eitaa logo
گیلان پرس
7.5هزار دنبال‌کننده
42هزار عکس
19.4هزار ویدیو
63 فایل
اولین کانال‌ خبری گیلان در ایتا ‌ ارتباط با ادمین ‌ 🆔 @Gilan_Press_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خسرو معتضد: به من زنگ میزنن از استرالیا ناله میکنن میگن به خدا مثل سگ پشیمونیم 🔹فامیل من کاناداست میگه ۲۵۰۰ دلار حقوق میگیرم، ۲۰۰۰ دلار کرایه خونه میدم؛ میگه هرچی پول داریم پول گاز میدیم. 🆔 @Gilan_Press
🖼| گیلانی‌ها بیشتر از بقیه عمر می‌کنند 🆔 @Gilan_Press
.📣📣📣 این روسری خوشگل فقط ۱۵۵😳😍 اگر هنوز روسری عیدتو نخریدی یه سر به کانال روسریمون بزن😉😍 ارسالمون هم تا آخر هفته رایگانه😃 https://eitaa.com/joinchat/1083179167Ca293eebba6 اینم لینکمون👆👆👆 _______________________________ فروش و ، بین میدان امام حسین و میدان نیروی دریایی، مجتمع مدرس، مجموعه طهورا ( بوستان طهورا 🌿 و گالری طهورا ) برای سفارش من اینجام 👇 @sm6570 تبلیغات
.📣📣📣 👌🏻💯😍اگه به خودت و خونوادت اهمیت میدی باید یه سری به این کانالمون بزنی😳🔥😱 ارسالمون هم تا آخر هفته رایگانه😃 http://eitaa.com/joinchat/1931608090Cab6578407f اینم لینکمون👆👆👆 ___________________________ فروش و ، بین میدان امام حسین و میدان نیروی دریایی، مجتمع مدرس، مجموعه طهورا ( بوستان طهورا 🌿 و گالری طهورا ) آیدی سفارشات @sm6570 👈👈خانم ها @sm85711👈👈آقایان
‌ 💕 علیه السلام: ‌ 🌷با آمرزش‌خواهی خود را معطر کنید تا بوی بد گناهان شما را رسوا نکند🌱 ‌ 📚وسائل الشیعه، ج۱۶، ص۷۰🌿 ‌ ‌ 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸 🆔 @Gilan_Press
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تفاوت عجیب خدمات درمانی در ایران و کانادا به روایت یک ایرانی ساکن ونکوور 🆔 @Gilan_Press
📸 پوستر همایش دوچرخه سواری در رشت به مناسبت یادبود شهید نریمان مددی مژدهی 🆔 @Gilan_Press
گیلان پرس
روستای کنسستان ورزا جنگ و آسیب های اجتماعی آن بی­ گمان برخی از گیلانی­ های امروز شما را از خیال یک
. بررسی پدیدارشناسانۀ حیوان آزاری در مراسم ورزاجنگ | ۱ ✍ حسین صولتی پدیدۀ «ورزاجنگ» در گیلان و معادل‌های آن در مازندران، یعنی «ورزوجنگ» و «جونکاسره»، تجربۀ به جان هم انداختن دو گاوِ نر است که تا سرحد مرگ یکدیگر را زیر ضربات شاخ و در هیاهوی تماشاچیان و صاحبانشان خرد و خمیر می کنند. این مراسم در نخستین بزنگاهش، نمایشی در میانۀ سرگرمی هایِ مردم بومی و گاوبانها (گالش) بود اما اندک اندک فرصتی برای بازنمایی سلطۀ شاهان در جشنهای بزرگ شد. در چند سدۀ اخیر با تغییر مناسبات نسلی، این نمایش، به بازی، سرگرمی و لمحه ای زودگذر در زندگی انسان‌هایی بدل شده است که این پدیدۀ فراویز را مجالی برای قمار و لذت میپندارند. زیست تجربی پژوهشگرِ این سطور در میان گروهِ اجتماعی موصوف، بیانگر این است که بسیاری از ساکنان مناطق جلگه ای شمال ایران از آن تحت عنوان «بازی بومی»، «سنت فرهنگی» حمایت می کنند اما آنچه موجب تأمل می باشد این است که نه تنها افراد درگیر، بلکه بسیاری از پژوهشگران گیلانی این حوزه نیز خواهان تداوم این سنتِ فرهنگیِ نامتعارف هستند! و با استدلال انسجام اجتماعی و جذب گردشگر در غالب کتاب و پایاننامه از آن حمایت میکنند! بنابراین پژوهشگر این سطور، ضمن پرداختن به مسئلۀ مطروحه در رسالۀ دکتری خود تحت عنوان «قصدمندی ورزاجنگ و پیامدهای سیاسی اجتماعی آن در شهرستان رشت»، طی مقالاتی با عناوین «بررسی پدیدارشناختی تطور مناسبات میان نسل ها در پدیدۀ ورزاجنگ» و «حیوان از حس تا سوژگی: گفتاری در فلسفه اخلاق زیستی» و «بررسی پدیدارشناسانۀ حیوان آزاری در مراسم ورزاجنگ» سعی نمود به خطایی اشاره نماید که متاسفانه شکل علمی به خود میگیرد و با «بازی» نامیدن این نبردخونین سعی در پنهانی وجوهی دارد که لازم است علیرغم بداهت بدان پرداخته شود. بنابراین با دغدغۀ پدیدارگی آستانۀ انسانیت، در رابطۀ میان حیوان و انسان به مسئلهای اجتماعی و حتی سیاسی پرداخته شد که یکی از چالشهای بزرگ نیروی انتظامی در بخشهای مختلف شمال کشور محسوب میشود. از آنجایی که لایحه حقوق حیوانات همچنان در پیچ و خم تصویب و ابلاغ می باشد بنابراین لازم است گاهی مسئلۀ حقوق حیوانات از چشم اندازی اجتماعی و حتی سیاسی برجسته شود تا فراز و نشیب های جامعه و دولت (در اینجا نیروی انتظامی) بخوبی آشکار شود. بهنام خداپناه مترجم کتاب مشهور «آزادی حیوانات» در مقدمه این کتاب می نویسد زمانی سهراب سپهری در پاسخ به انتقادات احمد شاملو از او مبنی بر اینکه، «سر آدم های بیگناهی را لب جوب میبُرند و من دو قدم پایین تر بایستم و توصیه کنم که آب را گل نکنید؛ تصورم این بود که یکی مان از مرحله پرت بودیم...» چنین گفته بود: «انسانی که نگران آب خوردن یک کبوتر نباشد، همان انسان به راحتی آدم می کُشد» (سینگر، 1399: 10). در مجموع شاهد دسته های گوناگونی از طرفداران ورزاجنگ در گیلان و مازندران هستیم که در سطور ذیل می توان به بخشی از آنها اشاره نمود: دستۀ اول) به حیوان آزاری خود آگاه نبوده یا بدان معترف نیستند. این افراد سعی می کنند خود را از زُمرۀ حیوان آزارها مُبرا نمایند؛ به خوبی میتوان دریافت که عدم جرم انگاری، موجب گردیده این فروبستگی تداوم یابد. آن ها به علت مهرورزی در تأمین نیازهای ابتدایی حیوان و چیزی که سینگر آنها را آزادی پنجگانه (چرخیدن، تیمارکردن، برخواستن، لمدادن و کشدادنِ آزادانه اعضای بدن) می داند؛ وقتی ساعته ا به تیمار حیوان و سخن گفتن با گاو مشغول هستند، تصور می کنند ساماندهی بازی و نبردِ خونین ورزاجنگ، نه تنها حیوان آزاری نیست بلکه مبتنی بر طبیعت حیوان می باشد. این در حالی است که هرگز به ارادۀ حیوان در عملِ طبیعی توجه نمی کنند و همچنین شرطی کردن حیوان، جلوگیری از جفت گیری گاونر پیش از مبارزه، اجبار با طناب برای سرشاخ کردن دو حیوان در نبرد و... برایشان مبینِ حیوان آزاری نیست. به تعبیر ساده تر، آنها به علت پرهیز از حیوان آزاری منفعل به حیوان آزاری فعال خود معترف نیستند. دستۀ دوم) تاحدی به حیوان آزاری معترفند اما بدان مشغولند. این گروه به واسطۀ تعامل زیاد میان حیوان و انسان، درد و رنج حیوان را بیشتر درک می کند و با تکیه بر استدلال زیر سعی می کنند تا حدی وجدان خود را التیام ببخشند: به گسترش دامپزشکی کمک می کنم. سالی یکبار برای ورزا، جنگی سامان میدهم. وقتی در ورزاجنگ، حیوان هم وزن انتخاب می کنم. هزاران سگ را در روز میکُشند به ما از حیوان آزاری می گویند! بعد از جنگ به کاهش درد حیوان با داروی بی حسی اقدام می کنم. اگر برای هر مبارزه دامپزشک حضور داشته باشد؛ درنتیجه حیوان درد کمتر متحمل می شود. ادامه از پست بعدی 👇 🆔 @Gilan_Press
گیلان پرس
. بررسی پدیدارشناسانۀ حیوان آزاری در مراسم ورزاجنگ | ۱ ✍ حسین صولتی پدیدۀ «ورزاجنگ» در گیلان و مع
