eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
613 ویدیو
835 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. جهاد با نفس (۴۶) حضرت امیر(ع)فرمود:«الإيمانُ لَهُ أركانٌ أربعَةٌ : التَّوكُّلُ علَى اللّه ِ ، و تَفويضُ الأمرِ إلَى اللّه ِ ، و الرِّضا بِقَضاء اللّه ِ ، و التِّسليمُ لأمرِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ» .  ايمان چهار ركن دارد: توكّل بر خدا، وا گذارى كار به خدا، راضى بودن به قضاى خدا و تسليم بودن در برابر فرمان خداوند عزّ و جلّ. 🔷مقام رضایت و تسلیم در حدیث فوق به مقام رضایت و تسلیم در برابر اراده الهی اشاره شده است. مقام رضایت مقامی است که با مجاهدت و تلاش برای انسان حاصل میشود . کسی که راضی به رضا و قضای خدا باشد صاحب مقام بسیار بلندی شده است که دنیا و آخرت او را تحت تأثیر قرار می دهد و در میان مردم شاخص می گردد. 🔷آثار رضایت امام صادق(ع) می‌فرماید: «الرُّوحُ‌ وَالرَّاحَةُ فِي‌ الرِّضَا وَالْيَقِينِ،‌ وَالْهَمُّ وَالْحَزَنُ فِي الشَّكِّ وَالسَّخَطِ»آرامش و راحت زندگی کردن در باور محکم و رضایت به برنامه‌های خداوند است. و در مقابل، حزن و اندوه در حالت ترديد و دو دلى و راضی نبودن به‌قضا و قدر الهى است.(۲) 🟢مقام اهل رضایت در قیامت وقتی قیامت می‌شود، خداوند متعال به طائفه‌ای از امّت من، دو بال عطا مي‌فرمايد و به‌وسیلۀ آن دو بال، به سرعت، از قبرهای خود به سوی بهشت پرواز می‌کنند. در بهشت جای می‌گیرند و هر نعمتي که بخواهند، برخوردار می‌گردند. ملائکه از آنها سؤال می‌کنند که شما محاسبۀ اعمال و صراط و جهنّم را ديديد؟ يعني مواقف قيامت را چگونه گذراندید که به بهشت رسیدید؟ آنان پاسخ می‌دهند: ما چيزي نديديم. منظور اينکه، از ما حسابي نخواستند و بدون بازجويي آمديم. ملائكه مي‌گويند: شما چه طايفه‏اي هستيد؟ از امت كدام پيغمبريد؟ آنها پاسخ مي‌دهند: ما از امت محمد(ص)هستيم. ملائکه می‌پرسند: در دنیا چه کردید که به این مقام رسیدید؟ آنها می‌گويند:«خَصْلَتَانِ كَانَتَا فِينَا فَبَلَّغَنَا اللَّهُ هَذِهِ الدَّرَجَةَ بِفَضْلِ رَحْمَتِهِ فَيَقُولُونَ وَ مَا هُمَا فَيَقُولُونَ كُنَّا إِذَا خَلَوْنَا نَسْتَحِي أَنْ نَعْصِيَهُ وَ نَرْضَى بِالْيَسِيرِ مِمَّا قُسِمَ لَنَا» ما دو خصلت داشتيم و خداوند به فضل و رحمت خود، ما را به اين مرتبه رسانيد. خصلت اوّل اینکه: ما در خلوت، مرتکب گناه نمی‌شدیم، یعنی خلوت و جلوت برای ما تفاوت نداشت و همان‌طور که در بین مردم مراقب بودیم معصیت نکنیم، در خلوت و در نهان نیز گناه نمی‌کردیم. دوم: توانسته بودیم مقام تسلیم و رضا به دست آوریم؛ یعنی به آنچه قسمت ما شده بود، راضی بودیم. فَتَقُولُ الْمَلَائِكَةُ حَقٌّ لَكُمْ هَذَا ملائکه به آنها می‌گویند: حق شماست که به چنین مقامی دست یافته‌اید.(۳) 🌸شعر یکی درد و یکی درمان پسندد یکی وصل و یکی هجران پسندد من از درمان و درد و وصل و هجران پسندم آنچه را جانان پسندد ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.وسائل الشيعة ،ج۱۱،ص۱۴۲. ۲. بحار الأنوار، ج۶۸، ص۱۵۹. ۳.. بحارالأنوار، ج۱۰۰ ص۱۸. .
49.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(کم حجم)🎥 علیه السلام ♦️ حاکمیت پس از پیامبر تلاش می‌کند تا خوانشی جدید از دین ارائه کند . روایتی از شریعت محمدی که موافق ساختارهای جدید سیاسی است و در آن و علیه السلام جایی ندارند. این موضوع مهم را در جلسات هیئت مبارکه تحت عنوان ادامه خواهیم داد. 🗓 جلسات هفتگی ، جمعه ها عصر ، ساعت ۱۷:۳۰ 📍تهرانسر شرقی_ خیابان بنفشه _ جنب پارک ارغوان _ حسینیه شهید سهیلی ره 🎤
آیا من دیندارم؟؟؟؟.pdf
657K
📜فیش منبر کوتاه 📩 منبرک ؟؟؟؟؟ حسنی علیه السلام ♦️ ایام 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🌀عرضه عقاید حضرت عبدالعظیم محضر امام هادی علیه السلام و تایید ایشان 💠آیا ما دینداریم؟؟؟ آیا دینمان رو عرضه کردیم؟؟؟ 💠 مدال انت ولینا حقا برای حضرت عبدالعظیم از طرف امام زمان
فضائل و کرامات حضرت عبدالعظیم.pdf
1.23M
📜فیش منبر 📩 منبر کامل متنی حسنی علیه السلام ♦️ ایام 🔖آنچه در این فیش می خوانید : 🌀فضایل حضرت عبد العظیم حسنی از زبان معصومین 💠حضرت عبد العظیم در محضر چهار امام 💠کراماتی از حضرت عبد العظیم حسنی
. ♦️منبر کوتاه♦️ حسنی علیه السلام ♦️سوال: ✍چرا ثواب حضرت عبدالعظیم برابر با زیارت امام حسین علیه السلام است؟ آیا جایگاه عبدالعظیم مثل امام حسین است؟ حضرت عبدالعظیم چه مقام رفیعی دارد که درباره زیارت هیچ معصومی این ثواب نیامده است؟ ❇️در ابتدا باید گفت: باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیرمومنان(ع) فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند». 🔰از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (ع) دست یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت: 🔺اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع) یاد کرد. ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است. امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. 🔶در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است. برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. 🔷البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد. 🔶جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد. 🔺ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست می¬داشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. 📚پی نوشتها: ۱. نهج البلاغه، نشر موسسه امیر المومنین قم ۱۳۷۵ ش، خطبه .
14 Shaban 1415.MP3.m4a
9.04M
💥اگر كسى مضطرّ امام زمان (عليه السلام) شود به خود ايشان مى رسد و آن كه او را يافت چه از دست داده؟! 🎤قسمتى از سخنرانى آیت الله (سلّمه الله) ١٤ شعبان ١٤١٥ ٢٦ دى ١٣٧٣
Aleyasin_1402_02_15_b.mp3
23.25M
(شب سیدالشهدا علیه السلام ) جلسـه عصـر هـای جمعـه آل ياسيـــن مـورخ 15 اردیبهشت ماه 1402 حجت الاسلام
Aleyasin_1402_02_15_a.mp3
3.68M
جلسـه عصـر هـای جمعـه آل ياسيـــن مـورخ 15 اردیبهشت ماه 1402 سخنرانی حجت الاسلام شحیطاط تا دلم در حرم قرب تو یابد راهی آتشی زن که برآید ز وجودم آهی سفر از خویش نکردم که رهم دور افتاد ور نه تا کعبۀ وصل تو نباشد راهی تو به یک کاه دو صد کوه گنه می‌بخشی من بیچاره چه سازم که ندارم کاهی گر شود عمر شبی، با توأم آن شب گذرد صبح، فریاد بر آرم چه شب کوتاهی چه شود نیمه‌شب از خواب کنی بیدارم که برآید ز لبم نالۀ یا اللهی پشت بشکسته و پا خسته و چشمم بسته راه پر پیچ و خم و گام به گامم چاهی دل هر جایی و آلوده و بیمار مرا نیست جز خاک شهیدان تو درمانگاهی ای شب و روز و مه و سال به یادم چه شود من غافل ز تو هم، یاد تو باشم گاهی به جز از تو، که کشد ناز گنه‌کاران را نشنیدم که کشد ناز گدایی شاهی هر طرف روی نهد روی تو بیند «میثم» آسمانِ دل او جز تو ندارد ماهی
Aleyasin_1402_02_15_c.mp3
3.4M
سیدالشهدا علیه السلام - حجت الاسلام شحیطاط: تويي كه شير رسول خدايي اي حمزه تو نيروي سپه مصطفايي اي حمزه اگر چه سنبل اسلام ذوالفقار علي است تو هم به تيغ خودت فخر مايي اي حمزه كمان و تير تو پشت و پناه اسلام است سپر به پيكر دين خدايي اي حمزه به حفظ جان پيمبر هميشه كوشيدي به پيروان ولا مقتدايي اي حمزه نبي تو را به علي و ولايش ايمان داد ز شيعه هاي نخست ولايي اي حمزه ز صحنه هاي دفاع تو در نبرد احد عيان بود كه تو شير خدايي اي حمزه به غزوه اي كه پيمبر تنش شده مجروح تو هم به خاك فتاده ز پايي اي حمزه تو سيدالشهدايي به قتلگاه احد به خون نشسته تو از نيزه هايي اي حمزه دويد خواهر تو از پي جنازه ي تو رسيد تا كه ببيند كجايي اي حمزه هزار شكر صفيه نبود در غربت هنوز بود برش آشنايي اي حمزه دلا بسوز هماره به حال دخت علي چو ديد گشته حسينش فدايي اي حمزه ... رسيد پیش تن قطعه قطعه ی یارش گريست بر سر آن كربلايي اي حمزه
. بسته‌ام چشم از تماشای زلیخای جهان چشم آن دارم که با یوسف به زندانم کنند ✍ .