eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
155 دنبال‌کننده
885 عکس
2هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ سالروز تخریب بارگاه مطهر سلام الله علیهم اجمعین به دست وهابیت پلید به محضر امام عصر عجل‌اللّه‌ تعالی فرجه و همه شیعیان‌شان تسلیت باد. 👇 ┏━━ °•🍃•°━━┓ @moosighi_salem ┗━━ °•🍃•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🎚🖥 -کوتاه- 📜موضوع: شیعه و زدن اعتقادات وهابیت 🎙 سخنران:حجة الاسلام محمد رضا 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
🔺عن رسول الله صلى الله عليه و آله ـ لِعليٍّ عليه السلام : 🔴 تَرِدُ شِيعَتُكَ يَومَ القِيامَةِ رِواءً غَيرَ عِطاشٍ 🔴 و يَرِدُ عَدُوُّكُ عِطاشا يَستَسقُونَ فَلا يُسقَونَ. پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ به على عليه السلام ـ فرمود: ▪️ در روز قيامت شيعيان تو سيراب و بدون تشنگى وارد [محشر ]مى شوند، ▪️و دشمنانت تشنه كام وارد مى گردند و آب مى طلبند و كسى به آنان آب نمى دهد . عيون أخبار الرِّضا، 2/60/238 . ▪️سالروز تخریب قبور ائمة بقیع علیهم السلام به دست وهابیت ملعون تسلیت باد 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭┅┈𑁍▹﷽◃𑁍╼┅╮ 𑁍▹ @Quran124 ◃𑁍 ╰┅╾┈ 𑁍▹ ◃𑁍┈┅╯ 👁در یک پلک زدن چه اتفاقات بزرگی در عالم رخ می دهد؟🎇 یَا مَنْ هُوَ رَبُّ کُلِّ شَیْ‏ءٍ یَا مَنْ هُوَ إِلَهُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ یَا مَنْ هُوَ خَالِقُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ یَا مَنْ هُوَ صَانِعُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ یَا مَنْ هُوَ قَبْلَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ یَا مَنْ هُوَ بَعْدَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ یَا مَنْ هُوَ فَوْقَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ یَا مَنْ هُوَ عَالِمٌ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ یَا مَنْ هُوَ قَادِرٌ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ یَا مَنْ هُوَ یَبْقَى وَ یَفْنَى کُلُّ شَیْ‏ءٍ ای آن‏که پروردگار همه اوست،🌸 ای آن‏که معبود همه اوست🌸 ای آن‏که آفریننده همه، اوست‏‌🌸 ای آن‏که سازنده همه، اوست🌸 ای آن‏که پیش از همه بود🌸 ای آن‏که بعد از همه هست🌸ای آن‏که از هر چیز برتر است🌸ای آن‏که به همه‏چیز داناست🌸ای آن‏که بر هر چیز توانا است🌸 ای آن‏که او همیشگی است و همه‏چیز رفتنی است🌸 〰〰〰🌺🍃〰〰〰〰 تقدیمی اندیشکده " قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ❀🌺✨❀❀❀✨🌺❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ↕️ ؟ ◀️ تنها به خود نیندیشید، به اطراف خود هم بنگرید و در هستی نیز مطالعه و اندیشه کنید. «أَ لَمْ تَرَ» ◀️ در میان موجودات هستی، پرندگان، آن هم در حال پرواز،توجّه خاصّی به خدا دارند. «وَ الطَّیْرُ صَافّاتٍ» ◀️ همه ی موجودات، شعور دارند ونماز و تسبیح آنها، آگاهانه است. «کُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلاتَهُ» ◀️ نماز، در صورتی ارزش دارد که نمازگزار بداند چه می گوید و چه می کند. «کُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلاتَهُ» ◀️ خداوند،بر جزئیات تمام اعمال آگاه است. ◀️ نظام هستی،هم فرمانروا دارد وَ لِلّهِ مُلْکُ ...