eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
140 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
لیبرال‌ها بیش از اندازه هم رسانه دارند. واقعا نمی‌فهمم این صورتی‌بازی رسانه‌ای رو! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنگوی دولت: مجلس اختیار قیمت‌گذاریِ خودروهای داخلی را به دولت نداده 🔹مطابق قانون اختیار قیمت‌گذاری و شیوۀ فروش خودروهای داخلی به شورای رقابت که یک نهاد فراقوه‌ای و فرادولتی است واگذار شده. 🔹نگاه دولت در بحث قیمت‌گذاری خودرو این است که جبران زیان خودروسازها با افزایش بهره‌وری و افزایش تولید محقق شود نه با افزایش قیمت. 🔹اگر قرار است دولت پاسخ‌گوی نحوۀ مدیریت بازار خودرو باشد باید اختیارات لازم از سوی مجلس نیز داده شود. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
غرب یه جوری در حال سقوطه که هر لحظه از گذشته ش رو میشه زد تو سر الانش و هر لحظه از الانش رو میشه زد تو سر آینده ش! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
9.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣تذکر حضرت امام به مدیران صداوسیما! رونوشت: همه مدیران انقلابی ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
یکی از استدلال‌های مضحک برای توجیه حذف ارز ۴۲۰۰ این بود که ما نه به ۸۵میلیون نفر، که به ۴۰۰میلیون نفر(شامل ملتهای همسایه) غذا می‌دهیم، قاچاق صورت می‌گیرد و سوپرمارکت‌های همسایگان پر است از مواد غذایی ایرانی؛ کافی است ۴۲۰۰ را حذف کنیم تا مسئله حل شود. با حذف ۴۲۰۰ تخصیص ارز به نهاده‌های دامی چقدر کم شد؟ حجم واردات نهاده‌ها چقدر کاهش یافت؟ @syjebraily
اقتصاد فرهنگی
یکی از استدلال‌های مضحک برای توجیه حذف ارز ۴۲۰۰ این بود که ما نه به ۸۵میلیون نفر، که به ۴۰۰میلیون نف
نکته جالب اینه که همین جماعت میگن ما به لحاظ سوء تغذیه جزء بدترین کشورهای دنیا هستیم :)))))))))))))) در عین حال کشورهای همسایه رو هم سیر میکنیم!!!! 😂😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
🎥 ببینید: شش جلسه تدریس کتاب فریب بزرگ توسط استاد پرفسور مسعود درخشان در تابستان 1402 به صورت مجازی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه امام حسین علیه السلام کتاب را تدریس کردند. این تدریس ده ساعته بر روی سایت استاد بارگذاری شده و قابل مشاهده و دریافت است. 💠 @profderakhshan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سالی ۲۲۰ یورو یعنی بیش از ده میلیون تومن پول زور! اقتصاد بازااار آزااااد بدون دخالت دولت بعلاوه رسانه کاااملا آزااااد 😂😂 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
شرایط الان خیلی متفاوت است به ویژه اینکه ما در دوره سلطه نظام سرمایه داری با تکنولوژی تولید انبوه هستیم، و این چیزی است که در پیش از این نبوده، حتی مباحثی که آدام اسمیت درباره مزایای بازار آزاد رقابتی مطرح کرده مربوط به پیش از انقلاب صنعتی بوده، با انقلاب صنعتی و امکان تولید انبوه توسط یک یا چند تولیدکننده محدود، انحصار به ویژگی ذاتی نظام‌های اقتصادی تبدیل شده و رقابت حتی اگر وجود داشته باشد تنها در قالب «رقابت انحصاری» و آن هم بین غولهای صنعتی است. برای حکمرانی اسلامی در چنین شرایطی، باید دنبال شیوه مواجهه حضرت رسول صلوات الله علیه با انحصارگران و محتکران و رباخواران که عمدتا یهودی بودند مراجعه کرد. 🆔 @DrSaeedi
ببین چطور با واژه‌ها بازی می‌کنند و معانی را به لجن می‌کشند! فرهاد نیلی از اخلاق در اقتصاد می‌خواهد بگوید! نه اینکه اخلاق را نداند چیست آن را که نمی‌داند بحث بر سر این است که اقتصاد را هم نمی‌دانند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
شيخ ابن فهد در عدة الداعي از حضرت امام رضا عليه السلام نقل كرده كه: هر كه بگويد در عقب نماز صبح اين كلام را حاجتى طلب نكند مگر آنكه آسان شود براى او و كفايت كند حق تعالى آنچه را كه مهم او است بِسْمِ اَللَّهِ وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اَللّٰهِ إِنَّ اَللّٰهَ بَصِيرٌ بِالْعِبٰادِ فَوَقٰاهُ اَللّٰهُ سَيِّئٰاتِ مٰا مَكَرُوا لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنْتَ سُبْحٰانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ اَلظّٰالِمِينَ فَاسْتَجَبْنٰا لَهُ وَ نَجَّيْنٰاهُ مِنَ اَلْغَمِّ وَ كَذٰلِكَ نُنْجِي اَلْمُؤْمِنِينَ حَسْبُنَا اَللّٰهُ وَ نِعْمَ اَلْوَكِيلُ فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اَللّٰهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ مَا شَاءَ اَللَّهُ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ مَا شَاءَ اَللَّهُ لاَ مَا شَاءَ اَلنَّاسُ مَا شَاءَ اَللَّهُ وَ إِنْ كَرِهَ اَلنَّاسُ حَسْبِيَ اَلرَّبُّ مِنَ اَلْمَرْبُوبِينَ حَسْبِيَ اَلْخَالِقُ مِنَ اَلْمَخْلُوقِينَ حَسْبِيَ اَلرَّازِقُ مِنَ اَلْمَرْزُوقِينَ حَسْبِيَ اَللَّهُ رَبُّ اَلْعَالَمِينَ حَسْبِي مَنْ هُوَ حَسْبِي حَسْبِي مَنْ لَمْ يَزَلْ حَسْبِي حَسْبِي مَنْ كَانَ مُذْ كُنْتُ لَمْ يَزَلْ حَسْبِي حَسْبِيَ اَللّٰهُ لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ اَلْعَرْشِ اَلْعَظِيمِ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سوال بسیار دقیق و خوب یکی از مخاطبین عزیز بخوانید و فکر کنید حقیر هم در اولین فرصت نظرم را عرض خواهم کرد. سلام روزتون به خیر و عافیت یه سوال:وقتی به"خروجی"نظام سرمایه داری و تبعیض ها و شکاف بالای اون نگاه می کنیم،به ظالمانه بودنش پی می بریم.اما وقتی به فرایند ابَرثروتمند شدن بعضی افراد در این جوامع دقت میکنیم شاید ظلم آشکاری مثل دزدی های کلان و حتی زدوبند با حکومتی ها ازاین افراد نبینیم(منظوراز"آشکار"، وضوحِ ظالمانه بودنه نه وضوح تحققش درخارج،که گفته بشه با تبلیغات و...نمیذارن خبرش به ما برسه..) لذا نه با دستگاه قضایی شون و نه با عموم مردم درطبقات پایین تر خیلی اصطکاکی هم پیدا نمی کنند. هرچند باید جایی هم برای اثر تبلیغاتی این کشورها گذاشت ولی اینکه واقعیت صددرصد خلاف این تصور باشه هم یه کم بعید به نظر میرسه.بالاخره چه کردن که خیلی نرم ثروت های هنگفت دردست عده خیلی کم جمع شده و کنتاکت سختی هم با عموم مردم ندارن؟! اگر گفته بشه:ساختار و نظام اقتصادی شون به پشتوانه مکتب و نظام معرفتی و ارزشی شون عده ای رو به اوج ثروت میرسونه.. سوال پیش میاد که بااین حساب پس ثروت دست عده ای خاص(مثل خاندان سلطنت در بعضی کشورها یا نزدیکانِ حکومتی ها و..)تداول نداره بلکه افراد _ازجهتِ امکان رسیدن به اون اوج_ تناوب دارن.شاهدش اینکه درمثلا آمریکا رتبه های بالای ثروت ظاهرا دست افراد "مختلف" می چرخه. وقتی اینطور باشه پس یعنی اگرچه دراین ساختار دریچه باریکی برای رسیدن به قله ثروت وجود داره اما بالاخره رقابت برای ورود به همون دریچه بین "همه" وجود داره،نهایةً رقابتی سخت تر. روایت هایی هم که بعضا میشه که فلان ابَرثروتمند آمریکایی مثلا از صفر شروع کرد تااینجا رسید،مؤید همینه. خصوصا که یک وجه مشترکِ غیراکتسابی(مثل بچه فلان تیلیاردر بودن یا ارتباط ویژه با بدنه حکومت داشتن)یا ظالمانه(مثل دزدی و فریب و..)بین همه این افراد ظاهرا نمیبینیم که به اون ربطش بدیم! ازطرفی ظالمانه بودنِ خروجی این نظام هم روشنه!!چطور بگیم ده ها میلیون آدم،همه بی استعداد و تنبل و...؛و عده انگشت شماری هم این قدر مستعد و کوشا؟!!طبیعی نیست. خلاصه ظلم سیستمیِ نظام سرمایه داری رو دقیقا با توجه به چه نقطه و نکته ای باید توضیح داد که آفتابی بشه؟!(اعم از خبری که بهمون نمیرسه،یا نکته ی تحلیلی که مغفول مونده) عضو کانال ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar