُ الأوَّلين»؛ «مي‌گويد: اين حرف‌هاي شما كهنه و پوسيده و افسانه‌هاي گذشتگان است! @ghjariafsane
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
پس⭕️از يك‌طرف، جوانان امروز، تربيت خانوادگي‌شان غالباً توأم با تعبّد و خضوع ديني نيست و بلكه حالت استكبار و غرور بر فكرشان حاكم است. از طرف ديگر، اينها با علماي صالح در ارتباط نيستند. البتّه، در هر زماني، عالمان صالح هستند، امّا در گوشه و كنارند و در دسترس تودة مردم نيستند. يعني، علماي صالح ربّاني كه در گذشته بودند، يا اكنون نمونة آنها را اصلاً نمي بينيم، يا بسيار كم مي‌بينيم!⭕️آن عالماني كه: يُذَكِّرُكُمُ اللهَ رُؤيَتُه، وَ يَزيدُ في عِلمِكُم مَنطِقُه، وَ يُرَغِّبُكُم فِي الآخِرَهِ عَمَلُه؛ ديدارشان شما را به ياد خدا بيندازد، گفتارشان بر علم شما بيفزايد، و عملشان شما را به آخرت ترغيب كند. آري؛ جوان‌هاي امروز ما، ارتباطي با اين نوع از عالمان ندارند. مشكل سوم اين‌كه: عوامل اضلال و اغوا، در حدّ وفور، آنها را احاطه كرده‌است؛ روزنامه‌ها، مجلاّت، فيلم‌ها، ساز و آوازها و انواع وسايل ارتباط با ممالك ديگر، به سهولت در دسترسشان قرار گرفته‌است. @ghjariafsane
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
حال، ما چاره‌اي نداريم جز اين‌كه به جوانان عزيز هشدار بدهيم كه: ⭕️اي عزيزان، ما به هر حال، عاقل و مسلمان و مكلّف هستيم. مطمئن باشيم كه مرگ در كار است و پس از آن نيز، برزخ و محشر برقرار. و ما بايد پس از مرگ با همين دين زندگي كنيم. پس در امر دينمان كوشا باشيم. مخصوصاً به تحكيم معارف و اصول عقايدمان بپردازيم. ممكن است در مرحلة عمل، مثلاً به خواندن دعاي كميل و ندبه و زيارت عاشورا مقيّد باشيم و هر هفته هم مسجد جمكران برويم، امّا در مرحلة اعتقاد، داراي تزلزل و اضطراب باشيم. در اين صورت: اوّلاً: آن اعمال، ارزش چنداني، از نظر تقرّب به خدا، نخواهد داشت. و ثانياً: آن‌اعمال بقا و دوامي نداشته و با تشكيك مُشَكِّكي از دست خواهد رفت @ghjariafsane
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
⭕️اين را از پيشوايان معصوم خود(ع) بشنويم كه: لايُقبَلُ عَمَلٌ إلاّ بِمَعرِفَه؛ هيچ عملي مقبول نمي‌شود و شما را حركت نمي‌دهد و بالا نمي‌برد، مگر آن‌كه از معرفت و شناخت نشأت گرفته‌باشد. معبود خود را بشناسيد، و آن‌گاه عبادتش كنيد؛ وَ لا مَعرِفَهَ إلاّ بِعَمَل؛ معرفت اگر پيدا شد، در عمل ظهور مي‌كند. ممكن نيست شناخت، عاري از عمل باشد؛ مَن عَرَفَ، دَلَّتهُ مَعرِفَتُهُ إلَي العَمَل؛ كسي كه شناخت، خود اين معرفتش، او را به عمل رهنمون مي‌گردد؛ وَ مَن لَم يَعرِف، فَلا عَمَلَ لَه؛ آن كسي كه شناختي ندارد، عملش ارزشي ندارد!@ghjariafsane
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
⭕️امام سيّدالشّهدا(ع) فرموده‌است: يا أيُّهَا النّاس، إنَّ الله وَ اللهِ ما خَلَقَ العِباد إلاّ لِيَعرِفوه؛ ای مردم! به خدا قسم خدا بندگان را خلق نكرد، مگر براي اين‌كه او را بشناسند.⭕️ اگر در قرآن آمده: لِيَعبُدون، منظور همين است؛ لِيَعبُدون، أي: لِيَعرِفون؛ آن عبادتِ نشأت‌گرفتة از معرفت منظور است. فَإذا عَرَفوه عَبَدوه، فَإذا عَبَدوه اِستَغنَوا بِعِبادَتِهِ عَن عِبادَهِ مَن سِواه؛ اگر مردم، خدا را بشناسند، عبادتش مي‌كنند و وقتي او را عبادت كردند، ديگر در مقابل احدي، سر فرود نمي‌آورند. بندة او كه شدند، بندة ديگري نمي‌شوند. يا أيُّهَا الَّذينَ آمَنوا، عَلَيكُم أنفُسَكُم؛ اي باورداران، به خودتان بپردازيد و در اصلاح نفس خويش، كوشا؛ لايَضُرُّكُم مَن ضَلّ إذَا اهتَدَيتُم؛ اگر شما خود راه‌يافته باشيد، همة مردم هم كه گمراه باشند، ضرري به حال شما نخواهند داشت. إلَي الله مَرجِعُكُم جَميعا، فَيُنَبِّئُكُم بِما كُنتُم تَعمَلون؛ همه، به‌سوي خدا باز مي‌گرديد و كسي بي‌كيفر و پاداش نمي‌ماند و جملگي را از اعمالتان آگاه مي‌سازد. @ghjariafsane
۱۷ بهمن ۱۴۰۱