نتیجه هر چی باشه ما پیروزیم
همینکه مشارکت بالا بود
و کسایی که سال ۸۸
نظامو متهم به تقلب کردن
خودشون اومدن پای کار انتخابات
یعنی ما بردیم …
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
سلام درود خداوند بر شهیدان که چراغ راه این نظام الهی هستند
همان کسانی که راه گشای مشکلات سخت در جبهه ها مختلف هستند
اینک باید نگاه به دهان رهبری بصیرمان کرد که با دلی آرام وقلبی مطمئن
می فرمایند که نگاه ما به قله است وبه یقین برای رسیدن به آنجا از گردنه های پر خطر ویپچ های مختلف باید گذر کرد،
بار دیگر در امتحانی دیگر ملتی محک خورده به میدان امدنند
پیش از انتخابات به دنبال بصیرت افزایی بودنند ،برای انتخاب اصلح،
وبعداز انتخابات به دنبال حل مشکلاتی که به هرجهت به بار آمده
فارغ از آنکه بخواهیم به دنبال مقصرین آن باشیم،
باید به بصیرت مردم نگاه کنیم ، معیار فهم ودرک مردم نسبت به زمان خود ونیاز خود وعملکرد منفی مسئولین ،وشعار های رویایی وآنها باعث فریب افکار عمومی می شود،
تاریخ انقلاب اسلامی پراز این تجربیاتی است که برای همگان قابل درک است،
درانتخابات ابتدای انقلاب اسلامی با آنکه هزاران مشکلات از جنگ تحمیلی تا منافقین وترور وحضور فتنه در جای جای این سرزمین درحال گذربودیم
بنی صدر به عنوان اولین ریاستجمهوری به میدان پا گذاشت
سبد آرای او همان مردمی بودنند که هزاران شهید داده ودر میدان جنگ بودنند،
این امتحان الهی سخت برای ملتی که به دنبال نور هدایت واستقلال وآزادی بدون وابستگی بود پیش امد،
در گذر زمان مردم با یک دست در جنگ تحملی وبا دست دیگر در میدان داخلی ومقابله با فتنه منافقین وبنی صدر وحضور در لانه جاسوسی پی به اطلاعاتی کار گشا وبسیار مهم برده وچهره بسیاری برای ملت روشن شد
،اکنون این ملت بودنند که با مخالفت به آن کسانی که خودشان به آنها رای داده بودنند به میدان آمده وبر طبل برکناری بنی صدر ایستادگی کرده،
بله تاریخ بهترین معلم برای ملتها ست
رهبر کبیر انقلابی اسلامی ، فرمودنند که مردم خود باید به این درجه از فهم وبصیرت برسند که چگونه انتخاب کردن را تجربه کنند تا بتوانند
در آیند کشور به سوی قله قدم گذاشته وراهنمایی مخلص ومومن وکارامد انتخاب کنند،
هر چند این تجربیات بسیار هزینه برای ملت داشت،
اما برای رسیدن به هدف که حاکمیت اسلام وقرآن بر جهان است باید تحمل وتجربه می کردنند
امروز نیز ما ملت در امتحان بزرگ دیگری قرار داریم که چرا از تاریخ انقلاب درس نگرفته وعلت ها را نباش کنیم
وبه یقین می دانیم که خون شهید والامقام آیت الله رئیسی در همان سرزمینی که جز خدمت برای آن ملت ریخته شد،
به کجا رسید که آن ملتی که پنجاه روز بعداز تشیع بزرگ آن دلسوخته خدمت به مردم را فراموش کرده وبه جبهه مخالف او پیوسته
این نشان از فتنه ها دارد که شیاطین در آخر زمان ظلمت به بجای نور بر تفکر مردم حاکم کرده ،
در احادیث چه بسیار از فتنه های شیاطین جنی وانسی سخن گفته شد
وراه کار بیرون رفتن از آنها بیان فرمودهاند
اینک نباید به هر علتی عقب نشینی کرد
نباید میدان را خالی کرد، نباید به دنبال یقه گیری از هم بود
باید به قله نظر کرد ،باید به دهان رهبر بصیرمان وناجی ملتمان نگاه کرد
به یقین حضور ملت با بیش از پنجاه درصد نشانه شکست دشمن در مرحله اول است ،واکنون باید اتحاد حضور را گرامی داشت
تا با بصیرت افزایی وروشنگری ظلمت را کنار زد ونور هدایت گران را به جامعه نشان داد، ان شا الله
،
توییت آذری جهرمی و داشتن زبان رسانه و ارتباطی با نسل جدید و زد که جریان حزب اللهی فاقد آن است و اگر کسی هم از ما وارد چنین ادبیاتی شود ، از اون دایره که است ، آره از این دایره میفته بیرون😁
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
🛑 میبینی سید؟ ۱۸ میلیون رأی آوردی بهت میگفتن رئیسجمهور اقلیت! اما دیگه به فردی که ١۶ میلیون رای داره نمیگن رئیس جمهور اقلیت..
دلم برای رئیسی سوخت❤️🔥
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
🔴 اگر رأیهای قومیتی نبود احتمالا سعید جلیلی منتخب مردم بود
نتایج انتخابات در آذربايجان شرقی رو ببینید:
پزشکیان: یک میلیون و ۶۷۲ هزار و ۱۹۳ رای
جلیلی: ۲۹۱ هزار و ۵۵۹ رای
میزان مشارکت: ۶۲.۲۲ درصد
فقط اختلاف در این استان: 1,380,634 رأی
اختلاف کل: 2,846,224 رأی
ترکهای اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی، همدان و ترکهای ساکن شهرهای دیگه رو اگه به این اختلاف رای اضافه کنیم بیش از 4_5 میلیون رای میشه
بعبارتی اگه این شهرها مثل شهرهای دیگه رأی میدادن و گرایشهای قومیتی رو وسط نمیکشیدن، جلیلی احتمالا برنده انتخابات بود.
وقت اما و اگر نیست ولی باید برای گرایشها و تعصبات قومیتی فکر کرد.
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
🔻اصلاحطلبان و یک سبد «رأی ضعیف»
🖊مهدی جمشیدی
برخلاف تصویری که اکنون از سوی اصلاحطلبان در حال ساختهشدن است، آنها نتوانستند صدای معترضان و خاموشان جامعه باشند و چشمها را به سوی خود، خیره کنند و رأیِ بامعنا و پُرمایهای را به دست آورند. این گزاره، مبتنی بر چند دلیل است:
[یکم]. «پنجاه درصد» از جامعه در انتخابات شرکت نکردند، درحالیکه اصلاحطلبان مدعی بودند که عدممشارکت این بخش از جامعه، به دلیل تنگنظریهای شورای نگهبان در تأییدصلاحیتها و حذف گزینههای اصلاحطلب است. اکنون مشخص شد که حتی اگر یک گزینۀ اصلاحطلبِ حداکثری نیز در میدان باشد و حتی اگر همۀ سرمایههای انسانی و رسانهای و ساختاریِ اصلاحطلبان نیز به صحنه بیایند، حاصلش بسیار اندک خواهد بود. پس مسألۀ «مشارکت»، ارتباطی با «تکثّر نامزدها» ندارد و اینگونه نیست که اگر از جریان اصلاحات، کسانی در معرکۀ انتخاب مردم باشند، مشارکت حداکثری نیز تحقّق خواهد یافت. میان تکثّر نامزدها و مشارکت حداکثری، ارتباطی وجود ندارد و ریشۀ مشکل را باید در جای دیگری جُست. آن بخش منفعل و خاموش جامعه نیز، اصلاحطلبان را نمیپذیرند و آنها را نمایندۀ خود نمیدانند و حضور آنها به عنوان نامزد، نمیتواند موجب تولید انگیزه و اراده بشود.
[دوّم]. از این گذشته، اصلاحطلبان حتی در چهارچوب گفتارِ «اثباتی» و «معطوف به خودشان» نیز نتوانستند بدنۀ اجتماعی را بسیج کنند، بلکه کوشیدند از طریق تصویرسازی وارونه و غیراخلاقی از سعید جلیلی، رأیسازی کنند. رأی آنها، بیش از آنکه رأی به خودشان باشد، ریشه در نفیهای هیجانی و انکارهای رسانهای داشت. اگر آنها این شگرد ناجوانمردانه را در پیش نمیگرفتند و از جلیلی، چهرۀ جنگطلب و ویرانگر نمیساختند و این بخش از جامعه را نسبت به او دچار بیم و هراس نمیکردند، چند میلیون ریزش رأی میداشتند. پس بخشی از رأی به آنها، «رأی به آنها» نبوده، بلکه «نه به دیگری» بوده است و این «نه» نیز، مبتنی بر توهم و دروغی بوده که القاء شده است.
[سوّم]. دیگر اینکه «شانزدهونیم میلیون رأی» در نسبت با انتخاباتهای قبلی، رقم بالایی نیست و نشان میدهد که ظرفیت اجتماعیِ اصلاحطلبان، بهشدّت کاهش یافته است. شهید رئیسی در انتخابات سال ۹۶، با شانزده میلیون رأی، نفر دوم شد و در انتخابات سال ۱۴۰۰ با هجده میلیون رأی، نفر اوّل. بنابراین، حاصل آنهمه غوغای انتخاباتیِ اصلاحطلبان، معجزۀ انتخاباتی نبود، بلکه فقط یک «رأیِ متوسط به پایین» شکل گرفت که از دورههای قبلی نیز کمتر بود. پزشکیان نمیتواند ادعا کند که با این رأی، «نمایندۀ بخش عمدۀ جامعه» است، بلکه رأی او، فقط زمینۀ انتقال قدرت را فراهم کرده است. همین و نه بیشتر. این رأی، معنای اجتماعیِ جدّی و گستردهای ندارد و نازل و کممایه است، اما مطابق قانون، وی رئیسجمهور است. پس سخنگفتن از «رفراندوم»، در انتخابی که نتیجهاش «شانزدهونیم میلیون رأی» بوده، مایۀ تمسخر است.
[چهارم]. رأی پزشکیان، برخاسته از «تحریک قومیّتی» بوده و این به دلیل آن بوده که وی و جریان انتخاباتیاش کوشیدند مسألۀ قومیّت را عمده و برجسته کنند. اما روشن است که رأی قومیّتی، بیارزش و نازل است؛ چون بر «عقلانیّت سیاسی» تکیه ندارد و فقط از «تعصّب» برمیخیزد. تحریک قومیّتها و نشاندن خویش بر روی گسل قومیّتی، رأیساز است، اما رأیِ «سیاسی» و «خردمندانه» نیست. اگر انتخابات، عرصۀ رقابت نظریهها و رویکردها و شایستگیها و فضیلتهاست، پس باید انگیزههای سخیف از قبیل انگیزههای قومیّتی، کنار نهاده شوند و رأیدهنده، با عقلانیّت و بر اساس شایستگی انتخاب کند. برخی قومیّتها در این انتخابات، چهرۀ ناموجّه و نامعقولی از خود نشان دادند و اسباب ملامت و تحقیر خود را فراهم کردند. تفاخر و ترجیح قوممدارانه، از هر قومی که باشد، نارواست و به معنی نادیدهانگاشتن امر ملّی و رشدنیافتگی سیاسی و فقر استدلال عقلانی است.
[پنجم]. سعید جلیلی توانست «سیزدهونیم میلیون رأی» را به دست آورد؛ یعنی تنها «سه میلیون رأی» با پزشکیان فاصله داشت. این فاصله، ناچیز است و «عدماجماع» و «دوتکهگی» را نشان میدهد. پس جامعه، به یک سو نغلتیده و وزنۀ یک طرف، سنگین نشده، بلکه این وضع، بیشتر بیانگر فاصلهسازیِ احساسی و لحظۀ آخر است. پزشکیان نتوانسته به یک جریان اجتماعیِ وسیع و اکثری تبدیل بشود و تفاوت محسوس ایجاد کند، بلکه با اندکی تفاوت به قدرت دست یافته است. در مقابل، رأی بالای جلیلی، هرچه که کمرمقی و ناتوانی پزشکیان را نشان میدهد، از وجود یک پایگاه اجتماعیِ تثبیتشده و وفادار و قوی برای جلیلی نیز سخن میگوید. او اینک به یکی از گرانیگاههای سیاسیِ جامعۀ ایران تبدیل شده و بهراستی، قدرت اثرگذاری و اجماعسازی دارد.
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
🔻آغاز دوبارهی دورهی افول ایران
🖊مهدی جمشیدی
۱. ما در دههی نود و به واسطهی دولت حسن روحانی، یک «برههی انحطاطی» را پشت سر گذاشتیم و میرفت که با گشایشهای رئیسی، وارد مقطع تاریخی جدیدی بشویم. بهواقع، یک دورهی جدید در حال شکلگیری بود و قدرت ایران، احیا و بازسازی شده بود و گرهها نیز در مسیر گشودن. با شهادت رئیسی و اینک، قدرتیابی پزشکیان، باید به صراحت گفت که دوباره به آن «گذشتهی سیاه» بازگشتهایم و دولت روحانی، بازتولید شده است. پزشکیان، هیچ فکر و نظر و ایدهای در دست ندارد، جز همانها که روحانی در طول هشت سال، همهی آنها را تجربه کرد. ما به گذشته بازگشتیم. باید باور کنیم که دورهی انحطاط تاریخی، آغاز شده است. پزشکیان، ایران را در «تعلیق» و «سرگردانی»، غوطهور خواهد کرد و نارضایتیهای اجتماعی، اوج خواهد گرفت. چهبسا حادثههای سالهای ۹۶ و ۹۸، دوباره تکرار شوند و بحران از پی بحران، گریبان ایران را بگیرد. روزهای بسیار تلخ و گزندهای در پیش است. ظرفیتها و فتوحاتی که در این مدت کوتاه سه ساله به دست آمدهاند، از دست خواهند رفت و بر حجم تضادها و کشمکشها و گسستها، افزوده خواهد شد. باید به حال ایران و قدرت تمدنیاش خون گریست که کسی همچون پزشکیان، بر کرسی ریاست جمهوریاش بنشیند. اندوختههای دولت پویای رئیسی، همچون پیکر او، خواهند سوخت و دردها و رنجها، دوباره متولد خواهند شد. ریاست شخصیت کارنابلد و متلاطم و فاقداندیشهای همچون پزشکیان، در ذات خودش، به معنی افتادن در ورطهی «بحران ملی» است.
۲. در دورهی انتخابات، حقایق آشکار شدند و بهروشنی، دو نوع نگاه در کنار یکدیگر قرار گرفتند و رقابت کردند. انتظار میرفت که جامعهی ایران، به حدی از «بلوغ فکری» و «رشد سیاسی» دست یافته باشد که انحطاط و تعالی را از یکدیگر بازشناسد و طعم تلخ آزموده را دوباره و چندباره، نچشد؛ ولی بیش از هفده میلیون نفر، اینچنین انتخاب کردند. خامی و ندانمکاری خویش را عیان کردند و نشان دادند که از نظر توان فهم و تحلیل سیاسی، در مرحلهی پیشاانتخاب قرار دارند. هیچ توجیهی وجود ندارد که یک نسخهی شکستخورده و بسیار پرهزینه، دوباره به ایران تحمیل بشود و مسیر غلط، تکرار گردد، جز اینکه جامعه، حتی «حافظهی تاریخی کوتاهمدت» نیز ندارد و عبرت نمیاندوزد. جامعهی نابالغ و کودکصفت که گرفتار تلاطمها و تذبذبهاست و یک مسیر را تا پایان طی نمیکند و از آنچه که بر او گذشته، درس نمیگیرد، رشد و پیشرفت نخواهد کرد و همچنان، سرگرم تکرار خطاهای تاریخی خویش است. این هفده میلیون نفر، ایرانی را که «نزدیک قله» بود بر «لبهی پرتگاه» نشاندند و هزینهی گزاف نادانی سیاسی خویش را بر بخش دیگر جامعه، تحمیل کردند. فقط نادان میتواند به نادان دیگر، رأی بدهد. تأمل کنید: یک جمع هفده میلیونی، از کسیکه به صراحت میگوید «نمیدانم»، توقع «تدبیر در سطح ملی» را دارند! روشن است که مردمسالاری، به سقوط و سفاهت کشیده شده که به این «بازی جاهلانه» تقلیل یافته است. این نوع مردمسالاری، عرصهی قدرتگیری قماربازان سیاسی است و شایستهی کودکصفتان بیبهره از تعقل.
۳. تأسفبارتر اینکه، این هفده میلیون نفر، اغلب همان کسانی هستند که هیچگاه، مسئولیت انتخابهای غلط خویش را نمیپذیرند و بهجای خویش، ساختار را متهم میشمارند. ساختار و بخشی از جامعه، هزینهی انتخابهای سیاسی اینان را میپردازد و از چالهای به چالهای دیگر میافتد، اما اینان در مواجهه با ناکارآمدیها و بحرانها، به سراغ «نقد ساختار» میروند و نه «ملامت خویش». به این ترتیب، در عین اینکه «انتخاب» میکنند، اما «مسئولیت» نمیپذیرند و با فرافکنی، به انتقاد و نفی رو میآورند. ما در این «چرخهی باطل» گرفتار شدیم که کسانی، انتخابهای نادرست خود را بر کرسی قدرت مینشانند، اما از ساختار، توقع پاسخگویی دارند. این خصوصیت جامعهی نابالغ است که میگریزد و با خودش و انتخابهایش روبرو نمیشود. جامعهای که در ناآگاهی و ندانمکاری، غوطهور است، ثبات و قرار ندارد و به تداوم تاریخیاش نمیاندیشد و در طرف درست تاریخ، نمیایستد. بعید نمیدانم که با این حجم از خطاکاری و ندانمکاری، ورق تقدیر تاریخی برگردد و بهجای ایران، فیالمثل، یمن در مرکز چرخش تمدنی بنشیند و ایران به حاشیه برود. ما فرصتهای تاریخی بسیاری را سوزاندیم و قدردان نعمت عظیم انقلاب، نبودیم. این «کفران نعمت»، عقوبتهایی داشته و پس از این هم خواهد داشت. نخستین نقطهی اصابت این عقوبتهای جمعی، زندگی روزمرهی ما خواهد بود. این انتخاب غلط، جان معیشت ما را خواهد گرفت. روزهای بسیار سخت و دشواری در پیش است و صدالبته، لیاقت ما بیش از این نیست. استحقاق ما، پزشکیان است نه رئیسی که خدا، او را از ما گرفت. دلم برای «میراث رئیسی» میسوزد که به دست پزشکیان خواهد سوخت.
https://eitaa.com/hAIRAN
نقل است که روزی «معاویه» برای نماز در مسجد آماده میشد. به خیل عظیم جمعیتی که آماده اقتدا به او بودند نگاهی از سر غرور انداخت.
«عمروعاص» که در نزدیکی او ایستاده بود، در گوشش نجوا کرد که: بیدلیل مغرور نشو! اینها اگر عقل داشتند به جماعت تو نمیآمدند و «علی» را انتخاب میکردند.
«معاویه» برافروخت. «عمروعاص» قول داد که حماقت نمازگزاران را ثابت میکند.
پس از نماز، بر منبر رفت و در پایان سخنرانی گفت: از رسول خدا شنیدم که هر کس نوک زبان خود را به نوک بینیاش برساند، خدا بهشت را بر او واجب مینماید و بلافاصله مشاهدهکرد که همه تلاش میکنند نوک زبانِشان را به نوک بینیِشان برسانند تا ببینند بهشتیاند یا جهنمی؟
«عمروعاص» خواست در کنار منبر حماقت جمعیت را به «معاویه» نشان دهد، دید معاویه عبایش را بر سر کشیده و دارد خود را آزمایش میکند و سعی میکند کسی متوجه تلاش ناموفقش برای رساندن نوک زبان به نوک بینی نشود.
از منبر پایین آمد در گوش «معاویه» نجوا کرد: این جماعت خلیفه احمقی چون تو میخواهند. «علی» برای این جماعت حیف است.
تاریخ در حال تکرار است
امتحان انسان همیشه در طول تاریخ بوده و خواهد بود .
از به آتش انداختن ابراهیم و......تا به شهادت حسین
ولایت ولایت ولایت همیشه مرز شناخت انسانیت بوده وهست .
تا سلمان فارسی ها و مالک اشتر ها شناخته شوند و عمروعاص ها وعمر سعد ها در تاریخ به جا بمانند.
یا حق
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
مابه انتخابمون افتخارمیکنیم وسربلندیم روز قیامت شرمنده امام وشهدا نیستیم ومیدونیم که به اصلح رای دادیم الحمدالله که باانتخابمون شرمنده خون پاک شهید مظلوم رئیسی نشدیم
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
کی میتونه تحمل کنه جای سید ابراهیم پزشکیان بیاد و جای امیرعبداللهیان ظریف؟!💔💔🙂
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN
سرخوردگی، ناامیدی، بریدن از مردم، تحلیلهای اشتباه، بیتفات شدن، طلبکاریهای متوهمانه، بدبینی به همدیگر، به جان هم افتادن، از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است بعد از رأی آوردن آقای پزشکیان، در میان بچه انقلابیها بوجود آید.
شیطان در کمین ماست، باید مراقب باشیم.
37.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با پزشکیان منتظر تکرار صبح جمعه ها باشید!
در گفتگو با محمدرضا یزدی زاده و قیس قریشی
به کانال "ایران مقتدر "🇮🇷✌ بپیوندیم 👇
https://eitaa.com/hAIRAN