eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.1هزار ویدیو
240 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
اسراف یعنی نعمت را هدر دادن اسراف یعنی نعمت را نابجا صرف کردن اسراف یعنی اتلاف وقت و انرژی و جوانی و عمر و... اسراف یعنی شکرگذار نعمت نبودن اسراف در نعمتهای اجتماعی بیش از نعمتهای فردی و شخصی است. 🆔 @h_falahati
🔴نمونه دیگری از «حیله‌گری‌های متافیزیکی»! ✍احمدحسین شریفی 🔸«حرزنویسی» و «حرزفروشی» نیز یکی دیگر از بازارهایی بوده که همواره گردش مالی محدودی در میان دعانویسان کلاش و عوام الناس داشته است. 🔸این بازار در یک دهه اخیر فروشندگان و مشتریان ویژه‌ای یافته است. مدعیان ، درمانگری متافیزیکی، و ... مدتی است در این بازار برای سواری گرفتن از «دینداران ساده‌لوح» با یکدیگر مسابقه گذاشته‌اند. (کافی است با کلیدواژه «حرزنویسی»، جستجوی مختصری در فضای مجازی داشته باشید تا فراوانی دعانویسان مدرن را ببینید) 🔸حتی در ایام ، مدل‌های جدیدی از این سودجویی بروز پیدا کرد: «حرز اربعین»! در تصاویر بالا تبلیغات یکی از حرزفروشان که گاهی لباس روحانیت نیز بر تن می‌گذارد! را ملاحظه می‌کنید: «حرز اربعین»! آن هم توسط خود «سید» در «روز اربعین»، «در زمین کربلا» به «تعداد محدود». «ثبت سفارش» به «چهار طریق»! 🔻اینان همزمان مرتکب دو خیانت می‌شوند: 1⃣خیانت به مردم؛ با سوءاستفاده از ایمان و اعتقاد آنان؛ 2⃣خیانت به معارف دینی؛ با پولی کردن و توکل و توسل. 🆔 @h_falahati
🔰 ماه‌هاست که بوی تعفنشان بلند شده 🔹فتنه ۱۴۰۱ به غیر از خسارات زیادی که داشت، دربردارندۀ خوبی‌هایی از جمله آشکارتر شدن ماهیت واقعی برخی معممین نیز بود ❇️ برخی معممین به تعبیر مقام معظم رهبری «خودشان دروغ نگفتند، امّا متأسّفانه دروغ دشمن را تأیید کردند. (۱۴۰۱/۹/۵) ❗️اما برخی دیگر با تکیه بر دیوار دروغ‌گویی‌ پدر مهسا و رسانه‌های بیگانه خود نیز با دروغ‌هایشان آتش فتنه را شعله‌ورتر می‌کردند. ❗️این افراد به سفارش رهبری مبنی بر این که «بایستی آن کار خودشان را جبران می‌کردند...»(۱۱؛ ۰۷؛ ۱۴۰۱) توجه نکردند و در ایام منتهی به ۲۵ شهریور نیز مشغول دروغ‌پردازی شدند!!! ⁉️ آیا دادگاه ویژه روحانیت و سایر نهادهای امنیتی در قبال چنین معممین فاسدی که ماه‌هاست بوی تعفنشان بلند شده مسئولیتی ندارند؟ 🌐 رحا مدیا 🆔 @h_falahati
غرب گرایان در حسرت قدرت از دست رفته! ✍🏻قاسم روانبخش 🔶شاید کمتر کسی به این نکته توجه کرده باشد که برای بسیاری از احزاب، نفس قدرت، یک اصل است؛ قدرت برای قدرت، نه برای خدمت به مردم. مدعیان اصلاحات یا به عبارت بهتر، غربگرایان، این روزها همواره درباره از دست رفتن موقعیت‌هایی که در اختیار داشته‌اند، حسرت می‌خورند؛ البته نه به خاطر این که فرصت‌های خدمت به مردم را از کف داده‌اند؛ بلکه به خاطر این است که قدرت و موقعیت‌های سلطه بر مردم را از دست داده‌اند! به عنوان نمونه به اظهارات سعید رضوی فقیه، عضو سابق دفتر تحکیم وحدت، توجه کنید. وی می گوید: « در هشت سال دولت اصلاحات، نه به آموزش و پرورش توجه کردیم، نه به کانون پرورش فکری و نه شورای عالی جوانان! در حالی که میدان‌های تاثیرگذاری درازمدت، همین‌ها بودند. در هشت سال دولت روحانی هم بدتر از آن دوره عمل کردیم؛ نه قدرت بهره‌برداری از فرصت پیروزی داشتیم و نه قدرت تحمل شکست و اراده برای جبران آن و بازسازی پس از شکست.» این عبارت‌ها نشان از حسرت از کف دادن قدرت است، نه از حسرت از کف دادن میدان خدمت. 🔶نکته دیگری که وجود دارد، این است که غرب‌گرایان عمدتا با فرافکنی آشکار، همواره از کف دادن قدرت را معلول نظارت استصوابی شورای نگهبان می‌دانند و این‌گونه القاء می‌کنند که اگر شورای نگهبان ما را تایید صلاحیت کند، با رای بالایی به قدرت برمی‌گردیم؛ ولی حقیقت این است که به دلیل عملکرد نامطلوب آن‌هاست که مردم از آن‌ها رویگردان می‌شوند. نمونه آن را می‌توان در انتخابات شوراهای شهر و روستا مشاهده کرد. در انتخابات شوراها که شورای نگهبان هیچ گونه نظارتی ندارد؛ ولی در همان انتخابات نیز این جماعت رای نیاورده‌اند! در انتخابات شوراهای دوم در تهران، تنها 24 درصد مشارکت صورت گرفت و با این که حتی نهضت آزادی هم لیست جداگانه‌ای داده بود؛ ولی حتی یک نفر نیز به شورای تهران راه پیدا نکرد. در انتخابات شورای فعلی نیز به رغم ارائه لیست توسط اصلاح‌طلبان، در شورای شهر شانسی پیدا نکردند. آقای رضوی فقیه، به این حقیقت دست پیدا کرده است. او می‌گوید: «اگر به فرض محال همین امروز شورای نگهبان تعطیل و آزادی احزاب و مطبوعات تضمین و شرایط برگزاری یک انتخابات کاملا آزاد و رقابتی تامین شود، خواهیم دید که چه مصیبتی گریبان همین نیروهایی را خواهد گرفت که می‌خواهند آزادی و تکثر و دموکراسی و امثالهم را در جامعه‌ی ایران نهادینه کنند، این سخن بنده ممکن است تند و گزنده باشد؛ اما حاضرم با هر یک از دوستان سابقا اصلاح‌طلب گفتگو کنم و در این باب مورد به مورد به ارزیابی و داوری عملکردها بپردازیم.» این حقیقت را آقای قوچانی در یک ماه پیش در نشریه خودش اعتراف کرد. با گلایه از آقای خاتمی نوشت: «درجلسه ای که خانم منصوری با نقل قول از رهبر جبهه اصلاحات(محمدخاتمی) بدون هیچ رقیبی به ریاست جبهه رسید، دبیرکل جزب اعتماد ملی به نشان اعتراض از جلسه خارج شد و دبیر کل ندای ایرانیان نیز قصد خروج از جلسه داشت که جلوی او را گرفتند. آقای سعید رضوی فقیه، به عمق فاجعه پی برده و گفته است: «مشکل ما نه انتخابات مجلس بعدی است و نه حتی به فرض حکومتی بعدی، مشکل اصلی ما، خودمانیم و بس! البته بیش از این هم نمی‌توانم بگویم؛ چون خودزنی است.» 🔶وی که از شکاف حاصل شده در جبهه غرب‌گرایان، به شدت ناامید به نظر می رسد. تنها راه نجات برای بازگشتن به قدرت را عمل به بیانیه اخیر کروبی می داند که همان راه اعتدال ومیانه‌روی است. وی در تفسیر سخن کروبی می نویسد: «با میانه‌روی، تحولات سیاسی و اجتماعی کاملا عاقلانه و کم هزینه و تا حد ممکن قابل پیش‌بینی مدیریت خواهد شد و آسیب‌ها و انحرافات هم قابل پیشگیری خواهند بود. در کنار موسوی و خاتمی همکاری با نیروهای ملی مذهبی و نهضت آزادی و جریان‌هایی از این دست، و از طرف دیگر همکاری با اشخاص و نیروهایی نظیر آقای ناطق نوری و علی لاریجانی، می‌تواند مورد نظر کروبی باشد.» یعنی تنها راه نجات، ائتلاف با افراد و گروه‌های بریده از اصول‌گرایی است که می‌تواند به جریان اصلاحات، تنفس مصنوعی بدهد. روانبخش 🆔 @h_falahati
