eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
630 ویدیو
844 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. علیه‌السلام بند1️⃣ خورشید امشب شده سجاده نشین ماه از توی آسمون اومد زمین ای جان ای جان ای جان آقامو ببین مژده بدین عاشقا نیمه‌ی ماهه قنداقه‌ی شهزاده تو دست شاهه این پسر دردونه‌ی علی ولی اللهه ذکر زمین و آسمون حسن حسن ذکر لب پیر و جوون حسن حسن تو هم بیا امشبو با ملائکه بخون حسن حسن ای جانم امام حسن جانم بند2️⃣ عاشقها حی علی خیر العمل اومد سفره دار بی مثل و بدل ای جان ای جان ای جان احلی من عسل هر کسی نوکریشو تجربه کرده میدونه ذکرش دوای هرچی درده حاجتا میشه با نگاش همیشه برآورده مستی باده‌ی سبو حسن حسن واسه گداها آبرو حسن حسن امشبو همراه علی و فاطمه بگو حسن حسن ای جانم امام حسن جانم بند3️⃣ راهش معنی صراط مستقیم معروفه آقاییش از همون قدیم ای جان ای جان ای جان آقای کریم در خونش رو گدا همیشه بازه نگاهش از سنگ دل طلا میسازه زندگیمه دوسش دارم بی حد و بی اندازه ماه منیر انجمن حسن حسن ذکر مسیحه دائما حسن حسن منو تو جای خود تموم انبیا میگن حسن حسن ای جانم امام حسن جانم شعر و سبک: ✍ انجمن تکیه نوکری مشهد 👇
. ‍ . 🎧 🎼 آخه وقتی دیگه نمونده از ماه مهربونی ... 🎤 وقتی نمونده دیگه از ماه مهربونی (حدود نصفی از ماه گذشته و چشم بهم بزنی داری نماز عید فطر میخونی) آهای رفیق یه وقت از قافله جا نمونی صاب خونه داره هر شب چه بی شمار می بخشه از بنده های خسته هزار هزار می بخشه یا رب الهی العفو بیا خدا کریمه بیا هواتو داره از بس کریمه کار به گذشته هات نداره اونی که تو دل شب اینجا تو رو کشونده چشمشو رو گناهات یه عمره که پوشونده یا رب الهی العفو هر شب تا صبح به پای درد و دلت میشینه خدای بی پناهاست خدای مُذنبینه آغوششو نگاه کن مثل همیشه بازه هر طوری که میخوای تو با بنده هاش میسازه یا رب الهی العفو حالا که بی قراری حالا که سر به زیری عزیز یه وقت خودت رو تو دست کم نگیری گریه کنای ارباب مقام ویژه دارن با کوهی از گناه هم پا تو بهشت میذارن یا رب الهی العفو هر وقت دلت میگیره هر وقت که میشی بی تاب دست روی سینه بگذار سلام بده به ارباب بگو سلام حسین جان فدای اشک چشمات من بمیرم برای خشکیدگی لبهات شنیدم که تشنه سر از تنت بریدن زنده بودی و با اسب رو بدنت دویدن 👇
مداحی آنلاین - وقتی دیگه نمونده - محمدرضا طاهری.mp3
3.29M
🌙 آخه وقتی دیگه نمونده از ماه مهربونی آهای رفیق یه وقت از قافله جا نمونی صابخونه داره هر شب چه بی شمار میبخشه از بنده های خسته هزاز هزار میبخشه یارب الهی العفو 🎤حاج
. در آستان رحمت دوست گردیده ایم بر تو پناهنده یا مُجیر با آن که بوده ایم سرافکنده یا مُجیر افتاده ایم و زار ، تَعالَیْتَ یاٰ کَریم ما سائلیم پیش تو بخشنده یا مُجیر در کوله بار ماست پُر از جرم ما ولی از کار خویشتن همه شرمنده یا مُجیر نور امید می دمد از مهربانی ات ای چلچراغ لطف تو تابنده یا مُجیر دستان من تهی ست ، تهی تر ز هر کویر بر من ببار چشمه ی جوشنده یا مُجیر دستی بر آر و دستِ گنهکار من بگیر آری بگیر دستی ازین بنده یا مُجیر ما از گناه خانه خرابیم و بی قرار ای هرچه را که هست تو سازنده یا مُجیر اکنون رسیده ایم ، تَعالَیْتَ یاٰ سلام بگذر که هست مِهر تو تابنده یا مُجیر بر بندگانِ خویش کرامت کنی مدام ای بی نیاز ، لطف تو پاینده یا مُجیر "یاسر" گرفت آنچه فرستادی اش ز مِهر ای چشمه سار جاری و زاینده یا ** «یاسر» .
Poyanfar_-_Be_To_Ro_Zade_Ro_Siyahi.mp3
8.6M
‍ . به تو رو زده روسیاهی یا الهی یا الهی به این بی پناه یه نگاهی یا الهی یا الهی هیشکی غیر از تو منو نمیخره کی به جز تو از گناه ها میگذره واسطه ام چادر نماز مادره الهی العفو باز بدی های منو ندید بگیر یا کثیر الخیر دلم شده کویر یا عظیم المن میگم انا الفقیر الهی العفو میگه هر سحر دل شیدا علی مولا علی مولا پناهم تویی مددی یا علی مولا علی مولا تو شب تاریک تویی تو ماه من تکیه گاه من چراغ راه من سامع الاصوات شنیدی آه من آقای خوبم روی لب دارم دم ناد علی درمون دردام فقط یاد علی هرچی که خواستم به من داده علی آقای خوبم میگه هر سحر دل شیدا علی مولا علی مولا پناهم تویی مددی یا علی مولا علی مولا ‌.
. 🔹🔷《السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ، السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْآخِذُ بِالثَّارِ الْمُحَارِبُ لِلْکَفَرَةِ الْفُجَّارِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْمُخْتَارَ ثَقَفِی》🔷🔹 ✅اصبغ بن نباته می گوید: به حضور امام علی(ع) رسیدم؛ 📋《رَأَیْتُ الْمُخْتَارَ عَلَى فَخِذِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ هُوَ یَمْسَحُ رَأْسَهُ وَ یَقُولُ : یَا کَیِّسُ! یَا کَیِّسُ! فَسُمِّيَ كَيْسَانَ!》 ♦️مختار را دیدم که روى زانوی مبارک امیر المؤمنین على(ع) بود، در حالی که ایشان دست به سر مختار مى‌کشید و می فرمود : اى کیّس! اى کیّس! (یعنی زیرک و باهوش!) پس از آن مختار کیسان نامیده شد!(۱) از مهمترین فعالیت های سیاسی او می توان به بر عهده داشتن میزبانی مسلم بن عقیل، سفیر امام حسین(ع) در کوفه و حضور او در زندان عبیدالله بن زیاد در زمان وقوع واقعه کربلا، و سرانجام قیام او علیه بسیاری از قاتلان و مجرمان واقعه عاشورا و به قتل رساندن آنان اشاره کرد. همانطور که گفته شد، مختار در زمان وقوع واقعه کربلا در زندان به سر می برد و میثم تمار نیز همزمان با مختار در حبس بودند. شیخ مفید می نویسد : ميثم تمّار در زندان به مختار نوید می‌دهد که؛ 📋《إِنَّكَ تُفْلِتُ وَ تَخْرُجُ ثَائِراً بِدَمِ اَلْحُسَيْنِ(ع) فَتَقْتُلُ هَذَا اَلَّذِي يَقْتُلُنَا》 ♦️تو به زودی آزاد مي‌شوی و برای انتقام خون حسين بن علی(ع) قيام می کنی و همين کسی که قصد کشتن ما را دارد را می کشی!(۲) مختار بعد از آزادی از زندان و بعد از مدتی اقامت در مکه، به کوفه بازگشت و در چهاردهم ربیع الاول سال ۶۶ هجری قمری به عنوان خونخواهی امام حسین(ع) قیام کرد، و شیعیان کوفه او را در این امر همراهی کردند. او در این قیام شمر بن ذی الجوشن، خولی بن یزید، عمر بن سعد و حرمله بن کاهل و عبیدالله بن زیاد و دیگر مجرمین و قتله امام حسین(ع) را به درک واصل کرد. مختار در این قیام از دو شعار《یَا لَثَارَاتَ الحُسَینِ(ع)》و《یَا مَنصُور اُمَّت》بهره جست.  مختار ۱۸ ماه حکومت کرد و در طول این مدت با سه گروه یعنی مروانیان در شام و آل زبیر در مکه و اشراف کوفه جنگید. سرانجام مختار در جنگ با زبیریان با سپاه مصعب بن زبیر که از مکه به کوفه آمده بودند، شکست خورد. سپاهیان مصعب ابتدا کوفه را تصرف کردند و دارالاماره را به محاصره خود در آوردند و این محاصره حدود چهار ماه به طول انجامید. سرانجام مختار برای مقابله با مصعب به بیرون از قصر آمد و طرفداران او که حدود شش هزار نفر بود، در قصر ماندند و تسلیم مصعب شدند، و از حمایت از مختار سر باز زدند و مختار با عده کمی جنگید تا اینکه فجیعانه به شهادت رسید. ولی مصعب بعد از شهادت مختار، دستور اعدام همه آنانی که در قصر مانده بودند، را صادر کرد. روز شهادت مختار در چهاردهم رمضان سال ۶۷ قمری بوده که ۶۷ سال داشت. به دستور مصعب سر از تن مختار جدا شد و به مکه نزد برادرش عبدالله بن زبیر فرستاده شد و جنازه او را نیز در دروازه کوفه به دار کشیدند و او همچنان بر دار بود تا اینکه حجاج بن یوسف ثقفی(به خاطره هم قبیله بودن با مختار) پس از ورود به کوفه آن را با احترام پایین آورده و دفن کرد.(۳) این قبر مخفی ماند، تا اینکه در زمان علامه بحرالعلوم در طی بررسی ها وجستجوی آثار مسجد کوفه که از طرف علامه و جمعی از علما صورت گرفته بود، قبر پنهان شده‌ای را پیدا کردند، که در انتهای راهرو در زیر زمین که در طرف خارج مسجد به سمت قصر الأماره بود، که بر روی آن اسم و لقب مختار نوشته شده بود. و این عبارت بر روی سنگ قبر حک شده بود. 📋《هَذا قَبرُ مُختارِ بنِ ابی عُبیدةِ الثَقَفی الآخذِ بِثَارَاتِ الحُسَینِ(ع)》 ♦️این قبر مختار، منتقم خون حسین(ع) است. :👇
درباره مختار روایاتی چند از ائمه اطهار(ع) نقل شده است که به برخی از آنان اشاره می کنیم. امام باقر(علیه السلام) می فرماید : 📋《لاَ تَسُبُّوا اَلْمُخْتَارَ فَإِنَّهُ قَتَلَ قَتَلَتَنَا وَ طَلَبَ ثَأْرَنَا وَ زَوَّجَ أَرَامِلَنَا وَ قَسَّمَ فِينَا اَلْمَالَ عَلَى اَلْعُسْرَةِ》 ♦️به مختار ناسزا نگویید، زیرا او بود که قاتلین شهدای ما را کشت و انتقام خون ما را از دشمنان گرفت و بیوه‌زنان ما را شوهر داد و در تنگدستی به ما کمک مالی کرد.(۴) در روایتی دیگر آمده است که امام باقر(علیه السلام) به فرزند مختار فرمود : 📋《رَحِمَ اَللَّهُ أَبَاكَ! يُكَرِّرُهَا مَا تَرَكَ لَنَا حَقّاً عِنْدَ أَحَدٍ إِلاَّ طَلَبَهُ، قَتَلَ قَتَلَتَنَا وَ طَلَبَ بِدِمَائِنَا》 ♦️خداوند پدرت را رحمت کند! او حق ما را گرفت و به ما برگرداند و قاتلین ما را کشت و به خون‌خواهی ما قیام کرد.(۵) از امام صادق(علیه السلام) روايت شده كه فرمودند : 📋《مَا اكْتَحَلَتْ هَاشِمِيَّةٌ وَ لَا اخْتَضَبَتْ وَ لَا رُئِيَ فِي دَارِ هَاشِمِيٍّ دُخَانٌ خَمْسَ حِجَجٍ حَتَّى قُتِلَ عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ زِيَادٍ》 ♦️از قبيله بنی هاشم، هيچ زن هاشمیّ سرمه نكشيد و خضاب نكرد و تا پنج سال دود از خانه ی احدی از بنی هاشم، بلند نشد تا اين كه پسر زياد كشته شد.(۶) در نقلی دیگر آمده است؛ 📋《مَا تَحَنَّأت اِمرَأَةُ مِنَّا، وَ لَا أَجَالَت فِي عَينِهَا مَرُودَاً، وَ لَا امتَشَطَت حَتَّي بَعَثَ المُختَارُ رَأسَ عُبَيدِاللهِ بنِ زِيَادِِ》 ♦️زنی از قبيله ی ما بنی هاشم، حنا به دست و پا نگذاشت و ميلی از سرمه به چشم نكشيد، شانه بر سر نزد، تا آن كه مختار، سر پسر زياد را فرستاد.(۷) {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📝شعر : یالثارات الحسین بر چیده را مختار بود مرحم بر زینب غم دیده را مختار بود قلب اعدا بی قرار و تیغ شمشیرش خضاب علت آن دشمنان ,ترسیده را مختار بود داغ آن راس الحسین، بر جان ها خون افکند منتقم بر آن سر ببریده را مختار بود بردرک واصل نمود آن کوفیان بی حیا شادی آن طفل ماتم دیده را مختار بود یاد آن دستان تشنه، دستها ببریده است دست آن ساقی می، نوشیده را مختار بود ای محب حضرت حیدر خروشت از چه بود؟ گفت بیداری این خوابیده را مختار بود 👤آزاد وار 📚منابع : ۱)بحار الأنوار مجلسی، ج۴۵، ص۳۵۱ ۲)الإرشاد شیخ مفید، ج۱، ص۳۲۳ ۳)الکامل فی التاریخ ابن اثیر، ج‌۴، ص۲۷۵ ۴)بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۳۵۱ ۵)الرجال ابن داود، ج۱، ص۵۱۳ ۶)بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۳۸۶ ۷)بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۳۸ .
11.mp3
4.21M
برگرفته از مسجد شهدا شب‌های ماه مبارک رمضان اگر خشیت الهی قلب انسان را فرا بگیرد 💠
. آیا می توان هم قاری قرآن بود هم مداح❓ در فایلی که برایتان ارسال کردم آیاتی از کلام الله در را تلاوت می کنند. تقریباً همه تلاوت در مقام بیات که معادل دستگاه شور ایرانی است اجرا شده است و از روش اکتاوی برای اوج گیری استفاده شد.💠 و در مجموع مهمترین عامل تنوع در الحان و تسلط جناب کریمی در مداحی، آشنایی ایشان به تلاوت قرآن است❗️ در مصاحبه ای، در قسمتی از زندگینامه‌ خود پیرامون تسلط بر دستگاه‌های موسیقایی چنین نوشته‌اند: «هر صدایی در یك دستگاه موسیقی ادا می‌شود مثلاًً صدای گریه بچه و حتی كوچك‌ترین صداهایی كه شما می‌شنوید. علت آشنایی من نیز با دستگاه‌های موسیقی به این بر‌می‌گردد كه چون بنده قاری قرآن بوده‌ام و در تلاوت قرآن رعایت دستگاه‌های موسیقی، ردیف‌ها و... بسیار حائز اهمیت می‌باشد، به مدد كلام وحی در این زمینه مهارت‌هایی به دست آورده‌ام. جا دارد در اینجا از اساتید خود نیز یعنی حاج حمید آقای مدِقّ و حاج علی آقای اربابی نیز یاد نمایم كه امیدوارم در هر كجا می‌باشند در سایه اهل بیت (علیهم السلام) سربلند و پیروز باشند.» آقای شکوری در شبکه تخصصی تبیان می گویند: گاهی در برخی از مجامع و محافل قرآنی، این سوال توسط هنرجویان و قرآن‌آموزان پرسیده می‌شود که آیا می‌توان هم قاری قرآن بود و هم مداح اهل بیت⁉️و هر دو در اوج❓ پاسخی که می‌توان داد این است که فراگیری فنون موسیقایی عرب و عجم هر دو امکان‌پذیر است اما در مقام اجرا، مهارت بسیار بالایی را می‌طلبد. چه آنکه، ردیف‌های آوازی موسیقی عرب با دستگاه‌های موجود نزد عجمان، تفاوت ساختاری و ماهوی دارد. هر چند در پاره‌ای ردیف‌ها یا گوشه‌ها، به دلیل قرابت و تجانس لحنی، این احتمال متصور است که هر دو از یک آبشخور واحد، سرچشمه گرفته‌اند. چنانکه از نام‌های پاره‌ای از مقام‌های موسیقیایی تلاوت قرآن همچون نغمه‌ی نهاوند، سه‌گاه(سیکا)، چهارگاه، و عجم نیز چنین استنباط می‌شود، اما حقیقت آن است که زبان، لهجه، گویش، فرهنگ و حتی موقعیت جغرافیایی، شرایط زیستی، اقلیمی و آب و وهوایی عرب‌زبان‌ها خاصه سرزمین حجاز و مهد تلاوت قرآن یعنی کشور مصر، جملگی بر هنر تلحین و تنغیم، اثرگذاشته و می‌گذارد؛ همچنان که موسیقی، نزد ایرانیان، از چنین عواملی تاثیر پذیرفته است. بنابراین دور از انتظار است کسی در هر دو حیطه، بتواند در سطوح عالی به موفقیت دست یابد❗️ صدالبته، فراگیری موسیقی عرب و عجم، امریست ممکن اما سخن در اجرای تلاوت قرآن بدون دخالت الحان فارسی یا بالعکس است. راقم این سطور، بر این باور است که فراگیری و اجرای دستگاه‌های موسیقایی فارسی، برای آشنا به علم موسیقی عرب، به مراتب آسان‌تر است از فراگیری و اجرای موسیقی عرب برای خواننده فارسی‌زبانانی که می‌کوشند علم تنغیم را فرا گیرند. .👇