🔴 کشف 19 قبضه سلاح جنگی در دهلران
🔹️ دادستان دهلران:با تلاش و رصد نیروهای مرزبانی شهرستان 19 قبضه سلاح جنگی کلاشینکف و نزدیک به یک هزار عدد فشنگ جنگی توسط هنگ مرزی دهلران کشف شد.
🔹هدف قاچاقچیان ورود اسلحه و مهمات برای ایجاد آشوب و ناامنی در کشور می باشد.
🔴سردار نجات: در اوج تجمعات تنها ۵۰ هزار نفر به خیابان آمدند
🔹هیچ جا پلیس و بسیج، اجازه برخورد با اسلحه نداشتند. در آمریکا سالانه هزاران نفر بیگناه به دست پلیس کشته میشوند. تنها جایی که زنان ما در آن حضور ندارند، صحنه ابتذال است. سال ۹۶ به بهانه مالباختگان کاسپین کوشیدند مردم را به خیابان بیاورند
🔹جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه ۱۴۰۱ هم این بود که بر بستر نارضایتی مردم سوار شوند و بتوانند یک جنبش اجتماعی دیگر ایجاد کنند، عنوان کرد: در یکی از کشورهای عربی، یک محوری با حضور امریکا، اسرائیل و انگلیس تشکیل شد و میخواستند از مهرماه در دانشگاه و مدارس این کار را شروع کنند و برآوردشان این بود که حجاب تبدیل به یک چالش جدی میشود، پس از آن ایران اینترنشنال محور کار آنها شد و به بهانه فوتی که اثبات نشد پلیس مقصر است، افرادی را به خیابان کشاندند.
12.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بهم گفت از گربه کشتن تا آدمکشی داریم!
🔹گزارشی از اعترافات اراذل و اوباش مرتبط با موساد که به اعدام محکوم شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از حضور نخست وزیر عراق در حرم امام رضا
🔹نخست وزیر عراق "محمد شیاع السودانی" عصر چهارشنبه با هدف زیارت بارگاه منور حضرت رضا علیهالسلام وارد مشهد شد.
🔴همسران جانبازان بزرگترین جمعیت پرستاران کشور هستند
🔹دکتر قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بیش از 63 هزار همسر جانبازان بزرگترین جامعه پرستاری کشور هستند که دیده نمیشوند و درباره آنها صحبتی نمیشود.
🔹وی در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در بیمارستان شهید مصطفی خمینی و در بخشهای مختلف این بیمارستان از کادر درمانی این بیمارستان تجلیل کرد و در جریان خدماترسانی به ایثارگران قرار گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توبه را برای زمان پیری نگذارید.
11.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ #به_وقت_بیداری
تقدیم به شهدای #ایذه ، #اصفهان ، شیراز و مشهد
کیان، آرشام، آرمان عزیز و شهدای دیگر
🔰 شاعر و خواننده
#سیدصادق_آتشی
6.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شاید صعود نکرده باشیم اما ...
✍آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🖋 مهدی جمشیدی
🔹بسیار اندک بودند، امّا میخواستند «وانمود» کنند که فراونند. میخواستند «گروهکهای مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااینحال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر میکردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعلهور شود. نهفقط «جرقه»، بلکه «آتشها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها همصدا و همداستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعرههای بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دستوپا زدند و هوچیگری و روایتسازی و بازیپردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابانهای ایران. و تلختر و سوزانندهتر از همه، روایتهای دروغین بود. و از این جمله، متهمساختن آیتالله خامنهای به «دیکتاتوری».
🔹آیتالله خامنهای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینههای زاویهدار با او» به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینهها، «کارشکنی» و «سنگاندازی» نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بیعمل» و «عروسکهای خیمهشببازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار میورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با اینکه «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامههای فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمانسازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکریاش. «آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹عدّهای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجانزدگانِ بازیخورده» را از «غرضورزانِ بازیساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاجقاسم سلیمانی در وصیّتنامهاش، آیتالله خامنهای را «مظلوم» نخواند؟! چه خوندلها که نخورده است در این سالها، و چه دردها و رنجها که پنهان نساخته است در عمق سینهاش... . از چشمانِ قلمم، اشک میچکد و از حنجرهاش، فریاد برمیآید.
💬 تغییر سال خمسی
💠 تغییر دادن زمان سال خمسی به صورت ذیل جایز است:
❇️ الف. اگر فرد بخواهد سال خمسی خود را عقب بیندازد، مثلاً سال خمسیش اوّل فروردین بوده و بخواهد آن را اوّل تیرماه قرار دهد، باید اوّل فروردین، خمس مالش را پرداخت کند؛ سپس با فرا رسیدن اوّل تیرماه نیز خمس درآمد سه ماه اخیر را بپردازد؛ با این کار، سال خمسی فرد تغییر میکند.
❇️ ب. اگر فرد بخواهد سال خمسیاش را زودتر قرار دهد، مثلاً از اوّل فروردین به اوّل دیماه تغییر دهد، باید اوّل دیماه یعنی سه ماه زودتر خمس مجموع درآمدهایش را بپردازد تا سالش عوض شود.
🔺استفتاء از سایت آیت الله خامنهای