eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
154 دنبال‌کننده
916 عکس
2هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
از ما عمل چندانی نخواسته اند! مهم تر از عمل کردن ،✓عمل نکردن✓است تقوا یعنی ٫٫عمل گناه رو مرتکب نشدن٫٫ !!! همه می پرسند چه کار کنیم ؟؟ من می گویم :«بگویید چکار نکنیم؟؟ »          پاسـ‍ــخ این است :                            گــــــنــــاه نـــکنید شاه کلید اصلی رابطه با خدا  گناه نکردن است.
وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ و هنگامى كه بيمار مى شوم، او شفايم مى دهد. And when I get sick, it is He who cures me سوره شعراء، آیه ۸۰
وَالَّذِي قَدَّرَ فَهَدَى آن خدايى كه (هر چيز را) قدر و اندازه اى داد و (به راه كمالش) هدايت نمود. And Who makes (things) according to aámeasure, then guides (them to their goal)
_استادشجاعی قرآن را ساده نخوان ... یاد بگیر آنرا با صدای خدا بخوانی! مثلِ نامه‌ی همان رفیق صمیمی؛ که سالها از او بی‌خبر بوده‌ای... و نامه‌اش را هزار بار با صدای خودش مرور کرده‌ای! یادت باشد؛ قرآن، نامه‌ی عاشق‌ترین رفیق توست...
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🏴"میعادگاه عُشاق و مراتب عاشقی" ‌‌💫 "آیا می شود جور دیگر کربلا را دید و به سیر تاریخی آن بسنده نکرد"؟ 🎤 استاد غلامرضا صادقزاده 📝 ویراستاران: ابوذر خدادادی زهره عزیزی 🏴 بحث پیرامون حدیث ویژه ای است که امام باقر از امیرالمؤمنین، پیرامون یاران اباعبدالله الحسین علیهم السلام مطرح کرده است. ❣️محور این بحث، بیشتر پیرامون معنی مُصارع عُشاق (محل افتادن عشاق) یا میعادگاه عشاق، عشق بازی، مراتب عشق و حقیقت کربلا خواهد بود. 🏴 امام باقر(ع) می‌فرماید: امیرالمؤمنین (ع) برای جنگ صفین از کوفه خارج شد تا به کربلا رسید، حضرت در آن مکان با اسب خود دوری زد و فرمود: «قُبِضَ فِيهَا مِائَتَا نَبِيٍّ وَ مِائَتَا وَصِيٍّ وَ مِائَتَا سِبْطٍ كُلُّهُمْ شُهَدَاء» [این منطقه جایی است که دویست نبی و دویست فرزند نبی در اینجا کشته شده‌اند و همگی از شهدا بوده‌اند.] 🌻 این انبیاء و اسباط (فرزندان) بر قِدَم (پیش قدم) اباعبدالله الحسین بوده‌اند و نشان می‌دهد که این انبیاء از خاصان درگاه حق متعال بوده‌اند که خدا این توفیق را به آنها داد که در این زمین کشته شوند. ❣️معلوم است در میان همه ی اینها، حساب امثال امام حسین و حضرت یحیی علیمها السلام، از بقیه انبیاء و اولیاء جداست، چون یحیی (ع) تنها کسی است که شبیه امام حسین (ع) کشته شد و طبق اسناد، آسمان تنها بر این دو گریسته است. این موضوع نشانگر آن است که این دو ولی خدا از ویژگی های خاصی برخوردار بوده اند. ❣️ اینگونه به نظر می‌رسد که این چهارصد نبی و اسباط (فرزندان) به سبب نبوتشان و اتصالشان به باطن عالم و خبردار شدن از واقعه‌ی کربلا و شهادت امام، چنین مرگی را انتخاب کرده اند و از خدا خواسته‌اند که در این مکان کشته شوند چون می‌دانستند که حسین «مقصدالعشاق و میعادگاه آنان است... » ❣️امام حسین (ع) قبله‌ و حقیقت عشق و مقصد همه‌ی عشاق است و انسان به آن مدارج عالیه‌ی عشق و عاشقی نمی‌رسد، مگر اینکه در زمین کربلا کشته شود، حساب این زمین از دیگر زمین ها نیز جداست. باید از خدا بخواهیم به اندازه‌ی ظرف وجودی مان، اسرار کربلا را به ما بفهماند و جور دیگری به کربلا نگاه کنیم. 