🔰مماشات با رفتارهای داعشی ظلم به مردم است
🔹پیرو اتفاقات امروز کرج، جمعی از نمایندگان مجلس خطاب به شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه اعلام کردند: مماشات با رفتارهای داعشی خیانت و ظلم به مردم است.
🔹«حسین پور» نماینده اسفراین: دبیرخانه شورای امنیت ملی، دستگاههای امنیتی و قوه قضاییه، باید با قاطعیت تمام با اغتشاشهای مسلحانه که از خارج هدایت میشود برخورد کنند. مردم مطالبه دارند.
🔹«فلاحی» نماینده همدان: چطور قوه قضاییه با افرادی که با دروغ زمینه ایجاد آشوب و حفره امنیتی برای اقدامات تروریستی ایجاد میکنند برخورد نمیکند؟
🔹«کرمی» نماینده دشتستان: شورای عالی امنیت ملی باید مماشات را با اعمال تروریستی کف خیابان کنار بگذارد.
🔹«حسینی» نماینده خدا بنده: مماشات با اغتشاشهای داعش گونه به صلاح مردم و کشور نیست.
🔹«علیزاده» نماینده دامغان: اقدامی که کف خیابان میبینیم محاربه با امنیت و جان مردم است و نمیشود فقط نگاه کرد. برخورد قاطع مطالبه مردم است.
🔹«جوکار» رئیس کمیسیون شوراهای مجلس: مسئولین امنیتی و قضایی بدانند که مماشات با تروریستهای اغتشاشگر پایمال کردن حقوق مردم است.
@TasnimNews
🆔 @h_falahati
✳️ در سختترین مواقع هم افسرده نباشید
انقلاب با چهرهها و دلهای افسرده تضمینشدنی نیست. انقلاب با دلهای پرشور و چهرههای شاداب تضمین میشود ... هیچکس مرا در این دوره نشیب و فراز انقلاب در سختترین مواقع، نتوانسته است با قیافهٔ افسرده ببیند. چرا افسرده باشیم؟ ما که به دنبال «إحدَیالحُسنَیَین»ایم؛ یا شهادت یا پیروزی. دیگر چرا افسردگی؟ افسرده نباشید چهرهها شاداب باشد، نشاط داشته باشید. آنوقت شعارتان همین است که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. ما در زیر بار سختیها و مشکلات و دشواریها قد خم نمیکنیم. ما راستقامتان جاودانهٔ تاریخ خواهیم ماند. تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم و الّا هیچ قدرتی نمیتواند پشت ما را خم بکند.
۱۳۵۹/۱۲/۲۹
#سیدمحمد_حسینی_بهشتی
🆔 @h_falahati
26.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️انتقاد صریح حمید رسایی از رییس جمهور
آقای رییسی، شمخانی ( دبیر شورای عالی امنیت ملی) را به دلیل ناکارآمدی برکنار کنید.
حرف حساب!
🆔 @h_falahati
حضور نماینده مشهد در بین اقشار مردم در راهپیمایی 13 آبان
تشکر بابت این حضور
🆔 @h_falahati
🔻دعوت به خروج از خطّ امام
🖋 مهدی جمشیدی
۱- چندی پیش آقای مرتضی جوادی در مصاحبه با پایگاه اطلاعرسانی جماران، نکتههایی را دربارۀ وضع حاکمیّت مطرح کرد. ایشان در همان ابتدا، نظام را به «استبداد در رأی» و «لجاجت» و «عدمعقلانیّت» متهم نمود، امّا مشخص نکرد که این حکم را از چه رفتار یا رفتارهایی استنباط کرده است. از بندهای دیگر سخن ایشان این طور فهمیده میشود که همگان در قدرت حضور ندارند و حرفهای دیگران شنیده نمیشود و نیروهای اصیل به حاشیه رفتهاند و وحدت، مخدوش شده است. ازاینجهت، وی تصریح میکند که نظام از تفکّر امام خمینی، فاصله گرفته است. تلخ و تأسّفبار اینکه اشارۀ ایشان به وجود «استبداد» در نظام، تکرار ادّعاهای اغتشاشگرانِ خیابانی است که شعار «مرگ بر دیکتاتور» سرمیدهند.
۲- مطلب نخست، این است که چنین «کلّیگوییها»یی، هیچ دردی را دوا نمیکند و هیچ گرهی را نمیگشاید. بیان «نسبتهای کلّی» در عین گریز از ارائۀ «شواهد عینی» و «مصادیق مشخص»، نهفقط مخاطب را متقاعد و همراه نمیسازد، بلکه حاکی از «مواجهۀ عالمانه و منطقی» با مسائل نیز نیست. مخاطبی که این سخن را میخواند، بر اساس کدام «دلایل» باید این سخنان را بپذیرد یا نپذیرد؟ البتّه مطرحکردن «ادّعاهای بدون دلیل»، کارکرد تبلیغی و رسانهای دارد و میتواند آنان را که سواد رسانهای ندارند، به چاله بیفکند.
۳- رهبر انقلاب از اوایل سال نودودو تصریح کرد که نسبت به «مذاکرۀ با آمریکا»، خوشبین نیست، امّا با وجود این، مجال مذاکره داد و در این راستا، دولت اعتدالگرا، هشتسال ایران را در مرداب برجام اسیر کرد. اینکه رهبر انقلاب در عین بدبینی به مذاکره، با آن مخالفت نکرد، حاکی از «استبداد در رأی» و «لجاجت» است؟! «شبکۀ ملّی اطلاعات» نیز با وجود آن همه تأکید ایشان، سالها در دولت اعتدالگرا پیش نرفت. «سند تحوّل بنیادین در نظام آموزشی» نیز به همین سرنوشت دچار شد و دولت اعتدالگرا از عملیاتیکردن آن شانه خالی کرد. این وضع، خاص دهۀ اخیر نبوده است، بلکه حتّی در دهۀ شصت و در زمان حضور امام خمینی نیز کسانی میکوشیدند انقلاب را از مدار اصلیاش خارج سازند. شخص هاشمیرفسنجانی و حلقههای اقماریاش همچون «مجمع عقلا» - که حسن روحانی در آن حضور داشت - همواره نقش «نیروی گریز از مرکز» را نسبت به انقلاب و نظرات شخص امام خمینی ایفا کردند؛ چنانکه هماینان در دورۀ پس از امام خمینی و در نسبت با رهبر انقلاب نیز به «نیروی تقابلِ پنهان» تبدیل شدند. با این همه، رهبر انقلاب با سعۀ صدر اعجابآور خویش، آنها را برتافت و طرد نکرد. واقعیّتهای تاریخیای از این قبیل، بهروشنی نشان میدهند که چه نیروها و جریانهایی، گرفتار «استبداد در رأی» و «لجاجت» بودند.
۴- نظام جمهوری اسلامی، بر طرد و نفی تأکید ندارد، امّا از آن سو، نمیخواهد به بهای عبور از ارزشهایش، دیگریها را در خویش بگنجاند. این منطق مکتوب و بیّنِ امام خمینی است - که آقای مرتضی جوادی برخلاف آن توصیه میکند - آنجا که امام مینویسد:
باید از تجربۀ تلخِ رویکارآمدنِ بهظاهر، «عقلای قوم» که هرگز با «اصول و اهدافِ اسلام»، آشتی نکردهاند عبرت گرفت که مبادا دلسوزیهای بیمورد و سادهاندیشیها، سبب مراجعت آنان به پستهای کلیدی و سرنوشتساز نظام شود. بعضی از تصمیمات اوّل انقلاب در سپردن پستها و امور مهم به گروهی که «عقیدۀ خالص و واقعی به اسلام ناب محمّدی» نداشتهاند، اشتباهی بوده است که «تلخی آثارِ» آن، بهراحتی از میان نمیرود. آنان به چیزی کمتر از «انحراف انقلاب از تمام اصولش» و «حرکت بهسوی امریکا» قناعت نمیکنند. ما هنوز هم چوب «اعتمادهای فراوانِ» خود را به «لیبرالها» میخوریم. آغوش انقلاب، همیشه برای پذیرفتنِ کسانیکه قصد خدمت دارند، گشوده است، ولی نه به قیمتِ «طلبکاری آنان از اصول»؛ که چرا شعار «نهشرقی و نهغربی» دادید؟! چرا «لانۀ جاسوسی» را اشغال کردید؟! چرا «مرگ بر امریکا» گفتید؟! چرا «جنگ» کردید؟! چرا نسبت به «منافقین و ضدّانقلاب»، حکمِ خدا را جاری کردید؟! تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست «لیبرالها» بیفتد(صحیفۀ امام، ج۲۱، صص۲۸۶-۲۸۷).
۵- «لیبرالیسمِ ایرانی»، گاه از سوی مهندس بازرگان و نهضت آزادی بهصورت «ضدّانقلابیگری» و «آمریکامداری» و «سازش» جلوهگر میشود؛ و گاه از طرف هاشمیرفسنجانی و کارگزاران سازندگی در هندسۀ «عملگرایی» و «فنسالاری» و «توسعهگرایی» نمایان میگردد؛ و زمانی از سوی محمد خاتمی و جبهۀ اصلاحات، جامۀ «سکولاریسم» و «روشنفکری شبهدینی» و «دموکراسیِ لیبرال» به تن میکند. اینان، «دیگریهای ایدئولوژیکِ نظام» هستند که از قضا، همگی در قدرت رسمی بودهاند و سیاستهای غلط خویش را یکی پس از دیگری به اجرا نهادهاند. اینک، زمانۀ «جوان مؤمنِ انقلابی» و «دولت انقلابی» است. آری، لیبرالیسمِ ایرانی، تمام شده است.
دکتر جمشیدی
🆔 @h_falahati
بيانات #شهیدبهشتی راجع به #اشغال_سفارت_آمريكا
و #گروگانگيرى كاركنان آن سفارتخانه به وسيله گروهى از دانشجويان به عنوان اعتراض به دسيسه هاى دولت آمريكا در ايران
#زبان_انقلاب و امنیت سفارتخانه
امروز لابد از طريق اخبار راديو مطلع شديد كه عده اى از جوانان باايمان و برآشفته ملت كه پذيرش #شاه_جنايتكار را از طرف آمريكا به حق توهين بزرگى به انقلاب و #ملت_انقلابى ما ميدانند، بيش از اين تاب نياوردند و به عنوان #اعتراض #سفارت_آمريكا را تصرف كردند و چند نفر از كاركنان آنجا را به #گروگان گرفتند، ما هميشه به عنوان كسانى كه احساس مسؤوليت مي كرديم به آمريكا و ساير قدرتهاى استعمارگر گفته ايم كه بدانيد با فرد طرف نيستيد با افراد هم طرف نيستيد، با #شخص_امام هم طرف نيستيد، با علماى انقلابى و رجال انقلابى طرف نيستيد، با شوراى انقلاب و دولت موقت انقلاب طرف نيستيد بلكه با #يك_ملت طرف هستيد. موفقيت ايران را درك كنيد و بدانيد كه «ايران» ملتى دارد كه خط انقلاب خودش را شناخته است، ... حالا هم براى شان ميگوييم كه شما انتظار نداشته باشيد كسى بتواند ملت بپاخاسته ما را در برابر همه كارهاى ناپسند و زشت شما مهار كند ملت در برابر برخى از اين توهينها مهارشدنى نيست، گويا آمريكا و قدرتهاى ديگر جهانى فقط #زبان_ديپلماسى را بلد هستند و هنوز #زبان_انقلاب را ياد نگرفته اند و با اين زبان آشنا نشده اند ولى مردم ما و دوستان ما به بركت اين انقلاب به خوبى با اين زبان آشنا شده اند و ميدانند كه هر كلمه اى و هر سخنى، هر نوشته اى در انقلاب چه معنى ميدهد. ما در عين اينكه ميپذيريم كه سفارت يك كشور و اتباع يك كشور بايد در يك كشور ديگر امنيت داشته باشند و در عين اينكه قانون اسلام چنين امنيتى را تأكيد و تضمين ميكند، در عين حال ميخواهيم بگوييم اين زبان انقلاب هم يك زبان راست و صريح و روشن است و چيزهايى را بيان ميكند. اگر آمريكا و كشورهاى ديگر جهان زبان انقلاب ايران را هنوز ياد نگرفته ايد و نميتوانيد درك كنيد خوب است سر عقل آييد و درك كنيد. همان وقتى كه گفتيد اين بيمار هيچ جاى دنيا جز آمريكا براى معالجه اش نبوده (آن هم اگر واقعاً بيمار باشد) وقتي كه پذيرفتيد بايد ميدانستيد كه پیامدهاى سختى به دنبال خواهد داشت. جوانهاى ما امروز به سفارت آمريكا رفته اند و گفته اند كه اين شاه خائن و دشمن ملت را بدهيد و اين كاركنان سفارت را كه به گروگان گرفته ايم از ما بگيريد، چون هر چه به زبان منطقى گفتند كه دشمن ملت را چرا در خانه خودتان پناه داديد؟ گفتند اين از لوازم اومانيسم است و يك نفر بيمار به ما پناه آورده است، انسان دوستى و اومانيسم جهانى و اخلاق انسانى ايجاب ميكند كه ما بيمار را پرستارى كنيم. آيا شما هنوز هم نفهميده ايد و نميتوانستيد بفهميد كه محمدرضا دشمن خون_آشام يك خلق است و او بايد به دست دادگاه عدل و انتقام سپرده شود؟ بسيار خوب. نتوانستيد بفهميد، جوانان انقلابى كشور ما ناچار ميشوند كه با اين زبانها به شما بفهمانند، اميد ما اين است كه درس عبرت بگيريد و با ملت انقلابى ما طورى برخورد نكنيد كه ديگر ملت ما براى گفتگو با شما ناچار به استفاده از اين زبانها بشوند و اگر شما همچنان به لجاجت خودتان ادامه بدهيد هيچكس نميتواند به شما تضمين بدهد كه مردم انقلابى ما ديگر از اين زبان استفاده نميكنند، ما هم تأكيد ميكنيم كه وظيفه انسانى و انساندوستى آمريكا (اگر آمريكا بهراستى انساندوستى را ميفهمد) اين است كه اين دشمن خلق را تحويل دادگاه عدل و انتقام اسلامى ايران بدهد و بيش از اين خودش و ملت ما را به دردسر نيندازد. اين تشخيص ما است. نمىدانم نمايندگان محترم ملت هم تشخيصشان همين است يا نه (نمايندگان- همين است)
منبع: صورت مشروح مذاکرات قانون اساسی؛ جلسه ۵۹؛ #۱۳_آبان ۱۳۵۸ صص ۱۶۰۹-۱۶۱۰
#مرگ_بر_آمریکا
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
اینم هم خروجی علم انسانی مدرن (غیر دینی) تحلیل دکتر! آرش حیدری از اعتراضات! 🆔 @h_falahati
🔰 انسان موجودی بدنمند است!
پاسخی از آیت الله جوادی آملی حفظه
اگر هویت ما انسان ها را دیگری داده، باید به دستور او نیز عمل کنیم / مرگ از مهم ترین عوامل تربیت است
🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان درس علوم القرآن امروز خود با اشاره به وقایع اخیر بیان داشتند: شعار #زن_زندگی_آزادی را ما هم قبول داریم؛ اما دو چیز است که اساس کار بوده و از یاد همه اینها رفته است: اول اینکه تمام این هویّت مرا چه کسی به من داده است؟ دوم آیا من می میرم و می پوسم یا از پوست به در می آیم؟! الآن مشکل جدّی بشر کنونی، جریان مرگ است و این غائله اخیر هم همین طور است. بله، #زن هست، #زندگی هست، #آزادی هست، مرد هم همین طور است، همه اینها سرجایش محفوظ است؛ اما بالاخره این اصل هم وجود دارد که آیا انسان می پوسد یا از پوست به در می آید؟ بشر امروز غافلِ غافل است!
🔹 ایشان بیان داشتند: اگر من برای خودم نیستم و تمام هویّت مرا دیگری داده است، پس تکلیفی هم به من داده است و من باید به دستور او عمل کنم! شما اگر بخواهید یک وسیله مانند یخچال و یا هر وسیله دیگری بخرید، یک #دفترچه_راهنما همراهش هست، آیا این حقیقتی که به ما دادند به عنوان #انسان، دفترچه راهنما نمی خواهد که این را چگونه بکار بگیر؟! این سر را چگونه بکار بگیر؟! این چشم را چگونه بکار بگیر؟! این دست را چگونه بکار بگیر؟! چه چیزی بخور و چه چیزی نخور؟! دفترچه راهنمای ما همین #قرآن است؛ این از یاد بشر رفته است!
🔹 معظم له اظهار داشتند: دین ثابت کرده که #انسان_مرگ_را_می_میراند، نه اینکه بمیرد. این اهل بیت (علیهم السلام) آمدند تا از آن طرف خبر بدهند؛ فرمودند: «وَ لَكِنَّكُمْ تَنْتَقِلُونَ مِنْ دَارٍ إِلَی دَار»؛ مرگ از پوست به درآمدن است، نه پوسیدن. مرگ هجرت است. ما مرگ را می میرانیم، ما بر مرگ مسلّط هستیم، مرگ را زیر پا لِه می کنیم و به آن طرف می رویم. این بیان نورانی سید الشهداء (سلام الله علیه) در ظهر #عاشورا در آن بحبوحه ای که شمشیر می زدند است که فرمود: «صَبْراً بَنِی الْكِرَامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ»؛ #مبادا_خدای_ناکرده_کوتاه_بیایید، مرگ یک پلی است زیر پای شما، روی این پل پا می گذارید و به آن طرف پل می روید، «فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ تَعْبُرُ بِكُمْ»، همه خبرها آن طرف است!
🔹 ایشان تأکید نمودند: اگر این دو اصل روشن بشود که چه کسی ما را آفرید؟ و بعد هم به کجا می رویم؟ آیا می پوسیم یا از پوست به در می آییم؟ تمام غائله اخیر می خوابد، مرگ از #مهم_ترین_عوامل_تربیت است که این غائله را می خواباند.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس علوم القرآن
تاریخ: 1401/08/11
🌐 http://esra.ir
🆔 @h_falahati
⚫️ الامام الصادق (سلام الله علیه): وتَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِیعَتی الْجَنَّةَ بِأجمَعِهِم
السلام علیکِ یا فاطمة المعصومة س
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲ دقیقه از امام رحمةاللهعلیه بشنویم. یک پاسخ مستدل به کسانی که این روزها با برداشت غلط از #رحمت_الهی، جامعه را منحرف میکنند ...
👈 برخی مدام از آیات رحمت میگویند در حالی که این رحمت مخالفت با خداست!
👈 چرا آیات قتال را نمیخوانید؟! اینها هم رحمت است.
🆔 @h_falahati
8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان فتنه پراکنانه عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه امروز زاهدان!
آرام آرام او در نقش یک فتنه گر جلوه می کند و پازل فشار را تکمیل می کند.
راه کنترل این فرد فقط از طریق اهل سنت است.
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
سخنان فتنه پراکنانه عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه امروز زاهدان! آرام آرام او در نقش یک فتنه گر جل
سیستان و بلوچستان با تحریک عبدالحمید همچنان قربانی میگیرد
🔹امروز بعد از نماز جمعه در مسجد مکی باز هم فضای سیستانوبلوچستان ملتهب شد. تمرکز این آشوبها اینبار نه در زاهدان که در خاش بود.
🔹فرمانداری، ساختمان جهاد کشاورزی و چندین ساختمان دولتی دیگر، چندین کیوسک و خودرو پلیس، خودروی شخصی مردم و تقریبا همه بانکها در خاش از گزند اغتشاشگران که از مسجد مکی تحریک شدهاند در امان نبوده و به آتش کشیده شدند.
🔹همچنین در جریان ناآرامیهای امروز در خاش چند نفر کشته و زخمی شدهاند که آمار دقیق آن هنوز اعلام نشده است.
🔹این اغتشاشات تنها یک روز پس از پایان عملیات گازرسانی به خاش صورت گرفته که منابع محلی آن را محل تامل میدانند.
🔸در روزهای گذشته امام جماعت مسجد مکی بارها با تحریک اهل سنت زمینهساز اغتشاش در زاهدان شده که به کشته و زخمی شدن مردم و نیروهای حافظ امنیت منجر شده است.
🔸برخی منابع سالهاست درخصوص ارتباط مشکوک مولوی عبدالحمید با عربستان و برخی سرویسهای امنیتی کشورهای منطقه هشدار میدهند و معتقدند او خط آشوب را از بیرون مرزها دریافت و در داخل استان پیگیری میکند.
🔹همزمان شبکه ایران اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی پوشش گسترده اظهارات عبدالحمید و تصاویر ناآرامیها در زاهدان را در دستور کار قرار داده است.
@Farsna
🆔 @h_falahati