eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
155 دنبال‌کننده
885 عکس
2هزار ویدیو
33 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حکایت را از دست ندهید حتما حتما گوش کنید واقعا که چه روزگاری داریم؟
از حکیمی پرسیدند: چرا هیچ از عیب مردم سخن نمی گویی؟ حکیم گفت: هنوز از محاسبه ی عیب های خودم فارغ نشده ام تا به عیب های دیگران بپردازم
مرو راهی که با ریگی بلغزی مشو بیدی که با بادی بلرزی تو را قدر و تو را قیمت گران است مکن کاری که یک ارزن نیرزی...
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۱۹ چرا محدود محکوم به فنا است؟ چون خیلی چیزها را ندارد. آن چیزهایی که ندارد بر او غلبه می‌کند و او را از بین می‌برد. مقید یعنی همین. محدود یعنی یک چیزی را دارد، هزار هزار هزار چیز را ندارد و آنها بر او غلبه می‌کنند و بر او قاهر هستند و او را فانی می‌کنند. لذا حق متعال که حقیقت لایتناهی است، بر هرمطلق و مقیدی غالب و قاهر است. وَ بِقُوَّتِكَ الَّتِي قَهَرْتَ بِهَا كُلَّ شَيْ وَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتِي غَلَبْتَ بِهَا كُلَّ شَيْ. این ملکوت بر او غلبه دارد. جبروت هم بر او قهر و غلبه دارد. ذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَميعُ خَلْقِكَ عظمت، چون عظمت تو بر او غلبه دارد، این مغلوب است. قَلْبِی مَحْجُوبٌ وَ نَفْسِی مَعْیُوبٌ وَ عَقْلِی مَغْلُوبٌ وَ هَوَائِی غَالِبٌ؛ ما هم محجوبیم، هم مغلوبیم، هم مقهوریم، هم ضعیفیم و همه‌ی این چیزهایی که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در مناجات مسجد کوفه بیان فرمود. ما مقهور و مغلوبیم و مغلوب نیز محکوم به فنا است. و محدود محکوم به فنا است. کلُّ مَنْ عَلیها فَان. اما حسب پیغمبر چطور؟ حَسَب یعنی اندازه. حسب پیغمبر اندازه ای است که بی اندازگی اندازه‌ی اوست و همه‌ی اندازه ها در او تحقق پیدا کرده است. چون اگر اندازه یک زمینه‌ی بی اندازه نداشته باشد نمی‌تواند شکل بگیرد. مقید همیشه یک متن مطلق می خواهد. کثرت یک متن وحدت می‌خواهد. کجا کثیر، کثیر می‌شود؟! در یک متن واحد. اگر واحد نباشد کثیر معنا نمی‌یابد. اگر مطلق نباشد مقید معنا پیدا نمی کند. لذا قرآن می‌فرماید، كُلَ شَي اَحْصَيْناهُ في اِمامٍ مُبينٍ. احصاء یعنی چه؟ یعنی حَسَب. احصاء یعنی شمارش. حسب نیز یعنی شمردن. این شمارش یعنی تحقق! این که خدا می‌فرماید  ۹۹ اسم دارد و هر کس اسماءالله را احصاء کند وارد بهشت می‌شود. دو روایت در این باب داریم، 👈 نخست آنکه هر کس ۹۹ اسم خدا را متخلق شود وارد بهشت می‌شود و دیگری اینکه هرکس این ۹۹ اسم را احصاء کند وارد بهشت می‌شود، پس احصاء یعنی تخلق. حسب یعنی تخلق. لذا می‌فرماید که همه‌ی مخلوقات در امام مبین شمرده شده‌اند. یعنی چه؟ یعنی تحقق پیدا کرده اند. همه‌ی مقیدات در دل این مطلق تحقق یافته اند. مطلق باقی و برقرار است. این متن است. اندازه‌ای است که اندازه‌اش بی‌اندازگی است. یک اندازه‌ی بی اندازه است. یک مقید مطلق است. مقید مطلق یعنی چه؟ قید دارد، او نسبت به ذات حق متعال قید دارد. قید او چیست؟ خدا قید او را بی قیدی قرار داده است. چون قیدش بی قیدی است، لذا فنا ندارد. وجه الله است. قید او چیست؟ همین وجه بودن است. چون حق متعال وجه هم نیست! ذات حق متعال وجه هم نیست. اما این ذات یک وجهی دارد که وجه او بی اندازه است. چون بی اندازه است مایه هر اندازه ای است. چون مطلق است و قید او اطلاق است لذا هر مقیدی در او تحقق می‌یابد. جامع همه‌ی قیود است. سافلی است که محیط بر همه‌ی عالی‌های خود است! این نطفه وقتی از آن مرتبه پایین آمده است، همه‌ی قید ها را با خود دارد. این نطفه‌‌ی حضرت ختمی مرتبت شامل همه‌ی حقایق عالم وجود است. خدا استعداد همه‌ی حقایق، اسماء، صفات و کمالات خود را در این نطفه قرار داده است، این نطفه از صلب حضرت ختمی مرتبت آمده است و به صورت مجمل در رحم حضرت خدیجه مستکن شده است. این لیةالقدر می‌شود. لذا همه‌ی حسب ها و نسب ها در این نطفه است. جناب شبستری می‌فرماید: ز احـمد تا احد یڪ مـیم فـرق است جهانے اندر ایـن یڪ میم غرق است ادامه دارد...◀️ التماس دعا صادقزاده
🔴می‌گفت قرآن زیاد می‌خوندم ولی سر حساب و کتاب برزخ فقط آیاتی که با معنیش خونده بودم به دادم رسیدن... ▪️اینو که گفت یاد حدیث امیرالمومنین افتادم که فرمودن در قرآن خواندنی که همراه با تدبر و فهم نباشد خیری نیست. 📚کافی/ج۱/ص۳۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سوال عجیب از مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» و پاسخ جالب عباس موزون
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری اخلاق ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 📣 فراخوان دعا برای موفقیت و 🔹با توجه به تشدید درگیری‌ها در جبهه‌های مقاومت و تاثیر دعا بر سرنوشت جنگ؛ برخی کاربران فضای مجازی با راه اندازی کمپینی با دعوت به قرائت همگانی بخش‌هایی از دعای (ع) در حق خواستار حمایت از رزمندگان شدند. 1⃣ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ (1) خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و به عزّتت مرزهای مسلمانان را محکم و استوار ساز و به نیرویت نگهبانان مرزها را توانایی بخش و عطایای آنان را به توانگری‌ات کامل و سرشار کن 2⃣ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ (2) خدایا بر محمّد و آلش درود فرست و تعدادشان را بیافزا و سلاحشان را تیز و برّا کن و اطراف و جوانبشان را محکم و نفوذناپذیر ساز و جمعشان را به هم پیوند ده و کارشان را رو به راه کن و آذوقه آنان را پی‌درپی برسان و سختی‌هایشان را به تنهایی کارساز باش و به یاری خود نیرومند ساز و به شکیبایی مددشان ده و آنان را در چاره‌جویی، دقت نظر عنایت کن
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ این سوره رو خیلی تکرار کنیم به امید پیروزی رزمندگان اسلام✌️🏻 🔻بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان 🔻إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾ چون يارى خدا و پيروزى فرا رسد (۱) 🔻وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿۲﴾ و ببينى كه مردم دسته‏ دسته در دين خدا درآيند (۲) 🔻فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿۳﴾ پس به ستايش پروردگارت نيايشگر باش و از او آمرزش خواه كه وى همواره توبه‏ پذير است (۳) ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ویژگی موشک های خیبر از زبان فرمانده هوا و فضای سپاه هرموشک خیبر در منطقه دشمن تبدیل به 80 راکت میشود سردار حاجی‌زاده: 🔻 هر موشک خرمشهر قابلیت هدف قراردادن 80 هدف را داراست. 🔻درصورت شلیک 100 فروند موشک، امکان انهدام 8 هزار هدف در سرزمین دشمن وجود دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الحمدلله 🤲🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @moosighi_salem موسیقی سالم ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🔴طنز زیبای پایان اسرائیل😂 مجید و امید قادری واقعا دمتون گرم چی ساختید دوستان ببینید و بفرستید برا دوستانتون
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری_ اخلاق ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐شیعه شدن یک سنی بعد از حمله ایران بعد از این‌که دیدم ایرانِ شیعه، در سایه سکوت بیش از یک میلیاردونیم سنّی چه کرد، 💓 از اینجا و در صحت کامل عقل و در مقابل همه جهان، تشیع خود را اعلام می‌کنم، 💞‌ و برادران وخواهرانم را دعوت می‌کنم شیوه علی بن ابی‌طالب (ع) واهل بیت رسول خدا (ص) را پیش گرفته واز دشمنانشان اعلام برائت کنند.
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت۲۰ همه‌ی حسب ها و نسب ها در این نطفه است. لذا جناب شبستری می‌فرماید: زاحـمد تا احد یڪ مـیم فـرق است جهانے اندر ایـن یڪ میم غرق است  این میم چیست؟ میم همین نطفه است. قرآن هم به این مطلب اشاره کرده است؛ فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ مِمَّ خُلِقَ. خُلِقَ مِنْ مَاءٍ دَافِقٍ.  این ۵ میم است که می‌شود خمسه‌ی طیبه! که شکل میم هم به شکل دایره است که اشاره به همین خمسه‌ی طیبه دارد. چون ۵ هم دایره است. [شکل عربی پنج: ٥] که قوس نزول و صعود را بیان می‌کند. آدمی از چه خلق شده است؟ از این میم خلق شده است. این میم اشاره به همین نطفه‌ی نوریه دارد. مِنْ مَاءٍ دَافِقٍ. دافق است که در دال آن نیز حرف هست. این دال اشاره به دوام دارد. این نطفه‌ی نوریه در عالم دوام دارد. فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ. نگاه کنید انسان از چه چیز خلق شده است؟ الانسان! مِمَّ خُلِقَ! يَخْرُجُ مِنْ بَيْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ. آیه در اینجا تمام می‌شود و إِنَّهُ عَلَى رَجْعِهِ لَقَادِرٌ  مربوط به این آیه نیست. این میم اشاره به مقام میم ختمی مرتبت می کند، که اشاره به هویت الهیه دارد. این میم مشیر به مقام هو است لذا در اللّهُمَ، میم جانشین یا الله است. عدد «یا» ۱۱ است که عدد هو می‌باشد و میم جایگزین یا است. یا یعنی هو. یا الله که میگویی یعنی هوالله. لذا در ادعیه، میم جایگزین یا شده است و اللهم میم همان هو است که مظهر هو، حضرات اهل بیت علیهم‌السلام است که اینجا هم این میم اشاره به این دارد که انسان از چه چیزی خلق شده است؟ از این میم! از این نطفه‌ی نوریه و از این میم خلق شده است. که ملفوظی این میم هم ۲ «م» می‌باشد میم= م+ی+م که اشاره به تجمیع عالم ملک و ملکوت دارد که میم اول اشاره به عالم ملک و میم دوم اشاره به عالم ملکوت دارد. یعنی ظاهر و باطن، همه در این میم تجمیع شده اند و حق متعال تمام عوالم ظاهر و باطن را از این نطفه‌ی نوریه خلق کرده است. لذا همه‌ی قیود و اشیاء در این نطفه‌ی نوریه منحصر هستند و حصر پیدا کرده‌اند. لذا این لیلةالقدر است. حسب ها، همه در این، حصر پیدا کرده‌اند. حال، معنی حسب را نیز گفته‌اند که یعنی دین. جالب است! من که کتاب لغت را نگاه می‌کردم، حسب را کرامت و شرف پایدار نوشته بود. دین و آیین و مکارم اخلاقی. همه‌ی اخلاقیات و صفات مقیدند الّا حسب من. دین من! آیین من! الا صفت من! پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: کلُّ حَسَبٍ و نَسبٍ مَقطوعٌ الاّ حَسبی و نَسبی. چون ایشان کامل و مطلق اند، پس انقطاع در امامت راه ندارد بلکه نور ولایت تامه ازلی و ابدی است. لذا جامعه کبیره چه زیبا می‌فرماید. طَأْطَأَ كُلُّ شَرِيفٍ لِشَرَفِكُمْ. هر شریفی در مقابل شما سرش پایین است. چرا؟ چون تو اشرف مخلوقاتی. چون تو نور ازلی و ابدی هستی. بر اساس قائده‌ی امکان اشرف، بر همه‌ی مخلوقات هم شرافت ذاتی داری، هم شرافت نسبی داری و هم شرافت وصفی و حَسَبی داری. لذا در روایت است که می‌فرماید لاَمَغْمَزَ فِیهِ فِی نَسَبٍ وَ لاَ یدَانِیهِ ذُو حَسَبٍ. هیچ عیبی در نسب او نیست و هیچ حسبی هم طراز حسب او نیست. نسب او نسبی است که از همه‌ی نواقص منزه است المُنَزّه عَن کَیت وَ ما کَیت. در نسب، او در مقام سبوحیت و تنزیه مطلق است و هیچ حسبی هم طراز حسب او نیست. چرا؟ برای اینکه هر حسبی مقید است الا حسب او که مطلق است. او اندازه‌اش بی‌اندازگی است. اما بقیه چی؟ بقیه همه اندازه دارند. به همین خاطر می‌فرماید یَنْحَدِرُ عَنِّی السَّیْلُ وَ لَا یَرْقَى إِلَیَّ الطَّیْرُ. لذا انسان کامل لیلة القدر است و جان او رحم حقیقی عالم وجود است، رحم حضرت خدیجه ظاهر این باطن است. می‌فرماید که در صله‌ی رحم، اینها رحم حقیقی هستند. لذا کسی که با امام صله نکند قاطع رحم است ولاغیر. این نطفه‌ی نوریه، مظهر رحمانیت حق متعال است. من هم رحیمیت را در این نطفه قرار دادم و هم رحمانیت را. رحیمیت را در صورت حسنی او خارج کردم و رحمانیت را در صورت حسینی او. چون امام حسن و امام حسین علیهماالسلام دو گوشواره‌ی این عرش اند. سمت راست امام حسن است و سمت چپ امام حسین. و سمت راست متعلق به اصحاب یمین است و امام حسن علیه‌السلام می‌شود مظهر رحیمیت. لذا در روایت است هر کس بر امام حسن گریه کند مومن است. اما در مورد اباعبدالله الحسین علیه السلام آمده است که جهنم هم بر مصائب او گریه می‌کند، کفار هم بر امام حسین گریه می‌کنند. چرا؟ چون امام حسین متعلق به گوشواره چپ عرش است و پیغمبر هم هر وقت حسنین را می‌نشاند، امام حسن را سمت راست و امام حسین را سمت چپ می‌نشاند، یعنی او مظهر رحمت رحمانیه است، یا رحمة الله الواسعة و یا باب نجاة الامة!... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
🌿 دستور قرآن برای بعد از پیروزی ⭕️ استغفار کنید! ▫️ قرآن می‌ فرماید: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ...». وقتی نصر و فتح، پشت سر هم آمد و دیدی که مردم فوج فوج در دین خدا وارد می‌شوند، «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا»، تسبیح کن، حمد خدا کن، استغفار کن. پیروزی چه تناسبی دارد با استغفار؟ یعنی خدا نکند این امت فکر کنند که بازو و توان آن‌ها بود که پیروزی آورد؛ حول و قوۀ آن‌ها بود، فکر و برنامه‌ریزی آن‌ها بود. نه! باید بگویند: «استغفر الله ربی و اتوب الیه». باید بگویند که همۀ اینها لطف خدا بود: «فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ». ▫️ امام هم وقتی رزمندگان ما در عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین پیروزی‌هایی بدست آوردند فرمود: «مبادا غرور پیدا کنید که این غرور، مایۀ شکست می‌شود». ‌‌‌ خداوند به بنی‌اسرائیل می‌ فرماید: «به اینکه فرزند پیغمبرید و از بین شما پیغمبران زیادی آمده‌اند تفاخر نکنید. و می‌بینید که یهود به خاطر این تفاخر، با اینکه فرزندان انبیاء هستند، مغضوب خداوند شدند. فرمود: «ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَب»: «ذلت و مسکنت بر آن‌ها بارید و به غضب خدا مبتلا شدند؛ چون نعمت‌هایی که من به آن‌ها داده بودم را به حساب خوبی خودشان گذاشتند نه به حساب لطف من. ▫️ یاد کنیم نعمت‌های خدا را. قبلاً کجا بودیم و الآن کجا هستیم؟ ما در سابق دوست شماره یک اسرائیل بودیم؛ اما الآن ... 🎙آیت‌الله حائری شیرازی