. بررسی پدیدارشناسانۀ حیوان آزاری در مراسم ورزاجنگ | ۲ این دسته معترفند که «کار خوبی نیست؛ اما گذشتن از هیجان این بازی سخت است». در نتیجه، سعی می کنند به برخی از اصول آزادی پنجگانه حمایت از حیوانات توجه نمایند. در همین راستا، بهنگام بازگویی روایتهای خود، رابطۀ محبت آمیزشان با حیوان را بیش از حوادث میدان نبرد برجسته می کنند اما فراموش می کنند که در فراز و فرودهای رابطه انسان و حیوان، ورزاجنگ به شکلی طبیعی محدود نمی شود بلکه در ورزاجنگ ارادۀ انسانی (سلطۀ انسان بر حیوان) است که بر طبیعت حیوان، غلبه دارد. دستۀ سوم) حیوان آزاری، برایشان مطرح نیست. این گروه به واسطۀ برجسته شدن مولفه هایی مثل حیثیت، سنت، هیجان، لذت، قمار و... در زندگی روزمرۀشان، بر این باورند که «اساساً در یک بازی، چرا باید به اسبابِ آن بازی، توجه کرد؟ از بازی لذت ببر!». این دسته بسان آنچه اولئاریوس از عطش قتل عام شاهِ صفوی برای شکار و جنگ حیوانات بیان می کند، تنها به هیجان بازی می اندیشند و حیوان را ابزار انسان می پندارند. در اینجا نه تنها ارادۀ حیوان، بلکه خود «حیوان» به عنوان یک مُدرک حیات مطرح نیست. در این دسته بسان آنچه پاشایی(1401: 114) شخصیت های ضداجتماعی، می نامند براحتی قابل مشاهده است. مصاحبه و همکلامی با این افراد سخت تر از سایر افراد بود. دستۀ چهارم) تاحدی به حیوان آزاری دیگران معترفند اما خود را تماشاگر می پندارد! این گروه به واسطۀ اینکه خود را تماشاگر می دانند؛ از دامنۀ حیوان آزاری مُبرا می پندارند و بر این باورند که دلیل حضورشان در ورزاجنگ سرگرمی، اندکی هیجان، اشتغال به بازی سنتی و... است. این در حالی است که بسان آرنت (1394: 146) میتوان نوشت «تماشاگر، و نه بازیگر، سرنخ معنای امور بشری را در دست دارد». همان موضوعی که قانون گذار امریکایی را برآن داشته تا بر «ضرورت گزارش حیوان آزاری» در صورت مشاهده تأکید نماید (مشکات، 1398: 174). با مراجعه به نخستین بزنگاه، که ورزاجنگ از «تماشا»ی یک جنگ طبیعی بین دو گاونر آغاز شد می توان دریافت که «تماشاگر بودن» نقطۀ گسست از حیوان آزاری نیست بلکه نقطه ای بحرانی از مواجهات میان نسلهاست. به عبارت دیگر، از آنجایی که کنشگران ورزاجنگ، وابسته به صحنه، بازیگران دیگر و تماشاگران هستند تا در مقام جایگاه نمود یافتنِ خودِ آن چیز، خود را پدیدار کنند؛ در نتیجه، تماشاگران به آزردن حیوان کمک نموده اند. در مقام جمع بندی میتوان به نقل از پاشایی (1401: 106) نوشت: «اگر مشاهدۀ شکنجه و آزردن حیوانات، مردم منطقه ای را متألم و آزرده نکرد به معنی عدم حیوان آزاری نیست». بنابراین ما با نگارش این سطور، ضمن آشکارگی انواع کنشگران ورزاجنگ و نسبتش با حیوان آزاری بر آن است که هم آغوشی با جهانی که در آن پرت شده ایم، نه تنها ضروری است بلکه انسان «با» طبیعت خود را تحقق می بخشد. این «با» طبیعت بودن یعنی پذیرش حیوانات چونان مُدرک های حیاتی که می توانند صاحب سطح و نوعی از حقوق باشند. حسین صولتی دکتری جامعه شناسی سیاسی عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب 🆔 @Gilan_Press
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آبشارلاتون لوندویل بزرگترین آبشار شمال ایران آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر آستارا، و در روستای کوته کومه لوندویل جای گرفته‌است. ارتفاع تقریبی آبشار لاتون، ۱۰۵ متر است که به لحاظ بلندی، مرتفع‌ترین آبشار ایران به حساب می‌آید. 🆔 @Gilan_Press
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 افتتاح آخرین قطعه آزادراه قزوین-رشت بدون حضور رییس‌جمهور 🔹️وزیر راه: مسیر برگشت به‌دلیل ملاحظات مردم منطقه همچنان همان مسیر قبلی خواهد بود. 🆔 @Gilan_Press
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا آزادراه منجیل-رودبار بدون حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد؟ 🆔 @Gilan_Press
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آزادراه رودبار - منجیل پروژه ای که باعث باز شدن گره ترافیکی چند ساله مسافران شمال کشور می‌شود این پروژه مهم امروز افتتاح شد. 🆔 @Gilan_Press
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افتتاح آزادراه منجیل-رودبار توسط مادر ۲ شهید 🔹وزیر راه و شهرسازی: قرار بود رئیس‌جمهور در آیین افتتاح حضور داشته باشند که به‌دلیل ضرورتی که پیش آمد عذرخواهی کردند و تاکید داشتند که قبل از عید این مسیر برای تردد سفرهای نوروزی بازگشایی شود. 🔹بنا به ملاحظات اجتماعی مسیر برگشت رشت-قزوین همان مسیر سابق است. 🆔 @Gilan_Press
📸 تقویم و اوقات شرعی ماه مبارک رمضان 🆔 @Gilan_Press
📸 پیش‌بینی وضعیت آب و هوای گیلان در 6 روز آینده 🆔 @Gilan_Press
🛑(اطلاع رسانی مهم)🛑 ✍تنها کانالِ رسمیِ عضو مجلس خبرگان رهبری در استان گیلان, " آیت الله علی کاظمی گیلانی " 🔸در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/Alikazemigilani @Alikazemigilani
گیلان پرس
🎥 افتتاح آزادراه منجیل-رودبار توسط مادر ۲ شهید 🔹وزیر راه و شهرسازی: قرار بود رئیس‌جمهور در آیین افت
📸 واکنش فعال رسانه‌ای گیلان به نیامدن رییس‌جمهور برای افتتاح باقیمانده آزادراه قزوین - رشت 🆔 @Gilan_Press
اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه 🔹فرمانده کل قوا طی مراسمی نشان فتح را به سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه اعطا کردند. 🔹اعطای این نشان به‌دلیل عملکرد آنان در ارتقای توان دفاعی و رزمی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح، انجام شد. 🔹نشان فتح، به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیات‌ها انتخاب شده است. 🔹این نشان، از سه برگ درخت نخل و گنبد مسجد جامع خرمشهر و نیز پرچم ایران تشکیل شده است. 🆔 @Gilan_Press
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رونمایی از تیزر فصل چهارم «زیرخاکی» 🔹فصل چهارم سریال«زیرخاکی» از از ساعت ۲۲:۱۵ سه شنبه ۲۲ اسفند همزمان با اولین شب ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. 🆔 @Gilan_Press
📌 🌙 سیِّدِی لا تُعَذِّبْنِی وَ أَنَا أَرْجُوکَ 🔰 سی شب زمزمۀ دعای و مناجات در ماه مبارک ◻️سخنرانان: حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام ◻️با نوای: 📆 از دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ 🕚 ساعت ۲۳:۰۰ 🕌 آستان مقدس حضرت فاطمه اُخریٰ (س) 🏴 هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت 🆔 @Gilan_Press
🔴 آغاز خرید توافقی برنج شمال با قیمت ۷۵۰ ‌هزار ریال اسدالله عباسی، استاندار گیلان: 🔹خرید توافقی برنج شمال از پایه ۷۵۰ هزار ریال آغاز شده ‌و برای تنظیم بازار برنج تلاش می شود، ضمن اینکه ‌۶۵ هزار میلیارد ریال برای خرید توافقی برنج کشاورزان از سوی دولت اختصاص یافت. 🔹بدهی‌های دولت به چایکاران پرداخت شده و سهم کارخانجات باقی مانده که باید به چایکاران پرداخت کنند و ‌سازمان‌ چای باید با کارخانجاتی که در پرداخت مطالبات ‌تاخیر عمدی دارند‌ برخورد ‌کند. 🆔 @Gilan_Press