هر کرا با لذات جسمانی پیوند باشد و لذات روحانی حاصل نکرده باشد، چون از جسم جدا ماند او را هیچ لذت و راحت نباشد و همه رنج و عذاب بود
هر کرا با لذات جسمانی پیوند نباشد و لذات روحانی حاصل کرده باشد چون از جسم جدا ماند او را همه لذت و راحت باشد و هیچ رنج و عذاب نباشد
هر کرا با لذات جسمانی پیوند نباشد و لذات روحانی هم نبود چون از جسم جدا ماند او را نه راحت باشد و نه ألم
عزیز الدین نسفی قدّس سرّه
شفای_بیمار_سرطانی
دستوری مجرب از آیت الله بهجت رضوان الله علیه
جناب آقای بهجت رحمه الله علیه برای بیماری که مبتلا به سرطان شده بود این نسخه را دادند :
مبلغی پول برای صدقه از طرف مریض بدهند سپس آب زمزم را با تربت سید الشهداء علیه السلام مخلوط کرده و به مریض به قصد شفا داده تا هر روز مقداری از آن را بیاشامد و نیز بسیاری از مستمندان را نیزاطعام داده و هر چه که می توانند صدقه بدهند و به افراد متعدد بسپارند که برای بهبودی بیمار دعا کنند
بعد از این سفارشات بیمار به مدت سه روز به مشهد مقدس رفته در این ایام حالات روحانی ومعنوی بسیاری به ایشان دست می دهد . مریض پس از بازگشت بسیار خوب شد به طوری که پزشک معالج ایشان گمان می کرد که مریض عمل جراحی نموده است
منبع : فریادگر توحید ص 206 الی 20
فرمودند : با خود فکر میکردم اینکه آیه ی قرآن میفرماید:شهدا « احیا عند ربهم » هستند چگونه ممکن است
شب تنها در منزل بودم سر سفره
نگهان نور زیادی در حیاط منزل مشاهده کردم
ابتدا کمی ترسیدم بعد دیدم که شخصی آرامبه شیشهی اتاق نزدیک میشود
سر مبارکش را به شیشه گذاشت و به داخل اتاق نگاه کرد
دیدم اکبر( برادر شهیدشان) است و دارد به من لبخند میزند
فرمود: خودم را جمع وجور کردم و ترس را کنار گذاشتم و با صدای بلند عرض کردم ،عزیزم بفرما شام ،سفره آماده است
شهید با صدایی بسیار ملکوتی فرمود شما بفرمایید .
وبعد فرموده بود ما به زودی بر میگردیم
دوباره لبخندی زده بودند و آرام تشریف می برند
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ﴿۱۶۹﴾
(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زندهاند، و نزد پروردگارشان روزی داده میشوند.
آیت الله بهجت رحمه الله علیه:
امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما تنها زوجی هستند که در کامل بودن و عاشق بودن ، کسی به آنها نخواهد رسید. ایشان، یگانه همسرانی هستند که از هر عیب و خطا به دور بودهاند.
دیگران چون معصوم نیستند از خطا و اشتباه هم در امان نخواهند بود. ما نیز از این مسأله بری نیستیم. اما کاستیها و ایرادات، نباید مشکلی در زندگی مشترک به وجود بیاورند. با مدارا کردن و انعطاف در برابر مشکلات، انسان میتواند بهترین لذت را از زندگی خود داشته باشد.
هماهنگی و موافقت بین زن و مرد در محیط خانواده از هر لحاظ و به صورت صد در صد برای غیر انبیاء و اولیا غیر ممکن است.
اگر بخواهیم محیط خانه،گرم و با صفا و صمیمی باشد،فقط باید صبر و استقامت و گذشت و چشم پوشی و رافت را پیشه خود کنیم تا محیط خانه گرم و نورانی باشد.اگر این ها نباشد اصطکاک و برخورد پیش خواهد آمد.و همه اختلافات خانوادگی از همین جا ناشی می شود.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راه تحصیل عشق و محبت خدا
من، سالهاست میوه ی خوبی ندادهام
وقتش نیامده که شکوفا کنی مرا
آقا برای تو نه ! برای خودم بد است
هر هفته در گناه، تماشا کنی مرا
من گم شدم ؛ تو آینهای گم نمیشوی
وقتش شده بیائی و پیدا کنی مرا
این بار با نگاه کریمانهات ببین
شاید غلام خانه زهرا کنی مرا
شعر از عارف بالله جناب علی اکبر لطیفیان
کلام حضرت آیت الله العظمى علوى گرگانى در باره ی حضرت آیه الله شوشتری (هنگام ملاقات در دفتر این مرجع عظیم الشان)
👇👇👇
بِسْم الله الرحمن الرحیم
بنده راضى به زحمت نبودم که وجود شما به زحمت بیفتد،وجود شما مایه ى برکت است براى همه ى مردم بلکه همه کره زمین ؛ وجود با برکت شما برکتى است براى اهل زمین و براى ما.