و هم هدفدار است. «وَ إِلَی اللّهِ الْمَصِیرُ» ◀️تغییرات و آمد و رفت شب و روز، تصادفی نیست، بلکه بر اساس نظامی دقیق استوار است. «یُقَلِّبُ اللّهُ اللَّیْلَ وَ النَّهارَ» ◀️ پدیده های هستی عبرت انگیز است،درباره آن تفکّر کنید. «لَعِبْرَهً لِأُولِی الْأَبْصارِ» ◀️ کسی که اهل بصیرت باشد،می تواند از همه ی زمانها و مکانها درس بگیرد. ◀️ تشویق به تدبّر و نهی از سطحی نگری،از سفارشات پی در پی قرآن است.«لَعِبْرَهً لِأُولِی الْأَبْصارِ» ◀️همه ی جنبنده ها با اراده ی او آفریده شده اند. «وَ اللّهُ خَلَقَ کُلَّ دَابَّهٍ» ◀️ اگر انسان در حرکت و رشد معنوی نباشد،در حرکت ظاهری همچون دیگر جنبندگان خواهد بود. ◀️ مادّه ی اصلی همه ی جنبنده ها آب است ولی قدرت نمایی خدا به گونه ای است که از این مادّه ی ساده،این همه موجودات متنوّع خلق می کند. منبع تفسیر نور استاد قرائتی کلیپ موسسه پیامبر مهر و رحمت
عشق و عرفان (قسمت صدم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل چهاردهم :نفی خواطر یکی از دشوار ترین و پیچیده ترین مسائل و مراحل سیر و سلوک خواطر و نفی است که بر آن بسیار توجه و تاکید شده است. به طوری که برخی آن را مرز اسلام و کفر در طی سیر و سلوک به حساب آورده اند از این رو، شناخت و نفی خواطر از جمله مسائلی است که همواره در طول تاریخ عرفان اسلامی یکی از دل مشغولی و دغدغه های عرفا بوده است. تعریف لغوی خواطر : خواطر جمع مکسر خاطر، از ریشه خطر در لغت به معنای وارد، فکر، خیال و اندیشه یا به معنای در دل آینده و آنچه در دل گذرد، آمده است. و در کتاب العین آمده است که: «خَطَرَ یَخْطِرُ الشیطانُ من الرجل و قلبه»؛ یعنى شیطان به قلب شخص، وسوسه را القاء کر د. ابن منظور آورده است که: «خاطر یعنى آنچه به قلب از تدبیر یا امر خطور مى کند... و گفته مى شود که چیزى به ذهنم خطور کرد و  این زمانى است که چیزى به ذهن تبادر کند. «الخاطِر» به معناى فکر بوده و جمع آن خواطر است. و به نیزه خواطر گویند به خاطر اضطرابش. برخی خواطر را جمع خطر پنداشته اند مانند امر که جمع آن می شود اوامر. و عده ای دیگر گفته اند خواطر جمع خاطر است مانند نواصب که مفردش ناصب می باشد. اگر این کلمه جمع خطر باشد؛ آن را باید مرحله ای در عرفان دانست که در آن مرحله تمام لغزش ها و پراکندگی ها بر افق اندیشه انسان هجوم می آورد و اگر قول دوم برگزیده شود، آن عبارت خواهد بود از هجوم آوردن تمامی اندیشه های نادرست که در نتیجه موجب هلاکت و مصداق " یعدکم الفقر" می گردد. و این تعریف بیشتر با خواطر مذموم سازگار خواهد بود. به هر حال ، هر دو قول در این مورد صحیح می باشد اما در نظر عرفا ،بیشتر  قول دوم مراد است   یعنی خواطر جمع خاطر می باشد نه خطر. چنان که صاحبان طریقت و ارباب معرفت خواطر را بدین معنی تعریف کرده اند. وجه تسمیه خواطر آن است که خطور به خیال مى کند بعد از آنکه قلب غافل از آنها بود. و خواطر محرك اراده بوده و اراده محرك اعضاء است. خواطر محرك اراده تقسیم مى شود به آنچه که به سوى شر فرا مى خواند؛ یعنى آنچه که به عاقبت ضرر مى رساند و به آنچه که به سوى خیر فرا مى خواند؛ یعنى آنچه که به عاقبت خیر مى رساند. پس دو خاطر مختلف مى باشد که به دو اسم مختلف محتاج است. خاطر محمود إِلْهَام نامیده مى شود و خاطر مذموم وَسْوَاس نامیده مى شود. این خواطر احوالى هستند که حادث نفس می شوند؛ پس محتاج سبب هستند، زیرا که تسلسل محال است. پس تمام خواطر به واجب الوجود ختم مى شوند. ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
᪥✨•﷽•✨᪥࿐ @SiaSiAjtma ᪥✨•••••••✨᪥࿐ 🕌 چرا روی قبور امامان ، بارگاه می‌سازند ❓ 🕋دلایل بنای بارگاه بر قبور در قرآن و روایات.✅ 🎤پاسخ از : استاد مرتضی‌ کهرمی ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «پاسخ بسوالاتِ اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»
بسمه تعالی شأنه شرح زیارت جامعه کبیره قسمت1 فقره شریف السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ ايشان یعنی ائمه اطهار علیهم السلام، اهل بیت "نبی" نیستند بلکه اهل بیت "نبوت" هستند. النُّبُوَّة، نبوتِ اطلاقی است. هر نبی که به مقام نبوت نائل شود، اهل بیتش ایشان هستند. ما بَعَثَ اللهُ نَبِيّاً قَطُّ اِلاّ بِوِلايِتَنا (تفسيرصافي، ج ۳، ص ۱۳۴) اهل بیت، اصل نبوت هستند زیرا امام "نبأ عظیم" است. عَمَّ يَتَسَاءَلُونَ؟! عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ. (نبأ/۱ و ۲). نبی کسی است که خبر می‌آورد. نبوت مقام خبر رسانی از حقایق غیبی حق متعال است. نبی و رسولی به نبوت و رسالت نمی رسد مگر به اتصال باطنی به ولایت ائمه اطهار علیهم السلام نائل شود و اخبار غیبی را از این خزینه تمام نشدنی اخذ نماید. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ دلدارم. امام زمانم ❣ 🔅السلام علیکَ حین تصَلّی و تقنُت... 🌱سلام بر تو آن هنگام که از محراب نماز به معراج می روی و در خلوت با خدا و در قنوت عاشقانه ات، برای دعاگویانت دعا می کنی..💚 ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
امام زمانت رابشناس !🌟 💎امام‌ صادق علیه‌السلام در تفسیرآیه : «یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ» «روزی را (به یادآورید) که هر گروهی را با امام‌شان فرامی‌خوانیم» 📗:سوره اسرءایه ۷۱ فرمودند: امام‌ات را بشناس! همانا اگر امام‌ات را شناختی، دیر و زود بودن قیام صاحب الأمر، زیانی به تو نمی‌رساند. کسی‌که امام خود را بشناسد و قبل از قیام او از دنیا برود، همانند کسی است که در لشگر ایشان،بلکه زیر پرچم ایشان حضور داشته باشد. 📚 :کافی، جلد۱، ص۳۷۱ ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵❤️ نگاهم از تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی نور می گیرد ♬ با هر نگاه بر آسمان این خاک هزار بوسه می زنم🌸 نفسم را از رود سپید و آسمان خزر و خلیج همیشگی فارس می گیرم🍃 من نگاهم از تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی نور می گیرد🌸 من عشقم را در کوه گواتر در سرخس و خرمشهر به زبان مادری فریاد خواهم زد🍃 تفنگم در دست سرودم بر لب همه ی ایران را می بوسم🌸 من خورشید هزار پاره ی عشق را بر خاک وطن می آویزم🍃 من خورشید هزار پاره ی عشق را بر خاک وطن می آویزم🌸 ای وارثان پاکی من آخرین نگاهم بر آسمان آبی این خاک و خلیج همیشگی فارس فارس فارس خواهد بود🍃 🌹 👇 ┏━━ °•🍃•°━━┓ @moosighi_salem ┗━━ °•🍃•°━━┛
❤️ آیت الله (ره): ✍حدیث داریم قلب هایمان به ده دلیل مرده است و باعث شده دعاهایمان مستجاب نشود: ① خداوند متعال را شناختیم ولیکن حقش را ادا نکردیم. ② قرأن او را قرائت کردیم ولی به آن عمل نکردیم. ③ گمان بردیم پیامبر خدا رو دوست داریم سپس سنتش را ترک نمودیم. ④ نعمت خداوند را خوردیم ولی شکرش را بجا نیاوردیم. ⑤ گفتیم شیطان دشمن ماست ولی با او در امور توافق کردیم. ⑥ گفتیم بهشت حق است ولی برای رسیدن به آن کوشش نکردیم ⑦ گفتیم که جهنم حق است ولی از آن نگریختیم. ⑧ دانستیم مرگ حق است اما برای آن آماده نشدیم. ⑨ به عیب مردم مشغول گشتیم و عیب خویش را فراموش کردیم. ⑩ و مردگانمان را دفن کردیم ولی عبرت نگرفتیم. 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
🌸 امام صادق (عليه السلام) : إنَّ أفضَلَ ما دَعَوتُمُ اللّهَ بِالأَسحارِ، قالَ اللّهُ تَعالى: وَ بِالْأَسْحَارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ بهترين زمانى كه در آن به درگاه خدا دعا می كنيد، سحرگاهان است. خداوند متعال فرموده است: و در سحرگاهان، طلبِ آمرزش می كردند. بحارالانوار، ج۸۷، ص۱۶۵ 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان (قسمت صد و یکم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل چهاردهم :نفی خواطر ادامه... تعریف اصطلاحی خواطر: خواطر در معنای عرفانی اندیشه و خطابی است که بی اختیار بر ضمیر انسان می گذرد و زمینه اندیشه و عمل اختیاری را پدید می آورد. به عبارتی دیگر«خطابی که بر قلب وارد می شود یا واردی بر قلب که عمل عبد دخالتی در آن ندارد و بی اختیار است  .» صاحب مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه مراد خویش را از خواطر این گونه بیان می دارد: « خواطر ، واردی است که بر دل گذر کند در صورت خطابی یا  تعریفی یا طلبی. و وارد از خاطر عامتر است؛ زیرا در مجموع می توان گفت که :  هر خاطری وارد است ولی هر واردی خاطر نیست ، مانند:  حزن و سرور و قبض و بسط ،که اینها با وجودی که بر قلب انسان وارد شده اند و جز "واردات " محسوب می شوند ،ولی جز خواطر نیستند . محی الدین خاطر را افکاری می داند که در بخش ادراکات نفس  عارض می شود و بر انگیزاننده اراده و مبدأ افعال است: "اگر گویی: خاطر چیست؟ گوییم: چیزی است که بر قلب و ضمیر از خطاب- خواه ربانی باشد و خواه غیر ربانی – وارد می شود، بدون اقامت و درنگ، پس اگر (در قلب و یا ضمیر) اقامت و درنگ کرد، آن حدیث نَفس است و در آن صورت صاحبش نیاز به  جهاد و مبارزه و تزکیه نفس به منظور طرد و نفی آن خواطر را دارد." از نظر ابن عربی، خاطر، عبارت از خطابی است که به ضمیر و قلب وارد می شود، اعم از اینکه زبانی باشد، ملکی، نفسانی یا شیطانی، بدون اینکه در قلب اقامت نماید  وگاهی عبارت از واردی است که بدون سابقه تفکر ظاهر می شود . پس با این تفاسیر در تعریف نفی  خواطر می توان گفت : "نفی خواطر عبارتست از تسخیر قلب و حکومت بر آن تا سخنی نگوید و عملی انجام ندهد و تصور و خاطره ای بر او وارد نشود مگر به اذن و اختیار صاحب آن ". ادامه دارد ... التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی شأنه شرح زیارت جامعه کبیره قسمت ۲ فقره شریف وَ مَوْضِعَ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ اصل جایگاه رسالت به اهل بیت علیهم السلام برمی‌گردد. محل نزول همه ملائکه حقیقت انسان کامل است. صعود و نزول فرشتگان وروح در مراتب انسان کامل است. اینها به محضر انسان کامل می‌آیند و بالا می‌روند. مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ یعنی محل نزول ملائکه، محل آمدوشد فرشتگان. الملائکة اشاره به مطلق فرشتگان است. عالیین، مقربین، مهیمین، ملائکه عوالم جبروت، ناسوت، ملکوت و... . عالم مملو از ملائکه است. ملائکةالله عدد ندارند و مجرد هستند. تمام ملائکه نظام هستی بر در آستان اهل‌بیت علیهم السلام در نزول اند و از این آستان فیض می‌گیرند. محل فیوضات حق متعال به ملائکه از کانال حضرات اهل‌بیت است. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده