eitaa logo
هنگام درنگ
83 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.8هزار ویدیو
103 فایل
این نیز بگذرد ...
مشاهده در ایتا
دانلود
13.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مراقب حریم حیوانات باشید ✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ⭐️ 🖥 Farsi.Khamenei.ir
روزهٔ کلّه گنجشکی منبع روایی دارد! امام باقر علیه‌السلام: ما پسران خود را وقتى هفت ساله‌اند، تکلیف به روزه گرفتن می‌کنیم، به اندازه‌اى که توان دارند، تا به روزه عادت کنند، ولى شما پسرانتان را وقتى نه ساله شدند، به اندازه‌اى که توان دارند، تکلیف کنید و زمانی که تشنگى بر آنان چیره شد، افطار کنند. 📚الکافی، ج۳ ،ص۴۰۹ @mahdietollab
این یادداشت دکتر حبیب الله بابایی درباره (انقلابی‌های تکفیری‌) همیشه خواندنی است👇
«خوارج نو» در ایران امروز دکتر حبیب الله بابایی پیش از این در مقالۀ «تفکر اجتماعی خوارج» بر اصل «گسست میانِ من و دیگری» به مثابه نخستین اصل در اندیشه خوارج پرداخته‌ام، اینکه هرکسی از من نیست در دارالکفر هست. این اصل، پایه‌ای موثر در اخلاق دینداری خوارج و خودشیفتگی و خودارضاییِ دینی و سیاسی آنها در برخوردهای اجتماعی¬ با دیگران بوده و همین نیز موجب انسداد گفتگوی خوارج با اغیار بوده است. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم فکر می‌کردم مصادیق مهم از این جریان را می‌توان در برخی از خطبا و گاه روحانیان لج‌باز در ایران مشاهده کرد، لیکن تجربه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در ایران نشان داد که روحیۀ خوارجی صرفا یک روحیۀ دینی و مذهبی نبوده، بلکه قالب‌های روشنفکری و گاه ریشه‌های دانشگاهی عمیقی دارد، قالب‌هایی که دارالکفرش را از خودی‌ها شروع می‌کند، «دیگری»هایش را از خودی‌ها و «خودی»هایش را از بیگانگان برمی‌گزیند، و به رغم ادعای گفتگوی تمدن‌ها، نمی‌تواند همین گفتگو را در وطن بوجود آورد و بلکه در دام تئوری های جدید خشونت می‌افتد. اصل دیگر در عقاید اجتماعی خوارج، اصل «عدم تبعیض ایمان» است، اینکه ایمان یک امر به هم پیوسته است و قابل تجزیه (بعض بعض کردن) نیست. از این رو کسی یا ایمان دارد و یا ندارد و کافر است. کسانی که گناهکاراند، نمی¬توانند ایمان داشته باشند و کسی هم که ایمان ندارد کافر و مهدور الدم است. دوباره زمانی که این مقاله را می‌نوشتم تصورم این بود که مصادیق این اصل را باید در میان برخی از روحانیون انحصارطلب جستجو کرد، لیکن بعدها دیدم این سخت‌گیری و گاه ساده‌لوحی را می‌توان در میان برخی جریان‌های روشنفکری در ایران نیز پی گرفت. بر اساس چنین اصلی همه باید نابِ ناب باشند و جامعه نیز باید مبرای از خطا باشد (برای همین، این طیف یا سفید سفید می بینند و یا سیاه سیاه). دشوارتر اینکه، نه تنها افراد جامعه باید مصون از خطا باشند، بلکه دولت اسلامی نیز باید خالی از ضعف و اشتباه باشد. از این نظر، اگر دولت جایی مرتکب خطا شود گناه کبیره کرده و «کافر» و «مرتد» می¬شود و در این صورت نه تنها باید از آن سرپیچی کرد بلکه باید با ایشان «جهاد» نمود. (اصل «استعراض» یا «اعدام مرتدان»). قاعدۀ دیگر در رفتار اجتماعی خوارج تقدم «شور» بر «عقلانیت» است. شور و هیجانات نفسانی (passion) همواره یکی از محوری¬ترین پرسش¬ها در اندیشه سیاسی بوده و هست. اندیشمندان بسیاری مانند اسمیت و پاسکال و دیگران در مورد امکان مهار (harnessing) و یا سرکوب (repressing) هیجانات نفسانی و غریزی سخن گفته¬اند و کسانی نیز با عنوان کردن "کنترل آتش با آتش"، شورهای نفسانیِ خطرناک را قابل کنترل با شورهای و هیجانات دیگر تلقی کرده اند. در این باره برخی نیز تأکید کرده‌اند که تا زمانی که شورهای نفسانی از رهگذر عقل و اندیشه تعدیل نشود (تبدیل به interest نشود) نظم اجتماعی بوجود نمی‌آید. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم دوباره مصادیق آن را در میان برخی از جریانات مذهبی و گروه‌های به اصطلاح فشار انقلابی می‌دیدم، لیکن الان که تحولات پیرامونی‌ام را می‌بینم تقدم هیجانات و شورهای کور نفسانی بر عقل و اندیشه، و تقدمِ تعصب‌های کور بر قانون و اخلاق را در جریان‌های مدعی مدرنیته درایران بوضوح می‌بینم. به نظرم آنچه در دو سویۀ به اصطلاح نخبگانی ایران می‌توان مشاهده کرد، دو گونه از خوارج‌بودگی است که مسیرهای گفتگو را از هر دو سویۀ عرفی و مذهبی در ایران به انسداد می‌برد و تراکمی از نفرت و خشونت را در جامعه بوجود می‌آورد. جنس این خوارج‌بودگی در ایران، جنس اخلاقی است و نه اندیشه‌ای، و باید آن را در نظام پر از عیب آموزش و پرورش‌مان چاره کنیم. لیکن عجالتا امروزه لازم است دلسوزان نظام از هر دو طرف برای شنیدن از یکدیگر (حسن الاستماع به مثابه اساس در صورتبندی گفتگوهای سازنده) اندیشه کنند و زمینه‌های لازم را برای ایجاد ارتباطی موثر با یکدیگر و گفتگو با نسل منتقد و گاه معترض (که بسیاری از آنها در خانه هستند و نه در خیابان) فراهم آورند. یکی از نقطه‌های مهم گفتگو که باید در مورد آن فکر کرد و به توافقی در سطح ملی رسید، «فرایند مسالمت‌آمیز نقد و مکانیسم‌های قانونی آن» است تا بتوان انتقادات دلسوزان انقلاب و نخبگان جامعه برای اصلاح رویه‌ها و اقدامات به موقع را شنید. @Habibollah_Babai
هدایت شده از روشنگری
اون جمعیتی که میبینید مربوط به جشن دختران روزه اولی در میدان امیر چخماق یزد است% ✍ حامد‌/شاهمیری 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
👌کارفرهنگی وزیبای داروخانه دکترملانوری واقع درخیابان امام خمینی(ره)شهریزد 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار قشنگ مدیریت و پرسنل در فروردین ۱۴۰۲ کار درست و تمیز که چقدرم خوب و با حفظ احترام طرف مقابل انجام میشه...👌 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علاج وسوسه دشمن، تبیین است نه باتوم ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
قوانین جدید استفاده کودکان و نوجوانان از شبکه های اجتماعی در برخی ایالت های آمریکا: استفاده شبانه ممنوع! دو قانون امضا شده توسط اسپنسر کاکس، فرماندار جمهوری خواه ایالت یوتا کودکان زیر 18 سال را بین ساعت 10:30 شب و 6:30 صبح، از استفاده رسانه های اجتماعی منع می کند. متن کامل: https://www.farsnews.ir/news/14020106000115
چی بگم آخه.....17 آذر 99.pdf
7.55M
✅ چی بگم آخه؟ آموزش جملات ساده تذکر لسانی برای موقعیتهای مختلف
🔴 فتوای مهم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی درباره قیود نهی از منکر 🔻 اسباب تنفر دیگران از دین فراهم نشود 🔻دین بصورت یک نهاد خشن معرفی نشود 🔻افرادی که امر به معروف می نمایند خودشان تربیت دینی صحیح داشته باشند