فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی ادعاهای غنی نژاد در مورد آگنوستیسم، کانت، ماتریالیسم، هایک، دین، نظم خودجوش و...
دکتر غنی نژاد از بینندگان می خواهند تا بروند و بررسی کنند. طبیعتا بینندگان که چنین کاری نمی کنند اما من این کار را انجام میدهم.
ایشان می گویند هایک ماتریالیست نبوده و همه میدانند که هایک ایده آلیست هم نیست. نگاه توحیدی هم ندارد. به اعتقاد غنی نژاد خدانشناس هم نیست. و به گفته ی او یک گزینه می ماند: هایک آگنوستیک است! آگنوستیک یعنی "لاادری گری" که برعکس ادعای غنی نژاد که "مفهومی جدید" است، مربوط به زمان سوفسطائیان و بسیار بسیار قدیمی است...
یادداشت کامل
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
بخش اول
ادامه:
ثالثا یک آگنوستیک چطور دین را یک نظم خودجوش می داند و بی دین است؟ اگر به نظم خودجوش اعتقاد دارد باید به دین اعتقاد داشته باشد و اگر به دین اعتقاد دارد نمی تواند به نظم خودجوش اعتقاد داشته باشد!
در همین مناظره غنی نژاد می گوید که کانت یک مومن مسیحی بود و بزرگترین لیبرال از نظر او، کانت است. اولا که کانت از نظر برخی (Manfred Coen) آتئیست، از نظر برخی آگنوستیک و از نظر برخی مسیحی بوده است. این یعنی قطعا کانت یک مومن معتقد مسیحی نبوده و اعتقادش آنقدر سست بوده که برخی او را حتی آتئیست می خوانند. اما نکته این است که کدامیک از این افرادی که غنی نژاد اسم می برد به عنوان لیبرالهای بزرگ به خدا اعتقاد دارند و به بندگی خدا در ساحت اجتماعی و حکمرانی معتقدند؟ اینکه لرد اکتون یکشنبه به کلیسا برود چه ربطی به بحث در مورد نظام اقتصادی دارد؟ بحث بر سر این است که آیا آن خدا، رب العالمین است و حکم او باید در زمین اجرا شود؟ یا یک ساعت ساز بازنشسته است (نعوذبالله تعالی) و نباید در امور دنیا دخالت کند؟ نه خودش و نه فرستادگانش. زیرا اگر فرستادگان خدا بخواهند دخالت کنند آنها برای "قیام به قسط" ارسال شده اند و این دقیقا همان چیزی است که غنی نژاد و مراد او سراب می دانند.
اینکه این جماعت سعی می کنند حرف اصلی خود را پنهان کنند و بگویند دقیقا با حضور خدا و حکم خدا و قرآن مخالف هستند اصل ماجراست و بقیه مباحث حاشیه هایی است که برای این پنهان کاری ساخته می شود.
همه ماجرا برمیگردد به آنکه لرد اکتون حق دارد از مسیح و انجیل نقل قول کند اما ما حق نداریم از قرآن و اولیاء خدا نقل قول کنیم!
واژه به واژه فریب. جمله به جمله تناقض. لحظه به لحظه رنگ عوض کردن. هیچ و پوچ ترین حرفهایی که در تمام عمرم شنیدم را از زبان یک استاد دانشگاه که خود را لیبرال می خواند شنیدم. هر چه این مناظره را بیشتر بررسی میکنم بیشتر به عفونت و زشتی لیبرالیسم پی می برم و اعتقادم به اسلام و اقتصاد اسلامی بیشتر می شود.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
دکتر غنی نژاد از بینندگان می خواهند تا بروند و بررسی کنند. طبیعتا بینندگان که چنین کاری نمی کنند اما من این کار را انجام میدهم.