18.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کدام ؟ کدام ؟ دکتر حسین کچویان یک سال از شروع جنبش موسوم به «زن، زندگی، آزادی» می‌گذرد. تعبیر «انقلاب»، با سرعتی بیش از آنچه فکر می‌شد به حوادث این یک سال اطلاق شد. اما فرونشستن حرارت و جدیت طیف معترضان به جمهوری اسلامی اکنون و در آستانه یک‌سالگی ماجرا، اتفاقی نیست. اجتماع نیروهای اپوزسیون خارجی که در تدارک برپایی حکومت بودند هم به همین سرانجام دچار شدند. طی یک سال گذشته فشار رسانه‌ای، اجتماعی و روانی روی مردم علیه جمهوری اسلامی به نهایت خود رسید، اما یک سال بعد از اعتراضاتی که مدعی گذر از جمهوری اسلامی بودند، ایران به عنوان کانون مقاومت در سیاست منطقه‌ای وارد مرحله جدیدی شد. سخنان صریح سال گذشته حسین کچویان در برنامه جهان آرا از جمله نقاط مهم و موثری بود که در واقع فقدان درکی حداقلی از تأسیس جامعه را در جنبش مدعی اجتماع و سیاست نشان داد. اینکه تأسیس جامعه و قانون یک حاکمیت، حاصل تاریخی از مجاهدت‌ها و خون‌دادن‌هاست و وضعیت بی‌سر و سامانی که واجد چنین چیزی نباشد، نمی‌تواند گفتاری روشن درباره سیاست داشته باشد. کانون اندیشه و غرب شناسی 🆔 @h_falahati
این مستند که درباره‌ی فعالیت‌های فرهنگی شهید مدافع حرم، مصطفی صدرزاده ساخته شده، روایتی عینی و مصداقی از منطق فرهنگی انقلاب اسلامی است. 🎥 تماشای رایگان با بلیت اختیاری: 🌐 b2n.ir/amste 🆔 eitaa.com/joinchat/1460338702C7e130ac336 🆔 @h_falahati
آیا شرع چنین سفارشی به ما کرده است؟! 🔸هر ساله شیعیان و غیر شیعیان از محبین و ارادتمندان امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در محرم و صفر در سراسر جهان اقامه عزا و سوگواری میکنند. 🔸بعد از گذشت دو ماه از عزاداری برای اهل بیت(ع) معمولا مردم مهیای ایجاد فضایی متفاوت از عزا در جامعه و زندگی خود میشوند و مراسمات جشن و شادی خود را که به احترام ایام عزای اهل بیت برگزار نکرده بودند، انجام میدهند. 🔸اما متاسفانه عده ای با افراط در عزاداری و تبلیغ و ادامه آن در ایام بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) موجب ایجاد ذهنیت منفی در گروهی از مردم نسبت به عزاداری اهل بیت میشوند! 🔸چند سال قبل، آیت الله شبیری زنجانی نسبت به ترویج دهه‌های پیاپی عزاداری هشدار دادند و گفتند: «افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد. از آن‌جا که جامعه نمی‌تواند نسبت به همه عزاداری‌های پیاپی مراقبت داشته باشد سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی می‌آورد. همین‌طور پشت سر هم دهه درست‌کردن، توسط جامعه قابل پذیرش نیست و به مرور زمان زمینه انکار مجموعه عزاداری‌ها را به وجود می‌آورد. افراط در عزاداری‌ها به تفریط می‌انجامد.» 🔸قبلا هم گفتیم غیر از عزاداری و زنده نگه داشتن یاد اهل بیت است و بدعتی است که به ضربه وارد می‌کند. 🔸آیت الله مکارم شیرازی نیز در جواب استفتاء در مورد برگزاری ایام محسنیه فرموده اند: «توسل به ذیل عنایت معصومین(علیهم‌السلام) و فرزندان آن‌ها کار بسیار خوبی است ولی بهتر این است که برنامه‌های جدیدی که در میان شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود.» ✍️احمد رحیمی 🆔 @h_falahati
⭕️ واکنش های توییتری به استقبال بخشی از مردم از رونالدو 👤 سینا کلهر، معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی: 🔹این خفت و خواری در برابر چهره های ورزشی و هنری که همه جای جهان رواج داره و از ثمرات فرهنگ مصرف گرای غرب هست برای همه ناپسند و مذمومه، برای فرهنگ غنی ایرانی، ناپسند تر و زشت تر. 🔹میراث شوم سلبریتی زدگی و ستاره پرستی در جهان مدرن. 🔹 👤 روح الله جمعه ای، مشاور وزیر سابق کشور: 🔹رفتار اجتماعی چند نفر از میان ۸۰ میلیون ایرانی دراستقبال از رونالدو کاملا طبیعی و امری معمول در جهان است. 🔹لطفا از تحلیل های وارونه جامعه شناختی و سیاسی خودداری کنید. 🔹در مراسم تشییع جنازه مرحوم مرتضی پاشایی هم شاهد هیجانات بیشتری بودیم. 🔹سلبریتی ها حوزه نفوذ خاص خود رادارند. 👤 عبدالرحیم انصاری، تحلیلگر مسائل سیاسی: 🔹برای اینکه حقارت عده ای را توجیه کنند میگویند رونالدو در هر کشوری رفته به همین شکل از وی استقبال شده است؛ حقارت، حقارت است عزیزان! این کشور و آن کشور هم ندارد؛ این برای ایران که داعیه دار فرهنگی عمیق و تمدنی ریشه دار است مصیبت بزرگتری است؛ حتی اگر از افراد کمتری سر زده باشد! 👤 سید نظام الدین موسوی، نماینده مجلس: 🔹میتوان از شیوه استقبال گروهی از جوانان و نوجوانان کشورمان از رونالدو فوتبال مشهور، تحلیل هرمنوتیکی ارائه داد، تفسیر سیاسی کرد، نتیجه جامعه شناختی گرفت و... 🔹در عین حال میتوان بی هیچ تفسیری، این رفتار بچه های خودمان را هیجانی طبیعی بدانیم مثل هر جای دیگر دنیا. 🔹جوان است دیگر... 👤 محمد فاضلی، جامعه شناس: 🔹قبل از پژوهش تجربی درباره آن‌ها که به استقبال رونالدو رفته‌اند، قبل از مصاحبه یا گفت‌وگوی جمعی و کاویدن ذهن‌شان، از کاربرد واژه‌های بی‌معنای بی‌فرهنگی یا خودتحقیری که مملو از نگاه بالا به پایین است، اجتناب کنید. آنچه در نگاه اول به ذهن می‌رسد، اغلب ایده‌ای جذاب اما بی‌بنیاد است. 👤 عبدالله گنجی: 🔹نمی دانم هجوم جوانانمان به هتل و مسیر رونالدو را سنگ تمام میزبانی، حقارت یا هیجان لجام گسیخته بنامیم 🔹اما حقیقت این است که در دنیای پست مدرن، مرجعیت عرفی بر مرجعیت علم یا دین می چربد.علت آن هم این است که گرایش به لذت گرایی زودگذر(الکی خوش بودن)بر اندیشیدن ترجیح یافته است 🔹 رصد تحلیل 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بازخوانی سخنرانی رهبری درخصوص هویت ملی رونالدو یا کاظم آشتیانی؟ 🔻 رهبر انقلاب: در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را می‌شناسند، چند نفر کاظمی‌آشتیانی را!! 🖋 وقتی او را نمی شناسند و معرفی نشده است وقتی فضای مجازی انگاره های مدرن را انتقال می دهد طبیعی است که برای یک سلبریتی خودشان را بکشند! 🆔 @h_falahati
📖 تمدن اسلامی تمدن اسلامی یعنی آن فضایی که انسان در آن فضا از لحاظ معنوی و از لحاظ مادی می‌تواند رشد کند و به غایات مطلوبی که خدای متعال او را برای آن غایات خلق کرده است، برسد، زندگی خوبی داشته باشد، زندگی عزتمندی داشته باشد، انسان عزیز، انسان دارای قدرت، دارای اراده، دارای ابتکار، دارای سازندگیِ جهان طبیعت. تمدن اسلامی یعنی این. شاخصهٔ اصلی و عمومی این تمدن، بهره‌مندی انسان‌ها از همهٔ ظرفیت‌های مادی و معنوی است که خدای متعال برای تأمین سعادت و تعالی انسان در عالم طبیعت و در وجود خود آنان تعبیه کرده است. ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری 🆔 @h_falahati
آیت الله جوادی آملی.mp3
366.8K
«اگر کسی استعداد دارد، وقتش را به موبایل بگذراند به فضای مجازی بگذراند به روزنامه بگذراند به این و آن بگذراند و این معارف بلندی که در قرآن و نهج البلاغه و صحیفه است که حرف‌های آسمانی است اینها به زمین آوردند، اینها را یاد نگیرد، این شخص عمرش را تلف کرده است» 🎤حضرت آیت الله درس تفسیر ۹۶/۷/٣٠ 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔹 تاریخ حمله به بیت حضرت زهراء (سلام الله علیها) ✅ حضرت زهراء (سلام الله علیها) هفته ای دوبار به مز
🔹 تاریخ حمله به بیت حضرت زهراء (سلام الله علیها) ✅ حضرت زهراء (سلام الله علیها) هنگام رفتن به مسجد همچون رسول الله (صلی الله علیه و آله) قدم بر می داشتند. ⬅️ یکی از نکاتی که در منابع حدیثی و تاریخی در مورد حضرت زهراء (سلام الله علیها) گفته شده این است که حضرت وقتی برای سخنرانی معروف به خطبه فدکیه به سمت مسجد می رفتند، راه رفتنشان همچون رسول الله (صلی الله علیه و آله) بوده است. ⬅️ در کتاب السقیفة و فدک احمد بن عبد العزیز جوهری و همچنین دیگر منابع حدیثی و تاریخی این چنین نقل شده است: ❇️ ان فاطمة عليها السلام لما بلغها اجماع أبي بكر على منعها- فدكا لاثت خمارها و أقبلت في لميمة من حفدتها و نساء قومها تجر ادراعها تطأ في ذيولها ما تخرم (مشیتها) من مشية رسول اللّه (ص) حتى دخلت على أبي بكر. ⬅️ اینکه راه رفتن حضرت زهراء (سلام الله علیها) شبیه راه رفتن پدرشان بوده است یک دلالت التزامی دارد و آن اینکه راه رفتن حضرت بسیار طبیعی بوده و همچون یک مرد با صلابت همچون رسول الله (صلی الله علیه و آله) قدم بر می داشته اند. ✅ نکته بسیار مهم: 👌 تاریخ غصب فدک در روزهای اول نبوده است. بلکه بعد از استقرار حکومت ابی بکر بوده است. ⬅️ در تفسیر قمی به سند صحیح این چنین نقل شده است: ✅ فَإِنَّهُ حَدَّثَنِي أَبِي عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى وَ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَمَّا بُويِعَ لِأَبِي بَكْرٍ وَ اسْتَقَامَ لَهُ الْأَمْرُ عَلَى جَمِيعِ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ بَعَثَ إِلَى فَدَكَ فَأَخْرَجَ وَكِيلَ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ ص مِنْهَا. ❇️ زمانی که با ابو بکر بیعت شد و امر حکومت او بر جمیع مهاجر و انصار استقرار یافت، کارگزارانش را به سمت فدک فرستاد و وکیل حضرت زهراء (سلام الله علیها) را از آن جا اخراج کرد. ⬅️ حال با توجه به این نکته و این نقل ها، حمله به بیت حضرت زهراء (سلام الله علیها) قطعا در روزهای ابتدائی بعد از رسول الله (صلی الله علیه و آله) نبوده است. زیرا از جهتی غصب فدک بعد از استقرار حکومت بوده است. از طرف دیگر هنگام به مسجد رفتن حضرت به جهت سخنرانی، راه رفتن ایشان کاملا طبیعی بوده است. از جهت دیگر حضرت زهراء (سلام الله علیها) بعد از هجوم، بستری بودند و حالت بسیار نامناسبی داشتند که توان این گونه فعالیت های نقل شده را نداشته اند. ✅ نتیجه این نکات و جهات این می شود که هجوم به بیت حضرت در فاصله ای نزدیک از وفات یا شهادت حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) نبوده است. 🔻روضات الجنات 🆔 @h_falahati