بسمه تعالی شانه حقیقت ِ سفر الی الله : سفر الی الله با به خود آمدن آغاز می‌شود. آدمی می‌فهمد که از کجا آمده است و آمدنش بهر چه بوده است و آخر به کجا می‌رود. او می‌فهمد که جانی دارد و این جان جایی دارد که از آنجا آمده و باید بدانجا بازگردد و می‌فهمد که اگر نرود، او را خواهند برد، ولی اگر خود با شور و عشق برود، کجا و اگر او را به زور و قهر ببرند کجا؟! لذا تصمیم می‌گیرد که كمرِ همّت بر بندد و به راه بیفتد. تا قدم صدق در راه می‌نهد، مشکلات آغاز می‌شود. الا یا ایها السّاقی أدر کاساً و ناولها که‌ عشق‌آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها  او که پس از مدت‌ها حِرمان، راه را پیدا کرده است و خود را هدایت یافته می‌بیند، کجا از مشکلات می‌هراسد؟ می‌ایستد و می‌رزمد تا عاشق می‌شود و عشق یعنی جنون مقدّس و این بار او که مجنون است در دل مشکلات فرو می‌رود و می‌گوید: در رهِ منزلِ لیلی که در او صد خطر است شرط اول قدم آن است که مجنون باشی  و لذا با جان و دل می‌سراید: دست از طلب ندارم تا کام من برآید یا جان رسد به جانان یا جان ز تن برآید  این سفر الهی و روحانی و انسانی که با «به خود آمدن» آغاز شده است با «در خود فرورفتن» ادامه می‌یابد و با «از خود بیرون آمدن» پایان می‌پذیرد. ادمی آن گاه که به خود می‌آید، تازه عمق غفلت پیشین خود را درک می‌کند که چگونه کودک‌صفت با بازیچه‌ای به نام دنیا دلخوش بود و آن‌گاه که در خود فرو می‌رود، تازه می‌فهمد که در درون او چه خبرهاست و آشکارا می‌یابد که: معرفۀ النَّفسِ أنفعُ المعارف»  «سودمندترین شناخت‌ها، شناخت خود است». و لمس می‌کند که: مَنْ لَم یصلِحْ نَفْسه لَم یصْلِح غَیره»  هرکس خود را نساخته باشد، توان ساختن دیگری را ندارد». چرا؟ زیرا اولا : مَنْ جَهِل نَفْسه كان بغیرِ نَفْسِه أَجْهَل»  هرکس به خویش جاهل باشد به دیگران جاهل‌تر است». و ثانیاً: مگر فقیر می‌تواند بی‌نیاز کند؟ مگر نجس می‌تواند پاک کند؟ مگر آلوده می‌تواند پالایش کند؟ ادمی آن‌گاه که از خود بیرون می‌آید، معرفتی نوین پیدا می‌کند که این معرفت هرگز قابل توصیف لفظی نیست و به تعبیر عارف کامل مرحوم سید احمد کربلایی خطاب به علامۀ کتاب‌شناس مرحوم آقابزرگ تهرانی: حلوای تَنْتَنانی تا نچشی ندانی»  فقط این قدر می‌دانیم که صاحب این معرفت لیاقت پیدا می‌کند که خدای را وصف کند. سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یصِفُونَ * إِلا عِبَادَ اللَّهِ ا از این سفر تعابیر مختلفی شده است که هر یک ناظر به وجهی از این سفر روحانی است : سفر الی الله سفری است در خود و به سوی حقیقت خود؛ سفر الی الله سفری است به سوی خدا؛ سفر الی الله سفر خودشناسی است؛ سفر الی الله سفر خداشناسی است؛ سفر الی الله سفر هستی‌شناسی است؛ سفر الی الله سفر در گسترۀ هستی است؛ سفر الی الله سفر انسان شدن است؛ سفر الی الله سفر خدایی شدن است؛ سفر الی الله سفر به سوی نیستی و فناست؛ سفر الی الله سفر به سوی هستی مطلق و بقاست؛ سفر الی الله سفر به سوی نامتناهی است؛ سفر الی الله سفر در مراتب فضائل و ارزش‌هاست؛ سفر الی الله سفر در درجات قرب به خداست؛ سفر الی الله سفر معرفت است؛ سفر الی الله سفر عشق است؛ ‌سفر الی الله سفر به سوی ولایت است؛ سفر الی الله سفر به سوی توحید است؛ سفر الی الله سفر از تعین به اطلاق است؛ سفر الی الله سفر در راه لقاست؛ سفر الی الله کار همۀ انبیا و اولیاست و همۀ کار انبیا و اولیاست؛ سفر الی الله سفر در مراتب اخلاص و خلوص است؛ سفر الی الله سفر سوختن است و فنا؛ سفر الی الله سفر ساختن است و بقا؛ سفر الی الله سفر آب شدن و ناب شدن است؛ سفر الی الله سفر به سوی وطن است؛ التماس دعا صادقزاده
27.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺⊰✨✨⊱🌺 @ghoran_tasviri_akhlagh قوانین خدا 🌸مسلمانانِ ضعیف،به عزّتی رسیدند که دشمنان،تاب درگیری با آنان را نداشتند. وَ لَوْ قاتَلَکُمُ/لَوَلَّوُا ✨قوانین الهی،در طول زمان کهنه و ناکارآمد نمی شود. «لَنْ تَجِدَ لِسُنَّهِ اللّهِ تَبْدِیلاً» 🌸امنیت و در امان ماندن از دشمن،آنهم در میان دشمن،نعمتی بزرگ است.«بِبَطْنِ مَکَّهَ» ✨گاهی صلح،نشانه پیروزی است. «مِنْ بَعْدِ أَنْ أَظْفَرَکُمْ عَلَیْهِمْ» 🌸مشرکان مکّه با آن همه کفر و عناد،به صلح با مسلمانان تن دادند. کَفَّ أَیْدِیَهُمْ /هُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا ✨فلسفه جنگ یا صلحِ خود را برای پیروان بیان کنید. «لَوْ لا رِجالٌ مُؤْمِنُونَ» 🌸رهبری جامعه اسلامی باید همه جوانب و عوارض فرمان خود را محاسبه کند. «لَمْ تَعْلَمُوهُمْ أَنْ تَطَؤُهُمْ فَتُصِیبَکُمْ مِنْهُمْ مَعَرَّهٌ» تا ناخواسته به بی گناهی آسیبی نرسد. ✨گاهی صلح،زمینه ساز گسترش اسلام می شود. وَ لَوْ لا رِجالٌ / لِیُدْخِلَ اللّهُ فِی رَحْمَتِهِ مَنْ یَشاءُ 🌸مفاسد اخلاقی،در بستر کفر رشد و نمو می کند و ایمان به خدا مانع رشد غرایز منفی است. اَلَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ الْحَمِیَّهَ ✨تعصّب و ایستادگی،اگر همراه با استدلال و منطق باشد،ارزش دارد،آنچه مورد انتقاد است،خشم و تعصّب برخاسته از جاهلیّت است. «حَمِیَّهَ الْجاهِلِیَّهِ» 🌸خداوند مؤمنان را در برابر کینه ها و تعصّب ها،تنها نمی گذارد. حَمِیَّهَ الْجاهِلِیَّهِ/فَأَنْزَلَ اللّهُ سَکِینَتَهُ ✨برای دریافت الطاف الهی،باید اهلیّت و لیاقت توسط خود افراد بوجود آید.«کانُوا أَحَقَّ بِها وَ أَهْلَها» 🔛تلاوت تصویری گویا سوره آیات ۲۲ تا ۲۶
بسمه تعالی شانه شرح لیلةالقدر قسمت ۲۰(پایانی) رحمت رحمانیه، دوست و دشمن را در بر گرفته است. فقط متعلق به دوست نیست. ادیــم زمـــیـــن ســـفـــره عـــام اوست بر این خوان یغما چہ دشمن چہ دوست إنّ الحُسَینُ مِصباحُ الهُدی وَ سَفینَةُ النّجاة... امام حسین علیه‌السلام دشمنان را هم نجات می دهد. لذا دیدم که از یک ولی خدایی سوال کردند که خب، این کسانی که در غرب و از پدر و مادر کافر به دنیا آمده اند، تکلیف اینها چیست؟ گفت که اینها به امام حسین توسل کنند نجات می‌یابند. اینها باید به در خانه امام حسین بیایند. لذا رحم حقیقی، این رحم است. رحمی است که این لیلةالقدر در او تکون پیدا کرده است. آن رحم، از اسم رحمان حق متعال مشتق شده است و این نطفه مربوط به مقام نَفَسِ رحمانی حق متعال است. مرتبه‌ی رحمانیت و رحیمیت حق متعال از این نطفه صادر شده است. این نطفه که لیلةالقدر است، از این نطفه و رحم مبارک، دو حقیقت صادر شده است. یکی اسم رحیم حق متعال است و دیگری اسم رحمان حق متعال است. مظهر رحیمیت حق متعال امام حسن علیه‌السلام و مظهر رحمانیت او، امام حسین علیه‌السلام است لذا صله‌ی رحم یعنی صله با این خاندان عصمت و طهارت. اگر می‌خواهی صله رحم داشته باشی به این ذوات مقدس وصل شو وگرنه کسی که ولایت آل الله را ندارد، چه صله رحمی دارد؟! صبح تا شب برود و به پدر و مادرش خدمت کند، فایده ای ندارد. در روایت داریم نماز خواندن کسی که ولایت اهل بیت علیهم السلام را ندارد، عرعر خران است. طواف کسانی که ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را قبول ندارند، کف زدن است! سوت است. می‌گوید اللهم لبیک! لا شریک لک لبیک اما باطن آن صدای سوت است. صدای کف زدن است. حال عده ای که کف می‌زنند، اگر کف و سوت خوب بود که خدا در قرآن عمل کسانی که ولایت اهل بیت ندارند را به کف زدن تعبیر نمی‌کرد!  باطن عملی که در آن ولایت امیرالمؤمنین نیست کف زدن و سوت زدن است؛ وَ مَا كَانَ صَلَاتُهُمْ عِنْدَ الْبَيْتِ إِلَّا مُكَاءً وَ تَصْدِيَةً (الأنفال/۳۵) این صله رحم خیلی مهم است. این که شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلايَتِنا، این ماء الولاء جلوه این نطفه نوری نبوی در تلاقی با نقطه ولایت امیرالمؤمنین است. چون عرض کردیم که کفو نطفه، نقطه است. و نقطه در حروف تعین دارد. و حروف بسائط عالم هستند. و اهل بیت حروف اند. ولایت حرف است لذا مَن عَلَّمَنِی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنِی عَبداً نه اینکه الفبا یاد بدهد، این هم سایه ‌آن است، حرفی نیست، قصد نداریم شأن معلم را پایین بیاوریم. اما مَن عَلَّمَنِی حَرفاً یعنی چه؟ یعنی کسی که مرا متلبس کند به ولایت اهل بیت علیهم‌السلام من صیرورت پیدا کرده ام به عبودیت زیرا کنه عبودیت ولایت است. لذا کسی که ولایت اهل بیت را ندارد عبودیت ندارد. با این رحم طبیعت باید انسان انس پیدا کند. این نطفه، مبارک ترین حقیقت است که إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةٍ مُبارَکَةٍ. فِیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ. (دخان/ ۳،۴) تمام امر حق متعال و تمام مقدرات ازلی و ابدی حق متعال در این نطفه‌ی مبارک حضرت ختمی مرتبت است. لذا این نطفه، عصمت کبری حق متعال است. حقیقت بحت [خالص شده] و خالص و بسیط عالم وجود است لذا امّ است. ام الامکان بقابلیة است و همه‌ی مقیدات از او ظاهر می‌شوند و اولین تعین او، يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤ ُ[ امام حسن مجتبی علیه‌السلام ] وَالْمَرْجَانُ [ امام حسین علیه‌السلام ] است. اولین حقیقت صادره از این مقام عصمت کبرای الهی، این دو حقیقت امام حسن و امام حسین هستند که اینها بر تمام کلمات و سطور امامت و ولایت دارند چون حروف عالیه هستند و حرف متن همه‌ی کلمات است. ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ. می‌خواهد بگوید که این «ن»، حرفی است که تمام سطور از این حرف جاری و ساری شده است. لذا این حرف قبله است. مَن عَلَّمَنِی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنِی عَبداً... التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام 🌸 صبحتون بهاری🌸 با نشاط و با طراوت🌸 بهترین ها برای شما عزیزان🌸
بسمه تعالی شانه دولت کریمه دولت کریمه که «تُعِزُّ بِهِ الإسلام و أهله و تُذلُّ بِهِ النفاق و أهله» دولتی است که در خود فرد محقق می‌شود. وقتی اسم دولت و حکومت و... مطرح می‌شود، نوعاً اذهان به سمت مدلی از حکومت‌داری که در جوامع مختلف حاکم است می‌رود و اینکه حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه نیز یک چنین دولتی تشکیل خواهد داد؛ البته شکی در این نیست که آن حضرت حکومت‌ جهانی خواهد داشت که «إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَ نَراهُ قَرِيباً» اما بحث در اینجاست که چنین دولتی نسیه می‌باشد و اکنون اتفاق نیفتاده است اما آنچه که نقد است و در دسترس می‌باشد این است که خودت دولت کریمه باشی و خود تو همانی باشی که تُعِزُّ بِهِ الإسلام و أهله و تُذلُّ بِهِ النفاق و أهله. وجود تو به گونه‌ای باشد که سبب عزت اسلام شود. این همه بزرگانی که دیده‌ایم، همگی خودشان دولت کریمه بوده‌اند که هریک مصداق تُعِزُّ بِهِ الإسلام و أهله و تُذلُّ بِهِ النفاق و أهله بودند. بزرگانی چون حضرت امام خمینی و علامه طباطبایی و... نفوسی بودند که اسلام به وجود آنها عزت پیدا کرد هرچند در واقع ایشان به اسلام عزیز شدند اما سخن از عزیز شدن اسلام در جان آدمی است. بدان که بالاترین عمل در دولت کریمه‌ ی باطنی، توسل و اتصال به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است لذا هرچه انسان به آن دولت کریمه نزدیک‌تر شود، مبدأ میل او به سمت اباعبدالله الحسین علیه السلام بیشتر می‌شود و این، ویژگی ظهور آن دولت کریمه در باطن آن فرد است و عمل واجب و مستحبی چنین شخصی تنها حول محور اباعبدالله قرار می‌گیرد.  دولت برای مؤمن است و جولان برای کافر می‌باشد. دولت، استقرار و تمکن توحید در متن وجود آدمی است. وقتی توحید در جان شما تمکن پیدا کرد شما به دولت و در واقع به دولت کریمه رسیده‌اید. اصلا دولت کریمه، دولت توحید است و اصل کرامت، به توحید و ولایت اهل‌بیت علیهم السلام برمی‌گردد لذا ویژگی شخصی که به دولت کریمه راه پیدا کند، حسینی بودن او است؛ در این صورت اسلام به او عزت یافته و نفاق ذلیل می‌گردد. امام حسین محک افراد مؤمن است؛ «إِنَّمَا المُؤمِنونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللهَ وَجِلَت قُلوبُهُم وَإِذا تُلِيَت عَلَيهِم آياتُهُ زادَتهُم إيمانًا» (انفال،۲). اهل ایمان کسانی هستند که وقتی خدا در برابر آنها یاد شود و از اهل‌بیت علیهم السلام سخنی برود، ناگهان ساختمان دلشان فرو می‌ریزد و وقتی آیات الهی را بر آنان خوانده شود، ایمانشان قوی تر می‌گردد. این محک دولت کریمه‌ است، اگر می‌خواهی ببینی تا چه اندازه مصداق «تُعِزُّ بِهِ الإسلام و أهله و تُذلُّ بِهِ النفاق و أهله» هستی ببین چقدر در درون خودت حسینی هستی. مراد از اسلام و نفاق نیز در اینجا اسلام و نفاق باطنی است. هرگز با بیرون کاری ندارم! یقین بدان: بیرون ز تو نیست هرچه در عالم هست از خود بطلب هرآنچه خواهی که تویی! امام حسین در درون تو است، امام زمان در جان تو است، دولت کریمه در وجود تو است، فرج و ظهور همه و همه در تو هستند لذا نقد را بچسب و نسیه را رها کن! إتجر نقد بنقد یا أخی! محک این دولت کریمه حسینی بودن است لذا ببین در نمازت چقدر با امام حسینی؟ به امام حسین علیه السلام که می‌رسی نماز و روزه و زکات و صدقه و انفاق و... همگی به کناری می‌روند! نه اینکه اینها نباشند! همه هستند اما دیگر بوی حسین می‌دهند... سخن اشتباه فهم نشود، اینگونه نیست که شخص اهل نماز و عبادت و جود و بخشش و دستگیری از خلق خدا نباشد، بلکه در همه‌ی این اعمال امام حسین را می‌بیند... معنی حدیث «إِنْ كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْ‏ءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ» این است که نه تنها انسان برای هر چیزی که گریان شد بر حسین گریه کند بلکه هر کار خیرش را هم برای امام حسین قرار بدهد، هر عمل عبادی‌اش را برای امام حسین قرار بدهد؛ خلاصه ظهور دولت کریمه‌ی باطنی اینگونه است که تمام کشور وجود ما را امام حسین علیه السلام بگیرد و هیچ جایی خالی از او نباشد... التماس دعا صادقزاده