eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
28.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پارادوکس انتخاب و مساله مصرف! پرفسور بری شوارتز در کتاب تناقض انتخاب (paradox of choice) در مورد رابطه معکوس تنوع انتخاب و رضایتمندی و مطلوبیت سه استدلال طرح می‌کند: ‏اول اینکه باوجود تنوع زیاد انسان دچار حالتی تحت عنوان فلج مغزی می‌شود. یعنی قدرت انتخاب را از دست می‌دهد. احتمالا تجربه کرده‌اید این شرایط را. وقتی در میان انتخاب‌های متعدد قرار می‌گیرید ولی نمی‌توانید انتخاب کنید. ‏دوم اینکه اساسا توانایی انتخاب بر اساس شناخت از بین می‌رود. یعنی به علت تعدد انتخاب‌ها زمان و توان کافی برای بررسی و مقایسه دقیق بین آنها در سطح خودآگاه وجود ندارد و فرد ناچار می‌شود به ناخودآگاه خود رجوع کند و مثلا هر کدام که بیشتر تبلیغ شده بود را انتخاب کند. ‏سومین نکته و شاید مهم‌ترین نکته بحث هزینه فرصت است. هزینه فرصت یعنی در نظر گرفتن مطلوبیت از دست رفته. یعنی اگر شما با انتخاب گزینه الف ۱۰۰ واحد مطلوبیت کسب می‌کنید و با انتخاب گزینه ب ۹۸ واحد آنگاه هزینه فرصت انتخاب الف ۹۸ واحد است. ‏این یعنی شما فقط دو واحد مطلوبیت به دست آورده‌اید. شوارتز معتقد است رضایتمندی در کم‌توقعی و قناعت است. 📌 توصیه می‌کنم به همه دوستان که این کلیپ را بارها و بارها ببینند. نه تنها در مساله اقتصاد که حتی در زندگی‌تان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
"شاخص جهان داری" از بچگی بارها کلمه ی دشمن را شنیده‌ام. اگر بخواهم برنامه‌های تلویزیونی آن زمان را فاکتور بگیرم؛ قسمت اعظم این شنیدار مربوط به جلسات مذهبی بابا بود. از همین محافل، فهمیدم که فقط ایران، سرزمین‌ بابا نیست؛ مرزها را قبول نداشت و این یعنی دشمن او بزرگ بود! با مفهوم نجس العین یعنی همان انسان با جسم نجس، هم همان جا آشنا شدم، یاد گرفتم که منشأ نجاست و طهارت اشخاص از جسمشان نیست بلکه از اندیشه و شیوه ی تفکر آن‌هاست و مرز بین این دو را ایمان به خدا تعیین می‌کند. از آن به بعد مرز ارتباط من با خیلی‌ها همان تفکرشان شد. حالا که گهگداری یاد گذشته می‌افتم، از خودم می پرسم، چه شد با آن همه احساس دشمن شناسی و تقید به طهارت اندیشه، رسیده ام به باور تفکری که از اساس وجود خدا را منکِر می شود؟ اندیشه‌ای که به بهانه‌ی مقبولیت، خزعبلاتی به اسم شاخص، تعریف می‌کند و نتیجه اش را هم به اسم رشد اقتصادی جار می‌زند تا نفهمم عمق این مرداب انسان خوار را! شاخص‌ی که نسبت به ارزش حقیقی انسان_نماینده ی خدا در زمین_ بی اعتناست و همه چیز را با یک کاغذ به اسم «اسکناس پول» می‌سنجد و همین جا می‌شود نقطه ی شروع بی عدالتی!! چون GDP، "دین" حالی‌اش نمی شود که مثلا صنعت خوک یا مشروب و یا هر چیزی که ریشه های روح القدس انسانیت را با تبر می بُرد، را لحاظ نکند؛ اتفاقا انسان بیمار بیشتر به کارش می آید، فرقی هم نمی‌کند بیمار روحی باشد یا بیمار جسمی! به اینها هم ختم نمی‌شود؛ مادر جامعه ساز، هم برایش سم می‌شود چون بدون دریافت هیچ پولی (خدای این اندیشه‌ی ناپاک)، فرزندی تحویل جامعه می‌دهد که کار برای خدا را به مثابه‌ی جهاد می‌داند و مگر از جهاد پولی عاید می‌شود که قد و قواره‌اش به کلاس GDP بخورد؟ مخصوصا اینکه این روحیه، هم در برابر تفکرش می‌ایستد و می‌شود موی دماغش، پس همان بهتر که نباشد؛ از این رو بر طبل استقلال زنان با عناوین فمنیست و مدرنیته و امثالهم می‌کوبد و آن قدرت حل کردن سخترین گره‌ها با انگشتان ظریف را به گوشه‌ای می‌راند. با مصرف گرایی به نبرد با قناعت می‌آید و به روز بودن را جایگرین عطوفت مادری می‌کند تا فقط خود را بالا بکشد و لو به ازایش بردگی زنی باشد که با وعده‌ی دروغ حقوق برابر، تمام حس‌های زنانگی‌ش را عرضه می‌کند تا در نهایت نیروی ارزانی شود برای GDP حتی به دیوارهای خانه اش رحم نمی‌کند و می‌کوبدشان تا دیگر هیچ حریمی برایش نماند اگر هم بماند ویرانه‌ای بیش نباشد که راه بازگشتی نباشد. هر زنی که مصرفش بیشتر باشد بهتر ولو این مصرف، داروی افسردگی باشد که منشأش، اسارت روح در مادیات باشد! صنعت پورن را با ژست روشنفکری به فطرت پاکمان غالب می‌کند و منکَر خدا را برای همان چند اسکناس توجیه می کند! رسانه را، از کتاب و نشریات گرفته تا سریال و سینما، به خط می‌کند تا عقل و منطق مسخ شود و تنها دلخوشی، رشد همین GDP باشد و بی خیال آمار بی خانمانی چهل میلیون انسان، آمار افسار گسیخته‌ی نوزدان بی سرپرست و وضعیت اسفبار امنیت و بهداشت آمریکایی باشیم که همیشه سطر اول این شاخص منحوس است! حال، حق دارم GDP، آن شاخص مهم اقتصاد غرب نجس الاندیشه را شاخصی برای "جهان داری پست" معنا کنم؟! جمعیتی که برای پادشاهی شیطان سر خمیده‌اند و دانسته و ندانسته در حال تدفین انسانیت‌اند! ولو اینکه عده ای خورده بگیرند که درست نیست و اسمش تولید ناخالص داخلی ست و خلط مبحث ست و شاخص علم اقتصاد است و فلان است و بهمان... تا زمانی که نتوانند منکِر ابزاری بودن این شاخص‌ها برای سرباز شیطان بزرگ (بانک جهانی) نشوند فرقی به حال این معامله نمی‌کند. محض ثروتی به اسم انسانیت و نه ثروت انسان! محض عشق به انسان و نه استثمار آن! محض نفسِ جامعه ساز و تک تک باورهایمان می ارزد از اساس بی خیال بازی ابلیس و شاخص هایش بشویم تا مقدمه ساز جهان داری باشیم که با شاخصی به اسم عدالت، انسانیت را به ارمغان آورد؟! ✍️ کاظمی فخر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمان می‌گذرد لبخندها به اضطراب تبدیل می‌شود ترس‌ها به اشک... و دیده‌ها... دیده‌ها دیدند آنچه نباید... و ندیدند آنچه باید... بی‌او... او که می‌آید و ترس و اشک و اضطراب با آمدنش تمام می‌شود... و سراسر نور خواهد شد... ما دنیا را با حضرت ماه دیده‌ایم... تصور دنیای با حضرت خورشید مستمان می‌کند... نه ما را... که حضرت ماه بی‌تاب خورشید است... و چه پیوندی زیبا خواهد بود... و چه زیبا خواهد سرود ندای الا یا اهل العالم را... و خوش به حال گوش‌هایی که می‌شنوند... و چشم‌هایی که می‌بارند... آنگاه که پژواک ان جدی الحسین را می‌شنوند... زمان می‌گذرد... کیفیت بالاتر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
35.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ الا یا اهل العالم به همراه دعای فرج امام عصر ارواحنا فداه کیفیت پایین تر ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مناظره جالب دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد با موضوع کاپیتالیسم و بحران 2008 آمریکا 🔸دربارۀ نظام سرمایه‌‌داری و بازار آزاد، گفت‌وگوهای بسیاری انجام شده است اما گویی گفت‌وگوی میان دکتر مسعود درخشان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبایی، و دکتر موسی غنی‌نژاد، استاد اقتصاد دانشگاه صنعت‌نفت و دانشگاه صنعتی‌شریف، بیش از هر نمونۀ پیشین دیگری شهرت یافت؛ مناظره‌ای که اگرچه ناتمام ماند اما داغ از آب درآمد. انجام شده در سال 1387 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
اقتصاد فرهنگی
❇️ مناظره جالب دکتر درخشان و دکتر غنی نژاد با موضوع کاپیتالیسم و بحران 2008 آمریکا 🔸دربارۀ نظام سر
این مناظره نقطه عطفی در تاریخ علم و بلکه در تاریخ جهان بود. ایران اسلامی به قبل و بعد از این مناظره تقسیم شده است. علت اینکه دکتر نیلی با پرفسور درخشان مناظره نمی‌کند همین است که در میانه بحث بی‌سوادی این جماعت به همین راحتی مشخص می‌شود. کسی که تفاوت نظم و نظام را نداند چطور می‌تواند در دانشگاه‌های ایران تدریس کند؟ با دقت و بارها این مناظره را ببینید و بشنوید.
‏‏امروز ما گرفتار دو جریان هستیم: یکی آن جریانی است که همین که به نفع‏‎ ‎‏مستضعفین و محرومین سخن گفته شود واز کاخ نشین ها وغاصبین حقوق مردم صحبتی‏‎ ‎‏بشود می گویند این همان کمونیسم است.. وجریان دیگر این که وقتی گفته شود‏‎ ‎‏خودسرانه اقدام به تقسیم زمین یا گرفتن اموال ننمایید، می گویند طرفداری از سرمایه‏‎ ‎‏داران وفئودال ها شده است. در حالی که همان طور که می دانید اسلام نه با سرمایه داری‏‎ ‎‏موافق است نه با کمونیسم. اسلام راه ورسم دیگری غیر از اینها دارد. صحیفه امام جلد ۱۴ ص ۳۰۲ ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رهبر سیاه پوستان آمریکا: دلتون نمیخواد مثل مردم ایران، باشید؟! اللهم عجّل لولیّک الفرج @zistshahr
ما که می‌گفتیم ارز ۴۲۰۰ لنگر ارز است و نباید حذف شود بی‌سواد بودیم! آنها که می‌گفتند اگر حذف شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد باسواد! ما که می‌گفتیم اگر نرخ ارز بالا برود همه چیز گران می‌شود بی‌سواد بودیم آنها که می‌گفتند فقط نیم درصد تورم بوجود می‌آید باسواد! ما که می‌گفتیم چند ماه دیگر ارز ۲۴ تومانی هم می‌شود مثل همان ارز ۴۲۰۰ و دوباره حرف از حذف آن می‌زنید بی‌سواد بودیم و آنها که امروز میگویند ارز ۲۸ تومنی همان ۴۲۰۰ است باسواد! اما ماجرا چیز دیگری است! بدون تردید کسانی که از حذف ارز ترجیحی حرف می‌زدند مشکل معیشت نداشتند. شک نکنید که هیچ وقت برای خرید یک کیلو گوشت و مرغ و چند بسته ماکارونی به دورترین نقطه شهر نرفتند برای خرید چند هزار تومن ارزانتر! هر چه خواستند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای برداشته‌اند و کارتشان را به فروشنده داده‌اند. خلاصه آنکه مسئولین و مدیران و کارشناسانی که طعم فقر را نچشیده‌اند وقتی حرف‌های کارشناسی و علمی می‌زنند و می‌گویند باید نان و بنزین و ...گران شود و یارانه هم افزایش پیدا نکند باید حسابشان را چک کرد! وقتی دهه هشتاد نان گران شد یکی از همین کارشناسان اقتصادی که امروز می‌گوید باید نان و بنزین و ...گران شود می‌گفت: ما روزی دو نان سنگک برای صبحانه مصرف می‌کنیم و الان که نان گران شده توان پرداخت این هزینه‌ها را نداریم! خدا عاقبتمان را ختم به خیر کند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اینجا ایران است! چرا باور نمی‌کنید؟ زیرا چنین صحنه‌ای را تا کنون در ایران ندیده‌اید! اما اگر بگوئیم اینجا شیکاگو است! باز هم باور نمی‌کنید! چون باز هم چنین صحنه‌ای را تاکنون ندیده‌اید! حالا که دیدید! باور کنید! اینجا شیکاگو سرزمین مادری نئولیبرالیسم است... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
در آلمان که صنعتی‌ترین کشور دنیاست از هر ۳۰۰ نفر یک نفر بی‌خانمان است! فقط یک مقدار به این عدد فکر کنید! همین! منبع ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد اندونزی از نظر دنیای اقتصاد بر مدار صعود است و مهم نیست که ۳میلیون بی‌خانمان در این کشور زندگی می‌کنند و با جمعیتی حدود یک هفتم چین ۵۰۰ هزار نفر، بیشتر از چین بی‌خانمان دارد! توسعه بدون عدالتی که برای ایران توصیه می‌کنند یعنی همین!‌ له شدن عده‌ای زیر چرخ‌های توسعه یعنی همین! و در مقابل ببینید پیشرفت همراه با عدالتی که مقام معظم رهبری طرح کردند و پیوست عدالتی را که دستور دادند برای تمام سیاست‌ها در نظر گرفته شود. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دنیای اقتصاد هیچوقت از بدبختی‌های بی‌شمار هندوراس در آمریکای شمالی حرف نمی‌زند! هیچوقت از ۱۲ درصد نرخ بی‌خانمانی هندوراس حرف نمی‌زند! (از هر ده نفر بیش از یک نفر) از اینکه این کشور ۹ میلیون نفری یک میلیون بی‌خانمان دارد اصلا مهم نیست! بحران‌های اجتماعی و اعتراضات و درگیری‌های مرگبار هندوراس اهمیتی ندارد! ولی پذیرش بیت‌کوین به جای پول قانونی در هندوراس را باید به اطلاع مردم شریف ایران برسانند! چون عینک نئولیبرالیسم به چشم زده است! عینک نئولیبرالیسم تنها چیزی که می‌بیند پول است! خدای این جماعت پول است! همان که امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: انا یعسوب المومنین و المال یعسوب الفجار... مهم نیست پول در دست چه کسی باشد و چگونه توزیع شود! مهم این است که افسار این جماعت در اختیار پول است. می‌روند آنجا که خاطرخواه اوست! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
✳️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین! 🔻 شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»! 🔸 آوینی می‌گوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است. 🔺 روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و می‌گوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظه‌ای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناک‌ترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحران‌هایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است. 👤 📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱ #️⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) @harfehesab114 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بر اساس گزارش مرکز خیریه "Mission Australia" در کشور استرالیا، از هر 6 جوان بین 15 تا 19 ساله یک نفر، بی‌خانمانی را تجربه کرده است. پایان خبر!!!! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ دکتر رسول بخشی در مورد اینکه چرا ریال ایران جلوی دلار آمریکا ایستاده است. @hzamanim
به یُمن چشم تو آن لحظه‌ای که می‌دیدی غم است در دل بی‌تاب و هست امیدی میان هر نفسم حرف بوسه بود ای‌کاش که از میان لبم عاشقانه می‌چیدی سر زبان من از فرط صبر می‌سوزد مگو که از زدن حرف راست ترسیدی عجب زمانه‌ی پستی که دشمنت شده است به روی هر کس و ناکس دو بار خندیدی نگفته باید از احوال دوست داشت خبر تو دوست نیستی اگر حال من نفهمیدی میان روز اگرت حق نگاه لطف نکرد یقین که حال کسی را شبی نپرسیدی نشد ز تلخی این لحظه ناامید دلم به یمن چشم تو آن لحظه‌ای که می‌دیدی 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختر روس: در ایران بی‌خانمان‌ها هم ماشین می‌خرند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
برای افسادطلبان دولت‌ها مهم نیستند روحانی باشد جمهوری اسلامی را می‌زنند رئیسی باشد دولت جمهوری اسلامی را می‌زنند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
امام خمینی رحمت الله علیه در رابطه با وضعیت تبعیض و شکاف طبقاتی در جامعه اسلامی می‌فرمایند: اسلام مالكيت را قبول دارد، ولى قوانينى در اسلام هست كه مالكيت را تعديل كند. اگر به قوانين اسلام عمل شود هيچ‌کس داراى زمين‌هاى بزرگ نمی‌‏شود. مالكيت در اسلام به صورتى است كه تقريباً همه در يك سطح قرار مى‏‌گيرند. و وقتى اين چنين باشد چرا پاى دولت را به ميان كشيم و زمين‌ها و صنايع را به دست مردم نسپاريم. ️صحيفه‌ج‏۵،ص۲۹۲ همچنین استاد شهید مطهری نیز در این رابطه می‌نویسد: از نظر سرمايه‌داری مي‌تواند اختلاف افراد در ثروت و مالكيت خيلی فاحش باشد. از نظر اسلام، اختلاف فاحشی كه منتهی به فقر طبقه ديگر -نه به‌واسطه بيماری- بلكه به‌واسطه بيكاری با قلت مزد بشود، ممكن نيست، جز از طريق ظلم و استثمار و شهید صدر می‌گوید: ریزش و انتقال ثروت از طبقات بالا‌تر به طرف طبقات محروم آن ‏قدر ادامه خواهد یافت تا این سرازیرى پُر گردد و شکاف مسدود شود و تعادل در سطح زندگى این طبقات ضعیف با سطح عادى مردم حاصل شود و به اصطلاحِ روایتِ ابی بصیر«حتّى یلحقهم بالنّاس» عکس تزئینی: پل !!! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
یکی از سنگین‌ترین حرف‌های شهید صدر که به راحتی برای خیلی‌ها قابل هضم نیست: چه‌بسا عناصر ثابت اقتصاد اسلامی برای تأمين عدالت اجتماعی كفايت نكند؛ زيرا ممكن است روابط توليدی تحت تأثير تكامل ابزار توليد، روابط توزيعی را تحت تأثير قرار دهد. ابزار توليد كه در آن عدالت معنا ندارد، به‌تدريج پيچيده‌تر می‌شود و امكان تسلط بيشتر انسان بر منابع طبيعی را فراهم می‌آورد. در صورتی‌كه تكامل اين ابزار با انحصار آن در دست معدودی از افراد جامعه باشد، امكان سلطه آنان بر روابط توزيعی و فعاليت‌های اقتصادی، و در نتيجه پيدايش استثمار در جامعه به‌وجود مي‌آيد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
سوال: چه کسی روز قیامت با چهره سیاه و دست بسته آورده شده و گفته می‌شود او به خدا و رسول او خیانت کرده است و سپس روانه جهنم می‌شود؟! پاسخ: عن أبی عبد الله (عليه السلام) قال: أيما مؤمن منع مؤمنا شيئا مما يحتاج إليه وهو يقدر عليه من عنده أو من عند غيره أقامه الله يوم القيام مسودا وجهه مزرقة عيناه مغلولة يداه إلى عنقه فيقال: هذا الخائن الذي خان الله ورسوله ثم يؤمر به إلى النار. مومنی که حاجت مومنی را می‌تواند برآورده سازد و نسازد! مثل کسانی که خانه خالی دارند و عده‌ای نیاز به اسکان دارند. یا زمین‌هایی که حبس کردند یا پولهایی که کنز کردند. یا علم و مهارتی که می‌توانند به دیگران بدهند تا مشکلاتشان را برطرف کنند. یا پزشکی که دارو و درمان بیماری را می‌تواند به او بدهد اما نمی‌دهد. یا حتی زمانی که می‌توانیم بگذاریم برای یکدیگر و این کار را نمی‌کنیم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar