eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
140 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ روحانیون بیدار شوند؛ کارهای مهمتر از مباحثه و مسئله گفتن دارید! ♦️امام خمینی (ره):شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختی‌هاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمیكند. ♦️در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مى‏‌برند، بساط اسلام را به هم مى‏‌زنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانى‏‌ها كه نشستند در باره روح‌القدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته، از بين بردند. ♦️بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيت‌ها توجه كنيد! به مسائل روز توجه كنيد!خودتان را تا اين اندازه مُهمَل بار نياوريد!شما با اين اهمال‌كاری‌ها میخواهيد كه ملائكه، اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟! ♦️مگر ملائكه تنبل پرورند؟! ملائكه بالشان را زير پاى امير‌المؤمنين(ع) پهن مى‏‌كنند. چون مردى است كه به درد اسلام مى‏‌خورد، اسلام را بزرگ مى‏‌كند، اسلام به واسطه او در دنيا منتشر مى‌‏شود... براى شما كه جز مسئله گفتن تكليفى نداريد خضوع (ملائک)، معنى و مورد ندارد 📚 کتاب ولایت فقیه و حکومت اسلامی، صفحه ۱۴۳ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مقام معظم رهبری: آن کاری است که به نظر من ماها باید این کار را از آقای طباطبائی یاد بگیریم: تشکیل پایگاه‌های فکری پُرکننده‌ی خلأ‌ها و دارای جنبه‌ی تهاجم، نه موضع انفعالی و تدافعی. ۱۴۰۲/۸/۱۷ پ‌ن: همیشه در اندیشکده قصد این رویکرد وجود داشته و البته یکی از دلائل مخالفت‌های برخی با اندیشکده عدم درک این رویکرد بوده است. @qasdna_ir ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خاطره جالب رهبر انقلاب از مجلسی که علامه طباطبائی، امام خمینی(ره) را استاد خود خطاب کرد 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکلات موضوع کار ما هستند نه مانع کار ما... چقدر انسان حکیم دنیا را درست می‌بیند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
از زمانی که مارجینالیست ها وارد عرصه اقتصاد شدند یعنی نیمه دوم قرن نوزدهم، قیمت به مهمترین عامل در تحلیل های اقتصادی تبدیل شد. از آن روز اقتصاددانان دولت ها و فعالان اقتصادی را متقاعد کردند که با عامل قیمت می توانند بر همه اجزای اقتصاد اثرگذاری داشته باشد. پس از این دوران، دعوای اقتصاددانان بر سر آن بود که آیا قیمت ها را دولت ها باید کنترل کنند یا بخش غیردولتی موثر(بنگاه های بزرگ سرمایه داری). قیمت در هر صورت تعیین و کنترل می شود. یا از جانب دولت ها یا از جانب این بنگاه ها. از این زمان، ورود دولت به اقتصاد از ناحیه متغيرهاي غیرقیمتی کاملا انکار شد و رفته رفته اقتصاددانان و دولت ها، رفتار متغيرهاي غیرقیمتی را فراموش کردند. آنچه که امروز در اقتصاد کشور می بینیم محصول آن فراموشی است. اینکه برآنند هر کمبودی را با گران کردن و هز مازادی را با ارزان کردن از بین ببرند. اینکه علت العلل مشکلات کشور را این می دانند که قیمت ها را جهانی کنند یا جهانی نکنند. اینکه علت اسراف را ارزان بودن می دانند. اینکه .... همه را باید در انجماد تحلیل ها در متغیر قیمت دانست. والسلام 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌استیلای بازار به چه معناست؟ 🎙استاد قنبریان 🆔@sarcheshmeh_nour
یکی از بهترین مصادیق "تفکر تهاجمی" را می‌توانید با مطالعه کتاب فریب بزرگ پرفسور درخشان مشاهده کنید. پ‌ن: نام خانم دکتر تکلیف در سایه نام پرفسور درخشان کمرنگ شده و ان‌شاالله در مورد نقش برجسته‌ای که ایشان در تدوین این کتاب داشتند باید بیشتر بنویسم. یک روز به ایشان عرض کردم که باعث افتخار جمهوری اسلامی‌ست که در خط مقدم تهاجم فکری علیه لیبرالیسم یک بانوی ایرانی حضور دارد. جایی که تمام نیروهای دشمن مرد هستند یک زن دانشمند ایرانی در کنار پرفسور درخشان در حال جنگیدن است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
عده ای از مردم، لاستیک اجاره می کنند و معاینه فنی می گیرند و با لاستیک های کهنه وارد جاده می شوند. به راستی اگر در این ماجرا جان کسی به مخاطره بیفتد، مقصر کیست؟ معاینه فنی؟ اجاره دهنده لاستیک؟ اجاره کننده لاستیک؟ کارخانه تولید لاستیک؟ یا آن تفکری که برای افزایش سود پتروشیمی ها (مواد اولیه کارخانه های لاستیک) دستور داد محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند؟ پاسخ با شما. والسلام 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
عده‌ای که تنها به راهکارهای "قیمتی" اشاره می‌کنند و تمام ایده‌شان برای حل مشکلات اقتصادی "بالارفتن قیمت" است به "قیمت دستوری" ایراد می‌گیرند! درحقیقت مشکلشان این است که چرا دولت و به نفع طبقات پایین قیمت تعیین کند و مثلا اجازه ندهد پتروشیمی و فولاد و خودروساز و... برای خودشان تعیین قیمت دستوری کنند. امسال هم کلیدواژه گران‌سازی‌شان "" است. هر جا این عبارت را شنیدید مطمئن باشید می‌خواهند چیزی را گران کنند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
✅ مساله‌ی خودرو راهکار ما: راسته‌های تولید خودرو با آزادسازی تولید، حذف انحصار و پلاک کردن خودروهای استاندارد راهکار اونا: گران کن! رها کن! ✅ مساله انرژی راهکار ما: مدیریت و سهمیه‌بندی مصرف و بهینه‌سازی شبکه توزیع راهکار اونا: گران کن، رها کن! ✅ مساله مسکن راهکار ما: تخصیص زمین رایگان و ایده زیست‌شهر راهکار اونا: نساز، گران کن، رها کن! ✅ مساله قاچاق راهکار ما: نظارت بر تولیدکنندگان معدود داخلی، مبارزه هوشمندانه با قاچاق، بالابردن هزینه قاچاق، نظارت مردمی، ساماندهی مرزنشینان برای انجام تجارت به جای قاچاق. راهکار اونا: گران کن، رها کن! ✅ مساله ارز راهکار ما: حذف بازارهای سفته‌بازی ارز، شکستن آقایی دلار و جایگزینی ارز کشورهای دیگر به جای دلار، مدیریت ارز با اقتدار راهکار اونا: گران کن، رها کن! ✅ مساله تولید راهکار ما: عمل به اصل ۴۳ قانون اساسی و در اختیار قرار دادن ابزار تولید برای همه مردم. توسعه کوچک مقیاس‌ها و تعاونی‌های تولید. عمل به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بخصوص بند ب راهکار اونا: واردات، گران کن، رها کن! ✅ مساله بانک راهکار ما: حذف بانکداری خصوصی و تجمیع بانک‌های دولتی در یک بانک ملی و حذف ربا و تداول ثروت. تامین مالی پروژه‌های بزرگ تولیدی از طریق تعاونی راهکار اونا: خلق پول خصوصی، رها کن! ✅ مساله بنزین راهکار ما: قیمت‌گذاری بر اساس حفظ منافع ملی و قدرت خرید مردم راهکار اونا: گران کن، رها کن! ✅ و هر مساله دیگر اقتصادی راهکار ما: فکر کن! مبانی اسلامی را ببین! منافع ملی را در نظر بگیر! راهکار اونا: گران کن، رها کن، لسه فر، منافع سرمایه‌داران را حفظ کن! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آنچه انسان را از نظر فردی و اجتماعی تقسیم و تجزیه می كند و عامل اصلی تفرقه و تكثیر انسان است، تعلّق انسان به اشیاء است نه تعلّق اشیاء به انسان. اسارت انسان ناشی از «مملوكیّت» اوست و نه «مالكیّتش»، از این رو برای عامل تعلیم و تربیت، انقلاب اندیشه، ایمان، ایدئولوژی و آزادی معنوی نقش اوّل را قائل است ولی معتقد است كه انسان همچنانكه مادّه ی محض نیست، روح محض هم نیست، معاش و معاد توأم با یكدیگرند، جسم و روان در یكدیگر تأثیر متقابل دارند، در همان حال كه باید با عوامل روحی و روانی تفرقه در پرتو توحید در عبادت و حق پرستی مبارزه كرد، با عوامل تبعیض، بی عدالتی‌ها، محرومیّت‌ها، ظلم‌ها، اختناق‌ها، طاغوت‌ها، غیر خدا را «رب گرفتن» ها به شدّت جنگید. اسلام چنین منطقی دارد... مجموعه آثار شهید مطهری| ج۲| ص۱۱۱ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar