eitaa logo
حفظ و دفاع از خون شهداء
415 دنبال‌کننده
90.3هزار عکس
64.5هزار ویدیو
316 فایل
باسلام هدف از کانال مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمن به سبک زندگی شهدایی _ زنده نگه داشتن یادونام شهدا کمتر از شهادت نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
(قسمت اول ۱ ) ۲۰ بیست دلیل بر اینکه کلمه ( مولا ) در حدیث غدیر، منظور ولایت و سرپرستی است نه دوستی؟ آیا( مولی ) به معنای دوستی است یا سرپرستی و اولویت در تصرف؟ آدرس ما در ایتا،تلگرام،اینستاگرام،آپارات و... کلیک کنید 👉@pasokhgooha_ir👈
تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های کاپ آسیا با نتیجه ۹۶ بر ۶۰ برابر قزاقستان به پیروزی رسید.
✳️ خودت را قربانی هوس نكن! 🔻 انسانِ حسينی، انسانی است كه به وسعت ، فكر كند و برای خود برنامه‌ريزی نمايد، در اين دنيا به و به بودِ مقدّس خودش كه فردا برايش پيدا می‌شود، فكر می‌كند، به مقام اشرفيّت انسانی می‌انديشد، ما هم بايد تلاش كنيم و بفهميم در صحنه پيام اصلی چيست و چه چيز باعث شد كه عُمر سَعد خودش را باخت و خودش و بقيه را نيز از بين برد؟ ❗️اگر می‌بينيم در كربلا كمتر از صد نفر می‌توانند آن چنان ايستادگی كنند، بايد به عمق اين حادثه بيشتر دقت كنيم. متأسفانه چيزهايی در دل ما خانه كرده است كه اگر درصدد علاج آنها برنياييم، به‌وسيله‌ی قرن بيستم از دست خواهيم رفت. گاهی توجه می‌كنم ای عجب! ما به همين كه «حالا خوشيم» راضی هستيم و به حقيقت طولانی، وسيع و ابدی خود فكر نمی‌کنيم، من فردای خودم را چگونه امروز پايه‌گذاری كنم؟ من «خودِ فردايم» را چگونه بايد ببينم و بشناسم و محكمش كنم؟ من خودم را چگونه بسازم كه فردا از آن متنفر نباشم و از آن فرار نكنم؟ كربلا در صحنه‌ی عمل به‌وسيله‌ی امام معصوم (ع) به تو نشان داد كه خودت را قربانی نكن، يك برای خودت بساز تا در پرتو آن، زشتی فرهنگ معاويه را بشناسی و بفهمی كه برای ساختن چنين خودی، حسين(ع) چقدر كمك می‌كند و فرهنگ معاويه چگونه تو را «اكنون زده» كرده است. 👤 📚 از کتاب #⃣
🔆 کار برای خدا 🔻 عدس‌ها را پاک کرد. آرد را خمیر کرد. تنور را روشن کرد. نان را پخت. جارو هم کرد. سفره که انداخت، لقمه گرفت برای بچه‌ها... آب از چاه کشید و... ⁉️ کارهای خانه را چه کسی باید انجام دهد؟ 🔺 کار برای باشد، هر کس بگیرد برنده است. هر زمان که می‌شد، در خانه کمک‌کار زهرایش می‌شد. کارِ خدا می‌خواهد انجامش... 📚 برگرفته از کتاب 📖 ص ۳۱ 👤 #⃣ ❤️
🔆 مواظب باش اسیر چشم‌ها و زبان‌ها نشوی! 🔻 تو سعی کن دنیا باشی، نه آن. اگر بخواهی امیر باشی و در باتلاق نمانی، باید را فراموش نکنی و از چشم نپوشی. باید سنگ راه دیگران نباشی و گرد و خاک بلند نکنی. 🔸 در ، و ریشه‌دار است. می‌خواهد چشم‌ها را به خودش جلب کند و زبان را به دنبال خود بکشد. مواظب باش اسیر چشم‌ها و زبان‌ها نشوی و سعی کن تا به گونه‌ای حرکت کنی که خلق خدا را گرفتار حالت‌ها و رفتارت نسازی و آن‌ها را اسیر ننمایی؛ که اگر کسی آلوده شد، این آلودگی دامان تو را می‌گیرد و تو را رها نمی‌سازد. 👤 📚 از کتاب 📖 صص ۱۳۳-۱۳۲ #⃣ ❤️
✳ به حق علی... 🔻 امروز مطلبی را می‌گویم که تاکنون برای هیچ‌کس نقل نکرده‌ام: یک بار از (ص) خواهش کردم که برای من دعا و از خداوند طلب مغفرت کنند. فرمودند: برایت دعا می‌کنم. سپس برخاستند و به نماز ایستادند. هنگامی که دست خود را برای دعا به درگاه الهی بلند کردند، شنیدم که چنین دعا کردند: بار پروردگارا، به حق بنده‌ات ، مغفرت خود را شامل علی کن! عرض کردم: ای رسول خدا، چرا این‌گونه دعا کردید؟! فرمودند: آیا نزد خدا کسی گرامی‌تر از تو وجود دارد که برای اجابت دعا، او را قرار دهم؟ 📚 از کتاب 📖 صفحات ۲۴ و ۲۵ 👤 ❤️
✳️ از كبريت احمر گران‌بهاتر! 🔻 رسول خدا(ص) می‌فرمايند: علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) امت من و جانشين من بر آن‌ها می‌باشد، از فرزندان اوست كه زمين را پس از ظلم و جور، از عدل و داد پر خواهد كرد. به خداوندی كه مرا براستی برانگيخت معتقدينِ به امامتِ وی در زمان غيبتش از كبريت احمر گران‌بهاتر هستند. 🔸 می‌فرمايد كسانی كه در دوره‌ی غيبت (عج) بر اعتقاد به او استوار هستند، از كبريت احمر ناياب‌تر و ارزشمندترند. به اين معنی که منتظران مهدی(عج) بسيار بلندمرتبه هستند چون كسانی كه با سنت‌های جاری در عالم مرتبط باشند، می‌فهمند همان‌طور كه اين جهان بی نمی‌شود، بی هم نمی‌شود؛ زيرا ولايت الهی مظهر می‌طلبد و درنتيجه نظر می‌کنند و مظهر آن ولايت را می‌يابند و در اين مسير هراندازه حجاب‌های عقل و قلبِ خود را بهتر کنار بزنند، بهتر او را حس می‌کنند و با حقيقت وجود او راحت‌تر اُنس می‌گيرند. 🔺 ابتدا بايد با تمام وجود به اين نکته رسيد که هم‌اكنون ولیّ‌اللهِ مطلق(ع) در مقام خود حاضر است، با عقل می‌توان متوجه وجود حضرت شد و با آمادگی قلبی می‌توان از دستگيری‌های آن حضرت بهره‌مند گشت و طالب ظهور کامل آن حضرت در همه‌ی عالم شد تا موعودِ موجودِ ما بر کون و مکان ظهور يابند. 👤 📚 از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی‌ترین بعد هستی» #⃣
✳️ نفْسِ پیامبر 🔻 همه‌ی ما عظمت و مقام علیه‌السلام را می‌دانیم. حتی اگر حدیثی که در واقعه معراج از (ص) نقل شده است که فرموده‌اند کاروانی از شتر دیدم که بر پشت خود کتاب‌های بسیاری حمل می‌کردند. پرسیدم این‌ها چیست؟ گفتند: این کتاب‌ها حاوی فضائل علی (ع) است. حتی اگر این حدیث هم صحیح نباشد، اگر همه‌ی کتاب‌هایی را که از ولادت حضرت تا به امروز، به زبان‌های مختلف در فضیلت او نوشته شده، جمع‌آوری کنیم، می‌دانید چند کتاب می‌شود؟ آیا کاروانی از شتر نمی‌خواهد که این همه کتاب را حمل کنیم؟ این‌ها چیز عجیبی نیست، عظمت امام خیلی بیشتر از این‌هاست. شهادت پیامبر (ص) بر فضیلت حضرت کافی است: «علی با حق و حق با علی است. هرکجا علی باشد، حق نیز بر محور او می‌گردد.» در عظمت او همین بس که قرآن کریم حضرت را نفْس پیامبر (ص) که سرور کائنات است، می‌داند. 👤 📚 از کتاب #⃣
✳ امام هادی با «زیارت جامعه» کل قرآن را تفسیر کرد! 🔻 فقط همسان و همتای عصمت و طهارت(ع) است. قرآن، تفسیری دارد که مفسران فراوانی به این نعمت نایل شدند اما ، تفسیر می‌خواهد. آن روایت‌ها و جمله‌های کوتاه که و ولایت را شرح می‌دهد آن‌ها لازم بود ولی کافی نبود. وجود مبارک امام دهم (ع) امامت و ولایت را تفسیر کرده است. این زیارت نورانی به منزله‌ی تفسیر امامت است. یعنی همان‌طوری که قرآن، احتیاج به تفسیر دارد، امامت هم احتیاج به تفسیر دارد که هر کدام از ائمه(ع) یک آیه یا چند آیه‌ی قرآن را تفسیر کردند، ولی وجود مبارک امام هادی کل قرآن را تفسیر کرد، چون عترت و قرآن همتای هم هستند. 👤 📝
✳ چه سنخیتی با امیر مؤمنان داریم؟ 🔻 ما چه سنخیتی با داریم؟ بعد از این همه فضایلی که در مدح حضرت گفتیم، جای این سوال باقی است که ما را چه به حضرت. همین که او را دوست داریم، کافی است؟ ، و پیروی را آسان‌تر می‌کند، ولی کافی نیست، بلکه به عکس، ما را بیشتر می‌کند، زیرا مسئولیت کسی که محبت در دل اوست، بیشتر از کسی است که امام را دوست ندارد و یا نمی‌شناسد. 🔹 کاری که ما می‌کنیم، این است که امام را باعظمت جلوه می‌دهیم، سپس او را مانند کالاهای لوکس و دکوری به نمایش می‌گذاریم و به وجودش افتخار می‌کنیم اما ما چه می‌کنیم؟ امیر مؤمنان (ع) از این راه می‌رود و ما از راه دیگر، آن‌گاه او را امام خود می‌خوانیم. این دروغ و افترایی بیش نیست. 🔸 ما و پیرو علی‌بن‌ابی‌طالبیم و مردم اعمال ما را به حساب او می‌گذارند. آیا او راضی است که به خود ظلم کنیم یا اینکه در کوتاهی کنیم؟ هرگز! او کسی است که تازیانه به دست می‌گرفت و داخل بازار می‌شد و فریاد می‌زد: «اول فقه، سپس تجارت.» سپس در میان بازار می‌گشت و اگر مظلومی را پیدا می‌کرد [حق او را از ظالم می‌گرفت.] او این‌گونه در میان مردم حکومت و داوری می‌کرد. 🔺 وقتی در با امام رابطه‌ای نداریم، پس در واقع هیچ ارتباطی میان ما و او نیست. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۴۸ تا ۵۰