⛔️بارش برف در مناطق زلزلهزده هرمزگان!
😳بیبیسی فارسی که برای زمینلرزه هرمزگان تیتر یأسآلود «زلزله تمام شد، آوار ماند» را زده است، در عکسهایش تصویر برفی دو سال پیش منطقه زلزلهزده سیسخت را به اسم خرابیهای هرمزگان گذاشته است!
#خودتان_قضاوت_کنید
#بی_شرمی_بی_شرفی
#آل_یس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت امام باقر(ع) راجع به انقلاب اسلامی ایران و ظهور...
🔺پیش به سوی انقلاب اسلامی در فضای مجازی!
#⃣ #صیانت_از_آینده
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
`
44.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸بسمه تعالی🌸🍃
🍃🌹با استعانت از خدای بزرگ و با عنایت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ،پویش عظیم کشوری سلام فرمانده، به همت ثامن اصفهان برگزار گردید.
🇮🇷 پویش (عشق ولایت «سلام فرمانده»)🇮🇷
🍃🌺طی این پویش تعداد ۳۷۲ اثر فردی و گروهی از مدارس،مهدهای کودک،پایگاههای بسیج،مساجد، فامیلی، هیئت های محلی و... ارسال گردید.
🍃🌸شرکت کنندگان از استان اصفهان و استانهای
آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یزد، البرز، ایلام، تهران و خراسان رضوی و خراسان جنوبی، خوزستان، فارس، قم، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، مرکزی، همدان و از ۶۷ شهرستان، بودند.
✨به برگزیدگان گروهی(۶ اثر) و فردی (۶ اثر) هدایای نقدی تعلق خواهد گرفت، ضمنا به قید قرعه نیز به ۴ اثر گروهی و ۶ اثر فردی جوایز نقدی تعلق گرفت.
🍃🌹ـــــــــــــــــــــــــ
صـــراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر روز یکشنبه یا ذالجلال والاکرام💖
.
برخی پدر و مادرهای امروز نظرشون نسبت به
🔹آموزش :
🚩 زبان انگلیسی از ۶ سالگی
🚩نقاشی ۵ سالگی
🚩 رانندگی ۱۳ سالگی
🚩 ریاضی ۶ سالگی
و آموزش همه چیز قبل از موعد
🔵 حالا همین پدر و مادرها در مورد:👇
🚩 حجاب: میگویند هنوز بچه است زوده
🚩 روزه: هوا گرمه اذیت میشه
🚩 نماز: حالا چند سال دیرتر چیزی نمیشه
🚩 حیا و عفت: هنوز بچه است چیزی نیست که!
و کلا پای دین که وسط میاد یعنی همون چیزی که انسان رو تبدیل به یک آدم قوی و قدرتمند و با اراده میکنه می گویند: هنوز بچه است!!
📖 پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآله) به برخی از کودکان نگاه کردند و فرمودند: وای بر اولاد آخر الزمان از دست پدرانشان! سؤال شد یا رسول الله: آیا از پدران(و مادران) مشرکِ آنان؟
🔻 فرمودند: خیر، از دست پدران (و مادران) مؤمن آنها، چون واجبات دین را به فرزندانشان نمی آموزند و اگر اولاد آنها بخواهند، بیاموزند، آنان را منع می کنند. و تنها به این قانع هستند که فرزندانشان از مال دنیا چیزی را به دست آورند. من از آنها بیزارم و آنها هم از من بیزارند.
📚 بحارالانوار ج23 ص 114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 #السلام_علیک
🌼 #یا_اباصالح_مهدی
🌼ای کاش دلم فرش عبورت گردد
✨یک روز شرفیاب حضورت گردد
🌼امام خوبم امام زمانم هر کجا هستید
✨ با هزاران عشق و ارادت سلام
💫اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ،
💫 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ،
💫 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ ،
💫اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ
🌼 أللَّهُـمَ عجِّـلْ لِوَلیِک ألْـفرج🤲🌱
#امام_زمان (عج)❤️🌿
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
سهراب خلیلی:
بسم الله الرحمن الرحیم
✅یادداشتی انتقادی تحلیلی بر مبانی حقوق بشر غربی به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی
👈قسمت چهارم
👈حقوق بشر غربی بر مبانی نظری خاصی چون خودباوری علمی ،فردگرایی اومانیستی ،حقوق طبیعی و قرارداد اجتماعی و......مبتنی است.
👈منظور از خردباوری علمی ،باور کردن توانایی های آدمی بر شناخت علمی هستی و انسان است ،و نیز این که تنها شناخت قابل اعتماد ،معرفت علمی است .
👈شناخت علمی نیز شناختی اثبات پذیر و یا ابطال پذیر است .نظریه های علمی ،از یافته های تجربی ،که از راه آزمایش به دست آمده آند ،گرفته می شود .
👈بر اساس این رویکرد ،اولا،ماورای ماده از حوزه شناخت بیرون است و در نتیجه در عرصه تعریف حقوق بشر نقش چندانی ندارد
ثانیا،خرد مبتنی بر روش علمی و تجربی ،قادر به شناخت همه ابعاد هستی از جمله انسان و نیازهای اوست
ثالثا،حقوق بشر از حوزه انتظارات از دین خارج است و در قلمرو عقل بشری قرار می گیرد.
👈مقصود از فردگرایی ،برتر دانستن عقل و استدلال های فردی بر همه چیز و کنار گذاردن خدا و شریعت الهی از صفحه حیات بشری و خالی کردن آن برای جولان فردیت بر اساس اومانیسم است.
👈در نهایت می توان گفت که در تفکر غربی ،فرد برای خود یک کل است و با کل های دیگر مثل خود ویا محیط اجتماعی و طبیعی ،در تقابل است.به قول نیچه ،چنین برداشتی از فردیت ،نتیجه انکار خدا و زیستن در جهان بی خداست !
👈 اندیشه فردگرایی پیامدهایی دارد از جمله این که حقوق انسان را دارای منشأ فردی و فرد انسانی را موضوع ارزش ها قلمداد می کند.
👈ازاین منظر مراد از حقوق طبیعی ،حقوقی است که ناشی از حیثیت ذاتی انسان است و هیچ کدام از عوارض انسانی ،نظیر زبان ،نژاد ،جنسیت،و مذهب دران دخالتی ندارد،مثل آزادی ،حیات ،برابری و مالکیت و....بنیاد حقوق طبیعی انسان بر تمایلات و غرایز بنیادی او نهاده شده و آنچه به صورت مطلق برای او وجود دارد همین حقوق طبیعی است.وظائف نیز دراین حوزه محدود میشوند.
👈مبانی معرفت شناختی غربیان و دیدگاه آنها در زمینه اصالت فرد و پذیرش حقوق طبیعی مطلق و بنیادی ،موجب شد تا جامعه امری اعتباری و مبتنی بر قرارداد اجتماعی پنداشته شود.بنابراین نگرش ،قرارداد اجتماعی نقش ویژه ای در تنظیم قوانین و تفصیل مواد مربوط به حقوق بشر خواهد داشت.
👈 طرفداران این رویکرد از جمله ژان ژاک روسو و.... قرارداد اجتماعی را تنها منبع حق می دانند و معتقدند که حقوق ،پس از تشکیل جامعه،موضوعیت می یابد.
سهراب خلیلی
۸ تیر ماه ۱۴۰۱
#یادداشت
#حقوق_بشر_آمریکایی
سهراب خلیلی:
بسم الله الرحمن الرحیم
✅یادداشتی مقایسه ای بر حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر غربی به مناسبت هفته حقوق بشر امریکایی
👈قسمت پنجم
👈پس از آشنایی اجمالی با مبانی حقوق بشر غربی ،در می یابیم که این مبانی با مبانی حقوق بشر اسلامی سازگار نیستند،زیرا :
از نظر متفکران دینی ،خردباوری به معنای غربی ( توانایی انسان به شناخت تام و جامع توانمندی ها و نیازهای خویش) پذیرفته نیست و چنین روشی نمی تواند ما را به شناخت واقعی از انسان رهنمون سازد.
👈روش علمی شناخت ،به دلیل محدودیت هایش در قالب استقراگرایی و ابطال پذیری ،صرفا دارای ارزش عملی است و در
مقابل عمل سودمند خواهد بود ،واز واقع نمایی و ارایه حقیقت نظام هستی عاجز است.
🌑پوپر فیلسوف مادی گرای غربی می گوید :
بدین سان بنیاد تجربی علم عینی هیچ چیز مطلقی ندارد.علم بر اساس مستحکمی استوار نیست و گویی مبنای تهور آمیز نظریه های آن بر باتلاقی افراشته شده است و همانند ساختمانی است که بر ستون هایی استوار شده که در درون باتلاقی فرو رفتهاند ،اما نه به سوی شالوده ای طبیعی و معلوم ،و اگر از فرو بردن عمیق ستون ها باز می ایستیم از آن رو نیست که به زمین رسیدهایم ،ما فقط توقف می کنیم که راضی شده باشیم.
ما معتقدیم که تعیین حقوق بشر ،از یکسو ،مبتنی بر مقدماتی نظیر شناخت نظام هستی و شناخت نیازهای کاذب از نیازهای واقعی است ،و چنین شناختی ،بدون استمداد از وحی,حتی برای خردمندان ممکن نیست، و از سوی دیگر تعیین حقوق جهانی برای بشر مبتنی بر وجود اصولی فراتر از دیدگاه انسان هاست ،زیرا انسان ها به دلیل اختلاف علاقه ها،سلیقه ها و آداب و رسوم نمی توانند به وحدت نظر برسند ،بنابر این ،به مرجع مشترکی که فراتر از قراردادها و دیدگاه بشری باشد ،نیاز است
👈در بینش توحیدی ،خداوند ،هستی محض و مطلق است و همه عالم در هستی خود وابسته به اوست .علم خداوند به تمام هستی و ابعاد حیات آدمی ،توانایی ها ،نیازمندی ها و استعدادها ،تام و کامل است ،و تنها خداوند است که راه سعادت و مسیر کمال بشر را می داند و قادر به هدایت اوست .از این رو دین شامل حقوق بشر میشود و به عبارت دیگر ،حقوق بشر در قلمرو انتظار از دین قرار دارد
👈فردگرایی غربی نیز با بینش اسلامی، ناسازگار و با بینش توحیدی در تعارض است ،زیرا فردگرایان ،جنبه مادی حیات و تمایلات بشری را اصیل می دانند و منکر هر گونه اقتدار برتر از انسان هستند،در صورتی که بنابر جهان بینی توحیدی ،انسان در اصل هستی و تداوم حیاتش ،به موجود برتر از خویش نیازمند است،ولی فاعلیت وی افسار گسیخته نیست ،بلکه در سلسله علل طولی به خداوند منتهی می شود.
به دیگر سخن ،فاعلیت انسان از نظر حدوث و بقا در گرو اراده ذات حق است و بدون آن هیچ امری محقق نمی شود.
👈 حقیقت این است که اومانیسم و فردگرایی در فلسفه غرب ،به جای احترام ،باعث فروکاهی شخصیت انسان شده است ،چنانچه استاد شهید مطهری می فرماید :
در فلسفه غرب سال هاست که انسان از ارزش و اعتبار افتاده ...و تا حد یک ماشین تنزل پیدا کرده ،روح و اصالت آن مورد انکار واقع شده است...از نظر برخی فلسفه های نیرومند غربی ،انسان شیءآست که محرک او جز منافع اقتصادی نیست ،دین و اخلاق و فلسفه و علم و ادبیات و هنر هم روبناهایی هستند که زیر بنای آنها طرز تولید و پخش و تقسیم ثروت است.
👈 گذشته از تعارض رویکرد اصالت انسان با جهان بینی توحیدی ،نگرش مزبور با تفسیر متون دینی (قرآن و سنت)از انسان نیز ناسازگار است.از دیدگاه قرآن کریم انسان فقط حیوانی مادی نیست بلکه موجودی است برگزیده خداوند ،مرکب از روح و جسم ،دارای فطرتی خدا اشنا ،امانت دار خدا،مسئول خویشتن و جهان ،مسلط بر طبیعت،اشنا به خیر و شر ،کمال پذیر ،برخوردار از کرامت ذاتی ،شایسته بهره مندی از نعمت های الهی و مسئول در برابر خداوند خویش.
👈اعتقاد به چنین مقام و منزلتی برای انسان با آنچه فرد گرایان غرب و اومانیست ها به آن معتقدند ،تفاوت بنیادین دارد و تقدم انسان شناسی اسلام بر دیدگاه فردگرایان به خوبی مشخص می شود.
👈اما حقوق طبیعی ای که در بینش اومانیستی مطرح است _طبیعت بشر فارغ از پیوندش با موجودی فراتر (خداوند)خاستگاه حقوقی مطلق و بنیادی دارد _بدون تردید با بینش اسلامی در تعارض است ،زیرا طبیعت انسان ،به خودی خود و صرف نظر از اتصال و پیوند آن با خداوند و هدفمندی وی نمی تواند به وجود آورنده حقی باشد.
👈شهید مطهری ره دراین باره می فرماید:
از نظر ما حقوق طبیعی از آنجا پیدا شده که دستگاه خلقت با روشن بینی و توجه به هدف ،موجودات را به سوی کمالاتی که استعداد آنها را در وجودشان نهفته است،سوق می دهد .هر استعداد طبیعی منشأ یک حق طبیعی است...استعدادهای طبیعی مختلف آند .دستگاه خلقت هر نوع از انواع موجودات را در مداری مخصوص به خود قرار داده است و سعادت او را هم در این قرار داده که در مدار طبیعی حرکت کند ... ادامه...
#یادداشت
۸