eitaa logo
قونشو زنجان
316 دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
10.8هزار ویدیو
42 فایل
( نشرخبر ، وقایع ،اطلاع رسانی و بیان مطالب حقوقی) در مباحث ؛ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی با شرایط: صحت و سرعت 🔹️نشر خبرهای محلی،استانی، ایران وجهان 🔹️بیان نظرات و تحلیل های متنوع و رویدادهای فرهنگی اجتماعی 🔹️ترویج آموزه های دینی و بیان مطالب حقوقی
مشاهده در ایتا
دانلود
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌پروفسوری از دانشگاه توکیو بخاطر عظمت مسلمان شد😳 🍃🌹🍃 ⏰یک دقیقه و ۴۱ ثانیه را از دست ندهید | 👇 🇮🇷🇵🇸📡 https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
**سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رضایی الوار** سومین شب ماه مبارک رمضان # امیرالمومنین علیه السلام بهارستان 👇 🇮🇷🇵🇸📡 https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
🔻 می‌خواهند روی جنازه‌تان برقصند 🔸 صحنه‌ای نمادین در مختارنامه هست که به خاطرش باید به میرباقری آفرین بگوییم. در قیام مسلم، زن‌های غوغایی کوفه می‌خواهند وارد میدان شوند که راه‌شان را می‌بندند. بحث و نصیحت فایده‌ای نمی‌رساند و سرانجام مسلم بن عوسجه می‌گوید‌: رهایشان کنید برادران، شما مَردید، حریف این بی‌حیاها و دریده‌ها نیستید. ورق برمی‌گردد. 🔹 به «سلیطه» در واژه‌نامه نگاه کنیم: بدزبان، پرخاشگر، هرزه، پتیاره، فتنه‌انگیز،... همه اینها هست اما یک معنا که به ریشه نزدیک‌تر است کامل‌شان می‌کند: سلطه‌جو. سلیطه هر زنِ قدرتمندی نیست، اکیدا ربطی به مادرسالار ندارد! زنی است که با پرده‌دری و بی‌حیایی پی سلطه می‌گردد، با سلاحِ دریدگی می‌خواهد غلبه کند و فرمان براند. 🔸 آیکون، نماد، شمایل و محرکِ اصلی جنبش کشف حجاب در ایران علینژاد بوده؛ سلیطه به معنای واقعی کلمه‌. حالا یک ترفند جنگی شده که نیروی خیابانی را او می‌سازد، چالش‌ها را او ابداع می‌کند و به پیش می‌راند اما عده‌ای با چهره دیپلماتیک، با مقاومتِ مدنی یا روشنفکریِ اتوکشیده می‌خواهند این جنبش را آب بکشند تا از ذاتش مبرا شود. 🔹 مرد مسلمان نمی‌تواند جلوی سلیطه‌ها بایستد، کم می‌آورد، نمی‌تواند با فریاد و فحاشی مقابله کند، خلع سلاح می‌شود. طرف مقابل راهش را یاد گرفته و‌ دارد خودش را تحمیل می‌کند. بر خیابان مسلط شده‌ و گام به گام جلوتر می‌آید. هدف صف‌بندی و‌ جنگ است و با صدای بلند عاقبت آخوند و مذهبی و چادری را فریاد زده‌اند. 🔸 این آستانه شکست از سلیطه‌ها است و نشانه بارز اینکه طیفی از مذهبی‌ها مرعوب شده حق را به آنها می‌دهند غافل از اینکه سرنوشتی جز مرگ برایشان نمی‌خواهند. هر چه بتوانند خواهند کشت و هرگز به هیچ‌ مخالفی رحم نخواهند کرد. تولد اینها از دوره رضاخان و سرکوب اکثریت با اقلیتِ محض جایی برای تردید نمی‌گذارد. 🔹 عکسی تاریخی پس از سرکوب ۱۵ خرداد زن‌هایی با لباس غربی را نشان می‌دهد که پشت به تانک‌های ارتش، شیرینی پخش می‌کنند. به گلوله بستن مردم در جای جای کشور را جشن گرفته و شادباش می‌گویند. دقیقا همان جنسی هستند که اگر تذکری ساده بشنوند چنان هیاهو و غوغایی از مظلومیت راه می‌اندازند که مسلمان نشنود کافر نبیند. 🔸 اکثر مردم با حجاب اسلامی موافق‌اند اما در صحنه‌های جنجال رفراندوم برگزار نمی‌شود! آنکه دریده‌تر است غلبه خواهد کرد و آنقدر خودش را تحمیل می‌کند تا همه قدرت را بگیرد. پیام بسیار واضح مخابره شده: «سلیطه‌ حاکمِ واقعی است، همه باید از ما بترسند، هیچ کس نباید جرأت کند علیه آزادی مطلق ما چیزی بگوید». 🔹 اگر نتوانند ساز و کاری برای مهارِ سلیطه‌ها پیدا کنند یا به مدافعان آگاهی بدهند تا به موج‌ها کمک نرسانند خطر اصلا دور نیست. اگر شک دارید که می‌توانند بازی را ببرند به «ززآ» نگاه کنید، به وضع خیابان‌ها پیش و پس از آنچه علینژاد تمهید کرد، به بلایی که اقلیتِ محض براندازها بر سر کشور آورد. خم شدن ‌و شکست نشانه آسمانی ندارد‌. ✍دانشطلب 🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فساد، سیستمی یا سیستماتیک؟ هر بار که خبری از کشف و رسیدگی به یک پرونده فساد اقتصادی در کشور شنیده می‌شود، ادعا‌هایی در مورد سیستمی بودن فساد در کشور مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد ناشی از خلط مبحث و تلقی اشتباه از قرابت واژگانی است. باید دانست دو مفهوم «فساد سیستمی» و «فساد سیستماتیک» هرچند از لحاظ واژگانی قرابت دارند، اما حامل معانی کاملاً متفاوتی هستند. فساد سیستمی (Systemic corruption) اشاره به سیستم و نظام فسادپرور و فسادپذیر دارد، حال‌آنکه فساد سیستماتیک (Systematic corruption) به مفهوم اقدام شبکه‌ای و جمعی برای فساد است. در واقع فساد سیستمی به فسادخیز بودن سیستم و فساد سیستماتیک به اقدام سازمان‌یافته برای فساد می‌پردازد. فساد سیستمی (نهادینه) فسادی است که عمدتاً به دلیل ضعف یک سازمان یا یک فرایند به وجود می‌آید و معمولاً با مقامات مسئول که در داخل سیستم فاسد عمل می‌کنند، مرتبط است. زمانی می‌توان گفت فساد سیستمی وجود دارد، فساد بدون مانعی فرایند‌های سیستم را آلوده کرده باشد و هیچ سازوکار نظارتی حتی نتواند از وقوع فساد مطلع شود، چه رسد به آنکه آن را به نهاد قضایی گزارش کند و به اطلاع عموم برساند. فساد سیستمی معمولاً چنان فرایند‌ها و ساختار‌ها را آالوده می‌کند که نهاد‌های نظارتی یا از کار می‌افتند یا خود آلوده شده و به فساد دامن می‌زنند. اما تعبیر «فساد سیستماتیک» یا «فساد شبکه‌ای» هرچند شباهت واژگانی دارد، اما به مفهوم دیگری است و به معنای وجود مجموعه‌ای از اقدامات هماهنگ در برخی مسئولان و افزاد ذی‌نفوذ در بخش‌های مختلف اداری و بروکراتیک کشور است که گاه حتی در حوزه تصمیم‌سازی و تنظیم قوانین و مقررات اجرایی نیز نفوذ یافته‌اند. اصولاً فساد به معنایی که در پرونده‌های بزرگ اقتصادی مشاهده می‌شود از توان یک یا چند نفر محدود در یک یا دو بخش خاص خارج است و ضرورتاً شبکه‌ای است. فساد‌های گسترده‌ای که گاه با مبلغ چندهزارمیلیاردی در رسانه‌ها بازتاب می‌یابند، حاصل اقدام یک یا چند نفر محدود نیست و احتمالاً شبکه‌هایی از اشخاص مؤثر در بخش‌های مختلف در شکل‌گیری آن دخیل بوده‌اند. از این رو این‌گونه فساد‌های سیستماتیک (به معنی حاصل کار یک شبکه فساد) تلقی می‌شوند و لزوماً نمی‌توان به دلیل وقوع فساد‌های سیستماتیک، از فساد سیستمی (به معنای آلودگی کلی سیستم اداری کشور) سخن گفت. پرونده‌های فساد معروف را با هم مرور کنیم؛ اختلاس در بانک صادرات و نیز شهرداری تهران در دوره سازندگی، شهرام جزایری و گروه امیرمنصور آریا، کدام از این‌ها اول در رسانه‌های بیگانه یا خارج از کشور مطرح و بعد رسیدگی شده؟ همه این‌ها را نهاد‌های نظارتی داخلی گزارش داده‌اند، قوه قضائیه کشور رسیدگی کرده و نهایتاً افرادی مجازات شده‌اند. کشف، شناسایی، برخورد و مجازات در همین سیستم رخ داده و اگر سیستم فاسد شده بود، اصلاً کسی از این فساد خبردار نمی‌شد که موضوع برخورد نیز مطرح باشد. اگر سیستم آلوده بود برای بسته نگاه داشتن نیش و کنایه رسانه‌های بیگانه هم که شده چشم بر این فساد‌ها می‌بست و بی سروصدا به آن خاتمه می‌داد. اما نظام اسلامی هزینه طعنه و شماتت دشمن را پذیرفت، چون نمی‌تواند با وقوع فساد در کشور کنار آید و آن را هضم نمی‌کند. موضوع فساد موضوعی تازه و منحصر به کشور ما نیست و البته فسادستیزی نظام نیز عمری به درازای فساد در کشور دارد. وجود نهاد‌های گوناگون نظارتی که اتفاقاً خود افشاکننده فساد در کشور هستند، بهترین دلیل برای سیستمی نبودن فساد است. همین که فساد در همان ابتدای کشف و حتی قبل از رسیدگی قضایی از سوی نهاد کاشف افشا می‌شود هم دلیل دیگری بر سیستمی نبودن فساد است. اینکه فساد برخی از بستگان نزدیک عالی‌ترین مقامات کشور همچون برادر رئیس‌جمهور سابق و برادر معاون او کشف و برخورد شد و حتی گاه برخی مقامات در حد معاون رئیس‌جمهور مورد پیگرد قرار گرفتند نیز از دلایل آشکاری است که سیستمی نبودن فساد را در جمهوری اسلامی ایران ثابت می‌کند. در مجموع باید گفت نمی‌توان وجود فساد را در کشور انکار کرد، اما اولین و اصلی‌ترین مدعی مبارزه با فساد خود نظام اسلامی است و از مبارزه با فساد ابایی ندارد و آن را تحمل نمی‌کند، هرچند در این مسیر هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود که یکی از آن‌ها تهمت سیستمی بودن فساد به نظام است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 شکایت فرزند از والدین در قیامت! 🔰اولین حق والدین بر فرزند چیست؟ ✍ حدیثی از امیرالمؤمنین علیه السلام بشنوید:«حق الولد علی الوالد أن یحسّن اسمه» 🔹حق واجب پدر بر فرزند در این چند حرف است؛ اول: زمانی که به دنیا آمد، اسم‌های زشت و اسامی دشمنان خدا را بر فرزندش نگذارد، بلکه نام نیک برای او انتخاب کند. 🔹روز قیامت بر فرزندان ایراد می‌گیرند که چرا اسم تو مانند کفار، یهودی ها، مسیحی‌ها و زرتشتی‌ها است؟ فرزندان شما نیز می‌گویند: خدایا! آن زمانی که ما طفل بودیم، اسم ما را این گونه گذاشتند. ما از پدر و مادرمان چند شکایت داریم که یکی از آن‌ها همین است. آن‌ها را بخواهید و بپرسید که چرا این اسم را برای ما گذاشته اند؟ کتاب مرگ و فرصت‌ها، استاد انصاریان 👇 🇮🇷🇵🇸📡 https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