صلوات پُر فضيلت
هر کسی بعد از نماز #عصر_جمعه
۱۰ مرتبه این صلوات را بگوید
صدهزار حسنه محسوب می شود
صدهزار حاجات روا می گردد
صدهزار گناه آمرزیده می شود
📗مفاتیح الجنان
#صلوات بعد از نماز عصر جمعه
با پاداش هشتاد سال #عبادت
هر کسی روز #جمعه
بعد از نماز عصر این #صلوات
را ۸٠ مرتبه بگوید
خدای عزّوجّل ۸٠ سال گناهان
اورا می آمرزد
و ثواب ۸٠ سال عبادت
باو عطا می کند
اللّٰهم صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍالنَّبیّ الاُمیّ
وَ عَلیٰ آلِهِ وَ سَلّم تّسلیما
Farahmand.Ziarat.Aleyasin.mp3
4.06M
✨زیارت آل یاسین
✨محسن فرهمند
دعای جوشن کبیرسید مهدی میرداماد_1.mp3
34.72M
🌹 دعای جوشن کبیر
کامل
🎤 سید مهدی میرداماد
mojir.mp3
9.01M
🌹دعای مجیر
🎙باصوت استادفرهمند
التماس دعاعزیزان
بسمه تعالی شانه
افطاری
قسمت۲
اقتضاء نفس حیوانی این است که باید به او بر اساس طلبش خوردنی و آشامیدنی و... را بدهی که این میشود جلوهای از مقام تشبیه. اعنی به سبب اینکه قوای نباتی و حیوانی و اعضاء و جوارح برای نفس ناطقه انسانی در مرتبه طبیعت و ماده مَظهریت دارند، لازم است نفس به اقتضای طلب ذاتی آنها کمالات مناسب با این مطالبه را به ایشان اعطا کند. در اینصورت انسان در مقام تشبیه مظهر خدا در رزاقیت و طعام دادن میشود لذا به تلبس به اسم شریف رزاق و تخلق به آیه «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ...» عند الافطار فرحناک میشود.
سپس میفرماید: «فَرْحَةٌ عِنْدَ لِقَاءِ رَبِّهِ» بصومه. اینجا هم صائم فرحناک میشود به لقاء ربش در مقام صوم و روزه؛ اعنی فرحناک است به وصول به مقام تنزیه؛ چون چیزی نمیخورد.
روزه عملی است که در آن ترک است برخلاف همه عبادات که فعل و انجام عملی است؛ در روزه ترک هست؛ نخور! ننوش! فلان برنامه را نداشته باش! در روزه نه ذکری هست و نه فعلی. فقط نباید بخوری و بیاشامی، باید ترک این افعال کنی لذا پیامبر فرمودند که روزه عبادتی است که مثل ندارد.
انسان در روزه مظهر تنزیه حق متعال میشود البته تنزیه مقید، چون ما به تنزیه مطلق راه نداریم، تنزیه مطلق فقط شأن خود حق متعال است. وقتی انسان به مرتبهی تنزیه میرسد خوشحال میشود؛ همینطور وقتی به مرتبه تشبیه میرسد حمد خدا را میخواهد جاری کند که در تشبیه به مرتبهای رسیده که همه کمالات را از برای او میداند، حالا میخواهد به اعضاء و جوارحش رزق بدهد.
«أَزِمَّةَ اَلْأُمُورِ طُرّاً بِيَدِهِ وَ مَصَادِرَهَا عَنْ قَضَائِهِ»؛ حالا همه امور را از خدا میبیند، همه مخلوقات را عیالالله میداند کما اینکه خدا به همه مخلوقاتش رزق میدهد؛ «یَرزُقُ و لایُرْزَق»، خودش چیزی نمیخورد. شما هم مظهر یرزق و یطعم میشوید، مظهر حق متعال میشوید. دهش دارید و به اعضا و جوارح خودتان عندالإفطار رزق میدهید، به جناب جسم غذا میدهید.
خدای متعال انسان را برزخ قرار داده است. از آن طرف انسان در حالی که در مقام حمد قرار گرفته و مظهریت خدا میشود در طعام دادن، از طرفی در طول روز مظهر تنزیه حق متعال میشود که «لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْءٌ...»، «یَا عَلِیُّ یَا عَظِیمُ یَا غَفُورُ یَا رَحِیمُ أَنْتَ الرَّبُّ الْعَظِیمُ الَّذِی لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْءٌ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیر»، مظهر «لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْءٌ» در طول روز و «هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیر» از افطار تا سحر.
لذا در این دو موطن، روزهدار خوشحال است و چون روزهدار به مقام تنزیه میرسد، حق متعال میفرماید : «الصَّوْمُ لِي... » دیگر مال من هستی «وَ أَنَا أَجْزِي بِه»
چرا؟ چون جزای کسی که مظهر «لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْءٌ» شده باید از جنس خودش باشد پس خدای منزه که «لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْءٌ» است، خودش پاداش روزه میشود... .
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
-آخرین جمعه سال است؟🥺💔#امام_زمان
بسمه تعالی شانه
شرح مراتب نفس اماره
قسمت ۱۰
«وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تَذْبَحُوا بَقَرَةً » (بقره/۶۷) ﻭ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﻗﻮﻣﺶ ﮔﻔﺖ:« ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰﺩﻫﺪ ﮔﺎﻭی ﺭﺍ ﺫﺑﺢ ﻛﻨﻴﺪ». نکتهی لطیفی که در این آیه هست آن است که اینجا قوم را به حضرت موسی نسبت دادهاست. من و شما قوم حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم هستیم. هر قومی به پیغمبر خودش مضاف است. حالا هر کدام از ما هم قومی داریم. اعضا و جوارح ما قوم ما هستند. خیال، وهم، نفس، عقل و تمام مراتب وجودی ما قوم ما هستند. لذا باید با قوم خودت مخاطبه داشتهباشی. حضرت موسی در آیات متعددی با قوم خودش سخن میگوید. آیه ی مذکور از آن جمله است. جای دیگر میفرماید:« وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ» (مائده/۲۰) ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﻗﻮﻣﺶ ﮔﻔﺖ:« ﺍﻱ ﻗﻮم ﻣﻦ ! ﻧﻌﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ». و یا در جای دیگری میفرماید: «يَا قَوْمِ ادْخُلُوا الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتِي كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ» (مائده/۲۱) ﺍﻱ ﻗﻮم ﻣﻦ ﺑﻪ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻣﻘﺪﺳﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﻣﻘﺮّﺭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺩﺭﺁﻳﻴﺪ. و هم چنین فرمودهاست: «قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ اسْتَعِينُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُهَا مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ» (اعراف/۱۲۸) ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﻗﻮﻣﺶ ﮔﻔﺖ:« ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ، ﻭ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﻭﺭﺯﻳﺪ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺯﻣﻴﻦ ﺩﺭ ﺳﻴﻄﺮﻩ ﻣﺎﻟﻜﻴّﺖ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﻳﻲ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ میﺑﺨﺸﺪ ﻭ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﻧﻴﻚ، ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ».
تو هم باید به قوم وجودی خودت بگویی که اسْتَعِینُوا باللهِ و اصْبِروُا. «وَ وَاعَدْنَا مُوسَىٰ ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً وَقَالَ مُوسَىٰ لِأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِي فِي قَوْمِي وَأَصْلِحْ وَلَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ» (اعراف/۱۴۲) ﻭ ﺑﺎ موسی سی ﺷﺐ ﻭﻋﺪﻩ ﮔﺬﺍﺷﺘﻴﻢ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻩ ﺷﺐ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﺮﺩﻳﻢ، ﭘﺲ ﻣﻴﻌﺎﺩﮔﺎﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺑﻪ ﭼﻬﻞ ﺷﺐ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﮔﺮﻓﺖ، ﻭ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﻫﺎﺭﻭﻥ ﮔﻔﺖ:« ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻗﻮﻣﻢ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﻣﻦ ﺑﺎﺵ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﺑﺮﺧﻴﺰ ﻭ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻭ ﺭﻭﺵ ﻣﻔﺴﺪﺍﻥ ﭘﻴﺮﻭی ﻣﻜﻦ». این قوم چیست؟؟ تمام وجود ماست. نباید اجازه دهیم قوم ما دچار فساد شود. قوم ما باید در مسیر اصلاح باشد.
«أَن تَذْبَحُوا بَقَرَةً». این بقره باید ذبح شود. این بقره چیست؟ در قرآن بقره، گوساله ی سامری، شتر و سگ ذکر شدهاست. امام صادق علیه السلام میفرماید که این حیوانات تمثلات ملکات اعمال شما هستند. خدا هر یک از این حیوانات را مظهر یکی از اعمال شما قرار دادهاست.
ای دریده پوستین یوسفان
گرگ برخیزی ازین خواب گران
آن سخن های چو مار و کژدمت
مار و کژدم گردد و گیرد دمت
«وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ» (تکویر/۵) ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺣﻴﻮﺍﻧﺎﺕ وحشی ﻣﺤﺸﻮﺭ ﺷﻮﻧﺪ. این آیه به حیوان ناطق برمیگردد. برخی از انسان ها هستند که وحشی محشور میشوند. به تعبیر حضرت امام اشترگاوپلنگ محشور میشوند. لذا هر کدام از این حیوانات مظهر اعمال ما هستند. این گوساله ی سامری مظهر نفس مسوله است. نفس اماره نفسی است که ما را به چیز بد دعوت میکند و ما میدانیم که آن بد است و به آن بدی علم داریم اما به سمت آن بدی میرویم. نفس مسوله نفسی است که تزئین میکند و عمل بد را خوب نشان میدهد. «قَالَ بَصُرْتُ بِمَا لَمْ يَبْصُرُوا بِهِ فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِّنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُهَا وَكَذَٰلِكَ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي»(طه/۹۶) ﮔﻔﺖ:« ﻣﻦ ﺑﻪ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﺭﻱ ﺁﮔﺎﻩ ﺷﺪم ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺁﮔﺎﻩ ﻧﺸﺪﻧﺪ ، ﭘﺲ ﺍﻧﺪﻛﻲ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺭﺳﻮﻝ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻭﺭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻢ ﻭ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻧﻔﺲ ﻣﻦ ﺩﺭ ﻧﻈﺮم ﺁﺭﺍﺳﺖ». وقتی حضرت موسی تعجیل کرد تا به کوه طور برود و مناجات بکند. خدا به حضرت موسی گفت که جناب موسی عجله کردی برگرد برو قومت گوساله پرست شدهاند. برگشت و دید که این سامری گوسالهای درست کردهاست از طلا که حرکاتی انجام میدهد و صداهایی از آن درمیآید. از او پرسید که آخر این چیست؟ اینجا سامری جواب میدهد که من چیزی را دیدم که دیگران ندیدند. و رد پای رسول(حضرت موسی و یا جبرئیل امین) را دیدم و از آن چیزی گرفتم و به این سازه ی خودم دمیدم و این حرکت کرد...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
5.mp3
4.01M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
#قرآنتصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
💠تند خوانی جزء پنجم🌸
🎙استاد معتز آقایی🌸
تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
بسمه تعالی شانه
افطاری
قسمت۳
حضرت ختمی مرتبت صلوات الله علیه و آله فرمود: «الصَّومُ جُنَّةٌ مِنَ النّارِ». روزه سپر آتش است.
«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ» (بقره، ۱۳۸)
در آیات مربوط به روزه، به تقوا اشاره شده است زیرا تقوا همان وقایه و سپر است. سپس میفرماید: بوی دهان روزه دار (خُلوف) نزد حق متعال از مشکِ اَذفر (خوشبو و تند و تیز) بهتر است. دلیل آن هم این است که نزد حق متعال بوی ظاهر ملاک نیست. ما بوی ظاهر را قضاوت میکنیم و خدا باطن را میپسندد لذا فرمود «سینِ» بلال [حبشی] نزد حق متعال «شین» است. وقتی جناب بلال اذان میگفت، تلفظ او طوری بود که در عبارت «اشهد ان لا اله الا الله»، «اشهد»، «اسهد» شنیده میشد و برخی ایراد گرفتند. پیامبر فرمود: «سِینَ بِلالٍ عِنْدَاللهِ الشِّینُ»؛ سینِ بلال نزد حق متعال شین است لذا بوی دهان روزهدار ظاهراً بد است لکن چون روزه به روح برمیگردد و اینجا تنفس است که بوی دهان را خارج میکند و مبدأ این تنفس را نیز روح میدانیم و روح، ریح و ریحان و خوشبوست لذا حق تبارک و تعالی و ملائکه الهی خلوف را از مشک خوشبو بهتر میدانند.
یک معنای بسته شدن در دوزخ و زنجیر شدن شیاطین همان بسته شدن و به بند کشیده شدن قوای حیوانی است. هفت در جهنم همین پنج قوه حسی و خیال و وهم است، «لَهَا سَبْعَةُ أَبْوَابٍ...» (حجر، ۴۴). یکی از اهل معرفت میگفت اگر در جهنم را ببندند، آتش آن شدیدتر میشود به همین دلیل نیز قوه درخواست و شهوت شخص روزهدار بیشتر میشود اعنی میل او به اطعمه و اشربه زیادتر میشود اما امساک میکند. از طرفی هم شیطان در زنجیر شده است چون انسان در مقام تنزیه است. اگر انسان در مقام تشبیه باشد، شیطان در زنجیر نیست، چون در عالمِ حدود، شیطان جولان دارد و اغواگری میکند لذا فرمود شیطان در بین خون انسان جریان دارد، مجرای حضور او را به جوع و عطش مسدود کنید؛ «إِنَّ الشَّيْطانَ يَجْرِي مِنِ ابْنِ آدَمَ مَجْرَى الدَّمِ فَسُدُّوا مَجَارِيهِ بِالْجُوعِ وَ الْعَطَشِ»
اگر انسان در مقام تنزیه قرار بگیرد، دیگر شیطان به آن مقام راه ندارد چون شیطان در خیال است، شیطان حد است، نقص است، هر جا حدود است شیطان نیز هست. وقتی انسان از حد برهد، به مقام تنزیه رفته است و شیطان به آنجا راه ندارد...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
شرح مراتب نفس اماره
قسمت ۱۱
«وَجَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ فَأَتَوْا عَلَىٰ قَوْمٍ يَعْكُفُونَ عَلَىٰ أَصْنَامٍ لَّهُمْ قَالُوا يَا مُوسَى اجْعَل لَّنَا إِلَٰهًا كَمَا لَهُمْ آلِهَةٌ قَالَ إِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ» (اعراف/۱۳۸)ﻭ ﺑﻨﻲ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺭﻳﺎ (یی ﻛﻪ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻏﺮﻕ ﻛﺮﺩﻳﻢ) ﻋﺒﻮﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ. ﭘﺲ ﺑﻪ ﮔﺮﻭهی ﮔﺬﺭ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﺑﺖ ﻫﺎی ﺧﻮﺩ ﻣﻠﺎﺯﻣﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﺍی ﻣﻮسی! ﻫﻤﺎﻥﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺑﺮﺍی ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻌﺒﻮﺩﺍنی ﺍﺳﺖ، ﺗﻮ ﻫﻢ ﺑﺮﺍی ﻣﺎ ﻣﻌﺒﻮﺩی ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻩ! ﻣﻮسی ﮔﻔﺖ: ﻗﻄﻌﺎً ﺷﻤﺎ ﮔﺮﻭهی ﻫﺴﺘﻴﺪ ﻛﻪ ﺟﻬﺎﻟﺖ ﻭ ﻧﺎﺩﺍنی ﻣﻰﻭﺭﺯﻳﺪ».
قوم حضرت موسی با وجود آن معجزاتی که ایشان برایشان آشکار کردند، بعد از رهایی از آل فرعون و هلاکتشان، از حضرت موسی خواستند تا بتی برای آنان قرار دهد تا به عبادت آن مشغول شوند! وقتی حضرت موسی بازمیگردد و از سامری میپرسد که چرا این گوساله را ساختهای؟ او پاسخ میدهد که این قوم شما بعد از این همه دعوت به سوی خدا از جانب شما باز هم طالب بت هستند پس من هم خواستهی آنها را برآورده کردم. حال باید ببینیم این «اثر رسول» چیست؟؟ علم گاهی از بالا به انسان افاضه میشود و گاهی از پایین، «مِن تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ». ما باید به سراغ علمی برویم که از بالا و از جانب حق متعال به ما القا میشود. اما سامری سراغ علمی رفت که از پایین میآید. برخی از مفسرین گفتهاند که او علمی شبیه علوم غریبه آموخت. ریاضی و طبیعیات و از این قبیل علوم را بلد بود. این علم میشود تحت ارجل.
این سامری گوسالهای درست کرد و مردم را دعوت کرد. همه هم از قضا آمدند و این گوساله را پرستیدند. وقتی حضرت موسی برگشت و این صحنه را دید اول ریش جناب هارون را گرفت. او هم گفت یاابن أم تا رأفت موسی را برانگیزاند. گفت که اگر من سکوت نمیکردم که اینها مرا میکشتند.
«قَالَ فَاذْهَبْ فَإِنَّ لَكَ فِي الْحَيَاةِ أَن تَقُولَ لَا مِسَاسَ وَإِنَّ لَكَ مَوْعِدًا لَّن تُخْلَفَهُ وَانظُرْ إِلَىٰ إِلَٰهِكَ الَّذِي ظَلْتَ عَلَيْهِ عَاكِفًا لَّنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَنسِفَنَّهُ فِي الْيَمِّ نَسْفًا» (طه/۹۷)
(موسی) ﮔﻔﺖ:« ﭘﺲ (ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺮﺩم) ﺑﺮﻭ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻛﻴﻔﺮ ﺗﻮ (ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺩﻭﺭ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﺁﺛﺎﺭ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻭ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﮔﻮﺳﺎﻟﻪ) ﺩﺭ ﺯﻧﺪگی ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ (ﺩﭼﺎﺭ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﻣُﺴﺮی ﻭﻳﮋﻩ ﺍی ﺷﻮی ﺗﺎ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻧﺰﺩﻳﻜﺖ ﺁﻳﺪ ﺑﮕﻮﻳﻲ) ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﺳﺖ ﻧﺰﻧﻴﺪ ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻭﻋﺪﻩ ﮔﺎهی (ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﺨﺖ ﻗﻴﺎﻣﺖ) ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﺨﻠﻒ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻭ(ﺍﻛﻨﻮﻥ) ﺑﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩﺕ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﻠﺎﺯﻣﺶ ﺑﻮﺩی ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻦ ﻛﻪ ﺣﺘﻤﺎً ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﺗﺶ ﺑﺴﻮﺯﺍﻧﻴﻢ، ﺳﭙﺲ ﺳﻮﺧﺘﻪﺍﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺭﻳﺎ ﻣﻰﭘﺎﺷﻴﻢ.
حضرت موسی به سامری گفت که به اله خود نگاه کن. لذا اینجا حضرت موسی اشاره میکنند که این گوساله هم اله سامری بودهاست. اما او خدا را در گوساله محدود کرد و اله محدود مورد تایید نیست پس آن را میسوزانیم و خاکسترش هم به دریا میریزیم. در قرآن گوساله، گاو، سگ و... ذکر شدهاست. اینها همگی مظهر دنیا هستند و دنیا آتش است. بحر مسجور مظهر دنیا و آخرت است. دریایی که روی آن آتش است. این بحر آخرت است و آتش دنیاست. لذا این دنیا باید در دریا ریخته شود...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
4_293413254921716313.mp3
4.04M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
#قرآنتصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
💠تند خوانی جزء ششم🌸
🎙استاد معتز آقایی🌸
تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️