eitaa logo
زندگی با قران
159 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
💌الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ 🔸این حرف غلط است که بعضی‌ها می‌گویند: «من اگر دستم به دهنم برسد، انفاق می‌کنم». مؤمن باید انفاق کند چه وقتی که در تنگناست چه وقتی که دستش باز است. آل عمران آیه ۱۳۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚زندگے شبیه فصل‌های سال است هیچ فصلے همیشگے نیست در زندگے نیز روزهایے براے ڪاشت، داشت، استراحت و تجدید حیات وجود دارد زمستان تا ابد طول نمی‌ڪشد اگر امروز مشکلاتے دارید 🌸بدانید ڪه بهار هم در پیش است. 💚مشکلات مانند ماشین لباسشویی هستند، پیچ وتاب می‌دهند، می‌چرخانند و ما را به اطراف می‌کوبند. اما در نهایت، تمیزتر، درخشان‌تر و بهتر از قبل خارج می‌شویم. 🪴فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلَا يَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِينَ لَا يُوقِنُونَ 💌ﭘﺲ [ ﺑﺮ ﺁﺯﺍﺭ ﻭ ﻳﺎﻭﻩ ﮔﻮﻳﻲ ﺍﻳﻦ ﺗﻴﺮﻩ ﺑﺨﺘﺎﻥ ] ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﻛﻦ ﻛﻪ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﻭﻋﺪﻩ ﺧﺪﺍ [ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻳﺎﺭﻱ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺗﻮ ] ﺣﻖ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻳﻘﻴﻦ [ ﺑﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺮﭘﺎ ﺷﺪﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ ]ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﻭ ﺳﺒﻚ ﺳﺎﺭﻱ ﻭﺍﺩﺍﺭﻧﺪ .(٦٠) سوره روم🪴
“کالبدی از جنس اعمال” 🪴 ما همواره با اعمال خود، در حال ساختن کالبدی از جنس اعمال‌ایم. اعمال ما، کالبدسازند. و این کالبدی است که بعد از مرگ می‌ماند. نوع عملکرد ما در این دنیا تعیین‌کنندهٔ کالبد بعدی ماست. ‌ ✔️عملکرد خوب و صالح، کالبدی خوب و صالح دارد. همچنانکه عملکرد بد و ناصالح، کالبدی همچون خود به ظهور می‌رساند. کالبد منبعث از اعمال یک کالبد انرژیایی است که در همین دار عمل ساخته و پرداخته می‌شود. ‌ 🪴 ای دوست، در هر موقف و موقعیتی، خوب عمل کن. بر اساس راستی و درستی عمل کن. در هر کاری که وارد می‌شوی -چه کوچک چه بزرگ- بی عیب و نقص عمل کن. که تو در حال ساختن کالبد خویشی! ‌ 🪴بدان کسانی هستند که پس از مرگ، صورتی زشت و حیوانی به خود می‌گیرند. اینان همان کسانی‌اند که عملکردشان در دار عمل، بد و ناشایست بوده است. “وَ نَحشُرُهُم یَومَ القِیامَةِ عَلیٰ وُجُوهِهِم”!(در روز قیامت به چهرهٔ حقیقی‌شان محشورشان کنیم)! مسعود ریاعی ‌
18.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚دیدی یه وقت میخوای یه حرفی بزنی هیچکس حرفتو باور نمیکنه راهی نداری جز اینکه قسم بخوری! میگی: بخدااا.... فلان و بیسار 🩵به نظرت خدا چجوری باید قسم بخوره؟ وقتی ما ها حرفشو باور نمیکنیم؟! «سوگند به روز وقتی نور می گیرد و به شب وقتی آرام می گیرد که من، نه تو را رها کرده‌ام و نه ، با تو دشمنی کرده‌ام» :)🪴 وَالضُّحَىٰ وَاللَّيْلِ إِذَا سَجَىٰ خداوند سوره ضحی آیه 1و2 https://eitaa.com/ghoransobghahi
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 واقع بین باشید. 🍂 💥چرا از زندگی لذت نمی بریم؟ 🔸چون دیدگاهمون غلطه. فکر می کنیم دنیا فقط جای خوشگذروندنه. بعد که با سختیها مواجه میشیم، دنیا به کاممون تلخ میشه. ✅ خدای متعال در سوره بلد، دیدگاه انسان رو اصلاح فرموده : لَقَدْ خَلَقْنَا الإِنْسانَ فی کَبَد. 🍂اگه انسان توجه داشته باشه که زندگیش در دنیا، توأم با رنج و سختیهایی است که او را به سعادت ابدی میرسونه، سختیهارو براحتی تحمل میکنه و حتی از سختیها لذت هم میبره. ⚡️درست مثل ورزشکاری که تمرینهای ورزشی رو با میل و رغبت وحتی لذت انجام میده چون میدونه با این رنجها به گنج قهرمانی میرسه. https://eitaa.com/ghoransobghahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه195🌹ازسوره آل عمران 🌹 فَاسْتَجابَ=پس اجابت نمود لَهُمْ=برای آنها رَبُّهُمْ=پروردگارشان أَنِّي=همانا من لا أُضِيعُ =تباه نمی گردانم عَمَلَ=عمل عامِلٍ=هيچ عمل کننده ای را مِنْكُمْ=ازشما مِنْ=از ذَكَرٍ=مرد أَوْ=یا أُنْثى‌=زن بَعْضُكُمْ مِنْ بَعْضٍ=همه ازیکدیگرید فَالَّذِينَ=پس آنان که هاجَرُوا =هجرت کردند وَ أُخْرِجُوا =ورانده شدند مِنْ =از دِيارِهِمْ=خانه هایشان وَ أُوذُوا=وآزار دیدند فِي=در سَبِيلِي=راه من وَ قاتَلُوا =وجنگیدند وَ قُتِلُوا=وکشته شدند لَأُكَفِّرَنَّ =البته می زدایم حتما عَنْهُمْ=ازآنان سَيِّئاتِهِمْ =بدی هایشان را وَ لَأُدْخِلَنَّهُمْ=والبته درخواهم آورد حتماآنهارا جَنَّاتٍ=به باغستان هایی که تَجْرِي=روان است مِنْ=از تَحْتِهَا= دامن آنها الْأَنْهارُ =رودها ثَواباً =به پاداشی مِنْ=از عِنْدِ= نزد اللَّهِ =الله وَ اللَّهُ=والله عِنْدَهُ=نزد اوست حُسْنُ=پاداش الثَّوابِ‌=نیکو تفسير آیه 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
- دعاى قلبى، استجابت قطعى دارد. دعايى كه همراه با ياد دائمى خدا؛ «يَذكرون» فكر؛ «يتفكّرون» و ستايش خدا باشد، «سبحانك» قطعاً مستجاب مى شود. «فاستجاب لهم ربّهم» - دعاى اهل فكر و ذكر، سريعاً مستجاب مى شود. «فاستجاب» - استجابت دعا، جلوه اى از ربوبيّت الهى است. «فاستجاب لهم ربّهم» - در جهان بينى الهى، هيچ عملى بدون پاداش نيست. «لا اُضيع عمل عاملٍ» - دعائى مستجاب مى شود كه همراه با عمل و تلاش دعا كننده باشد، گرچه خود دعا نيز نوعى عمل است. «فاستجاب لهم... لااضيع عمل عاملٍ» - عمل و عامل هر دو مورد توجّهند. حُسن فعلى و حُسن فاعلى هر دو مدّ نظر هستند. «لا اُضيع عمل عامل» - پاداش عمل تنها به مؤمنان داده مى شود، چرا كه اعمال كفّار حبط مى گردد. «عمل عامل منكم» - در بينش الهى، مرد و زن در رسيدن به مقام والاى انسانى برابر هستند. «من ذكرٍ او اُنثى» - جنس مرد برتر از زن نيست. «من ذكر او اُنثى بعضكم من بعض» - در جامعه اسلامى، همه ى مسلمانان از يكديگرند. «بعضكم من بعض» - تا گناهان وعيوب محو نشود، كسى وارد بهشت نمى شود. «لاكفّرن... لادخلّنهم» - هجرت، جهاد، تبعيد و متحمّل آزار شدن در راه خدا؛ وسايل عفو خداوند هستند. «هاجروا، اخرجوا من ديارهم و... لاكفّرن عنهم...» - علاقه به وطن، يك حقّ پذيرفته شده قرآنى است و گرفتن اين حق، ظلم است. «اخرجوا من ديارهم» - در پيمودن راه خدا؛ هجرت، تبعيد، شكنجه و جهاد و شهادت لازم است. «فى سبيلى» - گرچه شهادت بالاترين مرتبه است، ولى مقاومت در برابر آزار و اذيّت هاى دشمن، نياز به صبر بيشترى دارد، لذا كلمه ى «فى سبيلى» در كنار «اوذوا» آمده است. آرى، جانبازان معلولين جبهه، بيش از شهدا بايد صبر و تحمّل كنند. - به خاطر بعضى لغزشها، افراد را طرد نكنيم. در اين آيه، خردمندانى كه حتّى از اولياى خدا و اهل بهشتند، سابقه اى از لغزش دارند، ولى خداوند آنها را مى پوشاند. «لاُكفرنّ» - عنايت و توجّه مخصوص خداوند، براى خردمندان مؤمن است. «لااُضيع... لاُكفرنّ... لاُدخلنّ...» همه ى اين فعلها به صيغه متكلم وحده آمده است. به علاوه كلمه ى «ربّهم» نشانه ى عنايت خاص خداوند به اولوا الالباب است. - در وعده هاى خداوند، ذرّه اى شك و ترديد نكنيد. تمام وعده ها با تأكيد بيان شده است. «انّى... لاُكفّرنّ... لاُدخلنّ» - هر پاداشى ممكن است با تغيير مكان و زمان ارزش خود را از دست بدهد، اما پاداش هاى الهى مطابق فطرت و خلقت انسان است و هرگز از ارزش آن كاسته نمى شود. «جنات تجرى من ...» - نهرهاى بهشت، هم از پاى درختان آن جارى است؛ «جنات تجرى من تحتها» و هم از زير جايگاه مسكونى بهشتيان. «من تحتهم» - مغفرت و بهشت، ثوابى عمومى است، ولى آن ثوابى كه در شأن لطف خدا و مؤمنان است، ثواب ديگرى است كه فقط نزد خداست و ما از آن خبر نداريم. «واللّه عنده حسن الثواب» - پاداش هاى الهى براى مردم به طور كامل قابل وصف نيست، همين اندازه بدانيم كه از هر پاداشى بهتر است. «واللّه عنده حسن الثّواب» - پاداش هاى الهى، همراه با انواع كرامت هاست. «واللّه عنده حسن الثواب»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا