فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴توصیفات سردار حاجی زاده از بلندپروازی شهید #حسنطهرانیمقدم، پدر موشکی ایران: همیشه یک گام از همه جلوتر بود
🆔 @h_falahati
امیرالمؤمنین عليه السلام:
💠إن كُنتُم لِلنَّجاةِ طالِبينَ فارفُضوا الغَفلَةَ و اللَّهوَ ، و الزَموا الاجتِهادَ و الجِدَّ
اگر خواهان نجات هستيد، غفلت و سرگرمى را دور افكنيد و به كوشش و جدّيت چنگ زنيد
غررالحكم حدیث3741
#اخلاق
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چند فریم از صحبتهای جناب عبدالحمید صدیق و طاهر!
چه کسی در شورای مفتیان اهل سنت ایشان را مولوی قرارداده!!؟
کمی تقوا به این صاحب مشاعر هم عنایت می کرد!
🆔 @h_falahati
به مناسبت سالگرد مرحوم فیرحی
🔹جناب آقای شیخ داوود فیرحی زنجانی، دانش آموخته حوزه و همزمان دانش آموخته دانشگاه بود. او به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران و پژوهش در زمینه علوم سیاسی اشتغال داشت و از نظر سیاسی به گرایشات اصلاحطلبانه و اعتدالی شناخته میشد.
🔹آقای فیرحی در کنار #سیدجواد_طباطبایی به عنوان قوه عاقله جریان رسانهای اعتدال، خاصه در نشریه #سیاست_نامه قوچانی، نقش ایفا میکرد و همزمان در انجمن علوم سیاسی حوزه نیز سالها به طرح بحث مشغول بود.
دلدادگی مرحوم فیرحی به پدر معنوی #خرده_جریان_اعتدال، یعنی مرحوم هاشمی رفسنجانی شاخصه مهم زندگی سیاسی وی بود. او در یادداشتی اختصاصی و در تعابیری مبالغهآمیز، شخصیت هاشمی رفسنجانی را بینظیر و جاذب اضداد دانسته و فعالیتهای وی در اواخر عمر برای تأسیس یک شورا (موسوم به شورای عالی آزاداندیشی دینی) را «آواز قو» نامید و در پایان یادداشت؛ با تشبیه آن مرحوم به «قو» در رثای آن مرحوم، اینچنین به مغازله و مرثیه خوانی پرداخت:
شنيدم كه چون قوي زيبا بميرد
فريبنده زاد و فريبا بميرد...(مردمسالاری آنلاین/29بهمن1395)
🔹بخش اساسی از پروژه فکری فیرحی، ارائه #تأویلهای_دموکراتیک_و_مدرن_از_دین بود. البته وی بدون در نظر گرفتن تفاوت بنیادین دین(به عنوان امر الهی) و دموکراسی(به عنوان مفهوم غیردینی و بشری) و بدون التفات به مفهوم متعالی #مردم_سالاری_دینی، پرونده خود را «برجستهسازی وجوه دموکراتیک نصوص دینی» مینامد:
«نوشتههای بعدی من از کتاب دو جلدی «فقه و سیاست» شروع میشود و بعد از آن کتاب «حکمرانی حزبی» است و پس از آن هم کاری است که راجع به قانون است و هماکنون درحال انجام آن هستم. در این کتابها کوشش میکنم تا وجوه دموکراتیکی که هم در دانش ما و هم بهخصوص در نصوص دینی ماست را #برجسته کنم.»
🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا)
#سکولارسازیفقهسیاسی
#لیبرالیزهکردنعلومدینی
🆔 @h_falahati
🔺با توضیحی که قالیباف درباره تحصن نادران داد معلوم شد ، به نادران گفتند در اولین جلسه هیات رییسه استعفای شما بررسی میشه و اگر موافقت شد اعلام وصول میکنیم
ولی نادران روی زمین نشسته و اصرار کرده فقط همین الان باید انجام بشه
هر دقیقه از مجلس 100 میلیون هزینه برای بیتالمال داره و نادران یک ساعت از وقت مجلس رو با این کارش گرفت صرفا برای بررسی استعفایی که چند ماه دیگر تمام می شود!
✍ جعفر یوسفی
🖋 این تازه رفتار آقای نادران است که دارای کسوتی و سنی در سیاست و اداره کشور است؟!
واقعا برخی اصولگرایان چیزی از اصول نمی دانند.
🆔 @h_falahati
باشگاه نمازشبی ها!!
این شیوه تبلیغ دین نیست! تبلیغ دینی راهی برای عملگراسازی افراد یا مادیسازی عنصر معنویت نیست.
فرد معنوی و معتقد قرار نیست در هپروت فرو رود و با ایجاد هیجان نام رفتارش را معنویت بگذارد.
دینداری و دین ورزی نیازمند تمرین تربیت است.
راهاندازی باشگاه نمازشبیها به سبک عضوگیری فلوئنسرها و ممبرجمعکنها نامش تبلیغ دینی نیست.
ما با ابزاری معنویت، مقاصد و اهداف دین را انتقال میدهیم که گویای حرکت تحولی و تربیتی فرد باشد!
فیزیکال کردن معنویت و توصیههای دینی و تقلیل این مفاهیم به رفتارهای ظاهری عملگرایانه پایین آوردن افق انسانی است که پس از مدتی سرخوردگی مخاطبین و جذبشوندگان و در نتیجه بدبینی آنها به دین و معنویت را در پی دارد.
همه اینها ناشی از یک بحران در #هویتطلبگی است.
🆔 @h_falahati
رحیم پور ازغدی: روحانی به عنوان «مجتهد عادل» برای خبرگان رهبری نامزد شده؛ ملت میخواهند تعریف شورای نگهبان از «اجتهاد و عدالت» را در این موردخاص ببینند
🔹رحیم پور ازغدی در توئیتی از ثبت نام روحانی، رئیس جمهور سابق برای مجلس خبرگان انتقاد کرد.
🔹وی نوشت: آقای حسن روحانی به عنوان «مجتهد عادل» برای خبرگان رهبری نامزد شده. ملت میخواهند تعریف شورای محترم نگهبان از «اجتهاد و عدالت» را در این موردخاص، از نزدیک ببینند.
🖋 نگارنده نمی داند این توییت یا مطلب واقعا توسط استاد رحیمپور نگاشته شده یا خیر اما واقعا گاه چه بسا با توجه به عملکرد افراد می توان در نحوه تاییدهای قبل بازبینی کرد!
شخصا با هرملاکی حاضرم اثبات نمایم ایشان مجتهد نیست. فضلا از عدالت که نحوه حکمرانی او گویای هر مطلبی است!!
نگویند این رد شورای نگهبان است چرا که مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز چون اصلا ایشان امتحانی نداده است.
از اساتید انقلابی و عضو شورای نگهبان شنیده ام که ایشان را تایید نمی کنند و نمی دانم چرا در این مساله بازبینی نمی شود!
مساله عضویت یک فرد بی اهمیت در خبرگان نیست مساله صیانت از یک جایگاه خطیر در تایید و احراز مقام رهبری است.
این فرد چنین صلاحیتی ندارد. روشن است.
#خبرگان
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا اسرائیلیها عذاب وجدان نمیگیرند؟ روزنامهنگار مشهور اسرائیلی پاسخ میدهد!
🔹«گیدئون لوی» روزنامهنگار اسرائیلی:
غیر انسانی سازی سیستماتیک فلسطینیها به ما اسرائیلیها این امکان را میدهد که عذاب وجدان نداشته باشیم؛ ما تنها اشغالگران تاریخ هستیم که خود را قربانی معرفی میکنیم!
برگی دیگر از تاریخ توحش غرب و جنگهای صلیبی
🆔 @h_falahati
📖 پاسخ به اظهارات آقای شهابالدین حائری
🔸 (قسمت اول)
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر گرامی جناب آقای #شهابالدینحائری
سلام علیکم
مطالب شما در فضای مجازی باعث شد نکاتی را از باب وظیفۀ برادری یادآور شوم. امید آنکه مصداق فانّ الذکری تنفع المؤمنین باشد.
مشکل است بتوان برای گفتههایتان حد و حصری قائل شد. اشکالاتی که میکنید بعضاً و به ندرت، درست و وارد است. ولی در میان آنها موارد نادرست بسیار بیشتر است. در مورد اهم این موارد، توضیحاتی عرض میکنم:
به مسئلۀ حجاب اشکال میکنید و آن را با تعبیر «حجاب اجباری» و به عنوان یک امر نامشروع مورد حمله قرار میدهید. درحالیکه به لحاظ منطقی این سخن، نوعی مغالطه و لذا مردود است. کار، آنگاه اجباری است که شخص را با قهر و غلبه و مسلوبالاختیار به آن وادار کنند. مثل اینکه به زور دهان شخص روزهدار را باز کنند و در آن آب بریزند. یا دست زن بیحجاب را بگیرند و به زور، روسری به او بپوشانند و او را محجبه نمایند. کاری که نه مشروع است و نه معقول و نه هیچگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران رخ داده است. تعبیر صحیح در این مورد «حجاب الزامی» است. و به تعبیر ما طلاب، نسبت میان «اجبار» و «الزام» به حمل اولی، تباین و به حمل شایع، عموم و خصوص مطلق است. و به تعبیر دیگر اجبار، مربوط به اراده است و حال آنکه الزام، یک مفهوم حقوقی و مرتبط با عمل و رفتار است. به هر حال الزام به معنای گفته شده، نه تنها در مورد حجاب، بلکه در مورد همۀ واجبات شرعی حتی نماز و روزه و حج صدق میکند. با این تفاوت که حجاب، امری اجتماعی است و بنابراین با نظام حاکم بر جامعه ارتباط پیدا میکند. زیرا هرچند حجاب و کم و کیف پوشش در خانه و محیطهای شخصی، امری شخصی است (البته آن هم برای خود احکامی دارد)، ولی بیتردید خارج از خانه و در فضاهای عمومی امری اجتماعی است. چراکه نوع پوشش و کم و کیف آن، در صلاح و فساد جامعه و در نوع تربیت مردمان و در تباهی یا تعالی یک فرهنگ، تاثیری آشکار دارد. تا جایی که حتی کشورهای لائیک هم در این مورد، قوانین و مقرراتی دارند و به هیچ وجه رهایی مطلق آن را برنمیتابند. و بر همین اساس، نهتنها بیحجابی و ولنگاری، از مصادیق آزادی مشروع نیست، بلکه تعدی به حقوق کسانی است که میخواهند در جامعهای سالم و عاری از فساد زندگی گنند و باورهای دینیشان آسیب نبیند. حتی به فرض آن که حجاب مسئلهای شخصی محسوب شود، لازمۀ آن این نیست که ارتباطی با دولت اسلامی ندارد. مثال روشن آن نماز است که بر اساس برخی روایات، پیامبر(ص)، مصلحت دید در برههای از زمان، همسایگان مسجد را تهدید نماید که اگر برای اقامۀ جماعت در مسجد حاضر نشوند ممکن است دستور دهد خانههایشان را آتش بزنند.(وسائل/ ج5/ ص376) یا مثل حج که بر اساس روایت منقول از امام صادق(ع): «اگر مردم حج را تعطیل کردند بر امام واجب است آنان را به گزاردن حج وادار کند. خواه بخواهند خواه نخواهند.»(کافی/ ج4/ ص272)
از همۀ اینها گذشته، مگر معنای حکومت اسلامی غیر از این است که حاکمان چنین حکومتی موظفند تلاش کنند همۀ احکام اسلامی (به خصوص احکام اجتماعی آن) اجرا شود و به منصۀ ظهور برسد؟ رسول خدا(ص) آنگاه که معاذ بن جبل را برای تعلیم احکام اسلام روانۀ یمن نمود به او فرمود: أمِت أمر الجاهلیه و اظهر أمر الاسلام صغیره و کبیره (تحفالعقول/ ص25) «کار مربوط به جاهلیت را بمیران و امر مربوط به اسلام را چه کوچک و چه بزرگ آشکار نما!»
و در نامۀ امام علی(ع) به کارگزارش عثمان بن حنیف آمده است: فاعلم أنّ أفضل عباد الله عند الله امام عادل هُدی و هَدی فاقام سنة معلومه و أمات بدعة مجهولة. (نهج البلاغه/ خطبۀ 164) «بدان که بهترین بندگان خدا پیش او، پیشوای عادلی است که هدایت شده باشد و هدایت نماید. سنت شناخته شده را به پای دارد و بدعت ناشناخته را بمیراند.»
بر اساس همین واقعیت است که علامه طباطبایی مینویسد: «احکام حکومتی تصمیماتی است که ولی امر، در سایۀ قوانین شریعت و رعایت موافقت آنها به حسب مصلحت وقت میگیرد و طبق آنها مقرراتی وضع مینماید و به اجرا درمیآورد. این مقررات لازمالاجرا و مانند شریعت دارای اعتبار است. (ولایت و زعامت/ ص83-85)
حاصل آنکه رعایت حجاب، از احکام الزامی اجتماعی است. پس دولت اسلامی میتواند بلکه باید متخلفان از آن را در وهلۀ نخست ارشاد و راهنمایی کند و در مراحل بعد، مورد مؤاخذه قرار دهد و برابر مقررات جریمه نماید. درست همان کاری که مثلاً در مورد تخلف ار مقررات راهنمایی و رانندگی انجام میشود.
🖊 علیاکبر کلانتری
نمایندۀ فارس در مجلس خبرگان رهبری
🆔 @h_falahati
🔻 اسلام رحمانی، نسخهای برای مقابله با اسلام سیاسی و مقاومت اسلامی در منطقه
▫️ واکنش مخالفان بیداری اسلامی و قدرت یافتن جبهه مقاومت در مسیر مبارزه با صهیونیسم، طراحی نسخههای بدلی از اسلام است که هم حسّ اسلامخواهی جوانان را تا حدودی پس نزند و هم به تامین اهداف آمریکایی- صهیونیستی در منطقه کمک کند.
▫️ یکی از این نسخهها، اسلام رحمانی است. در واقع کاربرد اسلام رحمانی، نوعی اتهامافکنی به طرفداران اسلام سیاسی و اسلام حکومتی است که آنان بُعد رحمانی اسلامی را منکر هستند.
▫️ طبیعی است که وقتی اسلام فقط از دریچه رحمانیت صرف دیده شود، این تنگنظری باعث خواهد شد حتی دشمنان را نتوان به دیده دشمنی نگریست و بایستی با آنها سخن از دوستی و مودت و رحمت سر داد! در حالی که بر اساس آموزههای اسلامی و قطعیات دین، نگاه مودتآمیز شامل دشمنان اسلام و کفاری که قصد دشمنی دارند و دشمنی میورزند، نمیشود.
#اسلام_رحمانی
#اسلام_آمریکایی
احوال حوزه
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ریاکاری اخلاقی سیاستمداران دولتهای غربی، صدای کارشناس بیبیسی را هم درآورد!
🔹این رفتارها و استانداردهای دوگانه غرب اعتماد افکار عمومی به دولتمردان غربی را از بین برده است!
🔹نمیشود که بگوییم اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما چشممان را به روی کشته شدن ۱۱هزار فلسطینی ببندیم!
🖋 ننگ سلبریتیها، غربگراها، روشنفکران فاقد شرافت ایران که حتی بیبیسی از استاندارد دوگانه غرب می گوید و تظاهرات صلح را پخش می کند اما از شماها دم برنمیآید!
برای بدنه سنتی برائتی که واقعا تاسف میخوریم چون با نحوه دینداری خود از خطوط انسانیت هم عبور کردند!
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 وای به حال آنکه وقتی شما بگردی در میان بشر یک وجدان پیدا نکنی
🔹 خطابه پر معنا و شنیدنی استاد مطهری درباره فقدان معنویت در عصر تکنولوژی
#پیشرفتغربی
#شهید_مطهری
🖋 آن نفوس وجدانمند و دارای روح معنویت فقط به مانند روشنفکران نمی نشینند و نقد و نقادی نمی کنند بلکه به عرصه میآیند و هزینه به عرصه آمدن را می پردازند.
بیداری یک اندیشه خالی نیست یک روح همراه با عمل و اقدام است.
🆔 @h_falahati
44.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ شلیک نکنید؛ ما اسرائیلی هستیم.
طبق جدیدترین اسناد منتشره، مبارزین فلسطینی در جریان حمله ۱۵ مهر عملا ضربهای جبران ناپذیر به ارتش اسرائیل وارد کردند اما در واکنشی جنونآمیز و البته عمدی، اسرائیل شهروندان خود را هدف قرار داد ولی به دروغ فلسطینیها را متهم به کشتار گسترده غیرنظامیان کرد.
ویدیوی با کیفیت را در آپارات ببینید:
https://www.aparat.com/v/XHmTF
#فلسطین
#اسرائیل
#غزه
🖋 برای چندمین بار سندی را منتشر می کنم که کشتارهای روزهای اول را برملا می سازد!
عده ای که متاسفانه در بین آنها لجباز اندک نیست نظام اسلامی و رهبر آن را مورد انتقاد قرار داده و تحت تاثیر القای اخبار دروغ رژیم کودک کش اسرائیل در فضای مجازی دائما اتهام طرفداری از ظالم!!! یا مظلوم!!! جفاکار را متوجه جمهوری اسلامی می کنند و حماس را متجاوز می خوانند!
دیگر روی سخن با این افراد نیست با کسانی است که به اینها گوش می کنند و به این حنجرهها توجه می کنند.
#طوفان_الاقصی
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰 بصیرت خود را فریاد نزنید! شخصی (محمدتقی اکبرنژاد) که خود را منادی بصیرت و تحول انقلابی در حوزه م
این عمامه بسر که البته خودش میگوید خیلی دربند قید این لباس نیست!!! فردی گمراه است اخیرا در ادامه بیانیه پراکنیها سخنانی راجع به مجلس خبرگان گفته است که حقیقتا نشان می دهد ایشان اطلاعی از مبانی فقهی نظام سیاسی و مجلس خبرگان و رویکردها و رویه های آن ندارد!!
این مجتهد خودخوانده با ادبیاتی شبیه به اصطلاح طلبان تندرو مجلس خبرگان را توجیهگر اعمال رهبری دانسته است!!
این تطابق نظری و تلائم اندیشه با باندهای منتظری و اصلاح طلبان در نوع خود جالب است!
🆔 @h_falahati
«مُرجِفون چه کسانی هستند؟»
میفرماید: «و اذ قالت طائفة منهم یا اهل یثرب لا مقام لکم فارجعوا» ؛ مردم را میترساندند. الان هم همین جور است. الان هم یک عدهای مردم را میترسانند: آقا بترسید. مقابلهی با آمریکا مگر شوخی است؟ پدرتان را در میآورند! ... در آخر این سوره باز میفرماید: «لئن لم ینته المنافقون و الّذین فی قلوبهم مرض و المرجفون فی المدینة لنغرینّک بهم». #مرجفون همینهایند... منافق، ضعیفالایمان، فی قلوبهم مرض -که طوائف گوناگونیاند- وقتی دشمن را میبینند، تنشان مثل بید میلرزد؛ بنا میکنند به مؤمنین باللّه و زحمتکشان در راه خدا، #عتاب و خطاب و اذیت کردن و فشار آوردن: آقا چرا اینجوری میکنید؟ چرا کوتاه نمیآیید؟ چرا سیاستتان را اینجوری نمیکنید؟ همان کاری که #دشمن میخواهد، انجام میدهند.
رهبر انقلاب ۱۳۹۱/۷/۱۹
در زمان خود رسول اکرم هم یک عدّهای عاشق شهادت بودند، مشتاق جهاد بودند، اگر امکانِ رفتن به جبهه نداشتند گریه میکردند، یک عدّهای هم در مدینه بودند که «مَرَدوا عَلَی النِّفاق»؛ قرآن دربارهی آنها میگوید «مَرَدوا عَلَی النِّفاق»، یا یک جای دیگر [میگوید:] «لَئِن لَم یَنتَهِ المُنافِقونَ وَ الَّذینَ فی قُلوبِهِم مَرَضٌ وَ المُرجِفونَ فِی المَدینَة»؛ در خود مدینهی پیغمبر، کسانی بودند که قرآن از آنها به «مُرجِفون» تعبیر میکند؛ شایعهپراکنان، ترسپراکنان، تردیدپراکنان، شبههپراکنان؛ در زمان پیغمبر!
رهبر انقلاب ۱۴۰۲/۳/۱۴
🆔 @h_falahati
آیا این شخص صلاحیت عضویت در خبرگان دارد؟
آقای حسن روحانی در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کرد و طی بیاناتی گفت که«اگر شما هم مانند من به این نتیجه رسیدهاید که «ایران» سهم مشاع ایرانیان است و یکدستسازی و انحصارطلبی یکی از عوامل براندازی دو اصل مشروعیت و کارآمدی نظام است آنگاه با این انتخاب سرنوشتساز روبرو خواهید بود »
✳️با توجه به جایگاه رفیع مجلس خبرگان در شناسایی ولی فقیه و نظارت بر عمکرد ایشان بر اساس اسلام و ارزش های والای آن، افرادی باید وارد این مجلس شوند که اسلام را فهمیده و شناخته باشند و با تمام وجود به آن ایمان داشته باشند و رفتار عملی آن ها نیز با باورهای دینی درست مطابقت داشته باشد.
🔶گذشته از رفتارهای سیاسی غرب گرایانه حسن روحانی و ضربه هایی که در 8 سال گذشته به کشور زده است ایشان در باورهای خودش نیز دچار مشکل است.
🔶کافی است به تقریظ وی بر کتاب ایران و جهانی شدن نگاهی بیفکنید وی در مقدمه این کتاب نوشته است: «در مقام مقایسه با روسیه، کشور ما در پارادوکس میان «رشد» از یک طرف و «هویت» از طرف دیگر محتاج نوعی تعادل است. در واقع تدوین هر نوع استراتژی ملی باید به این دو پایه و استوانه ی کلیدی توجه کند.»
وی معتقد است برای رسیدن به رشد و پیشرفت باید هویت خودمان را بدهیم ! آیا هویت ما جز فرهنگ ملی و اسلامی و شیعی چیز دیگری هست؟
🔶اقای سریع القلم در داخل همین کتاب تصریح می کند که باید از اسلام حداکثری دست برداشت
✍️انشا الله در پست های بعدی خواهید دید؟
روانبخش
🆔 @h_falahati
🔺سوال استاد سیدهادی #خسروشاهی از #علامه_طباطبایی درباره مساله #عدم_تحریف_قران
❓نظريۀ حضرت عالى در مورد عدم تحريف قرآن چيست؟ و با توجّه به اينكه يكى از علماى شيعه در گذشته كتابى دربارۀ تحريف قرآن نوشته و آن را در نجف چاپ كرده است، اوّلاً در برابر مخالفان چه بگوييم؟ و ثانياً روايات منقول در اين زمينه را چگونه ارزيابى كنيم؟
جواب: اخبار معدود و محدودى از طرق عامّه و خاصّه (اهل سنّت و شيعيان) در تحريف قرآن كريم، وارد شده است و جمعىاز اهل روايت نيز به آنها اعتماد كردهاند؛ ولى حجّيت اين روايات، مستلزم عدم حجّيت و سقوط آنهاست، زيرا حجّيت اين روايات، متوقّف به امامت و حجّيت قول ائمه است كه اين روايات، از ايشان منقول است و امامت و حجّيت قول ايشان، متوقّف به نبوّت و حجّيت قول نبى اكرم صلى الله عليه و آله است كه با نصوص آن حضرت، امامت و حجّيت قول ائمّه، ثابت مىشود و نبوّت وحجّيت قول نبىاكرم صلى الله عليه و آله، متوقّف به حجّيت ظواهر آيات قرآنى است كه دليل نبوّت و حجّيت قول نبى اكرم صلى الله عليه و آله مىباشند و بديهى است كه بر فرض تحريف قرآن (به معناى زياده يا نقيصه يا تغيير لفظ يك جمله و حتّى يك كلمه در تمام قرآن)، ظهور همۀ قرآن از حجّيت مىافتد و در نتيجه، نبوّت و حجّيت قول نبى اكرم صلى الله عليه و آله هم دليلى نخواهد داشت و لازمۀ آن، سقوط حجّيت قول امام و لازمۀ آن، سقوط حجّيت اخبار، خواهد بود. پس لازمه حجّيت اين اخبار، عدم حجّيت آنهاست.
📚خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی، زندگی و مبارزات آیه الله علامه سید مرتضی عسکری، صفحه 70
#کلام_اسلامی
کشکول ناب حوزوی
🆔 @h_falahati
احسان کرمی وطنفروش رفت شبکه منوتو! بعد این شبکه که افتخارش بیناموسی بود!! تعطیل شد!؟
همچنان شما صدای پایدار انقلاب را میشنوید😊😊
دشمنان او یک یک می روند!
تا نوبت اسرائیل بشود!
🆔 @h_falahati