eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. جهاد با نفس (۱۴) منبر یک دقیقه ای🕙 [ نکاتی برگزیده و کوتاه تقدیم می شود تا به سلیقه سخنران به مقد
. جهاد با نفس (۴۰) «يَا عَلِيُّ ثَلاَثُ خِصَالٍ مِنْ مَكَارِمِ اَلْأَخْلاَقِ تُعْطِي مَنْ حَرَمَكَ وَ تَصِلُ مَنْ قَطَعَكَ وَ تَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَكَ ». اى على! سه چيز از جمله كرامت هاى اخلاقى است : با كسى كه از تو گسسته ، بپيوندى ، و به كسى كه از تو دريغ ورزيده ، بخشش كنى ، و كسى را كه به تو ستم كرده ، ببخشايى.(۱) 🟢تبیین حدیث خلق انسانی قابل تغییر است و انسان می‌تواند موجودی متکبر، فخور، عنود، بخیل، خسیس، ظالم،‌مسرف، عجول و مانند آن شود یا می‌تواند موجودی متواضع، عاقل، مهربان، بخشنده،‌عادل، معتدل و صابر و مانند آنها باشد. انسان چنان از قابلیت انعطافی برخوردار است که می‌تواند به تعبیر آیات و روایات گام به گام در مسیر ترسیمی شیطان رود و جنود جهل و شیطانی را در خود تقویت کند، یا گام به گام رنگ الهی به خود گیرد و جنود عقل و رحمانی را در خود تجلی بخشد و خدایی شود. انبیا با آموزه های اخلاقی در صددند انسان الهی تربیت شود. ♻️مراتب زیبایی های اخلاق محاسن➖ مکارم در یک تقسیم بندی کلی می توان دستورات اخلاقی را به دو گروه محاسن و مکارم اخلاق تقسیم کرد: ➖محاسن اخلاقی:آن دسته از دستورات اخلاقی که مربوط به روابط اجتماعی و جلب منافع مادی و چگونگی معاشرت با دیگران است و موجب بهبود زندگی دنیوی می شود، در گروه محاسن اخلاق قرار می گیرد. این قسم خلق و خویی است که در شرع مقدس، ممدوح شناخته شده و با غرایز حیوانی و تمایلات نفسانی هماهنگ است، یا لااقل با آنها تضادی ندارد. ➖مکارم اخلاق: اخلاقیاتی که معیار انسانیت است و از بزرگواری و طبع بالا و تعالی روحی و معنوی انسان حکایت می کند. این قسم،آن قسم خلقیات عالی و رفیعی که اگر کسی بخواهد انجام دهد یا باید با هوای نفس خود و کشتن غرایز خویش بجنگد و در جهت مخالف آنها قدم بردارد یا لااقل باید نداری آنها را نادیده انگارد. 👈محاسن اخلاق با تمایلات نفسانی هم آهنگ است، امّا مکارم اخلاق در نقطه‌ مقابل غرایز است. 🟢دین ضامن اخلاق سوالات مهمی که امروزه مطرح میکنند ؛آیا با فرض عدم وجود خدا می‌توان از اخلاق سخن گفت و اخلاقی زندگی كرد؟ یا آنكه به‌گفتة داستایوسكی «اگر خدا نباشد، هر كاری مجاز است»؟ به‌عبارت‌دیگر، آیا جهان‌بینی مادی و تفكر ماتریالیستی لزوماً به لاابالی‌گری و اباحی‌گری می‌انجامد؟ یا آنكه بدون دین و باورهای دینی نیز می‌توان از اخلاق سخن گفت؟ در پاسخ به این قبیل سوالات باید گفت: اولا شناخت خوب و بد اخلاقی از بشر خاکی ممکن نیست ثانیا بدون شك، حتی به فرض توانایی انسان در تشخیص خوب و بد، برخلاف تصور سقراط، صرف شناخت افعال خوب و بد، نمی‌تواند علت تامة انجام یا ترك آنها باشد. بدون دین و برخی آموزه‌های دینی، همچون اعتقاد به علم و عدالت الهی، وجود معاد و حسابرسی به اعمال بندگان، اكثریت مردمان چندان التزامی به اصول و ارزش‌های اخلاقی نخواهند داشت.(۲) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.وسائل الشيعة ،ج۱۱،ص۱۴۰. ۲.در این مطلب از بیانات استاد مصباح استفاده شد .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. جهاد با نفس (۴۰) «يَا عَلِيُّ ثَلاَثُ خِصَالٍ مِنْ مَكَارِمِ اَلْأَخْلاَقِ تُعْطِي مَنْ حَرَمَكَ
امام صادق عليه السلام :  المَكارِمُ عَشْرٌ ، فإنِ اسْتَطَعْتَ أنْ تكونَ فيكَ فلْتَكُنْ ، فإنّها تَكونُ في الرّجُلِ و لا تكونُ في ولدِهِ ، و تكونُ في ولدِهِ و لا تكونُ في أبيهِ ، و تكونُ في العَبدِ و لا تكونُ في الحُرِّ : صِدْقُ البَأسِ ، و صِدقُ اللِّسانِ ، و أداءُ الأمانَةِ ، و صِلَةُ الرَّحِمِ ، و إقْراءُ الضَّيفِ ، و إطْعامُ السّائلِ ، و المُكافاةُ على الصَّنايعِ ، و التَّذَمُّمُ للجارِ ، و التّذَمُّمُ للصاحِبِ ، و رأسُهُنَّ الحَياءُ . مكارم [اخلاق] ده تاست ، اگر مى توانى آنها را داشته باش؛ زيرا گاهى شخص آنها را دارد، ولى فرزندش ندارد و گاهى در فرزند هست و در پدرش نيست و گاهى در بنده هست و در آزاد نيست [اين ده خوى كريمانه عبارتند از : ]پايمردى در جنگ، راستگويى ، امانتدارى ، صله رحم، ميهمان نوازى ، اطعام بينوا ، جبران كردن نيكيها ، مراعات حقّ همسايه ، مراعات حقّ رفيق، و در رأس همه، شرم و حيا . 🟢بیان وقتی گفته شود این خلقیات ممکن است در پدر نباشد اما در فرزند محقق شود یعنی اینکه این خصلت ها اکتسابی اند و میتوان با تلاش و مجاهدت و تهذیب نفس در خود ایجاد کرد. 🟢تلاش ،جهاد ،حرکت حدیث فوق از جمله سخنان راهبردی در ایجاد حرکت برای کسب فضایل است. ‌انسان سه ساحت وجودی دارد. هویت طبیعی و حیوانی، هویت عقلانی و انسانی و هویت الهی و عرفانی. انسان ابتدا یک موجود طبیعی است و حیوانیت بالفعل دارد و باید برای رسیدن به کمال خودسازی کند؛ یعنی از نفسانیت به سوی احیای عقل و انسانیت و سپس تقویت بعد عرفانی و هویت الهی خویش مهاجرت نماید. بنابراین خودسازی باعث می‌شود که انسان از حیوانیت خارج، و با علم و تفکر عقل خود را کامل و در یک مرحله بالاتر پس از تکمیل کمال انسانی و عقلانی به وادی عشق و عرفان قدم بگذارد و به کمال نهایی خود که هویت الهی است، برسد. ♻️راهکارهای ایجاد خلقیات پسندیده برخی از راه‌کارهای تحصیل خوش فضایل اخلاقی و مبارزه با خلقیات غلط بیان می‌شود: ➖توجه به ارزش و آثار معنوی و مادی خوش اخلاقى و آثار نیک آن و همچنین زشتى بداخلاقى و آثار بد آن براى این منظور بهترین راه، مطالعه آیات و روایاتی است که در زمینه خوش اخلاقی و بداخلاقی وارد شده است. ➖ تمرین و ممارست یعنی تمرین عملى خوش اخلاقى هنگام برخورد با دیگران. تمرین یکى از عوامل رشد و پرورش صفات اخلاقى است. براى انجام رفتار و کردار پسندیده‌ای همچون خوش اخلاقی و خوش‌رویی، باید تمرین کرد تا به آن عادت نمود. حضرت امام علی(ع) فرمود:«عَوِّدْ نفسَكَ فِعلَ المَكارِمِ» «نفست را به انجام اعمال پسندیده عادت ده».(۲) ➖ مطالعه احوال انسان‌های دارای اخلاق پسندیده در جامعه افراد خوش اخلاق و بد اخلاق فراوانند. با کمی دقت در احوال دیگران خواهیم دید که افراد خوش اخلاق در زندگی و روابط خود موفّق‌تر و شادتراند، سالم‌تر زندگی می‌کنند و بیشتر مورد احترام مردم هستند. و در مقابل؛ افراد بداخلاق منزوی، و دارای شخصیتی شکننده‌تر هستند و از زندگی خود جز رنج و زحمت نصیبی ندارند. ➖ پرورش عواطف انسانی یکى از ابعاد مهم وجودى انسان عواطف طبیعى، انسانى و ایمانى او است. دوست داشتن دیگران و ایجاد رابطه عاطفى با سایر انسان‌ها قابل رشد و تربیت است. انسان‌های اخلاقی و مهربان شاخص‌ترین و دوست داشتنی‌ترین افراد جامعه هستند. قسمت بزرگى از لذت و شادى زندگى از طریق ایجاد ارتباط عاطفى با دیگران تأمین می‌شود. چنان‌که امام على(ع) در توصیف مؤمن می‌فرماید: «شادى مؤمن در چهره او، و اندوه وى در دلش پنهان است». ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.وسائل الشيعة ،ج۱۱،ص۱۴۰. ۲.غرر الحكم ،۶۲۳۲ .
Kashani-14020115-ManteghGhoraan-01-Hkashani_Com.mp3
32.62M
🔊 کامل 📋 درنگی در منطق قرآن کریم؛ جلسه اول 📆 سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ▪️ آستان مقدّس امامزاده قاضی الصابر علیه السلام
Kashani-14020116-ManteghGhoraan-02-Hkashani_Com.mp3
30.65M
🔊 کامل 📋 درنگی در منطق قرآن کریم؛ جلسه دوم 📆 چهارشنبه 16 فروردین ماه ۱۴۰۲ ▪️ آستان مقدّس امامزاده قاضی الصابر علیه السلام
Kashani-14020117-ManteghGhoraan-03-Hkashani_Com.mp3
28.94M
🔊 کامل 📋 درنگی در منطق قرآن کریم؛ جلسه سوم 📆 پنجشنبه 17 فروردین ماه ۱۴۰۲ ▪️ آستان مقدّس امامزاده قاضی الصابر علیه السلام
Kashani-14020122-20Ramezan-Hkashani_Com.mp3
43.84M
🔊 کامل 📋 سیر تکوّن عقاید شیعه؛ جلسه دهم از سری دوم (در مجموع جلسه چهلم) - صوت این جلسه منتشر نشده بود. 📆 سحر سه شنبه 22 فروردین ماه ۱۴۰۲؛ مصادف با سحر شب بیستم ماه مبارک رمضان 🔸 با عرض پوزش؛ متأسفانه صوت این جلسه به دلیل نقص فنّی، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. ▪️ مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
Kashani-14020128-26Ramezan-Hkashani_Com.mp3
47.22M
🔊 کامل 📋 سیر تکوّن عقاید شیعه؛ جلسه شانزدهم از سری دوم (در مجموع جلسه چهل و ششم) 📆 سحر دوشنبه 28 فروردین ماه ۱۴۰۲؛ مصادف با سحر شب بیست و ششم ماه مبارک رمضان ▪️ مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی 🔸 بضعة الرسول سلام الله عليها
Kashani-14020129-27Ramezan-Hkashani_Com.mp3
51.97M
🔊 کامل 📋 سیر تکوّن عقاید شیعه؛ جلسه هفدهم از سری دوم (در مجموع جلسه چهل و هفتم) 📆 سحر سه شنبه 29 فروردین ماه ۱۴۰۲؛ مصادف با سحر شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان ▪️ مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی 🔸 بضعة الرسول سلام الله عليها
Kashani-14020130-28Ramezan-Hkashani_Com.mp3
43.93M
🔊 کامل 📋 سیر تکوّن عقاید شیعه؛ جلسه هجدهم از سری دوم (در مجموع جلسه چهل و هشتم) 📆 سحر چهارشنبه 30 فروردین ماه ۱۴۰۲؛ مصادف با سحر شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان ▪️ مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی 🔸 بضعة الرسول سلام الله عليها
Kashani-14020131-29Ramezan-Hkashani_Com.mp3
49.14M
🔊 کامل 📋 سیر تکوّن عقاید شیعه؛ جلسه نوزدهم از سری دوم (در مجموع جلسه چهل و نهم) 📆 سحر پنجشنبه 31 فروردین ماه ۱۴۰۲؛ مصادف با سحر شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان ▪️ مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی 🔸 بضعة الرسول سلام الله عليها
Kashani-14020201-30Ramezan-Hkashani_Com.mp3
40.6M
🔊 کامل 📋 سیر تکوّن عقاید شیعه؛ جلسه بیستم از سری دوم (در مجموع جلسه پنجاهم) 📆 سحر جمعه 1 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مصادف با سحر شب سی ام ماه مبارک رمضان ▪️ مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی 🔸 بضعة الرسول سلام الله عليها
Kashani-14020202-01Shaval-Hkashani_Com.mp3
46.41M
🔊 کامل 📋 سیر تکوّن عقاید شیعه؛ جلسه بیست و یکم از سری دوم (در مجموع جلسه پنجاه و یکم) 📆 سحر شنبه 2 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ مصادف با سحر عید سعید فطر ▪️ مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی 🔸 بضعة الرسول سلام الله عليها 👈 این جلسه، قسمت پایانی فصل دوم این بحث می باشد.👉 🔸 فصل سوم این بحث ان شاء الله ماه مباک رمضان بعد برگزار می گردد.
روز 4 اردیبهشت.mp3
19.66M
🎧صوت کامل برنامه 📺 🎞 📅 📋با موضوع «» موضوع بحث: 📄 مروری بر مطالب پیشین، و مقدمه ای بر صفین 🎤
روز 7 اردیبهشت.mp3
18.96M
🎧صوت کامل برنامه 📺 🎞 📅 📋با موضوع «» موضوع بحث: 📄 چه کسانی کنار شمشیر می زنند. (معرفی جبهه معاویه(
126.1K
. ما و غم بقیع جان های ما خدایا در آتش فراق است قبر چهار معصوم بی صحن و بی رواق است ما و نوای ماتم ، ما و غم جدایی فریاد ما چنین است، یابن الحسن کجایی عطر و نسیم جنّت در تربت بقیع است جاری سرشک شیعه از غربت بقیع است ما و نوای ماتم ، ما و غم جدایی فریاد ما چنین است، یابن الحسن کجایی یاران ازین جنایت شد سینه غرقِ شیون آبادی حرم را ویرانه کرده دشمن ما و نوای ماتم ، ما و غم جدایی فریاد ما چنین است، یابن الحسن کجایی ای دل بسوز اکنون ای سینه باش نالان زیرا بقیع مظلوم از کینه گشته ویران ما و نوای ماتم ، ما و غم خدایی فریاد ما چنین است، یابن الحسن کجایی بنگر به دست دشمن تخریب آن حرم را بر اهل بیت عصمت این ظلم و این ستم را ما و نوای ماتم ، ما و غم جدایی فریاد ما چنین است، یابن الحسن کجایی ** ✍ .
Kashani-14020119-ManteghGhoraan-05-Hkashani_Com.mp3
27.32M
🔊 کامل 📋 درنگی در منطق قرآن کریم؛ جلسه پنجم 📆 شنبه 19 فروردین ماه ۱۴۰۲ ▪️ آستان مقدّس امامزاده قاضی الصابر علیه السلام 🔸 هیأت آیین حسینی
Kashani-14020118-ManteghGhoraan-04-Hkashani_Com.mp3
31.4M
🔊 کامل 📋 درنگی در منطق قرآن کریم؛ جلسه چهارم 📆 جمعه 18 فروردین ماه ۱۴۰۲ ▪️ آستان مقدّس امامزاده قاضی الصابر علیه السلام 🔸 هیأت آیین حسینی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتِى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْءٍ امام صادق علیه السلام فرمود: روز قیامت ،آنقدر سفره رحمت الهی گسترده ست که شیطان هم به طمع رحمت خدا،طلب عفو میکنه إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ نَشَرَ اللّٰهُ تَبَارَکَ وَتَعَالَی رَحْمَتَهُ حَتَّی یَطْمَعَ إِبْلِیسُ فِی رَحْمَتِهِ ». وَبِقُوَّتِكَ الَّتِى قَهَرْتَ بِها كُلَّ شَىْءٍ، وَخَضَعَ لَها كُلُّ شَىْءٍ، وَذَلَّ لَها كُلُّ شَىْءٍ، وَبِجَبَرُوتِكَ الَّتِى غَلَبْتَ بِها كُلَّ شَىْءٍ، وَبِعِزَّتِكَ الَّتِى لَايَقُومُ لَها شَىْءٌ، وَ بِعَظَمَتِكَ الَّتِى مَلَأَتْ كُلَّ شَىْءٍ، وَ بِسُلْطانِكَ الَّذِى عَلَا كُلَّ شَىْءٍ، وَ بِوَجْهِكَ الْباقِى بَعْدَ فَنَاءِ كُلِّ شَىْءٍ، وَبِأَسْمَائِكَ الَّتِى مَلَأَتْ أَرْكَانَ كُلِّ شَىْءٍ، وَبِعِلْمِكَ الَّذِى أَحَاطَ بِكُلِّ شَىْءٍ، وَبِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِى أَضَاءَ لَهُ كُلُّ شَىْءٍ يَا نُورُ يَا قُدُّوسُ اللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتِى تَهْتِكُ الْعِصَمَ . خدایا من همون بنده ای هستم که بی حیایی کردم.هر چقدر من بی حیایی کردم اما تو پرده پوشی کردی! تو همون خدایی هستی که نذاشتی آبروم پیش مردم بره... در زمان حضرت موسی علیه السلام خشکسالی عجیبی پیش اومد، حضرت به همراه مردم نماز باران خواندند ولی ندا اومد:یا موسی ،دعا تو و افرادی که همراه تو هستند رو مستجاب نمی کنم زیرا در بین شما شخصی است که اهل گناهه حضرت موسی(ع)عرض داشت: خدایا اون شخص رو معرفی کنید تا از بین خودمون بیرونش کنیم ندا اومد :موسی! تا زمانی که گناه میکرد آبروش رو نبردیم الان که دیگه پشیمون شده آبروش رو ببریم امشب بگو خدایا درسته بنده خوبی برات نبودم اما امشب اومدم بگم پشیمونم ، دستم رو بگیر حالا هر کسی مثل من سر به زیر اومده، پشیمون اومده ، صدا بزنه: الهی العفو
زیارت عاشورا+روضه.mp3
2.07M
🔶اجرای زیارت عاشورا به همراه مفهوم سازی 🔺اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قربون صحن و سرات، ارباب خوبم حسین،خیلی وقته دلمون تنگه برا کربلا 🔺 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ یادش بخیر، پیاده روی اربعین ، موکب به موکب به عشق زیارت حرمت قدم می زدیم 🔺 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ چقدر دلم برا بین الحرمین تنگه، وقتی نسیم معطر بهشتی مثل بال ملائک سر و صورتت رو نوازش میکنه 🔺اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ وارد حرم که میشی چشمت میفته به ضریح شش گوشه تمام غم ها و غصه ها از یادت میره،انگار اومدی تو خود بهشت.. هر کجا نشستی صدا بزن یا حسین... 🔺اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ . 📌 اجرا شده از نوع زبانحال و مناجات با وجود مقدس سیدالشهداء است البته گاهی مناجات مرتبط با متن دعاست و گاهی ناظر به متن دعا نیست! که مفهوم سازی انجام شده از نوع دوم است
2_144149273485347475.mp3
5.93M
چشمای خیس من گواه این غمه هرچی صدات کنم دلم میگه کمه نگاه کنی به من تو این شلوغیا تو رو قسم میدم به مادرت بیا بدون تو چه بی کس و کارم خرابه حال این دل زارم طبیبی و منم که بیمارم بقیة الله بیا و یک نظر به حالم کن به شوق دیدنت دچارم کن به خاطر حسین حلالم کن بقیة الله گذشته عمرم و ندیدمت هنوز ولی دلم آقا روشنه مثل روز میای و میبری دلامون رو حرم تو روضه خون میشی به جای محتشم میگی برامون از غم زینب ز سوز و آه و ماتم زینب روضه قامت خم زینب بقیة الله اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. پُر از غم و غربته حال و هوای بقیع با بی کسی میشه سر روز و شبای بقیع این حِسه ، غریبونه رو هیچ جای ، دنیا نداره اشک آ ، سمون و زمین ازاین درد ، داره میباره قبر عزیزای پیمبر مونده میون گرد و خاکا ندارن حتی سایبونی مزار بچه های مولا (واویلا بقیع حرم نداره ۳ ) ......... حُزن عجیبی داره شبیه ماتم سَراست می تابه گرمای تُند شاهد این غم خداست دلگیره ، دَمِ غروباش خورشید از ، غَمِش میسوزه بیچاره ، کبوتری که از هُرم ، دَمِش میسوزه غَرقه گِل و لا میشه خاکِش اون وقتی که میزنه بارون موج غریبی راه می اُفته خالیه جای صحن و ایوون (واویلا بقیع حرم نداره ۳) ......... همیشه توو روضه ها تَر میشه صحن چشام با پای دل راهیه مدینه یا کربلام شبهای ، بین الحرمین هر لحظه ، داره مسافر امّا شب ، ها توی بقیع خالیه ، جای یه زائر حاجت سینه زن همینه یه آرزو داره توو سینه کِی میرسه روزی که بین ؟ صحن امام حسن بشینه (واویلا بقیع حرم نداره ۳) .👇
. امشب آخرین شبیه که رقیه راحت میخوابه؛امشب آخرین شبیه که زینب کنار برادره؛ امشب آخرین شبیه که رباب علی رو بغل گرفته لالایی میخونه؛امشب همه ی اصحاب جمعند؛همه دارن گل میگن و گل میشنفن؛خیمه ی هاشمیون همه جمعند؛دو خیمه ی بزرگه که زده شده؛یکی خیمه بنی هاشم یکی خیمه ی اصحاب؛همه برای فردا باهم برنامه ریزی دارن؛خیمه ی هاشمیا همه حرف میزنند؛چی میگن؟امام حسین علیه السلام میفرمایند فردا اولین نفر باید شماها باشید برید میدان چون هر چی باشه اینا مهمون ماهستن؛تو خیمه ی اصحاب زهیر،بریر،حبیب و الی ماشاالله مردان باوفا دارن باهم حرف میزنند میگن فردا اول نفر باید ما بریم میدان؛چون اینا بچه های فاطمه اند؛ امشب زینب ازاین خیمه به اون خیمه هر جامیره میگت فردا زن ها هم شمشیر دست میگیرن میان وسط؛خیال نکنند داداشم غریبه،مگه زینب مرده؟! من دختر همون مادریم با پهلوی شکسته آمد تو کوچه گفت مگه زهرا مرده علی رو دست بسته ببرند؛غلاف به بازوش خورد علی رو رها نکرد؛سیلی تو صورتش خورد علی رو رها نکرد؛بین در و دیوار محسنش رو کشتند علی رو رها نکرد؛یه کاری کردند مادر هجده ساله مثل پیرزن ها دست به دیوار میگرفت اما میگفت علی غریبه؛من دختر فاطمه ام مگه زینب مرده باشه حسین تنها بمونه؛یه عده رفتند زینب گفت نکنه داداشم تنها بمونه اما همچی که شنید یه عده ایستادند...جناب زهیر شب عاشورا بلند شد به والله قسم اگر من زهیر هزار بار جان بدم؛بدنم رو بسوزونند،آتش بزنند؛خاکسترم رو به باد بدن بازم دوست دارم پا رکابت شهید بشم؛تا این خبرا به زینب رسید خوشحال شد گفت مادر حسین غریبه اما رفیقای خوبی داره،اما حسن خیلی تنها بود... یکی مناجات میخونه؛یکی نماز شب میخونه؛لحظه ای از امام حسین جدا نمیشدند لحظه ای دیدند آقا نیست! حبیب گفت:من الان میرم دنبال آقام؛داشت میگشت دید از دور یه نفر هی میشینه بلند میشه؛اومدم جلو دیدم ابیعبدالله ست داره گریه میکنه؛نشسته هی خارای بیابون رو جمع میکنه؛آقاجون چرا خارای بیابون رو جمع میکنی؟حبیب فردا هممون رو شهید میکنند؛خیمه ی ناموسم رو آتیش میزنند؛بچه هام پای برهنه آواره میشن؛خارها رو جمع میکنم بچه هام اذیت نشن... ابیعبدالله صدا زد خواهر بیا! گفت:داداش بچه بودم مادرمو بین در و دیوار گذاشتن؛دلم خوش بود بابام هست؛داداشام هستن؛بابامو تو محراب شهید کردن،گفتم خدا سایه ی حسن و حسین رو از سرم کم نکنه؛جیگر داداش حسن رو پاره پاره کردند گفتم حسین دارم؛غم ندارم؛داداش تو این بیابونا ناموست رو به کی میخوای بسپاری؟صدا زد خواهر! فردا علمدار تویی؛دست پرمهرشو رو سینه ی زینب گذاشت قلبش آروم شد؛فردا همه رو به تو میسپارم؛بچه ها رو تو باید جمع کنی؛علی اکبر رو کشتن؛قاسمو کشتن؛ عباسو کشتن...همچین که ذوالجناح رو هی کرد که بره دید یکی از پشت سر میگه جان مادرم نرو؛برگشت دید خواهرش زینبه؛داداش میخوام وصیت مادرم رو عمل کنم؛مادرم فرمود:روز عاشورا حسین تنها میشه؛هروقت ازت طلب لباس کهنه ای رو کرد،بدون دیگه حسین برنمیگرده؛فرموده زیر حلقومت رو ببوسم؛سرت رو بالا بیار؛دیدند زینب آمد لبا رو روی حلقوم حسین گذاشت؛ عمه جان کاش به جای مادرت حلقوم حسین رو نمیبوسیدی...آخه همچین که نشست رو سینه ی حسین خنجرو بیرون آورد گذاشت رو این حلقوم؛هر چه کرد دید نمیبره... او میکشید و من میکشیدم او خنجر از کین،من آه از دل او میبرید و من میبریدم حسیییین... داداش هیچ وقت فکر نمیکردم رگای گردنت رو ببوسم؛این لب ها رو گذاشت رو رگای بریده؛داداش جان سرت کجاست...داداش انگشتری تو دستت... حسییین.... زینب برگشته یه وقت دیدند اسمان رنگ خون به خودش گرفت؛زمین داره میلرزه؛داد همه ی موجودات بلند شده؛زینب دوید خدمت امام زین العابدین؛عزیز برادرم چرا زمین میلرزه؟آسمان رنگ خون به خودش گرفته؟عمه جان الان ساعتیه که دارن سرها رو بالای نیزه ها میزنند... سری به نیزه بلند است در برابر زینب خدا کند که نباشد سر برادر زینب یه وقت دیدند حرمله آمد پشت خیمه یه نیزه ای رو هی زمین میزنه؛یکی صدا زد چشم رباب رو بگیر... حسییین.... خدا نکنه ادم ناموسش بین یه عده حرامی گیر کنه... پناه عالمیان خواهرت پناه ندارد عباس کجایی ببینی نامحرما دورمو گرفتن! حسییین.... زینب دیده که پیغمبر بارها و بارها حسین رو بغل میکرد...هی میگفت باور نمیکردم یه روزی تو این خاکا دست و پا بزنی...زین العابدین دید قصابه داره گوسفند ذبح میکنه،گفت:آبش دادی؟بله آقا،مگه میشه آبش نداده سرش رو جدا کرد؟گفت:بابای من رو تشنه سرش رو بریدن... حسییین.... شب یازدهم زینب برگشت یه نگاهی به سر عباس کرد گفت:کجایی با غیرت ناموست رو اسیر کردن... حسییین... به عظمت زینب "عجل لولیک الفرج..." . .