💥تحلیلی ارزشمند و قابل تامل از وضعیت آینده سیاسی جهان
⭕️ رویارویی چین و آمریکا حتمی است
👤 امیرعلی ابوالفتح، کارشناسان مسائل سیاست خارجی:
🔹اگر اسناد بالادستی آمریکا را مطالعه کنید، در مییابید که تقابل بین آمریکا و چین اجتنابناپذیر است و رویارویی این دو کشور حتمی است.
🔹تفکری در آمریکا هست که ملت آمریکا، برگزیده خدا هستند. این تفکر به نوعی استثناگراست؛ به این معنی که آمریکا رسالتی تاریخی در جهان دارد تا به زعم خودشان ملتهای دیگر را به خیر برسانند. وقتی قدرتی در جهان شکل میگیرد که از یکهتازی آمریکا بکاهد، این کشور سعی میکند آن قدرت را ضعیف کند تا وجه استثناییبودن آمریکا حفظ شود
🔹اکنون میبینیم که اقتصاد چین روزبهروز قویتر میشود و در چنین شرایطی و با طرز تفکری که در آمریکا وجود دارد، تقابل این دو کشور حتمی است. آمریکا علاوه بر بحثهای اقتصادی نگرانیهای سیاسی هم دارد؛ به این معنی که تصور میکند نوع نظام سیاسی چین ممکن است مورد توجه دیگر کشورها قرار بگیرد و در آن شرایط دیگر نظام لیبرالدموکراسی خود بر کشورهای دیگر تأثیرگذار نباشد
🔹در این میان هر رخدادی میتواند مقدمه تقابل چین و آمریکا باشد؛ البته چین نمیخواهد شرایطی مانند روسیه را تجربه کند که وارد یک جنگ تمامعیار بشود. چین به نوعی صبر میکند تا خود تایوان در شرایط اقتصادی و سیاسی پیشآمده ناچار به پیوستن شود. در این بین آمریکا مدام چین را تحریک میکند تا این کشور وارد جنگ شود؛ همان شرایطی که بر روسیه به وجود آورد و آن قدر روسیه را با اقداماتی تحریک کرد که ناچار به حمله به اوکراین شد
🔹قطب اقتصادیبودن چین برای آمریکا خوشایند نیست اما این فقط یک وجه ماجراست. ببینید ژاپن یک غول اقتصادی است اما از نظر سیاسی قدرت آمریکا را پذیرفته یا آلمان هم به همین شکل است و مشاهده میکنیم که آمریکا با چنین کشورهایی که گرچه از نظر اقتصادی بسیار قدرتمند هستند اما از نظر سیاسی پیرو آمریکا محسوب میشوند، مشکلی ندارد. آمریکا میترسد که چین نظام سیاسی دلخواهش را برهم بزند و علاوه بر مسئله اقتصاد تقابل قدرت سیاسی هم در میان است/ فردا
🆔 @h_falahati
💢 بخشی از اهم بیانات امروز!
⭕️ نمایندگان مجلس نباید در انتصابات دخالت کنند/ سراغ مسائل فرعی رفتن در حالیکه مسائل اصلی جلوی چشم ماست جایز نیست
👤 رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:
🔹ما گفتیم مجلس انقلابی! یک عدهای خوششان نیامد. خب ولی ما حقیقت را گفتیم حالا بعضیها خوششان میآید، بعضیها خوششان نمیآید، عیبی ندارد؛ حقیقت همین بود که این مجلس با شعارهای انقلاب تشکیل شد. مردم نگاه کردند گزینههایی را انتخاب کردند که حرکتشان، جهتگیریشان، شعارشان، حرفشان حرف انقلاب بود.
🔹البته یک نکتهی اساسیای انقلابی ماندن است. برادران عزیز! خواهران عزیز! بنده الان کاملاً جلوی چشمم است، کسانی بودند که سال ۵۸ مثلاً که بنده عضو شورای انقلاب بودم، آن وقت آنها -هنوز رئیسجمهور هم نبودم- میآمدند پیش ما مینشستند، -ما که حالا خودمان جزو بچههای انقلاب بودیم وبا سوابق مبارزاتی- حالا مثلاً فلان حرفهایی میزدند تند، داغ، آتشین که ما چشممان خیره میماند که اینها که هستند دیگر، اینها اینقدر یعنی باصطلاح به تعبیر فرنگی مابها سوپر انقلابی، خب بعد برگشتند همانها، انقلابی نماندند، همان افراد با آن شیوهی برخورد، با آن شیوهی نگاه نتوانستند خط را ادامه بدهند طاقت نیاوردند. مشکلتر از انقلابی بودن و گرایش انقلابی داشتن، انقلابی ماندن است، چه فرد، چه جمع، چه کل مجلس باشد.
🔹 مسائل کشور، مسائل اصلی وجود دارد مسائل فرعی وجود دارد. تا وقتی مسائل اصلی پیش پای ما است، نوبت به مسائل فرعی نمیرسد. سراغ مسائل فرعی رفتن در حالیکه ما مسائل اصلی جلوی چشم داریم ،جایز نیست، دنبال حل مشکلات اساسی باشید. مسائل و موضوعات را اصلی و فرعی کنید.
🔹یک توصیهی دیگر ما مسئلهی تبیین رسانهای است، حالا شما میگویید رسانهی ملی، خیلی خب رسانهی ملی یک وظیفهای دارد، گاهی میکند، گاهی هم ممکن است نکند، اما خود شما هم وظیفه دارید. شما یک قانونی تنظیم میکنید، روی آن کار میکنید، مطالعه میکنید، با سروصدا و هیاهو تصویب میکنید، اما به مردم توضیح نمیدهید این قانون چیست و چرا تصویب شده. خب وقتی توضیح نمیدهید، یک عدهای فرصت پیدا میکنند علیه آن قانون بنا کنند جوسازی و هیاهو کردن تا شما را از تصویب این قانون پشیمان میکنند.
🔹یک سفارش مؤکد هم بکنم، البته آقای قالیباف حالا که میآمدیم، به من گفتند که «شما یکی از این سالها راجع به اینکه نمایندگان درمورد انتصابها و اینها دخالت کنند یک چیزی گفتید، بعضی از همکاران ما ناراحت شدند»؛ بنده ناراحتی شما را که اصلاً نمیخواهم و نمیپسندم، اما شما را هم خیلی دوست دارم، مصلحت شما را میخواهم؛ واقعاً نباید دخالت کنید در انتصابات!
🔹شما وقتی که فرض کنید راجع به فلان مدیرکل، راجع به فلان فرماندار و حتی راجع به استاندار چه مثلاً به آن وزیر مربوط پیشنهاد میکنید یا احیاناً مثلاً خدایی ناکرده فشار وارد میکنید این موجب میشود که اگر چنانچه آن مأمور بد عمل کرد، آدم نداند یقهی چه کسی را باید گرفت، نه مردم بدانند، نه دستگاه قضایی بداند، یقهی آن وزیر را باید گرفت که چرا این را گذاشتید؟ یقهی این نماینده را باید گرفت که چرا فشار آورده؟
🔹چرا این کار را بکنید؟ یکی از مسائل مهم قانون اساسی همین مسئلهی تفکیک قوا است یعنی شما بگذارید او کار خودش را بکند، شما کار خودتان را بکنید، البته من توصیهام به دولتیها هم این بوده همیشه قبلاً هم همیشه توصیه کردم حالا هم توصیه میکنم از نظرات نمایندگان استفاده کنند.
🆔 @h_falahati
📌 نمونه ای از نقدهای ناصحانه رهبر انقلاب:
1⃣ مسائل را اصلی و فرعی کنید و وقتتان را صرف مسائل فرعی نکنید
2⃣ از تریبون مجلس آبروی افرادی که جرمشان ثابت نشده را نبرید
3⃣ با سایر مسئولان هماهنگی داشته باشید و از گروکشی بپرهیزید!
4⃣ قوانین را در #رسانه توضیح دهید، ضعف رسانه ای دارید!
5⃣ در انتصابات دخالت نکنید!
❗️ أدب نقد را بیاموزیم!
🆔 @h_falahati
«برای ما حوزويان هيچ چارهای نيست مگر اينکه نهج البلاغه را کنار قرآن کريم مثل رسائل و مکاسب درس بخوانيم، چون حوزه وقتی انقلابی می ماند که با نهج البلاغه زندگی کند»
علامه #جوادی_آملی، درس اخلاق ۹۷/١٠/١٣
🆔 @h_falahati
سرود #سلامفرمانده و استانداردهای دوگانه جریان تحریف و نفوذ
صادق علیپور
🔸سرود محبوب و پرنفوذ #سلام_فرمانده علاوه بر آنکه همدلیهای فراوانی را موجب شد، مخالفتهای جالبی را نیز با خود برانگیخته است. بسیار جالب خواهد بود اگر آرشیوی از این مخالفتها توسط کارشناسان رسانهای و مذهبی جمعآوری و سپس تحلیل گردد زیرا به نظر میرسد دم خروس بسیاری از تفکرات و حتی رسانههای خارجی و حتی داخلی با همین سرود ساده اما پربسامد و تأثیرگذار بیرون زده است.
🔸از مخالفخوانیهای بیمبنای برخی خودیهای بیاطلاع و متحیر که بگذریم، یکی از لوسترین و بینمکترین مخالفتها، بهانه حمایت از حقوق کودکان بود!
مدعیان میگویند که نباید ایدئولوژی را به ذهن معصومانه کودکان تزریق کرد و آنان باید فارغ از باورهای مذهبی رشد یابند و اساساً کودکان درکی از این محتواها به صورت مطلوب ندارند و همین هم ارزش اشکها و احساسات آنها را زیر سؤال میبرد!
چنین چیزی نیز قبلتر بارها در مورد عزاداری و گریههای کودکان در مراسمهای مذهبی به خصوص محرم و صفر شنیده شده بود.
🔸تمنای آنها همواره چنین بوده که کودکان سراسر دنیا، در یک نظام آموزشی سکولار پرورش یابند که اتفاقاً برخلاف ادعای آنان خود متضمن یک ایدئولوژی بوده و بر شالوده آرمانها و تفکرات لیبرالی بنا شده است.
در این ایدئولوژی کودکان، باید با سیستم فکری مبتنی بر فرضیه تکامل و نه خلقت (متضمن انکار جنبههای مختلف الوهیت تا ربوبیت و حتی اصل وجود خدا) مأنوس شده و از لحاظ گرایشها و رفتار به سمت آزادی غریزهها سوق داده شوند که یکی از عیانترین نمودهای آن آزادی بی قید و بند (و حتی با اعمال فشار اجتماعی-رسانهای) در برقراری روابط مختلف جنسی است که تا مرز برخورداری از حق سقط جنین در دختران باردار زیرا ۱۸ سال نیز رفته است!
این همان چیزی است که در ایران تلاش میشد تا با استمرار اجرای سند ۲۰۳۰ تحقق یابد و تنها با دستور رئیس دولت سیزدهم بود که متوقف شود و از این منظر باید به عنوان یکی از مطالبات اساسی برای محکومیت قضایی مقامات مرتبط با آن در دولتهای یازدهم و دوازهم مد نظر باشد.
🔸در هر صورت اکثر آنهایی که صدایشان علیه ایدئولوژی نهفته در سرود سلام فرمانده بلند شده، یا حامی ایدئولوژی مستکبرانه و دیکتاتورمآبانه لیبرالها هستند و یا در بهترین حالت نسبت به آن سکوت میکنند.
ایدئولوژیای که رقص، آواز و روابط مختلط را برای کودکان توصیه میکند و نسبت به درک و آمادگی ذهنی آنها در این مورد حساسیتی نشان نمیدهد، از شیفتگی این کودکان نسبت به سوگواری اباعبدالله و آرمان ظهور صاحبالزمان نگران و مشوش میشوند.
🔸این شیوه همیشگی لیبرالهاست. آنان از آزادی دم میزنند اما به محض آنکه رسانهای در مخالفت با آنان به جایگاهی برسد، آن را سانسور و بلکه حذف میکنند. از لزوم عدم دخالت سیاست در ورزش سخن میگویند و اجتنتاب ورزشکاران با وجدانِ جهان در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی را محکوم و بلکه مجازات میکنند اما در دخالت سیاست در ورزش در بحبوحه جنگ اوکراین سر از پا نمیشناسند و نه تنها تمامی ورزشکاران و باشگاههای یک کشور را به خاطر یک مسئله سیاسی از همه چیز محروم و حذف میکنند بلکه حتی روستبارانی را که در صحنههای ورزشی و هنری خارج از کشور خود، حاضر به موضعگیری علیه روسیه نشند، از همه چیز ساقط میکنند.
🔸این استاندار دوگانه، استاندارد دائمی این مدعیان حقوق بشر و آزادی است و توقعی هم از آنان نیست که در عرصه آموزشها و حتی تولیدات رسانهای در مورد کودکان نیز از این خصلت شیطانی عقب بنشینند؛ همچنان که اعلام کردهاند کمپانیهای عظیم ساخت انیمیشن در ایالات متحده از این پس در گنجاندن شخصیتها و محتواهای همنجسگرایانه در تولیدات خود عزمی جدی خواهند داشت؛ به همان صورت که اسکار به صراحت از لزوم پرداخت به محتواهای همجنسگرایانه در فیلمهای ارسالی به خود خبر داده است. چنین چیزهایی به صورت آشکار نشان میدهد که حساسیت آنان نسبت به تزریق ایدئولوژی در ذهن کودکان و لزوم حمایت از حقوق کودکان چقدر صادقانه است!
کانال روزنه
🆔 @h_falahati
🏴 امام صادق عَلَیْهِ السلام
🔺من أحب الاعمال الي الله عز و جل إدخال السرور علي المؤمن : اشباع جوعته أو تنفيس كربته أو قضاء دينه .
🔺از جمله دوست داشتني ترين اعمال نزد خداي متعال شادي رسانيدن به مؤمن است و سير كردن او از گرسنگي ، يا رفع گرفتاري او يا پرداخت بدهيش .
📕منبع: الكافي ج 3 ص 276
🖋شهادت عالم آل محمد ص، امام جعفر صادق ع را تسلیت می گویم و محضر امام زمان عج عرض ارادت می کنیم.
🆔 @h_falahati
آزادی معنوی جلسه دوم 01.2.20.mp3
14.05M
🔰 بازخوانی اندیشه شهید مطهری
آزادی معنوی، جلسه دوم
💢ویژه مربیان تربیتی💢
#شهید_مطهری
🆔 @h_falahati
🔻انقلابی، «جَوزده» و «عوامزده» نیست!
مشکلتر از «انقلابیبودن»، «انقلابیماندن» است؛ چه فرد، چه جمع، که کلّ مجلس باشد. انقلابی چیست؟ یکی از شاخصههای نمایندۀ انقلابی این است که با عموم مردم همراه است امّا «عوامزده» نیست. «جَوزده» نشوید. بعضی از مشکلات ما در بخشی از این سالها به خاطر این بود که «جَوزده» شدیم. «همراهی با مردم»، غیر از «عوامزدگی» و «جَوزدگی» و «تحتتأثیر هایوهو قرار گرفتن» است. یکی از مهمترین خصوصیّات امام (رضواناللهعلیه) همین بود؛ اگر یک وقتی یک نظری داشت که همه با او مخالف بودند و او معتقد بود که این نظر، نظر شرعی و درست است، میایستاد؛ میگفت همۀ دنیا هم با من مخالف باشند، باشند. قرآن هم همین دستور را به پیغمبر میدهد: وَ اِن تُطِع اَکثَرَ مَن فِی الاَرضِ یُضِلّوکَ عَن سَبیلِ اللَه (انعام، ۱۱۶؛ و اگر از بیشتر کسانى که در [این سر]زمین هستند پیروى کنى، تو را از راه خدا گمراه میکنند). نمایندۀ انقلابی آن کسی است که «جَوزده» نمیشود. شما یک قانون را تصویب کردید، به نظر شما قانون درستی هم بوده، یک عدّهای مخالفت کردند، نگاه کنید آیا این مخالفین منطق درستی دارند یا ندارند؛ اگر منطق درستی داشتند البتّه میپذیرید، اگر منطق درستی نداشتند بِایستید؛ بگویید بله، من تصویب کردم این قانون را، پایش هم میایستم. اینکه در فضای مجازی و مانند اینها علیه ما، علیه مجلس، علیه این قانون «جنجال» کنند، نباید شما را به زانو دربیاورد. ... شما یک قانونی تنظیم میکنید، امّا به مردم «توضیح» نمیدهید که این قانون چیست و چرا تصویب شده. وقتی توضیح نمیدهید، یک عدّهای فرصت پیدا میکنند علیه آن قانون بنا کنند «جوسازیکردن»، «هیاهوکردن» و شما را از تصویب این قانون پشیمان کنند. بنابراین، «تبیین رسانهای قوانین» هم یکی از کارهایی است که خود شما بایستی انجام بدهید.(در دیدار نمایندگان مجلس، 4/3/1401).
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
[1]. مصداق این جملات، کدام قانون در مجلس است؟ کدام قانون بوده که دربارۀ آن «جوسازی» و «جنجال» صورت گرفت و مجلس، عقب نشست؟ روشن است.
[2]. پس لازمۀ «همراهی با مردم»، «عوامزدگی» نیست؛ حالآنکه دوستان انقلابی به «نظرسنجیها» ارجاع میدادند و ما را متهم به «مخالفت با نظر مردم» میکردند. «مخالفت اجتماعی»، به دلیل اصلیِ کنار زدن طرح تبدیل شده بود، درحالیکه تبعیّت از این وضع، «عوامزدگی» و «جَوزدگی» و «تحتتأثیر هایوهو قرار گرفتن» بود، نه مصلحت. آیا حاضرند به خطای بزرگ خود اعتراف کنند؟
[3]. جالب اینکه ریاست مجلس و مرکز پژوهشهای مجلس نیز بهجای «تبیین رسانهای»، به انفعال و وادادگی روآورند و به دنبالۀ درونیِ جبهۀ حملهکنندگان به طرح تبدیل شدند.
[4]. از این نکتۀ تلخ نیز نگذریم که چنانچه علامه مصباح میگفت «همراهی با مردم، غیر از عوامزدگی است» و به آیۀ «وَ اِن تُطِع اَکثَرَ مَن فِی الاَرضِ یُضِلّوکَ عَن سَبیلِ اللَه» استناد میکرد، بیدرنگ از سوی بسیاری از دوستان انقلابی، به «نفیِ جمهوریّت» و «ضدّیّت با مردمسالاری» متهم میشد و ادّعا میشد که فلسفۀ سیاسیِ او با رهبر انقلاب، تعارض دارد؛ حالآنکه مردمسالاری دینی، مردمسالاریِ متعهد و مقیّد به دین است، نه خویشبنیاد و رها و وانهاده به رضایت جمعی. ازاینرو، گاه باید انسان انقلابی در اثر تقابل با اهواء و امیال جمعی، «هزینۀ اجتماعی» بپردازد.
دکتر مهدی جمشیدی
🆔 @h_falahati