بنده خودم را قابل نمیدانستم که شما تشریف بیارید دفتر،موجب شرمندگى ما شد، ولیکن از این جهت که داراى عاطفه ى این چنینى هستید و محبت ان چنانى هستید؛ ما را مشمول رحمت خودتان قرار دادید.
استاد دانشمند واستاد موسوی مطلق در محضر ولی خدا حضرت آیه الله شوشتری حفظه الله
🔶 اساس سیر الی الله (۲)
نفی و اثبات
🔹 بیانی دیگر در اینکه اساس سیر الی الله مبتنی بر دو کار است: یک نفی: "ترک معصیت" و یک اثبات: "مراقبه"
1️⃣ "ترک معصیت" جنبه "تخلیه" دارد و زمینهی وجود انسان را برای پذیرش کمالات معنوی، آماده میسازد.
🔺 مانند پاک کردن تختهسیاه که آن را برای نوشتن مطالب، آماده میسازد. و مانند جاروبکردن خانه که آن را برای ورود مهمان، مهیّا مینماید.
🔺 در اینگونه موارد "نفی" [ = ترک کردن] مقدّمهی "اثبات" [= تحقّقبخشیدن] است، و "اثبات" مشروط و متوقّف بر "نفی" است.
🔺 هرگز تحقق کمالی، بدون نفی منافیاتش امکان ندارد. این تقدّم و تأخّر، در کلمهی توحید "لا اله / الاّ الله" بخوبی جلوهگر است؛
🔺 تا انسان از معبودهای باطل اعراض نکند، چگونه معبود حق بر جانش بنشیند؟
🔺 حاصل: با وجود معصیت و آثار ظلمانی آن، چگونه ممکن است سالک، کمالی و نورانیّتی و معنویّتی به دست آورد!
2️⃣ وقتی انسان معصیت و نافرمانی خدا را بالکلّیه از زندگی خود حذف و محو نمود، روحش آمادهی طیران در آسمان معنویت شده، و زمان آن است تا با "استغراق در یاد خدا"، از ماسوی الله منقطع گشته، دل و جانش از راه انس با محبوب، به وی متّصل شده، از شرابِ طهورِ "شهود حق" سیراب گردد.
🔺 و همهی این مراحل را از ابتدا، تا انتها و وصول به مقصد، "مراقبه" تأمین مینماید.
از این رو مرحوم علامۀ طباطبائی فرمودند:
"این مراقبه، همان کمالِ دستگیرِ انسان است که انسان را به مقصد نزدیک و وارد میکند". (به نقل از: اقیانوس علم و معرفت، محمدکریم پارسا،
مطلب بسیار مهمی که رسانه های منفعل ما به آن نپرداختند❗️❗️❗️
جنگ قره باغ با یک اشاره سید علی پایان یافت❗️
رهبری معظم انقلاب فرمود: تمام سرزمینهای اشغالی باید به آذربایجان برگردد. و اگر احدی به مرزهای ایران نزدیک شود محکم برخورد خواهد شد.
به سرعت نیروهای واکنش سریع ایران به سمت مرزهای شمالی گسیل شد وموضوع آنجا جدی شد که ماشینهای حمل پلهای متحرک به منطقه اعزامشد❗️❗️❗️
واین یعنی ایران میخواهد از مرز آبی ارس بگذرد و وارد قره باغ شود
و شاید هم این قدرت فرامنطقه ای نوظهور با هزاران موشک بالستیک بخواهد پاره های جدا شده تن خود را بر گرداند❗️❗️❗️
هم آذربایجان هم ارمنستان وهم ترکیه حساب کار دستشان آمد
سریع و در پس پرده با روسیه به گفتگو نشسته و بحران بزرگی که سالها لا ینحل مانده بود به سرعت و محیرالعقول خاتمه یافت.
این است قدرت رهبری ومرجعیت عظیم الشان شیعه که امید است ما قدر دان آن باشیم
اللهم احفظ قائدنا الامام السید علی الحسینی الخامنه ای
« نشر حداکثری»
اساس سیر الی الله (۴)
مقصدِ سالک الی الله
🔹 سؤال: مقصد چيست؟ خيلی به تفصيل بفرماييد.
حضرت علاّمه فرمودند:
«خيلی تفصيل» را از کجا بياوريم بندهی خدا ؟!
مقصد همان غايت وجود انسانی است، که به عبارتِ ديگر:
نشستن حقّ ـ تباركوتعالی ـ است به جای عبد، و فنای عبد در او؛ حقيقتاً اين دو کلمه است.
انسان به واسطهی سيروسلوک به جايی برسد که غير از حقّ، چيزی مشاهده نکند، و اين مشاهده بهطور ابديّت، سرنوشتِ او باشد. اين کتابِ سرنوشتِ اهل کمال است ﴿کِتابٌ مَرقُومٌ يَشهَدُهُ المُقَرَّبُون﴾ [سوره مطفّفین۲۱-۲۰].
〰️ ادامه دارد...
اساس سیر الی الله (۵)
یگانه راهِ وصول به مقصد
🔹 سؤال: راهش چيست؟ [راهِ رسیدنِ به مقصد]
حضرت علاّمه فرمودند:
🔺 بايد به «مراقبه» پرداخت، به مراقبهی کامل.
🔺 و در اين مراقبه، اوّل به قسمت عالم برزخ آشنا میشود و انوار برزخی و کراماتِ برزخی برايش روشن میشود.
و بعد براي طیّ مراتب، از اين مرحله پا به مرحلهی بالاتر گذاشته، با تجرّد و أنحاء آن آشنا میشود و وارد جبروت و مقامات عاليۀ عرفانی میشود. و البتّه اين تجرّد، فوق تجرّدِ برزخی است.
🔺 تا مرحله را طیّ کند و به طوری که عرض شد منتهیإليهِ امر، همان «فناء فی الله» و «بقاء بالله» است.
🔹 سؤال: نصيحتی بفرماييد.
حضرت علاّمه فرمودند:
🔺 به شما عرض کنم حيف است اين حرفها را عوض کنيم به حرفهای ديگر.
🔺مراقبه را نگذاريد خلل پيدا کند.
🔺به اندازهی سر مويی اختلال کند تأثير میکند در سيروسلوک و عقب ماندنِ انسان.
و اين مراقبه، همان کمالِ دستگيرِ انسان است که انسان را به مقصد نزديک و وارد میکند. و السّلام عليکم و رحمة الله و برکاته
علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه:
از خصوصیات و ویژگی های اولیاء اللّه کسی جز خداوند آگاه نیست و احاطه به مقامات اولیاء اللّه، بخصوص اسرار و رازهای آنان با خداوند سبحان امکان پذیر نیست چرا که اسماء و رسوم ایشان در خدا فانی گشته است
لذت خوردن و آشامیدن و لذت آمیزش و شنیدن و دیدن در عالم مثال(برزخ) وجود دارد ولی دارای حد و محدودیت هستند ولی در عالم تجرد(عقول مفارقه) که مافوق عالم مثال است، همه این محدودیت ها ساقط می باشد و تمام این کمالات و لذائذ به طریق وحدت و جمع و کلیت، موجود هستند
علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه
امام حسن عسکری علیه السلام:
اگر اهل دنیا همگی عاقلِ[بالفعل] می شدند، دنیا ویران می گردید
بحار الانوار،ج۱ص۹۵،روایت۲۸
محضر یک انسان کاملِ متصرف رسیدن خیلی کار و با برکت است.و اگر نفوسی مستعد و تشنه باشند این اولیاء با ملاک ومعیاری که دارند، اینها را با یک تصرفی دگرگون میکنند.انسان باید خود لیاقت داشته باشد و گرنه اینها که همیشه هستند، ابدال و اوتاد و حضرت بقیة اللّه و چه بسیار از ارواح؛و اگر برای ما فتحی نمیشود از خود ماست و از آن طرف امساکی نیست
علامه حسن رادهٔ آملی حفظه اللّه تعالی
امام صادق عليه السلام در حدیث معتبری فرمودهاند:
إِنَ أَمْرَ السُّفْيَانِيِ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجَهُ فِي رَجَبٍ.
خروج سفیانی از نشانههای حتمی و قطعی است و در ماه رجب روی خواهد داد.
آن حضرت در روایت دیگری فرمودهاند:
السُّفْيَانِيُّ لَا بُدَّ مِنْهُ وَ لَا يَخْرُجُ إِلَّا فِي رَجَب.
سفیانی به یقین قیام خواهد کرد و قیامش جز در ماه رجب نخواهد بود.
آمدم دنیا برای دیدنت یا بن الحسن
ورنه با این مردم دنیا چکاری داشتم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🍃
😭😭😭😭😭😭
خیر
ابتدا خروج سفیانی است ،سپس تسلط ملعون بر شام ، سپس شرکت در نبرد قرقیسیا و سپس حمله ی بر عراق که ابتدا مناطق سنی نشین را مسلط میشود با ابقع واصهب میجنگد بر مناطق اهل سنت مسلط شده و بعد قصد مناطق شیعی و مشاهد شریفه میکند آنگاه است که سید خراسانی و سید یمانی به سمت عراق لشگر کشی میکنند
و سفیانی را شکست داده و مضمحل میکنند