eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.2هزار ویدیو
241 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
فریدریش فون هایک برنده نوبل اقتصاد که آقای غنی‌نژاد اقتصاددان لیبرال ایرانی مترجم آثار اوست، تحصیلاتش ‎ است. از این جهت اشکالی بر هایک و نوبل وارد نیست، اشکال از لیبرال‌های وطنی است که مترجم آثار اقتصادی اندیشمندان سیاسی غرب‌اند اما نظریه‌پردازی اقتصادی را برای سیاست‌خوانده‌های ایرانی حرام میدانند! جبرائیلی 🆔 @h_falahati
چند نکته‌ درباره مناظره آقایان درخشان و غنی‌نژاد در برنامه جهان‌آرا بزرگترین ظلم و اجحاف آن بود که ادعا کرد متأثر از چپ‌ها بوده و بخش‌های اقتصادی قانون اساسی با نگاه چپ نوشته شده است! انگاره‌ای غلط که ناشی از بی‌سوادی محض بود! غنی‌نژاد نمی‌دانست یا پنهان‌کاری کرد که پیش‌نویس (قبل از مطرح شدن در مجلس خبرگان قانون اساسی) حداقل ۵ بار مورد بازبینی قرار گرفته و ۲ بار برای اخذ نظرات مردم و نخبگان، یافته است! و نخبگان ایرانی بیش از ۲۰۰۰ حاشیه بر آن نوشته‌اند که در میان حاشیه‌نویسان برخی مراجع عظام تقلید نیز بوده‌اند. گرچه برای شروع بد نبود اما ادبیات ضعیف و شخصی کردن بحث‌ها و جنگ روانی غنی‌نژاد موجب شد عمق مباحث مغفول بماند و جریان لیبرال در رسانه ملی گردن‌فرازانه از رونمایی کند. ماجرایی که سال‌هاست قوچانی در مهرنامه و سیاست‌نامه و آگاهی نو دنبالش بود! به نظر می‌رسد باید بیش از اینها به بخش پنهان این کوه یخ پرداخت و از این رو پیشنهاد می‌شود در برنامه‌های مختلف و پر تعداد، البته هوشمندانه و حکیمانه، نسبت به این غده سرطانی روشنگری شود. روزنه 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سرانجام انقلاب زنانه سودان! در این انقلاب در هفته های آخر زنان به شدت فعال شدند! آنها جنبشی حقوق بشری فراهم کردند و در نهایت این تصاویر آلاء صالح زنی که با خواندن محلی سروده ای انقلابی! مشهور شد! بقیه ثوراء(انقلاب) را فریاد زدند و نتیجتا سودان تجزیه شد! این کشور در محور حمایت از ایران و متحد آن بود! صهیونیست ها و کارتل های آمریکایی این انقلاب زنانه را با سرانگشت زنان و اعتراض هایی در قالب تک مضراب (... به اسم دین!) هدایت کردند و حالا مردم سودان، نه دین دارند! نه امنیت! نه وحدت! نه کشور و وطن و نه آزادی! فقط خون و آتش و ویرانی نتیجه این جنبش زنانه و شعرهای هیجانی آلاءصالح باقی ماند! این هم درس عبرتی دیگر است برای برخی کوته فکران درون ایران و ساده اندیشانی که نظریه پردازی های اجتماعی ارائه می کنند بی توجه به توطئه های عظیم پشت پرده در ایران! 🆔 @h_falahati
12.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 فيلم لحظه ترور و شهادت آیت الله سلیمانی 📌 مناهج: مشخص نیست چرا استاندار مازندران، فرضیه‌ی ترور و سوءقصد را منتفی دانسته بود!! رییس جمهوری در پیام خود، آیت الله سلیمانی را تسلیت گفت. منتظر توضیحات تکمیلی و روشن‌شدن ابعاد حادثه هستیم. مناهج 🆔 @h_falahati
💠 تعبیر فارابی و ابن خلدون از تفکر وارداتی 💢مسئله‌ روشنفکری حاصل یک درد اجتماعی است و عملکرد روشنفکران محصول این درد است؛ منتهی درد و مرضی اجتماعی که وارداتی است. این مرض هم زمینه‌های درونی دارد و هم عامل بیرونی. وقتی یک میکروب بر جایی اثر می‌گذارد، باید ظرفیتی در آن باشد که این اثر را بپذیرد. این مرض تحت شرایطی تاریخی به‌وجود آمد که در برابر آن می‌توانست چند نوع مواجهه وجود داشته باشد. 🌀گاهی انسان متفکرانه به این مرض می‌نگرد و آن را مداوا می‌کند یا در جهت مداوای مرض ارگانیسمی فعال می‌شود و از درون عمل می‌کند. اما گاهی مرض چنان است که هوش از سر انسان می‌برد و انسان را کاملا در یک موضع انفعالی قرار می‌دهد. در جریان منورالفکری کمتر آدمی هست که در ارتباط با جهان غرب، نوعی سلامت نسبی داشته باشد؛ این نشان می‌دهد که این بستر مرض است که این وضع را پیش آورده است. ❇️ در تیپ‌بندی اجتماعی، بر اساس مدل‌های مختلف تفکر و حوزه‌های وجودی و اگزیستانسی جوامع، بسته به نحوه‌ شهود و مواجهه‌ای که با هستی خود دارند، جوامع مختلفی وجود دارد. در یک دسته‌بندی کلی، برخی جوامع رویکردی سکولار و دنیوی دارند و برخی رویکردی معنوی. 🔶 البته در رویکرد سکولار نیز همسانی وجود ندارد؛ برخی تنعمات دنیوی را می‌خواهند، برخی اقتصاد و برخی مسائل دیگر را. این‌ها بسته به زمینه‌های تاریخی مختلف هر جامعه و تئوری‌ها و نظریه‌هایی که درون خود آن جامعه وجود دارد، متفاوت می‌شوند. ولی در مواجهات فرهنگی میان جوامع گاهی حالتی پیش می‌آید که افراد یک جامعه دیگر خودشان نیستند. 🔺غربزدگی و استعمار از درون جامعه‌ ما نیست ولی بخشی از زیست‌جهان ما شده، حتی بخشی‌هایی از جامعه و به‌ویژه سیستم تفکر ما را فلج می‌کند. نه ‌اینکه در دوره‌ جدید اندیشه و معرفتی وارد ایران نشد، بلکه در چنین شرایطی اندیشه‌های غربی وارد جامعه‌ ما‌ شد. 🔷 لذا روشنفکران حرف‌های فلسفی هم که می‌زدند و تحلیل‌های سیاسی هم که می‌کردند، مقلدانه بود؛ هم درد و هم درمان درد را از آن طرف گرفتند. نه‌ اینکه دردمند نبودند، بلکه برای اینکه بفهمند دردشان چیست هم به آن طرف نگاه می‌کردند. 🔸ابن‌خلدون می‌گوید وقتی که یک قدرتی مقهور می‌شود، زبان، لهجه و خیلی چیزهای دیگرش تغییر می‌کند، شاید به بیانی ابن خلدون همان «جامعه‌ مبدّله» فارابی را می‌گوید. 🎙 🆔 @h_falahati
🔻نقد روش‌شناسانۀ تحلیل آیت‌الله علیدوست: قواعد مصلحت‌اندیشی در بازسازی اجتماعی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. آیت‌الله علیدوست در مصاحبه با تارنمای جماران، مطالبی را دربارۀ مداخلۀ حاکمیّت در ماجرای کشف حجاب مطرح کرده‌اند که به نظر این قلم، دربردارندۀ این مضامین هست: الف. لازمۀ «حجاب قانونی»، «اجبار به حجاب» است. ب. نتیجۀ اجبار به حجاب نیز در شرایط کنونی، ایجاد «لجاجت» بلکه «بی‌اعتقادی» در جامعه است. ج. این وضع، نقض غرض شارع است. د. چون عمل حاکمیّت در این ‌باره، مصداق نهی‌ازمنکرِ مفسده‌انگیز است، این تکلیف از حاکمیّت ساقط می‌‌شود. هـ . پس در موقعیّت کنونی، اقتضای «مصلحت فقهی» این است که تحقّق حجاب در جامعه به‌صورت «اجباری» نباشد، بلکه از «سازوکارهای فرهنگی» استفاده شود. ۲. از ایشان که نظریه‌پرداز و مؤلّف «فقه مصلحت» هستند، انتظار می‌رفت که بسیار فراتر از معادله‌های گفته‌شده و تکراری، استدلال کنند و متغیّرها و عنصرهای بیشتر و دیگری را وارد سنجش فقیهانۀ خویش سازند تا محاسبۀ مصلحت‌اندیشانه‌شان، «بخشی» و «بُرشی» نباشد. مصلحت‌بینی ایشان تنها بر «یک متغیّر» تکیه دارد و آن «تولید لجاجت در مکشفه‌ها» است، حال‌آن‌که مصلحت از سنجش مبتنی بر «برآیند همۀ متغیّرها» به دست می‌آید. تنها آن‌هنگام می‌توان سخن ایشان را پذیرفت که تمام یا بیشتر متغیّرهای حاضر در این عرصۀ اجتماعی و حاکمیّتی، گرد آورده شوند و «منافع» و «مضار» مترتّب بر آنها، در کنار یکدیگر دیده شوند. حتّی در فقه فردی، «معادله‌سازی‌های تک‌متغیّره»، موجب «ساده‌سازی نابجا» می‌شوند و ازاین‌رو، رهزن طریق صواب در فهم و تدبیر هستند؛ چه رسد به فقه اجتماعی که در هر لایه از آن، ده‌ها متغیّر حاضر هستند و هر یک به گونه‌ای در صورت‌بندی مسأله، مدخلیّت دارند. این وضع آنچنان غلیظ و برجسته است که باید گفت مسأله‌های اجتماعی، نقطۀ اوج «پیچیدگی» در جهان انسانی هستند و پیچیدگی‌شان نیز برخاسته از «تراکمِ» متغیّرها و همچنین «مناسبات تودرتو»ی آنها نسبت به یکدیگر است. این جهان را جز با منطق «تحلیل شبکه‌ای» نمی‌توان فهم کرد و سیاست اجتماعی نیز مدّت‌هاست از عهد آغازین ربط‌های علّیِ خطّی و تک‌بُعدی عبور کرده است. یکی از دلایل پدید آمدن اختلاف‌ها و پراکندگی‌های فراوان در مسأله‌های اجتماعی نیز همین امر است که احصای همۀ متغیّرها و یافتن مناسبات و تعاملات آنها، دشوار است و داوری‌ها و آراء، برآمده از «فهم‌های موردی» و «بینش‌های تکّه‌ای» هستند. ۳. از این گذشته، همۀ متغیّرها نیز «وزن» و «اعتبار» یکسان ندارند و چه‌بسا یک متغیّر آنچنان مهم و تعیین‌کننده باشد که متغیّرهای دیگر را به حاشیه براند. این امر نیز در تحلیل ایشان به چشم نمی‌خورد؛ گویا فقط پای یک متغیّر در میان است و باید بر اساس همان نظر داد و حکمرانی کرد. در محاسبه‌های مصلحت‌اندیشانۀ اجتماعی، هم متغیّرهای متعدّدی حضور دارند و هم این متغیّرها، وزانت و منزلت یکسانی ندارند. چه‌بسا اگر پای متغیّرهای دیگری به این تحلیل باز شود و «ضریب واقعی» به آنها داده شود، ایجاد لجاجت در مکشفه‌ها آنچنان اهمّیّت نیابد و صدرنشین نباشد. «روند فزایندۀ کشف حجاب به کشف نقاط دیگر بدن»، «احتمال گذار زنان از مرحلۀ ضعف حجاب به مرحلۀ کشف حجاب»، «پیدایی چرخۀ ساخت‌شکنی در عرصه‌های دیگر»، «سست‌شدن انگیزۀ بدنۀ انقلابیِ مردم»، «وقوع نزاع‌ در لایۀ مردمی»، «رقیق‌شدن اقتدار نظام در روایت‌ها» و ... از جملۀ متغیّرهای بنیادین و سرنوشت‌ساز در معادله‌سازی‌های معطوف به کشف مصلحت اجتماعی هستند. ۴. از سوی دیگر، ایشان میان الزام قانونی به حجاب و ایجاد لجاجت در فرد، «ربط علّیِ قطعی» برقرار کرده است؛ حال‌آن‌که این سخن، اثبات‌نشده و در حد یک «فرضیه» است. هیچ‌گونه پیمایشی، این نظر را تأیید نمی‌کند و این گفته، بیش از یک گمان قیاسی و حدس پیشینی، اعتبار ندارد. ایشان امر «محتمل» را «مفروض» انگاشته‌اند و بر اساس آن، قضاوت کرده‌اند، درحالی‌که این احتمال، فقط «یکی از مسیرهای ممکن» است. فارغ از این نقص روشی، هرگز نمی‌توان حکم کرد که میان الزام قانونی به حجاب و لجوج‌شدن فرد، «تلازم ذاتی» برقرار است و خواه‌ناخواه، همه یا بیشتر از افراد چنین خواهند شد، بلکه شاید تنها «برخی» مبتلا به کینه و لجاجت شوند و «بقیه» یا موضع خنثی داشته باشند و یا حتّی به‌تدریج، متنبّه شوند و پس از مدّتی در اثر غلبۀ فضای اجتماعی، همراه گردند. تمام این فرضیه‌ها در متن این واقعیّت، ممکن و محتمل هستند و هیچ‌گونه مسیر منحصربه‌فردی و مطلقی وجود ندارد. جهان اجتماعی، جهان «تنوّع‌ها» و «تکثّرها» است، نه جهان «یکنواختی‌ها» و «همگونی‌ها». ازاین‌رو، باید برای فهم و تدبیر آن، «منطق پیوستاری» را به کار گرفت و طیف‌ها و طبقه‌ها را دید و مراتب و درجات را ملاک قرار داد. دکتر جمشیدی 🆔 @h_falahati
. خاتمی، نصیری، نفاق ♦️خاتمی در دیدار با برخی عناصر سیاسی و روزنامه نگاران همسو، به مهدی نصیری گفت: «به نظر من تفکرات و مقالات پراکنده خود را در یک کتاب جمع آوری کنید، بسیار مسائل درست و مهمی را مطرح می‌کنید». 🔹تمجید خاتمی از نصیری در حالی است که نصیری در گذشته، منتقد خاتمی و خاتمی هم معترض نسبت به وی بوده است. با این حال، ارتجاع و سقوط در دامن منافقین و عناصر ضد انقلاب، موجب شده تا این دو مخالف دیروز، همدیگر را بستایند و به یکدیگر نان قرض بدهند؛ ♦️به تعبیر امیر مومنان (ع) در توصیف منافقین:"یتقارضون الثناء و یتراقبون الجزاء. به یکدیگر، تمجید و ستایش قرض می دهند و انتظار پاداش دارند". 🔹تصویر بالا، اعتراض خاتمی به نصیری، هنگام حضور هر دو نفر در کیهان در دهه ۶۰ و است. خاتمی، عدم پوشش کافی تظاهرات علیه بدحجابی را روشنفکری زدگی و طرفداری از فساد خوانده است. ♦️امیر مومنان (ع) درباره ائتلاف طلحه، زبیر، مروان و ولید (اصحاب جمل) فرمود که آنها را نارضایتی از من، دور هم جمع کرد. 🔹حکایت ائتلاف برخی عناصر معارض با یکدیگر علیه جمهوری اسلامی هم از جنس نارضایتی و عقده گشایی همین خواص سقوط کرده است. محمد ایمانی 🆔 @h_falahati
📮 ⭕️ عبدالله گنجی، عضو شورای اطلاع رسانی دولت: 🔹جناب آقای قالیباف 🔹جناب آقای اژه ای 🔹جناب آقای رئیسی 🔹توقع مردم و حیثیت قوای محترم ایجاب می کند تکلیف جناب بیگی، فاطمی امین و صحت و سقم ٧۵خودرو را در موضعی صریح، واضح و مشترک به مردم اعلام بفرمائید.باز نگهداشتن این پرونده ها خیانت به انقلاب اسلامی، نمایندگان و مدیران سالم است. ▪️پ.ن 👈 علیرضا بیگی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودروهایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند. رصد تحلیل 🆔 @h_falahati
💠گناه حافظه را ضعیف میکند: ✍️عبادت و بندگی نکردن و یا گناه و معصیت انجام دادن همان طور که برکت از مال کاسب و تاجر میبرد همان طور هم برکت از حافظه ما طلبه ها می برد با این وجود آن کاسب و تاجر اگر پشیمان شوند و برگردند و توبه کنند، توبه آنها زودتر پذیرفته میشود تا توبه ما اهل علم‌. 📚ص۴۸۶ ، کتاب آداب الطلاب 🆔 @h_falahati
🔴نامه وزیر صمت به دادستان کل کشور 🔹 سید رضا فاطمی‌امین در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح وزیر صمت و تاکید بر اینکه چنین اتهام فسادی در شان دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست و به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور صدمه وارد کرده است، خواستار بررسی موضوع در اسرع وقت و پیگیری قضایی خطاکاران گردید. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من شمشیر را کشیده ام! جنگ امروز با گذشته متفاوت است! ما در هستیم! 🆔 @h_falahati
آزادسازی حجاب مساوی فروپاشی خانواده دکتر نعمت الله کرم الهی مدیرگروه علوم اجتماعی دانشگاه باقر العلوم(علیه السلام) گفت‌وگو با خبرگزاری رسا تبیین کرد: حجاب دستور الهی است و برای تنظیم مناسبات انسانی و نه حیوانی وضع شده است و تجربه بشر نیز ثابت کرده است که آزادسازی حجاب باعث فروپاشی خانواده ها که اساس جامعه هستند می‌شود. آنچه که خدا حرام کرده است مفسده دارد و با رعایت نکردن حرمت آن اصل هستی انسان به خطر می‌افتد بنابراین چیزی که نباید تجربه کرد چون بعد از تجربه آن تجربه‌گری باقی نمی ماند محرمات‌اند. 📎 ادامه خبر 🌐https://rasanews.ir/0034bW 🆔 @h_falahati