eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. مقتل-جریان مسمومیت، شهادت و تشییع (ع) جعده درخواست معاویه را عملی کرد و امام علیه السلام را مسموم ساخت. معاویه خوش خدمتی جعده را با پول پاسخ داد؛ اما هیچگاه او را به عقد یزید در نیاورد. پس از شهادت امام حسن علیه السلام جعده با مردی از آل طلحه ازدواج کرد و از او صاحب فرزندانی شد. از آن پس هرگاه بین فرزندانی از قریش و آن فرزندان گفتگویی در می گرفت؛ قریشی ها آنها را سرزنش کرده و آنها چنین خطاب می کردند: یَا بَنِی مُسِمَّةِ الْأَزْوَاجِ ؛ ای فرزندان زنی که شوهران خود را مسموم می کند. (1) شیخ مفید(ره) این دانشمند پرآوازه اسلامی در کتاب «الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد» خود که به «الارشاد» معروف است در فصل مربوط به شهادت امام حسن علیه السلام می نویسد: معاویه برای جَعده، دختر اشعث بن قیس پیغام فرستاد که: أَنِّی مُزَوِّجُكِ یَزِیدَ ابْنِی‏ عَلَى أَنْ تَسُمِّیَ الْحَسَنَ ؛ من تو را به ازدواج پسرم یزید در می آورم به شرط آنکه [امام] حسن [علیه السلام] را مسموم کنی و او را به قتل رسانی. هزار درهم نیز برای او فرستاد. زمانی که لحظه شهادت امام حسن علیه السلام نزدیک شد. آن حضرت برادرش حسین بن علی علیهما السلام را طلب کرد و در آن لحظات پایانی به او گفت: «یَا أَخِی إِنِّی مُفَارِقُكَ وَ لَاحِقٌ بِرَبِّی جَلَّ وَ عَزَّ وَ قَدْ سُقِیتُ السَّمَّ»؛ اى برادر! به زودى از تو جدا مى‏شوم و به دیدار پروردگار خود، نائل مى‏گردم. مرا مسموم کرده اند و امروز پاره جگرم در میان طشت افتاد؛ می دانم چه كسى این جفا را بر من كرده و این ظلم از كجا سرچشمه گرفته؛ من در پیشگاه خدا با وى دشمنى خواهم كرد؛ ولی سوگند به حقى كه بر تو دارم از تو می خواهم که این پیش‏آمد و مرتكب آن را تعقیب مكن و منتظر قضای الهی درباره من باش. «فَإِذَا قَضَیْتُ فَغَمِّضْنِی وَ غَسِّلْنِی وَ كَفِّنِّی وَ احْمِلْنِی عَلَى سَرِیرِی إِلَى قَبْرِ جَدِّی رَسُولِ اللَّهِ ص لِأُجَدِّدَ بِهِ عَهْداً ثُمَّ رُدَّنِی إِلَى قَبْرِ جَدَّتِی فَاطِمَةَ بِنْتِ أَسَدٍ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَیْهَا فَادْفِنِّی هُنَاكَ»؛ هر گاه من از دنیا رفتم چشم مرا بپوشان و غسل بده و كفن كن و بر تختخه ای (تابوتی) گذارده؛ كنار مزار جدم رسول خدا صلی الله علیه وآله ببر تا تجدید عهدى كنم. سپس مرا به سوی قبر جده‏ام فاطمه بنت اسد (مادر امیرالمومنین) منتقل کن و در آنجا به خاك بسپار. سپس فرمود: به زودى خواهى دید جمعى به این گمان که مى‏خواهى مرا در كنار قبر جدم به خاک بسپاری براى جلوگیرى گرد هم مى‏آیند و مقابلتان می ایستند. اكنون به تو سفارش مى‏كنم براى خاطر خدا سعى كن در پاى جنازه من، خونی ریخته نشود. پس از آن درباره خانواده و فرزندانش و آنچه از او باقی می ماند به امام حسین علیه السلام وصیت کرد و نیز آنچه را که امیرالمومنین علیه السلام هنگام شهادت و انتقال امامت به امام حسن علیه السلام به او وصیت کرده بود به برادرش امام حسین علیه السلام وصیت نمود. بعد از آنکه امام حسن علیه السلام چشم از دنیا فرو بست؛ امام حسین علیه السلام ، برادر را غسل داد و كفن كرد و بر روى سریری گذارد تا طبق وصیتش براى آخرین وداع ، بدن مطهرش را کنار قبر مقدس رسول خدا ص ببرد. مروان و سایر بنی امیه که جزء دار و دسته او بودند یقین کردند که مردم مشایعت کننده قصد دارند بدن مطهر را در کنار رسول خدا صلی الله علیه وآله به خاک بسپارند. از این رو خود را مجهز به تجهیزات نبرد کردند و با اجتماع خود راه را بر کاروان عزادار بستند. فَلَمَّا تَوَجَّهَ بِهِ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ إِلَى قَبْرِ جَدِّهِ رَسُولِ اللَّهِ ص لِیُجَدِّدَ بِهِ عَهْداً أَقْبَلُوا إِلَیْهِمْ فِی جَمْعِهِمْ وَ لَحِقَتْهُمْ عَائِشَةُ عَلَى بَغْلٍ وَ هِیَ تَقُولُ مَا لِی وَ لَكُمْ تُرِیدُونَ أَنْ تُدْخِلُوا بَیْتِی مَنْ لَا أُحِبُّ همینکه امام حسین علیه السلام بدن مبارک را به سوی مزار شریف حرکت دادند تا تجدید عهدی با جدش رسول خدا کرده باشد؛ طرف مقابل (پیروان سقیفه) در قالب جماعتی در مقابلشان صف آرایی کردند و مانع آنها شدند. عایشه هم سوار بر قاطری به جمع آنها ملحق شد؛ در حالی که می گفت: ما را با شما چه کار؟! می خواهید کسی را وارد خانه من کنید که محبتی (و ارادتی) نسبت به او ندارم؟ مروان که زمینه را برای عقده گشایی مناسب دید دهان باز کرد و گفت:  أَ یُدْفَنُ عُثْمَانُ فِی أَقْصَى الْمَدِینَةِ وَ یُدْفَنُ الْحَسَنُ مَعَ النَّبِیِّ؛ عثمان در دورترین نقطه مدینه دفن شود و حسن در کنار پیامبر؟! چنین چیزی نشدنی است. و بعد با جمله وَ أَنَا أَحْمِلُ السَّیْفَ؛ تشیع کنندگان را تهدید به جنگ و برخورد شدید کرد. نزدیک بود فتنه ای به پا شود که ابن عباس جلو رفت و خطاب به مروان گفت:
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. مقتل-جریان مسمومیت، شهادت و تشییع #امام_حسن (ع) جعده درخواست معاویه را عملی کرد و امام علیه الس
. ارْجِعْ یَا مَرْوَانُ مِنْ حَیْثُ جِئْتَ؛ برگرد به همان جایی که بودی؛ ما قصد نداریم این بدن مطهر را در کنار رسول خدا به خاک بسپاریم؛ تنها قصدمان این است که با زیارت دادن این بدن مبارک، تجدید عهدی با رسول خدا شده باشد و بعد از آن به سمت بقیع رفته و او را بنابر وصیت حضرتش در کنار قبر مادربزرگش فاطمه [بنت اسد] به خاک می سپاریم. مطمئن باش اگر وصیت کرده بود که بدن مطهرش را کنار رسول خدا دفن کنیم تو کوچکتر از آن بودی که بتوانی مانع ما شوی و لکن آن حضرت به خدا و رسولش و نیز حرمت قبر شریفش بیش از دیگران عالم است و می دانست که نباید خرابى در آن پدید آید، چنانچه این كار را دیگران كردند و بدون اذن آن حضرت صلی الله علیه وآله به خانه اش وارد شدند، سپس رو به عایشه کرد و گفت: وَا سَوْأَتَاهْ یَوْماً عَلَى بَغْلٍ وَ یَوْماً عَلَى جَمَلٍ تُرِیدِینَ أَنْ تُطْفِئِی نُورَ اللَّهِ وَ تُقَاتِلِینَ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ ارْجِعِی این چه رسوائى است؟ عایشه! روزى بر استر و روزى بر شتر! (اشاره به جنگ جمل) می خواهى نور خدا را خاموش كنى و با دوستان خدا بجنگى؟ بازگرد! از آنچه می ترسیدى خیالت راحت باشد که ما طبق وصیت، بدن مطهر را اینجا دفن نمی کنیم خوشحال باش که تو به هدفت رسیدى؛ ولی خدا هر گاه که باشد انتقام اهل بیت عصمت را از دشمنانشان خواهد گرفت. وَ قَالَ الْحُسَیْنُ وَ اللَّهِ لَوْ لَا عَهْدُ الْحَسَنِ إِلَیَّ بِحَقْنِ الدِّمَاءِ وَ أَنْ لَا أُهَرِیقَ فِی أَمْرِهِ مِحْجَمَةَ دَمٍ لَعَلِمْتُمْ كَیْفَ تَأْخُذُ سُیُوفُ اللَّهِ مِنْكُمْ مَأْخَذَهَا وَ قَدْ نَقَضْتُمُ الْعَهْدَ بَیْنَنَا وَ بَیْنَكُمْ وَ أَبْطَلْتُمْ مَا اشْتَرَطْنَا عَلَیْكُمْ لِأَنْفُسِنَا. امام حسین علیه السلام فرمود به خدا سوگند! اگر برادرم با من پیمان نبسته بود كه در پاى جنازه او خونی ریخته نشود می دیدید که چگونه شمشیرهاى الهى از نیام بیرون مى آمد و دمار از روزگار شما درمی آوردند. شما همان روسیاهانی هستید که عهد میان ما و خودتان را شكستید و شرائط آن را باطل ساختید. آنگاه جنازه مظلوم امام مجتبى علیه السلام را به طرف بقیع برده و در كنار قبر جده‏اش فاطمه بنت اسد به خاک سپردند. (2) ✅پی نوشت: 🔹1. الإرشاد ج‏2 ص 16 🔹2. همان ص17-  19 .
. الأمالى ، صدوق ـ به نقل از مفضّل بن عمر ، از امام صادق ، از پدرش: حسين بن على بن ابى طالب عليه السلام روزى بر حسن عليه السلام در آمد و نگاهش كه به او افتاد ، گريست . حسن عليه السلام به او گفت: «اى ابا عبد اللّه ! چرا گريه مى كنى؟ گفت : به خاطر آنچه با تو خواهد شد، مى گريم. حسن عليه السلام گفت : "آنچه با من مى شود، سمّى است كه به دسيسه به من مى دهند و با آن ، كشته مى شوم ؛ امّا هيچ روزى ، مانند روز تو نيست، اى ابا عبد اللّه ! سى هزار مرد جنگى به جنگ با تو مى شتابند و همه ادّعا مى كنند كه از امّت جدّمان محمّد صلى الله عليه و آله هستند و خود را به اسلام مى بندند و بر كشتن و ريختن خونت و هتك حرمتت و اسير كردن فرزندان و زنانت و تاراج اموالت، گرد مى آيند، و همين هنگام است كه لعنت بر بنى اميّه فرود مى آيد و آسمان ، خون و خاكستر مى بارد و همه چيز، حتّى وُحوش بيابان و ماهيان دريا بر تو مى گريند" ✅منابع: 🔹 الأمالي للصدوق : ص 177 ح 179 ، 🔹 الملهوف (طبعة أنوار الهدى) : ص19 ، 🔹 مثير الأحزان : ص 23 من دون إسنادٍ إلى أحدٍ من أهل البيت عليهم السلام ، 🔹 المناقب لابن شهرآشوب : ج 4 ص 86 عن الإمام الصادق عليه السلام ، 🔹بحار الأنوار : ج 45 ص 218 ح 44 . مجتبی_علیه_السلام .
مقتل منع دفن (ع) در کنار پیامبر(ص) و تیرباران بدن مبارک در كتاب مقاتل الطالبیین ابوالفرج اصفهانى مروانى در شرح حال امام حسن - علیه السّلام - از على بن طاهر بن زید روایت مى كند كه وقتى خواستند امام حسن - علیه السّلام - را دفن كنند، عایشه سوار قاطرى شد و از بنى امیه و مروان حكم و سایر طرفداران ایشان كمك گرفت و مردم را بر علیه امام حسن علیه السلام می شوراند. عایشه گفت: به خدا سوگند تا مو در سر من هست، نمی گذارم حسن علیه السلام را در اینجا (کنار قبر پیامبر صلی الله علیه و اله و اتاق حضرت زهرا سلام الله علیها) دفن کنید. و جنازه آن حضرت را تیرباران کردند تا آنکه هفتاد تیر از جنازه آن حضرت بیرون کشیدند.  در آنجا بود كه ابن عباس گفت: روزى قاطر سوار و روزى شتر سوار است ! یعنی روزی سوار بر شتر می شود و به جنگ با مولا علی علیه السلام می رود و روزی بر قاطر سوار می شود و با جنازه حسن بن علی علیه السلام مقابله و جنگ می کند. مسعودى مى نویسد: آن روز عایشه سوار قاطر سفید و سیاهى بود. شاعر در همین خصوص مى گوید:تجملت تبغلت و لو عشت تفیلت /لك التسع من الثمن و فى الكل تصرفت یعنى : اى عایشه ! روزى سوار شتر شدى ، روز دیگرى هم قاطر سوارى كردى ، اگر بمانى ، سوار فیل هم خواهى شد! تو از هشت یك ارث خانه پیغمبر، یك نهم مى برى ، ولى همه را تصرف كردى . (یعنی با اینکه تنها مالک بخشی از خانه پیامبراکرم صلی الله علیه و اله هستی ولی در همه آن تصرف کردی و مانع دفن امام حسن علیه السلام در آن خانه شدی.) ✅منابع : 🔷مقاتل الطالبین،74 برای مطالعه بیشتر در مورد این حادثه: 🔷منع عایشه از دفن کردن امام حسن علیه السلام: الطبقات 8/175، مختصر تاریخ دمشق، ابن عساکر ترجمة الامام الحسن علیه السلام، و انساب الاشراف، ترجمة الامام الحسن 3/61، مقاتل الطالبین 74. عایشه سوار قاطر شد و با بنی هاشم مبارزه کرد تا جسد امام حسن علیه السلام دفن نشود: مجمع البحرین، الطریحی1/572، شرح اصول کافی، المازندرانی 6/167، الایضاح، ابن شاذان 262، تاریخ الیعقوبی 2/225 ... .
. ✅ نمونه‌ای از زبان حال در ذکر مصیبت: امام حسين علیه‌السلام كنار بدن حضرت عباس(ع) نشست و خون‌ها را از صورت برادر پاك كرد. گویا در اين زمان حضرت عباس (ع) آهی كشيد. امام فرمود برادرم چرا آه مي­كشی؟ عرضه داشت يا سيدی و مولای! دلم مي­خواست در اين لحظات آخر، دست در گردن شما بيندازم، اما چه كنم كه دست در بدن ندارم... شرمنده‌ام که نتونستم آب بیارم برادر.. .
 . ✅ نمونه‌هایی از زبان حال به زبان شعر: ❇️ حضرت علی (ع) در بستر حضرت زهرا(س) : آمد كنار بستر زهرا دمی نشست آهی كشيد و آينه­ اش را نگاه كرد خورشيد آسمان ولايت ستاره ريخت تا يك نظر به هاله اطراف ماه كرد آن رو سيه كه بست روی تو راه را روی تو نه روز علی را سياه كرد ❇️ زبان حال حضرت رقیه (س): سر بابا در آغوشش گرفت و گفت ای بابا گذارم لب به گوشت تا كه رازی را كنم افشا  تو مي­دانی كه زد سيلی به رويم از جفا گويم هـمـان دستی كه سيلی زد به روی مادرم زهرا .
tabatabaifar (1).mp3
1.23M
🏴 اجرایی از استاد و سیّد بزرگوار، جناب آقای طباطبایی‌فر👆🏼🌹✨ 🎤🗣 تکنیک‌‌های به کار رفته، از جمله اوج و فرود، تحریرها و... در دوره صداسازی بصورت کاربردی و با مثال، توسط خود ایشان تدریس شده؛
. ◼️ 📝ابوهاشم جعفری می‌گوید: وقتی حضرت ابوالحسن امام هادی علیه‌السّلام بیمار شده بود، از پی من و محمّد بن حمزه فرستاد ولی محمّد بن حمزه از من جلوتر خدمت مولا رسیده بود. او گفت: امام علیه‌السّلام پیوسته می‌فرمود: یک نفر را به کربلا بفرستید برایم دعا کند. من به محمّد گفتم: می‌خواستی بگویی من به کربلا می‌روم! بعد خودم خدمت آن جناب رسیده عرض کردم: آقا! اجازه می‌فرمایید من به کربلا مشرف شوم؟ فرمود: در این مورد باید دقت کنی که مأمورین متوجه تو نشوند و برایت ناراحتی فراهم نگردد. آنگاه فرمود: محمّد قابل اعتماد نیست زیرا او (که زیدی مذهب است) خلوصی در تشیع‌اش ندارد (زیرا قائل به امامت زید بن علی است) و من نمی‌خواهم او این امر را بفهمد. گفت: من این حرف را برای علی بن بلال نقل کردم؛ او گفت: به کربلا چه احتیاجی دارد؟ او خودش دارای شرافت کربلاست! بعد من خدمت امام علیه‌السّلام رسیدم موقعی که خواستم از جا حرکت کنم فرمود: بنشین! وقتی دیدم آن جناب با من ملاطفت کرد، سخن علی بن بلال را برایش نقل کردم، فرمود: می‌خواستی به او بگویی: رسول خدا صلی الله علیه و آله خانه کعبه را طواف می‌کرد و حجرالاسود را می‌بوسید با اینکه احترام پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله و مؤمن، بیشتر از خانه است و خداوند عزوجل به او دستور داد که در عرفه وقوف کند. اینها محل‌هایی است که خداوند دوست دارد در این محل‌ها او را بخوانند. من نیز علاقه دارم برایم در محلی دعا کنند که خدا دوست دارد او را آنجا بخوانند. سهل به نقل از ابوهاشم می‌گوید: درست جمله او را حفظ نکردم و او گفت: اینجاها مواضعی است که خداوند دوست دارد در آنجا او را عبادت کنند. من هم مایلم در جایی که خدا دوست دارد عبادت شود، برایم دعا کنند. چرا این حرف را به او نگفتی؟ گفتم: فدایت شوم، اگر چنین جوابی را یاد داشتم از شما نمی‌پرسیدم! 👈🏼👈🏼 [الکافی] عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنْ أَبِی هَاشِمٍ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ: بَعَثَ إِلَیَّ أَبُوالْحَسَنِ علیه‌السلام فِی مَرَضِهِ وَإِلَی مُحَمَّدِ بْنِ حَمْزَةَ فَسَبَقَنِی إِلَیْهِ مُحَمَّدُ بْنُ حَمْزَةَ فَأَخْبَرَنِی مُحَمَّدٌ مَا زَالَ یَقُولُ: ابْعَثُوا إِلَی الْحَیْرِ. وَقُلْتُ لِمُحَمَّدٍ: أَلَّا قُلْتَ لَهُ أَنَا أَذْهَبُ إِلَی الْحَیْرِ. ثُمَّ دَخَلْتُ عَلَیْهِ وَقُلْتُ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاك! أَنَا أَذْهَبُ إِلَی الْحَیْرِ. فَقَالَ: انْظُرُوا فِی ذَاك. ثُمَّ قَالَ: إِنَّ مُحَمَّداً لَیْسَ لَهُ سِرٌّ مِنْ زَیْدِ بْنِ عَلِیٍّ وَأَنَا أَکْرَهُ أَنْ یَسْمَعَ ذَلِك. قَالَ فَذَکَرْتُ ذَلِك لِعَلِیِّ بْنِ بِلَالٍ فَقَالَ: مَا کَانَ یَصْنَعُ الْحَیْرَ هُوَ الْحَیْرُ. فَقَدِمْتُ الْعَسْکَرَ فَدَخَلْتُ عَلَیْهِ فَقَالَ لِیَ: اجْلِسْ حِینَ أَرَدْتُ الْقِیَامَ. فَلَمَّا رَأَیْتُهُ أَنِسَ بِی ذَکَرْتُ لَهُ قَوْلَ عَلِیِّ بْنِ بِلَالٍ فَقَالَ لِی: أَلَّا قُلْتَ لَهُ إِنَّ رَسُولَ الله صلی الله علیه وآله کَانَ یَطُوفُ بِالْبَیْتِ وَیُقَبِّلُ الْحَجَرَ وَحُرْمَةُ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله وَالْمُؤْمِنِ أَعْظَمُ مِنْ حُرْمَةِ الْبَیْتِ. وَأَمَرَهُ الله عَزَّوجَلَّ أَنْ یَقِفَ بِعَرَفَةَ وَإِنَّمَا هِیَ مَوَاطِنُ یُحِبُّ الله أَنْ یُذْکَرَ فِیهَا فَأَنَا أُحِبُّ أَنْ یُدْعَی لِی حَیْثُ یُحِبُّ الله أَنْ یُدْعَی فِیهَا وَذَکَرَ عَنْهُ أَنَّهُ قَالَ وَلَمْ أَحْفَظْ عَنْهُ. قَالَ: إِنَّمَا هَذِهِ مَوَاضِعُ یُحِبُّ الله أَنْ یُتَعَبَّدَ فِیهَا فَأَنَا أُحِبُّ أَنْ یُدْعَی لِی حَیْثُ یُحِبُّ الله أَنْ یُعْبَدَ هَلَّا. قُلْتَ لَهُ: کَذَا قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاك لَوْ کُنْتُ أُحْسِنُ مِثْلَ هَذَا لَمْ أَرُدَّ الْأَمْرَ عَلَیْك هَذِهِ أَلْفَاظُ أَبِی‌هَاشِمٍ لَیْسَتْ أَلْفَاظَهُ.  📚 بحارالأنوار، ج۵۰، ص۲۲۴ .
Kashani-14020526-KodamHussain03-10-Hkashani_Com.mp3
33.13M
📋 جلسه دهم فصل سوم "کدام حسین علیه السلام؟ کدام کربلا؟" 📆 سه شنبه بیست و ششم مردادماه ۱۴۰۲ حبّ و بغضِ ما در روایتِ ما از امام حسین مؤثر است. لذا در سقیفه، نگاه جامعه را عوض کردند تا مردم(علیرغم اینکه حدیث ثقلین را شنیده بودند) ندانند که برای امر دین به چه کسی رجوع کنند. ....... حکایت پیشگویی امیرالمؤمنین از پیروزی مغول،بنقل از پدر علامه حلی و پدر سید بن طاوس ....... چرا قبر مطهر امیرالمؤمنین، تازه زمان امام صادق به مردم معرفی شد؟ چون تخریب اهلبیت توسط اموی ها روی مردم اثر گذاشته بود و آنها اهلبیت پیامبر را مرجع نمیدانستند، ولی با خون امام حسین و مجاهدتهای امام سجاد و صادقین ، به مرور مردم متوجه شدند که باید اهلبیت مرجع باشند و تفاوت اهلبیت را فهمیدند، لذا بنی عباس با شعار حمایت از اهلبیت ،نظر مردم رو بسمت خودشون جلب کردند .............. باید روی تولا تاکید کنیم. تا مردم بدون نام بردن، نفی غیر کنند. نیاز نیست بجهت حفظ وحدت در شرایط کنونی ،ذم دشمنان روبکنیم، بلکه با بیان فضائل ائمه ، مردم به برتری ایشان و دون و حقیر بودنِ دشمنان اهلبیت پی خواهند برد. ........ سقیفه با بدعت و عادات غلط و کشتار، سعی در حذف اهلبیت داشت. لذا امام سجاد و امام باقر و امام صادق به مرور، معارف را بصورت خصوصی نشر میدادند.چون امکان ارتباط با مردم نبود.لذا روشنگری و تبیین دین را بواسطه ی شاگردان نشر میدادند . اما منصور و هارون عباسی متوجه این شبکه ی شاگردان شدند و لذا دیگه موسی بن جعفر را به زندان انداختند.و تصمیم به شهادت ائمه گرفتند.
‍ . اشهد انک قد اقمت الصلوة مهر سجادمه تربت کربلات من سرباز فارس الحجازم باب القبله قبلهء نیازم ای کاش باشه روز اربعینت زیر قبه آخرین نمازم حی علی حی علی نماز ظهر اربعین کربلا من ار به قبله رو کنم به عشق روی او کنم اقامه صلاة را به گفتگوی او کنم __ اشهد انک قد اقمت الصلوة گریه واست ردم میکنه از صراط هستم زیر بیرقت حسین جان قربون محبتت حسین جان تسبیحاتمو میگم همیشه با تسبیح تربتت حسین جان حی علی حی علی نماز ظهر اربعین کربلا دعای خیر همرهم که خاک بوس این رهم نماز شد بهانه تا به تربت تو سر نهم ____ https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi/8215 .👇
1_1696497704.mp3
26.16M
. 📋عمریه آقا سینه زنم حک شده بر روی بدنم کربلایی سیدرضا نریمانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عمریه آقا سینه زنم حک شده بر روی بدنم بر سر سفره ی خان کرم جیره خور نان حسنم مست و خراباتیِ این سینه‌زنی‌ام من حسنی حسنی حسنی ام تا سایه‌ی تو باشد به سرم محتاج توام، سلطان کرم این نمک سفره‌ی تو کرده اسیرم آمده ام مزد محرم رو بگیرم نگاهی کن به دستانم «دخیلک یا حسن جانم» مثل نبی تو بی مثلی،فاتح میدان جملی سیرت تو شد فاطمی، رفت قد و بالات به علی عاشقتم از ازل ای یار قدیمی جن و مَلَک جیره خورت بس که کریمی ای نور دل و چشمان نبی حیدر منش و زهرا نسبی حل شده با تربت تو آب و گل ما صحن و سرای تو بنا شد به دل ما منم عبد و تو سلطانم «دخیلک یا حسن جانم» نوح و سلیمان خاک درت،گردش اصلی دور سرت روح الامین و جن و مَلَک،خادم دربار پسرت شاه کرم هستی و بی سنگ مزاری ای به فدای حرمی که تو نداری _ آتش زده بر این غربت جگرم آقای کریم خاکت به سرم حسرت دیدار تو افتاده به جانم فاطمیه کنج بقیع روضه بخوانم پریشان پریشانم «دخیلک یا حسن جانم» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ( تصنیف پیک سحری کوروس سرهنگ زاده ) مصطفی جعفری (فائق) . ای که ز دلها باخبری بر دل زارم کن نظری این دل از عشقت شده مجنون و هوایی . ای که به عشقت زنده منم بسته به عشقت جان و تنم مهر تو بر خانه دل داده صفایی . من جز تو ندارم چون بی کس و کارم تو گل زهرایی و من پیش تو خارم . در جوش و خروشم چون خانه به دوشم من سر زلفت به دو عالم نفروشم .
. ◼️ ➖ ۱. فرزند امام هادی علیه‌السلام است. مادرش حدیث یا سلیل نام داشت. وی در حدود سال ۲۲۸ق در صریا در نزدیکی مدینه متولد شد. از برادرشان، امام‌حسن‌عسکری علیه‌السلام، چهارسال بزرگتر هستد (تولد امام‌یازدهم، سال۲۳۲ق است). در سال ۲۳۳ق که امام هادی علیه‌السلام به دستور متوکل عباسی لع به سامرا احضار شد، سیدمحمد در صریا ماند(۱). ➖ ۲. در سال ۲۵۲ق از سامرا راهی مدینه شد و هنگامی که به بلد رسید بر اثر بیماری درگذشت و در همان جا دفن شد. سن ایشان در هنگام رحلت، ۲۴سال است. ➖ ۳. کنیه‌ی حضرت سیدمحمد علیه‌السلام، ابوجعفر و ابوعلی بود. همچنین او به سیدمحمد بعاج، سَبع الدُّجَیل و سَبع الجزیره نیز ملقب بود(۳). ➖ ۴. به گفته‌ی ، محقق شیعه (درگذشته۱۴۳۳ق)، اخلاق و ادب سیدمحمد او را از دیگران متمایز می‌‏کرد. از این‌رو برخی شیعیان تصور می‌کردند که امامت پس از امام هادی علیه‌السلام به او می‌رسد. سیدمحمد همواره ملازم برادرش امام حسن عسکری علیه‌السلام بود، و به گفته علامه شیخ‌باقر شریف‌قرشی، امام عسکری علیه‌السلام تربیت و آموزش او را برعهده داشت. ➖ ۵. امام حسن عسکری علیه‌السلام در مرگ سیدمحمد گریبان خود را چاک زد و در پاسخ کسانی که به او اعتراض کردند به گریبان چاک دادن حضرت موسی در مرگ برادرش هارون استناد کرد(۳). ➖ ۶. در لحظات وفات سیدمحمد، امام‌ هادی علیه‌السّلام نیز بر بالین فرزندش حاضر گردید و ایشان را در همان جایی که درگذشته بود، پس از تشریفات شرعی (غسل، کفن و نماز میت) دفن نمود و زمین‌های آن حوالی را وقف مزار او کرد و امور آنها را به دوست ابوجعفر سپرد تا مخارج و درآمد حاصل از آن‌ها را صرف بنای قبر و ساختمان مرقد این امامزاده کند تا درگذشت روزگار از بین نرود و نیز بخشی از این درآمدها برای تأمین معاش بازماندگان او (همسر و فرزندان) اختصاص یابد(۴). 📚 منابع: ۱. ارشاد، شیخ‌مفید، ج۲، ص۳۱۱؛ سبع‌الجزیره، بداوی، ص۲ ۲. المجدی فی انساب الطالبیین، ابن‌صوفی، ص۳۲۵ ۳. مراقد المعارف، حرزالدین، ج۲، ص۲۶۲؛ منتهی الآمال، شیخ‌عباس‌قمی، ج۳، ص۱۸۹۳ ۴. ابوجعفر محمد بن الامام الهادی علیه‌السّلام سبع الدجیل، اردوبادی ص۳۲.
4_6041767333217698343.mp3
10.24M
روضه با نوای: 🎤 شاعر: سید محمد رضا یعقوبی آل✍ موضوع: استفاده از جملات عربی ـ استفاده از اشعار معروف بین خواندن میروم تا به خود آیم به منایی برسم سعی دارم که در این حج به صفایی برسم قلبم از جوشش لبیک لبالب شده است تا به وادی اجابت به دعایی برسم درحرم کاش که بی پرده مجابم سازند دورشش گوشه به گوش شنوایی برسم میروم بشنوم از دوست که فاخلع نعلیک طی این راه به وادی طوایی برسم شوق شش گوشه به آتش بکشد دلها را سوختم تا که به مصباحهدایی برسم «آه» من ترجمه ای از نفس المهموم است همدم آه شدم تا به نوایی برسم کاش در راه حرم لایق دیدارشوم لن ترانی نشنیده به لقایی برسم باید ازرهگذر چله به میقات رسید اربعین کاش به طوری به حرائی برسم هر قدم سوی حرم سیرالی الله من است غیر از این راه بعید است به جایی برسم توضیحات در فایل صوتی ارائه گردیده است. 👇
. دل من تنگه برا شلوغیِ حرم برسم دم غروب ورودیه حرم /اشک چشمام اذن دخول باشه /مادرت بهم بگه قبول باشه قبول باشه پا پیاده این همه راه اومدی قبول باشه برای حسین من سینه زدی قبول باشه قبول باشه خیر ببینی از جوونیت پسرم قبول باشه اومدی خالی نشه دور و برم قبول باشه لا عشق الا حسین محیای محیا حسین یه سلام بهت بدم  دم میدون مشک زیر لب ازت بخوام با چشم پرِ اشک نوکریم باشه علی الدوام آقا اومدم بهت بدم سلام آقا سلام آقا دل من برات یه ذره شده بود دل تنگم برات کربلات یه ذره شده بود سلام آقا سلام آقا دوریه کربلا من رو می کشه سلام آقا دل من فقط به این حرم خوشه سلام آقا لا عشق الا حسین محیای محیا حسین برسم کنار خیمه گاه خواهرت با پای پر آبله شبیه دخترت شب جمعه و دم اذون باشه مادرت فاطمه روضه خون باشه آهای مردم پسرم رو لبِ تشنه کشتنش آهای مردم دست به دست می چرخید پیرهنش حسین من ذوالجناح اومده سمت خیمه ها حسین من تن تو می مونه روی بوریا لا عشق الا حسین محیای محیا حسین .👇
D1737640T15523885(Web)-mc-mc.mp3
10.13M
🔹 هشدار (ع) در خصوص دنیا طلبی برای شناخت هر کسی، هر نهضتی و هر علمی ساده‌ترین راه مراجعه به سخنان و اندیشه‌های آن است. شما امام علی (ع) را با نهج‌البلاغه می‌شناسید، امام سجاد (ع) را با صحیفه سجادیه می‌شناسید. اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد
▪️سینه زنی ▪️به امام رضا میگم حرفامو... ▪️تنگه دل من برا زیارت... 👇👇
▪︎ ▪︎به خونه برگردیم... .👇