eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
564 ویدیو
800 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
کدام امام زمان را دوست داریم؟.pdf
145.7K
🌀 کدام امام زمان(عج) را دوست داریم؟ ✍️ سیر بحث: 🔺همان‌طور که خداهای ما با هم متفاوت هست امام‌زمان‌های ما هم متفاوت هست. اگرچه امام زمان(عج) یک نفر هست؛ اما گاهی اوقات امام زمان(عج) شما با امام زمان(عج) بغل‌دستی شما زمین تا آسمان متفاوت هست؟ 1️⃣. امام زمانِ عقیدتی 🔺علاقه‌های ما امام‌زمان‌های ما را می‌سازند بعضی‌ها امام زمان(عج) عقیدتی را دوست دارند. فقط در حد یک عقیده خشک‌وخالی نه کمتر نه بیشتر. 2️⃣. امام زمانِ باب الحوائجی 🔺بعضی‌ها امام زمانِ باب الحوائجی را دوست دارند. وقتی گرفتار می‌شوند دیگر رفتن به جمکران و درب‌خانه صاحب‌الزمان را رها نمی‌کنند. 3️⃣. امام‌زمانی‌های حبی و عشقی 🔺بعضی رابطه‌شان با امام زمان(عج) عاشقانه هست. خیلی اوقات مداحی‌های ما به این سمت کشیده می‌شود. ذائقۀ مردم را تغییر می دهند. یک امام زمان معشوقی که با او من یک رابطه فردی دارم و بس. 4️⃣. امام‌زمانِ دعای ندبۀ و مهم ترین ویژگی آن امام زمان(عج) 🔺اما بعضی‌ها امام‌زمانشان، امام‌زمان دعای ندبه هست. ‌امام زمانی که در دعای ندبه معرفی می‌شود دو تا ویژگی مهم دارد یکی به‌شدت این امام زمان سیاسی هست و دیگر اینکه این امام زمان(عج) به‌شدت جهانی عمل می‌کند. 🔺منتظر امام زمانی هستند که قرار هست با او جهان را نجات دهند و معادلات قدرت را تغییر دهند. اگر هم با حضرت عشق‌بازی می‌کند با یک امام سیاسی و جهانی عشق‌بازی می‌کنند. 🔺حالا شما قضاوت کن امام زمان(عج) کدام امام‌زمانی‌ها را دوست دارد؟
محتاج و مشتاق.pdf
2.72M
♦️سخنرانی مکتوب ویژه دهه مهدویت 🕹عنوان محصول: محتاج و مشتاق 🕹موضوع: چالش های ارتباط با امام عصر در عصر ارتباطات 🕹تعداد جلسات: ۵ جلسه 🕹تعداد صفحات : ۱۶۳ صفحه ◇فهرست اجمالی : 🗳مقدمه 🗳گفتاراول: احساس نیاز به امام 🗳گفتار دوم: منطق قرآن در معرفی امام زمان 🗳گفتار سوم: گونه شناسی مواجهه با امام 🗳گفتار چهارم:نشانه های محبت اصیل 🗳گفتار پنجم: فرایند تولید اطاعت 🗳گفتار ششم:ملحقات مختصات محصول : ◇خلاصه نموداری کل کتاب و هر گفتار بصورت مجزا جهت سهولت در فهم نقشه هوایی بحث ◇رهیافتی متفاوت به موضوع معرفت امام ◇حاوی آیات و روایات متعدد جهت تبیین بحث ◇حاوی اشعاری برای شروع ابتدای جلسه ◇حاوی قصه هایی از تشرفات مستند محضر امام عصر
4_5859728782214040416.ogg
521.7K
🔶می باره بارون لباشد خندون 🔶 👌فوق العاده برای نیمه شعبان می باره بارون/لبا شد خندون کف بزنید که اومده/ نیمه ی شعبون ...... دلبر دلها/سرور و آقا اومد به دنیا یوسفه/ حضرت زهرا ...... شاده دلای عاشقا چراغونیه کوچه ها دستا رو بالا بیارید کف بزنید اومد آفا صَلِّ عَلی سَیِّدُنا یَا اباصالح (عج) :::::::::::::::::::::::::::: ای بهار من /ای نگار من بیا دیگه تموم بشه/ انتظار من ....... ای قراره من /ای بهار من با تو قشنگ میشه همه/ روزگار من ....... ماه درخشانی آقا خورشید تابانی آقا به درد و غصه های ما تنها تو پایانی آقا .... صَلِّ عَلی سَیِّدُنا یَا اباصالح (عج) ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: دلبر و دلدار ماه شامِ تار یوسف رسیده عاشقا به سرِ بازار ۲ بی خیالِ غم می زنم هر دم اسمِ تو رو نوشته ام به روی قلبم ۲ مرغِ دل من بی امون امشب میره تا جمکرون عیدیم رو من میگیرم از دستای صاحب الزمون صَلِّ عَلی سَیِّدُنا یَا اباصالح (عج) ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: استاد درویش 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکشنبه ۱۴اسفند ماه ۱۴۰۱محفل اشک حرم رضوی مداح گرانقدر اهل بیت ع زائر گرامی امام رضا ع حاج آقا فضای روضه در و اشاره به است.
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
یکشنبه ۱۴اسفند ماه ۱۴۰۱محفل اشک حرم رضوی مداح گرانقدر اهل بیت ع زائر گرامی امام رضا ع حاج آقا #مرتضی
. با چه رو خیمه برم این سر آویزان را چه کنم مشکل این حنجر خون ریزان را   به سفیدی گلوی تو کسی رحم نکرد رسم کوفی است بگیرند هدف ، مهمان را   دست و پایی زدی و باز تبسم کردی پس خدا بوسه زند این دو لب خندان را   بوسه بر این سر  پاشیده ز هم مشکل نیست من چه سان دفن کنم پاره ای از قرآن را ؟   مشکل اینجاست که سر نیزه امانت ندهد اهل غارت نکند رحم ، گل پنهان را   من دهم با چه زبانی خبرت را به رباب آب داده ست سه شعبه گلوی عطشان را   بعد از این است که بر سینه ی من جا داری نزد مادر ببرم آه دل سوزان را   گریه بر معجر عمه نرود از یادت وسط هلهله ها بدرقه کن یاران را   تا به محشر ز غبار غم تو گریه به پاست ای عجب داغ تو کرده ست به پا طوفان را   سند مستند کرب و بلا حنجر توست بُرد ، مظلومی تو آبروی عدوان را   عید قربان من است و تو همان ذبح عظیم و خدا مُهر قبولی زند این قربان را   ✍ .
. در مدح مسجد مقدس جمکران می کنم از عمق جان مدح و ثنای جمکران در سرم باشد دگر حال و هوای جمکران می روم تا جمکران با عشق و شور و معرفت.. ..هر سه شنبه، می شوم تا مبتلای جمکران در توسل های خود دلتنگ مهدی می شوم.. ..تا توسل می کنم بر ندبه های جمکران می برد دل را مدینه، کربلا، تا سامرا.. ..گنبد و گلدسته های با صفای جمکران بوی مهدی می دهد، بوی خوشِ زهرايی اش.. بوی غیبت می وزد از هر کجای جمکران هم سرای عاشقی و هم سرای نوکری ست.. ..هم سرای انتظار است جای جای جمکران مثل مشهد می شود قم باوجودِ این بَنا.. ..چون نمای مرقدش دارد نمای جمکران حالِ ديگر می دهد اینجا نمازِ نافله.. ..بالاخص در بين محرابِ دعای جمکران حضرت مهدی نگاه ویژه ای دارد به آن.. ..که گذارد جان و مالش را بپای جمکران رحمتش را می فرستد، سوی مخلوقش اگر.. ..با دل آید رو سوی مسجد، خدای جمکران حتماً از معصومه اذن جمکران باید گرفت حتماً از این راه باید شد گدای جمکران لذّت اشکِ دوچندان می دهد بر مستمع در توسل، روضه های کربلای جمکران روضه ی عباس باید خواند پای چاه آن.. علقمه باید شود صحن و سرای جمکران روضه ی مشک و عمود و تیر و چشمی غرقِ خون.. ..روضه ای که شد غم ِصاحبْ لوای جمکران ملتمس بر حجّت ثانی عشر هر کس شود در ظهورش می شود آخر فدای جمکران .
. (عج) ولادت یاره خدا نظر داره به جمع ما، خودش رو زود، برسونه، هر کی گرفتاره شده میلادِ، صاحب الزمان شده گلبارون، زمین و آسمان شده هر عاشق، باز ترانه خوان العجل، یامهدی(۴) جهان پر از نوره فرشته مسروره ایشاالله که، پاقدمه، آقای ما، نزدیکه ظهوره میاد اونی که، مرد سختی هاست وارث تیغ ِ، شاه لافتاست قیامش هم چون، قیام کربلاست العجل، یامهدی(۴) شمیمش از یاسه سرا پا احساسه سربند او، یافاطمه، تو دستاشم، بیرق عباسه نداره همتا، توی عالمین میبره مارو، بین الحرمین ذکر تعجیلش، ذکر یاحسین العجل، یامهدی(۴) .👇
. جشن خانوادگی یه جشنِ خانوادگی برات میگیریم ما همه خانوادگی بر تو اسیریم.. یامهدی یامهدی آقا جون بیا، دلهارو شیدا کن آقا جون بیا، دنیا رو زیبا کن آقا جون بیا، غمهارو رُسوا کن اگر نشد کوچه هارو ریسه ببندیم ولی بدون همه به تو علاقه مندیم خوش اومدی خوش اومدی ای گل نرجس.. نیمه شعبان شده و سرخوش و مستیم دیده به راهه مهدی زهرا نشستیم.. یامهدی یامهدی آقا جون بیا، دلهارو مجنون کن آقا جون بیا، غمهارو بیرون کن آقا جون بیا، دردارو درمون کن امام عسکری چقد خوشحال و شاده آخه خدا بهش یه گل رو هدیه داده خوش اومدی خوش اومدی ای گل نرجس.. عروس فاطمه ببین پسر آوُرده همون آقایی که دل از انبیا بُرده یامهدی یامهدی آقا جون بیا، ما همه گمراهیم آقا جون بیا، چش به راهه ماهیم آقا جون بیا، کربلا می خواهیم میای با ذوالفقار حیدری تو آخَر.. تکیه به کعبه میزنی میگی یاحیدر خوش اومدی خوش اومدی ای گل نرجس.. ما همه بیمار توایم مهدیِ زهرا... نابود میشه با دستت این ویروس ایشالا یا مهدی یامهدی آقا جون بیا، حل بشه این مشکل آقا جون بیا، دین ما شه کامل آقا جون بیا، حقِ ابوفاضل.. ایشالا که هیچ حرمی بسته نباشه با دست تو مدینه هم غرقه صفاشه خوش اومدی خوش اومدی ای گل نرجس.. .👇
. ارتباط بين حوادث کربلا و ظهور حضرت مهدي‌ عج روايت شده است که ظهور حضرت مهدي (عج‌) با حوادث کربلا رابطه خاصي پيدا کرده‌، که از آن جمله است‌: 1 ـ در تمام ايام مربوط به حضرت ولي عصر (عج‌) زيارت امام حسين (ع) وارد شده است‌، چون شب نيمه شعبان و شب قدر؛ 2 ـ آغاز قيام جهاني حضرت مهدي (عج‌) طبق روايات فراواني در روز عاشورا خواهد بود؛ 3 ـ در بيشتر احاديث که از وجود مقدس رسول اکرم (ص) در خصوص آن مصلح جهاني وارد شده به وسيله امام حسين (ع) به عناويني‌، چون (از تبار پسرم حسين (ع))، (از نسل اين پسرم‌)، (نهمين فرزند پسرم حسين‌) معرفي شده است‌؛ 4 ـ سفر تاريخي امام (ع) که از مکه معظمه به مقصد کوفه آغاز شد و به مقصد نرسيد، توسط فرزند رشيدش تکميل مي‌شود و پايتخت حکومت جهاني آن حضرت‌،شهر کوفه خواهد بود؛ 5 ـ وجود مقدس ولي ا... اعظم طبق روايات همواره به ياد جد بزرگوارش امام‌حسين (ع) هر صبح و شام اشک مي‌ريزد. از جمله عبادت‌هاي بسيار مهم و با فضيلت در شب زيارت حضرت سيدالشهدا (ع) است و البته در اين جا اين سؤال پيش مي‌آيد که ولادت حضرت مهدي‌(عج‌) چه ارتباطي با زيارت امام حسين (ع) دارد که در شب تولد امام زمان (عج‌) زيارت حضرت اباعبدالله حسين (ع) مستحب است‌؟ ممکن است‌، گفته شود: چون امام‌حسين‌(ع) جد بزرگوار آن حضرت است با اين زيارت‌، ولادت فرزندش را به ايشان تبريک‌مي‌گوييم‌، ولي اين سخن از جهاتي نمي‌تواند درست باشد، زيرا که در اين صورت زيارت حضرت امام حسن عسکري (ع) مناسب‌تر بود، چرا که آن حضرت پدر بلا واسطه و امام‌حسين (ع) پدر با واسطه امام زمان (عج‌) است و اگر گفته شود امام حسين (ع) چون پدربزرگ است‌، زيارتش‌، زيارت بقيه ائمه معصومين‌: مانند امام حسن عسکري (ع) نيزهست‌. در اين صورت گوييم زيارت حضرت اميرالمؤمنين و يا زيارت رسول الله (ص) مناسب‌تر خواهد بود. زيرا آن دو بزرگوار پدر ائمه‌اند، پس با اين مقدمات بايد گفت‌: حقيقت مهم‌تر از اينها است‌. زيارت امام حسين (ع) در اين شب حاکي از رابطه مخصوص و پيوند آسماني قيام کربلا و نهضت امام حسين (ع) با حضرت مهدي (عج‌) است‌، زيرا در اين قيام مقدس آسماني رهبر و پيشواي نهضت حسين بن علي (ع) بر خاک و خون کشيده مي‌شود و دراين جهاد مقدس اصحاب و ياران سلحشور و با وفايش به لقاء ا... مي‌پيوندند و همه مي‌دانيم که انتقام خون مقتول بر عهده وصي و فرزند مقتول است‌. خداوند مي‌فرمايد: (و من قتل مظلوما جعلنا لوليه سلطانا)؛ کسي که مظلوم کشته شد و به دست ستمگران و مردم جفا پيشه از پاي درآمد، براي ولّي‌ِ او سلطنت و قدرت قرار داديم‌». لذا ولي‌ّ دم‌ِ امام حسين (ع) حضرت مهدي است و امر انتقام و خون خواهي به دست آن حضرت مي‌باشد. .
. ♦️ بهترین حال من آن است که «نوکر» باشم... در فراز از یکی از زیارات امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، با تعبیری بسیار لطیف و نغز نسبت به «مقامِ نوکری» اشاره می‌کند؛ در آنجا که خطاب به اهلبیت علیهم‌السلام عرضه می‌داریم: ...أَشْهَدُ یَا مَوَالِیَّ وَ طُوبَی لِی إِنْ کُنْتُمْ مَوَالِیَّ أَنِّی عَبْدُکُمْ وَ طُوبَی لِی إِنْ قَبِلْتُمُونِی عَبْداً 🔹 شهادت می‌دهم‌ ای سَروران من! و خوشا به حال من که اگر سَروران و «آقا»هایی مثل شما داشته‌باشم و من نوکر شما باشم و خوشا به حال من، اگر شما مرا به این مقام نوکری، بپذیرید... 📚المزار الکبیر ص ۷۷ 📚بحارالانوار ج٩٧ ص٣۴۶ . فکر وذکرم همه این بود که نوکر باشم سگ قلاّده گلاویز  دم در باشم فکر و ذکرم همه این بود که مجنون باشم دائم الخمرمی ، از ساحل کوثر باشم من همین  یک دو سه روزه نشدم عاشق تو مبتلای غم عشق تو ، من از "ذر" باشم من ملک بودم وفردوس نشین  بودم وبعد آدم آورد ، که گریان تو دلبر باشم شأن نام تو ، به روی لب من بودن نیست تو سلیمان و من آن مور محقّر باشم لقمه نانی بده ، تامزّه بگیرد دهنم آتشم زن که چنان شعله ی منبر باشم بی محلّی بکنی ، داد کشم ، شکوه کنم چون ، نه هم ظرفیت جون ، و نه قنبر باشم تو به دادم نرسی ، می روم از دست ، حسین مستغاثٌ بک ارباب ، که بهتر باشم گر بنا هست ، مرا دست کسی بسپاری بهتر آن است ، غلام علی اکبر باشم من که بی دعوت و سرخود ، نرسیدم به حضور من سفارش شده ی حضرت مادر باشم مادرت داد به من درس حسین جان گفتن مادرت یاد به من داد ، که نوکر باشم  حسین قربانچه✍
♦️ اهل و عیالِ حضرت علی‌اکبر "علیه‌السلام"... از چند نَقل که در متون کهن حدیثی شیعه آمده، می‌توان گفت که حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام اهل و عیالی داشته‌اند. ❇️ احمد بن ابی نصر بزنطى به امام رضا عليه السلام عرضه داشت: «آيا امكان دارد مردى با زنى و «امّ ولد»(کنیزی که از صاحبش، فرزند می‌آورد) پدر آن زن ازدواج نمايد؟ » امام فرمود: «اشكالى ندارد.» آن گاه احمد بزنطى عرض كرد: به ما خبر رسيده است كه حضرت على بن الحسين(امام سجاد عليه السلام) -با دختر امام حسن مجتبى و «امّ ولد» پدر او (يعنى امّ ولد امام مجتبى) ازدواج نموده است. حضرت فرمود: چنين نيست؛ بلكه وى دختر امام حسن عليه السلام و امّ ولد على بن الحسين را كه در کربلا به شهادت رسید (يعنى همسر حضرت علی‌اکبر)، به ازدواج خود درآورد. 📚قرب الاسناد، ص١۶٣ ✍بديهى است كه بر هر كنيزى عنوان «امّ ولد» اطلاق نمى شود، مگر اين كه آن كنيز از مولاى خود داراى فرزندى شده باشد.اين حديث شاهدى صريح بر اين است كه حضرت على اكبر علیه السلام صاحب كنيزى بوده كه براى او فرزند آورده است. ❇️در زیارتنامه ای که امام صادق علیه‌السلام به ابوحمزه ثمالی تعلیم دادند، فرمودند: ... سپس دستانت را بر روی قبر علی بن الحسین علیهمالسلام بگذار و اینگونه به او سلام بده: صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَعَلى عِتْرَتِكَ وأهْلِ بَيْتِكَ وآبائكَ وأبنائكَ وامّهاتِكَ الأخيار الّذينَ أذْهَبَ اللَّهُ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهّرَهُمْ تَطْهيراً. 🔹درود و تحيات خداوند بر تو و خاندان و خانواده و پدران و پسران و مادران پاكت باد.همان (خاندانى) كه خداوند پليدى را از آنان دور ساخته و پاك و مطهّرشان قرار داده است. 📚کامل الزیارات ص ٢٣٠ ✍بدیهی است که کلمات «عترت»، «اهل‌بیت» و «أبناء»، دلالت بر اهل و عیال داشتن آن حضرت دارد. ❇️ در دستور دیگری که امام صادق علیه السلام به ابوحمزه دادند، فرمودند: ثمّ ضِعُ خدّكَ على القَبر وقل: «صَلّى اللَّهُ عليكَ يا أبَاالحسن ثلاثاً». 🔹سپس صورت خود را بر روی قبر علی بن الحسین علیه السلام بگذار و سه بار بگو: سلام و درود خدا بر تو ای ابالحسن. 📚کامل الزیارات ص٢۴٠ ✍ تعبیر به «ابالحسن» چه بسا اشاره به این مطلب دارد که حضرت علی اکبر علیه السلام فرزندی به نام «حسن» داشتند. والله اعلم. . ........... . ♦️ رویِ او پیغمبری و رزم او هم حیدری است... چون سخن گوید، همه گویند عیناً مجتباست... برخی اینگونه نقل کرده‌اند: و کانَ علیُ بن الحُسینِ أَشبَهَ برسولِ اللّهِ فِی الوَجه 🔹حضرت علی اکبر علیه السلام شبیه ترین مردم در صورت به رسول خدا صلی الله علیه و آله بود. وَ اِذَا رَکبَ وَ حَرّکَ فَرسَه کانَ اَشبَهَ لِعَلیِّ بنِ أَبی طالب 🔹 و زمانی که بر مرکب می نشست و اسبش را حرکت میداد، شبیه ترین مردم به امیرالمؤمنین علی علیه السلام بود. وَ اذَا تکلّمَ وَ حرَّکَ بِیدِه کانَ اَشبهَ الناسِ بِالحَسَن. 🔹 و زمانی که صحبت می‌کرد و دستانش را تکان میداد، شبیه ترین مردم به امام حسن مجتبی علیه السلام بود. 📚 بحرالمصائب ج۴ص٢٩٢ 📚تحفة الذاکرین(خطی) .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍸"شیر خنک"معجون تقویت کننده صدا در بیان حاج ۴ دانه : تخم خیار تخم کاسنی، تخم خرفه، تخم گیشنیز را به میزان مساوی مخلوط کرده و بصورت پودر در آورید و بعد صبح ناشتا، یک قاشق و نیم آنرا در ۳لیوان آب بریزید و بجوشانید تا به یک لیوان تغلیظ شود. و بعد گرم میل کنید. و حتما بعد از مصرف نیم ساعت دراز بکشید .۱۵ زوز صبح و عصر میل کنید و ۱۵ بعد را فقط صبح ها
کانال جنت الحسین_۲۰۲۳_۰۳_۰۶_۰۸_۱۴_۴۶_۸۸۷.mp3
5.27M
یا امین الله فی ارضه عشقت به عالم می‌ازره حاج مجتبی_ ✅ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ يَا أَمِينَ اللّٰهِ فِي أَرْضِهِ ... 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ يَا أَمِينَ اللّٰهِ فِي أَرْضِهِ عشقت به عالم می‌ارزه، دشمن با اسمت می‌لرزه ای وعدهٔ خدا‌، جان علی بیا همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی "اباصالح" صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ حِينَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِر أنتَ الْأَوَّلٌ وَالْآخِر أنتَ الْبَاطِنٌ وَالظَّاهِر صمصام منتقم، وقتش شده أقِمْ همه آهوان صحرا سر خود نهاده بر کف به امید اینکه روزی به شکار خواهی آمد "اباصالح"
Kashani14011204-ChegooneShiaShodim-01-Hkashani_Com.mp3
19.39M
🔊 📋 چگونه شیعه شدیم؟ (سری سوم) - جلسه اول از سه جلسه 📌 پنجشنبه 4 اسفندماه 1401
. 🔹طلبکارها روزگارش را سیاه کرده بودند. با این که خجالت می‏کشید اما چاره ‏ای نبود جز این که از امام رضا علیه السلام کمک بگیرد. نمی‏خواست طلب پول کند اما اگر امام نزد طلبکارانش وساطت می‏کردند، آنها حتما مهلت بیشتری به او می ‏دادند. 🔹شرم و حیا دو دلش کرده بود اما به خوبی می ‏دانست یک لحظه دیدار امام، تمام بار غم را از دوشش بر می‏دارد. پس به شوق دیدار به راه افتاد. در محضر امام هشتم، هم محو نگاه گرم و کلام دلنشین ایشان بود و هم شرم داشت از سوال! حاجتش را بازگو نکرد و تصمیم گرفت برخیزد. ناگاه امام علیه السلام اشاره کردند که زیر سجّاده ‏ای که در اتاق بود را نگاه کند. کیسه ‏ای پول بود و یک نامه: ما تو را از یاد نبرده‏ایم، با این پول قرضت را بپرداز! باقی نیز خرج خانواده‏ات … 📚 بحار الانوار، ج ۴۹ 📌چه قدر آن نامه برایم آشناست! خوب که می‏گردم انگار در میان صفحه ‏های دلم، دست‏خط ظریف و خوش نقش مولایم علیه السلام را می‏یابم که فرمود: «انّا غَیرُ مُهمِلینَ لِمُراعاتِکُم وَ لا ناسینَ لِذِکرِکُم …» ما در رسیدگی به امور شما کوتاهی نمی‏کنیم و یاد شما را فراموش نمی‏کنیم. 📚بخشی از توقیع امام زمان به شیخ مفید امام زمان مارا فراموش نکرده است، در مشکلات دوره و زمانه توجه داشته باشیم که او به کارهای ما رسیدگی می‌کند و مارا فراموش نکرده است غصه نخوریم... نگران نباشیم... نترسیم... .
Kashani14011205-ChegooneShiaShodim-02-Hkashani_Com.mp3
25.01M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📋 چگونه شیعه شدیم؟ (سری سوم) - جلسه دوم از سه جلسه 📌 جمعه 5 اسفندماه 1401
Kashani14011206-ChegooneShiaShodim-03-Hkashani_Com.mp3
20.27M
🔊 📋 چگونه شیعه شدیم؟ (سری سوم) - جلسه سوم از سه جلسه 📌 شنبه 6 اسفندماه 1401
Kashani-14011204-MohabbatAlamatTashayo-Hkashani_Com.mp3
33.12M
🔊 📋 «محبّت» علامتِ تشیّع 📌 پنجشنبه 4 اسفندماه 1401 . از جمله علائم تشیع مروت و محبت است. در مروت؛ شیعه هیچ جنگی را شروع نمی کند. پس کسی که میگوید:" کسی که مشت اول را بزند برنده است" او صفات شیعه را ندارد. محبت و مواسات هم از جمله نشانه های شیعه بودن است. لذا حضرت علی در گرمای بعد از ظهر از دارالخلافه بیرون می آمد و در خیابانهای اطراف میگشت تا مبادا کسی باشد که توانِ آمدن به خدمتش را نداشته باشد و در سختی و گرفتاری بماند. به مالک هم فرمود اونایی راهم که امیدی به حکومت ندارند، تو به سراغشان برو، و مشکل شان را حل کن. همه ی آنهایی که به طمعِ پست و مقام با امام حسین همراه شدند، پس از شنیدن خبرِ شهادت مسلم ، فرار کردند. از خدا بخواهیم که ما هم با امام حسین سنخیت پیدا کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. عجل_الله_تعالی 1⃣ ابو محمد هاشمى حسینى، یکى از ائمه شیعه است که آن‌ها اعتقاد به عصمت آنان دارند و به او حسن عسکرى مى‌گویند، چون در سامرا ساکن بوده و به سامرا عسکر مى‌گویند. او (امام عسکری) پدر همان کسى است که رافضه منتظر او هستند... اما فرزندش م ح م د بن الحسن که رافضى‌ها او را قائم، خلف و حجت مى‌نامند، در سال ۲۵۸ به دنیا آمده است. برخى گفته‌اند که در سال ۲۵۶ به دنیا آمده. ✅ أبو محمد الهاشمی الحسینی أحد أئمة الشیعة الذین تدعی الشیعة عصمتهم . ویقال له الحسن العسکری لکونه سکن سامراء ، فإنها یقال لها العسکر . وهو والد منتظر الرافضة...وأما ابنه محمد بن الحسن الذی یدعوه الرافضة القائم الخلف الحجة ، فولد سنة ثمان وخمسین، وقیل: سنة ست وخمسین) 📚تاریخ الاسلام، شمس‌الدین‌ذهبى، ج۱۹ ص۱۱۳ 2⃣ حجت منتظر م ح م د بن الحسن العسکرى دوازدهمین امام از ائمه دوازدگانه شیعه است .آن حضرت در نیمه شعبان سال ۲۵۵ه به دنیا آمده است. ✅ الحجة المنتظر ثانی عشر الأیمة الأثنی عشر... ولد نصف شعبان سنة خمس وخمسین. 📚 الوافی بالوفیات، صلاح‌الدین صفدى، ج۲ ص۲۴۹ 3⃣ امام عسکری پدر م ح م د منتظر و صاحب سرداب است. م ح م د منتظر، امام دوازهم بنابر اعتقاد شیعیان است که به او قائم ، مهدی و حجت می‌گویند. او در سال ۲۵۵ به دنیا آمده است. ✅ والحسن العسکری المذکور، هو والد محمد المنتظر، صاحب السرداب، ومحمد المنتظر المذکور هو ثانی عشر الأئمة الاثنی عشر، على رأى الإِمامیة، ویقال له القائم، والمهدی، والحجة. وولد المنتظر المذکور، فی سنة خمس وخمسین ومائتین. 📚 المختصر فی أخبار البشر (أبوالفداء) ج۲ ص۴۵ .
۱ ✅آماده کردن مجلس برای پذیرش روضه و تأثیر گذاری بیشتر یک روز ابوحنیفه در مجلس درس خود اعتقادات شیعیان را زیر سوال برد و گفت: چگونه شیطان در آتش جهنم معذب خواهد شد و حال آنکه شیطان خود از آتش خلق شده و جنس از جنس متاذي نمی شود. دوم اینکه چطور خدا را نمی توان دید در حالیکه چیزي که موجود است باید دیده شود. سوم اینکه ما از خود اختیاری نداریم و عملی که از ما سر می زند از جانب خداست. پس از این سخنان یک مرتبه بهلول کلوخی به پیشانی ابوحنیفه زد و فرار کرد. شاگردان ابوحنیفه او را گرفتند و نزد خلیفه بردند و جریان را به او گفتند. بهلول گفت: ابوحنیفه را حاضر کنید تا جواب او را بدهم. چون ابوحنیفه حاضر شد بهلول به او گفت : از من چه ستمی به تو رسیده؟ ابو حنیفه گفت : کلوخی به پیشانی من زده اي و پیشانی و سر من درد گرفت. بهلول گفت درد را می توانی به من نشان دهی؟ ابوحنیفه گفت : مگر می شود درد را نشان داد؟ بهلول جواب داد تو خود می گفتی که چیزي که وجود دارد را می توان دید و می گفتی چه معنی دارد خداي تعالی وجود داشته باشد و او را نتوان دید. و دیگر اینکه تو دروغگویی که می گویی کلوخ سر تو را به درد آورد زیرا کلوخ از جنس خاك است و تو هم از خاك آفریده شده اي پس چگونه از جنس خود متاذي می شوي. سوم اینکه من مقصر نیستم، خدا سر تو را شکست. خودت گفتی که افعال بندگان از جانب خداست. ابوحنیفه چون سخن معقول بهلول را شنید شرمنده و خجل شده و از مجلس خلیفه بیرون رفت. ببینید بهلول با این مقدمه چینی که کرد توانست اعتقادات شیعه را در مقابل رئیس فرقه حنفی اهل تسنن، به اثبات برساند. 💯یکی از نکات مهم در ورود به روضه ها، زمینه چینی است و بدون آن گویا بخوبی کلام مقبول نمی افتد. اين قسمت بايد از جهتي با ماقبل و از طرف ديگر با مابعد خود ارتباط داشته باشد . 💯یکی از نکات مهم در ورود به روضه ها، زمینه چینی است و بدون آن گویا بخوبی کلام مقبول نمی افتد. اين قسمت بايد از جهتي با ماقبل و از طرف ديگر با مابعد خود ارتباط داشته باشد. 1⃣ ممكن است مقدمه چيني و حلقه اتصال بين شعر ابتداي مجلس با متن اصلي روضه توسط روایت ، حدیث ، نقلی تاریخی و یا بخشی از مقتل صورت بگيرد . مثلا این روایت در روضه حضرت علی اکبر(ع) از امام صادق سؤال كردند: «يابن رسول الله! شيرين ترين ساعت عمر يه پدر و مادر كيِ؟» فرمود: «سالها زحمت بكشن، با خون دل فرزندي رو به جواني برسونن، اين جوان جلو چشم پدر مادر راه بره، به قد و بالاش نگاه كنن، لذت ببرن.» 2⃣ ممكن است مقدمه چيني و حلقه اتصال بين شعر ابتداي مجلس با متن اصلي روضه توسط جملاتی که خود مداح در موضوع انشاء و ایجاد می کند ، صورت بگيرد . من باب مثال در مجلس روضه حضرت زهرا سلام الله علیها برای ورود به اصل روضه می توان از جمله انشایی زیر استفاده کرد: «پرچم مي زنيم چراغ روشن مي كنيم مي گيم هر كي عاشق آقاي ماست بياد، دوستانش بيان، براي عاشقات هر روز فاطميه است . براي دوستانت هر روز عزاي زهراست...» 3⃣ ممكن است مقدمه و حلقه اتصال بين شعر ابتداي مجلس با متن اصلي روضه بعضي از اتفاقات روزمره زندگي باشد. که جزء مقدمه چینی های بسیار اثر گذار است. 👇👇