eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
135 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
تعداد بچه انقلابی‌های لیبرال داشت زیاد می‌شد! کسانی که در سیاست و فرهنگ انقلابی بودند اما در اقتصاد کاملا لیبرال! خیلی کمک کرد به شناخت جریان اقتصادی اصلاحات و غربگراها در ایران. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
تا کنون نمی‌دانستید دشمنان شهید بهشتی در ایران چه کسانی بودند! ممنون از پرفسور درخشان که چهره این لیبرال‌های ضد اسلام را رو کرد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
در مورد اصل ۴۳ و ۴۴ حتی نیاز نیست مشروح مذاکرات را بخوانید. فقط اصل ۴۳ را روخوانی کنید و سطح فهم دکتر غنی‌نژاد را از این اصل ببینید!!!! بعنوان مثال هفته پیش با دکتر قیدرلو مناظره‌ای داشتم! اصل ۴۳ را گفتم! گفت این که خود نئولیبرالیسم است 😂😂😂 یعنی غنی‌نژاد آمده بود فحش بدهد! وگرنه اصل ۴۳ ربطی به تفکرات کمونیستی ندارد. تمام دعوای این جماعت هم اصل ۴۳ نیست. اصل ۱۱۰ است! اینها فریاد میزنند لیبرالند! دستاوردی بزرگ‌تر از این داشت این مناظره؟ حالا بعضی‌ها می‌بینند هم کنار غنی‌نژاد هستند هم نمی‌خواهند لیبرال باشند وسط لحاف خوابی ممنوع ☺️ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آیا لیبرال های مسلمان مشرک اند ؟ شرک در ربوبیت یعنی چه ؟ و تفاوت آن با شرک در الوهیت چیست؟ خداوند در قرآن کریم در سوره یوسف آیه 106 فرموده:  وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللّهِ إِلاَّ وَهُم مُّشْرِكُونَ و اکثر این ها به خدا ایمان نمی آورند مگر اینکه در عین حال مشرکند (با او چیزی را شریک می گیرند)  یعنی اکثر این ها (که به الله ایمان دارند) در عین حال که به الله ایمان دارند، برای او شریک قرار می دهند. از امام صادق علیه السلام سؤال کردند که چگونه در حالی که به خدا ایمان دارند مشرکند؟ فرمودند که این شرک، شرک در الوهیت نیست بلکه شرک در ربوبیت است، بعد اضافه فرمودند که یعنی از چیزی یا کسی اطاعت (پیروی)می کنند که خداوند امر به اطاعت (پیروی) آن را نکرده است.  توضیح : اینکه در جمله فوق اطاعت را پیروی معنی نمودم بخاطر این است که حق مطلب ادا شود، چون امام (ع) فرمودند که : یعنی از کسی یا چیزی اطاعت کند. معلوم است که مقصود از چیز در اینجا عبارت است از هر مکتب ، ایدئولوژی، ایسم ها، و رسم و رسومات و غیرذلک، و ما در زبان فارسی نمی گوییم که مثلاً فلانی از مکتب لیبرالیسم اطاعت می کند، بلکه می گوییم پیروی می کند. در کشکول شیخ بهایی نیز شبیه این معنی از کتاب کافی نقل شده : در کتاب کافی باب شرک مرویست از امام جعفر صادق (ع) درقول خدای عزّ و جلّ که "ما یؤمن اکثرهم بالله الّا و هم مشرکون " یعنی مؤمن نمی شوند اکثر مردمان به ربوبیّت خدای عزّ و جلّ مگر بر حالی که ایشان شریک قرار می دهند برای او در ربوبیبت، امام علیه السلام فرمود شرک طاعت است و شرک عبادت نیست، یعنی آنها صریحاً شریکی برای خدا قرار نمی دهند که عبادت او کنند ولیکن اطاعت می کنند کسی را که حق تعالی امر به اطاعت کردن او ننموده، بنحوی که گویا او را عبادت می کنند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
نظم خودجوش در نگاه لیبرال‌ها اینطوریه که: گرگ‌ها (سرمایه‌دارها) را کنار گله (بقیه افراد) بدون دخالت چوپان (دولت) رها کنیم و اسم وضعیت پیش آمده پس از دریده شدن گوسفندان را نظم خودجوش بگذاریم و به این رهایی دریدن و دریده شدن هم بگوییم آزادی، لیبرالیسم تازه چوپان خوب در نظر انها چوپانی است که در خدمت گرگ ها باشد نه گله! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مهم‌ترین کار دکتر درخشان این بود که مار رو از لونه‌ش آورد بیرون این دیکتاتورها که با کسی مناظره نمی‌کردند! حالا یک طلبه ساده حوزه می‌گوید: من هم می‌توانم با غنی‌نژادها مناظره کنم. همین کافی‌ست. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
می‌دانید چرا می‌گوئیم ما مسلمانیم به اسلام خمینی؟ زیرا اسلام آمریکایی که دکتر غنی‌نژاد تعریف کرد با سرمایه‌داری موافق و با عدالت اجتماعی مخالف است. اینها اعترافات بی‌نظیر غنی‌نژاد بود ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
می‌دانید چرا می‌گوئیم ما مسلمانیم به اسلام خمینی؟ زیرا اسلام آمریکایی که دکتر غنی‌نژاد تعریف کرد با سرمایه‌داری موافق و با عدالت اجتماعی مخالف است. اینها اعترافات بی‌نظیر غنی‌نژاد بود ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مهم‌ترین سلاح لیبرالیسم برای فریب مردم همواره سپرِ بوده است. پرفسور درخشان بزرگترین خدمت را به انقلاب اسلامی کرد و لیبرال‌های ایرانی بالاخره سپر انداختند! این یعنی شروع جنگ حقیقی جریان انقلابی و جریان لیبرال در انقلاب. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
از غنی‌نژاد یاد گرفتم یک دولت در عین حال که می‌تواند امپریالیست باشد در عین حال می‌تواند آزادی‌خواه باشد در عین حال می‌تواند نظام اقتصادی‌اش به نظام سیاسی‌اش ربطی نداشته باشد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
شهید بهشتی که باشی قانون اساسی می نویسی که چهل سال بعد هم روشن کننده مرز حق و باطل میشه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ارزش اعترافاتی که دکتر گرفت بیست سی سال بعد خیلی بیش از این روشن میشه آدم‌های بزرگ برای زمان حال کار نمی‌کنند! تا سال‌ها بعد را می‌بینند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اگر لیبرال‌های جهانخوار بخواهند در مقابل دین ما بایستند در مقابل کل شان می‌ایستیم و تا نابودی کامل آن ازپای نخواهیم نشست. فرزندان امام خمینی(ره) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 جمهوری اسلامی، دین را در کنار مردمسالاری و آزادی گذاشته است/ این کار نقشه سردمداران لیبرال دموکراسی را ابطال میکند 🔻 رهبر انقلاب: بعضی از دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی، دشمنی سیاسی است. مثلا در قضیه‌ی فلسطین جمهوری اسلامی یک موضعی دارد، قدرتها یک موضع دیگری دارند؛ دشمنی ایجاد میشود. اینها خیلی مهم نیست. آنی که از اینها مهمتر است آن دشمنی ذاتی است. ذات جمهوری اسلامی این دشمنی را بوجود می‌آورد. بعضی هستند که معتقدند در همه‌ی مسائل کوچک و بزرگ باید نسخه‌ی غرب را آدم عمل بکند. نسخه‌ی غرب هم لیبرال دموکراسی است. یعنی اصلاً دین و این حرفها در آن وجود ندارد. خود سردمداران لیبرال دموکراسی با پرچم لیبرالیسم و پرچم دموکراسی نقشه‌ی تسلط بر دنیا را کشیده‌اند. جمهوری اسلامی وقتی می‌آید مردم‌سالاری را می‌آورد، آزادی را هم می‌آورد. منتها قید دین را هم در کنارش میگذارد، آن نقشه را به هم میزند. خود نفس گذاشتن دین در کنار مردمسالاری، دشمن‌درست‌کن است. دلیلش هم همین است که نقشه‌ی آنها را ابطال میکند. ۱۴۰۱/۱۲/۴ 🏷 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
بازخوانی | آشنایی با کلیدواژه «جاهلیت مدرن» در بیانات رهبر انقلاب 📝 یکی از کلیدواژه‌های مهم پیام امسال رهبر انقلاب اسلامی «جاهلیت مدرن» بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ناکامی‌های تمدّن غرب، به ناکارآمدی ایدئولوژی‌هایی چون و اشاره کردند و در ادامه مصادیق ظلم‌ها و جنایات رژیم‌های سیاسیِ پول‌محور و مبتنی بر سرمایه‌داری طبقاتی و تبعیض‌آمیز را برشمردند. ایشان با اشاره به رفتارهای نژادپرستانه و خشن دولت در داخل و خارج از این کشور، «بیداری اسلامی» در جهان اسلام را نقطه‌ی مقابل چنین فجایعی دانستند. ایشان پیش از این نیز با اشاره به چنین فجایعی درباره‌ی پدیده‌ی «جاهلیت مدرن» در دنیای امروز سخن گفته بودند: «دوران جاهلیت پایان نیافته است. جاهلیت یعنی مقابله‌ی با حق، مقابله‌ی با توحید، مقابله‌ی با حقوق انسان، مقابله‌ی با راهی که خدا برای انسانها در جهت سعادت گشوده است. این جاهلیت، امروز هم هست؛ با شکل مدرن.» ۱۳۸۹/۰۴/۱۹ ⏪ شما مخاطبین عزیز جهت آشنایی بیشتر با رهبر انقلاب در این موضوع می‌توانید مجموعه فیش‌های بیانات ایشان ذیل کلیدواژه‌ی را در این پیوند مطالعه کنید: ↙️ https://farsi.khamenei.ir/keyword-print?id=6669
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📌 زوال دموکراسیِ پول‌محورِ غربی، شکل‌گیریِ بیداری اسلامی 🔻 رهبر انقلاب اسلامی در پیام به حجّاج بیت‌‏الله‌الحرام: 🔹 امروز دیگر و کمونیسم... جلوه‌گریِ صد سال پیش و پنجاه سال پیش را ندارد. آبروی با علامت سؤال‌های جدّی روبه‌رو است... در دنیای اسلام، جوانان، اندیشمندان، مردان علم و دین با مشاهده‌ی این وضعیّت، به دیدگاهی نو درباره‌ی ثروت معرفتی خود و نیز به خطوط سیاسی رایج در کشورهای خود دست می‌یابند... و این همان بیداری اسلامی است که همواره از آن یاد میکنیم. ۱۴۰۱/۴/۱۴ 🏷 | 📝 متن کامل پیام: https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=50597
مقام معظم رهبری: امروز نه فقط الگوی فرهنگی غرب -که از آغاز هم با وقاحت و رسوایی پا به میدان گذاشت- بلکه حتّی الگوی سیاسی و اقتصادی آن یعنی دموکراسی پول‌محور و سرمایه‌داری طبقاتی و تبعیض‌آمیز هم ناکارآمدی و فسادانگیزی خود را نشان داده است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مقام معظم رهبری: امروز بیش از همیشه زمینه‌ی این تحوّل اساسی در دسترس امّت و نخبگان دلسوز و صلاح‌اندیش آن است. امروز بیداری اسلامی به معنی توجّه نخبگان و جوانان مسلمان به دارایی‌های معرفتی و معنوی خود، یک حقیقت انکار نشدنی است. امروز لیبرالیسم و کمونیسم که در صد سال پیش و پنجاه سال پیش برجسته‌ترین ارمغانهای تمدّن غرب شمرده میشد، بکلّی از جلوه افتاده و عیوب درمان‌ناپذیر آنها آشکار شده است؛ نظام مبتنی بر آن یک، فروپاشید، و نظام مبتنی بر این دیگری هم درگیر بحران‌های عمیق و در شُرُف فروپاشی است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مقام معظم رهبری: امروز لیبرالیسم و کمونیسم که در صد سال پیش و پنجاه سال پیش برجسته‌ترین ارمغان‌های تمدّن غرب شمرده میشد، بکلّی از جلوه افتاده و عیوب درمان‌ناپذیر آنها آشکار شده است؛ نظام مبتنی بر آن یک، فروپاشید، و نظام مبتنی بر این دیگری هم درگیر بحرانهای عمیق و در شُرُف فروپاشی است. 🏷 پیام رهبر انقلاب به مناسبت فرارسیدن ایام حج ۹۹/۵/۸ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
درباره مناظره اقتصادی در جهان‌آرا ابوالفضل اقبالی مناظره یک ساحت علمی و نظری دارد که افراد با سطح سواد خود در آن قضاوت می‌شوند و یک ساحت رسانه‌ای دارد که رفتار و گفتار افراد در آن تعیین کننده است. در مناظره دیشب بلاشک دکتر موسی غنی‌نژاد پیروز رسانه‌ای مناظره بود و دکتر مسعود درخشان عملکرد بسیار بدی داشت. اما در صحبت‌های دکتر غنی‌نژاد چندتا نکته قابل مناقشه وجود داشت که عرض می‌کنم. سه محور مهم در صحبت‌های دیشب دکتر غنی‌نژاد وجود داشت که عبارتند از: ۱. چپ‌انگاریِ اقتصاد اسلامی دکتر غنی‌نژاد در ابتدای سخنان خود، علت‌العلل چالش‌های اقتصادی کشور را ابتنای اصول اقتصادیِ قانون اساسی کشور(به‌ویژه اصل ۴۳) بر رویکردهای مارکسیستی و چپ در اقتصاد دانست. ایشان در اینجا عامدانه و با هوشمندی برای مخاطب تلویزیونی یک ساده‌سازی در تقسیم‌بندی رویکردهای موجود در اقتصاد انجام می‌دهند. به این ترتیب که هرکس برای دولت(حاکمیت) شان مداخله در اقتصاد در نظر می‌گیرد تبار مارکسیستی دارد! و هرکس مخالف مداخله دولت در اقتصاد است تفکر لیبرالی دارد. و لذا براساس این دوگانه‌ی بسیط و نادقیق، اصل ۴۳ قانون اساسی کشور را سوسیالیستی دانسته و با یک تحریف تاریخی، تنظیم این اصول را به چپ‌های اول انقلاب نسبت می‌دهد و از جزوات حزب توده به عنوان رفرنس سخن خود استفاده می‌کند! چنین تقسیم‌بندی بسیط و تقلیل‌گرایانه از نظریه‌های اقتصادی توسط دکتر غنی‌نژاد صرفا کارکرد سیاسی و رسانه‌ای برای برچسب‌زدن به طرف مقابل دارد و فاقد مبنای علمی است. رویکردهای موجود در اقتصاد در نسبت به مقوله مداخله دولت‌ها، طیفی از نظریه‌های مارکسیستی، لیبرالیستی و اسلامی را شامل می‌شود که تفاوت‌های دقیقی با یکدیگر دارند و به این سادگی نمی‌توان آنها را یک کاسه کرد. ۲. علم‌انگاریِ(به‌معنای ساینس) اقتصادِ مدرن دکتر غنی‌نژاد اصرار داشت که به صحبت‌های دکتر درخشان برچسب ایدئولوژی و شعار بزند و سخنان خودش را علمی جلوه دهد. در حالیکه خود ایشان بهتر از هر کسی واقف هستند که اقتصاد، فلسفه‌ای است که گاهی امتداد ریاضیاتی نیز پیدا کرده است. همین نظریه اقتصاد بازار که ایشان از آن دفاع می‌کنند بیشتر از آنکه ماهیت علمی(scientific) داشته باشد، ایدئولوژی محض است و بنیان‌های فلسفی و الهیاتی دارد. تمام بحث‌های فون هایک درباره مفاهیمی چون آزادی، قانون، نظم و... ایدئولوژی است. حال اگر کسی چون پروفسور مسعود درخشان با آن سوابق علمی و تئوریک، از کسی چون امام خمینی(ره) نقل قول بیاورد متهم به شعرخوانی می‌شود، اما اگر دکتر غنی‌نژاد که خودشان مدت‌ها از مدافعان رویکردهای مارکسیستی در اقتصاد بودند، الان از لیبرال‌هایی چون فون هایک نقل قول بیاورد، می‌شود بحث اصولی و علمی! کسی هم نمی‌پرسد که اعتبار و مشروعیت گزاره «قانون نظم خودجوش است» با کدام محک علمی سنجیده شده است؟ ۳. جداانگاریِ قلمرو دین و اقتصاد دکتر غنی‌نژاد در پایان مناظره یک پرسش مشهور و فراگیر در فضای عمومی جامعه را از پرفسور درخشان مطرح می‌کنند که شما چرا در مباحث اقتصادی از امام خمینی(ره) یا مقام معظم رهبری رفرنس می‌آورید؟ ایشان بلاشک فقیه و دین‌شناس هستند اما چون تخصص اقتصادی ندارند، نظرشان در این عرصه قابل استناد نیست! حال سوال من از آقای غنی‌نژاد این است که شما چه درک و شناختی از دین دارید که براساس آن قلمرو اقتصاد را از قلمرو دین جدا کردید؟ این که همان شبهه رایج سکولاریسم در دهه 70 است که فقه و دین را محصور در ارتباط فردی ما با خدا می‌دانست و معتقد بود کار سیاست و اقتصاد و علم را باید به متخصصان خودش واگذار کرد و دین و روحانیت باید مشغول نماز و روزه مردم باشند! پس احکام اجتماعی و اقتصادی اسلام که اتفاقا حجم وسیع‌تری از احکام فردی را به خود اختصاص داده چه می‌شوند؟ حرمت ربا، قاعده نفی سبیل، انفاق، خمس و زکات، الگوی مصرف و... اینها ناظر به اقتصاد نیستند؟ جالب است که خود ایشان در ابتدای مناظره صراحتا می‌گویند در قانون اساسی ما ردپایی از اصول اقتصادی اسلام نیست! یعنی می‌دانند که در اسلام ابواب متعدد و اصول بسیاری ناظر به ساماندهی وضعیت اقتصادی جامعه داریم. خب پس اگر کسی دین‌شناس باشد به این امور نیز واقف است و نظراتش درباره اقتصاد مسموع است. @eqbali62
هدایت شده از احمد نبویان
🔹دکتر غنی‌نژاد در مناظره با : علت مشکلات نظام اقتصادی ایران، تدوین بندهای اقتصادی قانون اساسی براساس اندیشه‌های کمونیستی! است. 👈امام خمینی: عده‌ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هرکس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» می‌خوانند! 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از فارس پلاس
▪️چرا فقیه می‌تواند و باید در فهم و خط دهی اقتصاد نقش ایفا کند؟! دیروز آقای غنی نژاد به مضمون می‌گفت که لیبرالیسم یعنی: انسان، مطیع هیچ کس نباشد غیر از خدا و ولایت هیچ کس را نپذیرد، غیر از خدا. تعریف بدیع و بامزه‌ای از لیبرالیسم بود. ولی دست آخر که صحبت از دخالت فقیه در اقتصاد شد، این را نپذیرفت که فقیه در اقتصاد دخالت کند. وقت یار کشی از مسلمین یا اقناع خودمان به نام مسلمان که "ول انگاری" که معنای دقیقتر لیبرالیسم است تا "آزادی" را اینگونه معرفی می‌کنیم که گویا عین توحید است، ولی وقت عمل راضی نیستیم از آثار الهی تبعیت کنیم. این ول‌اندیشی لیبرالیسم خام، اگر چه درست است ولی هیچوقت چنین استنباط توحیدی از لیبرالیسم در میان بشر وجود نداشته است. مثل شعار اسلامی است که به آن عمل نشود! مگر نقش فقیه چه چیزی است جز کنکاش و پژوهش در آثار الهی؟ خود آقای غنی‌نژاد در اول بحث اشاره به این‌کرد که امام خمینی انقلاب اسلامی را از دست کمونیستها نجات داد چون "اسلام را میشناخت و اسلام مالکیت خصوصی را احترام میگذارد"، این درست جواب ردّ دخالت او در امر حکومت و اقتصاد و یا هر چیز دیگری است، که البته مجری برنامه هم از او خواست توضیح بدهد و توضیحی نداد. این "فقیه" نیست که در امور دخالت می‌کند، فقیه صرفا مسئول استنباط و انتقال درست مفاهیم الهی به بشر است و اگر بنا باشد هیچ بشری عبد و بندۀ دیگری نباشد، اقتصاد دان هم موظف است مفاهیم خود را از فیلتر فرامین الهی رد کند تا سایر ابناء بشر را موظف به رعایت مذاق خود نکند، تا این لیبرالیسم کاملا توحیدی را رعایت کرده باشد. طبعا سواد و علم خدا در قرآن و سیرۀ فرستادگانش که قابل انکار نیست. گویا پادشاه لخت است و متاسفانه این مفهوم بسیار ساده حتی در این سطح رهبری دانشگاهی مجال آموزش نیافته است که فقیه موجودی نیست که شریعت خلق می‌کند که اگر چنین باشد، وجودش باطل است. فقیه موجودی است که از وحی الهی با صداقت و علم، چارچوب و دستور خارج و اعلام می‌کند. این را وقتی "استاد دانشگاه" نداند و تطبیق ندهد، وای به حال مردم کف خیابان. 💬 سید احمد خوئی @Fars_plus
هدایت شده از شبکه افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ راهکار یک اقتصاددان طرفدار اقتصاد اسلامی برای حل مشکلات کشور 🔸دکتر مسعود درخشان (اقتصاددان): 🔹امام خمینی(ره) بحث اقتصاد اسلامی را مطرح کردند و رهبر معظم انقلاب هم اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داده‌اند. 🔹ویژگی اقتصاد اسلامی، مقاومت در برابر سلطه‌جویان و در رأس آنها آمریکاست. 🔹ریشه این همه بدهی به بانک مرکزی، اجازه دادن به بانک‌های خصوصی است که وارد اقتصاد شوند و اضافه برداشت داشته باشند. 🔹با تعدد بانک‌ها، این مسئله هیچ وقت حل نمی‌شود، بنابراین باید بانک‌ها همه منحل شوند و یک بانک داشته باشیم! ⏰ «جهان آرا»؛ شنبه و دوشنبه هر هفته ساعت ٢٢ 🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از جهان آرا
low.mp3
21.34M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: تاملی در باب نظام اقتصادی ایران 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤دکتر مسعود درخشان و دکتر موسی غنی نژاد اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه ◽️ دوشنبه ۴ اردیبهشت ١٤٠١ ◽️کیفیت پایین - 20 مگابایت 🆔 @ofogh_tv 🆔 @jahanara_ofogh
🔹بانکهایی که غنی نژاد به عنوان بانکهای خصوصی نام برد که بدهی ندارند. @sspadam