May 11
هدایت شده از ایران قوی || سیدسجاد پادام
🔸جلوی تحریف تاریخ را باید گرفت، باید نشان داد که قدرت طلبی دیگران نباید منجر به تحقیر دستاوردها شود.
@sspadam
اقتصاد فرهنگی
🔸جلوی تحریف تاریخ را باید گرفت، باید نشان داد که قدرت طلبی دیگران نباید منجر به تحقیر دستاوردها شود.
آن اوائل لیبرالهایی مثل نیلی و غنی نژاد و... به شهید رئیسی می گفتند ابرتورم در راه است!
ابرتورم اتفاق نیفتاد!
دو حالت دارد
یا این شیادها دروغ می گفتند و میخواستند با سلاح رعب و ترس مثل شیطان ایده های خودشان را به ایشان غالب کنند
یا حقیقتا سطح سوادشان همینقدر مبتذل و افتضاح است!
#فریب_بزرگ
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
کسی که الان احساس تکلیف کرده جلیلی را بزند همانقدر عقلانیت سیاسی ندارد که کسی احساس تکلیف کند سید یاسر و قالیباف و سعید محمد و بذرپاش و ... را بزند! همه در حال زدن #شهید_رئیسی هستید...
سرمایه محبوبیت شهید رئیسی باید خرج "گفتمان مقاومت" شود. والسلام
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
10. صوت جلسهی دوم.mp3
27.32M
🔰 نکاتی از سخنان حجت الاسلام قنبریان
📌 بازخوانی منشور روحانیت
6 خرداد 1403/ ج ۲
1️⃣ طبق نظر امام (ره) کسانی که اجتهاد دیگری دارند در مسائل نباید حصر شوند. اما اگر از قوای ادراکی به قوای تحریکی رسید و از خطا به گناه رسید، باید برخورد شود.
2️⃣منطق امام این است که در اجتهاد دیگری را حصر نکنیم اما در مرحله حکمرانی تساهل به خرج ندهیم و از افرادی که خلاف گفتمان انقلاب اسلامی، اجتهاد دیگری دارند نباید استفاده کنیم. اینجا تساهل معنی ندارد.
3️⃣دوران صفویه ایران را با هویت شیعی مناسکی ترویج می دهند نه شیعی سیاسی. مدح امام علی (ع) میکنند؛ اما از شیوه حکومت داری او نمیگویند. اینجا شاهد شکل گیری شیعه قالتاق هستیم. یعنی شیعه ای که جنگ شیعی و سنی را تامین میکند اما در سیاسیت، در قامت شیعه علوی ظهور ندارد بلکه سیاسیت اموی را ترویج میکند.
4️⃣ فقه امام ناظر به عینیت صحنه است. امام فقط نمیگوید اگر تبدل موضوع پیدا شد پس حکم نیز تغییر کند. خیر فقط این نیست، بلکه فراتر است. بدین معنا که گاهی موضوع همان است و تغییری نکرده اما حکم آن تغییر میکند. این همان ولایت بر احکام است نه ولایت در احکام.
5️⃣ بعد از مدرنیته شاهد شکل گیری نظم جدیدی در دنیا هستیم که اساسا خیلی از مفاهیم را تغییر داده است. مانند خانواده که یک مشترک لفظی شده و آن معنای سابق از آن برداشت نمیشود. در این نظم جدید فقه نمی تواند مانند گذشته به مسائل نگاه کند و نسخه عرضه کند. اینجاست که میگوییم امام فقه را ناظر به عینیت جامعه مطرح میکند.
#منشور_روحانیت
#شیعه_قالتاق
💠 @okhowahmag
☑️ @m_ghanbarian
همه و همه باید ذیل گفتمان "مردمی بودن" و "دیپلماسی مقاومت" که یادگار #شهدای_خدمت است بایستیم...
دو گفتمانی که مردم با گوشت و پوست و استخوان و قلب و جان و حتی سفره شان احساسش کردند...
رشد 5 درصدی اقتصادی و نرخ بیکاری 7 درصد را اگر کسی منکر شود روشن بودن خورشید را منکر شده است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
ده ها پیام دادند دوستان که از چه کسی دعوت کنیم و از چه کسی حمایت کنیم...
پاسخ واضح است از "رئیسی" دعوت کنید و از "رئیسی تر" حمایت کنید.
رئیسی یعنی گفتمان مقاومت در سیاست و اقتصاد و فرهنگ و ...
رئیسی یعنی مردمی بودن به معنای واقعی کلمه
یک قدم عقب ننشینید...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
وقتی یک رئیس جمهور می دود
وزیر او هم می دود
وقتی وزیر می دود
استاندار هم مجبور است بدود
وقتی استاندار بدود
فرماندار و دهیار و شهردار و ... هم می دوند
وقتی اینها بدوند دولت تحرک پیدا می کند
این سبک از مدیریت جهادی باید در کتابهای مدیریت دنیا تدریس شود نه آن سبک مدیریت زخم بستری!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اونجایی که میگه من نون زن و بچه م رو مدیونش هستم...
اگر اصلاح طلب ها یک چنین پلانی داشتند 4 دوره ریاست جمهوری رو به نام خودشون تضمینی زده بودند!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاریخ دانان باید روایت این زن از انتخابات سال 96 را در همه کتب تاریخی ایران بنویسند...
اقتصاد را به روسری باختیم!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای سید!
میشه با دل ما اینقدر بازی نکنی؟ 😭😭
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫ نمیتوانم همه چیزها را بگویم...
▪️ روایت شنیدنی آیتالله صفایی بوشهری، از ملاقات با رئیس جمهور، یک هفته قبل از شهادت
اگر اشتباه نکنم بحث در مورد حذف ارز ترجیحی شکر بوده!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
Invitation.pdf
118.8K
📃 نامه ای به محضر حضرات آیات اعرافی، اراکی و میرباقری
▫️مسیری که از امروز تا قله باقی مانده و باید پیمود، نصب نرم افزار اسلامی روی سختافزارهایی است که در این مدت به دست آوردهایم. چه، اگر روی سختافزارهای خود، نظامات فکری منبعث از تمدن غرب را نصب کنیم، خروجیاش، بلاتردید یک انسان مطلوب غربی خواهد بود، نه یک انسان مطلوب اسلامی.
▫️در افق تمدنی انقلاب اسلامی، ساحات مختلف حیات بشری، صوری دارند که در طول 45 سال گذشته با اهتمام نخبگان حوزوی و دانشگاهی، بخشی طراحی شدهاند و بخشی فرآیند تکوین خود را طی میکنند. لکن آنچه تحصیل شده، آنگونه که باید در دستور کار ساختارهای اجرایی کشور قرار نگرفته است.
▫️برای رقم زدن این تحول اساسی، کشور نیازمند شخصیتی در راس قوه مجریه است که ضمن شناخت دقیق نسخههای سرمایهداری، به نسخههای برآمده از انقلاب اسلامی اشراف و اعتقاد راسخ داشته باشد و با شجاعت و درایت درصدد اجرای آنها برآید.
▫️برخلاف آنچه معمول و رایج شده، مقام ریاست جمهوری مقام اجرا به معنی پیمانکاری نیست؛ چه، اساسا دولت طبق سیاست های کلی اصل 44 از فعالیتهای پیمانکاری منع شده است! مقام ریاست جمهوری، مقام طراحی و تشخیص و تصمیم است و لذا فردی با این مختصات باید در راس قوه مجریه قرار گیرد.
▫️به همین جهت، به عنوان شاگردی کوچک در مکتب انقلاب اسلامی، از شما بزرگواران که عمری را صرف مبارزه فکری با نظام سرمایهداری و طراحی نظامات اسلامی کردهاید، تمنا دارم پا به عرصه بگذارید و در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، داوطلب شوید. ما نیازمند بازگشت فضیلت به عرصه رقابت هستیم.
@syjebraily
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
بسه تعالی
هر انتخاباتی سایه هایی از اسامی بزرگ بر سرش دارد که البته کاندیدا هم نمی شوند اما آن سایه ها، در رنگ نهایی انتخابات و منتخب و ماموریتش موثر می شوند. قد بلند شهید جمهور آیت الله رئیسی اولین سایه بلندی است که بر این انتخابات سایه افکنده.
از سوی دیگر بلندنظری این شهید بزرگوار، بعد از سالها، فاصله قم و تهران را کم کرده و از همان ساعات اولیه آرام گرفتن بدن رئیس جمهور شهید، از سوی کنشگران سیاسی تهران، پیامهایی مبنی بر دعوت از علمای قم، به گوش رسید.
موجهای توئیتری این دعوت ها هم نشان می دهد که بدنه انقلابی با اعتماد و امیدواری به این دعوتها نگاه می کنند و احساس می کنند که ردا و کفش شهید جمهور، بیش از هر کسی بر قامت علمای دین برازنده است.
فارغ از اینکه فکر می کنم تاکنون معلوم شده است که علمای قم، قصد حضور در پاستور را ندارند، اما این امید مجدد به حوزه را نباید بی جواب گذاشت و علمای اعلام و طلاب عزیز باید با گامی بلندتر در #تبیین آنچه رئیس چهاردهم جمهور به سوی آن برود نقش آفرینی کنند.
این روزها از حوزه توقع نمی رود که فقط از یک نامزد حمایت کند. به شکرانه این رجوع مجدد، حوزه علمیه باید در کشف ماموریت های دولت جدید برای مردمی شدن واقعی تر نظام، برای انسانی تر شدن اقتصاد کشور، برای صف بندی کردن با سرمایه سالاری داخلی و خارجی، برای مبارزه با سرکوب دانش و صنعت توسط خام فروشهای نوکیسه، برای احیاء کرامت کارگر و معلم و...
برای برادرانه تر شدن روابط، بین دلبستگان به آرمان امت اسلامی، مقتدر تر شدن جبهه مقاومت در مقابل با غده سرطانی اسرائیل... برای رسیدن به دولتی مقتدر که حرفش حرف باشد و موشک حامی کودکان فلسطینش با بورس و دلار وطلا تهدید و سرکوب نشود.... باید حرفهای واضح تری بزند.
حوزه به پشتوانه خون شهید جمهور و اخلاق بی نهایت او، باید اخلاق فاسدی که از سال 88 بر انتخابات های کشور حاکم شد و جامعه را دو شقه کرد را اصلاح کند. برای این کار خیلی باید دوندگی کرد، و همه طلاب می دانند که به جای اینکه سودای پاستور رفتن بزرگان حوزه را در سر داشته باشند، باید به فکر طرح هایی درست و کارآمد برای همان تحول آفرینی باشد که رهبر معظم انقلاب در 21 اردیبهشت 1400 یعنی یکماه قبل از انتخاب شهید جمهور به آن تاکید کردند.
به عنوان یک طلبه کوچک و تماشاچی، بر روح شهید جمهور عزیز درود می فرستم که چنین آبرویی را مجددا به حوزه و طلاب با اخلاص و کم توقع آن بخشید. و صد امید که علما و طلاب ما این فرصت را مغتنم بشمارند و با اخلاص تمام آن را در خدمت اسلام هزینه کنند و از روح این شهدی عزیز در این راه مدد بگیرند.
حسین مهدیزاده
7 خرداد 1403
🆔 @social_theory
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از ایران و ایرانی چه تصویری به دنیا نشون دادن که طرف از برق داشتن ایران تعجب کرده😂
واقعا چه برنامه جدی برای مخاطبان جهانی داریم؟ مگر اصل #دعوت یکی از مهمترین اصول سیاست خارجی اسلام نیست. ما چه کاری برای دعوت انجام میدیم؟
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
May 11
هدایت شده از محسن قنبریان
📿رجال مذهبی از دید شورای نگهبان!
درابلاغ جدیدش رجال مذهبی را چنین تعریف کرده است:"رجالی هستند که آگاهی لازم به دین اسلام و مذهب تشیع داشته و تدین و تقیدشان به انجام شعائر و مناسک دینی در زندگی فردی و اجتماعی از برجستگی ویژه ای برخوردار باشد به گونه ای که در میان مردم به این خصوصیت شناخته و مشهور باشند"(ماده۱ بند۱)
در ماده۲ هم معیار ارزیابی را "فعالیت های مذهبی" "از قبیل مکتوبات، سخنرانی ها و اعلام مواضع" شمرده است.
⬅️خلاصه اینکه: رجال مذهبی(مناسب ریاست جمهوری) بنظر این شورا:
۱.در ساحت نظری: داشتن آگاهی های مذهبی است که در مکتوبات و سخنرانی ها و اعلام مواضع بروز می کند.
۲.در ساحت عملی: تقید به شعائر و مناسک دینی در زندگی فردی و اجتماعی است به گونه ای که در میان مردم به اینها مشهور باشد!
البته این تعریف مکنون همه این سالها از رجل مذهبی بوده که الان اعلان شده است.
❓آیا خود مذهب و مفسر بی نظیر آن دردوره معاصر -یعنی امام خمینی- همین تفسیر را دارد؟!
❓تعریف به تقید به مناسک و شعائر و اشتهار به آنها برای مذهبی بودن کافیست؟! این تراز مذهبی است که انقلاب، زنده اش کرد؟!
❗️مناسک و شعائر، تعریف و مصادیق روشنی دارند. عدالتخواهی، مواسات و همدردی با مردم، مساوات و شراکت در درد مردم و مانند اینها در تعاریف سنتی و متداول نه مناسکند و نه شعائر!
❓اما آیا بدون اینها فرد نسبت صدق با مذهب دارد؟!
❓آیا مسأله دهه های اخیر ما کاهش مناسک و شعائر در رجال سیاسی است یا فاصله طبقاتی با مردم و به تعبیر روایات "تجبّر" و"غمص الناس"[=مردم را چیزی حساب نکردن]؟!
❗️با همین تعریف است که تایید مکرر مرفهین با تظاهر به اشرافیت و خوی بالانشینی، خلاف معیار تلقی نشده است؛ چون تألیفات مذهبی دارند، احیانا جلسه روضه دارند و بعضا در جمعه و عید فطر به نماز مسلمین حاضر میشوند!
🔅تفسیر امام خمینی:
امام بعض تجملات کاخهای موجود را از محرمات و کاخ نشینی را ناسازگار با ادعای مسلمانی می دید:
"این تزییناتی که الان در این کاخ ها موجود است علاوه بر اینکه بسیاری اش یا بعضی اش از محرمات است و حتما باید دولت توجه کند به آن؛ دولتی که می گوید اسلامی است -وهستند- نباید تحت تاثیر واقع بشود و هرطوری سابق بوده... حالا هم همان فرم باشد پس شما چکاره اید؟! تو که می گویی مسلمان هستم!"(۵۷/۱۲/۱۵)(دقت کنید)
🔺امام خوی کاخ نشینی را موجب انحطاط فرد می دانست:"آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد،آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم...آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا میشود!"(۶۲/۱/۱)
❓چگونه عامل انحطاط فرد و مرتبطین، نزد شورای نگهبان مخل به رجل مذهبی بودن تلقی نشده است؟!
❗️مسأله این دهه های ج.ا اشرافیت مذهبی است که موجب انحطاط شده است و متاسفانه هیچ جایی در تعریف شورای نگهبان ندارد!
🔸امام شاید به این روایات نظر داشت:
*امیرالمومنین در مذمت والی اش که فقط یک بار بر سفره رنگین اشراف نشسته بود نوشت:"هیهات که هوای نفس برمن چیره شود و آزمندیم مرا به انتخاب طعام های لذیذ بکشد در حالیکه که شاید در حجاز و یمامه کسی باشد که هیچ امیدی به یک قرص نان ندارد و طعم سیری را نچشیده باشد.چگونه شب را با شکم سیر بخوابم در حالیکه در اطرافم شکم های گرسنه و جگرهای تشنه باشد...آیا به این خشنود باشم که امیر مومنانم خوانند، ولی در سختی های روزگار شریک مردم نباشم؟!"(نامه ۴۵)
*وقتی شهروند معمولی(عاصم بن زیاد) را به استفاده از حلالها و طیبات سفارش کرد، درباره مثل خود فرمود:"خداوند بر پیشوایان عادل واجب کرده که زندگی خود را در سطح مردم ضعیف و تهیدست قرار دهند،تا فقر مستمندان آنان را دچار اندوهی هلاکتبار نکند"(خطبه۲۰۹)
❓چرا این معیار های محکم، مستحبی و به انتخاب مردم گذاشته شده اما مکتوبات و سخنرانی ها نشانه رجل مذهبی بودن قلمداد شده است؟!
🔺امام برای شرایط اعضای شورای انقلاب از این هم بالاتر رفته است. به آیت الله نوری همدانی از جمله شرایط می نویسد:
"۵.از سرمایه داران و معروف به سرمایه داری نباشند"!(آذر۵۷/صحیفه امام ج۵ص۱۵۱)
احتمالا اینجا هم نظر مبارکشان به مثل این روایات بوده است:
*امام باقر(ع):"از شیعیان ما نیست کسی که ۱۰۰هزار، نه ۵۰هزار، نه ۴۰هزار[درهم] جمع کند..."(سرائر ج۳ص۵۶۵)
*امام صادق(ع):"مال ۴۰۰۰درهم است،۱۲۰۰۰درهم کنز وگنج است. ۲۰هزار از حلال جمع نمیشود. صاحب ۳۰هزار، هلاک شده و از شیعیان ما نیست کسی که ۱۰۰هزاردرهم جمع کند"(تحف العقول ص۳۷۷)
این روایات را اقلا در انباشت ثروت نه ثروت در گردش و تولید ملاحظه کنید. سالهاست کسی جرات خواندن این روایات را ندارد!
❗️اینها را در رجل مذهبی لحاظ نکردیم که کاندیدهای میلیارد دار خلاف معیار دانسته نشدند!
#اشرافیت_مذهبی
📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۲/۱۹
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
❗️امام خمینی:
"ملت...توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه داران و زمین خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی توانند بفهمند"(وصیتنامه)
پ.ن:
ملت بزرگوار اگر این شرایط را در تفسیر شورای نگهبان و قانون های مصوب ندید، خودش کوتاهی نکند و زمام امور را دست اشراف مذهبی قرار ندهد.
یادداشت: رجال مذهبی از دید شورای نگهبان! را دراینباره بخوانید!
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگذاریم فراموش شود که گفتمانی که مشکلات مردم را حل نکرد گفتمان مذاکره و سازش بود و گفتمانی که مشکلات را حل کرد و می کند "گفتمان مقاومت" است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر زیباست وقتی میگه:
اینجا حتی معده و روده مقاومت میکنند،
حتی بدن ها، حتی جنین!
حتی تابوت ها!!
#فلسطین
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
#مقاومت همه جا جواب داده است:
مقاومت در جنگ نظامی: غزه
مقاومت در دیپلماسی: شهید امیرعبداللهیان
مقاومت در اقتصاد: رشد 5 درصدی و نرخ بیکاری 7 درصدی
مقاومت در فرهنگ: ایستادگی زنان ایرانی در مقابل خواست دشمن
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از معاونت پژوهش مرکز فقهی ائمّه اطهار(علیهم السلام)
#نشست_علمی
🔰 گروه فقه سیاسی مرکز پژوهشی فقه و اجتهاد فاضل با همکاری دبیرخانه همایشهای تحول حوزه علمیه بر مبنای مکتب امام خمینی (ره) برگزار میکند:
📚موضوع: «امام خمینی (ره) و نظریه الاسلام هو الحکومة»
🔹ارائه دهنده: «آیت الله محمد مهدی میرباقری»
▪️دبیر علمی: «حجت الاسلام و المسلمین محمد متقیان تبریزی»
⏰ زمان: شنبه 12 خرداد ساعت 13
🕌 مکان: میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام طبقه دوم، سالن امام خمینی
🆔 @pajuheshmarkazfeqhi