🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🍃🌹🍃🌹🍃
🌹🍃🌹🍃
🍃🌹🍃
🌹🍃
🍃
👋 توسل امروزجمعہ 👋
🌹 یا وَصِىَّ الْحَسَنِ وَالْخَلَفَ الْحُجَّةَ اَیُّهَا الْقائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِىُّ یَا بْنَ رَسُولِ اللهِ یا حُجَّةَ اللهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَ اللهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللهِ🌹
🍃
🌹🍃
🍃🌹🍃
🌹🍃🌹🍃
🍃🌹🍃🌹🍃
🌹🍃🌹🍃🌹🍃
عرض سلام وادب خدمت دوستان عزیز ختم صلوات امروز فراموش نشه
ختم جمعه ها هدیه به آقا امام زمان همه شهدا اموات خصوصا اموات بد وارث وبی وارث واموات شماعزیزان همگروهی وهمچنین شفای همه بیماران
التماس دعا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
💠 قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ
💌هدیه به پیشگاه #امام_زمان
#انتخابات
•♥️🌱🕊•.
••اَلسَّلامُعَلَیڪَیاحُجَّةاللهِفےاَرض
تقـــدیم به ســـاحت مقـــدس قطب عالــم امکان
حضـــرت صـاحـب الــزمان عجل الله فرجه
السَّلامُ علیڪَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المَهدے
یاخلیفةَ الرَّحمن و یاشریڪَ القرآن ایُّهاالاِمامَ
الاِنسُ و الجّانّ سیِّدے و مَولاے الاَمان الاَمان
الاَمان
🔰
🆔👉https://eitaa.com/gooorrrran
💚 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّــدٍ وَعَلَی آلِ مُحَمَّــدٍ
کَمَا صَلَّیْتَ عَلَی إِبْرَاهِیْمَ وَعَلی آلِ إِبْرَاهِیْمَ
💛 صلوات بفرست بر پیامبر رحمت و مهربانی محمّد المصطفی ﷺ. صلوات، ذکری بزرگ که باعث رفع حاجات و نیاز انسان و پاک شدن انسان از گناهان و پاکی قلب میشود. 🎈🤍💚
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ علی آلِ مُحَمَّد
#پیشوا_قادر_الکوردی
#صلوات
#نشید
#استتوس
#استوری
🔰
🆔 👉 🕊 https://eitaa.com/gooorrrran
سلام
بین هر دو شیی فاصله ایست که با پارامترهای مخصوص خودش سنحیده میشه
مثلا بین حیات و مرگ فاصله ایست که معمولا با واحد سال میسنجند
بین تهران ومشهد با کیلومتر و...قس علیهذا
حالا بین دو نت که در عربی بهش میگن درجه یک فاصله خاصی وجود داره که اصطلاحا به فارسی میگن پرده و به عربی میگن بُعد
این فواصل با فرکانس سنجیده میشن
وجهت محاسبه فرکانس نیم پرده بعدی باید فرکانس مربوطه را در عدد رادیکال دو با فرجه دوازده ضرب کنین که حدودا 1/059 میشه
مثلا اگر من تلاوتم رو در بیات با نت Re با فرکانس 100Hz شروع کنم واسه اینکه به نت #Re یعنی نیم پرده بعدی برسم باید صد رو در عدد 1/059 ضرب کنم
یعنی فرکانس صدای من در نت #Re در حدود 105/9Hz خواهد شد
وهمینطور تا آخر که وقتی به نت همنام یا اکتاو یعنی نت Re2 میرسین فرکانستون باید بشه200Hz یعنی دوبرابر فرکانس نت تونیک
اصولا فواصل پرده بین نتهاست که شاکله و مفهوم یک مقام رو مشخص میکنه
مثلا گام اصلی ماژورعبارتست از:.
Do1Re1Mi1/2Fa1
Sol1La1Si1/2Do
این گام اصلی در موسیقی غربیست که معادل گام ماهور ایرانی و عجم عربیست
شما در گام بالا ربع پرده مثل 3/4 پرده نمیبینید فقط پرده و نیم پرده هست
ولی در موسیقی شرقی اعم از ایرانی ، عربی ترکی و... شما ربع پرده میبینید و بزرگترین تفاوت موسیقی غربی و شرقی در همین ربع پرده هاست
یعنی شما دربالا که بین چهارنت اول که فواصل 1/2-1-1 دارند معادل فواصل جنس عجم در عربیست حالا اگر شما نیم پرده از وسط برداری بذاری آخر میشه:
1-1/2-1 یعنی جنس نهاوند
اصولا اون شوخ وشنگی و طربی که در موسیقی شرقی و تحریرها و چهچه هایی که درآواز میشنوید حاصل همین ربع پرده هاست
مثل جنس بیات:
Re3/4Mi1/2b 3/4 Fa1Sol
نکته جالب اینکه همین فواصل پرده ای بیات عربی دقیقا با دستگاه شور موسیقی ایرانی مطابقت دارد.
دکتر محسن امامی مدرس علوم قرآنی و مبانی فوق تخصصی موسیقی تلاوت
☝️تلاوتی بایک نفس 81 ثانیه ای و جالب☝️
نکات مهم وقابل توجه:
این تلاوت با اینکه نتهاو موتیفهایش از لحاظ موسیقایی اکثرا تکراری هستندولی کسی خیلی متوجه تکراری بودن ملودی آن نمیشود !
به دو علت :
یک؛ طنین نسبتا زیبا
دو؛ پر نفس بودن تلاوت
که بیشتر نفس بسیار مطول هشتادویک ثانیه ای وی جلب توجه میکند واین واقعاقابل تحسین است هرچند تلاوت فقط جیغ و نفس نیست و پارامترهای متعددی دارد ولی در تلاوتهای شعبی وعامه پسند ، طول نفس یکی از مهمترین پارامترهایست که مستمع را به وجد می آورد
اما نکته بسیارمهمی که قاریان ما باید از این تلاوت یاد بگیرند اینست که ایشان جهت اجرای صدا، بیشتر از رزنانس فضای جلو دهان بهره میبرد ونه از فشار روی حنجره لذا عدم خستگی حنجره و عدم آسیب تارهای صوتی را بهمراه دارد پس تلاوت را میتوان بدون خستگی مطول کرد
یعنی اگربه لبها ودهان ایشان دقت کنید کاملا مشخص است ضمن اینکه هیچگونه تکلفی در صورت وی مشهود نیست بطوریکه اگر صدارا قطع کنید و فقط تصویرتلاوت وی را ببینید فکرمیکنید که او درحال سخنرانی است
این چیزی است که قراء ما باید یادبگیرند:
۱- جایگاه صحیح صدا
۲- عدم تکلف.
دکتر محسن امامی مدرس علوم قرآنی و مبانی فوق تخصصی موسیقی تلاوت