12.mp3
4.06M
🌺 #تحدیر (تندخوانی)
🌺 #جزء_۱۲
🌺 توسط استاد #معتز_آقائی
📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قرآن تلاوت کنیم.
#قرآن تصویری_ اخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
4_5890731887676096703.mp3
13.85M
🌺 #ترتیل
🌺 #جزء_۱۲
🌺 توسط استاد #پرهیزگار
📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قرآن تلاوت کنیم.
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
4_5859393250778939605.mp3
5.6M
🌺 #صوت_ترجمه
🌺 #جزء_۱۲
🌺 ترجمه #فولادوند
📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قرآن تلاوت کنیم.
#قرآن تصویری_ اخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 #دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان
🤲 خدایا مرا در این ماه به پوشش و پاکدامنی بیارای، و به لباس قناعت و اکتفا به اندازه حاجت بپوشان و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در این ماه از هرچه می ترسم ایمنی ده، به نگهداری ات ای نگهدارنده هراسندگان .
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
بسمه تعالی شانه
افطاری قسمت5
ماه مبارک رمضان جلوه و تجلی اسم شریف رمضان است کما اینکه در روایت آمده «...فَإِنَّ رَمَضَانَ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّه...». این اسم مبارک رمضان دو سدنه و خدمه دارد که به تعاون آن دو اسم شریف احکامش را ساری میکند و آن دو عبارت است از اسم «المُمْسِک» و اسم «الفٰاطِر». اسم الممسک حاکم بر صائم است و اسم الفاطر حاکم بر مریض و مسافر و...
آغاز دولت اسم ممسک حق تعالی از خیط_ابیض است تا خیط_اسود و دولت اسم فاطر برای صائم از خیط اسود است تا خیط ابیض؛ «وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْر» (بقره/۱۸۷)
خیط ابیض را مظهر عقل بدان که عقل، سفید است و خیط اسود را مظهر جسم بگیر که جسم، ظلمت و سیاهی است و برزخ این دو سرخ است که مرتبه نفسانی است و شیخ شهید از آن به عقل_سرخ تعبیر کرده است. حضرت خاتم صلوات الله علیه و علی آله نیز چنین فرمود که «سَجَدَ لَكَ سَوَادِي وَ خَيَالِي وَ بَيَاضِي و آمَنَ بِکَ فُؤَادِی».
پس مناسبت امساک از مادیات با عقل است و خوردن و آشامیدن با جسم و آدمی برزخ بین این دو است پس کمالش به جمع این دو امر آمد، نه مثل ملائکه است و نه مثل جماد. بر بیمار و مسافر اسم ممسک حکومت ندارد چون امساک مقام تنزیه و وحدت است و بیماری که نقص دارد و مسافری که در سیر و انتقال از حدی به حد دیگر است با ویژگی این اسم سازگاری ندارند. البته صائم به سبب اینکه مظهر اسم ممسک است و امساک از اسماء تنزیهی است لذا در وقت صوم، طعام و شراب مادی و مباشرت جسمانی بر او حرام شده است چون روزهدار توجه به طعام و شراب روحانی و مباشرت با موجودات مجرد عقلی دارد و این دو مقابل هم هستند، تا این دهان بسته نشود آن دهان باز نمیشود.
اندرون از طعام خالی کن
تا در او نور معرفت بینی
ملائکةالله بر اساس روایات وارده طعامشان تسبیح و شرابشان تقدیس است و تقدیس، تنزیه الهی است از همه نقائص و کمالات موجودات امکانی. و حال اینکه خوردن و آشامیدن و مباشرت با زنان وصف و کمال موجود مادی است و مجرد از ماده مبرا از این امور است؛ «وَلَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُنَا إِبْرَاهِيمَ بِالْبُشْرَىٰ قَالُوا سَلَامًا قَالَ سَلَامٌ فَمَا لَبِثَ أَن جَاءَ بِعِجْلٍ حَنِيذٍ فَلَمَّا رَأَىٰ أَيْدِيَهُمْ لَا تَصِلُ إِلَيْهِ نَكِرَهُمْ وَأَوْجَسَ مِنْهُمْ خِيفَةً...» (هود/ ۶۹-۷۰)
پس صائم به صومش در عداد جواهر_مجرده در میآید و این دهان را میبندد و دهان دیگر میگشاید که دهان جبروتی است و طعامش تسبیح و شرابش تقدیس است و مباشرتش اتحاد با صور_علمی و موجودات مجرد عقلی است از اینرو حق تبارک و تعالی به اقتضای این مرتبه فرمود نفس_کشیدن و خواب روزه دار نیز تسبیح_الهی است.
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده**
عشق و عرفان
(قسمت هشتاد و دوم )
راههای عملی کسب عشق و محبت الهی
عامل دوازدهم :مراقبه
ادامه...
مراقبه از دیدگاه امام خمینی ره :
ایشان نمونه بارز و کامل انسانی است که شاید در یک قرن اخیر، میان عرفای دیگر بهلحاظ جامعیت نظیر نداشته است. تلمذ در خدمت عارف کامل، مرحوم شاه آبادی(ره) از او فقیهی عارف ساخت به گونه ای که هم به عرفان نظری و هم به عرفان عملی تسلط کامل پیدا نمود. احاطه او به عرفان نظری از تفحص و تدقیق در آثارش به خوبی پیداست. حواشی او بر شرح فصوصالحکم قیصری و مصباحالانس ابن فناری، همچنین تألیف کتاب پرمضمون شرح دعای سحر و رساله مصباحالهدایه که به حق اثری است نفیس در عرفان نظری که به خلافت و ولایت و نبوت انسان کامل میپردازد، جایی برای چون و چرا در مباحث عرفان نظری او باقی نمیگذارد. همچنین مباحث اخلاقی و سیر و سلوکی او در کتاب اربعین حدیث، شرح حدیث جنود عقل و جهل و جهاد اکبر و موارد دیگر نشان از تسلط و اشراف او به چنین مباحثی دارد. در اینجا به یکی از اشارات و لطایف او در سلوک الی الله اشاره می شود .
مراقبه نفس
«مراقبت و محاسبه نفس در تشخیص راه خودخواهی و خداخواهی از جمله منازل سالکان است.» (صحیفه امام ج16ص221)
مراقبت در اوان سلوک، مواظبت از خود در گناه نکردن است، به نحوی که مقبول شرع و عقل باشد. یکی از وظایف مهم سالک در سلوک، توجه به مسئله مراقبه است زیرا تا مراقبتی نباشد تحولی صورت نخواهد گرفت؛ ولذا یکی از متفرعات مراقبه، محاسبه و مشارطه است. محاسبه در مراتب ابتدایی، عبارت است از اینکه سالک وقتی از شب یا روز را به حساب اعمال خود رسیدگی میکند؛ چنانکه گفته اند بهترین زمان آن آخر شب یا موقع خواب است. اما در مقام محاسبه، سالک دائماً از نفس خود حساب میکشد؛ چنانکه پیوسته مراقب اعمال خود است؛ اگر محاسبه متوقف به زمان خاصی نباشد، در پیشگیری از ارتکاب به گناهان بسیار مفید خواهد بود؛ در صورتی که پس از بیداری از غفلت، اطفاء نائره شهوت و غضب تا حدی شده باشد. همچنین مراقبه در مراتب میانی سلوک، عبارت است از مواظبت در تشخیص و تمییز میان راه حق و باطل یا راه خودخواهی و خداخواهی و عدم سلوک به سوی نفس که بسیار مورد توجه عرفا و مورد تاکید بزرگان دین است، به همین جهت از منازل مهم سالکان است.
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿گیاهی که با احساس خطر به سرعت در شن پنهان می شود !
💫امام علی (ع): "ای کسی (خدا ) که در دریاها آثار شگفت انگیز او نهان است!"
📘 نفحات القرآن، ج۲، ص۲۷۵
امام سجاد (ع) دعای جوشن کبیر
⚠️حواسمان باشد ۱۴ قرن پیش بدون ابزار لازم به عجایب آفرینش در دریاها اشاره شده .
#اللّهم_صلّ_علی_محمّدوآل_محمّدوعجّل_فرجهم
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
قدم های شیطان برای انحراف انسان - @Maddahionlin.mp3
3.63M
👺شیطون هیچ وقت همون اول نمیگه
برو سمته فحشا...
شیطون قدم به قدم میبرتت جهنم👣
مواظب باش!!
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
⭕️چرا از دهان کودکان آب جاری می شود ؟؟!!
