࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
قرآن تصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
💠 برخی از علوم مورد نیاز
🔸 به فرموده امام صادق (علیه السلام) مسلمان را جز سه چیز اصلاح نكند:
◀️ دین شناسی
◀️ شکیبایی در گرفتاری ها
◀️ و برنامه ریزی نیکو در زندگی [۱]
امیرمؤمنان (علیه السلام) می فرماید:
اشتغال به حرفه ای همراه با عفت نفس از ثروت همراه با ناپاکی بهتر است.[۲]
۱. إِنَّهُ لا یصْلِحُ الْمَرْءَ الْمُسْلِمَ إِلاَّ ثَلاثَةٌ: التَّفَقُّهُ فِى الدِّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَی النَّائِبَةِ وَ حُسْنُ التَّقْدِیرِ فِى الْمَعِیشَةِ (الكافى، ج۵، ص۸۷).
۲. الْحِرْفَةُ مَعَ الْعِفَّةِ خَیرٌ مِنَ الْغِنَی مَعَ الْفُجُور (نهج البلاغة، نامهٴ ۳۱؛ غرر الحکم، ص۳۵۴).
📚 مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی - ص ۸۵
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@moosighi_salem
موسیقی سالم
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
🎥سرود اختصاصی حزب الله لبنان برای سید شهید
13.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
قرآن تصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ
آیا گمان کردهاید که به بهشت داخل شوید بدون امتحاناتی که پیش از شما بر گذشتگان آمد؟
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
قرآن تصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
#خداوندچهکسانیرادوستدارد!؟
﴿إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوّابينَ﴾#توبهکنندگان
﴿إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ المُتَّقينَ﴾ #پرهیزکاران
﴿وَاللَّهُ يُحِبُّ المُطَّهِّرينَ﴾#پاکان
﴿وَاللَّهُ يُحِبُّ الصّابِرينَ﴾#صابران
﴿إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ﴾#نیکوکاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
قرآن تصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
🎙استاد #فاطمی_نیا (ره)
🔸یک نصیحت از میان صد ها نصیحت
🔸آبروی کسی را مبر
مردان به آب تیغ شهادت وضو کنند
تا بی غبار سجده بر آن خاک کو کنند
آنان که در جوار رضا آرمیده اند
کفران نعمت است بهشت آرزو کنند
◾️ به مناسبت دفن شهید آیت الله رئیسی در حرم مطهر امام رضا علیه السلام دو کتاب مشاهیر مدفون در حرم رضوی و تاریخ آستان قدس رضوی خدمتتان تقدیم می گردد.
🔻 مشاهیر مدفون در حرم رضوی
🔹 جلد اول (عالمان دینی) 👈 دانلود
🔹 جلد دوم (شعرا، هنرمندان) 👈 دانلود
🔹 جلد سوم (صاحب منصبان) 👈 دانلود
🔹 جلد چهارم (رجال سیاسی) 👈 دانلود
🔹 جلد پنجم (اعلام و اسناد) 👈 دانلود
🔻 کتاب تاریخ آستان قدس رضوی
🔸 جلد اول 👈 دانلود
🔸 جلد دوم 👈 دانلود
❇️ فاتحه ای نثار روح #رئیسی_عزیز کنیم
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
بسمه تعالی شانه
حسین منی وانامن حسین
قسمت اول
الحمدلله ربالعالمین که خدا به ما توفیق داد، محرم را نیز درک کردیم.
بخوان ای دل محرم شد دوباره... این دهه، دهه بسیار مهمی است. جناب محتشم در آن شعر معروف خود میفرمایند:
گر خــوانمش قـیامـت دنیـا بـعید نیست
این رستخیز عام ڪہ نامش محرم است
بنده میگویم که بعید نیست شاعر این قسمت را به اقتضاء شعری اینگونه گفته باشد، زیرا قطعاً و یقیناً محرم قیامت دنیا است. نه تنها واقعه عاشورا ( واقعه سال ۶۱ ه.ق) نه آن واقعه قیامت اتمّ تمام هستی است، بلکه آن قیامت انسان کامل است. حساب آن عاشورا از حساب و کتاب عقلی و فکری و شهودی من و شما خارج است. اصلاً نمیفهمیم که آن قیامت چیست. حقیقت عاشورا را حقیقتاً غیر از حضرت بقیةاللهالاعظم -روحی و ارواحالعالمین لتراب مقدمهالفدا- کسی نمیفهمد. ما در تاریکی محرم را میبینیم.
شب علے دید و بہ تاریڪے دید
گــرچہ او نــیــز بہ تاریڪے دید
ما علی علیه السّلام را به تاریکی میبینیم نه در روشنایی روز، که اگر خورشید حقیقت علی علیه السلام ظهور کند، همه کور میشوند. لاَحْتَرَقَتْ سُبُحاتُ وَجْهِهِ ما انْتَهَي إلَی بَصَرٍ، سُبُحاتُ جمال و جلال امیرالمؤمنین ، تا جایی که چشمها میتوانند ببینند، تا هر افقی که هر چشمی میتواند ببیند کور میکند. یعنی نمیتواند افق علی را ببیند. يَنْحَدِرُ عَنِّى السَّيْلُ، وَلايَرْقى اِلَىَّ الطَّيْرُ. لذا ما در تاریکی علی را دیدیم. در تاریکی اباعبدالله علیهالسلام را میبینیم، ما در تاریکی اهل بیت را میبینیم. لذا آنچه که در تاریکی میبینیم، معین و مشخص است. از آن قیامت کبری نظام هستی، از واقعه عاشورا که قیامت اتَمّ انسان کامل است، قیامت عظمای الهی است خبر نداریم. ما از کُنه عاشورا و کُنه کربلا خبر نداریم. یک نفر در عالَم خبر دارد و میفهمد و او هم میفرماید که اگر دهر مرا به تاخیر انداخته و نتوانستم اباعبدالله را یاری کنم، صَباحَاً وَ مَساءً بر مصائب او گریه میکنم. شب و روز گریه میکنم؛ و گریه نیز چه نوع گریهای است؟ وَ لَاَبکَينَّ عَلَيکَ بَدَلَ الدُمُوعِ دَمَاً. به جای اشک خون گریه میکنم. آن یک نفر هست که از قیامت کبری واقعه عاشورا مطلع است. این دههی محرم است که برای من و شما قیامت است نه واقعهی عاشورا...
گر خــوانمش قـیامـت دنیـا بـعید نیست
این رستخیز عام ڪہ نامش محرم است
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
حسین منی وانا من حسین
قسمت دوم
قیامت شیعه در همین دههی محرم شروع میشود.
چرا؟
به خاطر اینکه 👇
شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلايَتِنا.
[ شیعیان ما از اضافهی طینت ما خلق شدند. ]
طینت اهل بیت علیهم السّلام یعنی👈 نور اهلبیت، یعنی روح اهل بیت نه به معنی گِل ظاهری که از اضافهی این گِل ظاهری خلق شدند،
چون ما گرفتار غواسق عالَم طبیعتیم، میخواهیم همه چیز را با همین چیزهایی که خودمان میبینیم و می فهمیم مقایسه کنیم.
اینگونه نیست.
شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا. طینت اهل بیت، طینت علیّینی است، مال علیّین است. مال ملأالاعلاء است. مال عالَم امر است. خود عالم امر طینت اهل بیت است.
طینت اهل بیت چه طینتی است؟
أنَّ اللهَ خَلَقَ آدَمَ عَلَى صُورَتِهِ. طینت آنها یعنی سرشت خدایی. أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللَهُ نُورِي؛
اول چیزی که خدا خلق کرده، نور ما است.
و طینت اهل بیت چیست؟ طینت آنها نور است. آن هم چه نوری؟ نور اعظم، نور مطلق.
شِيعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِينِتِنا یعنی از اضافهی اشراقیهی نور ما هستند.
أَجْسَادُكُمْ فِي الْأَجْسَادِ وَ أَرْوَاحُكُمْ فِي الْأَرْوَاحِ وَ أَنْفُسُكُمْ فِي النُّفُوسِ وَ آثَارُكُمْ فِي الْآثَارِ وَ قُبُورُكُمْ فِي الْقُبُورِ.
شیعیان، اضافهی اشراقیه ما هستند. مال ما هستند. ظهور ما هستند. صورتاً، سیرتاً و باطناً. یعنی هم به حیث مرتبهی خلق نور ما و ظهور ما و اضافهی ما هستند، هم به حیث مرتبهی نفسانیتشان، هم به حیث نورانیتشان، همهی مراتب آنها تجلّی ما است.
حال که اینگونه است، امام میگوید وقتی که من علت خلقتم، مبدأ خلقت هستم، اصل اینها هستم، من محزون هستم، اینها هم محزون هستند.
اگر واقعهی عاشورا، قیامت کبریِ من است، پس ایام دههی محرم نیز به تبع قیامت کبریِ دنیای شیعیان من است.
در همین دنیا، در همین دههی محرم وَالْفَجْرِ وَلَيَالٍ عَشْرٍ ، در همین شبهای دهگانه، اینها قیامتشان را طی میکنند.