👈 بر ما لازم است که تعزیه بگیریم و عزاداری کنیم، اما در این عزاداری باید به ابعاد دیگر کربلا هم بپردازیم، نباید فقط به سیر تاریخی بپردازیم. سیر تاریخی کربلا، باید در حدی باشد که این حقیقت زنده بماند، اما ⬅️حقیقت کربلا «سرالله» است... بابد به این هدف وقوف و آگاهی پیدا کنیم، و گرنه،... . خدا می‌داند در کربلا چه "اسرار" و خبرهایی است... از آن «ذوالجناحش» تماما «سرّ» است تا حضرت علی اصغر، جناب عابس بن شبیب و جناب حبیب بن مظاهر و ... 🌻 اینها را باید مورد مطالعه و به ویژه مورد مطالعه‌ی باطنی قرار دهیم. این حقایق چیزهایی است که به اصطلاح عامیانه باید رزقمان شود... . ⬅️ سیر ظاهری کربلا را همه می‌دانند و از آن خبر دارند، اما اینکه اسرار کربلا چیست، خدا باید روزی ما کند... ❣️در ادامه‌ی روایت امام محمد باقر، از امیرالمؤمنین علیهماالسلام، پای مبارکش را از رکاب اسب بیرون آورد و فرمود: «مُنَاخُ رِكَابٍ وَ مَصَارِعُ عُشّاقٍ، الشُّهَدَاءِ لَا يَسْبِقُهُمْ مَنْ كَانَ قَبْلَهُمْ وَ لَا يَلْحَقُهُمْ مَنْ أَتَى بَعْدَهُمْ.» اینجا محل افتادن عشاق است، مَصرع، یعنی محل افتادن. ⬅️ عاشق باید بیفتد... در اذهان همه‌ی ما اینگونه است که عاشق باید برخیزد، اما کربلا نشان می‌دهد که نهایت درجه‌ی عشق «افتادن» است. باید بیفتی و پشتت به خاک بخورد، عاشق کسی است که باید آنچه که دارد را بدهد، هیچ چیز هم نباید طلب کند... ‌‌┄┅═✧❁💐❁✧═┅┄ ادامه در شماره های بعد⬅️
بسمه تعالی شانه دولت کریمه دولت کریمه که «تُعِزُّ بِهِ الإسلام و أهله و تُذلُّ بِهِ النفاق و أهله» دولتی است که در خود فرد محقق می‌شود. وقتی اسم دولت و حکومت و... مطرح می‌شود، نوعاً اذهان به سمت مدلی از حکومت‌داری که در جوامع مختلف حاکم است می‌رود و اینکه حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه نیز یک چنین دولتی تشکیل خواهد داد؛ البته شکی در این نیست که آن حضرت حکومت‌ جهانی خواهد داشت که «إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَ نَراهُ قَرِيباً» اما بحث در اینجاست که چنین دولتی نسیه می‌باشد و اکنون اتفاق نیفتاده است اما آنچه که نقد است و در دسترس می‌باشد این است که خودت دولت کریمه باشی و خود تو همانی باشی که تُعِزُّ بِهِ الإسلام و أهله و تُذلُّ بِهِ النفاق و أهله. وجود تو به گونه‌ای باشد که سبب عزت اسلام شود. این همه بزرگانی که دیده‌ایم، همگی خودشان دولت کریمه بوده‌اند که هریک مصداق تُعِزُّ بِهِ الإسلام و أهله و تُذلُّ بِهِ النفاق و أهله بودند. بزرگانی چون حضرت امام خمینی و علامه طباطبایی و... نفوسی بودند که اسلام به وجود آنها عزت پیدا کرد هرچند در واقع ایشان به اسلام عزیز شدند اما سخن از عزیز شدن اسلام در جان آدمی است. بدان که بالاترین عمل در دولت کریمه‌ ی باطنی، توسل و اتصال به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است لذا هرچه انسان به آن دولت کریمه نزدیک‌تر شود، مبدأ میل او به سمت اباعبدالله الحسین علیه السلام بیشتر می‌شود و این، ویژگی ظهور آن دولت کریمه در باطن آن فرد است و عمل واجب و مستحبی چنین شخصی تنها حول محور اباعبدالله قرار می‌گیرد.  