اسرارآفرینش _ ثریا
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
**
بسمه تعالی شانه
شرح لیلة القدر
قسمت 1
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ ﴿۱﴾
وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ ﴿۲﴾
لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿۳﴾
تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ ﴿۴﴾
سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿۵﴾
در روایات ما مطالبی بسیار عمیق و عرشی پیرامون حقیقت لیلةالقدر به صورت کد و رمز بیان شده است منتها همانطور که آیه مبارکه میفرماید، وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ؟! کسی نمیتواند به کنه لیلةالقدر پی ببرد به جز خود صاحبان لیلةالقدر که اهل بیت علیهم السلام هستند. اما ما میتوانیم در این شبها اقرار کنیم که ای اهل بیت! شما خود لیلةالقدر هستید. به محضر ائمه اطهار بفرمایید که یا فاطمةالزهرا سلام الله علیكِ! من مُقرّم که شما لیلةالقدر هستید. یا صاحب الامر و الزمان علیكالسلام! من اقرار میکنم که شما لیلةالقدر هستید. یا زینب کبری! انتِ لَيْلَةُ الْقَدْرِ! یا اباالفضلالعباس! شما لیلةالقدر هستید. کما اینکه در روایتی داریم که شخصی به محضر حضرت علی بن موسیالرضا علیهالسلام شرفیاب شد و دید که حضرت پیرامون شرافت لیلةالقدر سخن میگوید. افسوس خورد که نمیدانست دیشب شب قدر بوده است. حضرت به او فرمودند که شما لیلةالقدر را درک کردید. چرا؟! چون که نیمهشب جرعه آبی نوشیدی و عرضه داشتی که صلّیالله علیک یا اباعبدالله... یعنی شما به این حقیقت اقرار دارید که امامحسین علیهالسلام را در کربلا مظلوم کشتند. لب تشنه کشتند. همین اقرار به مظلومیت امامحسین درک لیلةالقدر است. سبحانالله! همین اعتراف به اینکه شما امامِ معصومِ مفترضالطاعة هستید و شما را شهید کردند، این درک لیلةالقدر است. ما اجمالاً لیلةالقدر را درک کردهایم. الحمدلله رب العالمین...
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ مولانا أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علی بن ابیطالبٍ وَ اولادِه المَعصُومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ✨
خدایا ما اجمالاً درک کردیم که لیلةالقدر امیرالمؤمنین علیهالسلام و کنه و مغز لیلةالقدر حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها است.
لیلةالقدر👈 حضرت بقیةاللهالاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف
و جوهر لیلةالقدر 👈حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها است که وَ في إِبْنَةِ رَسُولِ اللّهِ صلى الله علیه و آله لي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ. میتوانیم پیرامون این لیلةالقدر شناگری و غواصی کنیم. یکی از آن روایات بسیار عرشی که در تفسیر شریف فرات کوفی در ذیل آیه مبارکه إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ آمده است، اشاره به همین نکته عُلیا و عرشی پیرامون سرّ لیلةالقدر دارد.
حدثنا محمد بن القاسم بن عبید معنعنا عن ابی عبد الله علیه السلام إنه قال: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ اَلْقَدْرِ. اَللَیْلَهُ: فاطمة و القدر: اَللَّهُ. فمن عرف فاطمه حق معرفتها، فقد ادرک لیله القدر، و انّما سُمّیت فاطمه لانّ الخلق فطموا عن معرفتها... و قوله: وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ لَیْلَهُ اَلْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، یعنى: خیر من الف مؤمن و هى ام المؤمنین.»؛ حضرت زهرا سلامالله علیها ام المؤمنین است. لذا چون امّ ، علت و اصل است، علت برتر از معلول خود است.
آیا هزار مرتبه برتر است؟! هزار عدد کثرت است. نمیتوان برای آن حد تعیین کرد. برتری علت و آن هم علتی که میتوان گفت نسبت به مخلوقات، علت تامّه است و امام و مبدأ خلقت است،
او دیگر خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ أَلْفِ أَلْفِ أَلْفِ... شَهر است. (ادامه روایت تفسیر فرات کوفی) تَنَزَّلُ اَلْمَلائِکَهُ وَ اَلرُّوحُ فِیها و الملائکه المؤمنون الذین یملکون علم آل محمد (ص) و الروح القدس هى فاطمة. بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ اَلْفَجْرِ👈 یعنى حتى یخرج القائم.
این روایت به صراحت بیان میدارد که حقیقت لیلةالقدر حضرت فاطمه زهرا -سلامالله علیها- و حضرات اهلالبیت سلامالله علیهم است. حال ببینیم این لیلةالقدر چیست که تأویل آن انسان کامل است؟ البته نه تنها تأویل لیلةالقدر بلکه تأویل همهی مخلوقات عالَم، ولایت اهلبیت سلامالله علیهم و حضرت فاطمه زهرا سلامالله علیها است. تأویل نیمهی شعبان نیز اهلبیت سلامالله علیهم است. تأویل ۱۳ رجب، اول رجب و آخر رجب هم اهلبیت سلامالله علیهم است. کما اینکه خودشان فرمودهاند: نحنُ اللَّیالي و الأیّام.
ادامه دارد...
التماس دعا
صادقزاده