eitaa logo
🌹گل محمدی🌹
47 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2هزار ویدیو
122 فایل
انشاالله تلاشهای ما مورد توجه آقا امام زمان عج قرار بگیرد
مشاهده در ایتا
دانلود
ابتدا ویدئو مذکور را خدمتتان ارسال می نمایم و سپس به پاسخ متخصصان امر اشاره خواهم کرد.‌
و اما پاسخ👇👇👇👇
در مورد ویدئو چند نکته را عرض می کنم:
1- دوگانه سلامت و معنویت طرح جدید دشمن است که باید بسیار مواظب باشیم آنها می خواهند القاء کنند که: " یا معنویت یا سلامت! مجلس روضه کرونا می آورد می خواهید کرونا نگیرید روضه نروید ! اگر مجلس هم بر پا شد همه مشکلات کرونا را بیاندازند گردن مجالس روضه! و اگر تعطیل هم بشود که آنها برد کرده اند و حرف خودشان را به کرسی نشانده اند که برای سلامت معنویت باید تعطیل شود .
در این جا راه همان است که رهبری معرفی کردند(راه برون رفت از این دوگانه طراحی شده دشمن) : رهبری فرمودند مجالس عزای اهلبیت تعطیل نمی شود اما پروتکل های بهداشتی هم رعایت می شود و متدینین بهترین اقشار جامعه در رعایت بهداشت هستند . این یعنی جمع بین سلامت و معنویت. وظیفه ما ترویج این تفکر رهبری است معنویت روضه اهلبیت یک محتوایی است که در قالب های مختلف می گنجد در هر شرایطی قالب را عوض می کنیم مگر نبود در زمان های مختلف (از زمان عباسیان تا زمان رضا شاه ) عزاداری بود اما یک بار در قالب روضه های خانگی یک بار در قالب دسته های عزا یک بار در قالب اطعام مومنین یک بار .... معنویت روضه تعطیل نمی شود شعائر ترک نمی شود قالب عوض می شود قالبی تازه و نو و با طراوت و متناسب با شرایط روز. به راستی آیا نمی شود عزاداری با رعایت بهداشت و پروتکل های کرونایی داشت؟ حتما که می شود . اصلا دین ما دین بهداشت و نظم و عقلانیت است. عقل می گوید باید مصلحت را اندیشید اهم و مهم کرد حفظ الصحه واجب است حفظ شعایر حسینی هم واجب است اما آیا حفظ شعائر حسینی فقط به این است که 1000 نفر در یک محیط کوچک جمع شوند و آنقدر شور بگیرند که عرق و نفس آنها در هم بیامیزد؟ یا نه! راه های دیگری برای تعظیم شعائر هست؟ عقل می گوید اگر برای رسیدن به یک هدف دو راه هست یکی خطر دارد دیگری بی خطر و یا کم خطر است از راه دوم برو . شرع هم آن را تایید می کند. تقابل سلامت و معنویت در شرایط کرونا ، از نوع تعارض و تضاد نیست که نشود آنها را جمع کرد بلکه از نوع "امر و نهی با قید عدم مندوحه و راه جایگزین" است امر داریم که به شهر الف برو نهی داریم که از فلان راه نرو. خب نگاه می کنیم می بینیم این شهر چند راه دارد از راه دیگر می روم. از گوینده این کلیپ که شخص بسیار متدین و باسوادی است یک سوال دارم آیا آنها که زیارت امام حسین می رفتند و دست راست و چپ می دادند اگر می دانستند که راه دیگری برای رفتن به حرم امام حسین هست که هیچ آسیبی نمی بینند و با داشتن این علم، باز از راه اول که دستشان را قطع می کنند برود چه حکمی نسبت به او می دهید آیا باز هم می گویید جانباز در راه حسین(ع) !! یا می گویید بی فکر ، بی تدبیر ! تندرو ! که هیچ اجری هم نداری که هیچ عقاب هم می شوی که چرا از راه جایگزین استفاده نکردی؟ تعظیم شعائر حسینی راه های مختلفی دارد یکی از آنها شرکت در مجالس به صورت سنتی است که احتمال زیاد کرونا می گیرد و اگر نمیرد تا مدت ها بدنش و خانواده اش و جامعه اش را درگیر می کند یک راه دیگر آن تشکیل مجالس با رایت پروتکل های بهداشتی و جایگزین کردن کارهای دیگر در عزاداری برای تعظیم شعایر است که فرد سالم می ماند. عقلانیت دینی که رهبری پرجمدار آن است راه صحیح حل این دو گانه معنویت و سالمت را نشان داده است اگر کسی رعایت نکرد معاقب است.
3- همیشه حفظ اصل از حفظ فرع مهمتر است بر فرض اگر این سبک عزاداری این آقایان به اصل اسلام و تشیع ضربه بزند و باعث گریزان شدن مردم از دین و دین دار شود آیا این عزاداری ها حسن دارد یا قبح؟ بدون شک قبح دارد. عزاداری ها برای چیست؟ برای تعظیم شعائر. حال اگر عزاداری ها بعث کوچک شمردن شعائر شود آیا عزاداری وجهی خواهد داشت ؟ پر واضح است ما می خواستیم عزاداری کنیم که امر امام حسین بزرگ داشته شود و مردم به امام حسین و دستگاه دین و شریعت روی بیاورند اما اگر با عزاداری باعث زده شدن مردم از امام حسین و شریعت شویم این عزاداری هیچ وجهی نخواهد داشت و ضد ارزش است . دقیقا همان جوابی که قمه زنی می دادیم این جا هم جاری است .
راه همان است که آقا فرمودند: "عزاداری را بالاخره به یک شکلی میکنند.من میخواهم تأکید کنم در عزاداریها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما میگویند. بنده خودم شخصا هرچه را که آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه من به هیئات منبریها و مداح ها و دیگران این است که هرکاری میکنید ببینید ستاد ملی کرونا چه میگوید اگر ضابطه ای تایید کردند همه ما موظفیم آنرا رعایت کنیم."
2- از همه سخن های بالا بگذریم یک وقت فرد با شرکت در مجلس امام حسین می خواهد جان فشانی کند کرونا بگیرد این کار بر فرض اشکالی نداشته باشد اما می دانیم یک فرد که کرونا می گیرد فقط به خودش ضرر نمی زند ده ها نفر دیگر را هم مبتلا می کند . من از گوینده این کلیپ یک سوال دارم آیا از نظر فقهی اجازه داریم برای این که به ثواب تعظیم شعائر برسیم به دیگرانی که به این کار اعتقاد ندارند آسیب برسانیم !! و اگر یک پیرمرد و یا پیرزن و یا یک بیمار دیابتی و یا ریوی از من که رعایت نکرده ام کرونا بگیرد و بمیرد آیا خون او به گردن من نیست؟ آری جایی که در راه زیارت ، فردی دست راست و چپ می داد می توانستیم جوازش را صادر کنیم اما اگر این کار او به افراد غیر داوطلب جامعه آسیب می زد چه؟ آیا باز هم جوازش را صادر می کردیم؟
دُعاءِ یومِ الأَحَدِ : اللّهُمَّ اجعَل أوَّلَ یومی هذا فَلاحاً، وآخِرَهُ نَجاحاً، وأوسَطَهُ صَلاحاً. اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجعَلنا مِمَّن أنابَ إلَیک فَقَبِلتَهُ، وتَوَکلَ عَلَیک فَکفَیتَهُ، وتَضَرَّعَ إلَیک فَرَحِمتَهُ. 🍃🌸🌸🌸🍃 حضرت فاطمهُ(س) در دعای روز یکشنبه : خداوندا! آغاز این روزم را رستگاری و پایانش را پیروزی و میانش را خوبی و شایستگی قرار ده. خداوندا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و ما را از کسانی قرار ده که به سوی تو باز می گردند و تو آنها را می پذیری، و بر تو توکل می کنند و تو برایشان بسنده هستی و به سوی تو تضرع می کنند و تو به آنها رحم می کنی. 📚بحار الأنوار: ج ۹۰ ص ۳۳۸ ح ۴۸
❣سلام امام زمانم❣ روزت بخیر مولا🌹 یا اباصالح.... 🌾آیا شود که گوشه ی چشمی به ما کنی؟ مثل همیشه حاجت ما را روا کنی 🌾از درگه عنایت تو ما کجا رویم؟ وقتی نظر به سائل بی دست و پا کنی 🕊اللهم عجل لولیک الفرج🤲