eitaa logo
شمیم گل نرگس
1.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
11 فایل
﴾﷽﴿ رسول خدا صلى الله عليه وآله فرمود: مَن ماتَ و لَم یعرف امام زمانِهِ ماتَ میتةً جاهِلیةً هر كس بميرد در حالى كه امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلى از دنيا رفته است. وسائل الشيعه، ج 16، ص 24 ارتباط با ما @shamim_golenarges
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 برادرها و خواهرانم ! سعی کنید زندگیتان تجملی نشود ... 👇 @gole_zahraa
دعای صبحگاهی سلام به زندگی که برای بودنش زنده‌ایم... سلام به مهربانی که همه بهش محتاجیم . سلام به صفا و صمیمیت که تو وجود همه شما پر میزنه.......... سلام به صداقت و درستی که در ذات وجود همه هست ... سلام به انسانیت که چه کلمه زیبایی است ولی کاش همه بهش پایبند باشند ... سلام به هدف که همه از صبح تا شب می‌دوند تا به مراد و مقصودشون برسند... سلام به زندگی... سلام به شما... روزتـون بی نظیر... روزگارتان بانشاط... http://eitaa.com/joinchat/4168286212Cac02609f6a
سؤال: آیا انسان آزاد است یا مجبور؟ مرز آزادی تاكجاست؟ پاسخ: خداوند، انسان را آزاد آفریده است و به او اختیار داده تا كارهایش را انتخاب كند. گرچه بعضی گفته اند: انسان در كارهایش مجبور است و گمان می كند كه آزاد است، امّا دلایل بسیاری بر اختیار انسان وجود دارد كه به برخی از آنها اشاره می كنیم: الف) هر انسانی در كارهای خود گاهی دچار تردید و شك می شود كه آیا انجام دهد یا ندهد؟ همین شك، دلیل بر آزادی اوست كه می تواند كاری را انجام دهد و می تواند انجام ندهد. ب) گاهی انسان ها به كار یكدیگر انتقاد دارند. انتقاد نیز دلیل آن است كه كسی كه كار را انجام داده، می توانسته انجام ندهد. ج) هر انسانی در عمر خود بارها از گفتار و رفتار خود پشیمان شده است و همین پشیمانی دلیل آن است كه می توانسته انجام ندهد و لذا با خود می گوید: ای كاش انجام نمی دادم! د) همه مردم فرزندان خود را تربیت می كنند و یا به معلّم و مربّی می سپارند و این دلیل آن است كه فرزند انسان می تواند مسیر كج را رها و به راه حق برود. پرسشهای مهم پاسخهای كوتاه . ج1، ص: 40 بنابراین شك، انتقاد، پشیمانی و تربیت، دلیل آزدی انسان است. علاوه بر آنكه آزادی خواسته ی تمام انسان ها بلكه حیوانات است. شما اگر گربه ای را در قفس كنید، هر نوع غذا برای او در قفس قرار دهید، باز ناراحت است و ترجیح می دهد در كوچه و خیابان ساده ترین غذا را بخورد امّا در قفس نباشد. در بهشت نیز اگر آزادی نباشد، مؤمن رنج می برد و لذا مؤمنان هنكامی كه وارد بهشت می شوند، خدا را به خاطر آزادی در بهشت سپاس می گویند: «ألحمدُ لِلّه الّذی نَتبَوّء من الجنّة حیث نشاء» [1] با این همه، انسان بنده خداست و باید به دستورات او عمل كند و اگر آزادی مرز نداشته باشد و انسان اختیار خود را به نفس و تمایلات شخصی یا تمایلات دیگران بدهد او را به دره هلاكت سقوط خواهد داد. آزادی باید در چارچوب فرامین خدا و عقل باشد تا سبب سلب آزادی دیگران نشود. 1- سوره زمر ، آيه 74. منبع: پرسش هاي مهم پاسخ هاي كوتاه، حجت الاسلام محسن قرائتي کانال در تلگرام👇 https://t.me/gole_zahraa # کانال درایتا 👇 ✅ http://eitaa.com/gole_zahraa/
🌽🍥🌽?🌽 شیخ نخودکی اصفهانی 💠کربلائی رضای کرمانی، مؤذن آستان قدس رضوی نقل کرده است : 🕯« پس از وفات حاج شیخ، هر روز بین الطلوعین، بر سر مزار او می آمدم و فاتحه می خواندم. 💠 یک روز در همانجا خواب بر من چیره شد، در عالم رؤیا حاج شیخ را دیدم که به من فرمودند: ✅« فلانی چرا سوره یاسین و طه را برای ما نمی خوانی؟ » عرض کردم: آقا من سواد ندارم. فرمودند: « بخوان. » و سه مرتبه این جمله ها میان ما ردّ و بدل شد. 🌷از خواب بیدار شدم، دیدم که به برکت آن مرد بزرگ، حافظ آن دو سوره هستم. از آن پس تا زنده بودم، هر روز آن دو سوره را بر سر قبر آن مرحوم، تلاوت می کنم . »📖 کانال در تلگرام👇 https://t.me/gole_zahraa # کانال درایتا 👇 ✅ http://eitaa.com/gole_zahraa/
تدبر در قرآن وَاتَّقُوا يَوْمًا لَّا تَجْزِي نَفْسٌ عَن نَّفْسٍ شَيْئًا وَلَا يُقْبَلُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا تَنفَعُهَا شَفَاعَةٌ وَلَا هُمْ يُنصَرُونَ(123) از روزی بترسید که هیچ کس از دیگری دفاع نمی‌کند؛ و هیچ‌گونه عوضی از او قبول نمی‌شود؛ و شفاعت، او را سود نمی‌دهد؛ و (از هیچ سوئی) یاری نمی‌شوند!(123) سوره بقره @gole_zahraa 👈
ارزش حیاء امام علی(ع) فرمود: "عاقل‌ترین مردم، با حیاترین آنهاست." "بهترین و نیکوترین لباسِ دین، حیاء است." "حیاء همنشین و همراه عفّت و پاکدامنی است." "حیاءِ زیاد شخص، دلالت بر ایمان او دارد." "ایمان و حیاء دو همراه و همنشینی هستند که هیچگاه از هم جدا نمی‌شوند." حیاء چیست؟ امام علی(ع) فرمود: "حیاء، چشم پوشی (از گناه و حرام) است. ثمره با حیاء بودن چیست؟ امام علی(ع) فرمود: "نتیجه و میوه حیاء، عفت و پاکدامنی است." "شرم و حیاء، انسان را از کار زشت باز می‌دارد." کمبود حیاء چه مشکلاتی را به همراه دارد؟ امام علی(ع) فرمود: "کسی که شرم و حیاء او کم شود، پارسایی او کم خواهد شد و هر کس پارسائی او کم شود قلب او می‌میرد و کسی که قلبش بمیرد، داخل آتش جهنم می‌شود." "کسی که حیاء نداشته باشد، هیچ خیری در او نیست." "کسی که از مردم شرم و حیاء نداشته باشد، از خداوند سبحان نیز شرم و حیاء نخواهد داشت." ✨ 🌸امام موسی کاظم ع 🍃در خلوت، از خدا شرم کنیدهمانگونه که در آشکار از مردم شرم دارید. 📙 ۳۹۴ @GOLE_ZAHRAA 👈  
⭕️امام صادق(ع): پولی که خرج زیارت حسین(ع) شود، برمی‌گردد! 🔸امام صادق(ع)در مورد زیارت مزار امام حسین(ع): هر كه او را زيارت كند، خداوند نيازهايش را برآورد و آنچه از امور دنيا كه برایش اهمیت داشته را كفايت فرمايد و همچنین زيارت امام حسین(ع) رزق بنده را زیاد می‌کند، و آن چه برای زیارت هزينه كند، برمی‌گردد. 🔹تهذیب الاحکام، ج۶، ص۴۵ @gole_zahraa 👈
امام صادق عليه السلام : 👈چون امير مؤمنان بر منبر بالا مى رفت ، مى فرمود : «شايسته مسلمان ، آن است كه از برادرى با سه تن بپرهيزد : ❶ بدكارِ بى شرم ، ❷ احمق ❸ دروغگو . ✅ امّا بدكارِ بى شرم ، رفتار خود را برايت مى آرايد و دوست دارد كه تو نيز چون او باشى ، در كار دين و قيامتت به تو كمك نمى كند و نزديك شدن به او ، مايه جفا و سخت دلى است و رفت و آمدش ننگى است براى تو . ✅ امّا احمق ، تو را به خيرى راهنمايى نمى كند ، و گرچه خود را رنجه و خسته كند ، انتظار آن كه بدى را از تو دور كند ، از او نمى رود و چه بسا بخواهد به تو سودى برساند ، امّا به تو ضرر بزند ؛ پس مرگش بهتر از زندگى اش و خاموشى اش بهتر از سخن گفتنش و دورى اش بهتر از نزديكى اش است . ✅ امّا دروغگو ، با او زندگى برايت گوارا نخواهد بود . سخنت را پيش ديگران مى برد و سخن ديگران را نزد تو مى آورد . هرگاه دروغى ببافد و آن را به سر رساند ، آن را با دروغ ديگرى همچون آن ، درمى پيوندد ، تا آن جا كه گاه ، سخنِ راست مى گويد ؛ امّا تصديقش نمى كنند . ميان مردم ، با دشمنى جدايى مى اندازد و در دل ها تخم كينه مى كارد . پس ، از خداى عز و جل بترسيد و خود را بپاييد» .کانال مذهبی 📚 الكافي : 2 / 639 / 1 و ص 376 / 6
🔴🔴🔴 جالب و شنیدنی 📌شهوت پنهان @gole_zahraa 👈 یکی ازعلمای اهل بصره می گوید: روزگاری به فقر و تنگدستی مبتلا شدم تا جایی که من ودهمسر و فرزندم چیزی برای خوردن نداشتیم. خیلی بر گرسنگی صبر کردم پس تصمیم گرفتم خانه ام را بفروشم و به جای دیگری بروم. در راه یکی از دوستانم به اسم ابا نصر را دیدم و او را از فروش خانه با خبر ساختم. پس دو تکه نان که داخلش حلوا بود به من داد و گفت : برو و به خانواده ات بده . به طرف خانه به راه افتادم در راه به زنی و پسر خردسالش برخورد کردم به تکه نانی که در دستم بود نگاه کرد و گفت : این پسر یتیم و گرسنه است و نمی تواند گرسنگی را تحمل کند چیزی به او بده خدا حفظت کند. آن پسر نگاهی به من انداخت که هیچگاه فراموش نمی کنم . گفتم : این نان را بگیر و به پسرت بده تا بخورد . به خدا قسم چیز دیگری ندارم و درخانه ام کسانی هستند که به این غذا محتاج ترند . اشک از چشمانم جاری شد و در حالی که غمگین و ناامید بودم به طرف خانه برمی گشتم . روی دیواری نشستم و به فروختن خانه فکر می کردم . که ناگهان ابو نصر را دیدم که از خوشحالی پرواز می کرد و به من گفت : ای ابا محمد چرا اینجا نشسته ای ! در خانه ات خیر و ثروت است ! گفتم: سبحان الله ! از کجا ای ابانصر؟ گفت : مردی از خراسان از تو و پدرت می پرسد . و همراهش ثروت فراونی است. گفتم : او کیست؟ گفت : تاجری از شهر بصره است. پدرت سی سال قبل مالی را نزدش به امانت گذاشت اما بی پول و ورشکست شد . سپس بصره را ترک کرد و به خراسان رفت و کارش رونق گرفت و یکی از تاجران شد و حالا به بصره آمده تا آن امانت را پس بدهد همان ثروت سی سال پیش به همراه سودی که بدست آورده. خدا را شکر گفتم و به دنبال آن زن و پسر یتیمش گشتم و آنان را بی نیاز ساختم. در ثروتم سرمایه گذاری کردم و یکی از تاجران شدم مقداری از آن را هر روز بین فقرا و مستمندان تقسیم می کردم. ثروتم کم که نمی شد زیاد هم می شد کم کم عجب و خودپسندی و غرور وجودم را گرفته بود و خوشحال بودم که دفترهای ملائكه را از حسناتم پر کرده بودم و یکی از صالحان درگاه خدا بودم . شبی از شب ها در خواب دیدم که قیامت برپا شده و خلایق همه جمع شده اند. و مردم را دیدم که گناهان شان را بر پشت شان حمل می کنند تا جایی که شخص فاسق ، شهری از بدنامی و رسوایی را برپشتش حمل می کند . به میزان رسیدم که اعمال مرا وزن کنند . گناهانم را در کفه ای و حسناتم را درکفه دیگر قرار دادند ، کفه حسناتم بالا رفت و کفه گناهانم پایین آمد. سپس یکی یکی از حسناتی که انجام داده بودم را برداشتند و دور انداختند. چون در زیر هرحسنه (شهوت پنهانی) وجود داشت . از شهوت های نفس مثل : ریاء ، غرور ،دوست داشتن تعریف و تمجید مردم. چیزی برایم باقی نماند و در آستانه ی هلاکت بودم که صدایی را شنیدم . آیا چیزی برایش باقی نمانده؟ گفتند : این برایش باقی مانده ! و آن همان تکه نانی بود که به آن زن و پسرش بخشیده بودم . سپس آن را در کفه حسناتم گذاشتند و گریه های آن زن را به خاطر کمکی که به او کرده بودم ، در کفه حسناتم قرار دادند ،کفه بالا رفت و همینطور بالا رفت تا وقتی صدایی آمد و گفت : نجات یافت کانال در تلگرام👇 https://t.me/gole_zahraa # کانال درایتا 👇 ✅ http://eitaa.com/gole_zahraa/
- آثار رفت و آمد در مسجد «مَنْ أَدامَ الاْخْتِلافَ إِلَى الْمَسْجِدِ أَصابَ إِحْدى ثَمان:آیةً مُحْكَمَةً وَ أَخًا مُسْتَفادًا وَ عِلْمًا مُسْتَطْرَفًا وَ رَحْمَةً مُنْتَظِرَةً وَ كَلِمَةً تَدُلُّهُ عَلَى الهُدى أَوْ تَرُدُّهُ عَنْ رَدًى وَ تَرْكَ الذُّنُوبِ حَیاءً أَوْ خَشْیةً.» هر كه پیوسته به مسجد رود به یكى از این هشت فایده مى رسد:1ـ نشانه اى استوار (فهم آیات الهى)،2ـ دوستى قابل استفاده،3ـ دانشى تازه،4ـ رحمتى مورد انتظار،5ـ سخنى كه به راه راستش كشد،6ـ یا سخنى كه او را از پستى برهاند،7ـ و ترك گناهان به خاطر شرم از خدا،8ـ یا ترك گناهان به خاطر خوف از خدا. امام حسن مجتبی علیه السلام👆 تحف العقول ص 235 کانال در تلگرام👇 https://t.me/gole_zahraa # کانال درایتا 👇 ✅ http://eitaa.com/gole_zahraa/
بهترین چشم و گوش و دل «إِنَّ أَبْصَرَ الأَبـْصارِ ما نَفَذَ فِى الخَیرِ مَذْهَبُهُ، وَ أَسْمَعُ الاْسـْماعِ ما وَعَى التَّذْكیرَ وَ انْتَفَعَ بِهِ، أَسْلَمُ الْقُلُوبِ ما طَهُرَ مِنَ الشُّبُهاتِ.» همانا بیناترین دیده ها آن است كه در طریق خیر نفوذ كند، و شنواترین گوشها آن است كه پند و اندرز را در خود فرا گیرد و از آن سود برد، سالمترین دلها آن است كه از شبهه ها پاك باشد. امام حسن مجتبی علیه السلام👆 تحف العقول ص 235 کانال در تلگرام👇 https://t.me/gole_zahraa # کانال درایتا 👇 ✅ http://eitaa.com/gole_zahraa/
حدیث مهدوی👇 «امام محمدباقر (عليه‌السلام)»: فَياطوبي لِمَن أَدْرَكَهُ وَ كانَ مِن أنصارِهِ، وَ الوَيلُ كُلُّ الوَيلُ لِمَن خالَفَهُ وَ خالَفَ أَمرَهُ وَ كانَ مِن اعدائِه. خوشا به حال آن کس که زمان حضرتش را دريابد و در جمع ياوران او باشد، و بدا و بسيار بدا به حال کسي که با او مخالفت و ستيزه کند و از حضرتش فرمان نبرد و در زمرة دشمنانش درآيد. (بحار، ج 52، ص 348)