eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. ✳️ گریه حضرت علی (ع) بر گمراهی مردم عقيل به حضور علی (ع) رسید، علی (ع) را گريان ديد پرسيد: چرا گريه می‌كنی؟ خداوند چشم‌های تو را نگرياند. حضرت علی (ع) در پاسخ فرمود: «برادرم! سوگند به خدا گريه‌ام در مورد قريش و طرفداران آنهاست كه راه گمراهی را پيمودند و از حق روی برتافتند و به فساد و جهالت خود بازگشتند و به وادی اختلاف و نفاق و در بيابان سرگردانی افتادند و برای جنگيدن با من همدست شدند، چنانكه قبلاً برای جنگيدن با رسول خدا (ص) همدست گشتند. خداوند آنها را به مجازات برساند كه رشته قرابت با مرا پاره كردند و حاكميت پسر عمويم پيامبر (ص) را از دست ما بيرون بردند، آنگاه بلند گريه كرد و فرمود: اِنَّا لِلَّهِ وَ اِنَّا اِلَيْهِ راجِعُونَ.» و اين اشعار را به عنوان تمثيل خواند: «فَاِنْ تَسئَلِينِي كَيْفَ اَنْتَ فَاِنَّنِي صَبُورٌ عَلي رَيْبِ الزَّمانِ صَلِيبُ يَعِزُّ عَلَيَّ اَنْ تَري بِي كَآبَة فَيَشْمُتُ عادٌ اَو يساءُ حَبِيبٌ» ‌«اگر از حال من بپرسی كه چگونه‌ای؟ می‌گويم: در سختی‌های روزگار صبر می‌كنم و در دشواری‌ها به سر می‌برم، بر من سخت است كه آثار اندوه در من ديده شود تا دشمن شادی كند و دوست ناراحت شود.» 📚منبع بیت الاحزان، شیخ عباس قمی، ص ۱۳۴ .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
#قرائت_زیارت_عاشور «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ الل
. 🟩 حضرت فاطمه (س) در قیامت شیخ صدوق از محمد بن سنان با یک واسطه از امام صادق(ع) نقل کرده است که رسول خدا(ص) فرمودند: «وقتی روز قیامت شود قبّه و سراپرده‌ای از نور برای دخترم فاطمه برپا سازد و حسین(ع) در حالی که سر خود را به دست گرفته به طرف سراپرده مادر روان گردد. وقتی چشم مادر به فرزندش می‌افتد شیونی سر دهد و ناله‌ای از دل برکشد که هیچ فرشته مقرب و پیغمبری از فرستادگان حق و هیچ بنده مؤمنی در عرصه محشر باقی نماند جز اینکه بر حال او بگرید.» «آنگاه خداوند برای آن حضرت مردی را در بهترین صورت‌ها مُمَثَّل می‌کند که او بدون سر است و با قاتلین خود به دادخواهی مخاصمه می‌کند. پس خداوند کسانی که در قتل او به نحوی شرکت داشته‌اند همه را به قتل می‌رساند و هلاک می‌سازد و سپس زنده شوند و امیر مؤمنین(ع) آنها را به قتل رساند و باز زنده شوند و حسن بن علی(ع) آنان را بکشد و باز زنده گردند و حسین(ع) آنان را بکشد و باز زنده شوند و از ذریه ما هیچ فردی باقی نماند مگر اینکه یک بار ایشان را به قتل رسانند.» سپس امام صادق(ع) فرمودند: «خداوند رحمت کند شیعیان ما را، به خدا قسم شیعیان ما مؤمنین واقعی هستند زیرا در این مصیبت با ما شرکت کردند و اندوه طولانی و افسوس فراوانی خوردند.» 📚منبع ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، شیخ صدوق، ص ۴۸۴ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۴۳، ص ۲۲۱ مصائب الاولیا (مقتل چهارده معصوم)، اصغر تاجیک ورامینی، ج ۱، ص ۲۰۸ اَنْ یُعْطِیَنى بِمُصابى بِکُمْ اَفْضَلَ ما یُعْطى مُصاباً بِمُصیبَتِهِ، مُصیبَةً ما اَعْظَمَها .
. اقامه نماز حضرت عیسی به امامت حضرت مهدی(ع) یکی از اتفاقات زیبای زمان ظهور، اقتدا کردن حضرت مسیح علیه‌السلام به حضرت مهدی علیه‌السلام است و همین اتفاق، باعث می‌شود تمام کسانی که به حضرت عیسی علیه‌السلام ایمان آورده‌اند، به امام زمان علیه‌السلام نیز ایمان بیاورند و نتیجه آن، فراگیری حکومت حضرت از مشرق تا مغرب خواهد بود. 📚منبع کمال الدین، شیخ صدوق، ج ۱، ص ۲۸۰ عج .............. سلام‌الله‌علیها 🩸نوحه‌سرایی‌های حضرت امّ البنین سلام‌الله‌علیها، قلب همه مردم، حتی «مروان بن حکم ملعون» را آتش می‌زد... در نقل‌ها آمده است: 📋 کَانَتْ أُمُّ الْبَنِینِ ... تَخْرُجُ إِلَی الْبَقِیعِ فَتَنْدُبُ بَنِیهَا أَشْجَی نُدْبَةٍ وَ أَحْرَقَهَا فَیَجْتَمِعُ النَّاسُ إِلَیْهَا یَسْمَعُونَ مِنْهَا ▪️ حضرت ام البنين سلام‌الله‌علیها ، همواره به بقيع مى‌رفت و در آن جا، محزون‌ترين و سوزناك‌ترين مرثيه سرايى‌ها را براى شهدای کربلا مى‌نمود. مردم نزد او گِرد مى‌آمدند و به آن مرثيه‌ها گوش مى‌دادند و قلب‌شان آتش می‌گرفت. 📋 فَکَانَ مَرْوَانُ یَجِی‌ءُ فِیمَنْ یَجِی‌ءُ لِذَلِکَ فَلَا یَزَالُ یَسْمَعُ نُدْبَتَهَا وَ یَبْکِی ▪️مروان بن حکم (والی مدینه) هم از جمله كسانى بود كه به بقيع می‌رفت. او به مرثيه‌های اُمّ‌البنين سلام‌الله‌علیها، گوش فرا مى‌داد و گریه می‌کرد. 📚مقاتل الطالبيّين، ص۹۰ 📚بحارالأنوار، ج۴۵ ص۴۰ . سلام‌الله‌علیها خوب بود این دم آخر پسرانت بودند! شرزه شیران جگردار جوانت بودند این زمین‌گیر شدن، علت خونین‌بالی ست سر بالین تو جایِ پسرانت خالی ست گفتن از بی کسی‌ات حال بکاء می‌خواهد مادر داغِ جوان دیده، عصا می‌خواهد چه بگویم!؟ که از این‌بغض، صدا می‌گیرد چه کسی گوشهٔ تابوت تو را می‌گیرد!؟ گفتنش نیز به جان، غصه و غم می‌ریزد مادر از مرگ پسر، زود به هم می‌ریزد داغ بیهوده ندیدی! به خدا چشم زدند اهل این شهر جوانان تو را چشم زدند مادر! این لحظهٔ آخر کمی از ماه بگو از قد و قامت آن دلبر دلخواه بگو روضهٔ‌مشک بخوان پشت سرت گریه کنیم یک دلِ سیر برای قمرت گریه کنیم مادر! آن‌گونه بخوان که جگر عالم سوخت پایِ این‌روضه شنیدم دلِ‌مروان هم سوخت روضهٔ مشک بخوان، روضهٔ گودال نخوان هرچه‌خواندی فقط از معجروخلخال نخوان خوب شد کرببلا را تو ندیدی مادر خندهٔ حرمله‌ها را تو ندیدی مادر خوب شد شام بلا را تو ندیدی مادر داخل طشت طلا را تو ندیدی مادر کوهی از غم به سرِ شانهٔ زینب دیدند دخترت را ملاء عام معذّب دیدند .
🔵 مسئولیت حضرت مسیح(ع) در دولت حضرت مهدی(ع) حضرت عیسی علیه السلام در دوران حکومت مهدوی دارای دو مسئولیت مهم می‌باشند: ۱- مقام وزارت بعد از این که حکومت حضرت برپا شد، حضرت مسیح علیه‌السلام به عنوان وزیر حضرت، برخی از امور را به دست گرفته و هموارکننده حرکت حضرت مهدی علیه‌السلام خواهد بود. (۱) از جمله اقدامات مهم حضرت مسیح علیه‌السلام در آن دوران، کشتن دجال خواهد بود و آن زمانی است که حضرت عیسی علیه‌السلام، با سپاه هفتاد هزار نفری یهود به رهبری دجّال روبرو می‌شود و حضرت عیسی خود را به او رسانده و با ضربتی او را به هلاکت می‌رساند. (۲) هر چند برخی از روایات کشته شدن دجال را به امام زمان علیه‌السلام نسبت داده‌اند، (۳) ولی شاید جمع آن به این است که کشته شدن دجال به دستور حضرت مهدی علیه‌السلام و با دست حضرت مسیح خواهد بود. ۲- مقام قضاوت سرانجام حضرت مسیح مقام قضاوت در بین مردم را به عهده خواهد گرفت و به دست اوست که صلیب‌ها از بین می‌رود. (۴) بنابراین، حضرت مسیح علیه‌السلام در ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام جایگاه رفیعی دارد. * مقام خزانه داری در بعضی از روایت‌ها حضرت عیسی‌(ع) خزانه‌دار حضرت مهدی‌ معرفی شده است. (۵) در روایاتی از اهل تسنن حضرت مسیح خود را وزیر امام عصر(ع) معرفی می‌کند،(۶) که منصب قضاوت را بر عهده خواهد گرفت. (۷) مطابق روایتی در صحیح بخاری، عیسی‌(ع) پس از نازل شدن، صلیب مسیحیان را شکسته، خوک را می‌کشد (کنایه از حرام کردن خوردن گوشت خوک (۸)) و بر مسیحیان جزیه تعیین می‌کند و با آمدن وی مردم چنان بی‌نیاز می‌شوند که هیچ‌کس مالی را نمی‌پذیرد. (۹) 📚منبع (۱) التشریف بالمنن، ابن طاووس، ص ۱۷۴ (۲) تفسیر قمی، ج ۲، ص ۲۷۱ التفسیر القرآن العظیم، ابن کثیر، ج ۷، ص ۱۳۶ (۳) کمال الدین، شیخ صدوق، ج ۲، ص ۵۲۷ (۴) بشارة المصطفی، طبری عاملی، ص ۲۵۸؛ ینابیع المودة، قندوزی، ج ۳، ص ۳۵۷ (۵) حلیة الابرار، بحرانی، ج۶، ص ۴۲۹ (۶) الفتن، ابن‌حماد، ص۳۸۷ (۷) صحیح مسلم، دار احیاء التراث العربی، ج۱، ص۱۳۵ (۸) فتح الباری، عسقلانی، ج۴، ص۴۱۴ (۹) صحیح البخاری، ج۳، ص۱۳۶ .
. 🔖ارکان تقلید صدا در مداحی 💠حجت‌الاسلام مرتضی ، بر اساس تجارب سالیان روضه‌خوانی خود، نکاتی را درباره بیان کرده‌اند: 🔶یکی از ارکان مهم تقلید، دقت در فراز و نشیب هایی است که صاحب صوت دارد، یعنی وقتی صدای فردی را تقلید می کنیم باید در جایی که صدای فرد بالا می رود و اوج می گیرد و یا پایین می آید دقت زیادی داشته باشیم. 🔸در حقیقت فراز و نشیب در صدا یکی از چهار مقام اصلی است و یکی از پله های صدا در فن رثا شمرده می شود، بنابراین فراز و نشیب نخستین چیزی است که باید در تقلید صدا توجه داشته باشید؛ ☘️تقلید «تحریر» دومین رکن در تقلید صدا به شمار می رود؛ کسی که اجرا می کند همواره در صدای خود تحریرهایی دارد که ما باید صدای خودمان را به آنها عادت بدهیم؛ در اجراهای اساتید فن رثا سه نوع تحریر وجود دارد که برخی از آنها فنی و برخی اصطلاحی است. 🔷سومین رکن: سبک و ریتم در هنر مرثیه خوانی همواره تقلید سبک ها، ریتم ها و آهنگ ها نقش بسزایی دارد؛ چراکه می دانیم در دستگاه موسیقی سنتی و آوازهای ایرانی 12 نوع آواز وجود دارد که دستگاه های شور، ماهور، سه گاه، راست پنجگاه، چهارگاه و همایون و همچنین آوازهای دشتی، ابوعطا، بیات زند و بیات اصفهان از جمله آن است. 🔹 در تقلید سبک ها از دو رکن قبلی یعنی از تقلید مقام صدای خواننده و تحریر او نیز نباید غفلت کرد. ☘️رکن آخر در : یکی از ارکان مهم تقلید، تبعیت از خواننده در اجرا، مجلس داری و فن اجرا است، یعنی باید بدانیم در اجرایی که گوش می کنیم مداح یا ذاکر در کجا نفس می گیرد، کجا می ایستد و کجا مجلس را ترغیب می کند.. ⚠️نکته نهایی: ما در تبعیت از خواننده در مجلس‌داری همیشه نمی توانیم کاملا مقلد باشیم، بلکه وقتی اجرا می کنیم باید خودمان باشیم، چراکه همه جملات و همه حرکات در همه مجالس قابل تقلید نیست و اصلا نیازی هم نیست ولی اصول کلی این مسأله برای تمرین ضروری و لازم به نظر می رسد. .
😭روضه و نوحه و شور حضرت ام البنین س و حضرت ابالفضل ع عباس قربون زخم پر و بالت... الا مادر به قربون جمالت... دلم مدیون چشماته ابالفضل... زیر بیرق ابالفضل آبرو گرفته ام از دعای مادر تو... ابالفضلی ام دلم دخیل علمه... تو که نقاب میبندی پرچم به فرمان ام البنینه گر نخیزی تو ز جا... .👇👇👇👇👇
4_5981109862283611739.ogg
1.73M
▪️روضه حضرت ام البنین س ▪️عباس قربون زخم پر و بالت... ▪️الا مادر به قربون جمالت...
4_5976644986081381422.mp3
4.13M
▪️نوحه حضرت ام البنین س ▪️الا مادر به قربون جمالت... ▪️
4_5902494291271355620.aac
9.46M
▪️روضه حضرت ام البنین س ▪️دلم مدیون چشماته ابالفضل... ▪️کنار علقمه شد غوغا...
Moghadam.VafatOmolbanin.1400.Shab2.05.mp3
2.13M
حضرت ابالفضل ع ■زیر بیرق ابالفضل آبرو گرفته ام ■از دعای مادر تو... ■
Moghadam.VafatOmolbanin.1400.Shab2.04.mp3
6.98M
■توسل به حضرت ابالفضل ع ■از دعای مادر تو... ■
30.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ ▪️روضه ی حضرت ابالفضل ع ▪️گر نخیزی تو ز جا... ▪️حاج سیدمحمود علوی
. 🟢 عبور حضرت فاطمه(س) از صراط از حضرت امام محمد باقر علیه‌‌السلام نقل است که از جابربن‌عبداللَّه انصاری شنیدم که پیغمبر معظم اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ فرمودند: «هنگامی که روز قیامت فرا می‌رسد دخترم فاطمه علیها‌السلام در حالی وارد محشر می‌شود که بر یکی از ناقه‏‌های بهشتی سوار است و از دو پهلوی آن ناقه حریرهای بهشتی آویزان، مهار آن از مروارید تر، پاهایش از زمرد سبز، دم آن از مشک ناب، دیدگانش از در و یاقوت سرخ خواهد بود.» «قبه‏‌ای از نور بر پشت آن ناقه نصب شده که درون آن از بیرون آشکار، درون و باطن آن حاوی عفو پروردگار و بیرون آن رحمت خدای رحیم است. فاطمه علیها‌السلام تاجی از نور بر سر دارد که دارای هفتاد پایه باشد، هر پایه‏‌ای از آن به ‌وسیله یک مروارید مرصع و نظیر یک ستاره‏‌ای درخشان خواهد بود. از طرف راست و چپ فاطمه علیهاالسلام هر کدام هفتاد هزار ملک خواهد بود.» «جبرئیل در حالی که مهار ناقه حضرت فاطمه علیها‌السلام را گرفته است با صدای بلند خواهد گفت: چشم‌های خود را ببندید تا فاطمه علیها‌السلام دختر محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله عبور نماید. در آن روز هیچ پیغمبر و رسول و صدیق و شهیدی نیست، مگر اینکه دیدگان خویش را می‌بندند تا اینکه زهرا علیها‌السلام از صحرای محشر عبور نماید.» «هنگامی‌که آن بانو به مقابل عرش پروردگار می‌رسد از آن ناقه فرود می‏‌آید و می‌گوید: پروردگار من! ما بین من و آن افرادی که در حق من ظلم نمودند و فرزندان مرا شهید کرده‏‌اند قضاوت کن.» آنگاه از طرف خدای متعال ندا می‌رسد: «ای حبیبه و فرزند حبیب من از من بخواه تا به تو عطا نمایم. شفاعت کن تا من بپذیرم. به عزت و جلال خودم که امروز ظلم و ستم هیچ ستمگری از نظر من محو نخواهد شد.» در همین هنگام است که حضرت زهرا علیها‌سلام می‌گوید: «بار خدایا! فرزندان، شیعیان، دوستان، و دوستان دوستان فرزندان مرا به من ببخش!» آنگاه از طرف پروردگار جهان منادی ندا می‌کند: «فرزندان، شیعیان، دوستان، و دوست دوستان ذریه فاطمه علیها‌السلام کجایند؟» ایشان عموماً درحالی‌که ملائکه رحمت پروردگار آنان را احاطه کرده باشند می‌آیند. سپس فاطمه اطهر علیها‌السلام جلو می‌رود تا آن ها را داخل بهشت می‌نماید. 📚منبع الأمالی، شيخ الصدوق، ص ۶۹ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۴٣، ص٢١٩ فاطمیه مأثور، حجةالاسلام شیخ محسن حنیفی، صفحه ۱۳ .
. 🔸 اشتیاق بهشت به حضرت فاطمه علیهاالسلام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند: «اشتاقت الجنة الی اربع من النساء؛ مریم بنت عمران، وآسیة بنت مزاحم زوجة فرعون وخدیجة بنت خویلد وفاطمة بنت محمد صلی الله علیه و آله.» «بهشت مشتاق چهار زن است؛ مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم و زن فرعون، خدیجه دختر خویلد و فاطمه علیهاالسلام دختر محمد صلی الله علیه و آله.» 📚منبع بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۴۳، ص ۵۳ .
. 🔸 نور فاطمه قبل از خلقت زمین و آسمان آفریده شد پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «خلق نور فاطمه «ع» قبل ان تخلق الارض و السماء.» فقال بعض الناس: یا نبی الله! فلیست هی انسیه؟! فقال: «فاطمه حوراء انسیه.» «نور فاطمه قبل از خلقت زمین و آسمان آفریده شد.» بعضی از مردم عرض کردند: ای پیامبر خدا! پس زهرا از آدمیان نیست؟ فرمود: «فاطمه حوریه بشری است.» 📚منبع العوالم، عبدالله بحرانی، ج ۶، ص ۹ .
. 🟠 حضرت فاطمه(س)، حوریه‌ای به‌ صورت انسان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: «ففاطمة حوراء انسیة وکلما اشتقت الی رائحة الجنة شممت رائحة ابنتی فاطمة علیها السلام.» «فاطمه علیهاالسلام حوریه‌ای است به صورت انسان، که من هر گاه مشتاق بوی بهشت می‌شوم، دخترم فاطمه علیهاالسلام را می‌بویم.» 📚منبع التوحید، شیخ صدوق، ص ۱۱۷ .
. 🔶 اعتراف عایشه به سرور زنان بهشت بودن حضرت زهرا سلام الله علیها ابونعیم از عایشه نقل می‌کند: فاطمه(س) در حال آمدن بود که راه رفتن او همانند راه رفتن پیامبر(ص)بود. پیامبر(ص) فرمودند: «مرحبا..‌‌..» ایشان را در کنار خود نشاند سپس چیزی (به آرامی) به او فرمود که حضرت زهرا(س) گریه کردند. عایشه می‌گوید: چرا گریه می‌کنی؟! دو مرتبه پیامبر(ص) چیز دیگری به حضرت زهرا(س)فرمود، ایشان تبسم و خوشحالی کردند. گفتم(عایشه): من تا امروز شادی که این طور به غم نزدیک باشد ندیدم! حضرت گفت: «من راز رسول خدا را فاش نمی کنم.» (عایشه می‌گوید): تا رسول خدا(ص) از دنیا رفت آن گاه سوال کردم. حضرت جواب داد: «مرتبه اول پیامبر(ص) به من فرمود: جبرئیل هر سال یکبار قرآن را بر من عرضه داشت اما امسال دو بار عرضه داشت فکر می‌کنم فقط به این دلیل است که اجل من نزدیک شده و تو اولین کسی هستی که به من ملحق می‌شوی.» من گریه کردم سپس فرمود: «آیا راضی نمی شوی که بانوی زنان اهل بهشت یا زنان با ایمان باشی، پس خندان شدم.» 📚منبع صحیح بخاری، محمد بن اسماعیل، ص ۷۳۲ .