ایشان می گویند هایک ماتریالیست نبوده و همه میدانند که هایک ایده آلیست هم نیست. نگاه توحیدی هم ندارد. به اعتقاد غنی نژاد خدانشناس هم نیست. و به گفته ی او یک گزینه می ماند: هایک آگنوستیک است! آگنوستیک یعنی "لاادری گری" که برعکس ادعای غنی نژاد که "مفهومی جدید" است، مربوط به زمان سوفسطائیان و بسیار بسیار قدیمی است. از حیث تاریخی، مضمون و محتوای عقاید لاادریه، که در پارهای از آثار کلامی و فلسفی ذکر شده، با آرای برخی از سوفسطاییان شکاک یونانی سازگار است و حتی میتوان گفت در اصل از آنان گرفته شده است. به همین سبب، در منابع اسلامی سدههای نخستین، اغلب اصطلاح سوفسطاییه و حسبانیه در معنایی اعم به کار رفته است، که شامل لاادریه نیز میشود. بنابراین، برای شناخت بهتر لاادریه پیش از هر چیز باید اجمالاً دانست که سوفسطاییان شکاک یونانی چه کسانی بودند و چه آرایی داشتند. به گزارش دیوگنس لائرتیوس، ملیسوس (فیلسوف ایتالیایی)، هرگونه اظهارنظر درباره خدایان را خطا میدانست، به این دلیل که علم به آنها غیرممکن است. نمونه مشهورتر، متفکر معاصرِ او در قرن پنجم قبل از میلاد، پروتاگوراس، بود که در آغاز ِ کتابی با عنوان درباره خدایان، بنا بر روایت لائرتیوس، نوشت: «درباره خدایان، من وسیلهای در اختیار ندارم که بدانم وجود دارند یا وجود ندارند، زیرا موانع بسیاری در راه شناخت وجود دارد؛ ابهامِ مسئله و کوتاهی عمر آدمی». گاتری، که پروتاگوراس را صریحاً لاادری دانسته، نوشته است که این سخن پروتاگوراس را، علاوه بر لائرتیوس، ائوسبیوس و سکستوس نیز نقل کردهاند. افلاطون در ثئای تتوس (افلاطون، ج۳، ص۱۳۰۹) به آن اشاره کرده است.
راسل در «من یک خداناباورم یا یک ندانم گرا؟» در سال ۱۹۴۷ میگوید:
«به عنوان یک فیلسوف، اگر بخواهم برای شنوندههای فلسفی محض، سخن بگویم، باید بگویم که خود را یک ندانمگرا توصیف میکنم؛ چرا که فکر نمیکنم برهانی قاطع، وجود داشته باشد که کسی بتواند اثبات کند که خدایی وجود ندارد.
از سوی دیگر اگر بخواهم به یک آدم عامی بگویم، فکر میکنم که باید بگویم من یک خداناباور هستم!ـ»
این دقیقا همان نکته ای است که پرفسور درخشان در مناظره به آن اشاره کردند. این اصطلاحات برای فریب است. برای پنهان کردن مکنونات قلبی لیبرالها و بی دین هاست. کفار و مشرکین برای اینکه از نقد در امان باشند خود را به "نفهمی" می زنند و نامش را می گذارند "اگنوستیسم" و هنگامی که می گویند ما آگنوستیک هستیم حس می کنند بر قله ی علم و دانش ایستاده اند! ما دو چیز داریم نه سه چیز. یا ایمان به خداست یا اگر ایمان به خدا نباشد هر چه باشد کفر است و خدانشناسی. اگر آتئیست باشید یا آگنوستیک تفاوتی نمی کند. بلکه اگر تفاوتی داشته باشد به نفع آتئیست هاست! قطعا یک آتئیست نسبت به یک آگنوستیک از عقل بهره بیشتری برده و نفاق کمتری دارد.
جالب این است که دکتر غنی نژاد تنها نقدی که به هایک دارد این است که چرا هایک به "نوعی از فایده گرایی اجتماعی" اعتقاد دارد! و این یعنی هیچ نقدی به تفکرات الحادی او ندارد!
غنی نژاد می گوید دین هم یک نظم خودجوش است از نظر هایک!
من نمی دانم کسی که هایک را ترجمه کرده و ادعا دارد او هایک را می فهمد و دیگران حتی اگر هایک را نقد کرده باشند او را نخوانده اند چطور می تواند چنین ادعای مضحکی بکند؟
اولا که هایک هرگز دین را یک نظم خودجوش ندانسته. ثانیا اگر برفرض محال چنین اعتقادی داشته آنگاه از دکتر غنی نژاد سوال میکنیم که آیا شما هم یک آگنوستیک هستید و دین را یک نظم خودجوش می دانید؟ اگر بله که وای به حال جمهوری اسلامی که امثال شما سالها عضو هیأت علمی بودید در این مملکت! اگر خیر پس چرا می گویید من نقدم به هایک فقط این است که چرا به فایده گرایی اجتماعی اعتقاد دارد و هایک خیلی هم لیبرال نیست و من هایک تر از هایک هستم؟!
ادامه
هدایت شده از هنر حکمرانی و توسعه || محمد حق شناس
✍محمد حق شناس:
در یک کشور تحریم شده، چرا باید برای خوش گذری عده ای و تامین منافع قشر خاصی، شاهد این حجم از خروج سرمایه به شکل آزادانه از کشور باشیم؟!
مگر تنها باید مردمی که دستشان از همه جا کوتاه است هزینه فشار اقتصادی و تحریم را به جان بخرند و عده ای از آب گل آلود آن با کاهش #ارزش_پول_ملی و سرمایه گذاری و خرید بهترین منازل و امکانات در #بلاد_کفر لذت دنیا را ببرند؟
آقایان #نماینده_مجلس در زمان تصویب لایحه بودجه، باید بانک مرکزی را مکلف کنید تا با هر ابزار ممکنی از مالیات و عوارض گرفته تا انواع تنبیهات اقتصادی مانع خروج سرمایه از کشور شود و گمرکات و تمام دستگاه های اجرایی و نیروی انتظامی را نیز موظف کنید هرگونه خروج سرمایه و ارز از کشور را رصد و با تخلفات مربوطه به نحو مقتضی برخورد کنند!
#تغییر
💢 برای افزایش آگاهی عمومی در نشر و انتشار مطالب به سایرین ما را یاری کنید👇👇👇
https://eitaa.com/hokmraniirani
🎯 مبنای نظریات مارکس و لیبرالیست ها همان ماتریالیسم است اما در روبنا مظاهر متفاوتی دارد!
تا وقتی ریشه دعوا را درک نکنیم فکر میکنیم کمونیسم و لیبرالسم دو راه متفاوت هستند و باید بین این دوگانه نمایی باطل یکی را انتخاب کنیم.
منبع
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
آیا میدانید در فصل زمستان، در هر دقیقه 1.5 نفر از سرما در اروپا یخ می زنند و کشته می شوند؟
این آمار در ایران با یک هشتم جمعیت اروپا باید در هر هشت دقیقه 1.5 نفر باشد!
(گزارش موسسه LANCET)
اما شما در طول چهل سال هم ممکن است چنین خبری را در ایران نشنیده باشید
که اگر چنین اتفاقاتی در ایران می افتاد ضدانقلاب فضای مجازی را پر میکردند!
پ ن: فکر میکردم این مطلب را از بس تکرار کرده ام همه خبر دارند! در حالی که متوجه شدم حتی دوستان نزدیک من هم خبر ندارند!
این نشان میدهند در بازنشر پیام های کانال کم کاری صورت می گیرد 😏
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
چرخه ای که درگیر آن هستیم در این سالها #چرخه_نرخ_ارز_تورم هست نه چرخه توهمی دستمزد تورم
افزایش قدرت خرید طبقات پایین باعث میشه تقاضای موثر در بازار بالا بره و اتفاقا بهترین راه هدایت نقدینگی و اعتبارات به سمت تولیده. دولت باید هم دستمزد رو افزایش بده هم از تولید حمایت کنه
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
نئولیبرالیسم و اینها بازی است
هر چه هست همان لیبرالیسم است
از آن روزی که باصطلاح پدر لیبرالیسم گفت دین باید از سیاست جدا شود تا امروز که می گویند دین از اقتصاد هم باید جدا شود...
دخالت و عدم دخالت دولت بازی است
چه اینکه لیبرالهایی مثل کینز طرفدار دخالت دولت بودند
#فریب_بزرگ
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
راهکار نجات اقتصاد ایران:
فصل۴ قانون اساسی
سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی
سیاستهای کلی اصل۴۴ قانون اساسی
بیش از صد مساله اصلی و راهکار برای آن متناسب با زیست بوم فرهنگی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در آن است که همگی بالاتفاق فراموش شده و ذهن و میز سیاستگذار درگیر قیمت بنزین و سایر مسائل انحرافی است!
اختلال در دستگاه محاسباتی سیاستگذار مصداق بیان رهبری درباره نفوذ جریانی است..
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
بیمارستان شهیدزاده بهبهان
فشارخون و قند گرفتن مجانی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از رادیو سداد
مناظره لیبرالیسم.mp3
32.7M
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
1642104069_ليبراليسم ـ ریشه فساد و چپاول (1).pdf
1.22M
🛑ليبراليسم: ريشۀ فساد و چپاول
❇️پرفسور مسعود درخشان
🛑مقدمهای برای كتاب دستبرد ناپيدا
❇️ترجمۀ دكتر حسين حسنزاده و عليرضا زماني
انتشارات دانشگاه امام صادق عليهالسلام- ديماه 1400
💠 @profderakhshan
May 11
هدایت شده از برنامه تلویزیونی ثریا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غنی نژاد: حکومت قانون برگرفته از توحید است!
توحید میگوید از هیچ کس اطاعت نکن به جز خدا!
حکومت قانون می گوید از هیچ کس اطاعت نکن (حتی خدا) به جز قانون!
واقعیت این است که این جماعت تنها و تنها مشکلشان با یک کلمه است: ولایت.
با توحید مشکلی ندارند. با خدایی که بوسیله ولایت انبیاء و اولیاء با زمین ارتباط نداشته باشد مشکلی ندارند. ولی وقتی پای یک انسان الهی به میان بیاید و بحث "اطیعوا الرسول" در میان باشد همه چیز را منکر خواهند شد.
#دعوا_سر_علی_است...
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
💢 امام خمینی(ره): سر موفقیت نهادهای انقلابی، میدان دادن و کار کردن با مردم است.
🔴 امام خمینی در دیدار اعضای شورای مرکزی جهادسازندگی، با تایید عملکرد جهادسازندگی در کار کردن با مردم، این راز بزرگ را چنین بیان می فرمایند:
🌷 «شما(اعضای جهادسازندگی) سرّ موفقیت(میدان کار به مردم دادن) را به دست آوردهاید. جهاد، خدمتگزار مردم محروم و مستمند بوده است. جمعیت و یا ملتی اگر بخواهند موفق باشند، علاوه بر اینکه برای خدا باید کار کنند و از دیگران چشمداشتی نداشته باشند، باید با مردم باشند. بدون مردم نمیشود کار کرد و موفقیت حاصل نمیشود.»
📆 17شهریور 1361
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
سلام جمعه برای گردش به روستاهای اطراف رفته بودیم عصردر برگشت کنار جاده پیرمردی لبو و شلغم میفروخت چون همزمان برگ و خاک ازشون جدا میکرد مطمئن شدیم تولید خودشونه
به همسرم گفتم نگه دار هوا سرده ازش بخریم بره خونه گناه داره
هر چه شلغم و لبو مونده بود یکجا خریدیم
خیلی خوشحال شد
تو راه لبو ها و شلغم ها رو چند قسمت کردیم و به چند خانواده ضعیف که میشناختیم دادیم
خیلی خوشحال شدند یکی گفت واسه یلدامون😊 یکی گفت بچه هام سرما خوردن چقدر به موقع👌🏻
دختر 8سالم گفت مامان چقدر هوشت زیاده با یه کم پول کلی ثواب کردی هم آقاهه رو خوشحال کردی هم سه تا خانواده هم خودمون
در حالیکه اگه همون پول رو میدادی به خاله خاتون(یکی از همون خانواده ها) فقط برای خودش میتونست شلغم بخره چون تو شهر شلغم گرون تره
این یعنی هوش مالی؟
خیلی برداشتش برام جالب بود
کتابهای آموزش هوش مالی کودکان رو خونده ولی با تحلیل و گفتگو سعی کردم مبانی دینی هم براش بگم
خدا رو شکر کردم که معنای بخشش رو فهمیده سود اخروی رو بر سود دنیوی ترجیح میده
#پیام_شما
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
رائفی پور در «حمایت از واردات خودروهای میلیاردی» میگوید به نام مستضعفان و به کام سرمایهداران!
رائفیپور راست میگوید
به نام مستضعفان و باوعده خودروی ۲۰۰میلیونی و بنز به قیمت ۲۰۶،
خودروهای ۱ تا ۲میلیاردی وارد میکنند!
جناب رائفی به نام مستضعفان و به کام بچه پولدارهای میلیاردر توییت واردات خودرو میزند..
حتما ایشان وضع مالی خوبی دارد و میلیاردر شده است اما ما پیادهها ماشین ۲۰۰میلیونی میخواهیم..
به عنوان یک پژوهشگر اقتصادی با تمرکز ۲ساله در حوزه خودرو آمادگی خود را برای گفتگوی تبیینی با استاد یا نماینده ایشان در موضوع بررسی مسائل و راهکارهای حوزه خودرو در کشور به ویژه بحث «واردات» اعلام مینمایم.
حتما برای روشنتر شدن فضای گفتگوی علمی پیرامون خودرو موثر است.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
اقتصاد فرهنگی
غنی نژاد: حکومت قانون برگرفته از توحید است! توحید میگوید از هیچ کس اطاعت نکن به جز خدا! حکومت قانون
درتبیین آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول» رهبر در چرایی آوردن لفظ رسول و بسنده نکردن به خدای متعال میفرمایند؛
«اگر نمی گفت پیامبر را، دشمنان پیامبر هم می گفتند ما مطیع خداییم؛ لذا بایستی مشخص بشود که اطاعت خدا یعنی چه.»
درتبیین آیه «قل الانفال لله و الرسول» نیز می فرمایند:
هرکسی ممکن است به خودش حق بدهد که در مال خدا تصرف کند و ادعا کند این مال خداست، ما هم بنده خداییم، و به این نام ظاهرپسندِ خوش ظاهر، این مالِ عمومی را صرف مصارف شخصی کنند.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑گرانفروشی #سرای_ایرانی
🔴این دوتا کاری که ما گذاشتیم جز جنس های درجه ۳ هستش و شما میتونید با همین قیمت برندهای بهتری و خریداری کنید.
🔴چیزی که ما دیدیم کلا اجناسی که داشتن خیلی با کیفیت نبود و قیمت های بالایی داشتن.
🔴تنوع کالا به نسبت بازار خیلی پایین بود
📎 @hassanabbasi1374
خوش به حال ما که ایرانی هستیم
خوش به حال ما که اقتصادمون فرهنگیه!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برادر رائفی پور در حال خواندن نامه آقا به امام هستند و قطعا به این نظر امام و آقا اعتقاد دارند. نامه ای که آقا در جواب امام نوشتند.
دقت بفرمایید!
مبنای فقهی و موارد و احکامی که امام نوشتند و آقا آنها را جزء مسلمات می دانند و «همه ی آنها» را قبول دارند عبارتند از:
... جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، مالیات، جلوگیری از گرانفروشی، قیمت گذاری و ...
(متن کامل)
منبع: صحیفه امام- جلد 20- صفحه 452
امام به صراحت می فرمایند دولت حق دارد این دخالت هایی که حتی خلاف احکام اولیه اسلام است را انجام دهد. آقا هم می فرمایند اینها جزء مسلمات است و همه ی آنها را قبول دارند.
والسلام
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اگر اختیاراتِ حکومت در چهارچوب احکام فرعیۀ الهیه است، باید عرضِ حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوّضه به نبی اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ یک پدیدۀ بی معنا و محتوا باشد و اشاره می کنم به پیامدهای آن، که هیچ کس نمی تواند ملتزم به آنها باشد: مثلاً خیابان کِشی ها که مستلزم تصرف در منزلی است یا حریم آن است در چهارچوب احکام فرعیه نیست. نظام وظیفه، و اعزام الزامی به جبهه ها، و جلوگیری از ورود و خروج ارز، و جلوگیری از ورود یا خروج هر نحو کالا، و منع احتکار در غیر دو ـ سه مورد، و گمرکات و مالیات، و جلوگیری از گرانفروشی، قیمت گذاری، و جلوگیری از پخش مواد مخدره، و منع اعتیاد به هر نحو غیر از مشروبات الکلی، حمل اسلحه به هر نوع که باشد، و صدها امثال آن، که از اختیارات دولت است، بنابر تفسیر شما خارج است؛ و صدها امثال اینها.
صحیفه امام / جلد 20 / صفحه 452
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar