eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
614 ویدیو
840 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅شرح فراز اول- بخش اول🔅 لفظ سلام: 🔻 هر قوم و ملتی در ملاقات با یکدیگر ادب و عاداتی دارنـد کـه از خود بروز می‌دهند (مثلا در یهود بلند کردن دست در عجم تعظیم و خم شدن-در نـصاری دسـت بـر دهان گذاشتن…) 🔻 در اسلام سلام است که البته این نحوه مخصوص به اسلام است. 🔻سـلام و عـلیک یعنی خدا حافظ تو باشد. 🔻 کسی که بر او سلام می‌کنیم به او می‌گوییم تـو از جـانب مـن در آرامش و امنیت هستی. 🔻 دیگر آنکه وقتی ملائکه مقربین می‌گویند: سلام علیکم یعنی خوشا به حـال شـما 🔻و همچنین سلام به معنی اسم خداوند است 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅شرح فراز دوم🔅 السلام علیک یابن رسـول الله سـلام بر تو کـه فـرزند رسول خدایی: 🔶 با آنـکه امـام حسین (ع) از طرف مادر، فرزند رسول خداست با این حال فرزندِ رسولِ خدا بودن، مـقدم مـی‌شود و این مطابق نص قرآن کریم اسـت. 🔶 شـهادت قرآن در جـریان مـباهله بـا نصاری نجران است کـه خداوند فرمود ای پیامبر وقتی کسانی با تو مجادله می‌کنند بگو بیا تا بخوانیم خـدا را بـا پسرانمان- (فقل تعالوا ندع ابنائنا و ابـنائکم...)/آل عـمران 🔷 پسـران به شهادت صـریح تـاریخ اسلام عبارت از امام حسن (ع) و امام حسین علیه السلام است که در جریان مباهله در آغوش پیامبر به مـحل اجـابت دعـا آمدند. ♦️صاحب کتاب صحیح ترفدی (محمد بـن عـبد اله تـرفدی) از کـتب مـعتبر اهـل سنت؛ از قول اسامه بن زید نقل می‌کند: شبی خدمت پیامبر برای انجام کاری رفتم پیامبر اکرم (ص) بیرون آمد که همراهش امام حسن و امام حسین (ع) بودند و فرمود ایـن دو پسران منند و پسران دختر من هستند بار الها من دوست می‌دارم ایشان را پس تو هم دوست داشته باش آنها را و دوست بدار کسی که آنها را دوست دارد. ♦️ همچنین از پیامبر(ص) سئوال شده کـه از اهـل بیت خود چه کسی را بیشتر از همه دوست می‌داری حضرت فرموده‌اند:حسن و حسین و هر وقت به خانه فاطمه (ع) می‌آمد می فرمود: بیاور پسران مرا، چون حسن (ع) و حسین (ع) می‌آمدند، آنها را در برمی‌گرفت و مـی‌بوسید. 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅 شرح فراز سوم 🔅 السـلام علیک یابن امیر المؤمنین و ابن سید الوصیین سلام بر تو ای پسر فرمانفرمای اهل ایمان و پسر سرور و برگزیدهٔ اوصیاء. 🔶 (( امیر المؤمنین)): این لقب مـخصوص مـولی علی علیه السلام است و از روز السـت عـلی به نام امیر المؤمنین خوانده شده است. 🔸 روایت است که شخصی خدمت امام صادق علیه السلام آمد و گفت یا امیر المؤمنین، امام صادق (ع) فرمود: ساکت باش ایـن لقـب مخصوص جدم علی ابـن ابـیطالب است. 🔷 امیر یعنی کسی که متکفل رساندن روزی و سبب رزق است. 🔹 امیر المؤمنین باب مدینه علم پیامبر و صاحب اعلای ولایت و ریاست عامه بر قلوب و نفوس جمیع ارواح ملکوتیه و ملائکه کروبیه، عقول مـجرده و نـفوس مفارقه است. 🔵 وقتی آیه "قد افلح المومنون..." نازل شد پیامبر فرمود: یا علی! به خدا قسم تو امیر آنها هستی آنها از علوم تو روزی می‌خورند و تو دلیل و راهنمایی، به وسیله تـو به هـدایت می‌رسند. ▪️البـته اهل ایمان دارای مراتبی هستند که نهایت درجه ایمان از اهل یقین وصالحین است. 🔴((و ابن سید الوصـیین)): وصـی کـسی است که اموری را که در حیات به او واگذار می‌شود بعد از فوت موصی هم اختیار دارد و امرش نـافذ و جـاری است. ♦️ وصی پیامبر تمام امور و احکام را در زمان پیامبر و بعد از فوتش سرپرستی می‌کند و مـتصدی جـمیع امـور و مسائلی است که همه مسائل اسلام از طریق او می‌گذرد. 🔴 سید الوصیین در حق علی (ع) مسئله‌ای مورد اتفاق شیعه و سنی است. 🔻سید علی همدانی در کتاب موده العربی آورده است ابن عباس گـفت: روزی پیامبر مرا خواست و فرمود: تـو را بشارت می‌دهم که خداوند مرا کمک کرد به سید الاولین و الاخرین، علی، و او را همسر دخترم قرار داد. اگر می‌خواهی از او بهره‌مند شوی نباید از اطاعت او دست برداری. 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅 شرح فراز چهارم 🔅 السلام علیک یابن فاطمه الزهراء سیده نساء العـالمین سلام بر تو ای فرزندِ فاطمه ی زهرا، سرور زنان عالم. 🔷 فاطمه فاطمه است برای آنکه شیعیانش از آتش جهنم در امانند و از هر شر و پلیدی مبرا و به زیور علم و پاکی آراسته است و فرمود: وی را فاطمه نـامیده‌اند بـه خاطر آنکه من و کسانی که او را دوست دارند و کسانی که ذریه و فرزندان مرا دوست دارند از آتش جهنم جدا شده‌اند. 🔶 زهرا یعنی نورانی کسی که خدای تعالی او را از نور عظمت خود آفرید و آسـمانها و زمـین‌ها به نور او درخشیدن گرفت که چشم ملائکه خیره شد و سجده نمودند. 🔹 ابان بن تغلب نقل می‌کند که هر روز ۳ بار نور فاطمه برای امیر المـؤمنین مـی‌درخشید. در صبحگاه نور سپید، در ظهر، نور زرد، و در مغرب، نور سرخ که بر در و دیوار و خانه‌های شهر مدینه منعکس می‌شد. مردم شگفت‌زده و متعجب به محضر رسول خدا آمده از منشاء نور سوال می کردند، حـضرت آنـها را بـه خانه فاطمه (س) راهنمایی می‌کرد چـون مـی‌آمدند او را در مـحراب عبادت می‌یافتند که به نماز ایستاده است. 🔹فاطمه سید و سرور زنان عالم است. این معنی در روایات متعددی از شیعه و سنی نقل شـده اسـت. در صـحیح مسلم و صحیح بخاری از مهمترین کتب روایی اهل سـنت آمـده است که پیامبر خطاب به فاطمه فرمود: آیا از من راضی شدی که تو سرور زنان مؤمن و سرور زنان ایـن امـت بـاشی و فاطمه سرور زنان اهل بهشت است. 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅 شرح فراز پنجم 🔅 (( السلام علیک یا ثـار الله و ابن ثاره )) سلام بر تو ای کسی که خداوند خونخواهی تو می‌کند. 🔴 ثار بـه مـعنی انـتقام کشیدن و کین‌خواهی و خون‌خواهی آمده است. 🔺در مجمع البحرین آمده است ثار در اصـل ثـائر بوده یعنی خونخواه در راه خدا و برای خدا. 🔺و بعضی گفته‌اند ای کسی که اگر خدا خون داشت تـو بـودی 🔺 یـا ای کسی که خدا خونخواه تو است 🔺و شاید بهترین معنی ثار؛ خـون خـواسته شده است 🔺و ثار الله یعنی آن خونی که خدا یا ولی او، آن را مطالبه کند. 🔺ثار : به معنی دم و طلب خون 🔺گاه به معنی طالب ثار به احتمال اینکه مضاف حذف شده باشد و اعراب خود را مضاف الیه داده باشد یا به این احتمال که ثار مخفف ثائر باشد. (( والوتر الموتور )) و ای کشته که خون کسانش ریخته شده است. " وتر ": 🔸در اصل به معنی طاق و طاق کردن است. 🔸به معنی فرد است چرا که هرجفت که طاق شود ناقص شود 🔸همچنین اگر کسی کشته شود، طاق شود. ♦️"موتور ": به معنی طاق شده و فرد شده ♦️نیز به معنی کسی که ، کسی از او کشته شده، استعمال شده است. 🔴 وترالموتور در زیارت به این معناست: 🔺ای یگانه که اقرباء تو کشته شدند. 🔺ای قتیلی که اقرباء و اصحاب تو را کشتند.(نظر مولف) 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور ♦️لقب ثارالله به حضرت علی و امام حسین علیهم السلام اطلاق شده است. ♦️ولیِ دمِ خون ِ حسین علیه السلام خود خداست.چون خونش در راه حفظ اسلام ریخته شده است. ♦️ البته می توان گفت " ثارالله" اشاره به سه امام معصوم دارد. ♦️ امام زمان علیه السلام طلب کننده ی خون است. و خون امام حسین و حضرت علی علیهم السلام طلب می شود. (( والوتر الموتور )) 🔺تک و تنها مانده 🔺کسی که همه نزدیکانش را کشتند. 🔺کسی که هنوز انتقام خونش گرفته نشده است. 📚شرح زیارت عاشورا✍ایلامی وسید احمد میرخانی السلام عليك يا ثارالله و بن ثاره و الوِتْرَ المَوْتُور ... كلمه ي مَوْتُور در لغت به کسی گفته میشود که یکی از خویشاوندانش کشته شده ولی قصاص او یا خون بهای او گرفته نشده است. امام باقر صلوات الله علیه فرمود: صاحبُ هذا الامرِ هو الطَّریدُ الشَّریدُ المَوْتُوْرُ بِأبیهِ. یعنی صاحب این امر(امام زمان) طرد شدهٔ آواره ای است که انتقام پدرش گرفته نشده است. «غیبت نعمانی ص۱۷۹ و الکافی ج۱ ص ۳۲۲»
🔅شرح فراز اول - بخش دوم🔅  ابا عبد الله: 🔹کنیه مشترک امـام صـادق (ع) و امـام حسین (ع) است. 🔹امام حسین (ع) از روز ولادت با کنیه ابا عبد الله نامیده شد. 🔸 اسماء بنت عیسی نـقل مـی‌کند وقـتی امام حسین (ع) به دنیا آمد پیامبر بسیار گریست و فرمود: یا ابا عـبد اللهـ عزیزٌ عَلَیَّ؛ ای ابا عبد الله بسیار سخت است برای من اسماء می‌گوید: عرض کردم، یا رسول اللهـ از روز اول بـرای او گریه می‌کنی. فرمود: گروه باغیه کافر از بنی امیه او را می‌کشند. ♦️ابا عبد الله یـعنی پدر عـباد و بندگان خدا 🔺و پدر عبادت یعنی الگوی تمام نـمای عـبادت؛ زیـرا امام حسین (ع) در روز عاشورا تمام وجوه و ابعاد را بـسیار زیـبا به تصویر کشید. عبادت یعنی نماز، روزه، حج، زکوة، جهاد، اخلاقیات، ایثار، مردانگی، شـجاعت، حـمیت، غیرت، صبر که لحظه‌لحظه ی نـهضت عـاشورا از حرکت از مـدینه، آمـدن بـه مکه و بدل کردن حج به عـمره و حـرکت به سوی کربلا و وقایع اول تا دهم عاشورا ، هرکدام بیان و نمایش چهره‌ای از عـبادت و تـجسم عینی شریعت و احیای اسلام بود (انـی خرجت لطلب الاصلاح فـی امـة جدی) ❇️ السلام علیک یـا ابـا عبد الله یعنی: سلام و درود باد بر تو ای کسی که نمونه اعلای عبادت و اسوه و مقتدای عـابدان و صـالحان هستی. 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅 شرح فراز ششم 🔅 ((السلام علیک و علی الارواح التی حلت بفنائک )) سلام بر تو و بر روان هائی که در آستان تو جاگرفته اند. ارواح: جمع روح اصل روح به معنی طیّب و طهارت هست و به همین جهت : روح انسان را روح گفته اند.(به ملاحظه طهارتی که در بدو تکوین و اصل خلقت دارد.) ملائکه مطهرین را ارواح گویند. جبرئیل را روح القدس نامند. ملک اعظم را روح گویند. عیسی را روح الله لقب دهند. هر ذی روحی را روحانی نامند مثل مکان روحانی و ... مراد از روح در زیارت: نفس ناطقه انسان است که بعد از فنای بدن ، به امر خدای تعالی ، باقی می ماند. حلّت: حلول ، حل، محل ، فرود آمدن است. فِناء ( به کسر فاء): گشادگی اطراف خانه ✳️احتمالات معانی در این فراز زیارت: ۱) مراد ازارواح، خصوص ارواح ملائکه و انبیا و اولیائی باشد که در واقعه حاضر بودند.(چنانچه از برخی اخبار استفاده میشود . و این معنی بعید است. ) ۲) مراد عموم ارواح مکرمه و نفوس مقدسه باشد. پس مراد از فناء، معنی لبّی واقعی است نه فِناء جسمانیِ ظاهری (این معنا نیز بعید است.) ۳) مراد اصحاب باوفای حضرت باشد، اعم از نزدیکان و خویشاوندان و یا دورافتادگانِ ظاهری که با قرب معنوی از بسیاری نزدیکان پیشی گرفتند. (نظر مولف) 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅شرح فراز هفتم 🔅 ((علیکم منی جمیعا سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار)) بر شما باد از قِبَلِ من، سلام و رحمت خدای "عز اسمه" همیشه و مستمر، مادام که من زنده باشم و شب و روز پاینده. 🔹جمیع: حال و منصوب و موکّدِ عمومِ مستفاد از ضمیر جمع 🔸ابد: به معنی دهر، دائم، قدیم 🔺ظاهر این است که از "ابود" به معنی اقامه در مکانی گرفته شده ↩️ در این فراز از زیارت به معنی: دائم است که همیشه باشد و این دوام حقیقی اعتبار شده به دلیل" وبقی اللیل و النهار " 🔹ابداََ : ظرف است 🔸ما: زمانیه مصدریه است و جایز است: ۱) برای تایید سلام باشد و قید مبتدا شود.(این معنی اقرب است) ۲) و هم جایز است که برای تایید معنای مستفاد از "علیکم منی" یعنی اهداء و ارسال باشد؛ یعنی همیشه از جانب من، سلام خدا بر شما باد و این معنی بر این وجه می شود که حال من چنین است که در تسلیم بر شما، استمرار و دوام دارد که اگر همیشه باشم مُسلِم هستم و این سلامِ اجمالیِ دائمی، نازل منزله ی سلامِ مستمرِ تفصیلی است، عرفا و شرعا و اعتبارا. (این معنی بعید است) 🔶 در لفظ"منی سلام الله" دو احتمال است: ۱) آدم خود را بر سبیل تنزیل و ادعا، حامل سلام خدا کند و سلام خدا را برساند. به این اعتبار که سلامِ خود را شایسته ی این بارگاه نمیداند بلکه سلام خدا را میرساند. ۲) چون "سلام الله علیک" دعاست به سلام فرستادن خدا و چون سبب این رحمت و تسلیم، توجه دعا کننده است در حقیقت این سلام آغاز کننده داعی میشود و بر این وجه جایز است که بگوید:"منّی" 🔷 در لفظ "سلام" دو احتمال است: ۱) مثل صلات مراد از آن رحمت باشد چرا که سلام تحیت است و تحیت خدا همان بزرگداشت از جانب خدا و رسیدن به قرب اوست. ۲) به معنی تسلیم است؛ به این معنی که خدا او را از جمیع نقایص و عیوب سالم بدارد و به درجات بالا برساند. وقتی چنین شد ، حرم امن و وسیله محکم خواهد شد، در نتیجه بین مُسلِم و مُسلِمٌ علیه ، ربطی تام و ثابت حاصل خواهد شد که موجب امید شفاعت و رسیدن به ثواب عظیم خواهد شد. ان شاءالله 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅 شرح فراز هشتم 🔅 ((یا ابا عبدالله ، لقد عظمت الرزیة و جلّت و عظمت المصیبة بک علینا و علی جمیع اهل الاسلام )) ای اباعبدالله!به تحقیق که بزرگ شد سوگواری تو و عظیم شد مصیبت، به واسطه تو بر ما و بر جمیع اهل اسلام. 🔸جلال و عظمت: هر دو مترادف اند ولی آنچه به حسب استعمال بدست آمده آن است که عظمت در مقابل صغر ، بکار می رود و جلالت ، مقابلِ دقت مانند علما که می گویند: نظر دقیق و نظر جلیل 🔹مصیبت: اسم فاعل از اصابة در اصل به معنی رسیدن است ولی بکار بردن آن در بلیة که به کسی برسد غالب شده است. 🔸رزیّة : در اصل رزیئه(با همزه) بوده که به جهت تخفیف همزه، قلب به یاء شده است. 🔶🔹در امالی شیخ صدوق آمده است: "روزی امام حسین علیه‌السلام بر امام حسن علیه‌السلام وارد شد و چون نگاهش به برادر افتاد شروع به گریستن کرد؛ امام حسن علیه‌السلام از برادر پرسید: ـ ای اباعبدالله، چه امری باعث گریه تو شده است؟ امام حسین علیه‌السلام پاسخ داد: ـ برای آنچه با تو انجام می‌دهند گریه کنم. امام حسن علیه‌السلام فرمود: آنچه به من آید زهری است که به کامم ریزند و کشته شوم ولی ای اباعبدالله روزی چون روز تو نباشد ، ۳۰ هزار مردی که مدعی هستند از امت جد ما محمد (صلوات الله علیه) هستند و خود را به دین اسلام بندند، بر تو گرد آیند و هم‌دست شوند برای کشتن تو و ریختن خونت و هتک حرمت و اسیر کردن ذریه‌ات و زنانت و غارت بُنه‌ات. در اینجاست که بر بنی‌امیه لعنت فرود آید و آسمان خاکستر و خون بارد و همه چیز بر تو بگریند حتی وُحوش بیابان و ماهیان دریاها." 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅 شرح فراز نهم 🔅 (( و جلّت و عظمت مصیبتک فی السماوات علی جمیع اهل السماوات )) و بزرگ و عظیم شد سوگواری تو در آسمان ها بر تمامت اهل آسمانها. 🔴 الف) اخبار و روایات رسیده در ذکر تاثر و بکاء ملائکه عموما و جبرئیل خصوصا: 🔷🔸در کامل الزیارة از ابان بن تغلب نقل می کند امام صادق علیه السلام: همانا چهار هزار ملک فرود آمدند و می خواستند در رکاب حسین (علیه السلام) کارزار کنند اذن به ایشان داده نشد ، بازگشتند به آسمان تا اذن بگیرند و هبوط کردند در حالتی که حسین (علیه السلام) کشته شده بود از این رو ایشان نزد قبر او هستند پریشان حال و آشفته مو و گرد آلود. 🔷🔸در بحار از محاسن برقی روایت فرموده از امام صادق (علیه السلام): خدای تعالی موکل نموده به حسین (علیه السلام) ۷۰ هزار ملک که صلوات می فرستند بر او هر روز ، آشفته و غبار آلود از وقتی که کشته شد تا هر وقت که خدا بخواهد. ♦️و فراوان و در حد تواتر است احادیث دیگری که بر این مضامین دلالت دارند . 🔴 ب) اخبار رسیده در آثار و انقلابات که در فلک و فلکیات بر آن مصیبت عظمی روی داد: 🔶🔹در کامل الزیارة روایت می کند که امیرالمومنین علی (علیه السلام) در مسجد کوفه این آیه مبارک تلاوت می فرمود " عمل بکت علیهم السماء و الارض و ما کانوا منتظرین " ناگاه حسین (علیه السلام) از دری از درهای مسجد وارد شد . امام فرمود: اما اِن هذا سیقتل و یبکی علیه السماء و الارض . 🔶🔹در امالی و عیون از ریان بن شبیب نقل شده که امام رضا (علیه السلام) فرمودند: آسمان های هفتگانه و زمین ها بر حسین (علیه السلام) بگریستند. 🔶🔹در کامل الزیارة است که داوود بن فرقد از صادق آل محمد (علیه السلام ) نقل میکند که فرمودند : سرخ شد آسمان در قتل حسین یک سال و فرمود : گریست آسمان و زمین بر حسین بن علی (علیه السلام) یک سال و بر یحیی بن زکریا، و گریه او سرخی اوست. ♦️اخبار در این مضامین فراوان است. 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅 شرح فراز دهم - بخش اول 🔅 (( فلعن الله اُمة اسّست اساس الظلم و الجور علیکم اهل البیت )) پس خدا دور کند از رحمت خود جماعتی را که تاسیس اساس ظلم و جور بر شما اهل بیت نمودند. 🔸فاء: بر ای تفریع است و داخل بودن حکم سابق در جمله بعد را افاده میکند. 🔹لعن: به معنی طرد و تبعید است. 🔶🔹 لعن از طرف خدا: به معنی طرد از مقام قرب و تبعید از جوار رحمت است. 🔷 لعن از طرف مردم : به معنی دعا و سبّ است. 🔸اُمّة: به معنی گروه و جماعت است . 🔹تاسیس: بنیاد نهادن است. 🔺اساس: بنیاد است. 🔴 ظلم: در اصل لغت ، به معنی وضع چیزی در غیر موضع خودش است.( این وجه قوی تر است) 🔺در النهایة آمده است: اصل ظلم ، عدول از طریق است . 🔺ظلم گاه به معنی نقص و گاه به معنی منع هم می آید. ⚫️ جور: در اصل، به معنی عدول از طریق است . 🔺به معنی تَعَدّی نیز است. 🔶🔷اهل البیت: منصوب به اختصاص است. 🔺🔸مراد از بیت، بیت رسالت و نبوت است. چون معرفه به الف و لام عهد است. 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور
🔅 شرح فراز دهم - بخش دوم🔅 ⬛️ مراد از آن امت که تاسیس اساس و بنیاد ظلم کردند: ▪️۱) یا عموم آنهایی هستند که در روز وفات پیامبر (ص) هنوز جسد مبارک را حمل نکرده و غسل نداده ، به طلب ریاست باطل ؛ رو به سقیفه بنی ساعده گذاشته ، مخالفت با نصوص و آیات مشهود و شنیده شده ، نمودند . و خلافت را از خانواده وحی و تنزیل (اهل بیت پیامبر) ربودند و بردند ، که اگر حق را تمکین میکردند و به اهلش می سپردند و خود تصرف نمی کردند ، عدل روی زمین فراگیر میشد و شوکت اسلام ، کفر را در هم می کوبید. ▪️ ۲)محتمل است که مراد اُمّة همان شخصی باشد که موسس آن بدعت بوده و اول کسی بوده که در سقیفه بیعت کرده است. و از این جهت علماء عامه گفته اند : اجماع بر خلافت فلان (ابوبکر لعنة الله علیه) به بیعت فلان (عمر لعنةالله علیه) منعقد شد و پیروی از او (ابوبکر لعنةالله علیه) بر جمیع مسلمین واجب شد. و در صحاح ایشان وارد شده که امیر المومنین علیه السلام و بنی هاشم و جماعتی از خواص صحابه: زبیر، عمار، سلمان، حذیفه، ابوذر، و ... در طول حیات فاطمه زهرا سلام الله علیها، بیعت نکردند و با این وجود اجماع به بیعت همان یک نفر منعقد شد و متابعت واجب شد در نتیجه سوختن خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها ، برای حفظ نظام امت و صلاح خلق برایشان جایز بود اگه چه علی علیه السلام و فاطمه سلام الله علیها و حسنین علیهم السلام در آن خانه بودند. 📙منبع: شفاء الصدور فی شرح زیارةالعاشور