8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیدن ویدئو تلاوت زیبای سوره شمس استاد عبدالباسط را از دست ندهید
جهت تعجیل در فرج آقا امام زمان صلوات لطفا اگر دوست دارید کانال ما را دنبال کنید
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا رَبَّ مُحَمَّدٍ عَجِّل فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ
صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍوَّ عَجِّلْ فَرَجَ ءَالِ مُحَمَّد
{ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَّ عَجِّلْ فَرَجَهُم
{ اَللّٰهُمَّ عَجِّلْ لولیک الفَرَجَ}
وسلام علیکم و رحمة الله و بركاته
کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 💞
38.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 این قسمت: آشنایی با سبک استاد منشاوی
❇️ نهمین قسمت از سلسله مباحث آموزشی «مهارت تقلید در تلاوت قرآن کریم»
مقطع حمد.mp3
2.9M
مقطع تلاوت: سوره مبارکه حمد
⬅️ ویژه افراد سطح ۱ (یا مبتدی)
مقام اجرا شده: راست
مدت زمان: ۳ دقیقه
✅ نکات مثبت این مقطع:
۱. به دلیل آشنا بودن افراد با سوره حمد، مجال تمرکز بیشتر بر موضوع کیفیت تقلید (از حیث لحنی) ایجاد خواهد شد.
۲. آشنایی قرآنآموزان با نحوه اجرای ردیفهای مقام راست در سبک استاد منشاوی
۳. تکراری بودن برخی حرکات لحنی (یا موتیفهایی) که استاد منشاوی در مقام راست بکار میگیرند، کار تقلید رو برای مقلد آسانتر میکند. در این مقطع شاهد همین اتفاق هستیم.
۴. فراز اول این مقطع که از لحاظ نفسی طولانی ترین فراز این تلاوت هست، دارای ۲ جای مناسب برای نفسگیریست.
یکی در حرف «ب» در «رب العالمین» و دیگری در حرف «د» در کلمه «الدین».
این اتفاق کمکیست برای نوجوانانی که توان اجرای فرازهای طولانی را ندارند.
❇️ ❇️ ❇️
⬅️ ملاحظات این مقطع:
۱. نوجوانان در صورت نیاز میتوانند فرازهایی که در طبقات بم صدای استاد اجرا شده (مثل اهدنا الصراط...) را در همان پرده اوج صدای خود، اجرا کنند (به جای اجرا در یک اکتاو پایینتر)
۲. آخرین باری که فراز غیرالمغضوب علیهم... تلاوت میشود، میتوان با تشخیص و کمک استاد، به جای وصل به سوره بقره، با ایجاد تغییری لحنی، این فراز و تلاوت را تا عبارت «ولاالضآلین» به اتمام رسانید.
مقطع طارق منشاوی .mp3
482.5K
مقطع تلاوت: سوره مبارکه طارق
⬅️ ویژه افراد سطح ۱ (یا مبتدی)
مقام اجرا شده: راست
مدت زمان: ۲ دقیقه
✅ نکات مثبت این مقطع:
۱. آشنایی قرآنآموزان با نحوه اجرای ردیفهای مقام راست در سبک استاد منشاوی
۲. تقلید مناسب از نحوه اجرای کلمات «الثاقب»، «ان»، «حافظ»، «دافق»، «ترائب»، «انه» و «لقادر»، عملاً میتواند منجر به ایجاد تحریر در صدای افراد گردد.
۳. در این مقطع افراد عملاً با تکنیک بسیار مهم کم و زیاد نمودن ولوم صدا آشنا خواهند شد. بطور مثال در لحظات اجرای کلمات زیر شاهد این اتفاق هستیم:
«ومآ»
«حافظ»
«ممّا»
«لقادر»
۴. این مقطع دارای دو فراز نسبتاً طولانی هست (فرازهای دوم و چهارم). در هر دو فراز لحظات مناسبی برای نفسگیری نوجوانانی که قادر به اجرای یک نفس این فرازها نیستند، وجود دارد.
در فراز دوم:
۱) طای مشدد در الطارق
۲) ثای مشدد در الثاقب
۳) فاء ساکن در نفس
در فراز چهارم:
۱) خاء ساکن در یخرج
۲) تای مشدد در الترآئب
❇️ ❇️ ❇️
⬅️ ملاحظهای درباره این مقطع:
نوجوانان در صورت نیاز میتوانند فراز «فلینظرالانسان مم خلق» را که در قسمت بم صدای استاد اجرا شده، در همان پرده اوج صدای خود، اجرا نمایند. (به جای اجرا در یک اکتاو پایینتر)
726_1961683369.MP3
1.47M
مقطع تلاوت: سوره مبارکه نور
⬅️ ویژه افراد سطح ۱ (یا مبتدی)
مقامهای اجرا شده: راست و بیات
مدت زمان: ۳ دقیقه
✅ نکات مثبت این مقطع:
۱. آشنایی قرآنآموزان با ردیفهای مقامات راست و بیات در سبک استاد منشاوی.
۲. اجرای دو مقام راست و بیات پس از آن در این مقطع، منجر به آشنایی قرآنآموزان با نحوه اتصال این دو مقام در سبک استاد منشاوی میشود.
۳. وجود ویبرههای ریز در این مقطع، زمینه بروز این ویژگی صوتی در مقلدینی که دارای چنین توانمندی صوتی هستند، میشود. البته عدم اجرای این موارد (ویبرهها) خللی به تلاوت وارد نمیکند.
۴. تحریری که در اخفای عبارت «یوماً تتقلب» اجرا میشود، از تحریرهای بسیار پرکاربرد در هنر تلاوت قرآن است و تقلید مناسب از آن، اتفاق آموزشی مبارکی محسوب میشود.
تلاوتهای تقلیدی مناسب سطوح ۲ و ۳ (در سبک استاد منشاوی) به تدریج ارسال میگردد ان شاالله...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر شب قبل از خواب چند آیه قرآن کریم را گوش کنیم
💞🕊💞🕊💞🕊💞🕊💞🕊💞🕊💞🕊💞