eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
نتوانسته ایم چون علی (ع) در ۵ سال مردم را از فقر نجات دهیم. علت این است که چهل و اندی سال از انقلاب گذشته و هنوز در اقتصادمان ایمان به علی (ع) نداریم. علی را رها کرده ایم و به حضرت کینز، حضرت فریدمن،‌ حضرت بلانچارد و نورث و استیگلیتز آویزان شده ایم و به فتواهای این‌ها به مثابه اصول دین می نگریم. برای آویزان شدنمان به این کفار از رسول الله هم روایت می‌آوریم که: اطلبوا العلم و لو بالصین... و حتی آنقدر جسارت نداریم که با جمع این روایت با سایر روایات دریابیم که بلی! شهر علم خود رسول است و رسول می فرماید ببین من کجا هستم! هر کجا که بودم علم آنجاست. حتی اگر من در چین و ماچین باشم به دنبال من بیا. و امروز که زمین از حجت ظاهر خالی است هم در نمیابیم اضطرارمان به حجت را. باید دنیا را برای یافتن حجتمان زیر و رو کنیم... نتوانسته ایم چون هنوز مجبوریم به این سوال پاسخ دهیم که اقتصاد اسلامی داریم یا نداریم. مجبوریم کارامدی گزاره‌های دین را برای آقایان «اثبات» کنیم. و البته اثبات هم معنایی ندارد. چون: و لن ترضی عنک الیهود و لا النّصاری حتّی تتّبع ملّتهم»؛(۵) تا وقتی کمند آنها را به گردن نیندازید، ... ۲ ) سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۰ قرار نیست آن‌ها باور کنند که دین خدا قدرت اداره دارد. قرار نیست قبول کنند که همه امور در ید قدرت الهی است. و البته همین ناباوران به قدرت دین خدا در اداره امور بشر، سال‌هاست امور اقتصادی کشور را تدبیر می‌کنند. تدبیر که چه عرض کنم... به دین خدا باور نداریم اما به کتب کافران به دین خدا ایمان داریم که می توانند ما را اداره کنند. می‌گویند آن‌ها بهتر از ما اداره کرده‌اند دنیایشان را. باید دنیا داری را از آن‌ها بیاموزیم. پس حال که میخواهید از آنها بیاموزید بسم الله: اولین قدم لشکرکشی به آفریقا و کشورهای مظلوم همسایه است. بکشید و برده بگیرید تا برایتان کار کنند. منابعشان را غارت کنید تا ثروتمند شوید. بر کوه جنازه‌هایشان بایستید و عکس یادگاری بگیرید. ۳۰۰ سال که این کار را انجام دادید، می شوید دنیای امروز غرب. اگر می خواهید از آنها بیاموزید، واقعا از آن‌ها بیاموزید. راهش همین است که گفتم. در غیر این صورت: سوره مبارکه النحل آیه ۱۲۵ ادعُ إِلىٰ سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَالمَوعِظَةِ الحَسَنَةِ ۖ وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعلَمُ بِالمُهتَدينَ﴿۱۲۵﴾ با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشی که نیکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر می‌داند چه کسی از راه او گمراه شده است؛ و او به هدایت‌یافتگان داناتر است. باید به خدا برگردیم. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اقتصادماه
شکاف‌طبقاتی شهیدصدر و شهیدمطهری ــــــــــــــــــ 🌕 اقتصادماه 🌕 💠 @eghtesademah دریافت‌کتاب
اقتصاد فرهنگی
شکاف‌طبقاتی شهیدصدر و شهیدمطهری #استثمار ــــــــــــــــــ 🌕 اقتصادماه 🌕 💠 @eghtesademah
این تبیین شهید صدر در مورد استثمار کارگران کشورهای فقیر توسط کارگران کشورهای ثروتمند بی‌نظیره ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
کنترل تورم، شکاف طبقاتی؛ فریدمن و عمه‌‌ی من! دانش اقتصادی که مورد دفاع اقتصاددانان لیبرال است نه تنها شکاف طبقاتی را کم نکرده، نه تنها معضل فقر و گرسنگی را حل نکرده، نه تنها رفاه و آرامش حقیقی ایجاد نکرده بلکه در همه این زمینه‌ها وضعیت را بدتر کرده تا جایی که امروز ۲۰ نفر به اندازه ۴ میلیاردنفر ثروت دارند! این وضعیت ناعادلانه شاید نتیجه‌ی عمل به توصیه‌های اقتصاددانان نئولیبرال برای کاهش تورم باشد! شاید که نه. قطعا توصیه‌های دانش اقتصادی که اساسا شکاف طبقاتی را نه تنها بد نمی‌داند بلکه ضروری می‌داند، نتیجه بهتری نخواهد داشت. خلاصه آنکه باید از اقتصاددانان نئولیبرال پرسید این ظلم بی‌سابقه به بشر اگر نتیجه این نظام سرمایه‌داری نیست پس نتیجه چیست؟ و اگر این نظام، ساخته و پرداخته اندیشمندان لیبرال نیست پس ساخته کیست؟ نمی‌شود که کنترل تورمش را پای فریدمن بنویسیم شکاف طبقاتی‌اش را پای عمه‌من! اقتصاددانان ما اول بگویند الگوی مطلوب اقتصادی‌شان که در آن عدالت و پیشرفت، استقلال و رفاه، آزادی و معنویت همزمان حاصل می‌شود، چیست؟ کجاست؟ چگونه است؟! بعد به نمودارهایشان توجه خواهیم کرد! بعد هرچقدر خواستند مدلسازی کنند! هرچقدر خواستند r2 بالاتری پیدا کنند! محل منازعه را تغییر ندهید برای فرار از مبناهای ماتریالیستی و سکولاریستی حرف‌هایتان. برای فرار از نظریه عدالتی که در مقابل نظریه عدالت اسلام است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
قسمت اول - علامت.mp3
32.15M
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت اول 💠کوفه؛ نقطه، سرخط! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 📍موضوع گفتگو: علی علیه‌السلام و نظام طبقاتی بازمانده از قبل! 🔸شنبه ۱۹ فروردین | شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
هدایت شده از محسن قنبریان
33.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برنامه علامت قسمت ارائه جلسه اول: علی(ع) و نظام طبقاتی بازمانده از قبل! حجت الاسلام قنبریان/ شبکه دو/ ۱۹فروردین۱۴۰۱ ❓برخی اصناف چگونه ممکن است طبقه فرادست شوند؟! ❗️در تجربه فتوحات چنین شد: تبعیض دریافت بیت المال به برخی امکان تصاحب صنف دیگر هم داد! امیران سپاه/ صاحبان اقطاع زمین/ تاجران غله و دام هم شدند! ❓ راه حل های امیرالمومنین(ع) 1⃣ طرح پیشینی: مهندسی اجتماعیِ تسخیر طرفینی اصناف ⬅️ همه وابسته به هم و سامان یافته به هم ⬅️ توزیع عادلانه منزلت اجتماعی و امتناع طبقه شدن.۱ 2⃣ تنظیم گری پسینی: • منع از تجمیع شغلها بخصوص بین والیان و امیران • تنظیم درونی هر صنف (تاجران و صنعتگران برای نمونه) • امکان آفرینی برای تحرک اقتصادی طبقات فرودست * توضیح و تکمیل ارائه در ضمن گفتگو و پرسشها صورت می گیرد. 📺 مشاهده فیلم کامل برنامه 🎵 صوت کامل برنامه .............................. ۱. تسخیر طرفینی در آیه ۳۲ زخرف را در بیان شهید مطهری(ص۵۴تا۵۸) اینجا ببینید ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخورد امیرالمومنین علیه‌السلام با نهادهایی مثل اتاق بازرگانی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نیش عقرب نه از ره کین است اقتضاء طبیعتش این است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اون بخش قرمز کوچک بالای نمودارها زحمت بانک‌های خصوصی در تامین مالی بخش دولتیه! از اون طرف سهم بدهی‌شون رو هم نگاه کنید! بعد میگن بانک دولتی و خصوصی فرقی نداره! آره بانک دولتی که تامین مالی جاده و مسکن و وام ازدواج و... بکنه با بانک خصوصی که ایرانمال بسازه و سفته‌بازی کنه یکیه!!! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
پرسش و پاسخ در مورد علم اقتصاد! دوستی گفت: بیا همین علم اقتصاد سرمایه‌داری را بپذیریم. بعد بحث عدالت را به‌صورت برونزا حل کنیم! مثلا دولت به فقرا و محرومین کمک کند! و البته ممکن است به خاطر حرکت به سمت عدالت قدری هم تعادل اقتصاد به بخورد که عیبی ندارد! پاسخ دادم: این که به جای عدالت می‌گوئید "تعادل"، این همان نظریه عدالت لیبرال‌هاست. درصورتی‌که هر عدالتی در وضع تعادل است اما هر تعادلی عادلانه نیست. عدالت بازتوزیعی مدنظر شما که میتونه برونزا وارد بشه اساسا عدالت نیست. اتفاقا امام بحث را از مالکیت شروع می‌کنند و به آن استاد دانشگاه آمریکا می‌فرمایند مالکیت در اسلام به گونه‌ای‌ست که همه تقریبا در یک سطح زندگی می‌کنند. این حرفها برای اقتصادخوانده‌ها سنگین است. تا تکلیفشان را با این مبانی مشخص نکنند بقیه بحث‌ها بادهواست. تا تکلیفتان را با اصل ۴۳ مشخص نکنیم که به تعبیر شهید بهشتی و ۷۰ فقیه شیعه و کارشناسان نویسنده قانون اساسی "اصل اقتصاد اسلامی" است بقیه بحث‌ها حاشیه است. عدالت را در وضع و توزیع اولیه باید جستجو کرد نه در بازتوزیع. آن پیچ و مهره‌هایی که تصور می‌کنید علم اقتصاد شناخته است سرتاپا پیش‌فرض‌های ایدئولوژیک دارد! گزاره‌های علمی مطلق نیستند. حتی رالز هم که پرده جهل را مطرح می‌کند وقتی می‌گوییم آن فرد پشت پرده اگر جاهل است چطور انتخاب می‌کند می‌گوید جهل مطلق که ندارد! مثلا اقتصاد بلد است! :) می‌گوئیم کدام اقتصاد را بلد است! از پاسخ می‌ماند. هیچ اندیشمند بزرگی در دنیا این ادعایی که برخی در ایران مطرح می‌کنند (علم منهای ارزشها و ایدئولوژی‌ها) را قبول ندارد اما چند مهندس اقتصادخوانده که فقط سرشان در حل معادله و ریاضی بوده این حرف را تکرار می‌کنند. همان ریاضی هم خنثی نیست چه برسد به اقتصاد. شما وقتی اصول کافی را علم نمی‌دانی و تصور می‌کنی والراس حرف علمی زده چون زبانش ریاضی است، یعنی بین زبان علم و علم خلط کرده‌ای. وگرنه پرفسور موریشیما هم مارکسیسم را به زبان ریاضی بیان کرده. شد حرف علمی؟ پنهان شدن پشت واژه علم نباید باعث بشه ایدئولوژی‌ها و ارزش‌های پشت یک نظریه یا سیاست یا... را نبینیم. ضمنا فرمود ان فی العدل سعه! توسعه نتیجه عدالت است اگر جایی عدالت نیست حتما توسعه هم اتفاق نیفتاده! عینکمان را باید عوض کنیم. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔹 لزوم دخالت مردم در امور اقتصادی‏ ‏‏دولت چنانچه کراراً تذکر داده ام بی شرکت ملت و توسعۀ بخشهای خصوصی جوشیده از طبقات محرومِ مردم و همکاری با طبقات مختلف مردم با شکست مواجه خواهد شد. کشاندن امور به سوی مالکیت دولت و کنار گذاشتن ملت، بیماری مهلکی است که باید از آن احتراز شود و در این موضوع گزارشهای مختلفی می رسد و هیأت دولت موظف است این امر را به طور همگانی گزارش دهد و کیفیت عمل را در اختیار عموم گذارد و این امر را جدی تلقی کند. و تذکر این نکته مهم است که دخالت دادن کسانی که در امور تجارت واردند،از بازاریان محرومیت کشیده و درد اسلام و انقلاب چشیده تا متخصصان وارد و مسلمان و متعهد از امور ضروری است. دولت و این دوستان باید دقیقاً توجه کنند که آزادیِ بخش خصوصی به صورتی باشد تا هرچه بهتر بشود به نفع مردم محروم و مستضعف کارکرد؛ نه چون گذشته تعدادی از خدا بی خبر در تمام امور تجاری و مالی مردم سلطه پیدا کنند. ‏‏22 / 11 / 63‏ کتاب حکومت اسلامی و ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی (س) صفحه 447 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
چگونه در ۱۴۰۰-۱۳۹۶ نسبت به ۹۶-۱۳۹۲، افزایش سالانه ۵۳ واحد-درصدی قیمت دلار و ۶۳ واحد-درصدی قیمت مواد اولیه تورم زا نیست، اما رشد ۳.۴ واحد-درصدی نقدینگی این قدر تورم زا است، با این که نسبت نقدینگی به تولید ۱۸ واحد-درصد کاهش یافت؟ اغراق روی تاثیر نقدینگی برای توجیه شوک قیمت ارز است. 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
35.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙منافسه ماندگار تلاوت آیات ۱ تا ۸ سوره مبارکه شمس توسط دو قاری بزرگ قرآن، استاد حامد شاکرنژاد و استاد سید محمدجواد حسینی وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا ‎﴿١﴾‏ وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا ‎﴿٢﴾‏ وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا ‎﴿٣﴾‏ وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا ‎﴿٤﴾‏ وَالسَّمَاءِ وَمَا بَنَاهَا ‎﴿٥﴾‏ وَالْأَرْضِ وَمَا طَحَاهَا ‎﴿٦﴾‏ وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا ‎﴿٧﴾‏ فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا ‎﴿٨﴾‏ لذت خالص ببرید ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تامین کاه و یونجه و رد پول! آقای خیرخواهان از اساتید اقتصادی ضدانقلاب در داخل کشور، پس از توهین تلویحی به رهبری معظم، عارض شدند که اگر کاه و یونجه ایشان را بیت رهبری تقبل میفرمود، این بنده خدا توجیه‌گر وضع فلاکت بار کشور میشد. این بنده خدا بعد از اینکه از ذات خود پرده برداشت و اذعان کرد برای پول هر کاری میکند، باید به این سوال پاسخ دهد که پس کاه و یونجه حضرتعالی را احتمالا آمریکا تامین میکند که توجیه‌گر وضع فلاکت بار موجود آنجا هستید؟ پس رد پول خیلی چیزها را مشخص میکند درست است؟ مثل رد پول تامین مالی تحصیل بچه‌های شیکاگو و بازگرداندن آنها به سمت های کلیدی اقتصاد ایران؟! یا رد پول حامیان مالی دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف؟! یا رد پول رسانه‌های زنجیره‌ای اقتصادی شما؟! ضمن تشکر از جناب خیرخواهان بابت گوشزد این نکته ارزشمند، باید این کد ماجرای را جدی گرفت.. در این لینک میتوانید بخشی از حجم مالی این رد پول را دنبال کنید. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
غم بعدِ تو نشست کناری و ناله کرد ساقی ز غم طلب ز شراب دو ساله کرد آتش ز داغِ این خبر از بُهت یخ زده دریا کویر شد ز غمت، سنگ ژاله کرد از آسمان صدای خدا می‌رسید؛ آه... گویی که تیغ بر سر جلّ جلاله کرد عدل از کمر شکست چو سجاده سرخ شد ظلم از سر خوشی میِ خون در پیاله کرد شیطان پس از تو رفت و به یک گوشه‌ای نشست هر کار، مانده بود به انسان حواله کرد هرچند خون سرخ حسین‌ات نجات داد اسلامِ بی ولای تو را حق اهاله کرد انسان میان رحمت تو غرق بود و رفت رویش به‌جای سیبِ گلستان به کاله کرد یک نام بود راه رسیدن به حق ولی آدم به جای نام تو بی‌خود اطاله کرد دنیا ز مرد، بعد تو خالی شده علی رو سوی هر سفیه و صغیر و رجاله کرد فتوا فقط تو بودی و ما را خدای تو بعد از علی کلافه‌ی حکم و رساله کرد اسلام با وجود تو بالانشسته بود لعنت بر آن نفاق که دین را سفاله کرد رفتی تو ای علی و نبی با دو چشم خون قرآن به سر اشاره به آل و سلاله کرد راه ظهور حجت حق نیست جز علی باید غبارِ غیر تو از دل ازاله کرد ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بانک‌های خصوصی در اغلب کشورهایی که شکاف طبقاتی دارند وجود دارند و دزدی می‌کنند!اینکه نئولیبرال‌ها شکاف طبقاتی و تداول ثروت و تکاثر را توجیه می‌کنند بخاطر جهل نیست. دین‌شان و اعتقادشان و مکتب‌ و ایدئولوژی و نظریه عدالتشان می‌گوید توجیه کن!اینها هم ماله را دست می‌گیرند قربتا الی راکفلر! واقعا چرا باید یک‌نفر از لجنزار بانکهای خصوصی دفاع کند؟! در دانشگاه شریف چه می‌گذرد؟ چگونه این بچه‌ها را سحر می‌کنند؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar