فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
قرآن تصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
💫سادهترین تعریفی که تا به حال از منحنی فضا زمان شنیده بودم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
قرآن تصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
اگر در جستوجوی امام زمان هستی
او را در میان سربازانش بجوی ...
شھیدآوینی🕊
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کمی نور گوش کنیم....🍃
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@moosighi_salem
موسیقی سالم
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
عشق اگر
عشق است
آسان ندارد ...♥️
🎙علیرضا قربانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفا و صمیمیت رو فقط میشد
تو این خونه های قدیمی،
پای خاطرات
پدربزرگ و مادربزرگ هامون
پیدا کرد، یادش بخیر
9.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@moosighi_salem
موسیقی سالم
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
قلعه بابک خرمدین، یکی از مکانهای تاریخی ایران که کمتر کسی میشناسد.
بسمه تعالی شانه
شهادت حضرت محسن بن علی علیهماالسلام.
امام صادق علیهالسّلام در توضیح آیهی شریفه: «و إذَا المَوؤُدَةُ سُئِلَت بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت»، به مُفَضَّل فرمودند:
يَا مُفَضَّلُ وَ «الْمَوؤُدَةُ» وَاللهِ مُحْسِنٌ، لِأنَّهُ مِنَّا لا غَيْرَ، فَمَنْ قَالَ غَيْرَ هَذا فَكَذَّبُوهُ.
ای مفضّل! به خدا سوگند مقصود از «موؤدة» محسن علیهالسلام است. زیرا او از دودمان ماست؛ هر کس چیزی جز این گفت او را تکذیب کنید!
لطایف و حقایق کلام کشاف حقایق حضرت امام جعفر بن محمد الصادق اجمالا این است که شأن جناب محسن بن علی علیهماالسلام شأن قیامتی است.
«اذا» در آیات ابتدایی سوره تکویر ظرف ظهور قیامت است که در آن مرتبه، خورشید بی فروغ میشود و ستارگان فرو میریزند و کوهها متلاشی میشوند و وحوش محشور شوند و دریاها آتش بگیرند در این موطن و مقام از «موؤدة» سوال میشود که به چه گناهی کشته شد؟
کما اینکه در قیامت از نعیم سوال میشود و آن به تعبیر روایات وارده از معصوم علیهم السلام ولایت است که همهی خلائق باید مورد سوال و بازخواست قرار گیرند که نسبت به ولایت الهیه که اُس و اساس هر چیزی من جمله انسان است چگونه عمل کردند؟ آیا شکر نعمت ولایت را که نعمت وجود و کمالات آن است بجا آوردند یا دچار غفلت از آن شدند؟!
قیامت موطن اضمحلال حدود و ظهور و غلبه نور حق است لذا به سبب مالکیت واحد قهار و استیلای وحدت حقیقی، حد خورشیدی بیفروغ میشود و نور وجود آشکار میگردد و شاهد در خورشید اله میبیند و در جبال اله. در نجوم اله میبیند و در بحار اله. چون در واقع «هو فی الشمس اله و فی الجبال اله». همانگونه که حق در قرآن خود را چنین معرفی کرد: «وَ هُوَ الَّذِی فِی السَّماءِ إِلهٌ وَ فِی الْأَرْضِ إِلهٌ»
مراد از این شمس و نجوم و جبال و بحار چه معنای ظاهری باشد چه معنای باطنی از قبیل مراتب نفس انسانی چون روح و حواس ظاهری و اعضا و جوارح و قوای حیوانی جملگی بر اثر ظهور آفتاب قیامت منکدر میشوند و نور حق آشکار میشود و مکر الهی برملا میگردد. حق تبارک و تعالی در این ساحت از عصمت حضرت محسن پرده بر میدارد که کشته شدن او به کدامین گناه بوده است؟!
پس بدان و آگاه باش که بحکم «الوَلَدُ سرُّ أَبیه و أُمِه»، آنجناب دارای عصمت مأخوذ از معدن آن یعنی حضرت فاطمه سلام الله علیها و امیرالمؤمنین علیه السلام بود و آنانکه او را شهید کردند، عصمت و طهارت محضه را شهید کردند؛ چنین کسانی معصوم کش هستند. شهادت حضرت محسن بن علی ماهیت ظلمانی فوق ظلمانی قاتلینش را رسوا کرد تا عالم و آدم بدانند که آنها دشمنان فطرت و عصمت حقهی الهیه هستند. لذا آیه به حکم فرمایش امام صادق علیهالسّلام استأثاری حضرت محسن علیهالسّلام است و دیگر کودکانی را که در رحم مادر کشته شدند شامل نمیشود و اگر آن کودکان نیز به ناحق کشته شده باشند موطن انتقامشان همین عالم ماده یا نهایت برزخ خواهد بود اما به سبب منزلت اولین شهید راه ولایت و اینکه آن جناب به سبب قرب به عصمت کبرای الهی و بر اساس روایات بهترین جنین است و جنین مشیر به پوشیدگی و بطون است در باطنی ترین لایهی هستی از سبب شهادت او سوال خواهد شد. کما اینکه از نعیم ولایت که کمون و بطون است در قیامت سوال میشود.
امام رضا علیه السلام در تفسیر آیهی «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ» همین مطلب را میفرماید که قیامت که موقف، موقف است در هر موقفی از مواقف از ولایت سوال میشود.
در عیون اخبار الرضا علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت میکند: «قَالَ النَّبِیُّ: أَوَّلُ مَا یُسْأَلُ عَنْهُ الْعَبْدُ حُبُّنَا أَهْلَ الْبَیْت»؛ فرمود: اولین چیزی که مورد پرسش قرار میگیرد، دوستی ما اهلبیت است.
ودر آیه مودت فرمود که آن دوستی فرزندان فاطمه سلام الله علیها است.
ولایت امر ساری در هر چیزی است که حیات و قوام آن چیز به او بستگی دارد لذا هر کمالی که در بین موجودات پخش شده است به سبب ولایت است از اینرو در معاد فقط از این نعیم عظیم اعظم سوال خواهد شد که آیا بر مدار محبت و اطاعت و عبودیت ولایت بودهاید یا خیر؟ این سوال قاسم بهشت و جهنم خواهد بود چون ولی مظهر اسم جامع است و بر اساس پاسخ هر عینی به سوال مذکور، درخواست او را اجابت خواهد کرد و حق او را از بهشت با مراتبش و جهنم با درکاتش ادا خواهد کرد.
پس محسن که برترین جنین است در ردیف بهترین افراد در روز قيامت قرار دارد و از او سوال خواهد شد کما اینکه از نعیم سوال خواهد شد.
چنین مقام اجمال و بطون است و آن شأن غیبی و باطنی ولایت است و محب محسنی در پاسخ سوال، طالب مراتب غیبی ولایت خواهد بود و منکر او در درکات عمیق جهنم مسکن خواهد گزید. یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد...
التماس دعا
صادقزاده
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
قرآن تصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
🩸برترین جنین شهید، به چه گناهی کشته شد؟
سخنران: استاد صادقزاده
ویراستار: عزیزی
🏴 امام صادق ع در توضیح آیهی شریفه:
«و إذَا المَوؤُدَةُ سُئِلَت بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت»
[ از دختران زنده به گور شده سؤال شود،كه به چه گناهى كشته شده است؟]
به مُفَضَّل فرمودند:
يَا مُفَضَّلُ وَ «الْمَوؤُدَةُ» وَاللهِ مُحْسِنٌ، لِأنَّهُ مِنَّا لا غَيْرَ، فَمَنْ قَالَ غَيْرَ هَذا فَكَذَّبُوهُ.
🌱 ای مفضّل! به خدا سوگند مقصود از «موؤدة» محسن ع است. زیرا او از دودمان ماست؛ هر کس چیزی جز این گفت او را تکذیب کنید!
🏴 لطایف و حقایق کلام کف حقیقت امام جعفر صادق اجمالا این است که شأن جناب محسن بن علی ع شأن قیامتی است.
«اذا» در آیات ابتدایی سوره تکویر ظرف ظهور قیامت است که در آن مرتبه، خورشید بی فروغ میشود و ستارگان فرو میریزند و کوهها متلاشی میشوند و وحوش محشور شوند و دریاها آتش بگیرند در این مقام از «موؤدة» سوال میشود که به چه گناهی کشته شد؟
🌱 کما اینکه در قیامت از نعیم سوال میشود و آن به تعبیر روایات وارده از معصوم ع ولایت است که همهی خلائق باید مورد سوال و بازخواست قرار گیرند که نسبت به ولایت الهیه که اساس هر چیزی از جمله انسان است چگونه عمل کردند؟
آیا شکر نعمت ولایت را که نعمت وجود و کمالات آن است بجا آوردند یا دچار غفلت از آن شدند؟!
🏴 قیامت جایگاه حذف مرزهاست و ظهور و غلبه نور حق است لذا به سبب مالکیت واحد قهار و استیلای وحدت حقیقی، حد خورشیدی بیفروغ میشود و نور وجود آشکار میگردد و شاهد در خورشید اله میبیند و در جبال اله. در نجوم اله میبیند و در بحار اله. چون در واقع «هو فی الشمس اله و فی الجبال اله». همانگونه که حق در قرآن خود را چنین معرفی کرد: «وَ هُوَ الَّذِی فِی السَّماءِ إِلهٌ وَ فِی الْأَرْضِ إِلهٌ»
🌱 منظور از این شمس و نجوم و جبال و بحار چه معنای ظاهری باشد چه معنای باطنی از قبیل مراتب نفس انسانی چون روح و حواس ظاهری و اعضا و جوارح و قوای حیوانی جملگی بر اثر ظهور آفتاب قیامت تیره میشوند و نور حق آشکار میشود و مکر الهی برملا میگردد. حق تبارک و تعالی در این ساحت از عصمت حضرت محسن پرده بر میدارد که کشته شدن او به کدامین گناه بوده است؟!
پس بدان و آگاه باش که به حکم
«الوَلَدُ سرُّ أَبیه و أُمِه»،
[فرزند راز پدر و مادرش است.]
🏴 آن جناب دارای عصمت مأخوذ از معدن آن یعنی حضرت فاطمه س و امیرالمؤمنین ع بود و آنانکه او را شهید کردند، عصمت و طهارت محضه را شهید کردند؛ چنین کسانی معصوم کش هستند.
🌱 شهادت حضرت محسن بن علی ماهیت ظلمانی فوق ظلمانی قاتلینش را رسوا کرد تا عالم و آدم بدانند که آنها دشمنان فطرت و عصمت حقهی الهیه هستند.
🏴 لذا آیه به حکم فرمایش امام صادق ع استأثاری حضرت محسن ع است و دیگر کودکانی را که در رحم مادر کشته شدند شامل نمیشود و اگر آن کودکان نیز به ناحق کشته شده باشند موطن انتقامشان همین عالم ماده یا نهایت برزخ خواهد بود
🌱 اما به سبب منزلت اولین شهید راه ولایت و اینکه آن جناب به سبب قرب به عصمت کبرای الهی و بر اساس روایات بهترین جنین است و جنین مشیر به پوشیدگی و بطون است در باطنی ترین لایهی هستی از سبب شهادت او سوال خواهد شد.
کما اینکه از نعیم ولایت که کمون و بطون است در قیامت سوال میشود.
🏴 امام رضا ع در تفسیر آیهی
«وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ»
همین مطلب را میفرماید که قیامت که موقف، موقف است در هر موقفی از مواقف از ولایت سوال میشود.
در عیون اخبار الرضا ع از پیامبر اکرم ص روایت میکند:
«قَالَ النَّبِیُّ: أَوَّلُ مَا یُسْأَلُ عَنْهُ الْعَبْدُ حُبُّنَا أَهْلَ الْبَیْت»؛
فرمود: اولین چیزی که مورد پرسش قرار میگیرد، دوستی ما اهلبیت است.
ودر آیه مودت فرمود که آن دوستی فرزندان فاطمه س است.
🌱 ولایت امر ساری در هر چیزی است که حیات و قوام آن چیز به او بستگی دارد لذا هر کمالی که در بین موجودات پخش شده است به سبب ولایت است از اینرو در معاد فقط از این نعیم عظیم اعظم سوال خواهد شد که آیا بر مدار محبت و اطاعت و عبودیت ولایت بودهاید یا خیر؟
🏴 این سوال تقسیم کننده بهشت و جهنم خواهد بود چون ولی مظهر اسم جامع است و بر اساس پاسخ هر عینی به سوال مذکور، درخواست او را اجابت خواهد کرد و حق او را از بهشت با مراتبش و جهنم با درکاتش ادا خواهد کرد.
🌱 پس محسن که برترین جنین است در ردیف بهترین افراد در روز قيامت قرار دارد و از او سوال خواهد شد کما اینکه از نعیم سوال خواهد شد.
🏴 چنین مقام اجمال و بطون است و آن شأن غیبی و باطنی ولایت است و محب محسنی در پاسخ سوال، طالب مراتب غیبی ولایت خواهد بود و منکر او در درکات عمیق جهنم مسکن خواهد گزید.
یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد... .
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@ghoran_tasviri_akhlagh
قرآن تصویری
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
😍#دربهشت_آنچهدیدهبیندودلبخواهد، #هست
🌺بندگی خداوند رمز بیمه شدن از هراس ها و خطرها در قیامت است. یا عِبادِ لا خَوْفٌ عَلَیْکُمُ ...
🌸اول آرامش سپس دریافت نعمت های بهشتی. لا خَوْفٌ عَلَیْکُمُ ... اُدْخُلُوا الْجَنَّهَ
🌺ایمان به تنهایی کافی نیست، باید تسلیم کامل باشیم. آمَنُوا ... وَ کانُوا مُسْلِمِینَ
🌸همسران با ایمانِ دنیوی، در آخرت نیز همراهند. اُدْخُلُوا ... أَنْتُمْ وَ أَزْواجُکُمْ
🌺لذّت چشم در قیامت، به گونه ای است که با دیگر خواسته های بهشتیان برابری می کند. «تَشْتَهِیهِ الْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ الْأَعْیُنُ»
🌸رسیدن به تمام خواسته ها، فقط در بهشت امکان پذیر است. «فِیها ما تَشْتَهِیهِ الْأَنْفُسُ»
🌺غرائز و کشش های درونی انسان تا قیامت همراه انسان است. فِیها ما تَشْتَهِیهِ الْأَنْفُسُ ...
🌸بهشت در برابر عملِ نیک پایدار است. «بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»
🌺تعدّد و تنوّع میوه ها، یکی از نعمت های بهشت است. «فاکِهَهٌ کَثِیرَهٌ»
🌸لذّت های بهشت، همانند لذّت های دنیا، با غرائز بشری هماهنگی دارد. «مِنْها تَأْکُلُونَ»
🔛تلاوت تصویری سوره #زخرف ۶۷تا۷۳
🖥کار ابتکاری از کانال قرآن تصویری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من در آن سرزمینی که تو را نبینم غریبم....