eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
801 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
milad emam hadsan.rafiei.mp3
3.93M
🎙حجت الاسلام ▫️شخصیت امام حسن مجتبی علیه السلام
کریمی؛ مناجات با امام زمان(عج)؛ دوریم از رخ ماه أين بقية‌الله.mp3
23.77M
🔸دوریم از رخ ماه أين بقية‌الله... 🎙 حاج محمود کریمی با عج دوریم از رخ ماه، أین بقیة الله ماندیم در دل چاه، أین بقیة الله دلتنگ یار بودیم، هر روز، وقت و بی وقت گفتیم گاه و بیگاه، أین بقیة الله یارب تفضلی کن، خسته شدیم ازین غم با ما کمی بیا راه، أین بقیة الله ماه علی ست این ماه، از برکتش به مهدی ما را رسان در این ماه، أین بقیة الله یک شب نجف عطا کن، تا در حریم حیدر گوییم تا سحرگاه، أین بقیة الله مانند طفل لجباز دم میزنم مکرر أین بقیة الله، أین بقیة الله آب از سرم گذشته، عمرم به سر رسیده از سینه می کشم آه، أین بقیة الله هر بار روضه رفتیم، هربار گریه کردیم گفتیم ناخودآگاه، أین بقیة الله یک عمر این مصیبت، سوزانده قلب ما را مانده ست تشنه لب شاه… أین بقیة الله افتاده گیسوی یار، آن رشته ی هدایت در دست شمر گمراه، أین بقیة الله  ✍محمد جواد شیرازی
13.mp3
2.93M
🌺ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام🌺 برگرفته از مسجد شهدا شب‌های ماه مبارک رمضان آیا بسم الله الرحمن الرحیم جزء دعاست؟ 🎤
. ـ چگونه می توان قالبهای شعری چون مسمط را در شور خواند؟ در این فایل حاج محمود آقای کریمی یک شعر در قالب مسمط را در ضرب شور کف زدن مستمع می خواند، در حالیکه این قالب شعر معمولا در شعر خوانی محافل کاربرد دارد. این حاصل دو امر اساسی است: 1. تسلط بر نغمات 2. تسلط بر وزن شعر و امور دیگری چون، تجربه و... در ضمن جوابی که برای مستمع انتخاب کرده بودند(علی امام من است و منم غلام علی...) در اثر گذاری بسیار اهمیت داشت. این سبکی که ارائه شد به عقیده بنده جزء سبکهای شاه بیت محور بود. به تناسب این بحث نکاتی مختصر رو پیرامون سبک سازی عرض می کنم. ساختن سبک در نوحه و سرود، کاری هنری است و نیاز به مقدماتی چون: شناخت دستگاهها و نغمات، شناخت ریتمها و ضربها، شناخت گامها و پرده ها، شناخت وزن و شعر و... دارد. اما اگر کسی بخواهد وارد این عرصه شود مراحل زیر او را کمک خواهد کرد. مراحل ورود به عرصه سبک سازی 👇 1⃣ اشباع حافظه از شاهکارهای سبکی اساتید در نوحه و سرود در این مرحله ذاکرین اهلبیت علیهم السلام بایستی شاهکارهایی را که در نوحه و سرود توسط اساتید ارائه شده، دقیق و کامل به خاطر بسپارند تا جایی که حافظه شان لبریز از این شاهکارها شود. لازم به ذکر است برای تشخیص این شاهکارها باید از تشخیص و نظرات اساتید فن استفاده نمود. 2⃣ تغییر شعر شاهکارهای سبکی اساتید در این مرحله ذاکرین اهلبیت علیهم السلام بایستی روی سبکهای اساتید شعر دیگری بگذارند و در مجالس به اجرای آن بپردازند، تا به مرور به چند و چون شعرگذاری روی سبک آشنا شوند. این مرحله تا زمانی ادامه پیدا می کند که فرد دیگر براحتی قادر به انجام آن باشد. 3⃣ ساختن سبکهای تلفیقی در این مرحله بایستی بندهایی از چند سبک شاهکار، که در یک نغمه و نوا هستند، با هم ترکیب و تلفیق شوند تا یک سبک جدید ایجاد شود؛ سپس بر روی آن شعرگذاری می شود و در مجالس ارائه می گردد. گاهی دیده می شود که مداحان سرشناس نیز در این مرحله به سبک سازی می پردازند. 4⃣ ساختن سبکهای مستقل پس از اینکه فرد در ساختن سبکهای تلفیقی متبحر شد، دیگر به صورت خودجوش آمادگی ساختن سبکهای مستقل را پیدا می کند، و می تواند با توجه به مناسبت، بر مبنای نغمات و نواها و دستگاههایی که در ذهن دارد، به سبک سازی مستقل بپردازد. سبک سازی مستقل به دو گونه است : الف) : که در آن یک بیت، مصراع یا ترکیب اضافی، به عنوان محور سبک قرار می گیرد، و حول و حوش آن سبک پردازش می یابد؛ مثل همین سبکی که در فایل گذشته ارائه شد. ب) : که در آن ابتدا سبک ساخته و پرداخته و ضبط می شود سپس برای سبک ، شعر گذاری شده، و در نهایت اصطلاحا سبک و شعر ساخته شده چکش کاری می شود. .👇 غزل پیوسته میلاد امام هادی علیه السلام تو آمدی برسانی به بهترین ما را تو آمدی بکشانی به سوی دین ما را تو آمدی همه یِ معنی یقین باشی بِبر به وادیِ اِیّاکَ نستعین ما را تو آمدی ببری با نگاه پُرمهرت به سمت آیه یِ تطهیر و یاء ُو سین ما را تو آمدی که همان شیرِ خیبر و خندق علیِ عالیِ اعلاء شوی همین ما را... بس است از همه یِ ممکنات و نعمت ها گدا شدیم... گدایِ امام سامرا گداییِ حَرمت بهتر از شَهنشاهی تو آفتاب کمال و اِصالتِ ماهی ببین که دور وُ بَر تو چقدر مسکین است تو حاتمانه ترین واژه های درگاهی علی چارمِ این خانواده ای آری... تو اقتدار و تمامیّت یداللهی قسم به حمد خدا هادیُ المُضِلّینی تو رهبری... تو چراغ حقیقی راهی به کوری همه یِ مُلحدان بدگفتار نوشته نام نقی را به روی قلبم یار منم غلامِ علی و منم غلام نقی کبوتر دل من مرغ جَلد بام نقی نفس نفس بزنی عطر یاس می پیچد مَرام و رسم علی عادت و مرام نقی به پیش گنبدتان آسمان زده زانو که بلکه بشنود از این حرم سلام نقی نگاه نافذتان حیدرانه بود و شده دَرنده رامِ نگاهی... به احترام نقی عوض شود به خدا راه و رسم موجودات نثار خالق و مخلوقِ عاشقش صلوات خوشا به حال گدایی که آشنایت شد دلش هوایی سرداب سامرایت شد ولادت تو دهد عطر و بوی عید ولا به الغدیر هم از سامرا عنایت شد به یاد ساعت نابی که زائر ارباب مسافر حرم بی سر و صدایت شد چقدر غربت و مظلومیت... چقدر کرم... میان جامعه هم ندبه ای روایت شد به حقِّ غربت سرداب و حُرمتِ هادی به کعبه تکیه بزن تک بهانه یِ شادی ✅ حسین ایمانی ✍ .👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 چگونه می توان قالبهای شعری چون مسمط را در شور خواند؟ 📋 کبوتر دل من هست و جلد بام علی ✅ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ کبوتر دل من هست و جلد بام علی خمار باده و می میزنم به نام علی به عرش میرسم ز جرعه ای ز جام علی علی امام من است و منم غلام علی هزار جان گرامی فدای نام علی علی علی بنویسید و بر روی کفنم که جان رفته بیاید به نام او به تنم صراط اوست دم از صراط رد شدنم برات جنت و فردوس و هست و نام علی علی امام من است و منم غلام علی هزار جان گرامی فدای نام علی در امتداد نگاهش مدار ماه و زمین تمام عالم و ادم میان شک و یقین که بنده یا که خدا هست و او نه آن و نه این مقام فهم بشر عاجز از مقام علی علی امام من است و منم غلام علی هزار جان گرامی فدای نام علی به لرزه امده عالم ز رزم خیبری اش زمین شدست زمین گیر شور حیدری اش دلاوران همه مبهوت از دلاوری اش نظام عالم امکان بود نظام علی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
. 🔥حرام سیاسی یعنی چی؟ 🔻، یک عبارت نسبتا جدید ولی بسیار ریشه دار و عمیق است که در دیدار رمضانی نیمه فروردین ۱۴۰۲ توسط رهبر حکیم انقلاب استفاده شد و ایشان را یکی از مصادیق حرام سیاسی برشمردند. 🔻برای ارائه یک تعریف کاربردی از حرام سیاسی، ابتدا چند جمله کلیدی از امام خامنه‌ای تقدیم می شود: 🔹۱- سیاست یعنی اداره درستِ جامعه؛ این جزو دین است. (۸۱/۵/۵) 🔹۲- همه چیزهایی که در شرع حرام است، به توانِ دو در کار سیاسی باید مورد توجّه قرار گیرد و معتبر شمرده شود.(۸۰/۶/۵) 🔹۳- دشمنان با عالِم سیاسی، مرجع سیاسی، فقه سیاسی، دین سیاسی و اسلام سیاسی صریحاً میگویند مخالفند، چون حضور اینها، حضور ضدّ استکباری و ضدّ استعماری است(۱۴۰۰/۱۰/۱۹) 🔸پ.ن: بنابراین می توان گفت: 🔻حرام سیاسی، عمل و رفتار نادرستی است که علاوه بر زندگی خود انسان، به فرآیندها و تعاملات محیط اجتماعی خسارت وارد می کند و حتی زمینه سلطه دشمن خارجی را هم فراهم می کند. 🔻هر حرام سیاسی قطعا حرام شرعی هم است بنابراین آسیب و عقوبت آن مضاعف است. ✍حمیدرضا ابراهیمی 🇮🇷 .......................‌ . ▪️‏با اینکه استفاده از توتون و تنباکو در اسلام حلال است ولی میرزای شیرازی نه‌تنها آن را حرام، بلکه در حکم محاربه با امام زمان اعلام کرد. به این میگن #‎حرام_سیاسی دوستان.
دعای روز پانزدهم.mp3
7.58M
🔹خشوع 🔸اگه قلبش خاشع بود دستش هم خاشع می شد 🔹۴ علامت خاشع 🔸آی مسلمون ! وقتش نشده هنوز؟!! 🔹همه یه روزی خاشع میشن، بعضی تو همین دنیا و با ایمان، بعضیا تو آخرت با جهنم!
🔵تنهاترین سردار دوران امام حسن از سخت‌ترین دوران ائمه 🔻جنگ با معاویه و خیانت فرماندهان 🔻امام حسن را زنده میخواهی یا مرده؟ 🔻درخواست مردم و اجبار امام به صلح 🔻تاثیر صلح امام حسن در حفظ اسلام 🔻اعتراض یاران خاص و نزدیک امام به صلح
Kashani-Shab14Ramazan1402.mp3
32.69M
🎙 : درنگی در منطق قرآن(۱) 🔹 حجةالاسلام 📆 سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ 🔺 هیأت آیین حسینی 🔰 .
. علیه_السلام ، مردي شاعر، سياستمدار و اديب بود كه علم نحو را با راهنمائي اميرالمؤمنين عليه‌السلام تدوين كرد و قرآن را اعراب‌گذاري و نقطه‌گذاري نمود و در دوران حكومت خليفه دوم به بصره هجرت كرد.(۱) ➖ او تنها قاضي حكومت علي عليه السلام بود كه در همان روز اول قضاوت عزل شد. چون فرمان عزل را دريافت كرد خدمت حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام آمد و گفت: به خدا قسم نه خيانت كرده ام و نه به خيانت متهم شدم، چرا مرا عزل كردي؟ ➖ امیرالمومنین علی عليه السلام پاسخ داد: درست مي‌گوئي و تو مردي امين و با ايماني، اما بازرسان من اطلاع داده اند كه چون طرفين دعوي به محكمه مي‌آيند، تو بلند تر از ايشان سخن مي‌گوئي، و درشتي در گفتار داري(۲). ➖ يعني تنها ايمان و سياست كافي نيست، بلكه قاضي بايد اخلاق اجتماعي را در برخورد با مردم رعايت كند. ➖ و ديگر آنكه چقدر حضرت اميرالمؤمنين عليه‌السلام به امور قضاوت حساس بود كه بازرسان آن حضرت دقيقا همه جا حضور داشته و رفتار قضات را كنترل و گزارش مي‌دادند. ممكن است فردي لياقت ديگر مديريت‌هاي كشور را داشته باشد اما براي قضاوت مناسب نباشد. 📚 پی‌نوشت‌ها: ۱. او در عصر حكومت عمر بن عبدالعزيز در سن ۸۵ سالگي در گذشت. (اعيان الشيعه ج۷ ص۴۰۳) ۲. معالم القربه، ص۲۰۳ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا