eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
🔻 پنجشنبه ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲🔻 روضه و بیان #کرامات #حضرت_زهرا استاد #حاج_غلامرضا_سازگار
. محشر و بازار آن بازار توست نام کل خلق در طومار توست ای محمد (ص) زنده از لبخند تو ای فدای یازده فرزند تو تو قیامت را قیامت می کنی بر امامان هم امامت می کنی هر چه گوئی ذات بی چون آن کند گر تو خواهی نار را رضوان کند این عجب نبود به یک یا فاطمه (س) حق دهد بر کار محشر خاتمه روز محشر کار ما با فاطمه است نقش پیشانی ما یا فاطمه است بی کسیم و جز تو ما را نیست کس روز و انفسا تو را داریم و بس ای ره جنت ز باب رحمتت نامه ها را شسته آب رحمتت زشتی افعال ما را خاک کن نامه اعمال ما را پاک کن از کرامت بر جبین ما همه ثبت کن هذا محب الفاطمه بیم دارم با چنان لطف عظیم قاتلت  را هم رهانی از جحیم بین خلق و نار حائل می شوی با حسین خود مقابل می شوی او کند با پیکر بی سر قیام گوید از هر زخم تن مادر سلام آن سلام و پاسخش بشنیدنی است آن گلوی پاره پاره دیدنی است باز در محشر تو محشر می کنی گریه بر آن جسم بی سر می کنی محشر از اشک تو طوفان می شود چشم ها یکباره گریان می شود ناگهان آید یم رحمت به جوش اشک ها سازد جهنم را خموش این ندا خیزد ز حلقوم همه اشفعی لی اشفعی لی فاطمه ای خلایق از ازل مهمان تو باغ حنت عاشق سلمان تو فضه ات را پای بر چشم ملک قنبرت را جاه برتر از فلک جان حیدر در لب خندان تو هفت آبا خاک  فرزندان تو ای که از سر تا قدم پیغمبری بلکه هم پیغمبری هم حیدری ای محمد (ص) از تو دختر سر فراز ای نماز آورده بر خاکت نماز حمد و تکبیر و دعا دلداده ات سجده برده سجده بر سجاده ات در نمازت رخ ، ز شرم حی فرد گه سفید گاه سرخ و گاه زرد صبح می شد مهر رخسارت سفید ظهر از آن نور ، سرخی می دمید شامگاهان بس که میرفتی ز حال زرد  می گردید نور آن جمال حیف از آن صورت که آخر شد کبود برگ گل را طاقت سیلی نبود تو به اهل آسمان شمع رهی زهره ای منصوره ای وجه اللهی زهره و رخساره نیلی کجا صورت حوریه و سیلی کجا مسلمین ، روی کلامم با شماست نسل آینده ، پیامم با شماست این سخن فرموده پیغمبر است منکر آن هر که باشد کافر است گفت زهرا خلق من خوی من است روح مابین دو پهلوی من است مکتب من زنده از این دختر است نسل من پاینده از این دختر است جاودان ماند از او آثار من بلکه آزارش بود آزار من ضبط کن ای چرخ فریاد مرا بشنوید آیندگان داد مرا ناسپاسان ، دخت احمد را زدند    فاش می گویم محمد (ص) را زدند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ [جلسه‌ی اول] تیر ۱۴۰۲شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 ۷ صفر، شهادت امام پنجم شیعیان علیه‌السلام 📚 مطالب مطرح شده: ۱. مدح امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه عشق تو را به‌قیمت دنیا نمی‌دهم ۲. مختصری از زندگانی حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام _ حدیث لوح _ نکاتی از حدیث لوح ۳. القاب و کنیه‌ی امام پنجم علیه‌السلام _ لقب باقر _ گزارش مرحوم علامه‌مجلسی از مجلسی باحضور امام پنجم وششم علیهماالسلام با اسقف مسیحیان در شام .
4_140028844521292338.mp3
9.23M
علیه السلام اسیر رنج وبلا*شاهد کرببلا*باقرآل عبا کشتة زهرِ جفا*سفیر خون خدا*باقرآل عبا سلام ما بر تو ومزار ویرانت به آن دل پر غم و دوچشم گریانت وای وای واویلا غم غریبی شاه*به گودی قتلگاه*به چشم خود دیدی قد خمیده شده*سربریده شده*به چشم خود دیدی تو دیده ای روی تل به سر زند زینب تن عزیز خدا زیر سم مرکب وای وای واویلا به روضه های منا*تو گفته ای همه جا*زتشنگی حسین عزا نمودی بپا*صدا زدی هرنوا*زتشنگی حسین به چشم خود دیده ای لبش بهم میخورد در آن میانه یکی پیراهنش میبرد نهاده دستان خود به روی سر دختر صدا زد الامان زغارت معجر وای وای واویلا
جلسه 10.mp3
20.56M
🎧صوت کامل برنامه 📺 🎞 📅 📋با موضوع «» موضوع بحث: 📄 برهم زدن اتحاد و وفاق با طرح مسائل اختلافی؛ نیرنگ در تقابل با سپاه علیه السلام
پنجشنبه 25 خرداد.mp3
17.57M
🎧صوت کامل برنامه 📺 🎞 📅 📋با موضوع «» موضوع بحث: 📄 برهم زدن اتحاد و وفاق با طرح مسائل اختلافی؛ نیرنگ در تقابل با سپاه علیه السلام 🎤
7_چهل_حدیث_از_امام_باقر_ع_بیکران.pdf
599.5K
📚 کتاب pdf 📜عنوان: بیکران حکمت 📖موضوع: چهل حدیث از امام محمد باقر علیه‌السلام علیه السلام علیه السلام .
. ┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️نکاتی از الغدیر [۱۴] کار پاکان را قیاس از خود مگیر ... ✍ در ج ۷ الغدیر گوید : شماری از شاعران غدیر، در دام نقد و اعتراض افتاده و به غلو ورزیدن متهم گشته اند. بی تردید غلو ورزیدن در هر جایْ و هر حالْ و هرکار ناپسندیده است؛ به ویژه اگر در دین باشد! اما شیوه رایج گروهی این است که هر کس سخنی ناخوشایندشان گوید، وی را به غلو متهم سازند؛ و تعصب کورکورانه آنان را وادارد تا در برابر هر سخنی که با ذوقشان نسازد، روی تُرش کنند. پیشینه اتهام غلو به شیعه امامیه از همین باب است که به فضیلت های امامان اهل بیت باور دارند. همان فضیلت هایی که کتاب‌های "صحیح" و "مسند" از آنها سرشار و تالیفات و نوشته ها از آنها لبریز است؛ و کسانی چون ابن حزم، ابن جوزی، ابن تیمیه، ابن قیّم، ابن کثیر و راه سپاران ایشان آنها را منکر می شوند. ⚖ و لعلّ لهم العذر فی ذلک ... شاید ایشان در این انکار معذور باشند که در باور آنان، خلیفه فقط مردی است که دست سارق را قطع نماید و قاتل را قصاص می کند و مرزها را پاس می دارد و کارهایی از همین دست که شأن شاهان و امیران در همه امت ها و دوره ها است. آنان لازم نمی دانند که خلیفه رسول خدا صلی الله علیه و آله دارای نیروی نفسانی برخاسته از پاکی و قداست و عصمت از گناه باشد. اینان که از تحلیل صحیح فلسفه امامت ناتوانند، اعتقاد به این موارد را از مصداق های بزرگ غلو شمرده اند : 🌺امام دارای علم غیب است. 🌼از آنچه در دلها می گذرد خبر می دهند. 🍀مردگان با آنان سخن می گویند . 🌷به زبان پرندگان و حیوانات دانایند. 🌹روانه شدن برای زیارت قبرهای ایشان و نیز دعا و نماز در کنار ضریح های آنان مایه نزدیکی به خداوند است . 🍃و اندوه و افسوس خوردن بر مصیبت های آنان خداوند را خشنود می سازد و... 🌼کشکول ناب حوزوی .
◾️ [جلسه‌ی دوم] تیر ۱۴۰۲شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 ۷ صفر، شهادت امام پنجم شیعیان علیه‌السلام 📚 مطالب مطرح شده: ۱. مدح امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه من کیستم فقیر تو یاصاحب الزّمان ۲. برخورد امام محمدباقر علیه‌السلام با فرقه‌های انحرافی _ خوارج ۳. برخورد امام محمدباقر علیه‌السلام با جبریه و مفوضه (اشاعره و معتزله) ۴. برخورد امام محمدباقر علیه‌السلام با غلات و صوفیه _ هفت تن از بزرگان غلات _ برخورد امام علیه‌السلام با محمد بن منکدر .
. 2⃣ گره مرثيه يعني اوج روضه و سوزناك ترين قسمت آن و باز کردن گره مرثيه يعني بيان سوزناك ترين قسمت روضه. مهمترين بخش مداحي روضه است و مهمترين بخش روضه گره مرثيه؛ فلذا با توجه به اهميت اين بخش بايد در روش باز کردن گره مرثيه دقت لازم به عمل آيد. 🔶شرايط باز کردن گره مرثيه: 🔸ترتيب توالي: از جهت محتوايي بايد محتواي روضه از مصائب با شدت کمتر به سوي مصائب با شدت بالاتر باشد، فلذا در گره مرثيه هم بايد اين ترتيب توالي رعايت شود و سخت ترين بخش گره مرثيه در انتهاي آن بيان شود. 🔸سبک: پر سوز و گدازترين قسمت سبک براي بازکردن گره مرثيه انتخاب شود، و اگر سبک چنين گوشه اي ندارد، بايد به سبکي پر سوز و گداز مثل دشتي گريز زد و گره مرثيه را در آن باز کرد. 🔸پرده صدا: روند پرده هاي صدا در کل روضه رو به بالا و اوج است تا اينکه به گره مرثيه مي رسد، در اين قسمت در بالاترين پرده صداي روضه، گره مرثيه باز مي شود. حجم صدا: کنترل حجم صدا هنگام باز کردن گره مرثيه کمتر مي شود و حجم صداي بيشتري از حنجره خارج مي گردد؛ چراکه افزايش حجم صدا به خواندن شور بيشتري مي دهد. 🔸سرعت بيان: هنگام باز کردن گره مرثيه، سرعت بيان بيشتري لازم است، چراکه بايد محتواي مرثيه بدون تکلف بيان شود و شمرده خواني باعث کاهش تأثيرگذاري مي شود. 🔸تحرير: اصل در کل روضه ساده خواني است اما هنگام باز کردن گره مرثيه بايد حد اقل کشش و تحرير در خواندن باشد چراکه تحرير و کشش زياد باعث انحراف ذهن مستمع از محتوا به سبک مي شود ؛ در نتيجه تأثيرگذاري پايين مي آيد. 🔸سوز و بغض: در روضه هرچه به گره مرثيه نزديکتر مي شويم بايد سوز و بغض صداي ما بيشتر شود تا هم تأثيرگذاري بالا برود و هم تناسب لحن و محتو رعايت گردد. .