دولت برای مؤمن است و جولان برای کافر می‌باشد. دولت، استقرار و تمکن توحید در متن وجود آدمی است. وقتی توحید در جان شما تمکن پیدا کرد شما به دولت و در واقع به دولت کریمه رسیده‌اید. اصلا دولت کریمه، دولت توحید است و اصل کرامت، به توحید و ولایت اهل‌بیت علیهم السلام برمی‌گردد لذا ویژگی شخصی که به دولت کریمه راه پیدا کند، حسینی بودن او است؛ در این صورت اسلام به او عزت یافته و نفاق ذلیل می‌گردد. امام حسین محک افراد مؤمن است؛ «إِنَّمَا المُؤمِنونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللهَ وَجِلَت قُلوبُهُم وَإِذا تُلِيَت عَلَيهِم آياتُهُ زادَتهُم إيمانًا» (انفال،۲). اهل ایمان کسانی هستند که وقتی خدا در برابر آنها یاد شود و از اهل‌بیت علیهم السلام سخنی برود، ناگهان ساختمان دلشان فرو می‌ریزد و وقتی آیات الهی را بر آنان خوانده شود، ایمانشان قوی تر می‌گردد. این محک دولت کریمه‌ است، اگر می‌خواهی ببینی تا چه اندازه مصداق «تُعِزُّ بِهِ الإسلام و أهله و تُذلُّ بِهِ النفاق و أهله» هستی ببین چقدر در درون خودت حسینی هستی. مراد از اسلام و نفاق نیز در اینجا اسلام و نفاق باطنی است. هرگز با بیرون کاری ندارم! یقین بدان: بیرون ز تو نیست هرچه در عالم هست از خود بطلب هرآنچه خواهی که تویی! امام حسین در درون تو است، امام زمان در جان تو است، دولت کریمه در وجود تو است، فرج و ظهور همه و همه در تو هستند لذا نقد را بچسب و نسیه را رها کن! إتجر نقد بنقد یا أخی! محک این دولت کریمه حسینی بودن است لذا ببین در نمازت چقدر با امام حسینی؟ به امام حسین علیه السلام که می‌رسی نماز و روزه و زکات و صدقه و انفاق و... همگی به کناری می‌روند! نه اینکه اینها نباشند! همه هستند اما دیگر بوی حسین می‌دهند... سخن اشتباه فهم نشود، اینگونه نیست که شخص اهل نماز و عبادت و جود و بخشش و دستگیری از خلق خدا نباشد، بلکه در همه‌ی این اعمال امام حسین را می‌بیند... معنی حدیث «إِنْ كُنْتَ بَاكِياً لِشَيْ‏ءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ» این است که نه تنها انسان برای هر چیزی که گریان شد بر حسین گریه کند بلکه هر کار خیرش را هم برای امام حسین قرار بدهد، هر عمل عبادی‌اش را برای امام حسین قرار بدهد؛ خلاصه ظهور دولت کریمه‌ی باطنی اینگونه است که تمام کشور وجود ما را امام حسین علیه السلام بگیرد و هیچ جایی خالی از او نباشد... روز اول محرم التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه حسین منی وانامن حسین قسمت چهل ویکم‍‍‌‌‍‍‍ این مشتق شدن را انفطار گفتیم. انفطار چیست؟ شکوفه‌ی درخت از شاخه‌ منفطر می‌شود. آیا شکوفه از شاخه جداست؟ شکوفه نه شاخه است و نه از شاخه جداست بلکه عین الربط به شاخه است و اتصال به شاخه دارد. حق متعال فاطر السماوات و الارض است. «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ» (روم/۳۰). عالم از نور حق متعال منفطر شده است حال آیا مخلوقات نستجیر بالله خدا هستند؟! خیر، خدا خدا است، مخلوق هم مخلوق است. آیا مخلوقات جدا از حق متعال هستند؟! خیر... بحث انفطار و انشقاق مطرح است؛ همه‌ی مخلوقات از نورحق متعال مشتق شده‌اند. این نور واحد که همان نور ائمه‌ی اطهار علیهم السلام است در تمام مخلوقات عالم ظهور پیدا کرده است؛ حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْن. این حقیقت واحد، در تمام عالم بسته به قابلیت مخلوقات ظهور دارد. هر مخلوقی به اندازه قابلیت خودش می‌تواند این نور واحد را نشان دهد. در عالم، همه‌ی مخلوقات مقید و محدود به حد معینی هستند لذا همه‌ی مخلوقات، این نور واحد را مقید و محدود نشان می‌دهند؛ اصلا مخلوقات نمی‌توانند این نور را آنگونه که هست نشان دهند الا یک حقیقت به نام انسان کامل «إنَّ الله خَلَقَ آدَمَ عَلیٰ صُورَتِهِ»، خدا آدم را به صورت خودش خلق کرده است، آن هم به صورتی که به حق متعال اضافه شده است، خدا آدم را به شاکله‌ی خودش خلق کرده است، ذاتاً و صفاتاً و فعلاً... لذا به تعبیر حکما، انسان فوق مقوله است. یعنی چه؟ یعنی یک حقیقت ممتد از فرش تا فوق عرش است... انسان حد ندارد. نفس انسانی مقید به حد معینی نیست و حقیقتی لا یتناهی است، ملائکه اما محدود هستند؛ برخی از آنها فقط رکوع می‌کنند و برخی فقط سجود.  انسان، ازلی و ابدی است لذا در صلوات شریف جناب ابن عربی بر حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء، از ایشان به عنوان «أزَلِ الأبَدیّاتِ و أبَدِ الأزَلیّات» یاد شده است... این نور واحد، ازلی و ابدی است و امام و حجت است. خدا ازلی و ابدی است، از زمانی که «از» بر نمی‌دارد تا زمانی که «تا» ندارد خدا بوده و هست و خواهد بود، این خدای ازلی و ابدی هر لحظه در تجلی است و تجلی او همین نور است. این نور واحد اگر نباشد، عالم به کتم عدم می‌رود. انسان، تنها مخلوقی است که ازلی و ابدی است لذا تنها انسان است که می‌تواند این نور را متجلی کند. در هر زمانی، یک ‌پیغمبری، یک انسانی بوده و توانسته که این نور واحد را متناسب با استعداد و فهم خودش ظهور بدهد. این نور ظهور یافته کلمه است و این کلمه گاهی به شکل آدم بوده است، گاهی عیسوی بوده و گاهی موسوی. بسته به ظرفیت عیسوی و موسوی و ابراهیمی، این نور متجلی می‌شود... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
جلسه دوم قسمت دوم.mp3
16.5M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🔈 🔰 فصل دوم؛ دوگانگی و تفاوت «خوبی» و «خوشی» بسته آموزشی دوم (قسمت ۲ ) 🎙 استاد امینی خواه ↔️ ادامه قسمت قبل (از بسته دوم) ◀️ شاگردی صبر می‌خواهد ◀️ ماجرای جذاب شاگردی حضرت موسی علیه‌السلام نزد حضرت خضر علیه‌السلام ◀️ گرفتن جان فرزند به خاطر طغیان ◀️ درخواست امام حسین علیه‌السلام از امیرالمومنین علیه‌السلام برای زائران کربلا ◀️ روضه ⏮ ⏰ مدت زمان : ۳۴ دقیقه 📅 ۱۴۰۲/۰۵/۱۲ 📆 ۱۶ محرم ۱۴۴۵ ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
سرود مع الحسین ، ابوذر روحی .mp3
4.84M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @moosighi_salem موسیقی سالم ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🎧 سرود مع الحسين 🎙 ابوذر روحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا