Kashani-14030423-JenayateGhanooni-03-Hkashani_Com.mp3
38.98M
🎙 #سخنرانی_کامل
📋 ماجرای یک جنایت قانونی؛ قسمت سوم
📆 شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳؛ مصادف با روز هفتم ماه محرّم الحرام
▪️ حسینیه ی محترم آیت الله حق شناس رحمت الله تعالی علیه
🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است:
▫️ بی خبری از ماجرای عاشورا
▫️ مسئولیت ما در قبال بی خبری مسلمین از ماجرای کربلا
▫️ حماسه ی حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت سجّاد علیه السلام در شام
▫️ برای معصوم تعیین تکلیف نکنیم
▫️ عدم حساسیت جهان اسلام نسبت به فاجعه کربلا
▫️ اهمیت حکومت در دین
▫️ حذَیفه از منافقین خبر داد
▫️ مخالفت عمدی با رسول خدا صلی الله علیه و آله
▫️ وظیفه ی ما در برابر امام حسین علیه السلام چیست؟
▫️ روضه و توسّل به حضرت علی اصغر سلام الله علیه
#حامد_کاشانی
......
دین به ما سبک زندگی ارائه میکند.
جلسات و هیئت ها باید ما را بسمت نصرت دادن به #امام_حسین ببرد. که این نصرت یک وقت با شمشیر زدن است و یک جایی ؛با انتقالِ پیام عاشورا به مجلس یزید است به نحوی که باعث میشه یزید میگه من نگفتم حسین را بقتل برسانند...
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
🎙 #سخنرانی_کامل 📋 ماجرای یک جنایت قانونی؛ قسمت سوم 📆 شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳؛ مصادف با روز هفتم ماه محر
.
از عالمی پرسیدن چرا امام حسین موقع وداع به مخدرات فرمود دوست ندارم در مقابل اعداء گریه کنید ولی امام رضا خودشون فرمودن در حضور خودم گریه کنید؟
پاسخ داد: آخه نوامیس امام رضا در امنیت بودند و بین نامحرما نبودن ...
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆کنایه یامین پور در برنامه راز به برخی انتقادات در ماجرای تشبیه حوادث غزه به کربلا: برخی منبریها هم گفتند نباید از این ادبیات استفاده کرد!
...............
#پ.ن
قیاس نابجا با استفاده از ادبیات دینی(ممنوع)
#حامد_کاشانی 🎤
.................
🔰 اما از جهت دیگر هر شخص و حرکت و جریانی به میزانی که از حقانیت و مطابقت با اراده باری تعالی در این عالم برخوردار است می تواند به ایشان نزدیک شود. افراد در نزدیکی به اهل بیت تشکیک بردارند. این سخن اهل بیت که "سلمان منا اهل بیت" به همین نکته اشاره دارد. یعنی سلمان آنقدری به ساحت حقیقت نزدیک شده است که گویی از اهل بیت است، با اینکه خود اهل بیت علیهم السلام و خود سلمان حریم این قول را نگه می دارند.
🔰 نسبت هر پدیده حقی در عالم به اهل بیت علیهم السلام نیز همین حالت را دارد، هر حقی هست کلهم منه و هر باطلی هست هیچ انتسابی به ایشان ندارد. اما در مقام بیان و اشعار بایستی دو جانب را رعایت کرد، نه جوری تعبیر کرد که موهم تشبیه باشد و نه جوری تعبیر کرد که موهم تنزیه و انفکاک اجتماعی گردد. نحوه بیان قرآنی بایستی الگو و سرلوحه ما قرار گیرد. صحیح آن است که امتداد بودن جریانات را در عین ادب و حفظ حریم اهل بیت علیهم السلام نشان دهیم و در کنار ابیات تشبیهی، چند بیت تنزیهی نیز اضافه کنیم تا مبادا امر بر خود ما مشتبه شده و خیمه و ساختار موجود را عین خیمه و ساختار امام زمان علیه السلام بپنداریم.
امین اسدالله زاده✍
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
🎙 #سخنرانی_کامل 📋 کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟ – فصل چهارم؛ قسمت دوازدهم 📆 سه شنبه ۲۶ تیرماه
👆
برای موضع گیری در مورد غزه، نیازی نیست که با کربلا قیاس شود.
نباید بگوییم کربلا تمام شد و حالا غزه کربلاست.
دفاع از مظلوم و بیزاری از ظالم، یک حرف است که دینی و ارزشی هم هست.و اینکه بگوییم کربلا تمام شد، حرف دیگری ست.
.
#امام_زمان
✨﷽✨
◼️عمرمان در دوری از امام زمان ارواحنافداه گذشت. موهای سرمان سفید شد.
چرا اینقدر غافل هستیم؟
چرا اینقدر به غیبت امام زمان ارواحنافداه عادت کردهایم؟
دلت برای خودت نمیسوزد؟
برای اشکهای امام زمانت دل بسوزان.
برای غربت و تنهایی امام زمانت دل بسوزان.
برای یوسف گمگشتهی حضرت فاطمه زهرا سلاماللّهعلیها دلت بسوزد.
گوش خود را باز کن صدای «هَلْ مِنْ نَاصِرٍ» امام زمانت را بشنو.
ما را چه شده؟
مگر آقا به حاج محمد علی فشندی در همین جمکران خودمان نفرمودند اگر به اندازه آب خوردنی مرا میخواستند دعا میکردند خدا فرج مرا میرساند.
🏴استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی
#بیانات_گفتاری
.
ج03_شرحکلامسیدالشهداءبهعایشهدرروزدفناماممجتبیعلیهماالسلامدرمدینه.pdf
798.6K
#امام_حسین_علیه_السلام
#دهه_دوم_محرم
#محرم1446
#فیش_منبر
◾️ #شرح_کلام_امام_حسین_در_روز_دفن_امام_مجتبی_علیهماالسلام_در_مدینه
👈🏼 #دهه_ی_دوم_ماه_محرم_1446_ق
تیر ۱۴۰۳شمسی
👈🏼 فیش منبرهای #محرم1446
👈🏼 جلسهی سوم
📚 مطالب مطرح شده:
۱. مدح امام زمان عجلاللهتعالیفرجه
* ایپناه قلب ما آقا نمیآیی چرا
* ای قرار قلب شیدا در کجا جویم تو را
* رسید ماهمحرم خبر زماهم نیست
* عزیز حضرت زهرا حبیبی یا اباصالح
۲. اشاره بهدشمنی عایشه با امام مجتبی علیهالسلام
الف) نگاهی بهروایات ذیل آیه(وقرن في بیوتکن ولاتبرجن تبرج الجاهلية الاولی)
ب) نکاتی از مخالفت عایشه با آیه(وقرن في بیوتکن)
ج) کلام علمای اهلسنت در منع عایشه با دفن امام مجتی علیهالسلام در حجره نبوی صلیاللهعلیهوآله
د) دشمنی عایشه با اهلبیت علیهمالسّلام
* دشمنی با رسولخدا صلیاللهعلیهوآله
* دشمنی با امیرالمؤمنین علیهالسلام
* دشمنی با فاطمه عليهاالسلام
* دشمنی با امام مجتبی علیهالسلام
#مطالبنابدرمنبر
#اصحاب
🔆 زخمی باران سنگ : #عابس بن ابی شبیب شاکری
#أَیْنَ_الطّالِبُ_بِدَمِ_الْمَقْتُولِ_بِکَرْبَلاءَ
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
#اصحاب 🔆 زخمی باران سنگ : #عابس بن ابی شبیب شاکری #أَیْنَ_الطّالِبُ_بِدَمِ_الْمَقْتُولِ_بِکَرْبَلا
547.9K
طرف شاعره اما مصرعی هم در حمایت از مظلومان عالم نگفته.
آن دیگری شرط سرایشش را شیعه بودن مقتول گذاشته... حال آنکه امام ما برای دشمنان اعتقادیش، شبانه غذا می برد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جهان خسته از آن هیولای ملعون...
🎙 شعرخوانی و مداحی حاج میثم مطیعی
در مراسم تشییع شهید #اسماعیل_هنیة
📆 پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳
.
🔆 شناخت عناوین جدید در میان مردم شام، شماره 1️⃣ بنو السراویل
✍ خانواده هایی در شام، پس از حادثه کربلا با عناوین تازه ای مشهور شدند و با دقت در این مسئله کار بزرگ زینب کبری سلام الله علیها بیشتر به چشم می آید که چگونه و در چه شرایطی و در جمع چه مردمانی عَلمِ جهاد تبیین را به دست گرفت.
🔘 بنوالسراویل، فرزندان کسانی بودند که لباس امام حسین علیه السلام را ربودند.
📚 کراجکی، التعجب من أغلاط العامة، دار الغدیر، ص116.
..........
🔘 بنوالسرج، فرزندان آنانی بودند که بر پیکر امام حسین علیه السلام اسب تاختند. برخی از آن ها نعل اسب خود را به قیمت زیادی به مردم فروختند و مردم نعل اسبان را بر سردر خانه خود می زدند و بدان افتخار می کردند.
📚 کراجکی، التعجب من أغلاط العامة، دار الغدیر، ص116.
.......
🔆 شناخت عناوین جدید در میان مردم شام، شماره 3️⃣ بنو الاسنان
🔘 بنو اسنان، فرزندان کسی بودند که نیزه ای را که سر امام حسین علیه السلام بر آن بود، حمل می کرد.
📚 کراجکی، التعجب من أغلاط العامة، دار الغدیر، ص117.
............
🔆 شناخت عناوین جدید در میان مردم شام، شماره 4️⃣ بنو المکبری
🔘 بنوالمکبری، فرزندان کسی بودند که پشت سر نیزه داری که سر امام حسین علیه السلام را حرکت می داد، تکبیر می گفت!
📚 کراجکی، التعجب من أغلاط العامة، دار الغدیر، ص117.
.
روضه مجلس یزید.mp3
6.4M
🎧 #مجلس_یزید
🩸 روضه مجلس یزید لعنةالله علیه
🩸 حجتالاسلام حنیفی
4_6005679141095999470_5985830804436030194.mp3
5.61M
#کرامات
#استغاثه به #امام_زمان
◼️ #ماجرای_انار
و #نجات_شیعیان_بحرین
#با_عنایت_امام_زمان_علیه_السلام
➖ السلام عليك یا أباصالح المهدي أدرکنی
🔘 حجتالاسلام #شیخ_مجتبی_اسکندری
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
#کرامات #استغاثه به #امام_زمان ◼️ #ماجرای_انار و #نجات_شیعیان_بحرین #با_عنایت_امام_زمان_علیه_الس
.
#کرامات
داستان تشرف محمد بن عیسی بحرینی خدمت امام مهدی(عج) چه بوده و در چه کتابی آمده است؟
پرسش
لطفاَ سند و متن داستان تشرف محمد بن عیسی بحرینی خدمت امام زمان(عج) را بیان کنید.
پاسخ اجمالی
این داستان را علامه مجلسی(ره) به نقل از برخی افراد که از نظر ایشان مورد وثاقت بوده است، به شرح زیر نقل میکند:
زمانی که بحرین در تصرّف فرنگیان(اروپاییها) بود، فردی از مسلمانان را به فرمانداری آنجا برگزیدند تا انگیزه بیشتری برای آبادانی آن داشته و بهتر بتواند به وضع اهالى این منطقه رسیدگى کند. این شخص، ناصبی(دشمن ائمه اطهار) بود و وزیری داشت که از خود او دشمنیاش با اهلبیت(ع) بیشتر بود؛ از اینرو با اهل بحرین که دوستدار اهلبیت(ع) بودند دشمنی میکرد و از هر فریب و نیرنگ برای نابودی شیعیان بهره میجست.
روزی این وزیر با اناری خدمت حاکم رسید و این انار را به او داد؛ حاکم دید که بر روی پوست انار نوشته شده است: «لا اله الا الله، محمد رسول الله، ابوبکر و عمر و عثمان و على خلفاء رسول الله». وقتی حاکم به دقت آنرا نگریست، دید که این عبارت بهطور طبیعى در پوست انار نوشته شده، بهگونهای که گمان نمیرفت ساخته دست بشر باشد و از این جهت در شگفت ماند! و به وزیر گفت: این انار، دلیل روشن و برهان محکمی بر ابطال مذهب رافضیها (شیعیان) است. نظر تو درباره مردم بحرین چیست؟
وزیر گفت: اینان افرادی متعصب میباشند و منکر دلایل هستند، دستور بدهید آنان را حاضر کنند و این انار را به آنان نشان دهید، اگر پذیرفتند و به مذهب ما درآمدند به جهت هدایت آنان به ثواب زیادی نائل میشوید، و چنانچه نپذیرفتند آنها را در پذیرش یکی از سه چیز مخیّر کنید: یا با ذلت و خواری [مانند یهودیان و مسیحیان] جزیه پرداخت کنند، و یا جواب روشنی بر خلاف این برهان که نمیتوان آنرا نادیده گرفت، ارائه نمایند، و یا اینکه مردان آنها کشته شوند و زنان و فرزندان آنان اسیر گردند و اموالشان را به غنیمت گیریم.
حاکم نظر وزیر را مورد تحسین قرار داد و پسندید و دستور احضار علما و نیکان و مردمان شریف و بزرگان شیعه را داد و أنها حاضر شدند و انار را به آنها نشان داد و گفت: اگر جواب کافى و قانعکنندهاى نیاورید یا باید کشته شوید و اسیر گردید و اموالتان ضبط شود، و یا مانند کفّار جزیه بپردازید. آنها وقتی انار را دیدند سخت متحیّر شدند و نتوانستند جوابی بدهند و رنگ از صورتشان پرید و بدنشان به لرزه افتاد.
سپس بزرگان آنها به حاکم گفتند: سه روز به ما مهلت بده شاید بتوانیم جوابى که مورد پسند واقع شود بیاوریم و گرنه هر طور میخواهى میان ما حکم کن. حاکم هم به آنها مهلت داد. بزرگان بحرین در حالیکه ترسناک و سراسیمه و متحیّر بودند، از نزد حاکم بیرون آمده جلسهای بر پا کردند و به مشورت پرداختند. آنگاه بنا گذاشتند که از میان نیکان و زاهدان بحرین ده نفر و از میان آن ده نفر هم سه نفر را انتخاب کنند. به یکى از آن سه نفر گفتند تو امشب را رو به بیابان بگذار و تا صبح مشغول عبادت باش و از خداوند بهوسیله امام زمان یارى بخواه! او هم رفت و شب را به صبح آورد و چیزى ندید ناچار برگشت و جریان را به آنها اطلاع داد.
شب دوم هم نفر دوم را فرستادند و او نیز مانند شخص نخست برگشت و خبرى نیاورد و بر اضطراب و پریشانى آنها افزود. آنگاه نفر سومى را که مردى پاکسرشت و دانشمند بود و نامش محمد بن عیسى بود، خواستند و او شب سوم را با سر و پاى برهنه روى به بیابان نهاد. آن شب، شب تاریکى بود. محمد بن عیسى تمام شب را مشغول دعا و گریه و توسل به خدای تعالی بود که شیعیان را از آن بلاها رهایى بخشد، و حقیقت مطلب را براى آنها روشن سازد و براى همین، متوسّل به صاحب الزمان(عج) گردید.
در آخر شب ناگاه دید مردى او را مخاطب ساخته و میگوید: «اى محمد بن عیسى! چه شده که تو را بدین حالت میبینم، و براى چه به این بیابان آمدهاى؟»، گفت: اى مرد! مرا به حال خود واگذار. من براى کار بزرگ و مطلب مهمى بیرون آمدهام که آنرا جز براى امام خود نمیگویم، و شکایت آنرا نزد کسى میبرم که بتواند این راز را بر من آشکار سازد.
آن مرد گفت: «اى محمد بن عیسى! صاحب الامر من هستم. مقصودت را بگو».
گفت: اگر تو صاحب الامر هستی داستان مرا میدانى و نیازى ندارى که من آنرا شرح بدهم.