eitaa logo
🌹درمحضر قرآن واهل بیت🌹
7.1هزار دنبال‌کننده
23.1هزار عکس
25.1هزار ویدیو
123 فایل
استفاده مطالب کانال با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان عج. دراین کانال، تفسیر، قرآن، احکام، نماز، حجاب، نهج البلاغه، ترفندها، آشپزی، کلیپ های مذهبی، شرح دعای جامعه، انسان شناسی، شیوه زندگی شیرین، سیاسی، اعتقادی و....
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7a0b2af9645678873d20aabc0d254905.mp3
10.82M
سرود همه بت های عالم، همه افتاده در چاه لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعمال روز عید بزرگ مبعث 🌸غسل کردن. 🌸روزه گرفتن و آن یکی از چهار روزی است که در طول سال برای روزه گرفتن امتیاز ویژه دارد و ثوابی برابر با روزه هفتاد سال دارد. 🌸صلوات زیاد فرستادن. 🌸زیارت حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله و امیرالمؤمنین علیه‌السلام 🌸به جا اوردن دو نماز دوازده رکعتی 🌻نماز اول دوازده رکعت نماز یعنی شش نماز دو رکعتی 🌻در هر رکعت یک مرتبه «حمد» و «سوره [توحید]» خوانده 🌻و پس از پایان نماز، هر کدام از سوره‌های «حمد» و «توحید» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ الْفَلَقِ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ النَّاسِ» را «چهار مرتبه» بخواند، 🌻آنگاه «چهار مرتبه» بگوید: لاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ، وَاللّٰهُ أَکْبَرُ، وَسُبْحانَ اللّٰهِ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ؛ معبودی جز خدا نیست و خدا بزرگ‌تر از هر چیزی است و منزّه است خدا و خدا را سپاس و نیست جنبش و نیرویی جز به عنایت خدای برتر و بزرگ. 🌻و «چهار مرتبه»: اللّٰهُ اللّٰهُ رَبِّی لَاأُشْرِکُ بِهِ شَیْئاً. خدا، خدا، پروردگار من است، چیزی را برای او شریک نمی‌آورم. 🌻و «چهار مرتبه»: لَاأُشْرِکُ بِرَبِّی أَحَداً. هیچ‌کس را برای پروردگارم شریک نسازم. 🌷نماز دوم 🌷دوازده رکعت نماز به جا می‌آوری 🌷در هر رکعت سوره «حمد» و سوره‌ای که آسان باشد می‌خوانی 🌷و پس از گفتن تشهّد و سلام بین هر دو رکعت می‌گویی الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِی لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً، وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ، وَلَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِیٌّ مِنَ الذُّلِّ، وَکَبِّرْهُ تَکْبِیراً. یَا عُدَّتِی فِی مُدَّتِی، یَا صاحِبِی فِی شِدَّتِی، یَا وَلِیِّی فِی نِعْمَتِی، یَا غِیاثِی فِی رَغْبَتِی، یَا نَجاحِی فِی حاجَتِی، یَا حافِظِی فِی غَیْبَتِی، یَا کافِیَّ فِی وَحْدَتِی، یَا أُنْسِی فِی وَحْشَتِی، أَنْتَ السَّاتِرُ عَوْرَتِی، فَلَکَ الْحَمْدُ، وَأَنْتَ الْمُقِیلُ عَثْرَتِی، فَلَکَ الْحَمْدُ، وَأَنْتَ الْمُنْعِشُ صَرْعَتِی، فَلَکَ الْحَمْدُ، صَلِّ عَلَیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاسْتُرْ عَوْرَتِی، وَآمِنْ رَوْعَتِی، وَأَقِلْنِی عَثْرَتِی، وَاصْفَحْ عَنْ جُرْمِی، وَتَجاوَزْ عَنْ سَیِّئاتِی فِی أَصْحابِ الْجَنَّةِ وَعْدَ الصِّدْقِ الَّذِی کانُوا یُوعَدُونَ 🌷هنگامی‌که از نماز و دعا فارغ شدی، هر یک از سوره‌های «حمد» و «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ الْفَلَقِ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَ‌بِّ النَّاسِ» و «قُلْ یٰا أَیُّهَا الْکٰافِرُونَ» و «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ» و «آیت‌الکرسی» را هفت مرتبه می‌خوانی 🌷و هفت بار می‌گویی: لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ، وَاللّٰهُ أَکْبَرُ، وَسُبْحانَ اللّٰهِ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ. معبودی جز خدا نیست و خدا بزرگ‌تر است و پاک است خدا و جنبش و نیرویی جز به خدا نیست. 🌷و هفت بار: اللّٰهُ اللّٰهُ رَبِّی لَاأُشْرِکُ بِهِ شَیْئاً. خدا، خدا، پروردگار من است، چیزی را برای او شریک نمی‌آورم. و هر دعایی که بخواهی می‌خوانی. 🌸آخرین عمل روز مبعث خواندن دعای زیر 👈🏻پست بعدی👇🏻
در کتاب «اقبال» و در بعضی نسخه‌های «مصباح» آمده که مستحب است در این روز این دعا را بخوانند: یا مَنْ أَمَرَ بِالْعَفْوِ وَالتَّجاوُزِ، وَضَمَّنَ نَفْسَهُ الْعَفْوَ وَالتَّجاوُزَ، یَا مَنْ عَفا وَتَجاوَزَ اعْفُ عَنِّی وَتَجاوَزْ یَا کَرِیمُ. اللّٰهُمَّ وَقَدْ أَکْدَی الطَّلَبُ، وَأَعْیَتِ الْحِیلَةُ وَالْمَذْهَبُ، وَدَرَسَتِ الْآمالُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ إِلّا مِنْکَ وَحْدَکَ لا شَرِیکَ لَکَ ای آن‌که به عفو و گذشت فرمان داده و عفو و گذشت را بر عهده خویش ضمانت کرده است، ای آن‌که بخشید و درگذشت، مرا عفو کن و از من درگذر ای کریم. خدایا! طلب سخت شده و چاره‌جویی و راه‌یابی مرا به زحمت افکنده و آرزوها کهنه گشته و رشته امید جز از تو که یگانه‌ای و شریکی نداری بریده شده است. اللّٰهُمَّ إِنِّی أَجِدُ سُبُلَ الْمَطالِبِ إِلَیْکَ مُشْرَعَةً، وَمَناهِلَ الرَّجاءِ لَدَیْکَ مُتْرَعَةً، وَأَبْوابَ الدُّعاءِ لِمَنْ دَعاکَ مُفَتَّحَةً، وَالاسْتِعانَةَ لِمَنِ اسْتَعانَ بِکَ مُباحَةً، وَأَعْلَمُ أَنَّکَ لِداعِیکَ بِمَوْضِعِ إِجابَةٍ، وَ لِلصَّارِخِ إِلَیْکَ بِمَرْصَدِ إِغاثَةٍ، وَأَنَّ فِی اللَّهْفِ إِلیٰ جُودِکَ وَالضَّمانِ بِعِدَتِکَ عِوَضاً مِنْ مَنْعِ الْباخِلِینَ؛ وَمَنْدُوحَةً عَمَّا فِی أَیْدِی الْمُسْتَأْثِرِینَ، وَأَنَّکَ لَاتَحْتَجِبُ عَنْ خَلْقِکَ إِلّا أَنْ تَحْجُبَهُمُ الْأَعْمالُ دُونَکَ خدایا! من راه‌های خواهش را به‌سوی تو باز می‌یابم و چشمه‌سارهای امید نزد تو پرآب است و درهای دعا را برای هرکه به درگاهت دعا کند گشوده‌ای و یاری‌ات آن را که از تو یاری خواهد فراهم است و می‌دانم که برای آن‌که تو را خواند در جایگاه اجابتی و برای فریادکننده‌ات درصدد فریادرسی هستی و همانا در طمع ورزیدن به بخششت و اعتماد به وعده‌ات جایگزینی است برای دریغ ورزی بخیلان؛ و گشایشی است از آنچه در دست ثروت‌اندوزان است، تو از بندگانت در پرده نمی‌روی، جز اینکه کردارشان بین تو و ایشان پرده می‌افکند. وَقَدْ عَلِمْتُ أَنَّ أَفْضَلَ زادِ الرَّاحِلِ إِلَیْکَ عَزْمُ إِرادَةٍ یَخْتارُکَ بِها وَقَدْ ناجاکَ بِعَزْمِ الْإِرادَةِ قَلْبِی، وَأَسْأَلُک بِکُلِّ دَعْوَةٍ دَعاکَ بِها راجٍ بَلَّغْتَهُ أَمَلَهُ، أَوْ صارِخٌ إِلَیْکَ أَغَثْتَ صَرْخَتَهُ، أَوْ مَلْهُوفٌ مَکْرُوبٌ فَرَّجْتَ کَرْبَهُ، أَوْ مُذْنِبٌ خاطِئٌ غَفَرْتَ لَهُ، أَوْ مُعافیً أَتْمَمْتَ نِعْمَتَکَ عَلَیْهِ، أَوْ فَقِیرٌ أَهْدَیْتَ غِناکَ إِلَیْهِ، وَ لِتِلْکَ الدَّعْوَةِ عَلَیْکَ حَقٌّ وَعِنْدَکَ مَنْزِلَةٌ إِلّا صَلَّیْتَ عَلَیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَقَضَیْتَ حَوائِجِی حَوائِجَ الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ و هرآینه دانستم که برترین توشه کوچ‌کننده به‌سویت، اراده نیرومندی است که بدان تو را برمی‌گزیند و با همین اراده نیرومند دلم با تو مناجات کرده و از تو می‌خواهم هر دعایی را که تو را به آن خواند امیدواری که او را به آرزویش رساندی، یا فریادکشی به درگاهت که به دادش رسیدی، یا دل‌سوخته غم‌زده‌ای که اندوهش را زدودی، یا گنه‌کار خطاکاری که او را آمرزیدی، یا تندرستی که نعمت خویش را بر او تمام کردی، یا بی‌چیزی که توانگری‌ات را به او هدیه دادی و چنین دعایی را بر تو حقّی است و نزدت مقامی، به‌حق این دعا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و حاجات دنیا و آخرتم را برآور. ادامه👇
وَهٰذا رَجَبٌ الْمُرَجَّبُ الْمُکَرَّمُ الَّذِی أَکْرَمْتَنا بِهِ أَوَّلُ أَشْهُرِ الْحُرُمِ أَکْرَمْتَنا بِهِ مِنْ بَیْنِ الْأُمَمِ، یَا ذَا الْجُودِ وَالْکَرَمِ فَنَسْأَلُکَ بِهِ وَبِاسْمِکَ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ، الْأَجَلِّ الْأَکْرَمِ الَّذِی خَلَقْتَهُ فَاسْتَقَرَّ فِی ظِلِّکَ فَلا یَخْرُجُ مِنْکَ إِلیٰ غَیْرِکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَیٰ مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَیْتِهِ الطَّاهِرِینَ وَتَجْعَلَنا مِنَ الْعامِلِینَ فِیهِ بِطاعَتِکَ، وَالْآمِلِینَ فِیهِ بِشَفاعَتِکَ این رجب مرجّب مکرم است که ما را به آن گرامی داشتی، نخستین ماه‌های حرام است که ما را به خاطر آن از بین ملّت‌ها اکرام نمودی، ای دارای جود و کرم، از تو درخواست می‌کنیم به‌حق ماه رجب و به نام بزرگ‌تر بزرگ‌تر بزرگ‌تر باشکوه و گرامی‌تری که آن را آفریدی پس در سایه‌ات استقرار یافت و جلوه‌اش از تو به دیگری نمی‌رسد، بر محمّد و اهل‌بیت پاکش درود فرستی و ما را در این ماه از عاملین به طاعتت و آرزومندان شفاعتت قرار دهی اللّٰهُمَّ وَاهْدِنا إِلیٰ سَواءِ السَّبِیلِ، وَاجْعَلْ مَقِیلَنا عِنْدَکَ خَیْرَ مَقِیلٍ فِی ظِلٍّ ظَلِیلٍ، فَإِنَّکَ حَسْبُنا وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ، وَالسَّلامُ عَلَیٰ عِبادِهِ الْمُصْطَفَیْنَ وَصَلَواتُهُ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ خدایا! ما را به راه راست هدایت فرما و استراحتگاه ما را در سایه‌سار همیشگی‌ات نزد خویش بهترین استراحتگاه قرار ده که تو ما را بسی و چه نیکو کارگشایی هستی و سلام و درود بر همه بندگان برگزیده‌اش، اللّٰهُمَّ وَبارِکْ لَنا فِی یَوْمِنا هٰذَا الَّذِی فَضَّلْتَهُ، وَبِکَرامَتِکَ جَلَّلْتَهُ، وَبِالْمَنْزِلِ الْعَظِیمِ الْأَعْلیٰ أنْزَلْتَهُ، صَلِّ عَلَیٰ مَنْ فِیهِ إِلَیٰ عِبادِکَ أَرْسَلْتَهُ وَبِالْمَحَلِّ الْکَرِیمِ أَحْلَلْتَهُ خدایا! به ما در این روز برکت ده، روزی که آن را برتری دادی و به کرامتت بزرگ نمودی و به جایگاه بزرگ و برتر وارد ساختی، بر آن‌که در این روز به‌سوی بندگانت فرستادی و او را به مقام با کرامتی برآوردی درود فرست. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ صَلاةً دائِمَةً تَکُونُ لَکَ شُکْراً، وَلَنا ذُخْراً، وَاجْعَلْ لَنا مِنْ أَمْرِنا یُسْراً، وَاخْتِمْ لَنا بِالسَّعادَةِ إِلیٰ مُنْتَهیٰ آجالِنا، وَقَدْ قَبِلْتَ الْیَسِیرَ مِنْ أَعْمالِنا، وَبَلَّغْتَنا بِرَحْمَتِکَ أَفْضَلَ آمالِنا، إِنَّکَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ، وَصَلَّی اللّٰهُ عَلَیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَسَلَّمَ خدایا! بر او درود فرست، درودی همیشگی که برای تو سپاس و برای ما ذخیره‌ای باشد و در کارمان آسانی قرار ده و پایان عمرمان را به سعادت و نیکبختی ختم کن، در حالی که اعمال اندک ما را پذیرفته و با رحمت بی‌کرانت ما را به برترین آرزوهایمان رسانده باشی که تو بر هر چیز توانایی و درود و سلام خدا بر محمّد و خاندانش باد. مؤلّف گوید: این دعا را حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام در آن روزی که آن جناب را به طرف بغداد حرکت دادند، بر زبان جاری کرد و آن روز، روز بیست و هفتم رجب بود و این دعا از دعاهای برگزیده ماه رجب است. سید ابن طاووس در کتاب «اقبال» فرموده است: دعای «اللّٰهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِالتَّجَلِّی الْأَعْظَمِ» را بخواند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️راه ديدن امام زمان(عج) تمامي آيات پنج‌گانة 24 تا 28 سورة فتح از صفحة 514، ابعادي از ماجَراي عظيم حديبيّه و وقايع بعد از آن را بازگو مي‌کنند. که بناي ما، پرداختن به آية پاياني اين صفحه است که در واقع، پيشگويي‌اي است دربارة عالمگير شدن اسلام. آية 28 مي‌فرمايد: «او کسي است‌که پيامبرش را با هدايت و دين حق فرستاد تا او را بر همة اديان غالب گردانَد». خداوند حکيم، در اين آية شريفه، خود را با اين صفت معرّفي مي‌کند که: ⭕️ذات اقدس حق کسي است‌که رسولش را همراه با معجزات و خَوارق عادات فرستاده و دينش دين حقّ است و پيوسته رو به پيشرفت. و سرانجام، به تقدير خداوند عليم قدير، تمام روي زمين را تحت سيطرة خود در خواهد آورد.⭕️ و در حقيقت، مي‌توان گفت: اين آية شريفه، خبري غيبي است که رسول خدا پانزده قرن پيش، از طريق وحي، آيندة اسلام را اعلام کرده و غلبة آن را بر ساير اديان نشان داده‌است. امام صادق(ع) ذيل همين آيه فرموده‌است: وَ اللهِ مانَزَلَ تَأويلُها بَعدُ وَ مايَنزِلُ تَأويلُها حَتّي إذا خَرَجَ المَهديّ؛ تأويل اين آيه محقّق نمي‌شود و غلبة واقعي و حقيقي اسلام، به‌طور نهايي حاصل نمي‌شود، مگر در زماني که مهدي ظهور کند. برگرفته از آثار آيت‌الله ضياءآبادي لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
امّا آن‌چه که بايد بدان توجّه داشت، اين‌که: بناي خدا براساس تقدير حکيمانه‌اش اين‌است‌که امام پيش از فرا رسيدن زمان ظهورش بايد غايب باشد، آن‌هم به‌مدّت بسيار طولاني! يعني، اساساً غيبت طولاني، جزء برنامة زندگي دوازدهمين امام و از شاخص‌هاي حتمي آن‌حضرت است! چنان‌که در توقيع شريفشان به‌آخِرين‌نايب خاصّشان، جناب عليّ‌بن‌محمّد سِيمُري يادآور شده‌اند که: فَقَد وَقَعَتِ الغَيبَهُ التّامَّه، فَلا ظُهورَ إلاّ بَعدَ إذنِ الله تَعالي ذِکرُه، وَ ذلِکَ بَعدَ طولِ الأمَد وَ قَسوَهِ القُلوب وَ امتِلاءِ الأرض جَورا؛ وقت غيبت عمومي و همگاني فرا رسيده و ديگر ظهوري نخواهد بود تا وقتي که خداوند تعالي اذن صادرکند وآن نيز بعد از گذشت زماني طولاني و قَسيّ‌گشتن دل‌ها و پر شدن زمين از جور و ستم خواهد بود. امّا مَعَ‌الوَصف⭕️افراد کثيري بر حسَب نقل متواتر در طول زمان غيبت، امام(عج) را ديده‌اند و کثرت ناقلان از اصناف مختلف، از علما و صلحا، در حدّي است که هر انساني، بر اساس روش عقلاني، يقين به تحقّق آن پيدا مي‌کند. امّا اين‌حقيقت نيز مانند بسياري از حقايق ازآفت افراط و تفريط دور نمانده‌است! عدّه‌اي، اهل تفريط هستند و اصلاً امکان رؤيت امام(عج) را در زمان غيبت، انکار مي‌کنند. و عدّه‌اي ديگر، اهل افراط هستند و ديدن امام(عج) را خيلي ساده و پيش پا افتاده براي همه کس ممکن، و بلکه واقع‌شده مي‌دانند و در اين زمينه، خواب‌ها نقل مي‌کنند و بلکه کتاب‌ها مي‌نويسند و دستورالعمل‌ها براي ديدن امام مي‌دهند. و هر دو گروه، حرفي بي‌دليل مي‌زنند! ولي آن‌چه وظيفة ما در زمان غيبت است، اعتقاد عارفانه به امامت او به عنوان امام مُفتَرَضُ‌الطّاعَه و اتّباع و پيروي از تعاليم انسان‌ساز او و انتظار فرجش، به معناي واقعيِ انتظار و دعا براي تعجيل فرجش است⭕️و بگوييم: اَللّهُمَّ ارزُقنا مَعرِفَتَه وَ مَحَبَّتَه، وَ وَفِّقنا لِطاعَتِه وَ عَجِّل فَرَجَه.@ghjariafsane
⭕️آن سعادتمنداني هم که مشرّف به شرف زيارت امام(عج) شده‌اند، از مسير تقوا و تهذيب نفس و اِزالة رذايل و ايجاد فضايل، حرکت کرده‌اند! آن هم، نه براي اين‌که امام(عج) را ببينند، بلکه فقط براي اين‌که خدا را عبادت کنند و راه تقرّب به خدا را بپيمايند. و چون در کار خودشان صادق و خالص و مخلص بوده‌اند، مورد لطف و عنايت خاصّ امام(عج) قرار گرفته‌اند و چشمشان به ديدار جمال امام(ع) روشن شده‌است. و در واقع، امام(عج) به‌سراغشان رفته، نه آنها به‌سراغ امام!⭕️ مرحوم محقّق اردبيلي، معروف به مقدّس اردبيلي(ره) که از بزرگان علماي اماميّه است و از نيک‌بختاني است که اين سعادت نصيبش شده‌است، بنا بر نقل، شبي در حجرة مدرسه‌اش در نجف، مشغول مطالعة علمي بوده که حلّ مسأله‌اي بر او دشوار مي‌شود. پيش خود فکر مي‌کند: به حرم مطهّر امام اميرالمؤمنين(ع) بروم و از حضرت حلّ مشکلم را بخواهم. مي‌گويد: رفتم، از ضريح مطهّر، صدايي به گوشم رسيدکه: پسرم مهدي، اکنون در مسجد کوفه است؛ آن‌جا برو و حلّ مشکل خود را از او بخواه. من هم رفتم و آن‌جا مشرّف به زيارتش شدم. منظور اين‌که: مرحوم محقّق اردبيلي، چِلّه‌نشيني نکرده که امام را ببيند، بلکه امام(ع) او را به سمت خود کشيده‌است. @ghjariafsane
حاصل اين‌که:⭕️براي همه امکان ديدار و ملاقات هست، آن‌هم نه‌تنها ملاقات با امام(ع)، بلکه ملاقات با خداي امام که اساساً ما را براي همين آفريده‌اند.⭕️ اين، گفتار خداي ماست: يا أيُّهَا الإنسان، إنَّکَ کادِحٌ إلي رَبِّکَ کَدحاً فَمُلاقيه؛ اي انسان، تو براي ديدار با خدايت به راه افتاده‌اي و سرانجام، به ديدار او مي‌رسي. امّا اين ديدار، راه دارد و آن راه، راه تقواست که فرموده‌است: وَ اتَّقُوا الله، وَ اعلَموا أنَّکُم مُلاقوه؛ رعايت تقوا کنيد و بدانيد که او را ملاقات خواهيد کرد؛ فَمَن کانَ يَرجوا لِقاءَ رَبِّه، فَليَعمَل عَمَلاً صالِحا وَ لايُشرِک بِعِبادَهِ رَبِّهِ أحَدا؛ ⭕️هر کس اميد ديدار خداي خود را دارد، بايد عمل صالحِ عاري از شرک در عبادت تحويل دهد. تا در همين دنيا که مزرعه و کشتگاه آخرت است، بذر لقا افشانده شود و آن‌جا به محصول نشيند.⭕️ @ghjariafsane
در روايتي فرموده‌اند: مَعرِفَهُ الله مَعرِفَهُ أهلِ کُلِّ زَمانٍ إمامَهُمُ الَّذي يَجِبُ عَلَيهِم طاعَتُه؛ معرفت و شناخت خدا، همان معرفت و شناخت امام هر زمان است‌که اطاعتش واجب است. پس⭕️ملاقات خدا که غايت خلقت است، همان‌ملاقات امام است، آن‌هم نه با چشم سر، بلکه با چشم دل که پيامدش وجوب اطاعت است.⭕️ چشم دل باز کن که جان بيني / آن‌چه ناديدني است، آن بيني آن ديدني که مولاي ما، علي(ع) فرموده‌است که: ما کُنتُ أعبُد رَبّاً لَم أرَه؛ من هرگز خدايي را که نبينم، نمي‌پرستمش!@ghjariafsane
و بديهي است که خدا ديدني با چشم سر نيست! اين ما گرفتاران عالَمِ حسّيم که تا کلمة لقا و ديدن خدا و امام(عج) به گوش ما مي‌رسد، فوراً ديدن با چشم سر به ذهن ما مي‌آيد و خود را موظّف به اين مي‌دانيم‌که کاري‌کنيم تا امام(عج) را با چشم سر ببينيم، با آن‌که فرموده‌اند: مردم زمان غيبت، به مرتبه‌اي از عقل و فهم و درايت مي‌رسند که: صارَتِ الغَيبَهُ عِندَهُم بِمَنزَلَهِ المُشاهَدَه؛ غيبت در نزد آنها، به منزلة مشاهده مي‌شود. يعني، ظهور و غيبت امام براي آنها يکسان مي‌گردد و آنها امام را پيوسته حاضر و ناظر افکار و اعمال خود مي‌بينند و در محضر امام(ع) مرتکب‌کار ناپسند امام(ع) نمي‌شوند و معتقدند که: امام(ع) اگرچه ظهور ندارد و از چشم سر پنهان است، امّا حضور دارد و در چشم دل، عيان است. همان‌گونه که مولا(ع) دربارة خدا فرمود: لاتُدرِکُهُ العُيون بِمُشاهَدَهِ العِيان، وَلکِن تُدرِکُهُ القُلوب بِحَقائِقِ الإيمان؛ خدا را با چشم سر نمي‌شود ديد! امّا در چشم دل که نشأت‌گرفته از حقيقت ايمان است، مشهود و عيان است. ⭕️امام(ع) نيزکه حجّت و مظهر صفات خداست، در نظر باوردارانش چنين است و هيچ‌گاه او را غايب از چشم دل نمي‌بينند و تمام همّشان اين‌است‌که از طريق بندگي مخلصانة خدا و رعايت تقوا رضايت خاطر شريف آن‌وليّ خدا را جلب‌کنند. حال، اگر لطف و عنايتش شامل حال شد و جمال جسماني خود را هم به بنده‌اي از بندگان صالح خدا نشان داد، ديگر نورٌعَلي‌نور خواهد شد. امّا آن‌چه مهمّ است، همان‌ديدن جمال معنوي امام(ع) و باور داشتن حضور او در تمام شؤون زندگي است⭕️که از صميم دل بگوييم: أشهَدُ أنَّکَ تري مَقامي وَ تَسمَعُ کَلامي؛ من شهادت مي‌دهم اي حجّت خدا که تو مرا مي‌بيني و سخنم را مي‌شنوي. و از افکار و اعمالم باخبري. @ghjariafsane
حال⭕️آيا با چنين‌اعتقادي‌که درباره‌اش داريم، ممکن است در محضر او به‌بهانة جشن ولادتش، کارهايي انجام دهيم و سخناني بگوييم که اهانت به مقام اقدسش شود و سبب آزردگي خاطر شريفش گردد؟! آن‌وقت، آيا هيچ مي‌دانيم که آزردگي خاطر امام(ع) از دست ما، زندگي ما را به هم مي‌ريزد و قهر و غضب خدا را شامل حال ما مي‌گرداند؟! و در همان‌حال، مي‌پنداريم که عرض مودّت به آستان اقدسش مي‌کنيم و او را از خود، راضي و خشنود مي‌سازيم! و راستي، اعمال شرم‌آوري از ما مدّعيان مَحبّت، به‌بهانة جشن ولادت، سر مي‌زندکه ماية سرافکندگي امّت شيعه در ميان فهمندگان عالَم مي‌گردد و دستاويزي به دست دشمنان اسلام و تشيّع مي‌دهد! و يالَلاَسَف که تمام شعائر ديني ما، از جشن ولادت گرفته تا عزاداري ايّام شهادت و عمره وحجّ و زيارت، همه و همه بر اثر اِعمال سليقه‌ها و هوا و هوس‌ها به يک‌سلسله اوهام و خرافات نفرت‌انگيز آلوده‌گشته و راستي صِبغة الهي را تحت‌الشّعاع صبغه‌هاي نفساني قرار داده و جدّاً شعائر عقلاني دين را زير سؤال بهانه‌جويان برده‌است!!⭕️ @ghjariafsane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعثت پیامبر گرامی اسلام،  پیام آور صلح و دوستی، بر جمیع مسلمانان جهان مبارک باد.       لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عید مبعث🎈💚 این زمزمہ عشقہ کہ تو غار حرا پیچیده✌️💐😍 شادمانہ مبعث‌رسول‌مهربانی🎊 شاد شاد شاد باشید😍 لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال عشاق الحسین_۲۰۲۳_۰۲_۱۷_۱۸_۰۸_۴۹_۱۹۶.mp3
7.04M
🔊سرود_تُوکِه‌مُحَمَّد‌امین‌بوُدی‌و‌حالا‌شُدی‌ سَروَرِ‌پِیغَمبَرا..؛😍♥️•~ سید رضا نریمانی لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگار من که به مکتب نرفت وخط ننوشت به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد. عید مبعث برهمگان خجسته ومبارک لینک کانال در محضر قرآن واهل بیت (علیهم السلام)👇👇 @ghjariafsane 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا