هدایت شده از رضوی
[Forwarded from سروش]:
💠 چرا پرچم را به آتش می کشید؟
🔹می پرسند: ایرانی چرا پرچم آمریکا را به آتش می کشد؟؟
فارغ از خوب یا بد بودن این فعل و آیا این اقدام اولویت دارد یا خیر؟ من هم چند سوال از برخی دوستان عزیز دارم:
⭕️ چرا آمریکا....:
🔹چرا آمریکا با دلارهای روزولت، دولت مردمی مصدق را به آتش کشید؟چرا؟
🔹چرا آمریکا با پناه دادن به شاه خائن ، حقوق ملت را به آتش کشید؟ چرا؟
🔹 چرا با آواکس آمریکایی و حمایت از صدام جوانان وطنم را در کربلای۴ به آتش کشید؟چرا؟
🔹چرا با ناو وینسس آمریکایی ده ها ایرانی و ایرباس وطنم را بر فراز خلیج فارس به آتش کشید؟ چرا؟
🔹چرا با ناوکشی به خلیج فارس احساس امنیت ملی من را به آتش کشید؟ چرا؟
🔹چرا با حمایت از منافقین بی گناه کش و مطهری کش احساس مادران وطنم را به آتش کشید؟چرا
🔹چرا با خیانتش اسناد جاسوسی اش در لانه ی جاسوسی به آتش کشید؟ چرا؟
🔹چرا با سلاح هالیوود و راه اندازی کارناوال اسلام و ایران هراسی ، دین و ملیت من را به آتش کشید؟چرا
🔹چرا با دروغ، تحریم و تهدید حقوق هسته ای من را به آتش کشید؟چرا
🔹چرا با حمایت از تکفیری و صهیونی جنگ نیابتی، مظلومان و مدافعان حرم را به آتش کشید؟
🔹چرا با تورهای منطقه ای و نطق های ضدایرانی برای عرب حاشیه خلیج فارس،اعتبار منطقه ای ایران را به آتش کشید؟
🔹چرا با شوهای تبلیغاتی و حمایت از فتنه گران ۸۸، الفبای دموکراسی را به آتش کشید؟
🔹چرا با تحریم غیرانسانی نفس کودکان سرطانی وطنم را به آتش کشید؟ چرا؟
🔹چرا با حمایت از موساد، پدر آرمیتا را جلوی چشمانش به آتش کشید؟ چرا
🔹چرا در پسابرجام با نقض صریح برجام و با برگزاری دادگاه های نمایشی و فرمایشی و مصادره ی میلیاردها دلار از حقوق ما، اعتماد دولت من را به آتش کشید؟
🔹چرا با دستبندزدن بر کودک ۵ ساله ایرانی در فرودگاه، عزت پاسپورت ایرانی را به آتش کشید؟ چرا؟
🔹 چرا با خروج از برجام و توهین ها قبیح، عزت ملی من و تعهدات خودش در برابر ایران به آتش کشید؟ چرا؟
🔹 و صدها چرا....
👌 ما برای ملت آمریکا آرزوی مرگ نمی کنیم
ما برای نابودی #فرهنگ کابویی، فرعونی ، استقلال ستیزی، کودک کشی، هژمونی طلبی و ظلم خواهی آمریکا دعا می کنیم..
🔹حیات ملت ها در ممات این #فرهنگ است.
💠لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ ۚ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا💠( نساء_۱۴۸)
@secertnewsss
جوان گناهكار
«ملا فتحاللَّه كاشانى» در تفسير منهج الصادقين، و «آيت اللَّه كلباسى» در كتاب انيس الليل نقل كردهاند:
در زمان «مالك دينار» جوانى از زمره اهل معصيت و طغيان از دنيا رفت. مردم به خاطر آلودگى او جنازهاش را تجهيز نكردند، بلكه در مكان پستى و محلّ پر از زبالهاى انداختند و رفتند.
شبانه در عالم رؤيا از جانب حق تعالى به مالك دينار گفتند: بدن بنده ما را بردار و پس از غسل و كفن در گورستان صالحان و پاكان دفن كن. عرضه داشت: او از گروه فاسقان و بدكاران است، چگونه و با چه وسيله مقرّب درگاه احديّت شد؟
جواب آمد: در وقت جان دادن با چشم گريان گفت:
يا مَنْ لَهُ الدُّنيا وَ الآخِرَةُ إرْحَمْ مَن لَيْسَ لَهُ الدُّنيا وَ الآخرَةُ.
اى كه دنيا و آخرت از اوست، رحم كن به كسى كه نه دنيا دارد نه آخرت.
مالك، كدام دردمند به درگاه ما آمد كه دردش را درمان نكرديم؟ و كدام حاجتمند به پيشگاه ما ناليد كه حاجتش را برنياورديم؟
تفسير منهج الصادقين: 8/ 110؛ انيس الليل: 45.
احكام اسلامى سهل و آسان است. به چند نمونه از آنها اشاره مى شود:
1. تكليف در حد توانايى و قدرت.[1]
2. آسان گرفتن بر مضطر و بيمار در نماز، روزه و ...
3. تخفيف در نماز مسافر.
4. بيمارى موجب سقوط برخى از تكاليف همچون روزه دارى، انجام غسل، شركت در نماز جمعه، شركت در جهاد و ... است.[2]
5. زنان در عادت ماهانه نبايد نماز بخوانند.
6. ملاك نجاست اشياء علم و يقين است و تحقيق از نجاست اشياء لازم نيست.
7. در برخى از احكام براى آسان شدن تكليف اجازه تبديل داده شده است مانند كسى كه آب براى او ضرر دارد، اجازه تيمم بدل از وضو يا غسل داده شده است.[3]
8. كسى كه روزه سال قبل را به دليل بيمارى نگرفته است، اگر تا سال بعد بيماريش طول بكشد، قضا نمى خواهد.
9. سخت نگرفتن بر بدهكار تنگدست.[4]
10. آب استنجاء (آبى كه براى شستن خود در دستشويى استفاده مى شود) با شرايطى پاك است، و لو آب قليل باشد.
11. شستن زخم هاى خونى بدن در صورتى كه شستن آن مشكل باشد، نياز نيست.
12. مجموعه احكامى كه در رساله ها به صورت تدريجى آمده است و در هر مرحله تخفيفى داده شده است. مانند كسى كه نمى تواند ده نفر را سير كند، سه روز روزه بگيرد و ...
13. در فقه چهار اصل آسان وجود دارد:
الف) اصالة الطهارة: به صورت طبيعى همه چيز پاك است مگر آنچه را كه علم داريم نجس است.
ب) اصالة الحلية: قانون ديگر اين است كه همه چيز حلال است مگر آنچه را كه بدانيم حرام است.
ج) اصالة الصحة: در كارهاى انجام شده اى كه انسان شك دارد صحيح انجام شده يا خير بايد بنا بر صحت بگذارد.
د) اصالة البرائة: شخصى كه شك دارد عبادتى از او فوت شده و يا به ديگران بدهكار است بنا مى گذارد بر اين كه بدهى ندارد.
هدایت شده از م ر
✋مرحوم شیخ رجبعلی خیاط میفرمود:
بطری وقتی پر است و میخواهی خالی اش کنی، خمش میکنی.
هر چه خم شود خالی تر میشود. اگر کاملا رو به زمین گرفته شود سریع تر خالی میشود.
دل آدم هم همین طور است، گاهی وقتها پر میشود از غم، از غصه،از حرفها و طعنههای دیگران.
قرآن میگوید: "هر گاه دلت پر شد از غم و غصه ها، خم شو و به خاک بیفت." این نسخهای است که خداوند برای پیامبرش پیچیده است: "ما قطعا میدانیم و اطلاع داریم، دلت میگیرد، به خاطر حرفهایی که میزنند."
"سر به سجده بگذار و خدا را تسبیح کن"
سوره حجر آیه ۹۸...❤️
هدایت شده از تنهامسیرآرامش 💞
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یاسمن اشکی با حمایت شخص وزیر به ماه عسل دعوت شده بود...
🏵 @IslamLifeStyles
هدایت شده از کلبه آرامش|روزمرگی های مشاور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاندار نینوای عراق سرزده میره به اداره می بینه همه کارمندا زیر کولرن مردم زیر آفتاب کارشون انجام نمیشه
کارمندارو مجبور میکنه زیر آفتاب کار مردمو انجام بدن👌
فقط سرعت عملشون😄
@majaleye_behtarin
هدایت شده از نیروی قدس (جبهه مقاومت)
🔴پاسخ به یک شبهه/مشکلات مردم آیا ربطی به نفوذ منطقهای ایران دارد؟
⏪ نقدی بر کجفهمی برخی / بخش یکم
🔸چند وقتی است که برخی طرفهای در داخل کشور که از سفره انقلاب سیر شده و به همه چیز رسیدهاند، نقش اپوزیسیون را بازی کرده و در محافل خصوصی و عمومی به انتقاد از سیاستهای منطقهای کشور پرداخته و این مساله را عامل مشکلات عدیده کشور میدانند. متاسفانه این نگاه، همان نگاهی است که دشمنان در تبلیغات خود به آن دامن زده و عدهای سادهلوح که هیچ دانشی در سیاست جز نِق زدن ندارند آن را تکرار و مردمی هم که از مشکلات خسته شدهاند دست به دست آن را میگردانند که بله، این همان دوای مشکلات بسیار ما است!!
🔸من نمیدانم کسی که سوادی ندارد، چرا باید این همه حرف بزند؟ مثلا حضور و نفوذ منطقهای ما چه ربطی به مشکلات کشور دارد که میگویند مشکل کشور از برجام نیست، بلکه به دلیل حضور ایران در سوریه، عراق و یمن است؟ چرا نمیگویید مشکلات کشور ناشی از مدیریت غلط خانوادههای شما است که امروز یک مشت دزدِ فاسدِ خطرناک را پرورش داده است؟ چرا نمیگوئید مشکلات کشور ناشی از بیرحمی مردم نسبت به هم است که از هر فرصتی برای زدن جیب هم و نابودی همنوع خود نهایت بهره را میبرند؟
🔸مشکلات کشور ناشی از بیتدبیری، فرصتطلبی، سوءمدیریت و خرابکاری کسانی است که با رانت قدرت، بدون هیچ سابقهای همزمان در 10 موسسه و شرکت عضو هیئت مدیره هستند و چند جای دیگر نیز مشاور تشریف دارند! مشکلات کشور ناشی از وادادگی عدهای و دلدادگی عدهای دیگر در برابر دشمنانی است که منتظر ظهور و بروز چهرههای اینچینینی هستند تا با نگاه به چشم مردم، خنجر در چشم قدرت کشور فرو کنند! مشکلات مردم، ناشی از بزرگ شدن کوچکها و کوچک شدن بزرگان در این مملکت است... .
🔸 مشکلات کشور ناشی از فرار مغزهای متفکر از این آب و خاک و مدیریت کوتولههایی است که صدها نفر از آن را در همین دولت میتوانم نام ببرم، مشکلات مردم ناشی از ناتوانی نمایندگان مجلسی است که نیمی از آنها همین الان مساحت و جمعیت دقیق کشور را نمیدانند و به خدا اگر از آنها بپرسید کشور چند استان دارد بهخدا نمیدانند، مشکلات مردم ناشی از نادانی و جهل مدیرانی است فکر و ذکرشان شده جمع کردن مال دنیا و بیخیالی نسبت به معضلات کشور... مشکلات مردم ناشی از اختلافات جناحی میان کسانی است که کشور را به محل جنگ و جدل میان خود تبدیل کرده و هر کدام میخواهند سهم بیشتری از قدرت را در اختیار بگیرند و به هم رحم نمیکنند... .
🔸مشکلات مردم ناشی از فساد گستردهای است باعث شده تا سالیانه 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شود و کسی هم معترض نشود، مشکلات کشور آنگاه بیشتر نمود پیدا میکند که میگویند نفتکشها اعتصاب کردهاند و پمپ بنزینها صف کیلومتری تشکیل میشود. به خدا در سوریه جنگزده من چنین صحنههای رقتباری را ندیدم و به همین دلیل است که سوریه بعد از هفت سال جنگ سه سال است پول ملیاش در برابر سایر ارزها مقاومت نشان میدهد و ریال ما در برابر لیر، سر خم میکند... آیا این هم به دلیل حضور منطقهای ایران است؟
🔸مشکلات مردم اگر ناشی از حضور و نفوذ منطقهای کشور بود، باید از ابتدای تاریخ بر همه آنهایی که در این خاک حکم راندهاند لعنت فرستاد که چرا از شرق تا غرب لشکرکشی کردند و 28 ملت را زیر بیرق ایران بردند.. آنهایی که چنین حرفهایی میزنند خدا میداند که نه خیر مردم را میخواهند و نه بویی از درایت بردهاند. من تمام مشکلات کشور را در بالا شمردم و میتوانم دهها مورد دیگر را بشمارم، اما بر این باور هستم کسانی که چنین حرفهایی میزنند، جز به توبره کشیدن خاک کشور چیزی در ذهنشان نیست و حلال مشکلات کشور را در بندگی و بردگی امریکا میدانند!!
╔═🚩🚩═════════╗
❣ eitaa.com/joinchat/639434752C60c801636b
╚═════════📍═╝
🆔 @raefipour_com
گلچین معارف
سریال زیبای #خانه_امن هر شب ساعت ۲۲.۱۵ / شبکه یک خیلی زیباست حتما نگاه کنید موضوع فیلم امنیتی،جاسو
هدایت شده از نیروی قدس (جبهه مقاومت)
🔴مهم/پاسخ به یک فریب رسانه ای/آیا مشکلات مردم به نفوذ منطقهای ایران ارتباط دارد؟
⏪ نقدی بر کجفهمی برخی / بخش دوم
🔸من بهعنوان یک شهروند و روزنامهنگار با همه انتقاداتی که نسبت به اداره کشور و مدیریت آن دارم، هیچ وقت نمیتوانم به خودم بقبولانم که مشکلات کشور ناشی از حضور و نفوذ ایران در محیط پیرامونی خودش است. اذعان دارم که ما هیچ وقت نتوانستهایم از این نفوذ در راستای اهداف کلان خود استفاده کنیم و سیاستورزان خوبی در حوزه بهرهبرداری نبودهایم، اما وقتی به همین کشورک امارات نگاه کنید که چگونه به یمن لشکرکشی کرده و حالا هم میخواهد مزدورانش را به افغانستان اعزام کند؟
🔸چرا از همه جهان باید بیایند در عراق و افغانستان و سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم خرمن بکوبند و میخ افسار «خرشان» را در این کشورها بکوبند، اما ما که همسایه، همزبان و همکیش هستیم و خطراتی به مراتب بیش از استرالیا، کانادا، آلمان، بلژیک و هلند ما را تهدید میکند، نباید حضور داشته باشیم؟ شاید عدهای بگویند مردم آنها در رفاه هستند، بله آنها در رفاه هستند چون در آنجا چیزی به اسم پارتی بازی و دختر آن آقا و پسر این حاجآقا بودن در کار نیست، چرا که خیلی از آن مشکلاتی که در بالا از آنها یاد کردم، در آنجا وجود ندارد و اصولا مردم به هم رحم میکنند، نه اینکه بگویند پفک
نایاب شد، همه در صف پفک بایستند.
🔸ما باید اندکی بیشتر تفکر کنیم، اندکی بیشتر تدبر کنیم و دچار وادادگی و واماندگی نشویم. وقتی میشنوم که در این کشور میشود فلان پست و مقام را با دادن پول به فرزند فلان مسوول و آقا گرفت و باید دم برخی از آشنایان همین گویندگان این مطالب را دید تا به این مقامات رسید، بیشتر حسرت میخورم که ما دچار چه تناقضاتی شدهایم. در کشوری که میگویند مشکلات ارزی دارد و مردم میریزند و هر چه ارز وجود دارد را جمع میکنند و مسوولان نیز میلیاردها دلار به خارج میفرستند، پس شما چه انتظاری دارید...
🔸بارها در این کانال از ضرورت حضور ایران در منطقه نوشته و با استدلالهای مختلف ثابت کردم که ایران ناچار به حضور در منطقه است. چه جمهوری اسلامی باشد، چه پهلوی، چه قاجار و چه افشاریه. هر کسی که در این فلات به قدرت رسیده برای آنکه امنیت خودش را تامین کند، ناچار به گشودن بالهای نفوذ خود در محیط پیرامونی خود شد. قاجار تا زمانی که آقامحمدشاه (که پهلوی همیشه میخواست او را خان کند و پس از انقلاب مورخان انقلابی تلافیاش را سر رضاشاه درآوردند و همواره او را رضاخان مینامند) به قفقاز لشکرکشی میکرد، روسها را فشار قرار داد، آنها جرات حمله را پیدا نکردند، اما پس از آن... .
🔸حالا بگردید و این وسط همه چوبها را بزنید درست در جایی که نقطه قوت کشور است. اگر ایران در سوریه و عراق و یمن حضور نداشت، الان هم عدهای نمیتوانستند اینگونه راحت بلبلزبانی کنند و به دلیل بخشی از اقدامات پدر و فامیلها و حتی خودشان باید در ویرانهای زندگی میکردند و کسی هم حلوا حلوایشان نمیکرد. متاسفانه برخی چون با حاکمیت زاویه دارند و نمیتوانند به مسائل دیگر خرده بگیرند، میروند درست جایی حرف میزنند تا برای خودشان مخاطب جمع کنند. امیدوارم که کسی حرفهایی را که اینجا زدم به خودش نگیرد، صرفا حرفهایی بود که مخاطب بیشتر آنها خود بنده هستم و نه صرفا فرد دیگری....
╔═☀️☀️═════════╗
❣ eitaa.com/joinchat/639434752C60c801636b
╚═════════⚡️═╝
🆔 @raefipour_com
هدایت شده از شمارش معکوس ظهــ🌺ــور
‼️ توئیت گردی ...
🔴امروز جانشین ف #سپاه اعلام کرد که پس ازحمله راکتی به #جولان(درپاسخ به شهادت مستشاران ایرانی در T-4) به اسرائیل پیغام داده شد که پاسخ بدهید،تلآویو را میزنیم
حالا این شبهه مطرح شده که #اسرائیل همان شب مواضع ایران را که زد!
دراین #رشتو به این شبهه پاسخ میدهم، همراه شوید https://t.co/oSfNUHIPsh
1/ ماجرا از کجا شروع شد
ماجرا از آنجا شروع شد که اسرائیل درجریان یک حمله هوایی علیه مواضع ارتش سوریه، به پایگاه تیفور هم حمله کرد و در آنجا چندین مستشار ایرانی به شهادت رسیدند
بعداز تایید رسمی شهادت افسران سپاه در تیفور، ایران رسما اعلام کرد که به این حمله، پاسخ نظامی خواهد داد
🔶2/ بعد از اعلام رسمی ایران مبنی بر قطعیت #انتقام_سپاه، اسرائیل حملات خود به سوریه را شدیدا کاهش داد و آماده باش ارتش خود را در جولان و بسیاری از مناطق اشغالی دیکر، به بالاترین سطح در طول تاریخ خود رساند
وضعیت برای اسرائیل واقعا قرمز بود
3/اطلاعات رسیده از جولان در همان مقطع، نشان از هراس صهیونیست و انتقال گسترده تجهیزات جدید از جمله سامانه گنبدآهنین داشت تا شاید آسیب احتمالی از #انتقام_سپاه کاهش یابد
اسرائیل پاسخ #سپاه را قطعی میدانست تا اینکه اتفاق مهم دیگری افتاد
4/سید حسن نصرالله دریک یک سخنرانی مهم اعلام کرد که، ما در موضوع شهادت مستشاران ایرانی دخالتی نمیکنیم و ایران قصد دارد خودش انتقام بگیرد
🔷وضعیت با این سخنان عملا تغییر کرد و بحران در اسراییل شدت گرفت؛ اسرائیلیها احتمال حمله موشکی سپاه به تلاویو و آغاز نبرد سرنپشتساز را میدادند
5/ آغاز حمله
حمله آغاز شد و در یک شب حدود 68 راکت بسوی 10مرکز مهم #اسرائیل در #جولان اشغالی شلیک شد
این حمله 2 ویژگی مهم داشت که در ادامه می نویسم https://t.co/TV00U8TrvR
6/ دو ویژکی مهم حمله راکتی به جولان
🔶1- اسرائیل مدعیست که بهترین سازمان اطلاعات نظامی را دارد
درشب حمله،با اینکه چندروز بود که درجولان وشمال اسرائیل وضعیت قرمز اعلام شده بود،آنها نتوانستند عملیات حمله به جولان را کشف کنند؛این یک افتضاح برای آنها و پیروزی اطلاعاتی برای مقاومت بود
7/ اما ویژگی مهمتر
اسرائیل واقعا نشان داده که توان بالایی در مخفی نکهداشتن تحرکات نظامی و واحدهای نظامیاش دارد
اما شلیک کنندها راکتها دست به کار بزرگی زده بود و 10مرکز محرمانه اسراییل را درجولان شناسایی کرده و اعلام کرده بود که این 10مرکز سرّی را هدف قرار داده است
🔷8/فارغ از اینکه راکتها اصابت کرده اند یا نه، شناسایی این 10مرکز سری اسراییل درجولان و در اختیار داشتن مختصاتش، کارت فوق العاده مهمی بود که رو شد
🔶معتقدم ازلحاظ نظامی، اعلام شناسایی این مراکز حساس، بمراتب ضربه شدیدتری در حوزه اطلاعاتی به اسراییلیها زد تا اصل حمله راکتی
9/سرنوشت راکتها
آنطور که خود اسراییلیها اعلام کرده اند، چند فروند از راکتها با عبور از پدافندهوایی، درنزدیکی مراکز اصابت کرده اند
اما دروغ میگویند
🔷اطلاعات دقیق از #جولان نشان میدهد که تعداد بیشتری (حدود 30الی 40 راکت) به اهداف یا نزدیکشان اصابت کرده اند
🔴10/(انتشار برای اولین بار) تلفات اسرائیل
🔶آنطور که منابع مقاومت از داخل ارتش اسراییل در #جولان گزارش داده اند،با اصابت این راکتها، صدماتی به چند واحد راداری و شنود و همچنین چند ساختمان جمعآوری اطلاعات ارتش اسرائیل وارد شده
چند سرباز زخمی شده و 3افسر صهیونیست هم کشته شده است
11/ حمله اسرائیل در همان شب
🔷همان شب، اسرائیلیها پیغام میدهند که حمله را متوقف کنید، ما خواهان گسترش جنگ نیستیم؛ از این طرف هم به اسرائیل گفته میشود که که اگر به این حمله پاسخ بدهید، قلب تلآویو را با #موشک میزنیم
12/اسراییل موافقت میکند اما با آبروی رفته چه کند؟
🔶اسرايیل که شدیدا تحت فشار بود، تصمیم میگیرد که پیام تهدید را جدی بگیرد اما برای اینکه آبروی رفته را دوباره بدست اورد، به چند "پایگاه ارتش سوریه" حمله هوایی میکند اما در رسانههایش اعلام میکند که تمام پایگاههای ایران را زدیم!
🔷13/جالب است بدانید که آن شب، حتی #اسرائیل یک گلوله هم بسوی پایگاههای #ایران شلیک نکرد، از ترس حمله موشکی به تلآویو
🔶اگر حمله ای به وسعت چیزی که در رسانههایش میگفت، صورت گرفته بود، حتما تعداد زیادی ایرانی دوباره شهید میشدند اما امروز واضح است که آن شب دروغ گفته بودند
🔷14/ بدانید که اسرائیل تاکنون 2بار به ایرانیها در سوریه حمله کرده، یکبار در #قنیطره که منجر به شهادت سردار الله دادی شد و دیگری در #تیفور بود
درحمله اول، حزب الله هدف بود و اسراییل رسما از #ایران عذرخواهی کرد ولی انتقام گرفته شد
🔶15/حمله دوم فقط تنها حمله مستقیم ارتش اسراییل به مواضع ایران در طول 6-7سال جنگ سوریه است که هیچ ارزش نظامی هم ندارد
🔷اسرائیل تاکنون هیچ حمله دیگری غیر از این 2مورد به ایرانیها درسوریه
از خود اختياري نداشته باشد، و در بين جماع زن راضي شود، بايد مرد دو كفاره و زن يك كفاره بدهد، و اگر با اراده و اختيار عمل را انجام دهد، اگرچه مجبورش كرده باشد، مرد بايد كفاره خودش و زن را بدهد.
اگر روزهدار در ماه رمضان با زن روزهدار خود كه خواب است جماع نمايد، يك كفاره بر او واجب ميشود، و روزه زن صحيح است و كفاره هم بر او واجب نيست.
اگر مرد زن خود را مجبور كند كه غير جماع كار ديگري كه روزه را باطل ميكند بجا آورد، كفاره زن را نبايد بدهد، و بر خود زن هم كفاره واجب نيست.
كسي كه به واسطه مسافرت يا مرض روزه نميگيرد، نميتواند زن روزهدار خود را مجبور به جماع كند، ولي اگر او را مجبور نمايد، بنابر احتياط بايد كفارهاش را بدهد.
انسان نبايد در بجا آوردن كفاره كوتاهي كند، ولي لازم نيست فوراً آن را انجام دهد.
اگر كفاره بر انسان واجب شود و چند سال آن را بجا نياورد، چيزي بر آن اضافه نميشود.
كسي كه بايد براي كفاره يك روز شصت فقير را طعام بدهد، اگر به شصت فقير دسترسي دارد، نبايد به هر كدام از آنها بيشتر از يك مد كه تقريباً ده سير است طعام بدهد، يا يك فقير را بيشتر از يك مرتبه سير نمايد، ولي چنانچه انسان اطمينان داشته باشد كه فقير طعام را به عيالات خود ميدهد يا به آنها ميخوراند، ميتواند براي هر يك از عيالات فقير اگرچه صغير باشند يك مد به آن فقير بدهد.
كسي كه قضاي روزه رمضان را گرفته، اگر بعد از ظهر عمداً كاري كه روزه را باطل ميكند انجام دهد، بايد به ده فقير هر كدام يك مد كه تقريباً ده سير است طعام بدهد، و اگر نميتواند بنابر احتياط واجب بايد سه روز پي در پي روزه بگيرد.
كسي كه كفاره روزه رمضان بر او واجب است، بايد يك بنده آزاد كند يا به دستوري كه در مسأله بعد گفته ميشود، دو ماه روزه بگيرد يا شصت فقير را سير كند يا به هر كدام، يك مد كه تقريباً ده سير است، طعام يعني گندم يا جو و مانند اينها بدهد، و چنانچه اينها برايش ممكن نباشد، هر چند مد كه ميتواند به فقرا طعام بدهد و اگر نتواند طعام بدهد بايد استغفار كند، اگر چه مثلاً بك مرتبه بگويد: «استغفرالله» و احتياط واجب در فرض اخير آن است كه هر وقت بتواند، كفاره را بدهد.
كسي كه ميخواهد دو ماه كفاره روزه رمضان را بگيرد، بايد سي و يك روز آن را پي در پي بگيرد و اگر بقيه آن پي در پي نباشد، اشكال ندارد.
كسي كه ميخواهد دو ماه كفاره روزه رمضان را بگيرد، نبايد موقعي شروع كند كه در بين سي و يك روز، روزي باشد كه مانند عيد قربان روزه آن حرام است.
كسي كه بايد پي در پي روزه بگيرد، اگر در بين آن بدون عذر يك روز روزه نگيرد، يا وقتي شروع كند كه در بين آن به روزي برسد كه روزه آن واجب است، مثلاً به روزي برسد كه نذر كرده آن روز را روزه بگيرد، بايد روزهها را از سر بگيرد.
اگر در بين روزهايي كه بايد پي در پي روزه بگيرد، عذري مثل حيض يا نفاس يا سفري كه در رفتن آن مجبور است، براي او پيش آيد، بعد از برطرف شدن عذر واجب نيست روزهها را از سر بگيرد، بلكه بقيه را بعد از برطرف شدن عذر بجا ميآورد.
اگر به چيز حرامي روزه خود را باطل كند، چه آن چيز اصلاً حرام باشد مثل شراب و زنا، يا به جهتي حرام شده باشد مثل نزديكي كردن با عيال خود در حال حيض، بنا بر احتياط كفاره جمع بر او واجب ميشود، يعني بايد يك بنده آزاد كند و دو ماه روزه بگيرد و شصت فقير را سير كند، يا به هر كدام آنها يك مد كه تقريباً ده سير است گندم يا جو يا نان و مانند اينها بدهد، و چنانچه هر سه برايش ممكن نباشد، هر كدام آنها را كه ممكن استبايد انجام دهد.
اگر روزهدار دروغي را به خدا و پيغمبر صلي الله عليه و آله نسبت دهد، كفاره جمع كه تفصيل آن در مسأله پيش گفته شد بنابر احتياط بر او واجب ميشود.
اگر روزهدار در يك روز ماه رمضان چند مرتبه جماع كند، يك كفاره بر او واجب است، ولي اگر جماع او حرام باشد يك كفاره جمع واجب ميشود.
اگر روزهدار در يك روز ماه رمضان چند مرتبه غير جماع كار ديگري كه روزه را باطل ميكند انجام دهد، براي همه آنها يك كفاره كافي است.
اگر روزهدار جماع حرام كند و بعد با حلال خود جماع نمايد، يك كفاره جمع كافي است.
اگر روزهدار كاري كه حلال است و روزه را باطل ميكند، انجام دهد، مثلاً آب بياشامد و بعد كار ديگري كه حرام است و روزه را باطل ميكند انجام دهد، مثلاً غذاي حرامي بخورد، يك كفاره كافي است.
اگر روزهدار آروغ بزند و چيزي در دهانش بيايد، چنانچه عمداً آن را فرو ببرد، روزهاش باطل است و بايد قضاي آن را بگيرد و كفاره هم بر او واجب ميشود، و اگر خوردن آن چيز حرام باشد، مثلاً موقع آروغ زدن خون يا غذايي كه از صورت غذا بودن خارج شده به دهان او بيايد و عمداً آن را فرو برد، بايد قضاي آن روزه را بگيرد، و بنابر احتياط كفاره جمع هم بر او واجب ميشود.
اگر نذر كند كه روز معيني را روزه بگيرد، چنانچه در آن روز عمداً روزه خود را باطل كند، بايد يك بنده آزاد نمايد، يا دو ماه پي در پي روزه بگيرد، يا به شصت فقير طعام دهد.
اگر به گفته كسي كه ميگويد مغرب شده افطار كند و بعد بفهمد مغرب نبوده است، قضا و كفاره بر او واجب ميشود. ولي اگر خبر دهنده عادل بوده، فقط قضاي آن روزه واجب است.
كسي كه عمداً روزه خود را باطل كرده، اگر بعد از ظهر مسافرت كند، يا پيش از ظهر براي فرار از كفاره سفر نمايد، كفاره از او ساقط نميشود، بلكهاگر قبل از ظهر مسافرتي براي او پيش آمد كند، بنابر احتياط كفاره بر او واجب است.
اگر عمداً روزه خود را باطل كند، و بعد عذري مانند حيض يا نفاس يا مرض براي او پيدا شود، كفاره بر او واجب نيست.
اگر يقين كند كه روز اول ماه رمضان است، و عمداً روزه خود را باطل كند، بعد معلوم شود كه آخر شعبان بوده، كفاره بر او واجب نيست.
اگر انسان شك كند كه آخر رمضان است يا اول شوال، و عمداً روزه خود را باطل كند، بعد معلوم شود اول شوال بوده، كفاره بر او واجب نيست.
اگر روزهدار در ماه رمضان با زن خود كه روزهدار است جماع كند، چنانچه زن را مجبور كرده باشد، كفاره روزه خودش و روزه زن را بايد بدهد، و اگر زن به جماع راضي بوده، بر هر كدام يك كفاره واجب ميشود.
اگر زني شوهر خود را مجبور كند كه جماع نمايد، يا كار ديگري كه روزه را باطل ميكند انجام دهد، واجب نيست كه كفاره روزه شوهر را بدهد.
اگر روزهدار در ماه رمضان با زن خود كه روزهدار است جماع كند، چنانچه به طوري زن را مجبور كرده باشد كه
هدایت شده از عادله عبدی
🎈🍃
🔹 معلم: نمیدونم وقتی ماقرآن داریم دیگه ولایت فقیه برا چیه؟
🔹 دانش آموز: آقا وقتی ما کتاب داریم دیگه معلم برا چیه :|
@Montazeran313313