ما خیلی ثروتمندیم، منتها غافلیم.
قیامت چیست؟ قیامت، فهم انسان کامل است.
قیامت یعنی چه؟ برزخ داریم، عالم طبیعت داریم، قیامت داریم، بله. برزخ یک مرتبهایست. آنجا بهشتی هست، جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ی هست، حورالعینی هست، میوههای بهشتی هست و قس علی هذا.
همین چیزهایی از تمثلات برزخی که شنیدید. اللّهم ارزقنا و ایّاکم انشاءالله... خدا رزق شما کند که همگی از این قصرهای بهشتی، درختان و میوهها، این مأکولات بهشتی بهره ببرید. این برزخ است.
قیامت چیست؟
قیامت فهم و ظهور انسان کامل است. مرتبهی بالاتر از برزخ است. لذا الان مداح هم اشاره کردند که عدهای کشانکشان به بهشت میروند. حدیثش به این شکل است که عدهای از محبین اهلبیت، اینهایی که در این دنیا با امام حسین علیهالسلام بودند،
إنَّ مَعَ الدُّنیا الآخرة. همینکه اینجا هستی یعنی آنجا هستی. اینجا و آنجا نداریم، زمانی در کار نیست. باطن عملت را همین الان هم میبینی که اینشکلی است.
به نفس خودت رجوع کنی همین شکلی است که در عرش، محبین اباعبدالله الحسین علیهالسلام با حضرت، دور هم مینشینند و محو تماشای جمال حضرت سیدالشهداء هستند. سپس از مرتبهی پایینتر یعنی بهشت، به اینها خبر میدهند که ازواج شما - وَ لَهُمْ فِيها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ - منتظر شما هستند. اینها میگویند نه! ما را از مولایمان منصرف نکنید
خدایا زاهد از تو حور مےخواهد قصورش بین
بہ جنـت مےگـریزد از درت یا رب شعورش بین
میگوید که نه! من غرق در امام حسین هستم، بهشت را می خواهم چکار کنم؟ بهشت، جلوهای از جلوات اباعبدالله الحسین است. یک تجلی از نور اباعبدالله است. من وقتی به اصل مشغول هستم، فرع را میخواهم چکار؟
ادامه دارد...⬅️
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
حسین منی و انا من حسین
قسمت سوم
قیامت یعنی انسان کامل. آن مرتبهای که اینها در عرش با اباعبداللهالحسین علیهالسلام مشغول هستند یعنی قیامت.
مَنْ مَاتَ فَقَدْ قَامَتْ قِيَامَتُهُ.
هرکس به موت برسد قیامتش رخ میدهد.
به موت برسم چه اتفاقی میافتد که قیامتم رخ میدهد؟
در روایت داریم که فَمَن یَمُت یَرِنی. هرکس بمیرد، منِ علی را میبیند پس ملاقات امیرالمؤمنین علیهالسلام، ملاقات اباعبداللهالحسین، رسیدن به محضر حضرت بقیةالله الاعظم (عج) یعنی تحقق قیامت انسان.
عقل به مرتبهای از رشد و فهم رسید که میتواند امامبین شود و امامش را ببیند.
حال یک تمثل ظاهری داریم، یک تشرف ظاهری هم داریم که سایهای از آن تشرف به حقیقت امام است.
وگرنه صرف به تشرف ظاهری به معنی تحقق قیامت ما نیست. همینهایی که بودند و ائمه و پیغمبر را میدیدند، همینها سر امام را بریدند، همینها سم دادند.
در عقلت، در فهمت، در فکرت به جایی برسی که امامت را حاضر ببینی، به محضر امام برسی، در محضر او باشی، زندگیت را بر اساس فرامین او تنظیم کنی، سعی کنی خودت را با او و آنچه که او میخواهد تطبیق دهی، علی قدر طاقته، این یعنی قیامت.
وقتی انسان به این مرتبه رسید، اگر به او بگویند برو میگوید این در است و دگر دوم در نیست. کجا بروم؟!
حکایت اصبغ بن نباته را شنیدهاید. دیگر نرفت. گفت وقتی قیامت من ظهور کرده کجا بروم؟
هنگامی که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آمد، حبیب بن مظاهر گفت قیامت همین است. دیگر برای چه در برزخ بمانم؟!
عدهای برزخی مشرباند و این خیلی بد است. چه کسانی برزخی مشرباند؟ آنهایی که دوست دارند بخورند و بیاشامند و خوش باشند، با حورالعین باشند، با غلمان باشند، سیبهای بهشتی بخورند، نورهای بهشتی ببینند، رودهای بهشتی ببینند، عسل مصفا بخورند كَانَ مِزَاجُهَا زَنْجَبِيلًا ، طعم آن هم زنجبیلی باشد، کافور و ...، در سلسبیل بروند و... .اینها مزاج برزخی است. این نیز خیلی خوب است و ما نمیگوییم بد است اما اینها همانی است که گفتم.
گر از دوست چشمت بر احسان اوست
تو در بــند خــويشے نہ در بــند دوست
هنوز قیامتی نشدهای، هنوز قیامتت ظهور نکرده است. آنهایی که اهل قیامت هستند چطور؟
آنها میگویند ما بهشت را نمیخواهیم. پس چه میخواهید؟ می گویند ما دوست داریم اهل نار بشویم. عجب! شخصی به محضر پیغمبر صلی الله علیه و آله آمد که یا رسولالله! در حق من دعا کنید که من اهل نار بشوم. پیغمبر فرمود جعل کردم تو را اهل نار.
همه تعجب کردند. گفتند که آقا حکایت چه بود؟ این شخص که بود؟ پیغمبر فرمود این فرد از اصحاب قیامت بود. کسی بود که قیامتش ظهور کرده بود. پس چگونه کسی که قیامتش ظهور میکند دنبال آتش است؟!
میفرمایند که نه، او دنبال آتش عشق الهی است که هرچه غیر را بسوزاند،
نَارُ ٱللَّهِ ٱلْمُوقَدَةُ ، ٱلَّتِى تَطَّلِعُ عَلَى ٱلْأَفْـئِدَةِ. (همزه/۶ و ۷)
اینگونه نیز تفسیر کنیم. عیبی که ندارد. عیب دارد؟ تداعی معانی میشود و هیچ موردی ندارد.
آتش الهی- نَارُ ٱللَّهِ - است که از جانب الله تَطَّلِعُ عَلَى ٱلْأَفْـئِدَةِ. این آتش، قلبهای اینها را میسوزاند. از چه؟
از هرچه غیر دوست. ولو بهشت باشد و برزخ. برزخ را میخواهد چه کند؟ میگوید من دلخوشم به صاحب برزخ. دلخوشم به صاحب عالَم. اگر بهشت شیرین است، بهشتآفرین شیرینتر است.
میگوید من بهشتآفرین را میخواهم. لذا اینها اینگونهاند دیگر... با مولای خودشان هستند. لذا در این دههی محرم، چون شیعه از اضافهی اشراقی حقیقت اباعبداللهالحسین علیهالسلام خلق شده و به حقیقت وجودی اباعبداللهالحسین عجین شده - وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلايَتِنا –
فرمود هرکس اباعبدالله الحسین را زیارت کند، یُخالِطُه الله بِنَفْسِه. خدا نفس آن زائر را با نفس امام حسین علیهالسلام مخلوط میکند. با امام حسین یکی میشود. اصلاً اضافهی اشراقی اوست.
او با محبوبش یکی بود. منتها دنیا، کثرات، حدود، همینهایی که همه ما در واقعیت امر گرفتارشان هستیم. اینها غباری بین او و محبوب او انداخته بود. بین او و مولای او غبار گرفته. خاصیت اشک هم چیست؟ رفع غبار میکند. خاصیت اباعبدالله علیهالسلام چیست؟
غبارها را کنار میزند. امام حسین همین است. لذا گفتند از امام حسین عشق بخواهید. از اباعبدالله دنیا نخواهید. از او عشق بخواهید...
ادامه دارد...⬅️
التماس دعا
صادقزاده
بسمه تعالی شانه
حسین منی وانا من حسین
قسمت چهارم
امام حسین علیه السلام عشقآفرین است. او افاضهی عشق میکند. وقتی که علت محزون است، به تبع او معلول هم محزون است. معلول هم که شیعیانش هستند، همهی اینها محزون هستند. لذا هر عملی که من و شما انجام میدهیم به من و شما قائم است. كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ. قیامش به من و شماست. قیام نماز من و شما به من و شماست. ما باید نماز بخوانیم تا نماز تحقق پیدا کند. شما وقتی صدقهای میدهید، قیام این صدقه دادن به شماست. هر فعلی از اعمال الهی که انجام می دهید وابسته به نفس شماست. نفس شما مَصدر آن عمل است. آن عمل از نفس شما صادر میشود. گناه هم همینگونه است، الّا گریه بر اباعبدالله علیهالسلام، الّا اقامهی عزای اباعبدالله. هر عملی که تحت عنوان اقامه است، از پیراهن مشکی پوشیدن تا نوکری و همین کارهایی که انجام میدهید که کم هم نیست، این اعمال قائم به اباعبداللهالحسین است که مال شما نیست. این خیلی لطافت خاصی دارد که هر فعلی که من و شما پیرامون اقامهی عزای اباعبدالله انجام می دهیم قائم به اباعبدالله علیهالسلام است نه قائم به من و شما. معنیاش چیست؟ یعنی همین که اراده میکنی پیراهن مشکی به تنت کنی، امام حسین علیهالسلام به تنت کرده نه خودت. قائم به اوست. اقامهی عزا میکنی، پرچم مشکی میزنی، او این کار را کرده. مال شما نیست. گریه میکنی، يا عَبْرَةَ كلِّ مؤمن، ای اشک چشم مؤمن، اوست که از چشم شما جاری میشود. لذا خود اباعبدالله اشک است. روایتی نیز داریم که میفرماید وقتی گریه میکنید خود اباعبدالله الحسین علیهالسلام حاضر میشود.
جناب شوشتری در خصائصش وقتی که مشخصات مجلس عزای اباعبدالله را بیان میکند میفرماید یکی از خصیصههای مجلس عزای امام حسین علیهالسلام این است که امام حسین میآید و با آن کسی که برای او عزاداری میکند مکالمه و مخاطبه میکند. با او حرف میزند. گریه هم میکند و چون او علت است، اگر گریه کند من و شما نیز گریه میکنیم لذا گریه من و شما قائم به گریه اباعبدالله الحسین است. ببینید به همین خاطر، ائمه اطهار به این دهه عنایت ویژه دارند. در این ایام، کسی امام صادق علیهالسلام را خندان نمیدیده. یا علی بن موسی الرضا منزلش را همینگونه سیاهپوش میکرده. به زنان منزلش میگفته پشت پرده بنشینند. نوحهخوان دعوت میکرده و عزاداری میکردند و میگفته با صدای بلند بر مصائب حسین گریه کنید. حتی اگر کسی نبود خودشان نوحه می خواندند، خود حضرت علی بن موسی الرضا. لذا میفرمایند يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ. که اگر بر هرچیزی میخواهی گریه کنی، بر هر چیزی، بر حسین گریه کن. مریض شدی بر حسین گریه کن، بچه از دست دادی بر حسین گریه کن. پدرت مُرد بر حسین گریه کن. مصیبتی بر تو رسید، هر مصیبتی، إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون، بر حسین گریه کن.
قرآن میفرماید وقتی مصیبتی به شما رسید آیه استرجاع را بگویید. حال ما نیز استرجاع بگوییم. وقتی مصیبت به اباعبدالله رسید، وقتی که وارد کربلا شد، آقا چه فرمود؟ فرمود إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون. وقتی که در روز عاشورا تنها ماند، بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَلَى مِلَّةِ رَسُولِ اللَّهِ ، فرمود إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون. لذا اباعبدالله، کسی است که این کلمه استرجاع را بیان کرده است پس هر جا مصیبتی به من و شما رسید، چون در مقابل مصیبت کربلا خُرد، کم و ضعیف است، او جلوتر از من و شما إنّا لله را گفته هست. اگر هم گفتی به یاد إنّا للهِ او باش. به یاد امام حسین باش. فرمود يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ، یا فرمود إِنَّ يَوْمَ الْحُسَيْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا، روز عاشورا، پلکهای چشم ما اهل بیت را زخم کرده است. مگر چگونه گریه میکنند؟ چه جور گریه میکردند که پلکها و مژههایشان زخم میشد؟ إِنَّ يَوْمَ الْحُسَيْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا ، وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا، این اشکهای ما نیز - أَسْبَلَ دُمُوعَنَا – عین باران بهاری میبارید. باران مدام و أَسْبَلَ دُمُوعَنَا. وَ أَذَلَّ عَزِيزَنَا بِأَرْضِ كَرْبٍ وَ بَلَاءٍ و عزیز ما را در کربلا شهید کردند...
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
وَ الْمُمْتَثِلِينَ لأَِوَامِرِهِ وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إلَي إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ
و اطاعت كنندگان اَوامرش، و مدافعان حضرتش، و پيش گيرندگان به جانب خواسته اش، و كشته شدگان در پيشگاهش.
سلام علیکم صبح شما مخلص ومجاهد در رکاب امام زمان عج الله به خیراین دعا از جمله دعای عاقبت به خیری هست که بنده کمترین برای شما واهل بیت شما از حضرت حق خواستارم انشاالله به نفس حق خودتان وارحم الراحمین حضرت رب الارباب به فضل وکرمش روزیتان کند وبا محمد وال محمد محشورتان کند