eitaa logo
گلچین معارف
87 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
4.7هزار ویدیو
473 فایل
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 🍀اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم گلچینی از مطالب مذهبی معرفتی بصیرتی و روانشناسی وتربیتی و بینش وتحلیل سیاسی و ...همراه با آدرس کانالها کانال گلچین معارف @golchinmaaref https://eitaa.com/joinchat/3510435844C31c1bcc579
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آزاده باش
🌐 اطلاعاتی مفید در خصوص جنگ نرم ✔️ جنگ نرم حداقل در شش سطح بررسی می شود: 1️⃣ ویژگی های جنگ نرم: ۱- پیچیده بودن ۲- آرام و بی صدا ۳- غافلگیر کننده ۴- پیشرفته ۵- هنرمندانه ۶- سازماندهی شده ۷- سریع و پرشتاب ۸- دقیق نبودن مرز های خودی و غیر خودی. 2️⃣ روش های اعمال جنگ: ۱- فریب مردم ۲- شایعه پراکنی ۳- شبهه افکنی در جامعه ۴- کارشکنی در برنامه ها ۵- نفوذ ( نفوذ در اشخاص - نفوذ در ارکان - نفوذ در برنامه ها و تصمیمات). ۶- برخی اغتشاشات صنفی 3️⃣ ابزارهای جنگ نرم: ۱- رسانه ؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل : ماهواره، اینترنت، فضای مجازی ۲- سلبریتی ها از هر قشری( هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و ....) 4️⃣ اهداف جنگ نرم: ۱- تغییر باورها و اعتقادات ۲- تغییر افکار و اندیشه ها ۳- تغییر رفتار ۴- تغییر ساختار ( هدف غایی) 5️⃣ پیامدهای جنگ نرم: ۱- سست کردن مقاومت ملی ۲- از بین بردن وحدت و انسجام ۳- به هم ریختن آرامش روانی جامعه ۴- ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود ۵- تقویت گرایشات به خارج از مرزها ۶- تغییر سبک زندگی از شیوه بومی ، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی ۷- تغییر نگاه طهارتی مردم به برداشت صرفا بهداشتی( سگ چون واکسن زده و با شامپوی لوکس شستشو می شود پس نگهداریش در منزل بلا اشکال است! ). ۸- ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان، چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر. و....... 6️⃣ راههای مقابله با جنگ نرم: ۱- تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد ۲- بصیرت افزایی ۳- نیکوکاری ۴- تقویت همبستگی ۵- خدمت به مردم ۶- شایسته گزینی ۷- مبارزه با فساد ۸- صداقت با مردم ۹- حضور در مراسم ۱۰- تقویت روحیه ایثار ۱۱- تقویت امید در جامعه ۱۲- باور به نقش جوانان ۱۳- توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان ۱۴- تسهیل ازدواج ۱۵- توجه به معیشت مردم ۱۶- اعتقاد به اصل " ما می توانیم " ۱۷- ساده زیستی و پرهیز از اسراف ۱۸ - مصرف کالای داخلی ۱۹ - تلاش در جهت رفع محرومیت ۲۰- کاهش فاصله های غیر ضروری و غیر لازم میان مردم و مسئولین. جنگ امروز امتداد جنگ هشت ساله دیروز است، اما به مراتب سخت تر و پیچیده تر.
هدایت شده از فارس پلاس
15.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت شنیدنی صابر خراسانی از شفا گرفتن کودک 8 ساله با عنایت امام رضا(ع) ➕صحبت‌های کودک شفا گرفته... - کانال #فارس_پلاس: @Fars_plus
هدایت شده از اخبار 20:20
✨🌸✨ ✅ ؟ پیامبر اسلام صلے الله علیه و آله از اصحاب خود پرسید: فقیر ڪیست؟ اصحاب پاسخ دادند: فقیر ڪسے است ڪه پول نداشته و دستش از مال دنیا تهے باشد. حضرت فرمودند : آنکه شما مے گویید فقیر واقعے نیست، فقےر واقعے ڪسے است ڪه روز قیامت وارد محشر شود در حالے ڪه حق مردم در گردن اوست، بدین گونه ڪه یڪے را فحش و ناسزا گفته، مال ڪسے را خورده، خون دیگرے را ریخته، اگر اعمال نیڪو و ڪار خیرے داشته در مقابل حقوق مردم از او مے گیرند و به صاحبان حق مے دهند، و چنانچه ڪارهاے نیڪویش ڪفایت نڪند، از گناهان صاحبان حق برداشته و بر او بار مے ڪنند، و روانه آتش دوزخ مے نمایند، فقےر و بینواے واقعے چنین ڪس است. 📚 بحارالانوار ج٧٢ ص٦ 💠 @harrozbaqoran 💠
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
10.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ ملا نصر الدین 🔰 حمید رسایی: اول صحبت‌های حقوقدانی که در مذاکرات هسته ای سرش کلاه گذاشته اند را بشنوید و بعد این داستان را بخوانید: «نیمه های شب دزدان به خانه ملانصرالدین وارد شدند. در حال جابجایی اثاث بودند که ملا از خواب بیدار شد. دزدان نابکار با خنجر، دور او خطی کشیدند و‌ گفتند: اگر پات رو این طرف خط یذاری، دمار از روزگارت در میاریم. کار دزدان که تمام شد و‌ گریختند، همسر ملا به او اعتراض کرد که ای مرد چرا کاری نکردی همه چیزمون رو بردن! ملا بادی به غب غب انداخت و پیروزمندانه سری تکان داد و گفت: خبر نداری زن، کاری که من کردم، هیچ کس جرأت انجامش رو نداشت؟ زنش پرسید: مگه تو چه کردی مرد؟ ملا گفت: من چندبار پام رو بیرون خط گذاشتم... باشه جناب حقوقدان! تو‌ برنده کاپ اخلاق شدی، حالا هم خوش باش با این توجیهات! فقط سئوال مردم این است که جنابتان و دوستانتان مثل هاشمی رفسنجانی، لاریجانی و ظریف، قرار بود بعداز شش سال بر کار گذاشتن ملت و معطل کردن کشور، با برجام ما را برنده کاپ اخلاق کنید یا ادعای لغو تحریمها را داشتید؟ 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از صدای ایران | VOI
💢 بسه دیگه مطلب سیاسی بزار یه هم بگیم 🔹خري را گر افسارش از كني 🔸لجامش ز احمر كني 🔹بجاي خسيلش دهي 🔸به جو گر دهي مغز تٓر 🔹بر او مهتري گر كند 🔸و گر آب نوشد از چشمه 🔹همان دان است او به هنگام كار 🔸از او جز توقع مدار 🔹خريت نه تنها خوردن است 🔸خريت ندانستن است 👈 بگرد پیدا کن مخاطب شعر رو 🆔 @voinews
هدایت شده از عجایب جهان
چرا کلمه لا اله الله باعث رفع تشنگی می شود⁉️ ⁉️😳 @Ajaieb_Jahan 🤔‼️ میدونستین کلمه «لااله الا الله» جمله کاملیست که هنگام تلفظش لب تکون نمیخوره؟ وگفتن این ذکر باعث رفع تشنگی میشه؟ دانشمندان ثابت کرده اند که گفتن «لااله الا الله» بزاق دهان را به ترشح ماده ای وا می دارد که تشنگی را از بین می برد. هیچ کار خدا بی حکمت نیست، حتی گفتن اذکارش … حالا که خواندی ارسالش کن تا همه استفاده ببرند… اول امتحان کن ،،، نشر دادنش عشق میخواد ببینم چند نفر عاشقن ‼️ 👇👇 ⁉️😳 @Ajaieb_Jahan 🤔‼️ 👆👆
هدایت شده از نجم الدین
🍃تطهیر چشم 🔸شارع مقدس محدوده ی دیدن چشم را برای ما بیان فرموده است. 🔸چشم مجاز است فقط آنچه را که در محدوده ی شرع قرار گرفته، بنگرد و در مقابل آنچه خلاف شرع مقدس است، خود را حفظ کند. 🔸این به معنی بستن چشمها و ندیدن نیست، بلکه با دید بصیرت به موجودات نظام طبیعت نگریستن [توصیه شده] و مجاز است. 🔸اگر چشم به بعضی چیزها بنگرد، نفس از حالت اعتدال خارج می شود، اگر چه فقط یک نگاه کردن ظاهری باشد (مثل نگاه به نامحرم و...). 🔸کسی که چشمش را پاک نگاه ندارد، خود را از اساس انسانیت دور ساخته است. 🌿استاد صمدی املی @samad10001
هدایت شده از طهارت نفس
🔴 🔶از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمودند: کسی که دوست دارد بر خیر و برکت منزلش بیفزاید، هنگام غذا خوردن وضوء بگیرد… 🔶امام صادق (علیه السلام) فرمودند : کسى که وضو بگیرد و با حوله اعضاى وضو را خشک کند، یک حسنه براى او نوشته مى شود و کسى که وضو بگیرد و صبر کند تا دست و رویش خود خشک شوند، سى حسنه براى او نوشته مى شود… 🔶رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: سعی کن طاهر و با وضو باشی که خداوند بر طول عمرت می افزاید…. 🔶سول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: کسی که با وضو بخوابد بستر او برایش مسجد می شود، و خوابش (ثواب کسی را دارد که) به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند 🔹و اگر کسی بدون وضو خوابید بسترش برای او قبر خواهد بود و مانند مرداری می ماند تا صبح شود…. 🔶رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم) فرمود: اگر توانستی شب و روز با وضو باشی این کار را انجام بده، زیرا اگر در حال وضو از دنیا بروی شهید خواهى بود… 📙منابع:بحارالأنوار: ج۸۰، ص۳۱۴، @samade_1001
هدایت شده از طهارت نفس
🌷قدم هایی برای خودسازی یاران امام زمان (عج) 💎قدم اول: نماز اول وقت 💎قدم دوم:احترام به پدرومادر 💎قدم سوم:قرائت دعای عهد 💎قدم چهارم: صبر در تمام امور 💎قدم پنجم:وفای به عهدباامام زمان(عج) 💎قدم ششم:قرائت روزانه قرآن همراه بامعنی 💎قدم هفتم:جلوگیری ازپرخوری وپرخوابی 💎قدم هشتم: پرداخت روزانه صدقه 💎قدم نهم:غیبت نکردن 💎قدم دهم:فرو بردن خشم 💎قدم یازدهم:ترک حسادت 💎قدم دوازدهم:ترک دروغ 💎قدم سیزدهم:کنترل چشم 💎قدم چهاردهم:دائم الوضو 🌟برای تعجیل در امر فرج سه صلوات بفرستید 🌟 @samade_1001
هدایت شده از طهارت نفس
🌟هرگز نمازت را ترک مکن 🌟میلیون ها نفر زیر خاک بزرگترین آرزویشان بازگشت به دنیاست ؛ تا " سجده " کنن فقط یک سجده 🌟از پاهايی که نمی توانند تو را به ادای نماز ببرند، انتظار نداشته باش که تو را به بهشت ببرند.. قبرها، پر است از جوانانى که میخواستند در پیری توبه کنند... رسول الله (ص) فرموده اند نماز صبح : نور صورت ظهر : بركت رزق عصر : طاقت بدن مغرب : فايده فرزند عشاء : آرامش به انسان مي بخشد. به نیت دعوت به "نماز" پخش کنید. ‌@samade_1001
بر ضد آنها به اعمالی که مرتکب می‌شدند گواهی می‌دهد!). علامه طباطبایى(ره) در تفسیر این آیه مىفرماید: «شهادت اعضا، زمانى واقعیت دارد كه هر یك از اعضا در دنیا داراى شعور باشند و از عمل انسان آگاه باشند وگرنه هر گاه در قیامت خداوند به اعضا شعور بدهد و یا در آن روز به آنها آگاهى و صوت بدهد كه شهادت نخواهد بود. زیرا شاهد باید به هنگام عمل، هم حاضر باشد و هم عالم باشد تا بتواند ماجرا را دریابد و براى روزى دیگر گواهى بدهد. بنابراین همه اعضاى ما در این عالم داراى یك نوع آگاهى و شعورند، گرچه نوع آن علم و شعور با علم و شعور ما فرق داشته باشد.»(المیزان، ج 17، ص 402) شاهد هفتم. زمین: کریمه 4 سوره مبارکه زلزال: « یوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا» (در آن روز زمین تمام خبرهایش را بازگو می‌کند.) شاهد هشتم. زمان( که منظور روز قیامت است). کریمه 103 سوره مبارکه هود. « إِنَّ فِی ذَلِكَ لآیَةً لِّمَنْ خَافَ عَذَابَ الآخِرَةِ ذَلِكَ یَوْمٌ مَّجْمُوعٌ لَّهُ النَّاسُ وَذَلِكَ یَوْمٌ مَّشْهُودٌ» (قطعا در این [یادآوریها] براى كسى كه از عذاب آخرت مىترسد عبرتى است آن [روز] روزى است كه مردم را براى آن گرد مىآورند و آن [روز] روزى است كه [جملگى در آن] حاضر مىشوند)
سخن مشهوری است که می‌گوید: «انسان‌ها همانگونه زندگی می‌کنند که می‌اندیشند.» مهم نیست که در اندیشه ات، به خدا برسی؛ مهم این است که خدا را در لحظه هایت جاری و سایه اش را بر سر اعمالت، مستدام بدانی. خدای رحمت کناد! پیرجماران، حضرت امام راحل(قدس سره الشریف) را. یکی از غرر کلماتی که از کام و کلام حضرتش، تراوید این بود: «عالم محضر خداست، در محضر خدا گناه نکنید!» او خود پیش و بیش از دیگران به آنچه می‌گفت، ایمان داشت و با پایبندی عملی بدان نشان داد که تا پشت پرده‌های عصمت رفتن، کاری ممکن است. از مِثل امام(ره)، جز این انتظار نبوده و نیست که در ذهن و زبانش، وامدار قرآن بود و از خوان معرفت عِدل قرآن، پیشوایان پاک(علیهم‌السلام)، ارتزاق می‌کرد. خداوند در جای جای قرآن، فرایادمان می‌آورد که خلوت و جلوت نسبت بدو، معنا ندارد. این مفاهیم ساخته و پرداخته ذهن مرز‌ساز و اندیشه ناراست انسان‌های تهی‌ایمانی است که گمان برده‌اند خلوت از جلوت جداست. انسان‌های پاک‌پیشه، اما چنین گمان سوئی ندارند. ایشان در محضر خدا، شرم از فکر گناه دارند چه رسد فعل گناه. اینک، این مصحف به‌حق‌ناطق، فراروی ماست، گذر و گذاری کنیم بر آیاتی که تحذیر و تذکار می‌دهند که در تیررس چشمانی تیزبین هستیم که خلوت و جلوتمان، پیش آنها یکی است. شاهد اول: خداوند. کریمه 14 سوره مبارکه علق: «أَلَمْ یعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یرَى آیا انسان ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟!» در حدیثى مى خوانیم : «اعبد الله کانک تراه فان لم تکن تراه فانه یراک»: خدا را آنچنان عبادت کن که گوئى او را مى بینى و اگر تو او را نمى بینى او تو را به خوبى مى بیند. نقل مى کنند بیدار دلى بعد از گناهى توبه کرده بود، و پیوسته مى گریست ، گفتند: چرا اینقدر گریه مى کنى ؟ مگر نمى دانى خداوند متعال غفور است ؟ گفت : آرى ، ممکن است او عفو کند، ولى این خجلت و شرمسارى که او مرا دیده چگونه از خود دور سازم ؟! گیرم که تو از سر گنه درگذرى زان شرم که دیدى که چه کردم چه کنم ؟! (تفسیر نمونه، ذیل آیه شریفه) شاهد دوم: رسول خدا(ص). کریمه 45 سوره مبارکه احزاب: «یا أَیهَا النَّبِی إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا» ای پیامبر! ما تو را گواه فرستادیم و بشارت‌دهنده و انذارکننده! یکی از انگاره‌ها و ایستارهای شیعیان، مساله «عرض اعمال» است. شیعه بر این باور است که اعمال ما، هر روز یا روزهایی خاص از هفته، به عرض پیامبر(ص) و اولیای دین(ع) رسانیده می شود. برخی گفته‌اند مراد نامه‌ها و طومارهایی است که ریز و درشت اعمال شیعیان صالح و طالح، در آن ضبط شده است. برخی دیگر می گویند نه صورت کتبی اعمال بل حقیقت اعمال در مشهد و مرئای ایشان است. شاهد سوم: ائمه اطهار(ع). کریمه 105 سوره مبارکه توبه: «وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُوْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیبِ وَالشَّهَادَةِ فَینَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ بگو: «عمل کنید! خداوند و فرستاده او و مومنان، اعمال شما را می‌بینند! و بزودی، بسوی دانای نهان و آشکار، بازگردانده می‌شوید؛ و شما را به آنچه عمل می‌کردید، خبر می‌دهد!» برخی مومنان شاهد را بر ائمه اطهار حمل کرده‌اند. این سخن پربی‌راهه نیست چه، نمی توان گفت هر مومنی به صرف اتصاف به وصف ایمان، دارای چنین مرتبتی است. ایمان امری دارای مراتب است، پیشوایان پاک، مصداق اتم اهل ایمانند که چون بر بلندای قله ایمان نشسته‌اند از آن افق اعلا، پایین دست، پیداست. شاهد چهارم. شهدا. کریمه 154 سوره مبارکه بقره: «وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ» (آنان را که در راه خدا کشته می شوند ، مرده مخوانید آنها زنده اند و، شما در نمی یابید). مقتول در راه خدا را «شهید» خوانده‌اند، چون زنده است و شاهد اعمال دیگران. شاید به اندیشه‌ات بگذرد که زنده‌بودن شهدا، بر طریق مجاز است نه حقیقت. چنانکه عده ای همین را گفته اند. و گفته اند منظور این است که شهدا، نام و نشانشان زنده است. دوباره آیه را بخوان و در عبارت «ولکن لا تشعرون تامل کن». دستاورد تاملت جز این نباید باشد که «زنده» بودن، امری حقیقی است که آثار حیات بر آن مترتب می شود. چرا که ما به اینکه شهدا نامشان زنده است، دانائیم. پس آیه این راه نمی گوید! شاهد پنجم. دو فرشته به نام رقیب و عتید. کریمه 18 سوره مبارکه ق: «مَا یلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَیهِ رَقِیبٌ عَتِیدٌ» (انسان هیچ سخنی را بر زبان نمی‌آورد مگر اینکه همان دم، فرشته‌ای مراقب و آماده برای انجام مأموریت (و ضبط آن) است!) شاهد ششم. اعضا و جوارج بدن. کریمه 4 سوره مبارکه نور: «یوْمَ تَشْهَدُ عَلَیهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَیدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا یعْمَلُونَ» (در آن روز زبانها و دستها و پاهایشان